Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
capulet75 #291 üzenetére
Azokból mentem 1,6 és 1,8T-s motorral szerelttel, meg 1,9 PD TDI-vel is.
Ha sokat mész akkor esetleg jöhet az 1,9-es PD TDI, de az elég gondozás igényes, ha nem olyan sokat mész akkor benyós. Az 1,6-os gyenge bele és sokat eszik, az 1.8T megy mint atom de normál használattal 10-11 liter környékén van városban, országúton 7-8 liter, pályán 9-10 literből kihozod. -
-
kpal
nagyúr
válasz
Napfénysüti #289 üzenetére
A 2G akad 740k -tol de ami szép is kb 1milla környéke .
-
kpal
nagyúr
válasz
Napfénysüti #289 üzenetére
Ja és alkatrész kell hozzá sokan árulnak itt Mo.-n .
-
capulet75
addikt
Sziasztok. 2002-es passast IV kombi vagy 2003 mondeo kombi. Motorra is várok tippeket.
Ha lehet akkor ne csak annyit hogy x-et vegyél, némi indoklás jó lenne.Köszönöm. -
kpal
nagyúr
válasz
Napfénysüti #289 üzenetére
Nekem egyenlőre csak nézelődséi szinten van a dolog mert 3G nekem azért sok de ugy vagyok ha veszek akkor már legyen kicst ujabb. Nekem az tetszik az eclipsben hogy a formája örök a 2G 1995 -ben jelnt meg és azóta is szuper a 3G 2000 - ben jött ki és az is gyönyörü.
-
kpal
nagyúr
válasz
Napfénysüti #287 üzenetére
-
Arkar
aktív tag
válasz
Alvin_ti4200 #284 üzenetére
Unod? Miért, mindig u.a nyújtja, és érdekes módon még mindig működik?
Nekem is vannak olyan napjaim mikor unom, hogy mindig a 206-ba kell beülni, néha jó lenne 1000LE, vagy 2l -es fogyi de hiába jövök ki kétszer a lépcsőházból, ez nem változik, viszont nemrég elképzeltem milyen lenne eladni, hát nem úsznám meg sírás nélkül, így 5 év után pedig szegény már 11 éves, de a megtett 100Ekm közösen az élmény! -
Alvin_ti4200
félisten
Nem cserélem le, csak nézelődöm, mint minden magával nem bíró hímnemű állampolgár
Kicsit unom már a Citromot, de csak úgy nem verném magam költségekbe, mert a budapesti 7 literes fogyasztást és a szerviztől való távolmaradást nem tudná 100%-ig garantálni egy másik használt autó. Nemrég múlt két éves nálam (és egyben túl van a kilencedik születésnapján is), príma állapotban van, egyszerűen csak szeretnék egy újabb autót előbb-utóbb
A 406 coupénál eldőlt, hogy nem tudnék még egy "öreg" autóval együtt élni, a mostanit megszoktam, mert minden nap látom, de a szemem már csak a fiatalosabb stílust kívánja (vagy az elegánsabbat, de ahhoz még túl fiatal vagyok szerencsére, hogy hamar megöregítsem magam
).
-
dízelracer
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #280 üzenetére
Ez tényleg kispók feeling: [link]
Kéne.
-
SpeedR
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #281 üzenetére
Alig nehezebb mint egy régi swift, tehát elvileg elég kell hogy legyen.
Lecseréled a citromot? Miért? -
Alvin_ti4200
félisten
válasz
dízelracer #278 üzenetére
Szervizelni biztos, hogy nagyon jó áron lehet, de állítólag nem fogyaszt kiemelkedően és mivel a TwinAir csak tavaly jelent meg, így még nagyon drága használtan
A hangja mondjuk nem tudom, mennyire idegesítő.
-
SpeedR
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #276 üzenetére
-
dízelracer
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #276 üzenetére
Azért az új ötszázas nem egy pici autó. Szerintem simán megvan 800-900kg de mindjárt feltúrom a neten. A két hengeres motor viszont állati fasza lehet!
szerk: Fiat 500 1.4 16v Lounge 980kg
Iszonyatjó kispolszki szuperturbó(Tudom vótmá).
-
zoo8800
veterán
válasz
Alvin_ti4200 #276 üzenetére
Tuti, hogy nem 540 kg az 500-as.
-
Alvin_ti4200
félisten
Az új típusú (2007-( Fiat 500-asról (főleg a motorjairól, a beltér strapabíróságáról) van valakinek tapasztalata? Fogyasztási értékek is érdekelnének. Számomra hihetetlen, hogy az autó tényleg csak 540 kg, pedig még ültem is benne, nem tudom, mennyire lehet így szélérzékeny...az 1.2-es sima szívó nyolcszelepes a maga 69 lóerejével gondolom elég is lehet fővárosba és országútra vagy tévednék? Az 1.4-es 101 pacis már eléggé gyilkos gépnek tűnik (az áttételeket egyiknél se ismerem), bár lehet, hogy normál használat mellett nem nagy a fogyasztásbeli különbség, de átírás, biztosítás, adók mind-mind drágábbak rá, így annyira nem érdekelne ez a moci.
-
Jadro
veterán
Jófajta gumikkal nincs gond Ignissel sem. Persze nem versenyautó, de néha én is elég sportosan veszem a kanyarokat. Az viszont tény hogy elég kopogós a futómű. Minden úthiba keményen érződik. Ki kell próbálni, mert nekem például teljesen megfelel a kocsi. Pl nagyobb hely van benne vezetőként mint a kettes swiftben. Utóbbiban kevesebb helyen maradt magam körül. Van jobb és kényelmesebb autó, szó se róla, de szerelés és fenntartás szempontjából kevés igénytelenebbet találsz.
Ami még hátránya, pl egy Puntóhoz képest az a fogyasztás. Nekem megeszi szépen a 8 litert, mondjuk csak városban járok vele és légkondizok is néhanapján.
-
Xero
nagyúr
válasz
Vesztor87 #269 üzenetére
A sofőr alapvetően nem lendületes vezető, de ott saját bevallása szerint mindent kihozott a gépből amit csak lehetett.
Az viszont még a történethez tartozik, hogy a 206-osom alatt van egy kőkemény Weitec futómű és a stabpálcák is keményebb szilentesek.
Így kb kompenzálva volt a téli gumi.
-
dízelracer
őstag
válasz
Napfénysüti #263 üzenetére
A Daihatsu Charade műszerfala is nagyon fincsi. Valami műbőr jellegű puha ruganyos anyaggal van bevonva. A mai kopogós műanyag műszerfalakhoz képest azt szinte öröm megtapizni. Azon sincs egy repedés sem pedig elég öregecske már.
-
Vesztor87
senior tag
Hm, ez is érdekes. És az Ignis sofőrje mennyire sportosan vezető egyén? Mert az még nem feltétlenül mond sokat hogy hamarabb leértél, mivel lehet hogy az illető nem merte úgy küldeni neki. Illetve az se minden hogy gyorsít. Nem mindegy hogy 50-60-ről gyorsítva 2. vagy 4-5. fokozat van használva
A 206-os elég kényelmesre hangolt futóművel rendelkezik, kis tapasztalatom volt vele, körforgalom nem a barátja. A tc-n volt egy adás, amiben az Ignis épp a 206 előtt volt tesztelve, mind2őt megrángatták, ott azt mondták hogy nagyon billegős az Ignis után...
-
Xero
nagyúr
válasz
Vesztor87 #256 üzenetére
Nekem egy maradandó tapasztalatom van vele:
Barátnőm nevelő apja jár Ignissel. Kb 1.5-2 éve amikor átadták a Lillafüred - Eger szakaszon az új hegyi utat elgurultunk borozni egyet.
Az Ignisben 4-en voltak, az én 206-osomban 2-en voltunk. Az elvileg azt hiszem egy laza 20 pacival erősebb volt mint az enyém, ráadásul éppen akkor vadásztam alufelniket, szóval téli gumin voltam.
Mind a ketten forszírozott tempóban haladtunk, élveztük a tükör sima utat. Nekem szinte minden kanyarban visítottak a téli gumik.Ezen a szakaszon egy laza fél órát vertem rá. Egyszerűen annyira nem tudott a kanyarokkal mit kezdeni a futóműve, hogy az valami félelmetes. Ahol én téli gumikon lazán elfordultam 60-70-el, ott ők már 50-60-nál határon autóztak.
A nyári 16"-osokkal pedig már teljesen más dimenziókban autózom.Ettől függetlenül valóban igénytelen gép és nincs is semmi baja, de nekem a megjelenése és a futómű miatt még véletlenül sem kellene.
Viszont, ha valakinek tetszik, és nem az a kanyarvadász típus, akkor nincs probléma. -
zolynet
veterán
válasz
Napfénysüti #263 üzenetére
a gyári ropi után amit belekerült erősebb merevítővel sem éreztem semmi különöset ... mellesleg a gyári nem sokat ér, szvsz, elég hurka
-
Vesztor87
senior tag
Köszi
Én is ezen filózok, mert nézegetem én a kocsikat, ha összességében nézem az Ignist akkor lehet szar, mert sokkal jobb egy mostani új kocsi, de ha úgy nézem hogy 8-9 kilóért fiatalt, akkor úgy gondolom jó. Nem a 10-20 éves B Vectra vagy nagyobb autók az ellenfelei (amik még ha annyiba is kerülnek, jóval öregebbek), ha viszont a Clio/Thalia/206/Corsa/Fabia hoz nézem akkor versenyképes. Nekem egyébként tetszik is
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Napfénysüti #263 üzenetére
Egy toronymerevítős verdával mentem eddog az egy Honda Legend volt de merevítő nélkül nem próbltam (abban is gyárialg van benne) nincs összehasonlítási alapom nekem sem.
Egyedül egy régi Switf-et oróbáltam (literes 3 hengeres) amibe utólag rakatta be haver a kanyarstabilizátort, az érezhetően hozott a konyhára.Vesztor87: Első autónak teljesen jó, ha nincs nagy összehasonlítási alapod (értsd: nem egy fullos Merciből ülsz át), A-ból B-be eljutni, meg megtanulni vezetni bőven jó, bírja a kátyús magyar utakat is. Nem kell félned, hogy ellopják, ha esetleg lekoccolod akkor se megy rá a gyatyád.
-
Napfénysüti
nagyúr
Nekem a Hondában a műszerfal borítása ilyen kellemes puha anyag. Fogalma sincs mi lehet pontosan de nagyon jó. És még 14 évesen sincs az ég világon semmi baja pedig napsütést is kap rendesen.
Toronymerevítő: valamennyit talán számít. Nekem gyárilag van benne így még a rendőr se szólhat érte viszont meg nem tudom mondani pontosan mennyivel jobb így kanyarodni mert nem próbáltam merevítő nélküli változatot. Mindenesetre nem egy drága dolog (persze lehet annyit is ér
).
Ültetve is van a gépem. Na azt viszont már biztosan állíthatom hogy így stabilabb kanyarban. Cserébe jobban érzem a remek magyar út minőségét. Meg a fekvőrendőrökre figyelnem kell. -
Vesztor87
senior tag
Gyűjtöm a tapasztalatokat, de az az érdekes, hogy vagy nagyon utálják, vagy nagyon szeretik ezt a kocsit. Szüleim meg vannak vele elégedve, én még nem tudom hogy érdemes-e ilyet venni. Lényeges lesz hogy ne kelljen rá költeni, és ahogy néztem, már 8-9 kilóért lehet venni, és jobbnak tűnik mint pl egy Kalos, vagy egy 1,0-ás Corsa, esetleg 1,2-es Fóbia... nagyobb autót meg nem mernék venni, kezdőként, főleg hogy pesten is lenne használva. A Vectra tényleg nagy autó, gondolom puhább műanyagokkal (ebben pl apósom Audi 80-asa is jobb, pedig az '87-es), és nagyobb kasztnival van megáldva (nem pattog a futómű, jól fekszi az utat), és persze nagyobb. Neki gondolom azért lehetett vissza lépés az Ignis, mert kisebb, pattogósabb, billegősebb volt...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Vesztor87 #258 üzenetére
Nekem nem kényelmes a sok kemény műanyag, igaz az előnye az, hogy nem is porlad szét 10 év után mint a Passat-é amit használtam.
A kormánynak elég jó a fogása, az nekem bejött pl. A motorja is elég jól húz, csak ugye ne akarjon vele "sportosan" kanyarodni az ember. Bár a kiss traktorhoz képest (WagonR+) még mnidg sinautónak számít.
Minden estre a kettő közül én inkább a Swiftet venném (legalábbis az összehasonító tesztel totál egyetértek amit linkeltél).
Futóművön lehet javítani persze, ültetéssel (bár akkor romlik a rugózási komfort), esetleg lehet bele toronymerevítést rakatni (bár nem tudom mennyire éri meg).mod:
Napfénysüti: Jaja ezt mondom én is, érted kolléga A Vestrája se volt egy "álomautó" mégis óriási minőségbeli visszalépésnek élte meg az Ignist, hiába sokkal újabb...
-
Vesztor87
senior tag
Hm
A kemény műanyagok nem tudom miért rosszak, elvégre nem fekszem rá. Szerintem nem néz ki rosszul. A csomagtartó tényleg kicsi, de hát az autó maga is elég rövid, a Jazz is majd 10 centivel hoszabb, és kb 7 centivel szélesebb is. Viszont az utastér a méretéhez képest szerintem elfogadható. A váltója nem tudom milyen lehetett annak amit néztél, én egy Ignis váltót próbáltam, hát az valami baromi feszes, és olyan pontos volt... 1mm-t sem mozdult egyik irányba sem ha sebességben volt, és lehetetlen vt félre váltani,mint ha vonalzóval rajzolták volna meg az útját...
Nekem ennyi van meg az Ignisből... nagy tempónál tényleg zajos, de 110-120-ig pályán is jó, a futóművet tényleg imbolygósnak éreztem szar utakon, ezen esetleg egy kis ültetés nem tudom segítene-e... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Vesztor87 #256 üzenetére
Imbolygós kicsit, kényelmetlen, a műanyagok szörnyen kemények és tele van velük minden felület a kocsiban, a csomagtartója kicsi (Jazz-emhez mérve, pedig az se egy nagy autó ugye), a váltója sem túl precíz (anyám Puntójában jobb van, pedig az olasz kocsik se a váltási érzetükről híresek).
Hát így első körben ennyi.Amúgy igénytelen jószág (a szó pozitív értlemében), olcsó az alkatrész hozzá és nagyon megbízható.
-
Vesztor87
senior tag
Ez szerintetek valós lehet? Lehet ennyi difi a két kocsi közt?
http://totalcar.hu/tesztek/swiftignis/1/#szoveg
Kicsit lehúzásnak érzem az egyik, túlzásnak a másikkal kapcsolatos ítéletet...
-
Qru
MODERÁTOR
Nagyon szép, kortalan formaterv. De nem bízok a Peugeot-ban pedig a szívóbenzineseikkel nincs olyan nagyon sok nyűg tudom.
Wankelről lemondok, nem akaraok úgyjárni mint a Peugeot-os akinek a határ előtt esett szét a kocsija és bukta az egész nyaralását kvázi.
A3 1,8T vagy 2.0 TFSI-vel szemezgetek egyelőre.
mod:
kpal:
Eclips is nagyon baba, NFS-be is olyannal nyomultam.
De vmi szolidabbra gondoltam, hogy a laikus szomszédok se gondolják hogy most rámszakad a bank.
-
AMD Power
titán
-
Xero
nagyúr
-
Rick4
félisten
-
SpeedR
őstag
Tartósságáról nincs infóm, de az olajat és a benzint azt zabálja. Mindemellett elég nyomatékszegény is, ezért turbós autóból átülve mindenképp csalódást okozna. Ha lenne otto motorral, akkor jó kis autó lehetne, mert egyébként jó kis autó, de wankellal én inkább kihagynám.
-
m3tr0
őstag
Fiúk, pénteken ha Szerbiába szeretnék átmenni, melyik átkelőnél lehet normális időben átjutni? Továbbá mennyire van komoly ellenőrzés? Esküvőre mennénk és viszünk ajándékot is...nem lenne jó, ha ki kéne csomagolni a dobozokat..
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
dízelracer #238 üzenetére
1,8T-ről tudom, hogy jó moci, egy évig hajtottam egy Passat 1,8T-t, tudom hogy megbízható jó kis motor.
H.Ezredes: Hmm, eléggé meggyőző...
Amúgy ha chip, így érdeklődés képpen 1,2-es I-DSI Jazz-ből mit lehet kihozni, hogy azért egyben maradjon a technika?
megema: Tetszetős ez is! Bár igazából vmi szolidabb gondoltam első sorban mert nem jampizni kéne csak haladni ha kedvem úgy tartja.
Xero: Hmm, akkor végülis "élhető" autó az RX8-is. Kérdés mennyire tartós...
-
Xero
nagyúr
Sajnos ilyen szempontból nincs vele tapasztalatom. Életemben egyszer vezettem, akkor is a gyengébbik verziót, de nekem nagyon tetszett. Kellemesen pörgős, viszont elég nyomatékszegénynek tűnő motorja van. Az irányítás elég közvetlen volt, a futómű pedig nagyon könnyed. Kb egy ujjal lehetett vele keresztbe menni, és nagyon kiszámítható volt. A gazdája nem panaszkodott, akkor azt hiszem kb 2 éve és 25e km-e birtokolta.
Ha jól rémlik annyi hibát róttak föl neki, hogy csúszós úton (hó, jég, nyálkás eső) akár egyenesben is ideges a feneke. Ezt állítólag meg lehet szokni és nem is olyan feltűnő.
-
megema
őstag
Én csak ennyit tudok róla. Egy Hyundai szalonos ismerősünk mondta, amikor elkezdtem kacsintgatni egy náluk lévő, felszámolásból származó RX-8-as után.
Ehhez mit szólsz? Amúgy az A3 is tetszetős autó.
H.Ezredes: Látom foglalkozol chip tuninggal. Egy Peugeot 406-osból (2.0 136Le) mit tudnál kihozni, illetve hogy működik ez legálisan? Pü-ben is jöhet.
-
H.Ezredes
őstag
Van benne DSC ( kipörgésgátló ) így nem fogsz keresztbe állni ha csak te nem akarsz
Az autóban nagyon jól hangzik a 16:9-es navi, nagyon csecse 9 liter körül eltudsz járkálni vele persze ha nyomod nyilván több . Egy sima chiptuningal +10-15Le ami érezhető és még sportosabbá teszi. 110E Km-ezekben az autókban nagyon kevés jó állapotú lehet de ajánlatos elhozni vásárlás előtt egy teljes átvizsgálásra amivel futómű ellenőrzés festékmérés attól függetlenül,hogy át volt festve lehet nézni,hogy volt-e törve ,gyári gépre fölrakva hibatárolókba van-e valami stb-stb így vásárlás előtt kapsz egy össz képet a kocsiról. második facelift-es ami még dob rajta és képek alapján nagyon szép. Nyilván ezt személyesen is ellenőrizni kell. De ha okosan mész egyenesbe tolod nem állat módjára kikapcsolt DSC-vel padlón kanyarba meg mindenhol akkor nem fogsz beesni az árokba. Német autó volt ami azért is jó hir mert ott az emberek nem olyanok mint itthon,hogy szétb..k persze mindenhol van kivétel de ez az autó képen is egyben van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
H.Ezredes #233 üzenetére
Nagyon baba! Tetszik!
Ilyesmire gondoltam. Bár egy kicsit "félek" a hátsókerekes autóktól, mert azért nem vagyok olyan vérporfi és 120L-es skoda óta nem volt hátul hajtott járgány a hátsóm alatt...
Egyik haver vett egy Z3-at, elindulunk és tolt egy olyan piruettet az üllőin, hogy hirtelen 3 sávval arrébb voltunk irányban. Mondom ez laza... csak akkor kezdtem aggódni mikor közölte a srác, hogy nem direkt volt.mod:
megema + Xero: Pont ezt akartam kérdezni, hogy a Wankel motor menyire tartós?
-
H.Ezredes
őstag
- erős legyen (150LE minima) - 170 le ez meg is van
- benzines, nem baj ha kicsit sokat eszik, nem szaladgálós autó lesz - Ez is megvan olyan sokat nem is eszik
- - megbízható legyen, lehetőleg olcsó fenntartással - 3-as benzines kéziváltós 110E Km-el nem igen problémás
- - ne legyen túl nagy karosszériája, de ne is legyen halál autó- sportos élményautó amivel 4-en is tudtok menni ,biztonságosmod: első sorban turbós autók érdekelnének - Na az nincs
De nagyon sok autó van ebben a szegmensben csak azon múlik TE mit szeretnél vásárolni. Melyik márka áll közelebb hozzád vagy típus.
-
Qru
MODERÁTOR
Igen elég ha csak két személyes a verda. Celica szimpi, talán jobban használható mint az MR hétköznapokon. Pl egy Tecsós bevásárlásra is alkalmas a hátsó üléssor, mert emberi tartózkodásra biztos hogy nem.
(Haver Celicaját már próbáltam.)
Rick4: Az nem szétesős? Japók felé több a bizodalmam.
Amúgy nem muszáj sportosan kinéznie, csak erős legyen. tehát vmi kispolgári kasztni is jöhet ha nagyot tol benne az agregát.
-
Qru
MODERÁTOR
Mit tudnátok ajánlani 3 misi körül ha a kritériumok:
- erős legyen (150LE minima)
- benzines, nem baj ha kicsit sokat eszik, nem szaladgálós autó lesz
- megbízható legyen, lehetőleg olcsó fenntartással
- ne legyen túl nagy karosszériája, de ne is legyen halál autómod: első sorban turbós autók érdekelnének
-
kpal
nagyúr
Melyik váltóval lehet gazdaságosabb eljárni manul vagy automata ? ÉS melyiket olcsóbb javítgatni ?
-
H.Ezredes
őstag
Nem vagyok én köcsög ne izguljatok csak rosszul esett látni,hogy fikázzák meg stb.. Olyat amiről fogalmuk sincs. Elnézést ha valakit megsértettem !!!! A mai automaták nem olyanok mint mondjuk 20 éve -egy Pl: ZF 4HP-24 ( E32 750 ) azok még lassabbak voltak sokat fogyasztottak.Eljutottunk ma már odáig,hogy igen is jó a 8HP és kell 100 Km/h-nál 1400-1500-at forog a motor mondanom se kell ez nem rossz !! relatív magas nyomatékot bír ki 700Nm-persze van 1000 N-es változata iszonyat gyorsan reagál és vált vissza ha kell.A váltásokat észre se veszed keveset fogyaszt vele a kocsi az alacsony fordulatszám miatt nem hezitál a váltó mikor váltogatni kell. gyorsulásnál a rövidebb fokozatokban jobban húz nincs az,hogy hosszú fokozatokban kell tartani a motort mindig tud váltogatni a fokozatok közül mindig alacsony marad a fordulatszám ez mind a kényelem és a fogyasztás szempontjából nagyon jó.A váltó mérete is igen jók. start/stop funkciók váltóba építhető hybrid technológiát nem is mondtam ott nincsen önindító ráadásul az elektromos motor+ teljesítményt nyújt ahogy beindul az autó nagyon csendes nincsen meg a jellegzetes önindító hang.
-
AMD Power
titán
-
adalbert1
veterán
Most keresgéltem, az 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről 17§/p alapján "p) az ajándékozó egyenes ági rokona (ideértve az örökbefogadáson alapuló rokoni kapcsolatot is) által megszerzett ajándék;" mentesülök, ahogy nézem a 24-26§ már a visszterhes vagyonátruházásról szól, de mivel nem vagyok jogász így nem teljesen egyértelmű.
-
Rick4
félisten
válasz
adalbert1 #213 üzenetére
Gépjármű és pótkocsi illetékének mértéke
Ha az ajándék tárgya gépjármű vagy pótkocsi, akkor az illeték mértéke a gépjármű vagy pótkocsi visszterhes vagyonátruházási illetékének a kétszerese. Ennek megfelelően az illeték az alábbiak szerint alakul:
a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 36 forint,
az 1890 cm3-t meghaladó hengerűrtartalmú személygépkocsi és az 500 cm3-t meghaladó hengerűrtartalmú motorkerékpár esetén minden megkezdett cm3-e után 48 forint,
a kizárólag elektromos hajtómotorral felszerelt gépjármű esetében a hajtómotor teljesítményének minden megkezdett 1 kW-ja után 800 forint,
Wankel motorral üzemelő gépjármű esetén a kamratérfogat minden megkezdett cm3-e után 72 forint,
pótkocsi tulajdonjogának megszerzése esetén, ha a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 2500 kg-ot nem haladja meg, 18 000 forint, minden más esetben 44 000 forint.Ha gépjármű és pótkocsi tulajdonjogának, vagy haszonélvezeti, használati jogának meghatározott hányadát szerzi meg valaki - ideértve a haszonélvezeti jog szerzését is - a megszerzett hányadra arányosan eső illetéket kell fizetni
Magyarán mondva dupla átírás.
-
Rick4
félisten
Hát, a Seicento nem nagy kocsi, ültem benne, mindent kivettek, hogy be lehessen ülni. Bárdinál vettem a dogokat, itt a számla előttem, levegőszűrő WIX 1200Ft, pollenszűrő 1800Ft, mintex fékbetét előre 5100, febi piros fagyálló 5 liter 4200, termosztát 4600Ft volt, gyertya 1400Ft/db, szelepfedél tömítést néztem még, 1900Ft. Inkább a vicc kategória, nem kell megijedni. Féktárcsák, dobok is 3-4-5 ezresért vannak, semmi komoly.
-
Rick4
félisten
Punto2-ről csak röviden: Én 193 centi @121Kg vagyok, és hosszában totál kényelmes, jobb láb is elmegy, keresztben picit keskeny, de csak mert eddig 2M széles kocsiban ültem, totál jól vezethető, minden kézre áll, persze mögöttem csak leszerelt aknaszedő vetránok, vagy buddha-követők férnek el, lábtér nem marad, kb 5 centire van az ülésem a hátsótól..
. A szerviz a futott km-től és az ezt megelőző szerelők- tulajok alaposságától függ, vezérműszíj 120 ezrenként, beragadós gyári termosztát vétel után, betétek, szűrők, gyertyák, folyadékok meg szép sorban ahogy belefér, futómű- fék- kormány úgyis érződik már a próbakörnél, de egy szerelő úgyis megnézi, és mondja, mit kellene előre venni, és mi nem sürgős.... A kuplung egy 'típushiba" féleség, a sok városozás 60 ezernél már tönkreteheti a kuplungot, de 45 ezres körül benne is van kompletten az új. Nem sok eladó Punto-t látni kuplunghibával, nem jellemző, csak épp tudott gyengébb pont, ennyi, de mikor beleülsz, és kinyomni nehéz, vagy csúszik, akkor tudod hogy ezt le kell alkudni, totál megfelelt volna ha nekem így sikerül, most van egy kuplungom ami tökéletes, de lehet még 5 ezret bír..
..
350-ért jó vétel az ismeretlen helyen kifolyós... Olajat öntesz bele, elmész egy mosóba, nagynyomásúval lemosod, még 10-20 km-t, megnézed honnan folyik. Egy szerelőnek ezek rutinfeladatok... Egér biztosan nem rágta ki a blokk oldalát, tehát tuti javítható a probléma.
-
SZATA
senior tag
válasz
neduddki #128 üzenetére
Hasonló dolgok jöttek ki mint amiket mokus1 írt a (#129)-ben
Seicento (már ha beleférek (184/100)); Punto2, de akár az 1-es is; Twingo; Ka; Clio2 de akár az 1-es is; Fabia; Corsa
Az autónavigátoron az ilyen korú és kategóriájú Peugeot-okról nem sok jót írnak, egyetértetek?
(#154) Rick4: A Punto2-nél vásárlás után ajánlott egy kuplung csere alapból? Vásárlás után milyen "kötelező" szervizt illik általában (nem csak P2) elvégezni? Olaj + szűrők? Tudjátok, írtam, h koca autós vagyok
Érdemes megvenni akár egy olyan autót is amiből ismeretlen helyről folyik az olaj, persze ha az ára jó? -
Xero
nagyúr
Egyébként valóban jó konstrukció az új 8-as ZF, mindenhol dicsérik, de van amibe tényleg felesleges és csak a marketingesek pakolják be, nem a mérnökök!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- iPhone topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Nyaralás topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone-t használók OFF topikja
- Túra és kirándulás topic
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával