Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
RJ45
tag
Már kilazítottam oda, hogy francba a kombival, csak legalább egy tetősín legyen rajta. Nem lett jobb.
Elkezdtem belenézni kereskedések kínálatába megnézegetni a neppereket, egy-egy helyet, hogy neki még is mi lehet vajon az elképzelése a saját túlélésére, amikor a kínálatát kialakítja és hát ez, ez valami katasztrófa. Semmi koncepció, csak egy hegynyi szar.
Egyre-másra futok bele közepes méretű kereskedésekbe, ami úgy néz ki, hogy van egy, esetleg kettő darab autója, ami csak simán drága meg 40-50-100db olyan mellette, ami teljesen biztos, de 100%-os út a magáncsődbe abban az országban, ahol a 2-3 milliós kategória vásárlása esetén is a döntő többségnél találni a háttérben valahogy egy 3-5-6 éves futamidejű hitelt.
Bemegy oda a vevő és teljesen mindegy, hogy melyiket választja, ha ott akármelyikre hitelt vesz fel csődbe megy. Nem kell közgazdásznak lenni, hogy világos legyen, hogy ebből nagy gáz lesz.Annyit kellene tenni a magyar politikának, hogy a Kínában újonnan 2-3-4 millió forintos áron árult új elektromos autókra ráragaszt egy mopedautó matricát és ír egy jogszabályt hozzá. Ennyi. A forgalomba helyezéskor nyilván a fenekükre nyom egy max 70km/h korlátozást jelentő, rendszámmal egyenértékű táblát, tehát aki leszedi az börtön. Nem autópályára kell ezt biztonságossá tenni +4 millióért, hanem onnan ki kell tiltani ingyen. Ehelyett tapsolnak ahhoz, hogy az 55.000 yuan árral induló Renault K-ZE már 7 millió forintba kerül Magyarországon Dacia emblémával. „drágábbá=biztonságosabbá” téve. Értem, hoyg ez a német érdek, de itt olyan nem lehet tartósan, hogy a 10-12 éves túlfutott dízel autók kerülnek 3 millióba. Itt nem lehet ilyen, mert megdöglünk a csődben senkinek nem tűnik fel?
Srácok nézem a kereskedéseket itt Dunakeszi közelében és már a 15 éves Jazz másfél millió forint itt. Abban az országban, ahol kb. ilyen önerők vannak a többségnél. Mihez kezdesz egy túlkoros Jazz-el? Óvodába hordani a gyereket, meg bevásárolni, mi másra való az?
Ki akar 3 milláért kombit? Aki akar még valamit az élettől, valamit csinálni akarna nyilván vele, valamit, GDP-t. Kényszerítsük bele a szemétbe, a csődbe, tegyük tönkre? Ez a terv? Járjon busszal a szalag mellé ő is?
Akkor ki marad talpon? Az hány fő? A nemzeti duma mögé kéne egy nemzettest, az meg nem 1000 fő meg 5000 fő meg 50.000 fő hanem B+ 2-3-4 millió fő. Ki a franc akar itt 7 millióért elektromos Dacia-t venni?Az mondjátok az egész országban hány darab jó kombi van most 3 millióig? Jó az még 12 évesen. Nem jó B+ !!! És ha nem jó, az az ember megáll az autóval együtt és nem termel.
Úgy felcukkoltam magam pár ilyen „kereskedés”-nek nevezett szemétdombot látva. Sík ideg vagyok srácok. Hát ezeket akarják rám melegíteni 3 milláért? Hát micsoda szemétdombok ezek? -
-
hobizoli
nagyúr
ők a nemet/japanauto hit gyülekezete tagjai
szard le, vegyel egy 356-s Tipo-t
[link]
1.4 16v 95lo, a regi (Super)FIRE motor a 80-s evekbol
ugyanez a motor volt a Panda 100HP-ben is tizeneveletezik TJET-ben is csak az inkabb 4 misi manapsag
oldschool szijas vezerlesu technika, az SKF vezerlesszett hozza vizpumpaval teliaron 50k korul van a Unix-ban
puszi %-l kb 35k, egy ora alatt ki lehet cserelni rajta
nincs okoskerek, meg ilyen uri majomsagok, mint a lánc is... -
vzsryl
nagyúr
válasz
molnarpeter #203590 üzenetére
"Tanulság: dízel kell, mert féláron megkapod ugyanazt a kocsit, aztán majd lesz valami."
Anyagilag necces a szitu. Attól függ, hogy milyen állapotban van az a dízel, és milyen felhasználásra veszik. Én vettem ugye egy 2. autót is direkt városozni, illetve azért is, mert a feleségemnek fontos az a tudat, hogy bármikor mobil tud lenni akkor is, ha én elmegyek dolgozni a kicsivel. Az én esetemben remélhetőleg a dízeles szinte csak az üzemanyag költséget viszi, ami megkönnyíti a dolgot. A benzines viszont szintén fogyaszt (jóval kevesebb a futása), de itt is volt egy vételár, és ezt is karban kell tartani. Ha valaki csak dízelt vesz, és városozik is és/vagy erősen használt a motor és annak segéd berendezései, akkor ott rá lehet locsolni akár 7 számjegyet is viszonylag rövid időn belül.
Ha 2-3 évnél hosszabb időre kell az autó és sok városozás is akadhat, akkor megéri megvenni a jóval drágább benzinest.#203587 RJ45: 3M-ért már egész jó J Astra kombit lehet venni 1.4T-vel, ami egy jobban sikerült motor volt annak idején az 1.4TSI-nél. Az autó a tömege miatt sokat eszik, de megbízható konstrukció.
-
grizlisandor
veterán
válasz
molnarpeter #203590 üzenetére
Megane 3 1.6-nál figyelni kell, hogy 5w30 motorolajjal használták-e, mert a vastagabb olaj elintézi az okoskereket. Vezérléscserekor, cserélni kell az okoskereket is, több ismerősnek a vezérléscsere után pár ezer kilométer után fáradt el; hibajelenség hidegen dízelként jár a motor a tulajdonosra frászt hozva.
(#203591) Energie X
Rövden olcsósított VW; kis, közép és egyterű kategóriában. -
Sziasztok! Seat Ibiza, Leon, illetve Altea-ról mik a vélemények / tapasztalatok?
-
-
RJ45
tag
Nem igaz, hogy nincs 3 milláig kis pénzből üzemben tartható kombi manapság, ami nem 100 éves és kizárható a hatalmas zakó. Úgy látom, hogy mindenben ez a vékony láncos TSI van.
Az oké, hogy van felújító szett vastagabb lánccal, hurrá, de ebben az országban, amikor kiveszik a motort... mire összerakják lesz más baja, a márkaszervíz meg csak a vékony láncot szereli be az eredeti fogaskerékkel, az meg vicc harmincezrenként3 milláig túrtam benzines kombit, de valami döbbenet, hogy milyen öreg vasak vannak fent ennyiért és ez már azért az a pénz, ami bérletre (szerelőhöz) azért sok
öreg autóért meg... kijön belőlem a szarrágó, mert még másfél is sok, minek? Akkor már ott van valami 600 ezres 18 évesen aztán ha megáll felgyújtom, de ha ráköltök még 600-at még akkor is csak 1,2.
Egyszerűen nem értem a piacot. Emberek komolyan 2 milliókat adnak oda 16 éves autókért? 20 éves korára már mindennel csak a gond van, tökmindegy milyen márka. Miben bíznak?
-
KubanitoS
veterán
Amikor kiírják a lepukkant 20 éves prémiumra, hogy "eladó napi használatból szeretett autóm" SW-vel kezdődő rendszámmal, az azért üt rendesen...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #203573 üzenetére
en most vettem meg egy 147-t
annyira jo aron adtak, hogy ennyiert ezt meg kellett venni
2005-s facelift 2.0 16v TS 150lo, manual valtos, nem a felautoma robotizalt SeleSpeed
vilagoskékgyöngyház fény, Distinctive, nagy BC, Bose Hifi+mély+CDtar, kormanyrol vezerelheto radio, kék bőrbelső, dupla digitklima (mukodik), 4x e.ablak, LPG uzem (2018-ban raktak bele), tempomat, ASR,... futomu nem kopog, hibakod nukunegativumok: valotkarnak nagy a holtjateka, vmi muanyag megvezeto persely kopott/repedt, akksi halott, gumik (nyári) kopasjelzon = cseresek, bal elso lengescsillapito szerintem puha... bar a dizelemben meg allithato futomu van, ahhoz kepest kb minden IS puha, szoval lehet csak en erzem annak ebben
6-sal kezdodott az ara
es akkor felmesz a hahu-ra es vki sima 1.6 Eco 105 paripasat adna manualis klimaval, kis BC-vel, tempomat nelkul, szovetbelsovel 800k-ert, meg 1misi-ert... koporsoszallito feketeben, amit naponta moshatsz, mert a por is vilagit rajta
lattam meg a facelift elotti 1.6TS-t is ennel tobbert arulni, az komolyan nem tudom mit gondolhat...ezt meg egy kereskedesbol vettem ennyiert
nevre irva + eves KGFB stb volt 800k
akksit ma kicsereltem egy Bosch 70Ah-sra benneja es poen, de a JTDm 16v-mhez kepest 1244-l ujabb az alvazszama, azaz par het kulonbseggel gyartodtak le anno
-----------
multkor majdnem vettem egyebkent egy facelift elotti 3 ajtos grafitszurke 2.0 TS-t, GTA elso-hatso lokikkel, GT kagylo borulesekkel, csak abban SS valto volt, es uzemmelegen nem vette a fokozatokat... az 320k lett volna csak...
az valojaban egy sima manualis valto, rajta egy elektrohirdualikus robottal
sokan nem tudjak egyebkent, de a kuplungot evente min 1x illik kalibralni a MES-l
megcsinalja sajat maga, csak ra kell dugni OBD2-n es elinditani a folyamatot a menuben, ~2-3 perc es bekalibralja a kopashoz magat a fogaspont miattmeg par evente illene robot hidraulika folyadekat is cserelni, meg tizenparevesen a hidraulikus robotban a tomiteseket sem art, mert eloregszenek, berepedeznek
na aki ezeket magas ivben lesz.rja, annal meg elojonnek az ilyesmi hibak
a szivattyuja is azert szokott behanyni, mert meg a gyari olaj van benne sok-sok evesen ismondjuk en nem nyuglodtem volna vele, hanem vettem volna bele egy facelift 166 2.0TS-rol egy 6 sebesseges manual valtot, mert azokkal azzal szereltek mar, hogy azt a nagy tepsi bodet vhogy jobban mozgassa az a legkisebb motor is a diffije miatt kicsit rovidebb fokozatokkal + van egy 6.-a
akkor egy ahhoz kepest pillekonnyu 147-t tuti jobban vinne, hiszen ugyanaz a hatas erheto el vele a kerekre eso nyomatekban, mintha kicsit tunnerolva lenne a motor, meg van autopalyara egy plusz fokozat, amikor nem forog annyit motor, mint az 5-selezt valszeg ebbe is meg fogjuk ejteni, akkor nagy holtjatekos valtokulissza is egyuttal kicserelodik a 6-sra
ja meg a SS-hez letezett egy opcio, fix valtofulek a kormany moge, es akkor a CANbus-n keresztul megvezerli az ECU-t, hogy valtson, mintha a padlon levo normal valtokart pocogtetned, a + - iranyokba -
-
válasz
szabonagyur #203567 üzenetére
Igen, de az 1.6 ha jól tudom eléggé eszi az olajat.
Jól hangzik, 500-ért ha nem lesz nagy baja jó vétel volt
-
Joao
tag
Sziasztok!
Családban friss jogsis fiatal nő szeretne kisebb
benzines autót venni, napi szinten munkába járásra országúton 35km oda, 35km vissza. Autós affinitás nulla :) Keret átírás és első szerviz nélkül 1,3millió. Swift jött szóba egyelőre, miket lehetne még ajánlani neki?
Köszi! -
válasz
vzsryl #203551 üzenetére
ma "sietősen" toltam egy oda-vissza debrecent. odafele m3 tempomat 150-nel, visszafele meg 4-m4, ahogy lehetett, tipikusan tempomat 120. így az ~500 km-re lett 6.8 a fogyi, ennél azért általában kevesbbet eszik, de már a téligumik is felkerültek, ez is számít valószínűleg.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Balázs_a_laz #203537 üzenetére
Szerintem is Sharan/Touran 2.0 CRTDI.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Balázs_a_laz #203547 üzenetére
Az 1.5TSI nagyon takarékos, de ha magas a kasztni, akkor valóban csak a dízel tud olyan keveset fogyasztani, ami megütheti az ingerküszöböd.
A Touran szerintem kicsi, inkább Sharan-t nézz.Mi egyszer 9-en utaztunk egy 601-esben (köztük 3 kisgyerek, és mutterék a csomiban). Fater sógora volt a sofőr, és az úticélnál épp közel voltak a rendőrök. A sógor kiszállt, és elkezdett beszélni a verda hátuljának, mint Michael Knight KITT-nek, hogy maradjanak még bent, mert itt vannak a zsaruk...
-
Vismajor01
addikt
válasz
Balázs_a_laz #203549 üzenetére
Ez ilyen toyota dolog lehet mert a Highlanderben is igy van. Bummer.
Igy olvasgatva nem lesz konnyu dolgod, ahogy nezem a legtobb a 2 hatul 1 elol elvet koveti.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
Vismajor01 #203548 üzenetére
Már túl vagyok rajta, sajna csak a két szélsőn van isofix, pedig 3 látszatra egyforma ülés van egymás mellett…
Ha nem így lenne, már nem keresgélnék
.
-
Vismajor01
addikt
válasz
Balázs_a_laz #203537 üzenetére
Prius plus? Tagas, kenyelmes, automata, keveset fogyaszt, nem romlik el es tuti befer 3 gyerekules hatra. Sajna azt nemtudom isofixesek e mind a harom.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
vzsryl #203543 üzenetére
Nem egyszerű. Nyilván hajlamos is az ember túl parázni, mert csak a “véréről van szó”, de azért én emlékszem, hogy a Trabant 601 kombi hatuljában utaztunk a tesóimmal (!) országúton 100 km-eket úgy, hogy az ülés le volt hajtva, be volt borítva egy talicska homok, aztán turtuk a földet egész úton, meg épültek a homokvárak (csomagok az utánfutóban, a macskánkkal együtt
)
Németországban találtam Stellantis/Toyota 1.5 dci-ket automata váltóval, 30k eurért, akkor már inkább egy Touran. Szívem szerint vennék egy kombit, de nincs 3 isofixxel, ehhez meg, ha már van (a top tether-rel együtt) ilyen fejlesztés, ragaszkodom. 1.5 TSI + DSG van a családban, szeretik is, de az is fogyaszt és kisturbós benzines motor az mégegyszer nem, dízelt meg a jó ég mikorra tudnak szállítani (használtat itthon (2019-től) nem is találok…).
Köszi azért mindenkinek, figyelgetek, hátha lesz dci+automata tapasztalat valakinél kisteherautó vonalon
.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Balázs_a_laz #203541 üzenetére
Igen, az olajos a jó, és 60k km-enként cserélni kell!
Hosszított Rifter 1.5HDI manuálissal van tapasztalat. Jól érezhetően teherautó alap, tehát nem biztos, hogy ezt keresitek. De ettől függetlenül 7 db jól megtermett férfi is kényelmesen elfér benne, és még úgy is marad csomagtere. Ketten (90kg/fő) beültünk a 3. sorba is (magasabban van, mint az első két sor), és több hely volt benne, mint egy nagyobb, kompakt kombiban a 2. sorban.
A lényeg, hogy ha elég széles, és hosszú verdát akarsz, akkor vagy rendes méretű egyterűt kell választani (Sharan/Galaxy stb.), vagy kistehert (Rifter stb.), vagy amerikai full size SUV-ot (Escalade/Navigator stb.). Az egyterű a legészszerűbb az összes közül, emiatt ki is halt a kategória. Nekem az amcsik tetszenek, de csak azért mert ha már tahó, akkor legyen rendesen tahó, ne urizáljunk európai mini SUV-okkal.
Amúgy nem irigyellek. Nálunk ha még jön lurkó, akkor rohadt nagy bajban leszek. Nekem is és a feleségemnek is csak a földszintes autók tetszenek, de megvettük kb. a legnagyobb beltérrel rendelkezőt, és a két gyerekülés közé csak úgy fér be egy maximum 60kg-os ember, ha az ülések hátrafelé néznek. Extra oldalirányú ütközés elleni védelemmel ellátott gyerekülést vettem (elől-hátul több méternyi "gyűrődőzónája" van szerencsére a verdának, de oldalt csak kb. 20-30cm), és kb 10cm van váll/fej magasságban a két ülés között, amikor rákattintom az ISOFIX-re. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Balázs_a_laz #203541 üzenetére
Igan ez olajos a jobb dsg.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
vzsryl #203539 üzenetére
Az olajos a jó DSG?
Az S-max/Galaxy hybridben CVT van.
Sharan mar elég régi modell, ahogy a Touran is, bár ez a Ford egyterűire is igaz… Berlingo/Rifter/Proace/Combo vonalon tapasztalat valakinek? Esetleg olyan szerencsés, aki az 1.5 dci+automata váltós kombót használja? -
válasz
Balázs_a_laz #203537 üzenetére
Én S-Max párti vagyok. Kezdtem dízel Galaxy-val, majd dízel S-Max, most 1.5ekobúszt S-Max van. A mostani benzines 2 éves átlagfogyi'ja 8.3 - igaz, agglomerációs közlekedéssel, tehát nem rendes városi forgalommal. Én azt hittem ekkora dög nem tud 9 alatt fogyasztani ilyen kis tubóbenzinessel.
Ja, és ebben nem DPF van, hanem GPFA hibrid nem póversiftes (powershit?
- jóóóó, tudom sztereotípia), ha jól tudom.
De hát még nem biztos, hogy teljesen kiforrott.Egyterűn kívül kisbuszba fér be a 3 gyerekülés normálisan (meg néhány SUV-ba, mint az pl. 5008)
Nagyon régen mintha lett volna AISIN váltós S-Max...
VW vonalból Sharan/Touran?
(Touran-nál a 3 gyerekülés a necces lehet, de talán befér, ki kell próbálni.)
Sharan (vagy Alhambra) 2l-es dízellel meg DSG váltóval (ha igaz, ezeknél már olajos) megfontolható lehet. -
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
vzsryl #190109 üzenetére
Sziasztok,
erre a kommentre ráfűzve venném elő újra a témát. Három gyerekhez keresek olyan autót, amiben legalább 3 isofix ülés bekötési pont van. Egy 2019-es automata (ez fontos) Ford Kuga-ból ülne át a feleségem, mert ebben csak 2 isofix beöktési pont van és az az igazság, hogy az 1.5 ecoboosttal jól be is választottunk, mert országúton sem lehet 8 liter alá vinni a fogyasztást, város 12-15, autópálya (135 tempomat) 9 liter, ami ahhoz képest, hogy a saját autómmal (367 LE, összkerék és nehezebb 3 mázsával, mint a Kuga) vegyesben 8-9 literrel járok, szerintem baromi sok. Mikor a Kugát vettük, szenttül hittem, hogy a benzines a jó vétel, mert nincs dpf, városban is van használva (ez a mamataxi is), csúnya rossz dízel pfúj, korom, por, stb. fúj. (ez mostanra már jócskán megváltozott bennem). Az autóval évi 30 ezer km-t megyünk, 1/3-a város, 2/3 autópálya és ahol szükséges autóút.
Kb. 3 hónapja nézegetjük az autókat és 3 isofix + automataváltó kritériumokkal a következőkre jutottunk:
- Ford S-max és Galaxy: csak hybridet lehet vásárolni újan (ez nem gond, sőt), de külföldi és most már hazai teszteket olvasva, ezek is benyakalnak 10 litert. Szóba jöhetne használt dízel, de mivel kritérium az automataváltó és az tudomásom szerint csak powershiftben létezik, felejtős
- Peugeuot 5008: van automata dízel (elég az 1.5 dci is bőven) viszont a szállítási idő 12-18 hónap, nekem meg legkésőbb május elejére kell a megoldás, ebből használtat nem mernék venni
- Stellantis/Toyota Berlingo: kivezették az 1.5 dci+automataváltó kombót, az downsizingolt kisturbós benzines pedig többet nem jön be a házba (lásd Ford Kuga 1.5 ecoboost+automataváltó tapasztalatok), pedig ez frankó megoldás lenne
- Stellantis/Toyota kisbusz, Mercedes V osztály: 5 méter 30 centi, én bevállalnám, de az oldalborda még MK4 Mondeo kombi (ez volt a Kuga előtt) után sem hajlandó (és oviba szállítani pl. reggel a gyerekeket elég overkill is)
- Audi Q7: ugyanaz, mint a kisbusz para: nagy (és nem is telik rá)
Mivel sokat megyünk ezzel az autóval település táblán kívülre is, ezért az elektromos autók ki vannak zárva és bár létezik olyan, ahol az anyósülésen van isofix bekötési pont (Zoé, Enyaq, amikről biztosan tudom) nem fér el se a feleségem se én a hátsó két gyerekülés között hosszútávon, így jelenleg bármilyen megoldást keresek, ötletet, hogy ki mit használ, lehet használt és szalonautó is, csak férjünk el benne 5-en csomagokkal (nagy babakocsi is!).
Az automata váltó tudom, hogy szűk keresztmetszet, de az nem elhagyható kritérium. Kombikat is néztem, Octaviaban szintén van az anyósülésen isofix, de abban sem férünk el a a hátsó sorban a két gyerekülés között. Mercedes GLB-t is megnéztem, de ott elvesztem a csomagtartót, ha berakok egy gyereket a 3. sorba.
Minden megoldás érdekel, 10 éves használtautótól sem félek, csak legyen benne 3 isofix és legyen 5 méteren belül (a hossza).
-
joysefke
veterán
válasz
molnarpeter #203517 üzenetére
Köszi!
Tehát az 1.5 dci-vel kapcsolatos megállapításod a Logan MCV (Stepway)-re és a Dusterre is vonatkozik, évi akár 8-10E Km-re -aminek a döntő többsége autópálya/főút-
is vehetném a dizeles verziót.A szervíz többletköltségét nagyjából fedezi a kedvezőbb fogyasztás.Ez nagyon jó hír, mert alapvetően a pár éves Loganokban (és esetleg Dusterekben) elérhető szívó benzinmotorok internetes tesztek és számadatok alapján nagyon siralmasnak tünnek.
Ha esetleg nem az abszolút minimumot célzom meg amire szükségem van (Logan MCV) hanem mondjuk egy fiatal 2WD Dizel Dustert (17' vagy 18') /ez fogyasztásban ott lenne mint egy modern szívó benzines, viszont szép magas bódé/
Mekkora eséllyel találhatok ebből nem leharcolt műszakilag és esztétikailag szépen karbantartott példányt?
üdv
J. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #203530 üzenetére
Ez de jo lenne nekem is szaladgalosnak…
-
dj79
senior tag
válasz
kuyarashi #203514 üzenetére
Lehet cserélhetni a modulokat a Toyota akksijaiban, de nem minden esetben érdemes.
A hibrid garinak pedig megvan a feltételrendszere, ha az ember ügyes, az autó 11 éves koráig tudja húzni.
a toyotáknál elég a kis 12v akksit lekötni hegesztésnél.
Szervizekről annyit, hogy felénk sem nagyon van hozzáértő, de annyira, hogy inkább vettem kábelt az aurishoz, kötelező szerviz meg így egy nap szabadság, mehetek Budakeszire. -
kuyarashi
őstag
válasz
molnarpeter #203527 üzenetére
Pont ez az, hogy ha nincs benne az ember napi szinten (nincsenek hibrid szervizes ismerősei), akkor azért bonyolódik a helyzet, így már kicsit macerás, mert én egyfolytában dolgozom és nem akarom, hogy az agyi kapacitásomból és időmből túl sokat arra kelljen szánnom, hogy még ezzel is foglalkoznom kelljen pluszban.
Egyébként Békés megyében vagyok. A vadak miatt lehet csak kockázatos a közlekedés, pont emiatt is hajtok lassan, főleg este. Volt már pár incidensem így is. Errefelé dugó, meg tötymörgés soha sincs, autópálya ritkán, zöld parkolás csak, ha időnként Pestre megyek. Szimpatikus az Ampera, vagy a Volt, úgyhogy nem engedtem el teljesen.Amúgy sokat segítesz, köszönöm.
-
ngaba
aktív tag
válasz
molnarpeter #203530 üzenetére
Tényleg, a Swiftet el is felejtettem (én nem szeretem). Köszi. Szóval akkor ajánljon bárki. Nekem ez az árkategória homályos, nem vagyok ilyen gazdag. :D
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
ngaba #203529 üzenetére
Normális autót bárki tud ajánlani
de mivel szépség nem számít, enyhén jeges Swift
(következő új generációs példány 3.4-ért van fent 100k futással, nem rossz nepp akár).
-
ngaba
aktív tag
válasz
molnarpeter #203528 üzenetére
Beszéltem vele újra. Az ingázás kicsit pontatlan fogalmazás volt, heti kétszer megy csak át ténylegesen. Városban (helyben) biciklizik, szerinte ott nem használná sokat a kocsit. Rokonok messze laknak. Ja, első autó, ezt nem mondtam, így az éves km-t (használási szokásokat) nem fogja jól megbecsülni, de nem fog évi 30 ezret belerakni, az biztos. De mondtam, nem az a lényeg, hogy a fogyasztást stb.kioptimalizáljuk. Egy összességében korrekt megbízhatóságú / alkatrészárú / szervizelhetőségű "átlagautót" keresünk. Kinek mi jut erről eszébe?
Szerk.: Az Auris hibridet továbbítottam, de inkább szerinte ne legyen az. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
kuyarashi #203514 üzenetére
+árnyalnám még egy kicsit a képet
Prius NiMH akkukat kap, és bár lehet egységenként cserélni olcsóbban, de ott kb szerencsén múlik, hogy azonos állapotú lesz-e a cseredarab - különben megint problémák várhatók, praktikusabb egyben az egészet, ami 10-15 év körül szokott aktuális lenni, vagy ha viszonylag ritkán használják a kocsit. Gyári hibrid garit 10-11 évig lehet kötni, utána elengedik a user kezét, volt már példa suttyomban cserélt gyengélkedő cellákra is, hogy ne kelljen komplett akkut adniuk garancia lejárata előtt. Ampera Li-ion, igazából az szokta kinyírni, ha egy évet áll pl kereskedőnél használat (töltés) nélkül. Ilyen akku cserénél az is sokat számít, hogy a kikerült cellák nagy része még mindig használható marad, így a csere árának egy jelentős részét vissza tudja nyerni az ember a régit értékesítve, illetve ilyenkor főleg használt másik alkatrész kerül be. Kapacitás vesztés terén a gyengébb töltőáram és jó akku hűtés miatt nem szokott gond lenni, ellentétben pl. az Outlander PHEV változatával, ami bár gyorsabban is tud tölteni, de ez az élettartam rovására megy. Gyakori problémák a kormányzár (egyszeri beavatkozást igényel), talán féltengely (felújítható), és a legfőbb nyűg a hajtóműcsapágy, nagyságrendileg 200k rémlik a javításra, csere szükségessége/csapágy élettartama km-ben eléggé össze-vissza dolog (aki jobban nyomja neki, hamarabb kellhet). Solymáron van korrekt és szakértő szerviz, hosszú várólistával, néha optimista kitűzésekkel (pl az említett csapágy gondra próbálkoznak "örökös" megoldással... ők legalább megpróbálják
plusz ez a szerviz bele tud nyúlni az akkuba is, gyári komplett csere megoldással ellentétben, csak általában gazdaságosabb a komplett csere kevesebb munkaórával és hibásat eladva) vagy vannak még mások is, változó ügyfél elégedettséggel és típusismerettel. Akkut bárki leválasztja, Prius sem mentesül ez alól hegesztésnél. Dunánál csak nyűgnek tűnik a típus, nem biztos, hogy betérnék oda, max ha még van gari az elektromos részre. Karosszériát javít e-service és hybrid garázs, sérülés esetén drágábbak a dolgok ehhez is (mint a legtöbb hibridhez), casco-val érdemes kalkulálni, ha veszélyes helyen közlekedik a kocsi. A konnektoros gyári töltőkábel szokott még hibás lenni, javítható vagy vannak más típusok is kb 50 ezertől végtelenségig. Esetleg utcai töltéshez lehet venni pluszban kábelt ha megéri, más töltési beruházás nem feltétel, ha van legalább egy tisztességes konnektor otthon. Dunától melyik irányban lenne amúgy a 180 km? Szegeden is van hibrid szerviz, Pécsen is akad rá cég, hátha találni valamit a közelben...
Alternatív hajtásokra beütöttem a fejem, lehet mindent osztani-szorozni kettővel ha úgy érzed, de általánosságban azért meg szokta érni a zöld rendszámos vonal adott árkategóriánál maradva, szívó benzinhez képest lehet több megy szervizre, de jóval kevesebb üzemanyagra (teszem azt egy párszázezerért megvehető 1.9 adagolós dízel akár kevesebbre kijön Ft/km-ben mindent összevetve, csak más színvonal). Minden másra ott az MasterCard, meg az Octavia III 1.6 CR TDI (kézi váltóval).
-
szőröscica
addikt
válasz
kuyarashi #203514 üzenetére
Azert miota ez irodott, sok amper lefolyt mar a kabeleken. Szervizbol is van 2-3, igaz mind Bp es vonzaskorzete. Ha komolyan erdekel a kocsi, keresd vissza az en hozzszolasaim itt es az autos topikban, vagy lepj be a facebook klubba. Es olvass. Mindent legalabb otszor megkerdeztek mar ott es meg is valaszoltak.
A legtobb kifutott mar a 8 ev/160 ezer km nagyfesz garanciabol. De megismetlem, nem az akku miatt kell felni egy Amperatol.Az altalanosan rossz tipusspecifikus alkatreszellatottsag, a hosszu szervizes varolistak (ami nem az auto problemassagabol, hanem a keves szakmuhelybol adodik) sokkal inkabb necces dolgok.
-
e.vid
senior tag
válasz
molnarpeter #203519 üzenetére
Valami ilyesmi lehet az oka. Astra K esetében, ha jól emlékszem egy hibás munkahenger széria volt az oka, volt is rá visszahívás, ha minden igaz.
-
ngaba
aktív tag
Haverom autót venne, keret kb. 3 millió. Városi vagy alsóközép ötajtós, vegyes felhasználásra, 2 főre. Csak benzin. Ő városikat nézett eddig (Yaris és Corsa), de Veszprém-Fehérvár közötti ingázásra (+ hosszabb utak alkalmanként) inkább lebeszéltem erről.
Informatikus, neki ez használati tárgy, kényelem/minőség/szépség nem különösebben érdekli. Inkább legyen olcsó a fenntartása, és legyen megbízható. (Nem kell molnarpeter módon extrém kioptimalizálni azért.) Szerintem nem sokat vezetett eddig, nem tudom, hogy szívó elég lenne-e neki, kérnék turbós javaslatot is. Majd kipróbál többfélét.
Én elsőre i30-ra gondoltam (valahogy az szerintem passzolna hozzá), de nem tudom, hogy mikortól megbízhatók a szívók, illetve milyen a fenntartási költségük.
Bármi jöhet. Köszönöm.
-
válasz
vzsryl #203515 üzenetére
Ennyi hangzott el, nem volt riogatás. Bár én még nem találkoztam egy példánnyal sem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
joysefke #203508 üzenetére
Alapvetően a sima kombi Logan MCV-re gondoltam, emeletes alatt a crossover kategóriát értem (emelt hasmagasság és utastérben is magasabb kivitel -> nagyobb homlokfelület -> több levegő van útban -> rosszabbul megy és többet eszik, gyakorlatilag a Duster az említettek közül)
Utak hossza fontosabb, autópályán ideális üzem, heti egy várost észre sem vesz. Azzal számolok, hogy valószínű semmi baja nem lesz, ha mégis, néhány év alatt simán megspórol egy javítást. Emellett sokkal kevesebbért hozzá lehet jutni, mint a benzines változatokhoz - piac túlárazta a szívó motorokat, dízelek meg ugyanígy indokoltnál jobban leértékelt áron kapni, és pályán sem zabál/ordít a motor.
-
e.vid
senior tag
válasz
vzsryl #203515 üzenetére
Ott is csak annyit említettek meg, hogy előfordulhat munkahenger hiba (1db hsz), amiről valóban lehetett olvasni egy időben. Ismeretségi körben és nálam sem jelentkezett ez a hiba eddig. Ami nem azt jelenti, hogy nem valós, de azért nem is túl gyakori. Szerintem igen túlzó azt állítani, hogy zabálja a kuplungot...
-
kuyarashi
őstag
válasz
szőröscica #203504 üzenetére
Végül is a legtöbb hibrid akkura ezt mondják. Annyi csak, hogy a Priusban kisebb modulonként lehet cserélni a cellákat relatíve olcsón, az Ampera-ban, ha mégis beüt a krach, 2.5 milla kompletten (persze ott sem mindig teljes akkucsere megy). Egy sima karosszéria javításnál is lehet, hogy le kell választani a kocsit akkuról, ami maximális biztonsággal elméletileg csak az Opel Dunánál lehetséges, és akkor már lehet éves szervizre is ide kellene hordanom (180 km). Vagy elég volna mondjuk kétévente állapotfelmérésre bevinni? Illetve azt meg tudjátok-e mondani, hogy állapotfelmérést követően (mondjuk közvetlenül vásárlás előtt), vállalnak-e garanciát az akkura, mint a Prius-nál évi 10.000 Ft ellenében? Mármint a biztosítás 10.000 Ft/év, a felmérés meg mondjuk 20.000.
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Tothgera30 #203510 üzenetére
Pont a héten említették a topikjában, hogy zabálja a kuplungot.
-
-
joysefke
veterán
válasz
molnarpeter #203505 üzenetére
-Az évi 8-10E Km -t ezek szerint nem tartod túl kevésnek egy ilyen 1.5dci-hez?
-Emeletes autó alatt itt a Dustert érted vagy a Logan MCV (Stepway)-t?
-Mire vonatkozik a legkisebb "bekerülési költség"?
Nem írod hogy itt új Dusterre, esetleg használt Duster vagy használt Loganra gondolsz?Igazából nem a bekerülési költség itt a lényeg, hanem a tuladonlás teljes költsége, mindennel (rendszeres szervizzel és fogyasztással) együtt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
joysefke #203501 üzenetére
1.5 dci ezekben Bosch rendszert kap, gyakorlatilag probléma mentes 2-300 ezer km-ig, utána is olcsóbban és könnyebben javítható fajta többihez képest. Szóval ha összességében megfelel, legkisebb bekerülési költséggel szerintem ez teljesíti az elvárásokat, csak legyen rendesen üzemanyag szűrő cserélve
pályán viszont nem zabál egy "emeletes" autóhoz képest.
-
torogyuri
aktív tag
Hyundai I30-ról mi a véleményetek? És a turbóbenzines motorokról?
-
joysefke
veterán
Elveszett egy iszonyat hosszú hsz-em
1,
Le kéne cserélnem az autómat. Elsősorban használtban gondolkodom. Évi 8-max 10E Km-t megyek, döntő többségében autópályán/országúton, városon belül keveset megyek, de a heti legalább 1x Aldi Budapesten megvan. Napi dugózásra nem lenne használva.2,
Az autózás nem szenvedély, az autók túlságosan nem érdekelnek, első 1-2 évben mennék többet (kirándulás, nyaralás) az lenne a 10E. Az elején örömmel fogok feszíten a csillogó verdában, de ez elég hamar meg fog kopni 1-2 év. Ha a gép jól szolgál és az igényeim nem változnak, akkor nem lesz "menőbb kell" alapon eladva.3,
Mivel nem értek hozzá, tájékozódás pedig a típus FB csoportja lesz, ezért olyan kell ami kevésbé egzotikus, kisebb eséllyel szaladjak bele valami szerelői lehúzásba. Az ettől való félelem nálam gyakran a normál szervízelés gátja volt. Jó lenne ha ez most nem így lenne.4,
Jelenleg egy (2004-ben egyetemistakén édesanyámtól) kapott 97-es 1.6-os benzines Misu Carismám van. Nem voltam jó gazdája, most már köhög illetve elért a dolog addig a pontig, hogy most már kezd gáz lenni. Amíg az autó jól működött és nem volt rajta rozsdafolt addig nem érdekelt. A Carisma miatt nagyon pozitívan értékelem a márkát és különösen a nem kihegyezett szívó benzinesüket.
5,
-4 max 5 éves használt autóban gondolkodom.
-Kívül belül kifejezetten szép állapotúnak kell lennie. Fontos lenne, hogy
-A nálam töltött idő alatt legyen viszonylag alacsony a teljes ráfordítás. Tehát a teljes karbantartás, üzemanyagköltség meg minden együtt. Ez nem azt jelenti, hogy nem tervezem karbantartani, hanem hogy ésszel szeretnék vásárolni.
-Ferdehátú, Kombi vagy Duster/Vitara a kialakítás ami tetszik.
-Autópálya 120-130 a cél, de tudjon még előzni is ha kell.6,
Konkrét típusok:-Mitsu Lancer, szívó, 17' vagy 18'
Jó tapasztalatom van a japán szívóval. Belül is szépek. Viszont kevés van belőle. Kérdés, hogy hogyan tudnék ebből fiatal szép és jó állapotú páldányt venni.-Dacia Logan MCV kombi, lehetőleg Stepway. 17'-18', normálisabb felszereltséggel
Olcsó, cserébe a benzinmotorjaik korlátoltak még az én igényeimhez képest is. Van viszont Dízel is olcsón.
Itt nem tudom, hogy érdemes/szabad-e dízellel venni ilyen kis futás esetén. A fogyasztáskülönbség elég sok megspórolt üzemanyagot jelenthet és ahogy olvasom ezzel az újabb Dizellel nincs sok probléma.A magas üléspozíció miatt tetszik a SUV kialakítás is.
-Duster
A Duster árait nem értem. Az első 1-2 évben gyakorlatilag nem esik az ára, tehát naívan azt gondolom vehetnék belőle újat aztán eladom pár évesen stb. Hol hibázik a logika? Talán annyi hogy erre már kötnék totálkár ellen CASCO-t, a többire nem.-Kia Ceed / Hundai i30
Még nem ejtettem ki, A Mitsuhoz képest egyetlen igazi előnyt látok, hogy sok van belőle. A Logan olcsóságát viszont nem hozza.-Vitara 2017
Egy fiatal szép jó 1.6-os Vitara hahu-n majdnem annyiba kerül mint egy Duster, tehát visszakanyarodtunk az új Dusterhez.Pénz annyi van rá amennyi kell, bár igényeim nem nagyok és keveset megyek, tehát olyan kell ami teljes élettartam költségben rendben van.
Előre is köszönöm a segítséget!
J.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3060 Ti 8GB ZALMAN I3 NEO A-Data 650W
- HP EliteBook 840 G8 i5-1135G7 32GB 1000GB 1 év garancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 16GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Új, Garanciális (1-3ÉV) Gamer PC-Számítógép, néve szóló számlával! I5 14400F / RTX 5060 / 32GB DDR5
- Ventillátorok és tápkábel modding kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest