- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mini PC
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Gaming notebook topik
- Home server / házi szerver építése
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Kezdő fotósok digitális fényképei
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
von toth
tag
válasz Napfénysüti #163799 üzenetére
Kurvagáz. Finoman kifejezve magam.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz LuckyL #163798 üzenetére
Asszony mikor még a BMW-nél dolgozott volt náluk egy 6-os kupé aminek 100k km után szétment a motorja. Ha jól tudom az a blokk volt ami a TC-n is a 20 legrosszabb listában szerepelt. Na ott kicserélték a komplett motort de ez 7,2 M forintjába fájt az ügyfélnek mindennel együtt. Mondjuk az egy újkorában is elég drága járgány volt.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
őstag
válasz bitpork #163794 üzenetére
de amiket írsz, azokat garanciális időszakban javították (ha jól tudom)
csak garancia lejárta után nem ismerték el hogy gyári hiba
tehát ez pont hogy a második tulajnak gond (sajnos)a 0 kilométeresen felrobbanó vw ventillátorról nem hallottam, főleg arról nem hogy ne lenne garanciás
van erről esetleg linked, vagy hol keressem ezt?(#163796) proof88
lehet hogy tévedek, de szerintem az a colt nem volt 5 milla újonnan[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
pècsimunkás
addikt
válasz LuckyL #163791 üzenetére
Igen benzines . 1,2 turbó . 17500 euró volt téli -nyári kerék garnitúrával , névre írva . Körbe nézve - akár ma is a fiatal hasznát piacon - igen jó vétel volt . 8 évesen 8-10 k eurót fog érni kb .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
válasz von toth #163793 üzenetére
Nem olvasol vissza, pedig új Autó topikosként érdemes lenne néha. A bimmer nem ismerte el a gyenge vezérlés láncot, egyik német sem ismerte el a befecskendezők gyengeségét, a vwnál a 0 kilométeresen felrobbanó hűtőventi által okozott kár sem garis de ne kelljen már folytatni megint a japánokkal, mert ott is van.
LuckyL esete meglehetősen egyedi minden szempontból, mert tudja magát képviselni egy per esetén de a többség nem ilyen szerencsés. Guess ki akar még sok-sok százezret elkölteni egy bizonytalan kimenetelű ügyre.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
von toth
tag
válasz bitpork #163792 üzenetére
Nem Murphy törvényeiből kell kiindulni, hanem abból, hogy ha valami garanciaidőn belül elszaródik, akkor kicserélik díjmentesen. Nyilván nem az utólag beépített tolatóradart vagy ha te letöröd parkolásnál a kipufogóvéget, hanem mondjuk a kollégám toyotájában a motort cserélték, amikor megmagyarázhatatlanul zabálni kezdte nagy erővel az olajat. Vagy a buzukinál, amikor a féltengely szétrohadt a kitűnő minőségű magyar beszállító miatt. Egy hatéves mittomén mondeóban, ha motort kell cserélni az pont szívás, Tehát mennyire is került akkor az autó?
Sokan vannak úgy mint az egyszeri népmesében , hogy öt év múlva minden a felébe kerül használtan, pedig közel sem. És ezek nem kgst autók hogy pistuka alámegy cigivel a szájában aztán kalapál valamit és jóvanazúgy. Egy légzsák cserére 150E-t saccolok és lehet hogy keveset mondtam. Szóval ennek fényében kell ezt megítélni.
-
válasz LuckyL #163788 üzenetére
Mi az hogy nincs kockázata a hirtelen meghibásodásnak? Amit ember tervezett abban van. És nem mindent ismernek el gariban, ezt te is tudod. Az hogy kisebb a kockázata már nem vitatható, bár a németeknél azért nem csak a teljesítményt, környezetvédelmet szokták hullámzó minőségben prezentálni hanem az anyagminőséget is.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
őstag
válasz pècsimunkás #163790 üzenetére
igen, minél értékállóbb (benzines toyota nagyon erős ebből a szempontból), és minél alacsonyabb az újkori vételár, annál jobban megéri az új
valószínű hogy egy dízel renaultnál vagy egy brutál drága konnektoros hibridnél/elektromos autónál már jobban megéri a használt
illetve még az billentheti a mérleget a használt felé, ha kifog valaki egy keveset futottat jó áron, mert ott kisebb a kockázat jóval, illetve ha például 5 év gari van akkor még kisebbcryptot minden termékemért elfogadom
-
pècsimunkás
addikt
válasz LuckyL #163788 üzenetére
Szerintem jó a gondolatmeneted . Én új Aurist vettem 4 év részletre . 2,5 év van vissza belőle , terveim szerint 8 éves koráig tartom meg az autót-legyen pár hitel mentes évem , és 8 évesen beszámíttatom egy újba majd , és talán lesz annyi kpm , hogy nem kell már részletet fizetnem . És itt jön , amit te is írtál : Asistance , új nyári gumik , új téli gumik , nem mindjárt vezérlés csere , stb , stb
Szóval -bár az Auris egyel kisebb kategória mint a Passat - , de azt hiszem maradok legközelebb is az új autónál .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
von toth
tag
Én is így akartam beállítottam a keresőt egy max 25.000-et futott vitarára, három éves kor 4.4-ből biztos lett háromfél nagy lószart mama háromszázzal volt olcsóbb mint az új, akkor miről beszélünk? Más márkákat nem néztem, de faterom pl így járt.
-
őstag
válasz Mauzes #163780 üzenetére
vegyünk egy 10.5 milliós listaárú új passatot
tekintsünk el attól, hogy egy új autóra sokkal jobb a finanszírozás mint egy használtra, és ne számoljunk az áfa visszaigényléssel sem, tehát nézzük úgy mintha kp-ra venné valaki (még ha ez egyáltalán nem is jellemző ebben a kategóriában)ennek az autónak az ára 8.5 millió bruttó (az enyém ennyi volt 10.5-es listaár mellett, és nem flottát vettem, csak 1 db-ot)
3 év/150.000 km alatt elveszít 3.5 millió ft-ot az értékéből, de nincs váratlan meghibásodásból adódó kockázatmásodik vevő megveszi 5 millió ft-ért
nézzünk itt is 3 éves használatot
van kockázata, hogy meghibásodik pl a váltó vagy a motor, vagy a rengeteg elektronikából valami, továbbá a természetes elhasználódás miatt is jó eséllyel költeni kell még rá, én optimistán 500 ezer ft-ot számolok 3 év alatt váratlan költségekre (ennyiből egyébként se a váltó se a motor nagyjavítása nemigen jön ki, ha úgy alakul)
értékvesztésre számolok 3 év alatt 1.5 millió Ft-ot (úgy gondolom hogy ez reális)Tehát akkor az új autó 3.5 millió ft költséggel futott 3 év alatt, a használt pedig (optimális esetben) 2 millió ft-al.
És akkor ilyenket nem vettem számításba, mert (feltételezem hogy) szerencséje volt a második vevőnek:
külföldi lerobbanás, százezres trailer költségek, új téli és nyári gumiszett stb.na akkor most melyik érte meg jobban?
mindenki döntse el maga, de a premium kategóriát kivéve váleményem szerint hibás az a gondolatmenet, hogy az jár feltétlenül jobban, aki használtat veszcryptot minden termékemért elfogadom
-
-
Mauzes
addikt
válasz Johnny_vT #163781 üzenetére
Valószínűleg tényleg másról beszélünk. Szerintem sehol nem volt arról szó, hogy kinek mire mennyi pénze van. És szerintem nem igaz az sem, hogy akinek van 9 milliója, az mindenképp 9 milliós új autót fog venni.
Én arra akartam utalni, hogy a kezdeti durva értékvesztés (pl. Passat) szerintem több, mint amennyit tényleg veszít a használati értékéből, vagy amennyivel többet kell majd rá költeni, mert már használt.
Legalább is én most pont ilyen helyzetben vagyok, és úgy döntöttem, hogy bár tök jó lenne az extrákat testreszabni meg milyen jó a garancia, de azért +4 milliót nem ér meg nekem. És majd 5 év múlva összeszámolom, mennyit kellett ténylegesen költeni a használtra, és akkor elválik, igazam volt-e.
-
szőröscica
addikt
+1, most az Amperaval ugy erzem en is eltalaltam az iranyt. 3-4-5 eves, dokumentaltan keveset futott auto az marha jo dolog. Abban benne van meg 5 ev nyugodt autozas, ha vigyazol ra, de mar sokkal olcsobb, mint az uj, es nem fajnak annyira a karcok sem.
Mondhat barki barmit, egy 10+ eves, 200-at futott auto mar nem olyan, barmilyen jo karbantartast kapott. Itt-ott log valami, zorog ez-az, a kaszni sem annyira merev mar, stbstb. Es ott mar preventiv jelleggel allandoan bele kell nyulni, hogy az eloregedo dolgokat kicsereld.
De ez csak az en tapasztalatom, nagyon kis mintabol a csaladomban.
-
válasz Johnny_vT #163781 üzenetére
Én megértem azt aki három négy éves autót vesz új helyett. Az értékveszésük legfájdalmasabb része már valaki más zsebét húzza viszont ennyi idősen még mindig probléma mentes finom újszerű autók. Főnököm év elején vett egy százezret futott első gazdás, extrákkal rendesen megpakolt C300 dízel-hibrid mercit 9.5 millióért. A kocsi mint az új. Az előző tulaj 15.5 millióért hozta ki 3.5 éve a szalonból. És bár megtehetné, hogy újat vegyen az a 6millió forint neki is pénz.
Aki pedig tovább nyújtózik mint ameddig a takarója ér az mindegy, hogy egy százötvenezres Suzukit vagy egy ötmilliós Passatot vesz egyiket sem tudja majd tisztességesen fenntartani. A három és öt év közötti használt autó a lehető legjobb vétel.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
válasz Mauzes #163780 üzenetére
Az újabb autókban a technika könnyen megkarcolja a bankszámlát. Egy BiTD-nél pl sokan panaszkodnak nagy olajfogyásra amikor jó. Ha meg megfekszik és az újsága miatt nincs bontó meg utángyártott akkor marad a szaGszerviz -ami nem olcsó. Példa: egy Q7 klubtársnak van lánccsörgése, és futómű baja. A kettőre együtt kapott szaGszerviztől 1,5 milliós árat. Itthon. Németben ahol dolgozik, lefojt a papírról a sok számjegy.
Nos egy itthoni magánzó műhely aki audizik megcsinálja kb 600'000-ből. És ez egy lassan 10 éves autó amihez ha nem is hegyekben áll de könnyen fellelhető az OEM alkatrész akár logo nélkül is.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Mauzes #163780 üzenetére
Vagy nem érted, vagy egymás mellé beszélünk
Aki 5 millióért vesz 3 éves használt Passat-ot, annak nincs 4 milliója javításokra. Az bizony 5-5,5 millióból akar fasza, fiatal autóba ülni, mert ennyi a pénze.
Tehát tök felesleges azt bizonygatni, hogy egy 5 milliós autóra nem költesz még 4 milliót, ezért jobban megéri, mint újonnan 9 millióért. Akinek van 9 milliója autóra az hülye lenne 5 millióért használtat venni, aztán lutrizni, hogy mi fog tönkremenni.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Mauzes
addikt
válasz LuckyL #163761 üzenetére
Ezt mindig csak több éves használat után, utólag látja az ember. De szerintem igen, a 60%-os ár valószínűleg megéri.
Egyrészt nem gondolom, hogy egy 3 éves, 150 ezer km-t futott autó már közel bontóérett. Nyilván kell majd rá költeni, és persze kockázatos, mert nem lehet előre tudni, hogy mennyit.
Viszont itt jön képbe a második gondolat, hogy kb. 5 millióért vehető meg egy olyan Passat használtan, ami most újként 10 milliós listaárú és mondjuk 9 millióért tudod elhozni magánszemélyként. Tehát 4 millió az árelőnyöd. Vajon mennyi idő alatt költesz el 4 millióval többet a használtra, mint amit egy újra költenél?
Azt amúgy nem keverném ide, hogy az első tulaj mennyiért meg hogyan vette meg, mert az a második vevő szempontjából nem releváns.
-
Bad Pritt
félisten
Érdi Buggy Car kereskedéssel van valakinek tapasztalata? Van náluk sok Focus Mk 2, ami tetszik, de olcsónak tűnnek.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
#94529552
törölt tag
válasz htomi85 #163769 üzenetére
Dealkillert senki nem mondott. Nem írták hogy használatban van, ezt sem tudom honnan vetted, tehát nincs indok kerekíteni.
csƵ Szerintem előbb egy komolyabb átvizsgálás, hosszabb próbaút, okmányok átnézése, stb. volna szükséges. De az árhoz viszonyításképp: például jófogáson 2 évvel fiatalabb, itthoni, 5 ajtós Focust kínálnak 849k-ért, és elvileg ezt magánszemély hirdeti. Vagy itt egy City, és még több más autó is, amit érdemes lehet megnézni.
[ Szerkesztve ]
-
Emu
őstag
Kicsit off, de kérem segítsetek: (PSA topikba is írtam, de itt ahogy látom nagyobb a forgalom)
Találtam feleségemnek egy 9HY motorkódú 1.6Hdi Citroen Xsara Picassot okmányok és állapot alapján valósnak tűnő 137e km-el. Az autó nagyon szép, a küszöb már volt javítva, alul nem láttam rozsdát. Holnap próbálom beprotezsálni egy átnézésre, mert holnap estig tartja nekem az ember az autót. DE ha nem sikerülne, két dolog volt ami zavart:
1. alapjáraton minimálisan ingadozott a fordulatszám (úgy néz ki elég sokat ment városban), illetve mintha induláskor valami fémesen nyikorgott volna. Nem a szervó volt, mert kormány tekergetésére néma volt, nem is a kuplung, mert üresben is pici gázadásra csinálta. Fordulaton (1100+) már semmi nem volt, ment mint a golyó. Eladó szerint csak az ékszíj, de ugye nem feltétlenül kell elhinni mindent, amit az autóról mondanak.
2. klíma nem működött, a fedélzeti egyből kiírta, hogy a gáz szint alacsony...van valami típushiba ami ki szokott lyukadni, szét szokott repedni, vagy bármi lehet?Szerintetek az első gond valami nagy gebasz lehet? (tudom, senki sem orákulum )
Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz pècsimunkás #163760 üzenetére
nalaunk a cégnél van olyan, aki 5km-rol jar be a cegautoval, mert csak annyira lakik
es hetvegente sem ugrik ki Bécsbe meg vissza unalmabantöbb drón kell ;P
-
#94529552
törölt tag
Nem ez volt a szándékom, de nem árt, ha résen vagy ezen a téren is. Totalcar és egyéb autós cikkeket nem olvastál még a témáról? A lényeg, hogy a vevőjelöltek a kevés futású autókat keresik, és nehéz eladni 200k feletti óra állással, vagy csak jóval olcsóbban mennek el. ezért útközben Mo. felé megfiatalodnak a kintről hozott autók. Ez az általános, Kivétel persze lehetséges elvileg. De már úgy hírlik, hogy kint is pörgetik az órákat. Nekem például rögtön gyanúra ad okot, ha kerek számot írnak be + a Járművek ugyanitt a hirdetés bal oldalán, ami azt jelzi, hogy profi kereskedővel van dolgunk. Mert miért ne lehetne a pontos adatot odaírni?! De pozitívumot is látok a hirdetésnél, a Leírás alatt végre nem kiabál a nepperünk, mint ahogy a többiek szoktak.
-
#94529552
törölt tag
válasz pècsimunkás #163760 üzenetére
Nem látok itt írva sehol évi 50000-et, hacsak nem a kamionokra gondoltál. Viszont a 20-25 simán belemehet.
-
őstag
válasz Mauzes #163754 üzenetére
ezeknek az autóknak (többnyire) nem fizetik ki az új árát, hanem kedvező lízingre kibérlik (áfa-t, költségeket leírják),
belenyomnak 100-200 ezer km-t, a vevő meg vesz 60% os áron egy olyan autót, ami a tervezett (problémamentesen üzemeltethető) élettartamának 80% án (általában) túl van és nincs már rá garanciaígy is jó ár a 60%-os ár?
cryptot minden termékemért elfogadom
-
#94529552
törölt tag
válasz tboy93 #163745 üzenetére
Jól néz ki az autó, de akkor sem hinném el, hogy hiteles a km óraállás. 14 év alatt Németországban könnyen beleszaladhat akár 350-400k is, de ne legyen igazam. Mindenesetre vezérlés meg az ilyenkor szokásos azonnal cserélendő, csak is az a tuti biztos. Fékek jól bírják, cserébe nem fognak jól? Ez komoly?
Az viszont nem túl szimpi, hogy amit a németeknél általában hozzáadnak, a téli kerekekért extra zsetont kérne a nepper. Tudom, hogy ebből éldegél szegény, de akkor is.[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
addikt
válasz szőröscica #163756 üzenetére
Tömör, velős, lényegretörő.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Mauzes #163754 üzenetére
3 éves használtautónál feltételezhetjük, hogy te lennél a második tulaj. De a lenti Golf és az említett példám is inkább a 3. vagy 4. tulajra vonatkozik, amikor az autó (akár futott sokat, akár nem) kifejezetten olcsón beszerezhető. Úgy azért mások az arányok.
Szerk.: tök fura az azonos képünk miatt, mintha magammal beszélgetnék
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz tboy93 #163749 üzenetére
Adódik a kérdés: akkor mi a francért veszik ennyien? (Ezt feltehetnénk az összes többi, ismert módon gyengén sikerült autótípusnál is.)
A válasz tök triviális: aki újonnan veszi, annak az első X ezer km alatt nem sok gondja lesz vele, így elégedett lesz és legközelebb is olyat vesz.
Mire a kocsi eljut a káeurópai használtpiacra és felrakják kevés pénzért a hirdetős oldalakra, addigra meg olyan állapotba kerül, hogy szerelő helyett inkább papot vigyél megnézésre.Leegyszerűsítve: aki újonnan vásárol az biztonságot és garanciát vásárol. Aki használtan, az pedig változó méretű kockázatért cserébe igyekszik spórolni.
Előbbinél van egy jól becsülhető értékvesztés, ami mindenképp bekövetkezik, utóbbinál meg vagy tönkremegy a váltó a hazaúton a neppertől (akivel persze nincs közvetlen adásvételid) és kiperkálod a kocsi árának 30%-át a javításokra, vagy szerencséd van és jól döntöttél.Igazából én ezt most miért írtam le? Nem is kapcsolódik annyira ide. Legközelebb szóljatok már
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
DZs
senior tag
Viszonylag sok tizenéves golf V 2.0 tsi gti van 2 millió körül eladó. Mi ezekben az akna? Van, ami rejtetten csak 200 ezret bír bennük, és cserélni kell?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Eladója válogatja, nincs erre ilyen fix szám. Lehet, hogy egy Ft-ot nem enged. Váltó rövid időn belül megszokható és utána nagyon kényelmes (a tulajok szerint, nekem a sedanban lent van a váltó).
Még ami eszembe jutott, a szellőztető rendszert is nyomkodd át, szét tud néha csúszni a rudazat, nem nagy meló megcsinálni, de alkualap lehet.
-
nagyúr
Szép, tuningmentesnek néz ki, nagyjából valós áron árulja. Gyári felnik, semmi tuning, király. Ha valós a km, akkor a kuplung jó eséllyel most járja a végét, 180-220k km között szoktak elköszönni. Érdemes figyelni a váltóra, az 1.4-es nyelestengely csapágy gyengusz, fel szokta adni a harcot. Ha kuplung vagy váltó bajos, akkor érdemes mindkettőt megcsinálni, így csak 1x van munkadíj és az egyik után rövidesen a másik is meg fog hibásodni jó eséllyel. Nagyjából egy kuplung csere + váltó felújítás munkadíjjal, olajjal, 150-200k közé taksálható jóféle alkatrészekkel. Vezérlés 120k-nál és 240-nél kell cserélni, ha bizonytalan vagy benne, hogy kicserélték, akkor cseréld mindenképp, össze tudja kuszálni a motort rendesen. Feszítőgörgőből érdemes gyárit venni, az utángyártottak elég gatyák minőségben és gyakori eset, hogy a görgő alaplapjából kiszakad a rugó, elengedi a szíjat és a motor bánja a dolgot. Vezérlés csere gyári görgővel, utángyártott szíjjal, gmb vízpumpával, sallangokkal kb 70-80k HUF. Fékek jól bírják, cserébe nem fognak valami jól, km-re esetleg ebből is tudsz következtetni, nekem a sedanban még gyári tárcsák vannak 186.000km-nél és szinte nincs válla. Típushiba a központizár motor meghibásodás, gyári 10-15k/db, utángyártott 5k/db, továbbá lötyögni szokott a vezető oldali ülés, mert a magasságállító mechanikában megnyeklik valami. Ja meg a kuplung nyöszörög, de ez nem okoz semmi problémát, csak idegesítő. WD40-el ideig-óráig csendben marad. Olajból 0w20-5w40-ig ajánlott, 10w40-el használt kocsi nekem nem kéne. Váltó olajból csakis Honda MTF3! Ja, a futóművet se felejtsd el átnézetni rendesen, a féltengelynél a gumi alatt szokott amúgy elrohadni és utána eltörni, ez sajnos nem látszik csak ha leveszed a gumit róla, esetleges vásárlás után érdemes megnézni és ha szar akkor csere (25-30k/db). Fényezés vékony, rozsda hátsó íveken előfordulhat. Kormány és váltó csúnyán öregszik. Hirtelen ennyi jut eszembe.
[ Szerkesztve ]
-
csƵ
addikt
Üdv!
Erre mit mondanak a szakértők?
-
adrian14
tag
Sziasztok!
Szeged környékén nincs valakinek megbízható autója amitől megválna? A keret: 600 000HUF
-
hobizoli
nagyúr
válasz grizlisandor #163739 üzenetére
nem csajos...hugomnak is Ignis-e van
akkor Panda 100HP
4 tarcsafek, 6-s valto, ESP...több drón kell ;P
-
-
grizlisandor
veterán
Na ezt megmutatom neki holnap, szerintem nem fogom az ablakba kitenni mit kapok én ezért.
(#163725) lacos001:
Gratula, azok a Seat vonalak.(#163728) von toth:
Köszi, a Jazz kilóg a keretből, de a másik kettőt megmutatom neki.(#163737) hobizoli:
Az minden, csak nem csajos.[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
-
-
-
gzbotii
nagyúr
válasz Luck Dragon #163680 üzenetére
Én a hétvégen gondolkodtam, hogy egy benzines a dízel helyett mivel járna.
Ami reális, hogy a dízel tud 2L kevesebbet enni mint egy benzines. Egy év és 15.000 km után az már 120.000Ft is lehet.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
-
grizlisandor
veterán
Hölgy ismerős autót keres, ti mit ajánlanátok neki?
Max 1M a keret, csak városi használatra(kb. 5km oda és vissza), valami pici csajos autóban gondolkozik, hogy betudjon parkolni is vele könnyedén. MK4 Switet ajánlottam neki első körben, de közölte, hogy nem akar alacsonyan ülni. -
#94529552
törölt tag
válasz molnarpeter #163708 üzenetére
Lehet, hogy a Renault-s CRDTI-re vagy a Peugeot féle HDI-re van szakosodva a szerelő(célszerszámok, típus ismeret), vagy bármi másra, ezért nem akar ismeretlen területre tévedni, és így ő mondja meg, hogy mit vegyenek a kundschaftok. Már ha továbbra is hozzá akarnak járni javíttatni. Van ilyen is.
-
Coyot
őstag
válasz Tothgera30 #163719 üzenetére
Én arra próbáltam célozni, hogy a legkisebb gond a PD elem csere.
Má' nem
-
Tothgera30
Ármester
válasz bitpork #163704 üzenetére
Végül öröm lett az ürömben, és egész jót mosolyogtam a történeten. Hasonló történt velem is, ott egy WagonR+ volt az alany, és gyújtás ráadása után nem indult. Két hétig ültek rajta, végül kábelköteg cserével orvosolták a hibát.
#163706 Coyot: Erre írtam korábban hogy mindenkinek van pozitív/negatív véleménye a PD-ről.
#163708 molnarpeter: Megcsinálja, igényes az ilyesmire. Pusztán életszemlélete hogy a 105 lovas PD még szódával elmegy, a többi az már nem megy el kétmillió km-t.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
molnarpeter
nagyúr
Classicus! Itt az SDI kombi megy 5 éve, eszik úgy 5 litert (pályán 5,5-6), szükség szerint utánfutót húz (ha azonnalra kell a műtrágya, nincs mese), nem kérdez vissza Auchan kúton sem, viszont előzés több odafigyelést igényel. Ettől függetlenül olajcsere mellé általában van valami teendő (fék, szilent. mikrokapcsoló, stb), viszont maradtunk ott sehol. Egyszer tesztelni raktam bele egy gyanús akkut, le is merült, de az szándékos volt. Másszor csavar lett túlhúzva (menet feladta), elkezdett kopogni a motortartó szerviz után, megálltunk, bokor effektus - másnap reggelre bontott cuccal kész is lett, kb 30 km távolságra volt alkatrész.
-
-
válasz bitpork #163696 üzenetére
Az szép és jó csak egy garnitúra új csúcs (SDI/TDI) házba rakatva, beállíttatva kompletten kerül ennyibe. Egy adagoló felújítás szintén nem a világ még profi műhelyben sem (pl. Benedeczki) szóval azért a nyilvánvaló hátrányai mellett komoly előnyei (is) vannak az adagolós őstechnikának. Ráadásul sokkal finomabban is jár az adagolós motor mint a pd.
[ Szerkesztve ]
Analóg vén majom egy digitális világban
-
-
válasz Tothgera30 #163693 üzenetére
Egyszerűen csak jobban szeretem a klasszikus szívódízel karaktert. Abszolút nem hajlamos a lefulladásra, alacsony fordulaton is lehet terhelni, sosem kell rajta turbót javíttatni, ugyanannyit fogyaszt és árban rendre alatta van a TDI-nek. Cserébe lassú mint a szar. De akkor is az kéne.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tothgera30 #163702 üzenetére
Mondjuk ha nem szereti a PD-t, azért vannak kétségeim, állítana-e korrekciót vezérlés csere után, mert azt adagolós esetén is kellene.
-
Coyot
őstag
válasz Tothgera30 #163695 üzenetére
Több PD is van a környezetembe de még egyikben sem kellett elemet cserélni, viszont a PD elemek árának többszöröse megy el a mindennapi karbantartásra (fékek, folyadékok stb stb). Nálam 390k km nél még gyáriak - mikor megvettem (120ezerrel ezelőtt) ugyan ezeket az értékeket mutata a vag-com mind korrekció mint szelepvezérlésre, tehát elvileg nem romlott az állapotuk.
hoppá ez nem is a vag topic
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
von toth
tag
válasz 2Jack #163699 üzenetére
Egy ignist kéne nézegetni, persze egy jobb felszereltségűt, hogy ne legyen nyűg a vezetése. A típus hülyeségeihez hozzá lehetz szokni, a magsabb üléspozi mindenért kárpótol. De 200-al meg kell toldani a büdzsét.
És nem fogod rommá törni, ha normálisan kilátsz, egy kezdőnek fontos, hogy lássa az elejét-végét és ne kúrja patkára satöbbi. És ott aztán tényleg filléres alkatrészek vannak. Vagy Ford fusion (bááááár azt nem ismerem, de hasonlóak a kvalitások).
-
válasz Tothgera30 #163702 üzenetére
Csak egy példa történet: Légrugó Max esetében. A feneke fenn maradt. Van ilyen, pucsít mint a rossz krva
Beszéltem szerelőmmel, volt elég melója nem fértem be. Kerestem másikat, aszonta belerohadt a szelep, mindemeghalunk! Ok, felhívtam PoHu-t, ahol a mindmeghalunk mellé jött egy magasnyomású rendszer, ki kell szerelni a légrugót is és miután mindmeghalunk, a világnak is vége!
Ekkor szülőfalumban egy számomra eleddig ismeretlen embert ajánlott édesapám akinek szokott asztalos melókat vállalni. Aszonta telefonba menjek ki megnézné, utána mond valamit. Kimentem, megmutattam neki a szelepet, mert mint kiderült életében nem javított még légrugós rendszert - gondoltam ez nem túl jó ómen , hogyan is hátráljak ki innen h ne legyen ciki
Aszongya álljak már az aknára (csak előtte leáll onnan egy fábiával), hogy megnézze hol is kellene ezt a szelepet cserélni. Beállást követően az édesanyja megjelent és elkezdett szóval tartani. Kb 2-5 perc után sziszegés hallik és a kocsi feneke leült. A fejem átment WTF?!-ba. Kérdem az embert jól van-e nem -e esett baja h a kocsi a fejére ereszkedett?!
Előmászik kezében a szelep és mondja h adjam oda a cserét. Odaadtam. 15-20 perc alatt ki volt cserélve, és nem halt meg mindenki, nem lett vége a világnak. Csak neki elfelejtettek szólni az ajvékoló szakszervezettől, hogy nem illik megcsinálni ilyen gyorsan egy melót olcsóért. 3000 Ft-t kért, 5000 kapott.bocs a hosszú sztoriért, de remélem érted miért írtam le
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Integrale
veterán
válasz Tothgera30 #163702 üzenetére
Elolvastam, de a lenyegen nem valtoztat az, hogy kinek lesz.
Szerintem szerelot kell cserelni. Az a velemenyem, hogy nem a szerelonek es nem a szerelohoz valasztok autot, hanem az autohoz szerelot."Bad reklám is reklám too"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Integrale #163697 üzenetére
Ha alaposan elolvastad, akkor kifejtettem hogy nem saját részre lenne, így ennek keresése nem az én reszortom.
#163698 von toth: Ez főleg állapot függő, de mindennel be lehet fürödni.
#163700 bitpork: Ez elég megosztó, ugye véleménye mindenkinek van, annak főleg aki nem ért hozzá. De ismerős szerelővel beszéltem, ő nem igazán ajánlotta, mivel vélhetőleg hozzá fogják vinni, így ésszerű olyat választani amit el fog/mer vállalni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
hülyegyerek
addikt
válasz 2Jack #163699 üzenetére
Fiat Punto tökéletes lenne neked. A második generáció elég megbízható, nekem 3 év alatt egyszer kellett hozzányúlni, akkor se volt vészes költség (generátort kellett kicserélni egy felújítottra ). 1.2 8v volt, ami harmatgyenge, de cserébe a fogyasztása is eszméletlen jó volt. Főúton evett 5-5.5 litert, pályán 130-nál 6.5-et.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
Új hozzászólás Aktív témák
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Black Myth: Wukong
- Asszociációs játék. :)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kuponkunyeráló
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Elemlámpa, zseblámpa
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...