Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- TCL LCD és LED TV-k
- Bluetooth hangszórók
- Milyen processzort vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Otthoni időjárás-állomás
- ZIDOO médialejátszók
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Monitor hiba topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
Ha egy akkura rátöltök, az nagyságrendileg mennyi ideig tart? Nincs lemerülve, hétvégén mentünk vele 3x100 kilométert egy-egy huzamban, tehát a generátor azért kiszolgálta az akksit, csak gondoltam rátöltenék így karácsony előtt, mert egy ideig itthon vagyok.
Mennyi ideig tarthat ez nagyjából? 2-6-10 óra?
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
runner 125 #70368 üzenetére
Fent van a cikk Indexen, Szegeden készült az Árkádban.
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tomcsi23 #70391 üzenetére
To all: SuperB II használt teszt, elég korrektül körbejárták a témát.
-
tomcsi23
veterán
válasz
Bigemperor #70392 üzenetére
Pár fújóst próbáltam anno (a rohadékok ellen), egyszer egy cicu le is bukott - egyem meg, felébresztettem hajnalban.
Ilyen ragacsossal viszont nem találkoztam.
Mióta kicseréltem a (szétszaggatott) géptető szigetelést, azóta - kopp-kopp - nyugi van. -
mokus1
addikt
válasz
runner 125 #70393 üzenetére
Nem nekem, az ottani szerelő 55000-ért kapja kedvezménnyel. Ez volt a legolcsóbb megoldás ami új alkatrész,10.-ére be van jelentve a lpgdokihoz is az is jó 30-40ezres költség lesz.
-
mokus1
addikt
Én holnap viszem az autót szervizbe, VVT kereket cserélnek+ gyertyákat remélem nem érnek majd kellemetlen meglepetések. Egyébként csak volvoval foglalkoznak Rákoczi utca pesterzsébet hátha ismeri őket valaki, diagnosztikán nagyon türelmesek, és mindenre odafigyeltek mindent megvizsgáltak megmértek, néztem végig. Bízom benne hogy holnap is ennyire korrektek lesznek mert sajnos azt nem fogom tudni végig nézni.
-
Bigemperor
senior tag
Sziasztok!
Újra itt, hosszú idő után.
Krva nyest befészkelt a motorháztetőm alá, az alatta lévő plüss/szivacs borításból épített fészket.
Szerencsére amúgy is szerelőnél volt a verda, mert egy "jó képességű szerencsés" nekiparkolt.
Látszólag nem volt gáz, de a kárszakértő úgy néz ki cserére vette a hátsó lököst.
Nem is ez a téma, hanem befújta valami rágcsáló elleni spray-el a szaki, és esküdött, hogy übermegafaxa,
Valakinek esetleg van ilyen ragacsos, mézszerű anyaggal tapasztalata?
kösz -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #70382 üzenetére
Egyik márka- és fórumtárs most ajánlott nekem is egy másik szervízt, azt kipróbálom majd. De azért megkérdezem, hogy van-e gyári olajuk biztos ami...
Eddig sufnituning haverhoz jártam de a Hondát se nagyon ismerte (a legutóbb is 8 gyetyából csak 4-et cserélt ki
) de mikor megvettem a kocsit azt mondta, hogy max olajat tud ebben cserélni semmi mást nem vállal.
-
szőröscica
addikt
Alapvetően a márkaszervizzel az a baj, hogy a szerelők nincsenek motiválva a jó munkára. Nekik mindegy, hogy visszamegy-e az ügyfél vagy sem. Ezért aztán úgy igyekszik a nagy többség (tisztelet a kivételnek) elvégezni a feladatokat, hogy az a legkevesebb fáradtsággal járjon.
Ezért szerintem egy olyan SZAKszerviz, ahol a tulajdonos szerel is, és odafigyel az alkalmazottakra is, lényegesen jobb választás. Sufni Bélákra, utcasarki Pista bácsikra max. olajcsere erejéig bíznám az autót, de az új kocsiknál még arra sem, mert egy intervallum nullázás már túljárhat az eszükön.
Én nagyon sokáig kitartottam a márkaszerviz mellett, de sok gond volt velük, és a kocsim már annyit vesztett az értékéből, hogy nem sokat fog jelenteni egy vezetett szervizkönyv. Ezentúl Bosch szervizbe viszem, ahol ismerem a tulajt.
-
Qru
MODERÁTOR
De ez vicc, 47k-t otthagyok akkor ne egy tecsó olajat tegyen bele. Az meg külön kategória, hogy nincs gyári olajuk... 5W30 kell(ene) bele és 5W40-esük volt csak. Ha nem lett volna leeresztve az olaj akkor egyszerűen faképnél hagytam volna őket de így kényetelen voltam nyelni...
Persze az elején próbáltak beterelni a váróba, kv-t adnak stb. Ami eleve gyanús ugye...
mod:
kornelka: Az kösz... akkor nem egyedi probléma látom. Hihetetlen, nem véletlenül mondják, hogy jó autószerelőt legalább olyan nehéz találni mint jó orvost.
-
Kornel
veterán
suzukinál ugyanezt csinálják, megszokták a régi swiftnél a 10w40-et, aztán most is azt locsolják mindenbe.
amikor meg viszel egy jó olajat, akkor meg ezt látod:"
-te nézd már, mi ez?
-á ez nagyon jó olaj!
-de minek az bele?"
mondjuk azért, mert az az ajánlott a gyár szerint.
(#70382) joamilestoné : az, hogy milyen olajat használnak (általában hamisat), az mindenképpen a márkaszerviz felelőssége, mint ahogy az is, hogy az alkalmazottai ismerjék az adott típus olajspecifikációját, de ahogy írtam, itt erről szó se volt, sötétek voltak, mint az éjszaka. a szervizvezető helyébe odaadnám nekik minden típus user manual-ját kezdetnek, aztán írásbeli számonkérés
-
Mágus2
Közösségépítő
Nem lesz az kicsit késő?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
hobizoli #70360 üzenetére
Az ilyenekért nem hordom a kocsit márkaszervízbe. Annyi ilyen rémtörténetet hallottam már... Legutóbb is, ha nem vagyok ott a kocsinál a tecsó olajat töltik bele. Mondom a kis gyereknek, hogy ugye nem ezt akarod beletenni? Há' de mindbe ezt tesszük. Monodm akkor az enyém lesz az üdítő kivétel.
Elmenet a góréhoz és megkérdezte, tehet-e bele gyári olajat. Erre kiderült, hogy nincs nekik a gyártó által előírt olajuk. Gratulálok... -
mycso
veterán
-
giigz
veterán
válasz
cheeka #70362 üzenetére
Az új gumijukat nem csinálják ilyen méretben, régi fajtákat igen, de azoknál meg már jobbak lehetnek az újabb gumik kisebb gyártóktól.
(#70364) hobizoli: Az 1 tonnás súllyal és ilyen viszonylag széles gumikkal nem nagyon lenne tapadásból hiány
És akkor Bridgestone Turanza T001 vagy Conti PremiumContact 5 kerülne fel, azokkal el lennék vagy 4-5 évig, amíg a kocsit tervezem... Na majd átgonolom még ezt a nyárigumi témát
-
cheeka
tag
Kocsis elmélkedős kérdésemre nem válaszolt senki, pc ügyben tudna valaki segíteni? Lehetséges, hogy ti jobban tudnátok segíteni, mint a szakosodott topik-okban.
-
cheeka
tag
-
Kornel
veterán
válasz
MunezXBK #70359 üzenetére
igen, eddig úgy tűnik, de csak állva próbáltam, meg koszos is a lámpa.
holnap tankolok, lemosom, meg reggel úgyis korán megyek, meglesem milyen.
de az biztos, hogy jobban vakít szemből, és sokkal fehérebb, remélem nem állít meg majd a közeg, hogy milyen xenon van a suzukiba -
hobizoli
nagyúr
válasz
gaborbol #70350 üzenetére
vezerels a semmitol nem szorul meg, csak kenes hianyatol, vagy vminek a toresetol a mechanikaban
elmondom neked a markaszerviz mit csinalt kb
fogtak egy TK-re vert ugyanolyan autobol vettek egy hengerfejet, felujitattak vhol a kozelben egy gepmuhelyben, aztan osszeraktak nektek azzal, pont ugyanugy nez ki, mint gyari uj, mert azt a muhelyben lemossak csili-vilire vegyszerrel, siman csak sikba huzattak, a szelepeket becsiszoltattak, meg uj szelepszarszimmeringek beugrottak kemeny 300Ft/db aron
egesz nem kerult nekik 70k-ba se, ti meg kikohogtetek erte kozel 700k-tpersze hogy varjak az ijen verebeket, huje lesz megmondani, hogy told mar at ide a 2 sarokkal odebb a lacibacsihoz, aztan 1/10-d annyibol megcsinalja neked
vagy egybol megcsinaltattak vele okfelhivtak hogy kesz, aztan mehettetek erte kikohogni a nagy dellat
-
-
hdman
őstag
-
Kornel
veterán
na jó volt sötétben izzót cserélni
de k...a jól világítanak az osram NBU izzók, holnap tesztelem menet közben is.más:
-
gaborbol
őstag
válasz
Laraxior #70345 üzenetére
Ezeket most mar tudod, akkor nem tudtuk amikor 0 kilometeres kihoztuk a kereskedesbol, es hortad- trelezted vissza.
Ez egy ceges auto volt, itt nem cserelgethetsz benne semmit, meg joskapistahoz sem vihted aki megcsinalja egy ezresert. Megy a markaszervizbe, aztan ha barmi tortenik akkor a ceg segge vedve van, mert markaszervizbe lett hordva itt a szamla minden egyes javitasrol amikor hozza lett nyulva.
hobizoli:
Pont ezert lett markaszervzbe hordva, hogyha pl netan egy gyari eloirt csereperiodus elott megszorulo vezerles szetveri a motort akkor lehessen hova fordulni vele. (ami mint kesobb kiderult nem er semmit) -
Laraxior
titán
válasz
gaborbol #70336 üzenetére
Szerintem az is tudja akinek nem Renaultja van, hogy a trafók, meg a felsőholtponti jeladójuk a problémás.
Egy Mégane-nál mindegyik megoldható kb 10 perces munkával, még a hozzá nem értőknek is. Kell hozzá egy 8-as, vagy 9-es dugókulcs és jónapot, meg normális, szigetelt trafót beletenni.
Nálam macerás kicsit, de a szívósor levétele is megvan kb 20 perc alatt, az egész hátsó sor trafókat kicserélni az elsőre, kb 3/4 órás munka volt nekem, márpedig én nagyon sötét vagyok az autóhoz, a két pedálon kívül a kormányig terjed a hozzáértésem. Csak megspóroltam magamnak kb 5k-s munkadíjat, ha nem többet.
Van aki ezzel együtt tud élni, van aki nem tudja megemészteni és nem akar többet Renault-t. -
Revolit
senior tag
Amúgy ezért mi jár? Hogyha kitakarod a rendszámodat?
Meg nem is értem, hogy gondolhatta, hogy autóval megússza?Mert motoron mindenki csinálja, az más
-
hobizoli
nagyúr
válasz
gaborbol #70336 üzenetére
ilyet kb mindenbol lehetne irni garmadaval...meg az agyonsztarolt jurgenvagenekbol is meg a hiperszuper japokbol is, ott is lehet betapsolni a szazlepedoket szepen
markaszervizbe meg aki bevisz egy ilyen hibaval autot garidon tul, hat az fizessen is ki a tanulopenzt, mint egy katonatiszt, csak utana ne sirjon, hogy jajmennyibekerult -
giigz
veterán
válasz
gaborbol #70336 üzenetére
Az a vezérlés megszorulás érdekes, nem hallottam még ilyesmiről, de nyilván lehetséges, az az 544k+áfa viszont vicces, a szerelőmnél a múltkorában pont egy 1-es Megane volt szakadt szíjjal, kompletten mindennel együtt 70.000 Ft-ért rakta rendbe, új vezérléssel, meg még valami munka is volt rajta, de nem tudom mi, viszont megjegyeztem, hogy kompletten 70k-ért lett rendberakva. Ez a márkaszervizetek hibája volt, mármint az a 600-700k, én alapból ki sem fizettem volna, teljesen irreális. Ezt max egy 100k-s hibának mondanám, nyilván attól függ mit kellett cserélni.
A trafó meg a fhp jeladó típushiba, a trafókat nem tudom mennyiért lehet cserélni, de az utána örök élet, a fhp jeladó meg 5-10k, 1 perc cserélni.
Nyilván ezekkel az autókkal is lehet probléma, a tiétek ugye a 16V-s volt? Mert a 8V-nél ha jól tudom rendes trafókat raktak bele, az fhp jeladó szokott előjönni, meg standard hiba még az ablakmosó motor elgyengülése, utángyártott motor 1 év garanciával 2.000 Ft, esetleg még típushibának lehetne mondani a Bosch alapjárati motort ami a Golf III-tól kezdve még millió autóban van, olyan 10 év után szokott egyes esetekben elromlani, az 9.000 Ft.
-
gaborbol
őstag
"Megane-ok közül az 1-es a legmegbízhatóbb."
Akar mikor olvasom, hogy mennyire megbizhato mindig az elozo munkahely 0 kilometeresen vasarolt, csak markaszervizben javitott, egy ember altal tenyleg megkimelten vezetett megan 1-es jut eszembe.
Nem talalom meg a hszt amit ide irtam anno ezzel a konkret autoval kapcsoltaban. Hogy is volt eredetileg 1 ev garral adtak majd felment egesz 2-ig?
100.000 kilometers koraig 1,1M ft lett rakoltve a vetelaron fellul. 20.000 kilometerrel a gyari csereperiodus elott megszorult a vezerels =>544k+afa. Renault Hungaria=> nagyon sajnaljuk, igy jartal.
Az osszes gyujtotrafo sorba, majd a csereltek is, felso holtponti jelado a banatom se tudja mi meg, rengeteget lett trelerezve
Hatso lengescsillapito eltort felig atszurta a hatso ulest., pedig meg csak nem is ult benne senki hatul, a 98%-ban egy laptoptaska utazott rajta.Kenyelmesnek kenyelmes, a francia autok azok szoktak lenni, de 50K kroul mar szakadt ki ules varrasa. Menni tenyleg jol meg jol ment,ha forgattad,de ez is kerdes, hogy mihez kepest. 1.4-es Thaliahoz kepset isten volt, de az 1,5 dci cliohoz kepest mar nem.
Amikor 100.000 kilometer korul eladasra kerult,a dolgozok kozul senkinek sem kellett
Pedig az elozo szerias autokat mind a dolgozok vettek meg 200.000+ futott teljesitmennyel vissza is sirtak oket.
-
TaaT
nagyúr
-
giigz
veterán
-
-
giigz
veterán
válasz
vendingo #70324 üzenetére
Gondolkozom a 185/60 R14-re váltáson, megnyílnának a lehetőségek, akkor Conti, Pirelli, Bridgestone vagy Vredi lenne
Csak ugye el kellene adni négy 13"-os felnit, aztán szerezni valahonnan négy jó 14"-os felnit...
Ja igen, és amit még nem tudok, akkor most rakhatok a kocsira 185/60 R14-et? Műszakin át fog menni, vagy egy esetleges balesetkor nem én állok majd a .... rossz oldalán?
-
giigz
veterán
Viccből írom
joamilestoné: Gumin nem spórolok, az ár kb. mindegy. Direkt azért írtam, hogy az én méretemre, azzal tisztában lennék, hogy a nagy márkák jókat csinálnak, de az enyémre nincs új gumijuk, a régieknél meg jobban tapadnak a közepes márkák gumijai. Mondjuk a Pirelli Cinturato P4 jöhet szóba 14k-ért, vagy a Fulda Ecocontrol 12,5k-ért, ha ezeknél valaki jobb tapadásút talál az én 175/70 R13-as méretemre, ne tartsa magában pls
-
giigz
veterán
Na urak akkor fordítsuk egy kicsit komolyabbra a témát.
Nyári gumit akarok majd venni, és úgy vagyok vele, hogy időm engedi, ezért már most elkezdeném nézni a kínálatot, illetve alaposan átrágnám magam a témán, hogy a legjobb döntést hozzam.
Mit ajánlanátok az én méretemre?
-
#10726912
törölt tag
8 voltos izzót árulnak még a ködlámpába?
Amúgy az új gumi még nem elég az aszfalt szaggatáshoz. Kell hozzá egy ilyen is:
vendingo: Na végre, hogy rájöttek. Egyébként úgy hallottam, minden autóra kötelező lesz a Megane ködlámpa, már kalapálják a Z-s bömösöket, meg a lótuszokat is.Kapnak ajándékba matricát meg R14-es gumi szettet.
-
-
giigz
veterán
válasz
#10726912 #70302 üzenetére
Ja, vicc, vicc, aztan szegyent hozol ram egy ilyen rancfelvarrott kodlampas 16 szelepes 5 ajtos valamivel...
Es mint rvilike irja, azt sem latom, hogy csillogna alatta az uj gumi, pedig anelkul nem lesz aszfaltszaggato...
Ennyit ernek a tanitasaim? Szoval az igazi n1: Legelso Megane, ranctalanitas elotti, 1.4 8V-vel, kodlampa nelkul, vatta uj gumikon. Itt kezdodik!
-
hobizoli
nagyúr
-
#10726912
törölt tag
válasz
MunezXBK #70300 üzenetére
Eddig is erről beszéltem. Már zajlanak a tárgyalások, van egy Megane tulaj ismerősöm, úgy néz ki, egy hétre ide adja (slusszkulcs nélkül) a Megunhatatlanját, lefényképezkedek vele, hálából neki adom az Audi80-am...de nekem ez megiri,megiri
giigz: Aztat már nem mertem(nehogy bármit is komolyan vegyél!
)
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen autót vegyek?
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Óvodások homokozója
- Bluetooth hangszórók
- Milyen processzort vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Gamer Notebook! Lenovo Ideapad Gaming3! I7 10750H / GTX 1650Ti / 8GB DDR4 / 256GB SSD
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- Asus ZenBook Duo UX8406 -14" 3K OLED 120Hz Érintő - Ultra 7 155H - 16GB - 1TB - Win11- 3 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest