Hirdetés
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Steam Deck
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Házimozi projektorok, kiegészítőik és kialakítások haladóknak
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Asztrofotózás
- Házimozi belépő szinten
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz gipszklipsz #202399 üzenetére
Miért lenne bilibe lógós? [link]
Igaz, főként az újabb, modernebb platformokkal jön össze (kivéve a 3 törpe amit írtam). De Már Punto2/Clio2 is el tud ennyivel járni (1.2 16V); de a 208/C3/DS3 ezzel az 1.2 motorral lazán megvan ötből, miközben jól veszi a lapot és jó hangja van ha nyomod neki. Meg nem is olyan kicsi (175cm-es saját maga mögött).Vagy Prius2 is tudja ezeket ennyiből...
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
gipszklipsz
csendes tag
#202376 MC Pite, #202380 kisza25 >
Köszönöm a válaszokat. Abból indultam ki, hogy az 1.4 16v G astrával is eljárok 5,8-6 l-ből, akkor talán - a katalógusadatokban levő fogyasztásokat figyelembe véve - a H astrával vagy i20-szal is meg tudnék állni max. 6 literben (az 5 litert gondoltam, hogy bilibe lógós).
-
Qru
MODERÁTOR
-
MC Pite
veterán
válasz bandus #202388 üzenetére
Nem a csapott ajtó a baj, hanem hogy kb tíz centivel magasabban van a csomagtérpadló, mint kellene. Azt nem tudom hogy hozták össze
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Qru
MODERÁTOR
-
veterán
válasz BigBlackDog #202366 üzenetére
Akkor G6-ot inkább ne tapogass.
Cimborám 2 hete vette át a RAV4-et, aktuális, hogy szemlézzem. Mivel kedves jó barátom, csak dicsérni fogom.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #202385 üzenetére
Nem vezette, már az első szűrőn sem mentek át nála. XV-ből is a FL-es tetszik neki igaz az meg már 6,5M...
Jah és ha érdekel vki-t a HR-V hasmagassága 18,5 cm tengelytáv 2610, az XV-é 22 cm és 2635.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Stonic is kicsi lesz akkor (Kona nagyobb). Vitarát nem is mondtam, nem utállak annyira Az összes, különböző franciák belseje nem tetszik, egyiké sem (és vszínű nem vezette akkor őket)? XV meg még bent a pakliban? Gyanús
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #202379 üzenetére
Full vegyes. Boltba járni, oviba menni meg ide-oda BP-en + 1-1 hétvégén rokonokhoz 100 km-es körzetben. Max pluszban évi 1 nyaralás a tengerhez.
MPI preferált, akkor CHR is felkerül a HRV és az XV mellé. Konára és a Stonicra is rá kell néznie, a franciák belseje nem tetszik neki azokon már túl van.#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
válasz gipszklipsz #202361 üzenetére
I20 nem fog 5litert enni, legalábbis nekem 6,3 volt 10 ekm átlaga
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
MC Pite
veterán
Itt az ADAC AUtotestnél találod a valódi, nem himi humi csomiméreteket. Sztem nem annyira kicsi a CH-R (ha kisebb is hátul mint asszony 2o8-a), az is jó lehet, de abból én hibridet vennék csak. A simák nem érnek annyit (pl egy 2008/C3 Aircross/Cactus/Kona/Capture ellenében).
Mennyire fogja helyben használni amúgy? Ha eléggé, akkor a ChrKonaStonic2008C3aircrossCaptureHrv amik mpi motort is adnak.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
kisza25
félisten
válasz tboy93 #202368 üzenetére
Azóta volt infláció, több minden van az autókban alapból és olyan dolgokat is rendelhetsz, ami régen nem volt, amúgy mint magánszemély ezért vettem tipo-t 4,5M ért, mi nekem kell benne van (kivéve ülésfűtést, de azt majd orvoslom) cégesben egy kia proceedet vennék, ha lenne rá lehetőségem
Most városi harcosnak meg a seat ibizát használom[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
MC Pite
veterán
válasz gipszklipsz #202361 üzenetére
H Astra nem fog 5 liter körül enni. Swift/Splash, Clio, Aygo/C1/107 ha elég akkora, 208/C3/DS3 az 1.2 motorral amik tudják ezt (DS3 valszínű még az 1.4essel fér bele ennyibe, pedig patent a kis puretech), vagy akár 1.2 TSi Fabia is, de az még a foglalkozós tsi (vezérlés és feszítő csere, nem kizárt hogy tisztítani is kell a mocit).
Nem minden 10 évnél idősebbet emészt a rozsda, de vannak gyártók, amikre ez jobban jellemző, van amikre kevésbé. Swiftet én fapadosnak tartom, összeszerelési minőség/NVH/csomagtér miatt nekem mindig kiesik, ellenben a Splashel mondjuk (alap csomi ott még kisebb mondjuk, de az már kb mindegy). Aláírásomból kibogozható mit választottunk hasonlóra (250km meg a városon belüli közlekedésre) és mennyit eszik. Az hogy jobban megy mint a korábbi 1.4es kisautónk, azt meg ebből a mondatból tudni meg
Doki16
Qru: Au új HRV egy rohadt jó autó, az XV ahhoz képest egy őstulok, be se ültesd utána
Ismerős hölgy most mérte fel a kis suc/crossover piacot ennyiért, én Kona/2008/Capture/HRV-t ajánlottam, végül a puncisra fizetett be, újonnan, hatért. Az elején Vitarát akart, de aztán kipróbálta[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Qru
MODERÁTOR
válasz vzsryl #202371 üzenetére
Jó csak amúgy nincs szüksége az AWD-re és az ezzel együtt járó fogyi többletre. Meg ott figyelni kell az évjáratra is mert 2013-ig olajzabálósok lehetnek ha elnagyolták az olajcseréket és a 2014 utáni a strapabíróbb (sz@r lehúzógyűrűt használt a gyár).
CH-R? Vagy az nagyon kicsi? Legalább nettó 350 literes csomi kéne (tehát himi-humi csempészrekeszek nélkül).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vismajor01 #202372 üzenetére
Téged egy racionális döntéseket hozó embernek ismerlek, ezért Tuareg V10-et kell venned.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Vismajor01
addikt
5-6m keret... En szinte sajnalom h ennyit aldozok ra mert annnnnyiiiii az ajanlat h hihetetlen. Lehetne merci pug vagy volvo vagy vw mind phev en meg csak forgok korbe a szekemmel es visitok. Es akkor elengedem a phevet es belefer f30 320d 100e kmerrel etc
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
Ismerős keres kicsi/közepes SUV-ot. A Mitsu ASX nem tetszik neki az kiesett. Mk2 Honda HRV viszont tetszetős vagy próbálom még a Subaru XV-re rábeszélni. Csak benzines játszik szívó/turbó mindegy, csak legyen megbízható. Olyan 5-6M közötti a keret (+átírás, szerviz).
Jöhetnek a tippek.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ngaba
aktív tag
válasz BigBlackDog #202366 üzenetére
Végre valaki nem isteníti a Rav4-et. :D
-
nagyúr
válasz ngaba #202365 üzenetére
Azért ha megnézel egy 15 éves Honda Accordot vagy egy Subaru Legacy-t, abban nem ez lesz az érzésed. Egyszerű, mondhatni puritán beltér, de eléggé adja a bunker érzést, nagyon jó összeszerelési minőséggel bírtak abban az időben a japán középkategóriások.
Rohadt kíváncsi leszek, hogy mondjuk egy ilyen KIA-ból mi marad majd 15 éves korára.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz ngaba #202365 üzenetére
Mazda és Honda esetén is hasonló a véleményem, ha a kompakt kategóriát nézem. De pl. Accord és Mazda 6 szintjén már nem volt ilyen érzésem. Toyotánál a Rav4 is eléggé "nincs benne anyag" érzést keltett bennem, Lexus esetén nem éreztem gondot. De pl. a 8-as Golfba is már szerintem kevesebb jutott, mint a 7-esbe.
-
ngaba
aktív tag
válasz tboy93 #202360 üzenetére
"A minősége meg sem közelíti a Honda Accordomat, az ajto csukodasa, a műanyagok, a fényezés sokkal gagyibbnak hat"
Régen nagy "japán" autó fan voltam, de európai autók után én szinte minden japán autónál ezt érzem, meg hogy "nincs bennük anyag". Plusz a legtöbb nem is tetszik. Talán a Honda épp kivétel, de az megfizethetlen. :) Meg a Mazdák bejönnek, csak hát...
[ Szerkesztve ]
-
gipszklipsz
csendes tag
Sziasztok! Autóvásárlás előtt állok, egy 22 éves suzukit cserélnék le. Az autót főként a 35 km-re levő munkahelyemre utazáshoz használnám. Az autó árára szánt összeg kb. 1,7M huf. Benzines, 5 liter körüli fogyasztás és olcsó fenntarthatóság, ne kelljen vele évente többször szerelőhöz rohangálni, egyszóval megbízható legyen. És 10 évnél ne feltétlenül legyen idősebb.
Eddig Suzuki Swiftet (2010-17) és első generációs Hyundai i20-at (2009-12) kerestem, meg esetleg még H astrára gondoltam első körben.A egyik kereskedésben már majdnem lecsaptam egy 2011-es i20-ra, amit a kereskedő Ausztriából hozott, mikor szólt ismerős, hogy az osztákból behozott kocsikat felejtsem el, mert ott erősen sóznak télen, és 1-2 év múlva rohadni kezd az allja. (pont a rozsdától tartok a legjobban: a swiftet 11 évesen vettem (106e km-rel), már akkor kezdett rozsdásodni alul, meg 5 éve vettem egy 13 éves G astrát (240e km-rel), annak meg sárvédője rohad gyönyörűen.)
Viszont ahogy nézem a hirdetéseket, rengeteg autót hirdetnek német/osztrák szervizkönyvvel (végignéztem az összes feltöltött dokumantummal rendelkező 1.gen. i20-at, 2 db magyar papírost találtam).
Mi a véleményetek/talasztalatotok erről? Érdemes görcsölni ezen, vagy a 10 évnél idősebb autót ígyis-úgyis elkezdi enni a rozsda? -
nagyúr
Meg mindig tart a fonokommel a juttatasi csomagomrol valo egyezkedésem, tovabb feszegettuk a ceges autó temat, kerte hogy kuldjek konfigot ami alapjan tud kalkulalni o is.
Ugyhogy tegnap elmentem a felesegemmel egy KIA szalonba es megneztuk a Ceed kombit.
Maga az auto kb olyan mint amilyenre szamitottam. A minősége meg sem közelíti a Honda Accordomat, az ajto csukodasa, a műanyagok, a fényezés sokkal gagyibbnak hat, de ezekre szamitottam, nyilvan nem egy kategória a két autó. Ha ezeket félre teszem, akkor viszont egy tök praktikus autót latok a KIA Ceed kepeben, az isofix pontok nagyon konnyen hozzaferhetoek, csomiban van 12v és egy csomo rögzítő fül, csomagterhalo. A "kalaptartot" be lehet rakni a csomagterben egy rekeszbe, egyszoval tenyleg lehet bele pakolni rendesen. Az kicsit fajo, hogy a katalógus adat egy átverés, a 600+ liter a csomagter alatt levo rekeszekkel egyutt értendő, amiknek azert a felhasznalhatosaga kerdeses. Ha a rekeszeket nem nezzuk, akkor 5 fő mellett a csomagter merete nem nagyobb mint a sedan accordome, de jobban pakolhato az nem kerdes. A beltér maga egyébként meglepően tágas (legalábbis nekem meglepő volt), simán van benne annyi hely elöl mint az Accordban és magam mögött is kényelmesen elfértem (180cm vagyok).
Szemely szerint GOLD kivitelt szeretnek 160 TGDI motorral, 7DCT valtoval. Ebben a felszereltsegben minden benne van ami nekem fontos, ulesfutes, android auto, sotetitett uvegek, tempomat, meg ezer mas ami annyira nem izgat.
2021-es modell mar nem rendelhető, keszleten automata nincs, 2022-es arlista meg még nem publikus Ennek ellenére elarultak, hogy nagyjából ~300e Ft-al lesz drágább ugyanez a 2022-es modell esetében. Tehat kb 8M cakk-pakk egy metal fenyezessel. Min. 5 honap a gyartasi ido automata eseteben.
Rohadt sok penz es nem feltetlen erzem, hogy meger ennyit. Magánszemélykent ez az osszeg ezert az autoert szamomra ertelmezhetetlen lenne. Cegeskent nyilvan mas.
Szerintem el tudnam engedni az accordomat erte, de ha igy lesz biztosan hianyozni fog. Ez a KIA egy nagyon praktikus auto, de rajongani se a formajaert se masert nem nagyon lehet.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
Hmmm… 🤔
-
MC Pite
veterán
válasz dome29 #202349 üzenetére
Valószínű érzed, hogy kb milyen kategória ez a 2 autó megbízhatóság, fenntartási költségek tekintetében. Gumi méreten/tulajdonságain túl érdemes figyelembe venni, hogy jellemző-e a fűrészfogás kopás, mert úgy rémlik igen. Tudtommal a V6 FSi sem lett túl megbízható motor...
CC statisztika: [link]Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
dome29
aktív tag
Sziasztok szép napot mindenkinek!
érdeklődnék 2 autó iránt..
Az egyik Passat CC lenne 3.6 benzin (elsőszéria)
a másik pedig egy Audi A6 3.0tfsi C6
ezekről szeretnék érdeklődni megbízhatóság, vélemény, illetve fenntartási költségekről..
ezeket nézegetem egy ideje.. passatot nagyon dicsérik több csoportban is, valóban “nincs” tipushibája, illetve annyira jó a fogyasztása mint ahogy írják..?
kérem csak olyanok írjanak akik már használtàk valamelyik típust.
Előre is köszönöm szépen![ Szerkesztve ]
Apple iPhone - Samsung széria megveszem ...Hívj bátran a 0630/234-9160as telefon számon !
-
Kickass
őstag
válasz molnarpeter #202338 üzenetére
1.4TSI Oktávban nincs dmf, legalábbis CZDA-ban tuti nincs, de szerintem többiben se, Golfot nem tudom.
-
félisten
válasz vzsryl #202335 üzenetére
3,5M szerintem nem csak az alja, az már inkább az előző generáció terepe. Nézek pont G7 és társait és inkább 4M ahol van élhető, vagy felette. Plusz ugye kolléga újabbat keres 3,5M körül és hosszú távra, pedig ennnyiert a széria eleje van 2013/14 körül.
[ Szerkesztve ]
-
mamboo
tag
-
mamboo
tag
válasz Vismajor01 #202315 üzenetére
-
-
Winne
nagyúr
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
tboldi
nagyúr
-
-
Winne
nagyúr
válasz vzsryl #202335 üzenetére
Melyik a megfelelő topikja?
A 3,5 nincs kőbe vésve, attól függ mit találunk a piacon, valamennyi plusz még mehet rá, ha muszáj és érdemes, de nem akarok elszaladni vele, mert nem tervezett kiadás az autócsere.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
vzsryl
nagyúr
-
Winne
nagyúr
válasz szabonagyur #202332 üzenetére
Igen, ekörül és fixen kombi.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
MC Pite
veterán
válasz BigBlackDog #202323 üzenetére
Klasszik szitu... Németeknél meg osztrákoknál a keményebb futóművel és nagyobb kerékkel gyorsabb egy autó, nálunk meg a puhább/ballonosabb kombó a nyerő, van esélye még felfeküdni/visszaérni a talajra. (Saját autón is 3 méretet teszteltem.)
#imádoknyugatonvezetni[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
félisten
-
MC Pite
veterán
válasz vzsryl #202321 üzenetére
Itt a pont.
Ha jól rémlik O3/G7/L3-ról beszélünk... Ott nem mindegyikben volt még multilink 150 le felett?
Amúgy meg... Értem hogy elvileg jobb, de van egy csomó példa arra is, hogy a hangolás/tudás többet számít.Golf meg oktáv kényelmes/kellemes, Leon feszesebb, de legalább valamilyen. Rapid ügyesebb golf/oktávtól (kis) úthibákon, és átlag kanyargásnál se nagyon van különbség (olcsóbbik futóműnél, nem túl szar úton). Leon legalább sportkombisabbnak is néz ki, ha már egyik se tudja a sík padlót, legalább szebb/kevésbé lesz dzsuvás a hátulja. Sőt, az 5 ajtósnál is jobb a légellenállása.
Ülés, futómű, esetleg még világítás alapján döntenék.Szerk: O3 is beázik, vagy csak a G7/L3?
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
kisza25
félisten
válasz Winne #202317 üzenetére
Ugyanazok, másképpen néznek ki, a seat kicsit sportosabb (kormányzás, futómű keménysége stb), a skoda praktikusabb (nagyobb csomi, esernyő az ajtóban, jégkaparó a tanksapkánál, akasztók a csomiban stb) a golf meg feljebb van pozíconálva, amúgy használtan a seat a legolcsóbb
[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
vzsryl
nagyúr
válasz BigBlackDog #202323 üzenetére
Tudomásom szerint a Leon-ban és az Octavia-ban is van multilink, de lehet, hogy felszereltség függő. Mindenesetre a Leon sokkal jobban megy pályán a Golf-nál.
Winne: Két gyerek mellé Leon-ból és Golf-ból kombi kell. Octavia-ból elég az ötajtós is.
Stylewars_kp: Az Swift méretosztály és dízel.
bandus: Nincs pariban, főleg hátsó lábtérben nem.
vendingo: Ennél csak feljebb mennek, mert nagyobb a kereslet, mint a kínálat.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vendingo
veterán
Köszönöm az ajánlásokat. Ránéztem az árakra, eléggé megszaladtak. Januárban néztem pár autót, ami érdekelt, most ugyanazok 3-500ezerrel többe kerülnek. Ekkora ár robbanás volt? El is ment a kedvem az egésztől.
Gondolom nem mostanában fognak normalizálódni az árak.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
bandus
veterán
válasz Winne #202324 üzenetére
már lusta vagyok visszakeresni, hogy milyen kasztnival, de egy 7-es golf kombi azért pariban van az octaviával, ha az nem kombi. nekem nagyon bejött ez a 3-as octavia, csak ajánlani tudom, illetve 1-2 kollégának is van a topikban, tudtommal ők is szeretik.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz Winne #202317 üzenetére
A Golf a "minőség". Lehet, hogy a másik kettőnél jobb, de a sokak szerint hangoztatott majdnem prémiumság szvsz. egy hatalmas baromság.
Octavia a "nagy fiú", de minőségben eggyel lejjebb van (elvileg).
Leon a "sportos", és minőségben Octavia szint.Ha az abszolút technokrata kell, akkor Golfot válassz. Ha hátsó lábtér és 3 hullás csomagtartó, akkor az Octavia-t. Ha kanyarvadász vagy, akkor a Leon-t.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Winne
nagyúr
válasz bandus #202318 üzenetére
Akkora különbségek akkor nincsenek, ha mondjuk kivesszük az egyéni preferenciát a külsőségekre, ergo amelyik állapotra / km-re / árra a legjobbnak tűnő az vehető?
@ #202319 molnarpeter : Audi nem drágább ill drágább fenntartású?
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
-
bandus
veterán
válasz Winne #202317 üzenetére
huh, ember legyen a talpán aki megmondja szerintem csuklóból. a technika alattuk ugyan az, a dizáj meg egyéni preferencia kérdése. a golf a legmagasabbra pozícionált, talán abban lesz a legjobb a minőségérzet, az octavia a legnagyobb, a leont én nem tudom hova tenni, nekem olyan meh autó volt mindig is a németek és a csehek mellett. lehetnek pl. futóműben különbségek (pl. golf 8 esetén van még hátul multilink, de az octavia 4 már csak csatolt lengőkaros, ilyesmi előfordulhat a megelőző szériában is).
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Winne
nagyúr
válasz molnarpeter #202292 üzenetére
Na ez a 3 marad a ligában szerintem. A sorrendre a Golf - Octavia - Leon stimmelhet?
Mik ezek között a tényleges különbségek?
+ @ köszi mindenkinek!
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #202312 üzenetére
Most nézem hogy már majdnem befér a Baleno is Rapid/Cactus és a kisautók közé, 1.2 DPI-vel az is egy elég jó alternatíva (csak ne nyomorúságos H4-es fényszóróval, hanem magasabb felszereltséggel, jobb lámpával). 1.0T is jó lehet, bár én előbbi motort jobban szeretem (Vitarában legalábbis nem nőtt a szívemhez a Boosterjet).
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz vendingo #202302 üzenetére
Hm... Ez határon van a nagy kisautók és a kicsike kompaktok között. Így elsőre én az első kategóriát céloznám. Egy jó(!) mocival hasonlóan rugalmas mint a mostanid.
Tágasabb kisautók: Pl 208 1.2 (szívó is már elég lehet, bőven jobban megy mint a korábbi 1.4es C3unk, gyorsan bemelegszik, nem annyira kicsi). Clio3, Punto, Rio, vagy PriusIII. Bár a keretbe inkább a kettesekből férnek be szebb darabok, de ki kell próbálni, nekem a 3-as üti meg az autó szintet. Nem akarok senkit megbántani, de ilyen felhasználásra inkább ha nem fér bele a 3as, inkább kéziváltós kisautót választanék; döntően városi araszolásra szódával elmenne a P2 is.Kisautó alapú 'családi': Én szeretem a Rapidot is, de a 110 lovas újabb 1.2 tsi-vel venném, az már nem biztos hogy belefér. Másik nyújtott B szegmenses könnyű versenyző a Cactus, gyanítom az meg nem tetszik (pedig elég jól fogyaszt és kb G4 méretű, helyenként spóros megoldásokkal). Sandero/Logan 0.9tce-t kipróbálhatod, bár elsőre sztem fapadosnak fog tűnni (Stift is valószínű, de ott még a csomi is kicsi).
Én nem szívesen vennék ilyen távra dízelt (meg minek ha a fentiek fel eljár 4.x-5.x literrel).
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
vzsryl
nagyúr
válasz vendingo #202307 üzenetére
2. vasaló Swift 1.2 benzin (2011-2017). Jobb a fogyasztása sok dízelnél, jól is megy és olyan megbízható, mint az “ősmagyar” Swift. Belül elég nagy, de a csomagtartója sporttáska méretű.
Vismajor01: Na a Prius valamiért nem ugrott be. A küllemén kívül valóban csak előnye van.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Vismajor01
addikt
válasz vzsryl #202305 üzenetére
Szerintem penztarca gyilkos napi 2x8 kilometerre dizelt ajanlani. Erre a felhasznalasra egy Prius tokeletesen kiszolgalna, azzal is lehet hosszu tavon menni, 6 literrel elvan palyan is. 2 millioert mar nagyon szepet lehet kapni, alig nagyobb meretre mint egy golf viszont belul tagasabb, olyan luxusokat tud mint a kulcs nelkuli mukodes. Főleg mivel elsosorban a fogyasztassal van a gond.
Persze nem fiatal
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Bdanyy
addikt
válasz vzsryl #202305 üzenetére
Az 1.6 crtdi nekem télen nagyon lassan melegedett be, 2x8km-re de még akár 15-re is olyankor sajnálnám beindítani. Illetve ha a fogyasztás is számít, akkor nem biztos hogy ilyen régi dízeleket néznék, mert könnyen sok havi üzemanyagot rájuk lehet locsolni És lehet pár év múlva pestre be sem mehet, ha az szempont.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
válasz acsati #202298 üzenetére
2015-től van egy H Astra a családban , én vettem , majd utánam apukám örökölte . Így van egy pici tapasztalat eme típussal.
Fenntartása viszonylag gombokból fenntartható , csak pár dologra kell figyelni , típus hibákat megelőzni .
- Cím modul forrasztás elenged , ilyenkor nem szól a duda , nem működik a tempomat .
- Ajtókábel szakadás . Ilyenkor jelez hogy nincs becsukta az ajtó ,stb.
- Toronycsapagy . Gyári víz szigetelő kupak idővel bekeménykedik és nem szigetel . Víz befolyik és elkezdi rohasztani , későbbiekben átszakadt és a motorháztetőt felnyomja.Ezeket egyszerű vásárláskor ellenőrizni .
Motorok , FL előtti 1.8 /125 variánst ajánlom , FL után (2007) szintén 1.8/140 Z18XER ; 2010 -től A18XER motor kóddal találod meg a különbség az euró norma 4 & 5 , vagy 1.6T/180 motort javaslom . 1.6/116 Z16XER , majd szinten 2010-től A16XER .
Utóbbi motorokban érdemes megnézni milyen állapotban vannak az okos kerekek darabja 80,000-Ft , ebből van kettő . Plusz a hozza tartozó szolenoid szelep ami 25,000-Ft és ebből is kettő van.
2.0T motorok is jók csak sokkal több gondoskodást igényelnek , de itt hozzá társították azt a hitvány M32-es váltott . Így ezt nem javasolnám . 1.4-es szerintem gyenge , de ez szubjektív , mert szerintem az 1.6-os is az , mert önmagában az autó igen is nehéz , nem csak a J Astra es az Insignia .Alkatrészek szinte minden sarkon kapsz hozzá, FB csoporton belül is van minden ami csak lehet.
Rozsdára nem hajlamos , max ha meg lett törve , vagy nem foglalkoztak vele és nem takarították ki az adót helyen .Ha van kérdésed akkor hajrá .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
vzsryl
nagyúr
válasz vendingo #202302 üzenetére
-Golf 6 1.6-2.0 CRTDI
-Pug 308 1.6-2.0 HDI
-Focus 2.5 1.6-2.0 TDCIA 2x8km nem a legoptimálisabb, de a többi oké. Btw nálam a 2.0 CRTDI télen 5km után bőven 80°C+-os olajhőmérsékletet ír ki (nyáron 90°C), de ettől függetlenül legalább 20km ajánlott ahhoz, hogy bemelegedjen.
Daciak rohadósak, legalábbis azokban az évjáratokban, és egy Golf 4-hez képest is visszalépés lenne mindegyik kényelemben.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
ngaba
aktív tag
válasz acsati #202298 üzenetére
Szerintem ebből a keretből jó választás lehet egy H Astra. (Persze meg kell nézni.)
Leginkább azt szokták a szemére vetni, hogy nehéz (és emiatt nem a legtakarékosabb). Illetve az 1.6 Ecotec motorról azt tartja a népnyelv, hogy olajevő, de úgy tudom, hogy ez a H Astrára már nem igazán jellemző, a 2008 utánira meg főleg. (De ha mondasz motorkódot, akkor majd megmondják az opeles fórumtársak.)
-
vendingo
veterán
Üdv
Gondolkodok autó cserén, mostani sokat fogyaszt, kicsit rohad, lógnak a kárpitok. Csak elméleti síkon vagyok, vételi szándék még nem fogant meg. (Amennyibe kerülne az új autóra váltás, abból rengeteg benya kijönne, egyéb nagy gondom nincs a kocsival. )
2-2.5 milla között mi lenne ami a legfiatalabb, ami keveset fogyaszt, ~Golf 4 méretben (ilyenem van most 1.6 16v)?
Havi pár száz km menne bele, heti 3-4 alkalommal 2x8km melóba főúton, városban gyakorlatilag egyáltalán nem használnám, illetve hosszabb 100+km utak is lennének, ezért gondolkodok a kisebb fogyasztásban. Melózni bringával járok, de télen és nyáron kocsival. Tényleg nem megyek sokat, ebben a hónapban még 100km-t se mentem, ellenben nyáron havi 30-60k között tankoltam a hosszú utak miatt.
Érdemes kevésbé komplikált dízelben gondolkodni erre a felhasználásra?
Daciak tetszenek, mert ebből kapnék viszonylag fiatalokat.
Teljesítmény, presztizs egyáltalán nem érdekel.
Nem tudom, hogy egyáltalán érdemes lenne-e váltanom.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
ngaba
aktív tag
válasz Luck Dragon #202299 üzenetére
Egyébként szerintem a japán autók elsősorban elektronikában jobbak a többieknél. (Ahogy úgy általában elektronikában nagyon jók a japánok.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest