Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cheesy
őstag
1 miskánál többet nem szánnék autóra mostanság, ugyanis hitelhez én nem nyúlok az tuti. Még erre a pár évre amíg ebben a pöcegödörben maradok jó lesz ebből a kategóriából is valami, után meg vissza se nézek. (Remélem.) Viszont mégis előrelépés lenne a mostani 260k-s fapados buzukihoz képest, merem gondolni. Viszont amit hobizoli is írt az ő verziójában (Punto GT) megvenni egy romot és újjáépíteni nem játszik, mert komolyabban kellene hozzá érteni, nekem pedig ehhez nincs semmi előképzettségem.
Mindig szívesen tanulok új dolgokat, de valahogy ebben a pillanatban nem fogott el a vágy, hogy a majdani autóm (mert nem másodiknak, hanem e helyett lenne majd) ott áll a szerelőnél ki tudja meddig vagy nálam a garázsban és várja az alkatrészt, közben meg kellene ugye mert azért van. Mellesleg komolyan érdekelne, hogyan legalizálhatja valaki a motorcserét oly egyszerűen, nekem mindig kicsit demonizálták a magyar bürökráciára jellemző papírozás-szopás miatt.Itt nézegetem egy ideje a Focusokat... háát.. egyszerűen nem látom meg bennük a szépet. :S Valahogy mindig is a kicsit szögletesebb autók tetszettek, ez a 2000-től jellemző mindent kerekítsünk le mert az a követendő dizájn nem jön be.
-
zsid
senior tag
Nekem 10+ éves turbós benzinesem van. ( Ráadásul Volvo
) A széthajtás meg a használat az minden kocsinál user függő, ha turbós ha nem. Szerintem a felső kategóriás kocsik nem kapnak annyit használat során, mint a kisebb sportváltozatok. Nagy valószinüséggel az én S80asom jóval kevesebbet kaphatot, mint a VTik meg a többi jaszkarizós rizsrakéták nagyrésze, csak azért mert arra nem nagyon jó, hogy rúgassák a csajok meg a többi surmó előtt. A fogyasztástól annyira nem kell hanyattesni, nem esznek lényegesen többet normál használatnál.
A legnagyobb hátránya a turbósnak, ahogy hobizoli is írta, a korral elég nagy a szopófaktor... és egy 1x éves sz@r turbós motorra simán rá lehet költeni az autó vételárát.Szerintem egy jó állapotú turbós benzines lehet jó vétel, csak sajnos vásárláskor nem látni bele a motorba és a csigába. Anyagilag biztos jobban jársz egy "szívóval".
-
hobizoli
nagyúr
Ijen autok mellett muszaj vagy erteni hozza vmit, kulonben felulsz a szerelok szoporollerere. Kicserelik a fel autot egy a vegen kirepedt vakuumcso miatt, amit egy sniccerrel siman levagsz es mehetsz az utadra, aztan csak vallat vonogatnak, hogy igaz hogy mar minden uj benne, es a hiba sem mult el, de egy 300k-t kohogj mar ki, mert ez ennyibe kerult az meg annyiba hozza, es 8 napig csak ezt csinaltak 3-n, de az a baja hogy olasz.
Meg mindjart kitalaljak "belapkazni" egy vezermutengelyt ebben 50k, meg vezerlescsere 56k (6k hozza a szij meg a feszitogorgo egyutt), mikozben ez semmiben nem kulonbozik egy 1.3-s Uno-étol ez a ket muvelet, es amiben amugy 15k-ert megcsinaljak a munkadijjal ugyanezt. Csak azert mert nagyobb teljesitmenyu auto, mint az, lehuznak ahol csak lehet es nem szegyellik, edpig ugyanaz valo ahhoz is es ugyaugy is kell csinalni.A turbosok meg a gepmuhelyesek a legnagyobb kiralyok. Felujitanak egy turbot 60-120k-ert es nulla a garancia ra. Hat igy osszerakom en is, szethullik meg vonogatom vallam, meg ennyiert lehet venni mar ujat is, talan a fejukhoz kaphatnanak...
Gepmuhelyek meg csinaltatsz vmit, pl egy olajtatereszto csavart, mert ijen a turbosoknal nincs (pedig ha vhol ott azert illene lennie ennek), hidraulikaboltban detto (...), csavar- kotoelem boltban azt se tudjak mirol beszelsz, na csinaltatsz egyet egy gepmuhelyben, otthagyod a turbot is hozza, hogy vazzeg ehhez kell ide, erted, OK? Igen, OK. Megcsinalja delutanra, 6k (egy db 10-s csavarert...), hazaviszed hogy felrakod azzal es nem birod beletekerni a csavart a menetbe, ahova kene, mert nem jo a menetemelkedesu az a csavar, amit csinalt 6k-ert. Visszamesz hozza, hogy oreg ez nem jo, mert nem lehet osszetekerni ezzel, csinal egy masikat es amikor kesz es az mar jo is kozli, hogy ez nincs ingyé, mert a gepeik meg az o oradija az ennyi. Hat kifaszterdekel mennyi az o oradijuk, ha egyszer o qrta el az egyszer mar kifizetett melot?hungarisztani kisiparosok
Egyik ismi a turbot mar ugy rakta fel, hogy a turbosok muhelyeben veluk rakatta fel es akkoris szethullott meg aznap amit csinaltak. Aztan jottek hogy ez a turbofelujitas meg a szereles most ennyibe kerul.
Uhm, anyatoknak, annak. -
Cheesy
őstag
Pont ahogy írtad, bár a Fabia eszembe sem jutott. Úgy gondolom a közvetlen "ellenfelei" az Astrák, Golfok és a Corollák. Utóbbiról több helyütt olvastam, hogy legendásan megbízható, cserébe szürke egér
Szóval azt mondjátok Focus. Irány a hahu.
És köszönöm a türelmeteket és kitartásotokat, hogy válaszoltok a buta kérdéseimre.
-
Tamoo
nagyúr
-
-
Cheesy
őstag
válasz
hobizoli #588 üzenetére
Ha egy ismert eloeletu auton is 2 hetet elgondokodsz, akkor sosem fogsz autot venni.
Munka mellett utánajárás, típushibák, mások tapasztalatai, stb. Ez a 2 hét a "rátalálástól" kezdődött úgy, hogy december 1-én kaptam a tippet, hogy eladóvá vált (anyám volt kollégája, ezért onnan tudtuk az autó előéletét), mert az öreg vett helyette egy Mazdát, de 11-én már az enyém volt, akkor tankoltam bele először.
Annak meg csak őszintén gratulálni tudok, aki napok alatt rábólint egy autóra úgy, hogy az neki az első és nem is nagyon ért hozzájuk, mert nem volt min megtanulni az alapvetőkön kívül mást.Olvastam amiket írtál a Puntoról, jó neked, hogy ennyire értesz hozzá, de ez a gép a leírás alapján vadállat, hogy 180-nál rálép a superbre
Tetszik, nagyon tetszik, ugyanakkor tartok is tőle, szinte nulla tudással nem tartom magam alkalmasnak arra, hogy beleugorjak egy olyan autóba amit újjá kell építeni.. ezért keresek olyan típust ami közel áll az elképzelésemhez (turbóról akkor lemondhatok, de azért valami dinamikusság a 7-8 literes fogyasztásba tánc sak belefér). -
hobizoli
nagyúr
Mivel a BMW mar reg elment a presztizsmarkak irányaba, ezért annyit.
Na az ijen E30-kból indulj ki, mert abban meg nem volt sok elektronika se, de a legfiatalabb is 20 eves
Az ijen E46 meg hasonlo moderebbek mar siman tudnak konyekig zsebbenyulos hibakat is produkalni, foleg akkor, ha dizel. Csak hat mivel kozben olomnehez lett az auto, 2literes motor alatt nem mennek vmi fuha modon, a 2.5 az mar igen, csak azt meg etesse benzinnel az, akinek ket anyja van. A dizeluk az jo, csak azt nyilvan azert vettek, mert sokat mentek vele. A korabeli PGT-mben is mar tobb mint 150k km van, ami nyilvan nem sok futasra valo, szoval egy "rendes" dizelben lennie kell 250+k km-nek is. Ott meg mar azoknak is veguk van, mint a botnak. Max mast mutat az orajuk.Ha egy ismert eloeletu auton is 2 hetet elgondokodsz, akkor sosem fogsz autot venni.
-
Cheesy
őstag
válasz
hobizoli #581 üzenetére
Remélem azért van az 1.3-as stiftnél kellemesebb autó is amivel nem kell szopni és van hozzá alkatrész. Most is egy swiftet hajtok, ennél azért valamivel már többre vágyom
Tetszenek a 318-as bömösök is (mondhatni a BMW addig tetszett, amíg Bangle el nem toszta a dizájnt teljesen), de fogalmam sincs menyit kell évente a szerelőnél hagyni. Ráadásul ez is tipikusan egy olyan típus amit szeretnek széthajtani, alkatrészek meg ugye nem olcsóak.
Nem egyszerű ez az autó választás, a swiftemen kb 2 hetet gondolkodtam anno, bár ismertük az előző tulajt és az autó történetét. Az autó TELJES szerviztörténete megvan, számlákkal, mindennel 1997-ig visszamenőleg
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
hobizoli #581 üzenetére
Jogos a felvetés hogy ha valami ilyen speciálisabb darabot akar venni az ember akkor érdemes felkeresni az adott típus fórumát.
Mondjuk én a VTi-t pont HaHu-n találtam meg de a Hondás fórumon megleltem az eladóm előtti tulaját így kaptam némi plusz információt. Meg az alap dolog hogy egy szakival át kell nézetni a vásárlásra kiszemelt gépet.
Amúgy lehet találni korrekt VTi-ket még csak általában elég rendesen megkérik az árukat.
De például egy kollégám akar venni a közeljövőben Mitsubishi Eclipse-t (2G). Na az ritkább mint a HOndám és tényleg csak a DSM fórumon érdemes róla tájékozódni mert tudnak nagyon hasznos dolgokat a meghirdetett gépekről (kolléga is volt amiről így tett le
).
-
Qru
MODERÁTOR
Srácok, valakinek nem kell egy újszerű, megkímélt, sérülésmentes Merci?
-
aero.
veterán
válasz
runner 125 #582 üzenetére
10k-ért vesztegetik ahogy a linken láttam, de van rosszabb is. Atyaég.
-
hobizoli
nagyúr
De, nyilvan nem oviba elvinni a gyereket vettek ezeket.
Ettol fuggetlenul a nem_turbos-sag onmagaban nem garancia a tokeletessegre igy tizenikszevesen, mert azokat is siman szet lehet utni. Probalj meg pl Civic VTI-t venni, azt sem lehet pusztan a HaHu-s kepek alapjan latatlanban, mert ott is 95%-nak veres a torka, szet van hajtva a motorja, reccsen a valtoja, es ismerosi meg a forumos korokben elkel az, ami jo is.Ezek mind ijen autok, barki is gyartotta. Ami jo, azt nem adjak el.
Nem akarsz szopni, vegyel egy 1.3-s Swift-t, van belole annyi, mint szemet, de meg azokkal is be lehet szopodni szepen. De mondjuk ott legalabb van mibol valogatni. Mondjuk "menni" az nem fog, de ezert enni se.
-
hobizoli
nagyúr
Bosch Motronic 2.7 elektronika izzoszalas legtomegmerovel (=PuntoGT, elso szamu szopofaktor), de gyujtaselosztos (=butabb), es a MAP szenzora is csak 200kPa-s (=1bar a max toltonyomas)
Alapbol osszkerekes mind, de a 4x4 sokban nem mukodik mar, ha befosik 1 ceg ujitja fel Europaban jol, ami asszem pont Svajcban van. Az mostani CHF arfolyamoknal pont jo, de nyilvan eleve nem er annyit az auto se, mint amennyiert megjavitjak.
Fenyszoroja ijen projektoros fos, ha 1x bevakul nem latsz vele semmit, lokharito, gepteto, elso-hatso fenyszorok egy vagyon hozza, ha megroggyan.
Qrvanehez az auto is maga (havercsavonak par eve volt egy C20XE 150LE-s, haaat...) a 4x4-e sem terhelheto annyira, sokat vissza is alakitottak ezert FWD-re. Ha tortenetesen a motor megkukult szereny 3-400k bele egy bontott C20LET egyseg -amit meg utana lehet fel is ujitatthatsz ugyanennyiert-, a 6speed F28-s valtoja meg 100-120k, az osztomu nelkul persze.Nyilvan amibe ezek mind jok azt vagy nem adjak el, vagy igencsak megkerik az arat.
-
Cheesy
őstag
válasz
hobizoli #575 üzenetére
Általában nem kínzom inkább kímélem az autót amit épp vezetek, de ez a 15l amit ott olvastam megmaradt az emlékezetemben, ezek szerint nem támasztja alá a valóságot.
Nincsenek illúzióim, idáig szerintem 2x-3x emeltem ki, hgoy tudom, többet fog enni az autó, ami jobban megy.
A menésnek ára van.
Srácok, most őszintén, turbós-benzines autó. Használt. Öreg (10+ év). Van értelme? Nem hajtották ezeket javarészt szét? Jobban járnék egy non-turbo benzinessel?
-
hobizoli
nagyúr
15-t akkor eszik ha tolod 1000-l, Bp-n eljarok vele 10-l (9.2 gyari adata varosra) nem totyogva. Ugyanennyit beharap barmeyik 1.6-1.8-s Astra/Vectra vagy tetszoleges hasonlo meretu auto is, csak meg sem "megy" ugy
Ne legyenek illuzioid, de a lovak zabbal mennek, minden autoban.
Szervizkoltseg meg aminek tolod 15literes fogyival 1000-l mindenben lesz, mert semmijen autot nem terveznek arra, hogy hasznalata kozben csak allsz a gazpedalon, meg neha megallsz tankolni.
-
Cheesy
őstag
Ha jól tudom ezt a típust a 90-es évek közepéig gyártották, és amit idáig láttam mind porig ültetett, kiherélt, felpimpelt romok voltak. Szép autó, tetszik is, de a sajátos magyar autópiacon nem hiszem, hogy létezik belőle megmenthető példány... de javíts(atok) ki ha tévedek.
Octaviakat, passatokat nézegettem, 100-140 LE körüliek, szerintem az már elég. Viszont nem tudom ebben a kategóriában melyik márka melyik típusához vannak a legelérhetőbb árban az alkatrészek..
-
Cheesy
őstag
Úgy értettem, hogy szervizigényesebb, ha egyszer megbontották, kevés esetben tudják a dízeleket úgy megcsinálni, hogy ne csöpögjön az orra. Gondolom a magas kompresszió miatt. (Nem értek hozzá.)
Ajánlották még az Audi A4-et (1998 évjárat körülit), 1.9 TDi (nem PDTdi, azokra sok a panasz és a későbbi évjáratokba rendre azt raktak), fogyasztásra felfele kerekítve 5L (ezt abból vonom le, hogy cimbi aki ajánlotta, 4 személlyel egy erdélyi út során, ahol volt azért több hegyi szakasz is, 4,5L-re hozta ki a fogyasztást és nem spórolósan vezet), ez még kevesebb mint a mostani 1.0-s buzukimé... De akiket ismerek, hogy kompetensek az autók világában, plusz a gépészmérnök apám - az ő szavára sokat adok - mindig lebeszél a régi használt dízelekről.
Állítólag, ha használt autó, akkor benzinest kell venni. -
Cheesy
őstag
A Volvo idáig nem győzött meg. Kollegámnak van egy V40-ese és csak a pénzt öli bele, mert az előző tulaj 5.-ben ment vele 40-nel kb, így aminek a hajtáslánchoz köze van, az mind folyamatosan cserélődik kifele a túl nagy terhelés miatti tönkremenetel miatt.
Legalábbis elmondása alapján ezt szűrtem le belőle. Mentem már vele nem egyszer, ami tetszik abban az autóban, az a kifejezetten csendes mivolta. Alig hallani a külvilágból valamit.De inkább hagyjuk a turbós dolgot, ez csak egy vágy, de ittHUN nincs értelmes alapja.
-
Qru
MODERÁTOR
Azért egy benyós turbós hangja meg a dízel turbós hangja között elég nagy a különbség...
1 évig hajtottam egy 1,8-as turbós Passatot, annak is gyönyörű hangja volt. Annyira lehetett hallani hogy elkezd tölteni a turbó, olyan szépen fütyült, hogy a rádiót szinte soha nem is hallgattam csak a turbó énekét.
-
Tamoo
nagyúr
Egy trabantban lámpánál mekkora fless' lenne
Ja vagy abban van egyáltalán szivargyújtó? -
Qru
MODERÁTOR
Halgass a szerelődre ha jót akarsz. 1 misiért akkor vegyél turbós gépet ha még egyszer ennyi van a zsebedben a rendbetételéhez. Gondolom attól nem állna fel (már mint a szőr a hátadon
) ha csak állna az udvaron a verda de egy centit se tudnál vele menni...
mod:
Ezért a válaszért is jár az egérrágás?
-
Cheesy
őstag
Jelenleg van egy japán trabantom (suzuki swift 1.0 '95). Pár hónapja már gondolkodok, hogy mire váltsam le. Hiányzik a kényelem, meg a menés.
Mikor ezt valakinek megemlítem, akkor egy horkantással azt kapom, vegyé akkor bmeg bmwaudimercedest abban van 200LE. Ilyenkor mindig elmondom, hogy a következő ilyenért ütök, nem ezt kérdeztemVan azért egy közel ideális kombinációja a teljesítmény/fogyasztás/komfort együtthatóknak szerintem. Akkor azzal jönnek, hogy dehát az többet fog enni. Igen persze. De 7-8 liter az átlagosnak számít.
A dologhoz hozzátartozik, hogy pár éve 10 hónapot töltöttem Új-Zélandon. Ez még nem is lenne érdekes, az már annál inkább, hogy oda érkezik a japán használtautó piac exportjának nagy része. És ku*a olcsók ott az eutók egyébként is. Benzin olcsó, köbcenti sok és már egy 15 éves hülyegyereknek is lehet jogsija. Kombináljátok mindezt az akkoriban igen erős Fast and Furious és NFSU hatással: minden kis gyökér tuningolt tüsszögős géppel járkált. Vagy legalábbis igen jelentős részük.Ha belegondolok, hogy tudtak volna nekem intézni heti 120NZD-ért egy wrx sti-t... de másra kellett a pénz. :/
A fentieket azért írtam, mert ott szerettem bele a lefújószelep énekébe. Ahogy az tüsszög, feláll a hátamon a szőr tőle
Tehát miután már túltettem magam azon a tényen, hogy egy turbós autó nagyobb lutri és többet is eszik, elkezdtem bújni a hasznaltauto.hu-t olcsó turbós gépk után, a szerelőmnél is kérdezgettem, de mindennek az lett a vége, hogy nem érdemes ilyet venni használtan, mert garantáltan széthajtották, drága javítani, sokat eszik.
Mégis, nem tudok szabadulni a gondolattól, addig nem döglök meg amíg nem lesz egy olyan gép a seggem alatt!Szóval most már van némi fogalmatok arról mi a titkos elérendő vágyam, ereszkedjünk vissza a realitások talajára. Max. 1 millióig kellene nekem valami kényelmes, fiatalos, olcsón fenntartható (nem, nem a fogyasztás, hanem az alkatrészárak!) gép amiben benne van a menés is. Tipp?
Ha valaki belinkeli azt a kis biszbaszt amit a kipufogóvégre kell húzni és olyan (nem olyen) hangot ad ki mint egy turbó egy nem turbós autón, annak rágja el az egér az utp kábelét
-
mokus1
addikt
válasz
runner 125 #554 üzenetére
Az csak hasonló. Engem ez a zöld szín meg a formái gyönyörűek.
Aztán mikor olvastam a cikket hogy a típusa,,770" gyanítottam 770ccm de 770 lóerő -
mokus1
addikt
[link] Ez szerintem marha gyönyörű
Ezek a felnik is. a forma főleg profilból.
-
m3tr0
őstag
Erősen bevallott kilométer, oké,hogy sokat elmegy a VW dízel de ennyit.
-
mokus1
addikt
-
Rick4
félisten
Most hoztam el a kis Punto-t egy órája a klímástól, 12.3°C-os levegő jött belőle, kellemes volt de én keveselltem. Valami csatlakozásnál meg kellett húzni egy csavart, lett bele gáz is töltve, meg UV festék is. Most 8°C körüli levegő jön, ez arra jó, hogy beülsz a 60+°C-os napon álló kocsiba, elindulsz, kicsit leengedett ablakkal kinyomatod a forró levegőt, klíma be, és 3-4 perc után már teljesen jó a levegő. Faszán meg is lehet fázni tőle, óvatosan kell használni.
-
hobizoli
nagyúr
...ja, de ezek nekialltak megcsinalni, leszedtek hozza a turbot is (de minek...), szetszedtek (na ezt foleg minek???), aztan este elment bulejozni, mert pentek van es betintazva fejreallt egy motorral.
4 honapig az intenziven fekudt.
Es ne legyel ideges... trelerrel hoztuk el az autot onnan, mert ugy szeszedtek hozza fel a nap alatt, mintha bontani kellet volna es raktuk ossze mi egy masik turboval vegul. Jo hogy van 2 is, de azert faszom...Aszondja most felepulve(...), hogy majd csinal nekem egy masik turbot az helyett, mert o tud azt is. Nem kell nekem toled semmi mas csak penz amibe kerultel. Azt meg valszeg nemtod elrontani...még.
Mert ha legalabb osszejeloltek volna a kozepreszt, hogy allt a ket csigahaz rajta, akkor ossze lehetett volna rakni, de annelkul senki sem tudja, mert a motor a fuggolegeshez kepest elore billen, a gazkollektor mar hatrafele all es lefele nez, a kozepresznek meg ugy kell vegul fuggolegeshez kepest +-2.5fokban allnia az olajzas kozpontossaga miatt, hogy az egyik csigahaz hatarozza meg a helyzetet. Szoval vegig szamolni kell a fuggolegeshez kepesti szogekkel, de harom szognek is kene tudni pontosan mennyi es egyet se tudunk ehhez.
Elmentem vele vagy 5 turboshoz vele, de ennelkul senki nem tudja "iranyszögbe" beallitani.Na most par honappal kesobb akik anno csinaltak ezt nekem, osszeraktak ujra egy masik alapjan, amit eppen javitottak. Ingyen(!), pedig nem ok szedtek szet. De a masik nelkul ok sem tudtak volna
-
hobizoli
nagyúr
Abban nincs benne most. De majd visszarakom, bar erre a par hetre mar minek...
Az intercooler-tol a szivosorra a cso ott megy most, ahol a klimakompresszor lenne, szoval kis fizikai korlatai is vannak.
Persze mondtam annak az 1bit-s kipufogosnak, hogy a cso az ott menjen el, ahol a gyari is megy, es ne ott, ahol a klimakompresszor van, OK?
OK.
Na mit gondolsz hol megy el a cso...?Pont ott.
3 csovet csinalt ra a gyerek, mind a harom szar volt.
Hungarisztani kisiparosokTobb kart csinaltak, mint hasznot. Par hettel kesobb inkabb ujra megcsinaltattam/kijavitattam mashol a kipufogot meg hatso atmeno dobot is ra, a turbo utan a fem nyomocsovet is az intercooler-ig, mert gazadasra ahogy billent a motor koppant az a ket cso, de vagy 3 helyen is.
Ok ezt nem hallottak a probauton, meg amig visszahozta az ismeros, aki ajanlotta oket az sem.
Hat en elindulva 1m megtetele utan hallottam, olyat koppant, hogy azt nem lehetett letagadni, hogy nem hallod, szimulaltam is nekik kerdezve, hogy ezen mit nem lehet meghallani? Mintha egy kilós kalapaccsal odavagnal egy kovácsüllőre.
Kezifekkel befekezve mutattam mennyit mozdul a motor terhelesre, -mert uresben tok mas ez, mint tehelve-, mar ugy nekifeszult a kipufogocso is a padlolemeznek, mert flexielem az sem volt benne rendes, csak egy ijen 3-4cm-s nem is tudom mi -a gyari kb 20cm hosszu egybol az padlomelez ala fordulo iv utan van, es nem a iv utan fel meterrel az egyenesben-, a gazt elveve meg lekoppant a cso alatti fem keresztmerevitokon, amik a padlolemezre a vannak alulrol odacsavarozva. Hat ok ezt nem hallottak, en meg allohelyben is produkaltam nekik.Fasza egy brigadok vannak, mi?
-
G@ben
addikt
Köszönöm mindenkinek a választ, tisztázódott a manuális klíma fogalma és hogy ér-e ennyit az autó.
-
Xero
nagyúr
Nem egészen egyenlő a szellőztető rendszerrel!
A manuális klíma ugyan úgy gáz segítségével egy külön hőcserélővel hűti az utastérbe jutó vagy az ott lévő levegőt és nem egy az egyben engedi be a menetszelet, vagy simán kavarja egy ventilátorral.
Az automata klíma ezen felül (mint általában az otthoni klímák) képes egy megadott hőmérsékleten tartani a levegőt, és magától szabályozza a ventilátor intenzitását és a levegő forrását is bizonyos modelleknél.Nekem egy egyszerű manuális klímám van, de szinte állandóan járatom. Nyáron a hűtésben segít, télen a páramentesítésben. Nyáron általában belső keringtetésen leghidegebb fokozaton 2/4-3/4-es ventilátor sebesség mellett, míg hidegebb időben kintről befújt levegővel 1/4 és 3/4 között.
Ha garázsból indulok jellemzően fél percen belül már hideg levegőt fúj, viszont, ha kint állt a napon huzamosabb időben 30+-ban, akkor bizony kell neki jócskán idő, hogy magához térjen.Legyen az bármilyen kocsi, bármilyen távokon én ma már nem vennék klíma nélkül autót. Ne legyen benne inkább semmi más extra csak ez.
-
megema
őstag
Igen, a klíma egyenlő a szellőztető rendszerrel. Csak annyi a különbség, hogy az automata klímánál hőfokot adsz meg, a manuálisnál meg egy tekerővel állítod a hideg-meleget.
Most viszont elbizonytalanodtam. Megnéztem pár Fiestát, aminél szintén nem írják a klímát, és mindegyiknél ugyanaz a vezérlőegység.
Ha nincs klíma, akkor meg minek a kék-piros felfestés?
-
neduddki
nagyúr
HI!
jeee a Naffulu:- )))
ha lenne ojjna tulmeretezett kondi mint a carina e-ben volt akkor azt 1-2 perc utan boven lehett erezni 35+nal is, de tartok tole, hogy egyreszt nincs, masreszt sok ertelem nincs, habar joanyamek is igy hasznalja a versot:- ) /azt mongyuk tenykeg nem tom, hogy minden carinban is ennyire tulmeretezett-e a kondi, vagy az olasz eredet volt a ludas (elsore tippelek)/udv
neduddki
-
G@ben
addikt
Próbálom mondani nekik, de őszintén szólva nem tudom, hogy rövid városi utakon mennyit ér a klíma és most egy kisvárosról beszélek, ahol egy út kb 5 perc, azaz le tudja-e hűteni az autót ennyi idő alatt vagy elég oda az ablakleengedés is. Nekem is klíma nélküli kocsim van, ezért nem tudom, mennyire gyorsan hűt.
megema: a manuális klíma egyenlő a szellőztető rendszerrel? Bár az olvasottak alapján nem tudom, hogy a Comfort felszerelésben mi van, de mintha nem az lenne az alap. Sajnos a ford.hu-n már más felszerelési szintek vannak.
-
G@ben
addikt
Barátnőm anyukája autót szeretne venni és nézegette ezt: [link]
Az autó 1-2 személyre kell és városba, azaz méretileg elég, motorban sem kell nagyobb. Egy kockaladát cserélne újabbra, úgyhogy ez már mondhatni összkomfortos autó, bár én hiányolom belőle a klímát. Ugye jól látom, hogy nincs benne? Szerintetek ezért az autóért reális az 1,7 millió? Női elmondás alapján szép. -
Rick4
félisten
válasz
dízelracer #529 üzenetére
Becali nem értesítette a rendőrséget, hanem úgy határozott, hogy ő maga szolgáltat igazságot.
De most őszintén, ha azt nézzük, a rendőrség milyen sikerességgel dolgozik, nincsen igaza? Ennek az esetnek mi köze a becsületességhez?
Neki meg a Maybach kb annyit számít, mint neked egy 5 ezres lyukas gumis bicikli... A pajszer volt kéznél, mi a gond ezzel?
-
dízelracer
őstag
Ez a becsületes üzletember jó nagy iq betyár lehet ha nekiesik pajszerral egy maybach-nak ...
-
Rick4
félisten
Elég csúnya történet: [link]
-
Rick4
félisten
válasz
dízelracer #523 üzenetére
Sokéves video, de a jóember nem cigó, hanem az egyik leggazdagabb román, a steaua bukarest, meg még jópár dolog az övé.
-
dízelracer
őstag
-
AMD Power
titán
Ilyenkor miért gondolom azt ,hogy buták és primitívek az Amerikaik?
-
Tamoo
nagyúr
válasz
runner 125 #518 üzenetére
Én még a 6.4-nek is örülök
az is csak skót üzemmódban jön ki
-
gooool
őstag
válasz
runner 125 #518 üzenetére
Meg sem szólaltam Főnök!
-
Hybryd
tag
szia!
1.4-es V-ös golfot hanyagolnám meg a dízelt, ha az új pacekos a most futó Polot jelenti, az bejövős. Többi meg kb. ízlés kérdése, amúgy méretei miatt városi forgolódásra a Yaris a legjobb, városba talán az ezres is megteszi. Corollából a kifutott generációt néznéd (ahol az ötajtós még nem Auris)?
Vezetted is valamelyiket ezek közül, vagy belteret nézted, ilyesmik? (Pl. digitális műszerfal a yarisnál, ráadásul középen stb.) -
Rick4
félisten
Mégis mitől, mert van alapjárat, és mivel 8 szelepes, húz is. Városban is 5-ben szoktam járni, 45-50-nál 1000-et forog a motor, és gond (nomeg rángatás és vissztaváltás) nélkül lehet onnan gyorsítani. Nekem olyan stabil 8-900-as alapjáratom van, hogy kanyarban 3-asba nem is jó rakni, mert megy magától..
-
havasa
aktív tag
Kíváncsi vagyok a véleményetekre autóvásárlás előtt állok(első kocsi
) a következőkre gondoltam:
- Golf V 1.4
- Polo V 1.4 D Blueeff.
- Új pacekos Polo 1.4
- Toyota Yaris 1.3
- Toyota Corolla 1.4A keret 2.6 M. Városi közlekedésre lesz használva éa fontos az alacsony fogyasztás ill. a kis karbantartási költség. Nagyon ritkán napi 200km.
Napi 30km-el számolva nem tudom megéri -e a Diesel?üdv
-
zoo8800
veterán
válasz
Alvin_ti4200 #509 üzenetére
A helyedben keresnék egy eladó darabot, és kipróbálnám
(#510) Kassadin
Caddy, Dobló, Partner, Combo... -
Kassadin
addikt
Hali! Haver akar majd ilyen haszongépjárművet(vagy valami ilyesmi lehet a neve szerintem, jó hogy képben vagyok
), kérdésem az lenne hogy mik vannak, mik a lehetőségek?
Szerszámok szállítására(mondjuk fűnyírő, ásó és társaira kell gondolni) kellene.
Üdv: Kassadin -
Alvin_ti4200
félisten
Lehet, hogy túl nagy kérésem vagy kérdésem van, de a Mazda 3 (2003-2008) tulajokhoz fordulnék, főleg a szedánosokhoz és főleg a Budapesten vagy ahhoz közel élőkhöz
Szóval már másfél éve szemezek a típussal (406C végleg kuka, értelmetlen csere lenne), viszont eddig csak az anyós ülésen tudtam ücsörögni egyetlen egyszer körülbelül 10 perc erejéig jó pár évvel ezelőtt. Azt szeretném igazán tudni/kipróbálni, hogy ergonómiailag mennyire felelne meg számomra ez a típus (kormány és ülés beállítása, pedálok, váltó, ilyesmi). Nem feltétlenül szeretnék menni az autóval, hiszen nem várhatom el egy "idegentől", hogy ilyesmibe belemenjen, de sok mindent le tudnék szűrni egy "álló próbából"
Részleteket privátban gondoltam megbeszélni, mert ugye alapvetően nem a fórum témájához tartozik
-
m3tr0
őstag
Egyesbe raktam, és először egy elég meredek helyen vettem észre(Fonyódon magán a hegyen ill. annak az aljában, olyan tízen pár százalékos), hogy csinálja.
Kint meg megálltam egy ház előtt ahol szintén elég hirtelen emelkedett a talaj és ott is csinálta. Nem tom mi baja van, eddig más autóval nem tapasztaltam ilyet. -
m3tr0
őstag
Hellósztok,
megérkeztünk tegnap Szerbiából, gond nélkül.
A kérdésem a következő, hogy normális az ha dombon megállok sebességbe rakom és nem húzok kézit, akkor a kocsit képes szépen lassan elgurulni? Így "fulladozva" de el tud gurulni. Az mitől van?
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- i7 Gamer konfig bővítési lehetőségekkel! - GARANCIÁVAL
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- JBL Charge 6 és Xtreme 3/4 akciós áron eladó!