- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
OLED tanácsok, tippek, tudástár
Új hozzászólás Aktív témák
-
dom1n0
őstag
válasz
Swaggering78 #1901 üzenetére
AG326UD-t vettél?
-
Swaggering78
friss újonc
Én nemrég váltottam ips-ről oled -re és nagyon jól tettem úgy érzem. Volt pár problémám az előző monitorral ami zavart nem kicsit. Örülök hogy megléptem, igaz nem volt olcsó mulatság. A feketék tényleg igazán feketék, a panel nagyon gyors. Tudom ajánlani az aoc monitorokat.
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Tettem a leolvadás alatt egy 5080-at a 4K OLED alá. Hát nem igaz, hogy nem lehet észrevenni a különbséget a DSC és a natív DP 2.1 között. Kíváncsi vagyok, hogy ha stabilabb FPS-t tud, akkor az javít-e a VRR villódzáson. -
emiki6
veterán
Én meg időközben rájöttem, hogy a framerate tök jól szemléltethető videófelvételen, mert a kamera nem pillanatokat rögzít, hanem a másodperc darabjait. Szóval csináltam videót. 60 vs 120 vs 180 vs 240 vs 360 Hz (60fps-sel rögzítve, egérmozgatás):
Há nem is láccik a 360 Hz
(bocsánat, nem vágot, se nem szerkesztett)-
Illetve tettem fel win11-egy, csomót szuttyogtam a hdr-rel, majd rájöttem, hogy ha nincs natív hdr támogatás vagy a natív hulladék, akkor semmi értelme, sőt inkább ront.
-
Skynet258
Topikgazda
Huh de jó ez a topik is megmenekült az adatvesztés karmaiból...
Gondolkoztam vajon mikor nyitottam ha régi backup kerül vissza, de nincs is para, az utsó bejegyzés 21-e volt.
-
Skynet258
Topikgazda
válasz
GeneraL_XTX #1877 üzenetére
Rákeresve nem ír semmi ilyesmi jellemző típushibát, de ha az egész szobában érezni az már szerintem elég komoly problémára utal, és akár tűzveszélyes is lehet...
HDR-ben vélhetően mind a panel mind az elektronika nagyobb igénybevételnek van kitéve, emiatt lehet olyankor erősebb a dolog - már ha valóban valamiféle túlhevülésről beszélhetünk. Ha igen, akkor azért a panelnek/készülékháznak is melegnek kéne lennie szerintem, legalábbis nem tudom elképzelni, hogy az egész szobában érezhető szagot úgy produkálja, hogy nem lesz tapintásra forró valamelyik része. -
GeneraL_XTX
veterán
Sziasztok! Van egy samsung 34' Odyssey G85SB QD oled monitorom, kb másfél éves eddig semmi baja se volt, de pár napja feltűnt hogy játék közben meg-megcsapta az orrom ilyen égett szag, főleg ha HDR-ben játszom. Nézegettem meg szagolgattam és feltűnt, hogy monitor tetején van végig ilyen szellőző rész, és a monitor jobb oldali részéből jön ez a fura szag. De amúgy működésében semmi probléma de ha sokat játszok az egész szobában érezni. Sztetek ezzel érdemes lenne visszaküldeni gariba?
-
ACE-
addikt
válasz
Atish19 #1871 üzenetére
Igen, ez is egy furcsa dolog, hogy csak bekapcsolt állapotra vonatkozóan lehet a LED-et kikapcsolni, ha alszik, akkor mindig villog, és úgy még a fényerő sem állítható...
Van egy másik érdekesség is, ha elindítom az Evnia progit, akkor random kikapcsolgatja a billentyűzetet, de teljesen, mintha kihúznám, ki kell húzni és visszadugni, és újra felismeri a gép. Vicc azért ez is...Úgy tűnik az Ambilight villódzásának köze van a VRR-hez, kikapcsoltam és így nem villódzik ugyanaz a játék...
-
Skynet258
Topikgazda
Marha kár ezért az Ambiglow funkcióért, én cirka 4 éve használom a Corsair LS100-at (az akkori setupommal volt is egy videóm), tűpontos, gyönyörű színek, nincs késés, filmeknél és játékoknál is imádom.
És akkor ezt a szintet nem tudják megoldani 2025-ben.Pedig gondolkoztam is a cserén mert ez kiválthatta volna a Corsair cuccát, de ez is sem olyan, KVM-et is írta valaki, hogy nem okés... Jó nekem a hibamentes Gigabyte.
-
Ribi
nagyúr
válasz
4264adam #1830 üzenetére
Elvileg igen. Hát ha 180Hz-re nem lehet állítani akkor nyilván nem jó a 150FPS miatt, max a 240Hz. De elvileg képben mindegynek kellene lennie nálad, hogy 360 vagy 240 amíg 240 fps alatt maradsz.
Legalábbis Oled esetén. Nem tudom más monitoroknál van-e ráhatás a response time-ra Hz-től függgően, de Oled esetén úgy tűnik nincs, mindig retkes alacsony. Elvileg emiatt mindegy hogy mennyi Hz amíg FPS-ben alatta maradsz. Legalábbis a linkelt videjóban is ezt mondták. Én azért vettem lentebb, mert nekem a monitor tápja jobban cicereg amikor 240-en megy. De amúgy is 100-120 FPS limitet szoktam beállítani játék függően és nem is játszok mostanában fps-t. -
4264adam
veterán
Nem tudom. De akkor vissza vonok mindent amit írtam
és feltételezett fizikai levezetésnek szántam
mert látom azt is amit ti akartok mondani.ennyire egyszerűsítem a mondannóm:
Szamomra kényelmesebb érzetet ad Fallout4-ben a 180Hz Lock, 360Hz fix monitor mint a VRR On 70-180 FPS és ehhez redukált monitor frissítés.
Ugyanigy Cyberpunk 2077 VRR Off, 180 lock (130-180 között van hála az X3D miatt) és mellé 360Hz fix
Ezek előtt 90FPS lock VRR On volt LCD esetén is mert 144Hz volt az Acer IPS
-
Ribi
nagyúr
Itt is azt mondják, hogy csak akkor van értelme magas Hz-nek, ha fps-ben is követed.
Ha kevesebb az fps akkor semmi értelme a magas Hz-nek. -
válasz
4264adam #1818 üzenetére
Nálam 250FPS a globális limit, a kijelző 175Hz-es....de ez is csak azért, mert sokat játszok a The Finals-el, ott megvan a 180-220 fps, dlss ofc.
De a többi játékban (új single player játékok) a közelébe sincs ennek, igazából ha megvan a 100fps, az már sci-fi kategória.
És ez csak 5M pixel, nem 8,3M, mint 4K-nál.
Szóval lehet itt védeni a védhetetlent, de ha nem Half Life 2 deathmatch-et játszol, akkor nincs gyakorlati előnye a csillió Hz-nek és akkor még nem is beszéltem az emberi tényezőről, van aki a 60 és a 120 között sem lát különbséget.
Ez a képfrissítés hajszolás a legnagyobb parasztvakítás az elmúlt pár évből.
Pláne, hogy egy 5-600 ezer forintos gpu sem tud többet az új játékoknál, mint 60 fps....persze DLSS-el, anélkül 30. -
Ribi
nagyúr
Vagyis nyilván ha 240Hz-el megy a játék 120 helyett akkor kevesebb lesz a motion blurr.
Ja végülis igen. Ez így igaz. Habár gondolom nem pont ugyan olyan blurr lesz mint normál monitoron, de az agyunk kb ugyan úgy blurr-ként dolgozza fel.
De ha 240Hz-en van a monitor és 120 fps lock van az szerintem pontosan ugyan olyan lesz blurr szempontjából mintha 120Hz-re van véve a monitor. Akkor csak a response time vagy marad.
Mondjuk én is 120Hz-en használom a 240-es monitort, de ez nem oled, de VA. Meg a felbontás is kisebb, de még sose vettem észre VRR flickert. 120Hz nekem is bőven elég. -
4264adam
veterán
Nincs tökéletes megjelenítő technológia, semmi nem lehet teljesen "azonnali" 0ms változásra képes. Van a rendszerben késleltetés és az OLED is csak "ettől jobbat most nem tudunk"
De attól az még valós, hogy az egyik legértelmetlenebb dolog VRR-el a natív 200 feletti Hz Frissítést lerángatni a GPU 60-120 értékére. Mellé behozva az input lagg növelést és az állandó VRR Flicker jelenséget.
A monitor maradjon a natív max értékén, és címenként játékon belül FPS lock vagy AMD / NV Appon belül a kívánt maxra.
-
-
4264adam
veterán
Igen, igazad van mert nem ugyanazt rakja ki. Hanem a Motion blur csökkentése a minél több Hz-el és az input lagg csökkentés.
-
Ribi
nagyúr
válasz
4264adam #1816 üzenetére
Igen, de ez milyen szám? Mert a monitor 0,3ms alatt rajzolja ki, nem mondjuk 4-6ms alatt mint a normál monitorok. Vagyis megkapja a képet és azt ki is rajzolta. Effektíve nem nagyon fog fél képlockát kirajzolni. Annak semmi értelme hogy ugyan azt 2x kirajzolja, vagy 2x annyi ideig van kint ugyan az a kép. Ez a két dolog vizuálisan egyenértékű egymással. Semmi értelme "ugyan azt" kirajzolni többször, mert a pixel ugyan olyan marad ha 10x kirajzolja vagy ha 1x is.
#18184264adam: Ugyanez. Mi értelme ugyan azt többször "kirajzoltatni" amikor a monitoron SEMMI változás nem lesz? Ez nem CRT hogy frissíteni kell a fluoreszkáló fényerejét. -
-
ACE-
addikt
válasz
4264adam #1810 üzenetére
De, mert ha pl. egy játék menne 200 FPS-el is, hőerőművet csinálva egy gépből, de tök fölös egy nem kompetitív játéknál, akkor a 120Hz-es frissítés használatánál csak bekattintom a Vsync-et, és a videokártya csak 120 fps-ig fogja túlhajtani magát, így hűvösebb lesz, kisebb lesz az áramfogyasztás... De a legtöbb játék nem éri el a 120 fps-t sem, tehát így a 120 Hz is bőven elég nekik. Ezért nem értem miért jó hajtani 240-en, amikor semmi különbség a 120-hoz képest.
-
Én újból kezdtem a Control-t, éppen megvan a 60fps, dlss-el, RTX4080-al.
És ez egy 6 éves játék.
Alan Wake2-t is végigtoltam harmadszorra, szintén 70 fps.
Ja, és 3440x1440 felbontás, nem 4K, azon talán meglenne a 30-40 fps is.
200fps feletti monitornak szerintem akkor van értelme, ha 25 éves játékokkal játszol és/vagy leveszed a grafikát low-ra, nagy élmény lehet oled-en.
Persze mindenki úgy játszik és azzal, amivel akar, csak enyhén vicces látni, hogy 3-400Hz-es monitorok a priorítás az ajánlásoknál, akkor is ha egy 3060-al tolja az illető. -
ACE-
addikt
válasz
4264adam #1806 üzenetére
Miért? Érdemes 240Hz-en használni? Nálam most 120-on van, asszem ennyire állította alapban is a windows. Próbáltam, és nem látok különbséget a 120 és 240 között... Viszont egyes játékoknál tök fölös a magas fps, és csak feleslegesen pörög a videokártya max.-on... kompetitív játékokkal nem nagyon játszom, a képminőség miatt vettem OLED-et, nem a magas frissítés miatt, illetve az miatt is, mert a 60 viszont már kevés volt.
-
ACE-
addikt
válasz
ricshard444 #1807 üzenetére
Nekem volt benne kalibráló bizonylat...
-
ricshard444
veterán
Itt is tud villogni, szintén Displayport.
Ambilight tv -k játéknál rendesen lekövetik a színeket ?
Sokat eladtam belőlük, de csak demokat tudtam rajta megnézni anno.
deathcrow42:
Ahogy gyárilag volt úgy hagytam, nem vagyok benne biztos, hogy annyira színhelyes lenne dobozból kivéve, de ki tudja. -
4264adam
veterán
Mert nem kell a VRR Flicker-el szenvedni.
És a 240Hz monitor frissítést visszafogni az FPS értékedre, Ezzel növelni a frametime értéked. Ami a Framrate értéked reciproka.
A VRR a képtörés ellen van. 240Hz esetén 4.2ms, 360Hz esetén 2.8ms a frissítés --> elméletileg van képtörés gyakorlatilag nem tudod látni.
Biztosan nem szenvednék a VRR-el.
Ez a kifejtésem rá: [link]
-
-
válasz
ricshard444 #1799 üzenetére
Ami viszont érdekelne, hogy melyik beállítás a legpontosabb színképben, és onnan már csak brightnesst kéne állítani nappal/esti környezetben.
-
4264adam
veterán
Hiába jelzed az ÜFSZ-nek. A firmware így képes lekövetni feldolgozni és kiadni az utasítást. Ez talán majd javulni fog ha lesz frissítés fm-ben, de ne igen számíts rá. --> Ez ilyen lesz, vagy kikapcsolod vagy megszokod vagy 1 fix színt állítasz be.
Ha VRR On-ban a flicker-re gondolsz az jelen van minden monitor esetén, nem csak ezen a Philips-en.
Legtöbb esetben VRR Off-ot használunk. -
emiki6
veterán
válasz
ricshard444 #1799 üzenetére
Beteszem mégegyszer, hátha valakinek hasznos.
(állvány orientáció).
100% keyboard mondjuk így sem férne el rendesen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mini-ITX
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Star Trek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Apple MacBook
- EAFC 25
- Hobby elektronika
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- További aktív témák...
- Lg ultrawide 34wp500
- LG 27GR83Q-B - 27" IPS / QHD 2K / 240Hz & 1ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DisplayHDR 400
- LG 27MR400 - 27" IPS LED - 1920x1080 FHD - 100hz 5ms - AMD FreeSync - Villódzásmentes
- LG UltraWide 35WN75C-B VA Monitor! 3440x1440 / 100Hz / 5ms / FreeSync
- 27% - Samsung G8 Odyssey OLED 34 Monitor! 3440x1440 / 175Hz / 0.03ms / FreeSync! BeszámítOK
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Új Gigabyte 16 Aero 4K+ OLED i7-13700H 14mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 4070 8GB Studio Win11 Garancia
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max