Hirdetés
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
Hi!
osszefutottam eg regi esmerossel, e meglepodve lattam a v70 hejjet egy c-crosserrel jar, mondoem esz meg hogy ? hat aszongya a volvonal 11 evesen mar mkidne baa kezdett elogyunni /a turnyo tete be a kaput/ igy assztancsere: a citrony kerult a kepbe:- ) de nem ez a lenyueg hanem a gumi, aszonya 40Mm /ami 2 ev nala/ a gumik eletartama oszt slusz ami a 18as kereket elnezve ocsomualtsag pedig esmerem nem egy szaguldozos fazon
udv
neduddki
-
-v-
addikt
válasz
Dany007 #85196 üzenetére
megér-e mindez annyit, hogy gyengébb motorral küszködjön az ember
Már nem azért, de 200Nm-nél és 90 lóerőnél hova kell több egy kisautóba?
Egy olyan kereset mellet, ahol megengedhető a 3-4 éves második autó vajon mennyit számít érdemben havi 8-11 ezer forint?
Leírtam mennyit számít, évi 96 - 132e forint. Abból le lehet szervizelni az autót. Ez tény, és objektív, nem kereset vagy ember függő. Az a része már igen, ember függő, hogy valaki ezt kiszámolja, és érdekli, valakit meg mondjuk nem. Téged nem, mást meg igen. Azt se felejtsd el, akinek több van, lehet azért, mert okosabban csinálja
Hogy csak autónál maradjunk, pl. havi 11k-ból lehet garázst bérelni már. Az mindegy, hogy garázsban áll-e az autó vagy nem? Na ugye. Havi 11k-ból már bőven lehet cascot fizetni. Ha ellopják/összetöröd, az mindegy, hogy volt rajta casco vagy nem? Na ugye.Mivel dízelről volt szó, muszáj felhoznom, hogy köztudottan drágább a szervizelése
Ez egyrészt már egy másik kérdés, másrészt egy 3-4 éves dízel kisautónál ha megnézik jól, nem hinném hogy akkora lukra futások lesznek.
-
Kornel
veterán
válasz
Dany007 #85196 üzenetére
szerintem teljesen helytálló az érvelésed, de szerintem engedd el a fonalat, mindenki a saját hibájából tanul.
egy kettőstömegű csere után máshogy fogja látni a dolgokat, hibába, egy 3-4 éves corsa is megfuthatta a maga 2xx.xxx km-ét simán, az aktuális km állás pedig úgyis a vevő igényétől függ -
Dany007
veterán
Szerintem meg olyan átlagos talán... Asszem 12-15k az országos átlag(?).
Hát, úgy számolgattam, hogy a havi 900km az az alap. Az minden hónapban megvan fixen. Az már 11k évente. Erre jönnek rá a kirándulások, amiket tervezünk most az "új" autóval főleg. Ebben a hónapban pl holnap fogunk harmadszorra Pestre menni.Ez így pl már plusz 500km ebben a hónapban. Szóval na, a 12-15k / év az biztos meglesz.
Persze ebben benne van a napi munkába járás - asszony és gyerek cipelése és hazahozása - családlátogatás 2 hetente a szomszéd városba, bevásárlások, plusz havi 1 Pest (ami nekünk kb 250km).Szóval na, visszatérve.
1. Az tényleg havi 8-11k forint különbséget eredményezne. De megintcsak visszatérek arra, hogy vajon megér-e mindez annyit, hogy gyengébb motorral küszködjön az ember. Egy olyan kereset mellet, ahol megengedhető a 3-4 éves második autó vajon mennyit számít érdemben havi 8-11 ezer forint?
2. Mivel dízelről volt szó, muszáj felhoznom, hogy köztudottan drágább a szervizelése, mint a többet fogyasztó benzineseknek. Ezért is mondják, hogy dízel 30-40k km / év fölött érdemes / gazdaságos venni. No de a kiindulási alapunk egy "második" szaladgálós" autó volt. Nem hinném, hogy akár csak 20-30k-t is mennének vele majd évente. Főleg ha van egy elsődleges autó a hosszabb távokra.
Egy szó mint száz, én biztos nem vennék egy pici Corsát pici dízel motorral csakhogy kevesebbet fogyasszon. Szó se róla, vennék pici Corsát a kényelmesebb városi autókázás szempontjából, de a fogyasztás miatt biztosan nem. (tehát na, számomra is indokolható a kis autó városi autókázásra, de csak a fogyasztás miatt én biztos nem csinálnék ilyet) -
kalmanchris
tag
válasz
Mr.Grincs #85192 üzenetére
Mint már írtam megbízhatósági szempontból nincs semmi baj azzal az 1.6-ossal, csak a C4-be elszúrták kicsit ezzel a váltóval és tudtommal már egr szelepet is raktak bele az euro4 miatt. Teljesen máshogy muzsikál ez a motor a könnyebb xsara-ba. A többi 1.6 szívó csak jelenthet neki dinamizmusban.
-
-v-
addikt
válasz
Dany007 #85190 üzenetére
nem is mentem sokat évente 12-17 ezer km-t
Az azért nem is kevés
(mondjuk évi 5k a kifejezetten kevés, 15k fölött meg kifejezetten sok szerintem... ha se nem munkaeszköz, se nem ingázás miatt nagyon sokat használt autó, akkor egy évi 17k km már elég sok magán használat azért)
Az havi 1000 - 1400 km ... mondjuk 400-al meg az emlegetett 10 literes fogyival számolva az 40e - 56e ft .... ha csak 8-at fogyaszt, akkor 32e - 45e ... 1400 km-nél az már havi 11e ft különbség. Az évente 132e, abból már le lehet szervizelni az autót ... értem amit mondasz, és egyet is értek, de a számok nem hazudnak, ha valaki nagyon szigorúan veszi a kiadásokat, számokat, és tartja magát a dolgokhoz, nem mindegy az. -
Mr.Grincs
veterán
válasz
kalmanchris #85182 üzenetére
Danny007:
Hát igen sajnos én is ezen az állásponton vagyok az 1.6 os bengás motorról.
Nézegettem a dzsátubén videókat, hogy mit tud a C4....de igazából hamar az villant be a fejembe, hogy eléggé szánalmas ezzel a motorral. Az 1.4-es az meg godolom mégnagyobb kapufa, nem is megy de legalább sokat fogyaszt. Az 1.6 HDi jóféle lenne, ha lenne benne egy 6 gangos váltó, de amúgy meg ezeknek a klasszikus hibája a szerelőm szerint a turbó. Kifejezetten Pezsókkal, meg Citromokkal foglalkozik én is oda hordtam hozzá a taligákat ha volt valami para, de hála az égnek nem kellett sokszor járni hozzá.kalmanchris:
Igazad van, formailag tényleg nagyon rendben van, de ez a váltó motor kombináció és hogy sokat pörög az gáz. Nem gondolom túl stabil szerkezetnek ezt az 1.6-os motort, így az 2.0 motorok után amiket hajtottam.
A 2.0 16 szelepes 136 kecske bengás C5 nekem az M0-áson Gyömrő - Bicske távon 6,6 - 6.9 litert szopott be, ami nokedli egy ekkora autótól. Nem gyorsult valami villám módján de a pályán lehetett neki akasztani meg előzgetni, gond nélkül. A városi töcskölésnél amikor felment a cukra akkor benyalta a 11 litert is, dehát melyik autó nem.
Idén Áprilisban a 407-essel Bicske-Budapest-Bécs-Budapest-Bicske távot 4.7 literrel rendeztem le és nem csak 130-as tempóval mentünk...2.0 HDi 16 szelep 136 csikó Tempomat 6 gang....Fénykép készült róla.
Vegyesben 5,5 -6 literrel jártam. Budapest-Mohács-Budapest 4,8 liter volt...
Aki azt mondja, hogy az lehetetlen az hazudik, semmi sem lehetetlen. Saját zsebemre meg nem kamuzok.
Állítólag a 2.2 biturbó HDI ből még kevesebbet is ki lehet hozni, arra nagyon kíváncsi lennék. -
Dany007
veterán
válasz
jozefgucci1 #85189 üzenetére
Az lehetséges. És egy logikus indok a "második" autóra.
De továbbra sem magyarázza az ennyire alacsony fogyasztás fontosságát.
Főleg ha csak "szaladgálni" kell. Mert érted, alacsony futás esetén a fogyasztáson csak párezer forintot lehet spórolni havonta...Más lenne a helyzet ha napi(!) több száz km-t menne vele. Akkor már tényleg jelentős összeget lehet spórolni azon pár liter / 100km-es fogyasztáson is. No de ha csak "szaladgálni" kell...
Biztos az a gond, hogy magamból indulok ki. Sokat nem keresek, legtöbb hónapban még az országos átlagot se éri el a fizetésem... Gyereket nevelek, lakáshitelt fizetek stb... De mégis, sose érdekelt, hogy az Omega 10 litert evett százon. Persze nem is mentem sokat évente 12-17 ezer km-t kb...
Most a Mondeo 7,8-7,9 körül fogyaszt vegyesbe. De semmi pénzért nem vettem volna 1.6-osat csak azért, hogy 1-2 literrel kevesebbet egyen... Egyszerűen nekem nem éri meg a kisebb motor azt a pár ezer forintos különbséget havonta...Más a helyzet pl apósoméknál. Ők munkából adódóan heti(!) több ezer km-t autóznak szerte az országban. Na nekik már mindenképpen megéri a dízel mert jelentős összeget spórolnak vele.
De ugye visszatérve még mindig csak egy "második" "szaladgálós" autóról van szó. -
válasz
Dany007 #85185 üzenetére
Az is lehet hogy az elsődleges céges és azt használják és ez csak azért kell hogy akinek nincs szaladgáljon vele . Ennyi ez a leggyakoribb és ezt tapasztalatból írom .A nagyobb multiknál simán használhatod a céges kocsit , igaz van ahol limitálva van de akkor is elég . Ezért kell egy második alacsony fogyasztású .
-
XtremLor
őstag
-
Dany007
veterán
válasz
XtremLor #85183 üzenetére
Lécci ne vedd bunkóságnak a következő kérdésemet.
Csak érdekelne, hogy akinek van pénze második autóra, ráadásul 3-4 éves második autóra... annak mért számít ennyire a fogyasztás?
Elnézést nem akarok tényleg mások pénztárcájában turkálni, de mindig is érdekelt hogy ezt most így mért?
Csak mert én legalábbis úgy gondolom ha keresek annyit, hogy két autót is fenntudjak tartani, ráadásul másodiknak egy majdnem új 3-4 éves autót venni... akkor ott engem már biztos nem érdekelne, hogy 6 vagy 8 litert eszik az autó...
Tényleg no offence és nem akartam bunkó lenni. (ha céges autó vagy 40-50k-t megy egy évben akkor más, akkor érthető, de azt gondolom egy "második" autó csak nem megy évi 40-50k km-t) -
XtremLor
őstag
Udv
Most akarunk valami kis fogyasztasu masodik autot nezni, ami megbizhato is termeszetesen.
Opel Corsa D 1.3 CDTI volt amin megakadt a szemem, 3-4evesen egesz jo aron lehet venni....
MIlyen tipust ajanlanatok? -
kalmanchris
tag
válasz
Mr.Grincs #85176 üzenetére
C4 1.6-ban a váltó áttételezése jelenthet problémát. 100-nál már valamivel 3000 fölött forog a motor, kicsi a végsebessége is az 5 gang miatt. Bár így mindig közelebb forog a motor az ereje teljéhez, viszont fogyasztásban ez meg is mutatkozik.
Ami még nem elhanyagolható, hogy a xsara-hoz képest én visszalépésnek érzem a C4-et.
Futóműve az én megítélésem szerint remek, vannak benne ötletes dolgok, szép a coupe és ezzel ki is merült. -
Dany007
veterán
válasz
Mr.Grincs #85176 üzenetére
Én is azt mondom, hogy dízel után 1.6-os...
Nekem most 1.8 126 lovas Mondeom van, de nem egy gyorsulásbajnok.
Jó, komolyabb, mint a régi 2 ezres Omegám, meg a régifajta 1.8-as 116-os Mondeo... Tehát ezeknél jóval dinamikusabb.
De azért én bevallom az őszintét, ez még így sem egy hűde dinamikus gép. Ezek után én azt mondom, hogy egy 2 ezres 146 lovas Mondeoval lennék teljesen megelégedve. De az igazi, ennél erősebb, nagyobb motor lenne csak!Szóval no, én biztos nem vennék 1.6-os benyást a helyedben. Hidd el, rohadt szar érzés lenne.
-
Mr.Grincs
veterán
Hát igazából minimum Citroen C4 és Ford Focus méretű verda az amire azt mondom már jó, de inkább nagyobb legyen, minthogy szűköljek a hellyel. A C4 tetszik és a Ford Focus is. 5 ajtój vagy 3 ajtós. Benzines ből minimum az 1.6 mert azért haladni is kéne meg ne fingjon ki egy előzésnél, vagy bármi komoly gyorsulát igénylő helyzetnél. A külföldi nagy utazásokat is szeretném ha bírná, mert az átlagnál többet járok külföldre EU-n belül.
Pakolás szempontjából az a lényeg, hogy beférjen a horgászfelszerelés is kényelmesen: 3db 3 x 120 centis rakós 3 tagú bojlis pokolgép, meg a többi dióverő bot, sátor, horgásszék, horgászágy esetenként, alap cuccok (kaja, pia, egyéb), sporttáska a ruháknak vagy bőrönd plusz apróságok.
Így olvasva ez sok cucc, de valójában nem az, mert el lehet rendezni fainul. A C5-ben sem jelentett gondot, igaz az 5 ajtós volt és rengeteg szajré elfért benne. Nah azzal plafonig megrakva tüzifát is szállítottam az egyik barátomnak. Cserébe fél napig porszívózta meg nyalogatta, hogy tiszta legyen. De volt olyan, hogy aludtunk is benne többször, vittünk takarót párnát, ledöntöttem a hátsó üléseket előrébb állítottam az első üléseket és kész volt a panorámatetős franciaágy. A 407 esben is királyul elfértünk a csajommal, csak az 4 ajtós volt. de az ülések ledönthetők voltak és brutál sok hely volt benne.Kb ez a főcsapás iránya, hogy Citrom C5, Fjord Mondeo méretű autókat nézek.
Sajnos olyan árban nincs 2.0 benzin vagy dízel C4 emennyiért én szeretnék, csak 1.6 os.. -
Integrale
veterán
válasz
Thunderzolee #85171 üzenetére
Vagy probalgatja, hogy melyiket nyitja. Amelyik nyilik arra tesz egy cetlit, hogy ezen a szamon es/vagy cimen atvehetik a kulcsot.
-
Köszönöm a választ.
A kulcsot találták, fészbúkon láttam a képet kint, megírom az illetőnek, h Renault kulcs, de ha a kulcs hátulján ott van a logo amúgy is, akkor agyf×szt kapok..
Így talán el tud indulni, h kinek adja vissza, hány Renault áll a ház előtt, stb.
-
Sziasztok! Eladom az autóm és érdekelne hogy szerintetek reális áron raktam-e fel a hirdetésem, illetve ti mit írnátok még bele?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/swift/suzuki_swift_1.0_glx-7993385
Nem hirdetni szeretném hanem eladni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Thunderzolee #85166 üzenetére
Renault ha a bicskakulcsra gondolsz. Megfordult a kezemben vagy 18 000 darab, amíg a Valeoban dolgoztam.
-
Nem3sys
tag
válasz
Thunderzolee #85166 üzenetére
ez egy váltózár kulcsa
-
Üdv!
Nem akarok autót venni, de talán ebben a topicban tudják, h ez milyen autómárka kulcsa?
-
Acheron
őstag
válasz
jozefgucci1 #85135 üzenetére
Azért a 2.0 D-4D messze nem olyan rossz hírű, mint a 2.2. A benzinesekben pedig érdekes módon még a Mobile -n sem találtam full felszereltet, legalábbis olyan áron nem, amennyit rá akartam szánni. Azért a programozható ülés (kormány) nem rossz dolog, ha ketten is vezetitek az autót, a smart key sokkal hasznosabb, mint amilyennek elsőre tűnik, stb. Nem beszélve arról, hogy egyszer el is kell adni az autót, és egy full extrás azért csábítóbb sokaknak - persze nem árt a sok extrát meg is óvni (bőrápolás, egyebek)
(#85136) neduddki: OK, kíváncsi vagyok a folytatásra
-
raczger
őstag
válasz
AMD Power #85155 üzenetére
Az jó, amit én nézettem ott a három jó hengerben volt kb 9 körül, a legrosszabban csak 6
Meg nem túl jó azt tapasztalni, hogy a lóvét könnyebb összeszedni az autóra, mint találni egy vállalható állapotút
Erősen gondolkozom már azon, hogy valamelyik hétvégén kimegyek Münchenbe vagy Stuttgartba (de jobb lenne itthon találni).
-
raczger
őstag
válasz
andris1602 #85151 üzenetére
Egyébként 200k km-től nem kell félni (pláne, ha egy 20 éves autóról beszélünk), de igazából állapotot veszünk, nem km állást. Egy normálisabb szervizbe egyébként meg tudják nézni, hogy mennyire kopott a motor, kompresszió méréssel. 2 hónapja majdnem vettem egy autót, de végül az ott bukott le, a második henger el volt kopva.
Hú de megtetszettek most ezek, jó lenne egyszer venni valami hasonló pályázni való autót -
Ace owner
addikt
Ja hogy ebből ennyire régi is van. C3-ra gondolok, igen. Nagyon tetszik a formája. Egyelőre még nem olyan komoly a dolog, pénztárcát kell feltölteni hozzá a nyáron. Viszont melyik motorral érdemes? Én dízelre gondoltam, az nem eszik talán annyit. Nem lenne minden nap használva, suliba nem járnék vele mindig, mert azt nem tudnám finanszírozni még.
Szerelő pedig jól jön majd ha esetleg összejön egy ilyen csoda, de elhiszem én neked hogy nem rossz kocsi ez.
Mennyit zabál egy ilyen dög? Gondoltam hogy nem véletlen a sok gázos hahun. -
8th
addikt
válasz
Ace owner #85140 üzenetére
Audi 100 C1
Audi 100 C2
Audi 100 C3 ez a "szivar audi"
Audi 100 C4Az első két generációhoz vastag pénztárca kell. Karosszéria elem szélvédő lámpa ilyesmiket úgy kell külföldről márkaklubokból ebay-ről innen onnan rendelgetni mert nincs már sehol semmi hozzájuk. Ha eltekintünk a magas fogyasztásuktól a C3 még simán vállalható akár napi használatra is. Az még bőven az örökkévalóságnak készült akár csak a w123 mercik. A világításon kívül nincs sok elektronika bennük. A balesetmentes példányok veterán korukra is teljesen rozsdamentesek, masszív jó konstrukció lényegi gyenge pontok nélkül. Ha kell adok privátban "szivar" (azaz C3) 100/200-ra szakosodott szerelőhöz kontaktot, ő jobban el tudja mondani mi a helyzet ezekkel.
-
andris1602
aktív tag
válasz
raczger #85150 üzenetére
Rendben, köszi az infót
Mikor rákerestem a típusra, találtam egy cikket erről, hogy kedvező áron lehet használt darabokat kapni, de ennek az az oka, hogy szanaszét vannak hajtva
és törve, nehéz épkézláb példányt találni.
Még csak informálódom, egyenlőre nem tudok ennyit előteremteni, de dolgozom az ügyön -
raczger
őstag
válasz
andris1602 #85149 üzenetére
Én is így gondoltam, de kiokosítottak, hogy felújítás után már gyengébb lesz a blokk szerkezete (kopottság miatt vékonyabb az anyag vastagsága). Bontott motort szoktak inkább ajánlani, bár abból is nyilván nehéz egy hátsókarambolos megkímélt darabot találni.
Azért szerintem hívjad fel nyugodtan, kérdez meg mit takar a motor felújítása, mert lehet nem generálozták, hanem valami mást kellett rajta csinálni. -
raczger
őstag
válasz
andris1602 #85147 üzenetére
"Év elején a teljes motort felújíttattam."
Én csak emiatt hanyagolnám, habár jó lenne tudni ez pontosan mit jelent, mi volt a baja, miért kellett felújítani.Ha teljes motorgenerál volt 200k után én még csak el se mennék megnézni (pedig szépnek tűnik a képeken), egy jó motornak fél millió km-t el kellene mennie megbontás nélkül. Habár nem tudom ezen az áron lehet-e ennyire válogatni.
-
andris1602
aktív tag
Valaki erre esetleg?
-
Ace owner
addikt
válasz
VegyesTamás #85143 üzenetére
Nemteccik
-
trassher
addikt
válasz
VegyesTamás #85143 üzenetére
Ma ezt a 80-ast megyek megnézni ha lesz időm. Kicsit kell belőle alkudni de kép alapján nem rossz.
-
szőröscica
addikt
Itt várok egy Ford szalonban, srácok ez a Focus candy red színben nagyon jól néz ki, a 180 lovas 1.6 turbóval simán hazavinném.
-
Ace owner
addikt
Ne szedjetek szet de mi a velemeny az os 100as audirol? Nagyon megtetszett es a 120as skodanal kicsit kenyelmesebbnek tunik
-
-
Acheron
őstag
válasz
neduddki #85129 üzenetére
Szép kilátások
Megy ameddig megy, ha valami típushiba ugrik elő, akkor a háztól is megy, meglátjuk. Messze még a 200, nemigen leszünk akkor már együtt. De legközelebb valóban vagy nagyon fiatal dízel lesz, vagy benzines.
(bár az utolsó mondatból némi iróniát, no meg némi szójátékot érzek a nagyszívó-hibriddel kapcsolatban).
A vicc, hogy azért nem lett benzines, mert nem gondoltam elég dinamikusnak, most meg a nagy dízelt nincs kedvem hajtani, ez annyira lenyugtató autó, hogy félelmetes (Ave kombi). Néha csak mókából átülök a régibe, az sem megy jobban, de sokkal pörgősebbnek érzi az ember.
Szóval ennyi erővel akár az 1.8 benyás is lehetett volna, igaz, azt nem láttam ennyire felszerelve.
Az automatára meg nagyon rákaptam pár hét alatt, úgyhogy úgy tűnik, az marad... -
gaborbol
őstag
A Prius kicsit meglepett, mert tobbet nyujt mint amit remeltem volna tole. Jo vezetni az 1.5-os kis motorjahoz kepest is, kepes felvenni a forgalom ritmusat gond nelkul.
Ketszer araszoltam vele eddig dugoban es nagyon normalisan megcsinaltak. Az "egy-ures-egy ures" fazist siman villanymotorrol viszi es amikor elveszem a gazt szepen elkezdi tolteni az aksit a megmaradt lenduletbol, aztan ahogy ez ismetlodik szepen csokken a fogyasztas, mivel a benzinmotor nem jar. Furcsa nezni ahogy csokken a fogyasztas a dugoban
Gondolom a vegtelesegig nem menne ez neki, de egy 10 perces araszolast siman hozott pozitivba.
Az autopalyat szereti,szinte azon jarok vegig meg varosban kicsit es az eddigi 600Km atlaga klimaval 4.6 liter.Az elso ules lap kicsit rovid ezert nem annyira kenyelmes, de nem veszes, valamint a kilatas belole annyira nem koser, de amugy baratsagos joszag. Amikor leall a benzinmotor akkor neha eszre lehet venni, meg osztonbol jon a fuuuu b+ lefulladt, aztan persze az a villanymotor szepen teszi a dolgat
-
neduddki
nagyúr
válasz
andris1602 #85130 üzenetére
-
andris1602
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni használt autó témában. Nem vagyok járatos e téren, viszont nagyon megtetszett egy konkrét típus (Toyota Celica 1.6 sti 1993) és ha esetleg ellátnátok pár hasznos tanáccsal, nagyon megköszönném.
Mennyi lehet egy jó állapotú darab reális ára? Mire érdemes odafigyelni? Tudom, hogy a kilométerórákat visszatekerik, de mennyire gázos ilyen autónál a 200e km?
Bármilyen vélemény jöhet, még abban is bizonytalan vagyok, hogy van e értelme egy nálam csak 3 évvel fiatalabb autót venni..
Ja és még valami, ha később gázossá (LPG) szeretném alakítani, az megoldható?
Ez volt az a hirdetés, ami felkeltette az érdeklődésem.Köszi előre is
Üdv -
neduddki
nagyúr
válasz
Acheron #85128 üzenetére
HI!
"piezo- s csúcsai bírják jobban. Lehet előbbiek esnek ki kétszázezrenként" tokmindegy jelenlegi infok szeint sz.. az osszes
" karbantartott 2.2 motorok java része hibátlanul üzemel" sajnosnem es nem csak az altald felsorolt gondokvannak vele:- (
"de azért itt is kérdés, hogy mennyi az x, és hogy milyen évjáratoknál volt ez a legjellemzőbb." x az sajnos x marad, ami tmsot tuodk az 2011es oto volt ha jol emlexem
20050521 ota 10ppm alatti izemanyaggyun ki molbol a neccesebb a pancsolas
"nekem nem tűnt rosszabnak, problémásabbnak, mint bármelyik másik modern dízel." na pont ez az egyik bajom a moder dizlekkel. ill. mont sozktma mondan carina e-bul gyuvok...
amuy nekem sokkla harmonikusabb a 1zz mint barmejjjik dizel az istalobol, de ne csak nekem:- )udv
neduddki
mod: jalemaradt: nagyszivo-hibrid: moinde esjejd leg lesz ra:- )
-
Acheron
őstag
válasz
neduddki #85121 üzenetére
Nem is állítottam, hogy a megbízhatóság szobra, mint írtam is, "voltak / vannak vele konstrukciós problémák". Vélhetően az üzleti megfontolásokon kívül nem azért áll át a Toyota BMW dízelekre, mert felülmúlhatatlan minőségű saját dízeleket alkotott.
De pl, amennyire tudható, a 2.2 D-4D - D-Cat összehasonlításban az utóbbi piezo- s csúcsai bírják jobban. Lehet előbbiek esnek ki kétszázezrenként? Nem vitázom a Bosch minőségével, az nekem a másik verdában már 360e km -t futott, mind az öt teszi a dolgát, és hidegen-melegen pöccre indul - bizonyítottan tartós szerkezet.
Nekem a 2.2 -nél elrémítőbb volt a hengerfej probléma (ami az általad írt x% motorcsere oka volt), de azért itt is kérdés, hogy mennyi az x, és hogy milyen évjáratoknál volt ez a legjellemzőbb.
Félreértés ne essék, ez kicsit sem normális, és valóban nem a megbízhatóság csúcsát jelzi.
Ugyanakkor tulajok leírásait olvasva a karbantartott 2.2 motorok java része hibátlanul üzemel (vagyis nem mind...), persze ehhez nem árt betartani a gyártói előírásokat, a megfelelő időközönként cserélt megfelelő olaj + megfelelő üzemanyag (értsd: alacsony kéntartalmú, prémium dízel). Ennek a hanyagolása előbb utóbb valóban kinyírja a motort, vagy inkább a részecskeszűrőt. Ha valaki azzal hitegeti magát, hogy az EU előírások miatt már minden nálunk kapható dízel jó bele, mer 50ppm alatt van a kéntartalom - nos az nem jó úton jár a hosszú hibamentes üzemeltetést illetően ennél a típusnál.
Pro és kontra érveket olvasva nekem nem tűnt rosszabnak, problémásabbnak, mint bármelyik másik modern dízel. Aki használt dízelt vesz, az éljen együtt vele, hogy feladott egy szelvényt a szopóágra, vagy kihúzzák, vagy nem.Ha az említett gondok előállnának, első kézből tudok róla infót adni, nemrég bekötöttem egy 150 lovas automatát ebből a 2.2 jószágból az istállóba, meglátjuk, meddig bírja, vagy két évet valószínűleg együtt töltünk.
A benzinesben meg egyetértünk, fogalmam sincs, miért lett végül dízel, (talán mert nincs elég nagy benzines ehhez a kasznihoz), egyáltalán nem akartam megint gázolajost, legközlebb megmaradok az eredeti elképzelésnél, nagy szívó benzines, de még inkább egy hibrid - nagy szívó benzinessel
-
Acheron
őstag
válasz
jozefgucci1 #85104 üzenetére
A 2.0 D-4D -ről nem nagyon fogsz rosszakat olvasni - nem egy erőgép, de cserébe - modern dízel mércével mérve - megbízható, és kifejezetten jó a fogyasztása. Tény, hogy gyakran ajánják mellette / helyette az 1.8 benzinest is, ami kb annyit tud, de nem egy elromlós fajta, és hosszú utakon szinte dízelesen jól fogyaszt (városban azért nem...)
A kinézett autó felszereltsége itthon kifejezetten jónak mondható, majd minden jót beleraktak (talán az adaptív tempomatot nem látom bekötve) Hosszú távon is kényelmesek az ülések (no jó, a Volvo azért jobb), az autó komfortja kifejezetten jó.
A 2.2 mizériát értem is, meg nem is, voltak / vannak vele konstrukciós problémák, de emellett nagyon csendes, erős motor, szintén jó fogyasztással, és azért nem mai konstrukció, sokat javítottak rajta. Ellenben rendkívül kényes, pl kifejezetten érzékeny az olaj és az üzemanyag milyenségére. De pl a piezo -s porlasztó csúcsokat jóval tartósabbank írják, mint a D-4D hagyományos csúcsait (bár jellemzően nem is ezekkel van gond, ha gond van). És persze nem is csak a különösen veszélyeztetett 177 lpovas verzió létezik belőle. Szóval ez is csak egy dízel, félre kell rakni szépen a javításra, aztán használni.De a2.0 D-4D -vel ettől sem kell tartani (azért az is dízel marad
)
-
mokus1
addikt
Tudtok valami olyasmi megoldásról hogy a CD-tár csatlakozóira épülő USB-s zenét dugjak? Remélem érthető az elgondolás.
Ugye a 166-osba kazetta van, illetve a csomagtartóban a CD-tár, viszont jó lenne valami ilyesmi. -
Ace owner
addikt
válasz
VegyesTamás #85113 üzenetére
Nem UMSZKIba jártál véletlen?
-
VegyesTamás
senior tag
Hű de nagyon aktívak voltatok amíg én hivatalosan is Gépésztechnikus lettem
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
jozefgucci1 #85107 üzenetére
A 2.2 D-CAT lényegében felfúrt 2.0, valóban nem a legjobban sikerült. (Toyota-specialista szerelő véleménye szerint, én hiszek neki.)
-
caprine
senior tag
válasz
Kornel #85070 üzenetére
Ja, az öcsém yarisa is érintett a témában.
Legalább egyszer jár a gyári szervízben. Szerintem vagy a patron, vagy a kioldó mechanika hibás. Nekem az a furcsa, hogy ilyen visszahívást csak a japán vagy a német autóknál hallunk, olasz, franci verdáknál meg nem. Szerintem ők a szőnyeg alá söprik.
-
válasz
neduddki #85106 üzenetére
Ó bazz pont a lényeget felejtettem el megkérdezni .
Olyan készséges volt a szervízvezető , hogy a milyen motor a 2.0 D4-D kérdésemre monológba fogott és én csak halhattam . Egr szelepet említette mint lehetséges problémát ami csere esetén 100 K és hogy angliából mindent be lehet szerezni normális áron ! Igazából csak a 2.2D-cat-re mondta , hogy csak azt ne . Az ő meglátása szerint ezzel sem járok jobban mint a kategórián belűl másikkal ,de hozzátette , hogy ha szimpatikus az autó és van esetleges 200K-m félrerakva akkor nyugodtan . Mondtam , hogy jelenleg egy benzines Toyota boldog tulaja vagyok erre azt mondta , hogy ezeket nem szabad összehasonlítani , mert bármely típusnál egy benzines jóval költséghatékonyabban üzemeltethető . -
neduddki
nagyúr
válasz
jozefgucci1 #85104 üzenetére
hi!
es mit mondott a hogy mijjen befencskendezo van rajta?
udv
neduddki
-
runner 125
nagyúr
válasz
jozefgucci1 #85104 üzenetére
A korai RAV4-ekben is van 2.0 D4D motor, azt kifejezetten kerülendőnek írták amikor kérdeztem:
"első generációs 2.0 d4d rav4 egy fos. Nem akarom taglalni nagyon, ha jót akarsz magadnak akkor nem veszel."
Valamennyit biztosan javítottak rajta, de azért én utánakérdeznek Toyota Club forumán is.
mod. a 2.2, 136 lovas D4D-t viszont mindenhol dicsérik.
-
válasz
runner 125 #85103 üzenetére
Én alapból márkahű akartam lenni ,de az asszony nagyon beleszerelmesedett a SUV-ba főleg a Nissan Qashqai-ba . Mivel pedig főleg ő jár vele így "engedtem neki" ,de ő is látta , hogy egyenlőre nem találtunk nekünk megfelelőt és így visszakanyarodtunk a Toyotához . Neki fontos az évjárat nem ám egy "öreg" kocsival fog melóba menni ! Hát itt tartok most
Részemről várnék vagy ,megvenném a lentebb linkelt példányt mert ritka az ilyen felszerelt kocsi . A pánzt félretettem rá és a mostani Toyota még megvan így annyira nem szorít az idő .Közben érdeklődtem a Toyota 2.0D4-D motorjáról amit NedDoki linkelt oldalt és ott a szervízvezető ajánlotta a motort . Azt mondta a 2.2 D-cat-et semmi képen ne ,de ezt ha valóban valós a kilóméter akkor ezt nyugodt szívvel . Bár azt hozzá tette , hogy egy 1.8 benzinnel járnék a legjobban , mert itt bizony nem árt félretenni 200K-t az esetleges későbbi javításokra . Szóval kössz az infót .
-
runner 125
nagyúr
válasz
jozefgucci1 #85053 üzenetére
Letettél a SUV-ról?
Toyota forumon kérdezz utána ennek a dieselnek, nem mind tartozik a kifejezetten ajánlott kategóriába, van köztük problémásabb is.Ennyiért már van szép V70 és S60 is 2.4D-vel.
-
kalmanchris
tag
válasz
Mr.Grincs #85098 üzenetére
Ennyi pénzért csak olyan C4-et fogsz találni, amire vásárlás után még bőven kell költeni. Tudom, mert kollégám is ennyiért vette nemrég a coupe-ját és még mindig lehet rá költeni bőven.
Rugalmasságban mindenképp visszaesés lesz a 136 lovas dízelek után az 1.6 szívó. A 2.0 benzines C5-höz már közelebb áll. Előnye, hogy az egyik legjobb PSA motor a TU5JP4
Új hozzászólás Aktív témák
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Xbox Series X|S
- Viccrovat
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iPhone topik
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen autót vegyek?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- PS Plus előfizetések
- HP ZBook Studio G7 i7-10850H 32GB 512GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M notebook garanciával
- Asus ZenBook Duo UX8406 -14" 3K OLED 120Hz Érintő - Ultra 7 155H - 16GB - 1TB - Win11- 3 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest