Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi haladó szinten
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Elkezdte felszámolni a GPU-s PhysX támogatását az NVIDIA
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Akciókamerák
Új hozzászólás Aktív témák
-
lupus66
csendes tag
válasz
etrop01 #8888 üzenetére
Régóta olvasom én is a fórumot, sokat tanulok a szakmai kérdésekre adott hozzáértő válaszokból. A korábban említett fényképek, útvonalak, GPX, film, élménybeszámoló, „linkelt” formában engem is érdekelne, szerintem a szakmai, műszaki tartalomból nem vonna le semmit. Feltételezve, hogy egyre többen használnak elektromos rásegítésű kerékpárokat, minél sokrétűbb a topik, annál többen olvasnák, szereznének információkat hozzá értőktől, valamint már tapasztaltabb felhasználóktól. Persze meg nem engedve, hogy egy kép gyűjteménnyé váljon ez a hely. A kérésre válaszolva, íme a múlt évi túráim, az élmények film formában, mellékelve a GPX és térkép. Mihelyt az időjárás és a komfortzónám ismét egyezést mutat, folytatom idén is az élményszerzést és filmezést.
-
válasz
Because #8892 üzenetére
ez a belépő modell a felső kategóriába, a Shimano 5000-es szériás motorja a Bosch Active Line-nak felel meg.
a többi alkatrész is márkás low-end (szóval a kínai top-end felett kicsivel)
ennyiért remek ajánlat, én venném, ha jó a méret.
ha nem zavar, hogy valaki már ráf.ngott az ülésre előtted, akkor egy 428 km-t futott Raymon az Ákosbike-nál [link] egy százassal olcsóbb, de csak 6 hónap gari, nem 3 év, mint a Kellys-re -
Because
őstag
Eljött az idő és a negyedik X az életemben... szóval elektromos rásegítésű bicót keresek napi munkára. Amit elsőnek kinéztem az Kellys E-Carson
Véleményetek róla, esetleg hasonló árfekvésben más? -
válasz
DigitXT #8887 üzenetére
Hát, nekem nem hiányott, hogy még a hatásfokot is belekombináljam
Nyilván minden részlettől pontosabb lenne a kalkuláció, de nem hiszem, hogy a végkövetkeztetésen sokat változtatna. Ahogy én látom: síkon a rásegítés 2.33-szorosára (75%->175%) növelése felezi a hatótávot; komolyabb emelkedőn pedig a 2/3-ára csökkenti. Az energia-igény pedig combos emelkedőn tényleg közelítőleg független a sebességtől, de az akkuból kivett energia csak akkor lesz ugyanannyi, ha a sebesség növelése mellett nem változik az ember és a motor munkájának aránya.
Ha valakinek van kedve pontosabb kalkulációt készíteni, kíváncsian várom az eredményt -
trialboj
őstag
válasz
sebgutkopf #8874 üzenetére
A súly azért fontos, mert a 2. emeletre kell felküzdeni, szeretnék vele hegyekbe is menni, de nincs horgom az autón, tehát bele kell rakni, ahol nagyon sokat számít milyen nehéz kivett első kerékkel mozgatni a bringát. Nem utolsó sorban, mikor félig lezárt ösvényeken át kell emelni vízes árkokon, kidőlt fákon stb.
Én tudom hogy egy wannabe enduró gép, és nem is szeretném butítani, de azért nagy részt arra vettem hogy úk helyekre jussak el vele, oda meg szállítani kell, és biztos hogy sokszor találok majd kidőlt fákat is.Motor szinte csupasz teste, én továbbra is nehezen hiszem hogy nem tudtak egy olyan zárt csatlakozó rendszert építeni mint a brose. A haverok azt mondták a shimanonál fent vannak a csatlakozók amit véd a váz és kisebb esélyel folyik be a víz. Itt szerintem ha egy patakon átmegyek, még az akku csatlakozóra is felcsapódhat, abból kiindulva hogy ott is van sárfolt. A linkelt darabot ki fogom próbálni csak félek hogy túlmelegszik a motor ha minden irányból karbon veszi körül, és csak az a kerek rész ahol a cx perf szöveg van lesz kint a szabad levegőn ahol íri a menet szél.
Big betty trail casing narancs gumikat kapott 1040g darabja, ezzel nyerek majd 700g ot, és lecserélem a buta és nehéz ohlins tx2 tagot, mert nem tudják beállítani a telóhoz. Meg is rendeltem egy Fox Float X2 Factory 2Pos-Adj 205x65 Trunnion Rear Shock állítólag ez most olcsónak számít, puhább és könnyebben hangolható lesz, na meg 250g könnyebb, szóval ennyit megért. Ezt mind összeadva kb 1kg esik le róla és ha pedállal kulacstartóval 23 alatt van, akkor már boldog leszek.
-
etrop01
tag
Szoktam olvasgatni a topikot, nekem annyi kérdésem volna, hogy a túrás útvonalak megosztása belefér a megosztások közé? Régóta keresek ilyen fórumot ahol gps track nyomvonalak meg vannak osztva illetve ha élménybeszámoló is társul hozzá az már csak hab a tortán.
Én inkább ilyen erdei túrázgató vagyok de igyekszem úgy tervezni az útvonalat, hogy legyen a végén egy kis fun lejtőzés.
Jöhet, menet? Mi az ítélet? -
DigitXT
nagyúr
Csak én hiányolom, hogy a motor hatásfoka sehol nem jelenik meg a számításban?
Értem én, hogy 73Wh energiát rak bele a motor, de ha 90Wh körül vesz ki az akkuból... Nyilván ez majdnem minden esetben arányosan rontja a hatótávolságot, de azért nem teljesen független a motor fordulatszámától a mindenkori hatásfoka. Szvsz érdekes a téma, a vége az, hogy nem számít, ha lassabban mész, az energia igény ugyanaz. Már természetesen csak akkor, ha eltekintünk a légellenállástól (ami kis tempónál belefér).
Szerk: basszus elfelejtettem, hogy nem agymotor, hanem középmotor = pörgeti a user.
Akkor ez a fordulatszám kérdés kilőve.[ Szerkesztve ]
-
Íme az emelkedős számolás.
Ami fix: 625Wh-s akksi, 100kg bringa + bringás össztömeg, 10 km-es szakasz, szélcsend, jó minőségű aszfaltút, normál tartás.1. eset: 5%-os emelkedő, Eco módban 20km/h
Eco: 20km/h, 30:00 perc, 341W (motor: 146W) -> 73Wh, hatótáv 85km
Active: 27.9km/h, 21:30 perc, 537W (motor: 341W) -> 122Wh, hatótáv 51km
Active korlátozva: 24.5km/h, 24:29 perc, 446W (motor: 251W) -> 102Wh, hatótáv 61 km2. eset: 10%-os emelkedő, Eco módban 15km/h
Eco: 15km/h, 40:00 perc, 444W (motor: 190W) -> 127Wh, hatótáv 49km
Active: 22.4km/h, 26:47 perc, 697W (motor: 444W) -> 198Wh, hatótáv 31.5km3. eset: 10%-os emelkedő, Eco módban 10km/h
Eco: 10km/h, 60:00 perc, 289W (motor: 124W) -> 124Wh, hatótáv 50.5km
Active: 15.3km/h, 39:12 perc, 454W (motor: 289W) -> 189Wh, hatótáv 33kmSzóval míg síkon azonos befektetett energia mellett durván duplája a hatótáv Eco-ban, mint Active-ban, az emelkedő meredekségének növekedésével a várakozásoknak megfelelően zárul az olló. Viszont messze nem zárul be - a 10%-os lejtő + alacsony sebesség esetében még mindig 1.5x annyi km-t bír az Eco fokozat. 20%-os lejtő és 5km/h Eco sebességre is hasonló arány jön ki.
-
Friczy
senior tag
válasz
sebgutkopf #8882 üzenetére
Egy dolgot hagysz ki a számításból. Én jellemzően túrázós típus vagyok, idősebb korosztály, ráadásul sokszor a feleségemmel megyünk, országúton, nem túl sok emelkedővel (ahogy épp jön). Ilyenkor jellemzően ráállok egy 20-23 közti tempóra, és ezt tartom, gyakorlatilag a rásegítési fokozattól függetlenül. Ilyen esetben értelemszerű, hogy alacsonyabb rásegítésnél kicsit erősebben kell pedálozni, magasabbnál könnyebben, szóval ilyenkor minél kisebb a rásegítés, annál nagyobb lesz a hatótáv.
-
LanyUs
senior tag
válasz
sebgutkopf #8880 üzenetére
A gyakorlott MTB-s barátommal az egyik hegyet mászva éppen az általad megosztott gondolatokat vázoltam fel!
Ugyanezen elmélkedtem neki
Ő szeret "vontató" módban közlekedni, szépen / lassan felfelé Tour módban. Én több erőt szoktam belevinni az emelkedőkbe néha kapcsolok Active módot, ezért gyorsabban felérünk. De a fogyasztáson ez nem szokott látszani ha egymáshoz viszonyítjuk a két bringát ( övé 750-es bosch, enyém jelenleg a 800-as yamaha ).
Próbálkozom építeni az erőt. Nekem ez szórakozás/kikapcsolódás, de egyben sport is, ezért hasonlóan a futó edzéseimhez éhgyomorral megyek hátamon 2 liter vízzel ( előtte megy 10g bcaa + 10g l-glutamin ) + viszek még 0,5l vizet a tartóban is. Az többet ér nekem bármilyen extendernél.
A kiéhezési határom 3 óra, annál többet nem tudok tekerni remegés nélkül, akkor vinnem kell magammal zselét.
Tavaly júliusban csináltam ezt a kanyart: laza tekerés Óbányáig OFF mód 45 perc -> Zengő brutál fel útvonal TOUR -> Kék négyzet, zöld plusz Kövestető ( Flow, Karamel, Pisztácia ) -> Szászvár felé haza betonon, mert semmi erőm nem maradt, a vizem is elfogyott ( 80.25 km ( 3:48:45 ) 1,511 m ). Itt pl. limiter nélkül mentem, de hiába, mert 31 km/h fölé már nem bírtam vinni a fáradt lábaimmal még turbóban sem.Amúgy fordult már elő velem, hogy izomból tekerve nem számított a sport 250% vagy turbó 400% mód közötti változtatás ( semmit nem adott hozzá már ). Abban a pillanatban akkor elméletileg 650w/2,5-el tekertem
gbors: köszi a számtant!
-
válasz
sebgutkopf #8882 üzenetére
Illegálisan kiiktatott limiterrel vagy legális speed pedelec-kel, de valóban, egyik sem túl nagy %-a a valós felhasználásnak.
Számolok majd egy hasonlót emelkedőre is, ha lesz időm -
sebgutkopf
őstag
Jól látod a 2-es verziót pont az mtb felhasználásról szól tehát emelkedők. A hatótávot én nem km-ben, hanem a megtett szintkülönbségben mérem, nekem ez a fontos paraméter.
A síkra az 1-es példa amit be akartam mutatni. Síkon egyszerűen limiter felett megy, aki nem lusta és van kondija és akkor a motor csak a gyorsításokba segít be, azon kívül off. A sík verizóban az az egyszerűsítés, hogy illegálisan kiiktatott limiterrel számolsz az nem felel meg a valós falhasználásnak, tehát nem gyakorlat orientált a példa, egy elméleti számítás, ami így önmagában ugyan érdekes, de a gyakorlat tekintetében pont félrevezető következtetés levonását eredményezheti. A légellenállásból adódó hatékonyság veszteség a sebességgel brutális mértékben nő.
Síkon a fogyasztás a gyakorlott bringásoknak jórészt független lesz a rásegítés módtól, mert ahogy azt feltételezed, hogy 100W-nál motor nélkül is 23kmh a sebesség, ezért a 25 kmh-hoz pár wattot kell beletennie a motornak, amit már az eco is beletesz, illetve a tour se tud többet beletenni a limiter miatt. Ha pedig 100 W fölött tekersz akkor jó eséllyel 0 lesz a fogyasztás a gyorsítási időszakokon kívül.
A nyugdíjas verzió esetében, aki nem hajlandó, vagy tud saját erőből beletenni, ott már a számításod valóban működik és érdemi különbséget mutat.
-
válasz
sebgutkopf #8880 üzenetére
Ezek jó gondolatok, de a 2-es pont szerintem erősen túl van sarkítva. A fenti példa mellett, ha síkon, aszfalton megyek standard bringás tartással, szél nélkül, 10 km-t, és folyamatosan 100W-ot tekerek bele, az akksi pedig 625Wh-s, akkor:
- Motor off: 100W -> 23.2 km/h -> 25:50 perc -> 0Wh a motorból
- Eco: 175W -> 28.9 km/h -> 20:45 perc -> 26Wh a motorból -> 240 km hatótáv
- Active: 275W -> 34.2 km/h -> 17:32 perc -> 51Wh a motorból -> 122 km hatótávItt nyilván a 25-ös limitet kivettem, ill. a gyakorlatban ennyire szépek nem lesznek a számok, de az látszik, hogy ha azonos erőt teszel bele, akkor jelentősen nő a hatótáv a takarékosabb fokozattal - alapvetően azért, mert a befektetett extra W-oknak a köbgyökével arányos az elért extra sebesség.
Kíváncsiságból megcsináltam ugyanezt nyugdíjas üzemmódra is, 50W saját erővel:
- Motor off: 50W -> 17.25 km/h -> 34:46 perc -> 0Wh a motorból
- Eco: 87.5W -> 22.0 km/h -> 27:16 perc -> 17Wh a motorból -> 367 km hatótáv
- Active: 137.5W -> 26.35 km/h -> 22:46 perc -> 33Wh a motorból -> 189 km hatótávTehát itt is kijön az Eco majdnem dupla előnye az Active-hoz képest.
Komolyabb emelkedőkön valószínűleg teljesen más a helyzet, mert ott a W-ok elsősorban helyzeti energiává konvertálódnak, és sokkal kisebb a szerepe a sebességnek.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Hatótáv kapcsán ha megengedsz egy kis beleokoskodást. Lehet állítani a rásegítést bárhova (nagyon kicsire vagy épp nagyon nagyra), a hatótávra jóval kisebb ráhatása van mint gondolnátok.
Ahhoz, hogy nagyobb legyen a hatótáv az kell, hogy a rider a saját erejéből többet tegyen bele, ami nem a rásegítéstől függ.Két egyszerű példával szemléltetem:
1. példa: egy elég erős rider egy teljes balaton kör 220km-ét is meg tudja tenni turbo módban (nem kell eco stb...) Miért? Azért mert az emelkedőket kivéve mindenhol a 25kmh-s limiter felett megy teljesen saját erőből és csak az emelkedőkön vesz ki az akksiból.
2. te magad tartósan áltlagosan 100W-ot tudsz tartani órákon át (valójában lehet ettől is kevesebbet, ha a lejtők miatt romlik az átlag). Ha aktív módban mész a motor mellé tesz még 175W-ot tehát 275W-al hajtjátok a bringát. Ugyanez Eco-ban 75W-ot tesz hozzá a rendszer és 175W-al hajtjátok a gépet. Itt örülsz neki, hogy jajj de jó kevesebbet fogyaszt, viszont a 100W-al kisebb hajtás miatt a bringa jóval lassabban fog menni, tehát ugyanaz az út időben annyival tovább fog tartani, hogy amikor az aktív módban már a sört iszod és a rendszer 0W-ot fogyaszt, akkor még az eco rider vastagon meríti az akksit és a végén a többlet idő miatt közel ugyanoda fog jutni fogyasztásban. Emelkedőkön ez még jobban igaz, mivel nem lép be a limiter, de nagyon nem mindegy, hogy mondjuk 8 vagy 15 percet töltesz a 15%-os mászással és fogyaszt a rendszer.A hatótávod akkor lesz nagyobb, ha te magad erősebb és edzettebb leszel, ami által a jövőben 120 vagy 150W-ot tekersz ki a korábbi 100-hoz képest.
Romlani nagyobb rásegítéssel akkor romlik a hatótáv, ha a rider a túlzott rásegítés miatt elkezd a saját erejével spórolni, mert különben túl gyosan menne az adott úton ésszerű tempóhoz képest. Viszont ha a rásegítéstől függetlenül beleteszed ami tőled telik, akkor nem lesz különbség, vagy alig. Sőt egy 400%-os Turbo esetében tőled 150W elég ahhoz, hogy kimaxold a motor 600W-ját (össz terhelés 750W). Ha te ettől többet beletolsz felfelé kiállva a nyeregből saját erőből 250W-ot teeszel bele, akkor a motor már nem fog többet segíteni, miközben a rendszert már 850W-al hajtjátok és a nagyobb sebességgel hamarabb felértek, ami miatt a rendszer kevesebbet fog fogyasztani, mintha 150W-al tekernéd.A rásegítés testreszabása ezért a véleményem szerint nem a hatótáv belövésére való, hanem a rásegítés saját edzettégi szintedhez való hozzáigazításához. Ebből az is közvetkezik, ha erősödsz, vagy épp egy betegség miatt gyengülsz, akkor idővel akár érdemes lehet újra finomhangolni a rásegítést.
-
LanyUs
senior tag
válasz
trialboj #8872 üzenetére
És elkövettem még egy "hibát". Ahhoz, hogy eljussak az erdős részhez kellett egy 30 perces tekerés ( hazafelé ugyanez ). Ebből elegem lett és meg akartam ezt is időt is spórolni plusz az erdei száguldozáskor, amikor viszonylag jól gurulható út volt kevesebb technikai résszel, állandóan bólintott a bringa és amikor lendületet akartam venni a következő dombhoz már rég "elbuktam" a 35 km/h sebességet és az abból adódó lendületet ( amire bekapcsolt 25-nél a rásegítés ). Pár hete visszakapcsoltam a kesztyű tesztnél az "okosítást". Hát őőőő, nem tudom visszaadni milyen az, amikor 40-ig segít... Eszement... Na ott már észnél kell lenni, mert a levelek alól dobálja ám kifelé a faágakat... Természetesen 20-25-nél is, de 40-45 az már sebesség!
Zengőről lefelé Pécsvárad felé betonon a 10-es lánckerék ha jól emlékszem 65 km/h környékén fogyott el alólam pedálfordulat szempontból.
Az első kerék is előszeretettel veszi a célba a sípcsontom a Mecsekben található kövekkel. Van pár lila foltom már
Sőt, próbáltam egyszer "fék nélkül" menetet poros földesen. Pechem volt, mert beleszakítottam vízmosásba, kb. 15 cm mély volt és amikor ki akartam ugratni a gumi pereme nem fogott meg sajnos, hanem visszacsúszott ( én meg oldalra estem ). Azóta "óvatosabb" vagyok. Pár hetes csonthártya gyulladással megúsztam, de ennél fegyelmezettebb kell legyek.pècsimunkás, arcitec:
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz
pècsimunkás #8876 üzenetére
Csak halkan jegyzem meg, hogy miért nem link-re teszitek be a képeket? Nem foglal semmi helyet és aki akarja nézi aki nem az nem nézi és nincs konfliktus.
Hozzá lehet fűzni egy "szakmai" megjegyzéshez, hogy ja és még ez is itt!
Jómagam bizton megnézem miféle bringák a szép tájakon ...[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
-
LanyUs
senior tag
válasz
trialboj #8872 üzenetére
Ja próbáltam felpörgetni a topikot, mert elférne rá egy kis turbó mód
Képeket majd hozok még, de link mögé teszem, akit érdekel kattint.
Nem mertem válaszolni a kérdésedre, de a rásegítést már több mint 1 éve tesztelem. Igaz a tiéd Bosch, az enyém Yamaha, de az elv a lényeg.
Gyári beállításaim:
Eco 75%
Tour 125%
Active 175%
Sport 250%
Max 400%Nyomaték: egységesen 85nm. Rásegítés késleltetés az összes 3s, a turbó azonnali.
Első alkalommal 1000m szint 48 km alatt nulláztam a 625-ös akkut télen. Ezek után elkezdtem játszani a paraméterekkel. Én is otthonról indulok és kell a tartalék az erdős részre. A célom a lehető legnagyobb hatótáv / szint elérése volt.
Eco 50%, 60nm -> nulla azaz nulla rásegítés érzet, ennek számomra értelme nem volt. Nyomaték vissza 85-re, na így már éreztem valamit, de a gyakorlatban annyira kevés volt még így is, hogy inkább felkapcsoltam Tour fokozatba.
Tour: 100%-ra vettem le. Elméletileg tök jó lenne, mert arányosan 25%-ot nyertem, de emelkedőn nem volt elég. Tehát azt sem használtam akkor, amikor kellett volna. Ezt is visszatettem 125%-ra.
50-55 km volt 1200-1400m szint, amit max. el tudtam érni a 625-ös akkuval úgy, hogy lefelé kikapcsoltam a rásegítést, majd emelkedőn vissza.
Azóta vettem egy 800-as akkut is. Matekot hozza épp 800/625-el emelkedett a megtett hatótáv, tehát olyan 65-70 km lett. Épp ez hiányzott még 2 dombhoz. -
sebgutkopf
őstag
válasz
trialboj #8869 üzenetére
Gratulálok az új bicóhoz!
Ezek szerint már elsőre szembesültél azzal, hogy miért is jó egy full power ebike. Egyszerűen akkor is bringáztál, amikor egy analóggal nem tetted volna, vagy akár a light ebike-oddal se mennél. Az élményed megvolt, ami most más egyszerűen nem tud megadni ebben az időben.
Rásegítés: a mód neve az egy név. A fogyasztás a rásegítés intenzitásától, tehát a leadott Wattoktól függ, ha az eco-t felhúzod minden paraméterében tour-ra, akkor a tour rásegítését és fogyasztását fogod kapni. Kivétel akkor lehet, ha mondjuk eco-ban van esetleg valami egyéb korlát, ami a tour-on már nincs. Pl eco-ban esetleg a teljes 85nm nem állítható be csak mondjuk max 60-70, rásegítés késleltetése és az erő felépülésének a sebessége stb…
Motor alsó védő: vehetsz másikat, de a lényeg adott, hogy a víznek alul ki kell tudnia folyni, így tök mindegy hány lyuk van, amin kijön, ott ideiglenesen be is tud menni, illetve ami fontosabb, hogy a ház felülről se teljesen zárt, tehát az egy idilli eszme, hogy ne jutna be por. A szabad portok ledugózásának lehet értelme, ha ott tényleg kilátszanak a fém csatlakozók, akár a por ellen.
Súly: nagyon jól mutatja, hogy mennyit kamuznak a gyártók, amikor a wild-ot is először 21kg-os gépnek reklámozták. Maga a váz és a bringa semmivel se nehezebb mint egy analóg enduro gép. Analóg enduro bringa 16 kg vagy picit több. A cx gen 4 motor súlya 2,9 kg, a 750-es akksi pedig 4,4 kg, plusz még mondjuk 0,1kg a kábelekre, mágnes stb… Ha ezt összeadod 23,4kg-nál jársz pedál nélkül egy S vagy M-es váz esetén. Nem túl nehéz belátni, hogy a 21 kg az teljesen irreális érték, míg az általad mért 23,9kg teljesen reálisnak tűnik (főleg ha pedállal van és nem a legkisebb vázméret).
Kérdés pedig neked, hogy vajon mitől olyan vállalhatatlan neked az a 23,9 kg, és mitől válik hirtelen annyival jobbá a 22,9 kg-al? Valamit nem tudtál vele most megcsinálni, rossz volt a bringa irányítása?
A súlycsökkentést 2 dologgal lehet elérni:
1. olyan kerék és gumi kombinációra váltással, ami miatt a bringa kikerül az enduro kategóriából és egy hosszú rugóutas trail, vagy xc gépet csinálsz belőle. Ez esetben olyan kerék, amelyben kevesebb küllő (28, vagy karbon felni esetén 24), gyengébb és könnyebb felni (karbon 1200-1500€). A gumi cserénél pedig vékonyabb oldalfal és kisebb bütykökkel szerelt gumi, ami könnyebb, de nem fog úgy tapadni, se mászni és könnyebb kivágni az oldalfalát, defektet kapni, mert egy enduro géppel észrevétlenül is jóval durvábban lehet terhelni.
2. kidobod a bringából a 750-es akksit és beteszel helyette egy 625-öst (talán már van új 600-as is) ezzel csökkentve a hatótávot, meg a súlyt is. A legnagyobb súlycsökkentést ezzel lehet elérni.
Persze kérdést mit vársz ettől a súlycsökkentéstől, mert a kerék nagyon megbosszulhatja magát ha miatta nem érsz haza, az akksi pedig rugózött tömeg.Könnyebb enduro gépre egyébként pont az én Santa Cruz Bullit-om a példa az 22,5kg pedál nélkül és a gyártó nem hazudott tényleg annyi, többször is lemértem. Mitől könnyebb? Hát attól, hogy a shimano motor az 2,6kg és csak 630-as az akksi, ami így is 3,9kg, karbon a kormány, mullet (tehát a kisebb hátsó kerék is könnyebb lehet picit) és a váz pedig a Santa Cruz CC karbonja, ami a magasabb minőség, tehát könnyebb, így az alap analóg bringa 15,xx kg-ról indul az én M-es méretemben és ehhez adódik hozzá a könnyebb elektromos rendszer. Az akksi pedig kivehető, nem kell a könnyű vázhoz a beépített akksi, az csak marketing.
Mind máig imádom ezt a gépet. Barátomnak Giant Reign e+ van, ami 25kg, szeretném azt hinni, hogy attól ügyesebb az Santa Cruz-om. Viszont együtt bringázunk és ugyanott megyünk fel és jövünk le, ugyanúgy vigyorgunk, élvezzük, a végére pedig elfáradunk.
Mivel a plusz súly az mind rugózott tömeg, ezért a felfüggesztés jobban tud működni mint egy analóg bicó esetében, arról nem is beszélve, hogy a mélyen lévő súlypont miatt kanyarban jóval stabilabbak ezek a bringák mint az analógok. Amikor átülök az analóg gépemre, akkor az első 1-2 körben mindig az kell megszoknom, hogy kanyarban mennyivel jobban oda kell rá figyelni, ne adjak túl nagy inputot és elhiggyem az is be fog kanyarodni. Oda vissza cserében mindig az ebike -» analóg átállás a nehezebb, a másik irányba átülés sose okoz nekem gondot. -
Maximum1
őstag
válasz
trialboj #8872 üzenetére
Így szólt egész pontosan:
"Maradjon meg szakmaibbnak ez az oldal.
Szerintem."
Van benne egy szerintem, ez nem beolvasás, semmi degradáló nincs benne, csak annak aki ezt beleakarja látni, azt sem állítottam hogy ez komoly szakmai topik.
Szerintem Runner és más sem látná át az oldalt aki esetleg tudna segíteni, ha tele lenne lángosozó és hamburgerezős fotókkal, elveszne közte ha valakinek segítség kell.
Valóban nem mindeniknek tudnak segíteni, főleg nem elektronikában, de ez még változhat, egyre többen leszünk. -
trialboj
őstag
Elég vicces, itt hogy pár napja leoltott egy tagot valaki, mert a másik be mert tenni 3 képet hogy hol bringázott, azzal az indokkal hogy maradjon meg ez egy komoly szakmai topiknak.
Vettem egy bringát aminek az elektromos rendszeréhez nem igazán értek, több kérdést is feltettem, hogy s mint kellene beállítani, de 1 szót sem írt senki. Runner az egyetlen aki érdemi válaszokat tud adni, de nem elvárható hogy egyedül ő vigye ezt a topikot, tehát továbbra is furcsállom, hogy miért volt akkora baj hogy valaki hozzá mert szólni a topikhoz, mikor amúgy nagy beszélgetések akkor sincsenek ha amúgy lenne miről.Közben találtam egy karbon elemet a motorra, gondoltam megosztom, hátha a jövőben valakinek hasznos. Ez sokkal jobban körbe öleli a motort, minimális réseket hagyva a fentről érkező víznek. Nem tudom hogy mennyire lehet gond nyáron a motor melegedése ha ez ennyivel közelebb és jobban takarja mint az eredeti fedő, de hátha volt olyan okos a bosch, hogy épített bele egy szenzort ami majd jelez mielőtt nagyon felfőzném.
-
LanyUs
senior tag
válasz
pècsimunkás #8867 üzenetére
Amikor nem számít mennyibe került, mert a gyerekek arcára csalt mosoly minden pénzt megér... Esett egy kis hó és van egy nagy rét a közelben. Igen új felhasználási mód következik
Sportfokozat és hajrá! Az 5 és a 7 éves is végig mosolygott, de 5 km után már kezdtek fázni. Nem a nyeregcsőre, hanem alá a vázhoz kötöm a szánkót egy hosszabb kötéllel [kép] Óvni kell a Giant Contact Switch, droppert, mert a 100 kg alatt 2500 km után már pattogott valami ( felújítás és tisztítás után megszűnt ).
-
trialboj
őstag
Múlt hétvégén találtam egy carbon orbea wild-ot a használt piacon, egy teljes napot utaztam érte, de sikerült elhoznom. Egész komolyan felszerelt, de ami a leginkább fontos hogy a motor cserélve volt, 102kmel hoztam el, és az aksiban is csak 13 ciklus van.
Egy hete írtam kb.Ami nekem fontos, az a 29 kerék, legalább 70Nm es motor, kikapcsolva is lehessen tekerni anélkül hogy fájna, aksi min 630wh, karbon váz, olyan link mint a scott geniusnak pl(orbea rise/speci turbo levo nem bejövős) ne visítson, legalább trailben legyen csendes, minimál vezérlés és kijelző. A súlya 22 kg felé csak teli kulaccsal mehet
29 kerék 🗹 / 85Nm 🗹 / kikapcsolva is lehet éppen tekerni, de sajnos sokkal nehezebb mint a speci kenevo 35nm motor ☒ / 750 aksi 🗹 / full karbon váz 🗹 / csoda link 17cm tag / motor sajnos hangos ☒ / minimál kábel nélküli vezérlő 🗹 súly egyelőre kérdés ~
Éjszaka értem haza, aznap kb 2 órát aludtam, 5 től fent voltam, és átnéztem a bringát, hogy mire a többiek felkelnek mehessünk csapatni. Érdekes volt a 3-5 fokban le-fel mászkálni, analóg bringával nem mertem volna bevállalni, de ezen hiába izzadtam ki, végig tudtam tartani egy olyan tempót amivel nem fáztam.
Szerencsére minden rendben volt a géppel, azóta volt teszteren is, onnan tudom hogy valósak az adatok. (már ha itt lehet hinni az ODO-nak és nem tudják visszatekerni mint az autóknál)Itt esetleg van valakinek ilyen bringája? Mivel sár volt, és én azt hittem hogy valami bóvli motor védőt eszkábáltak rá, [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] leragasztottam alulról teljesen, de azóta többen is mondták hogy az wildnak kb ez az egyetlen igazán jelentős hibája, tényleg hihetetlen bután tervezték azt a gagyi műanyag védőt, kb a kisujjam befér a motor és a műanyag között, ráadásul lentről is akkora lyukakat hagytak hogy simán bejuthat ág is. Emellé a motor csatlakozói is szinte lógnak az alján, én alig hittem el hogy ezt tényleg így tervezték. Kaptam 3 gumi dugót, amivel be kell tomjem azt a 3 portot amiben nincs csatlakozó, de továbbra is eléggé félek, hogy lesz ha majd le kell mossam a bringát.
Reménykedem hogy van másnak is innen, akivel tudnék értekezni neki mi a tapasztalata, mire vigyázzak.Ami viszont nagyon érdekel, miként kell beállítani a bosch cx motort, hogy a lehető legjobb hatótávom maradjon. csak 3 módot használnék, 1 eco v tour +, amivel aszfalton kb síkon tekernék egész az erdőkig, egy közepes segítség amivel tudok mászni nagyobb erővel, és a harmadik nem feltétlen boost, hanem olyan amivel meg lehet mászni a meredek részeket is, de még nem válik cross motorrá a seggem alatt.
Kicsit kísérleteztem már, de az pl érdekel, hogy ha az ecoban felhúzom a rásegítést, akkor a bringa kevésbé fogyaszt mintha már eleve a tour v tour+ módon használnám stock beállításon?
750 az aksi, és igaz hogy 93% ról indultam, de 36km / 612 szintel, talán 3 csíkkal értem haza (nem néztem a %-ot). De nem ecoban, hanem touron használtam.
A bringa, amúgy jelenleg elég nehéz, 23.9kg és brutál dh gumik vannak rajta, és ohlins rugóstag, haverok szerint okosan sakkozva az alkatrészekkel, 22.9 ig le tudom faragni, ami már egész vállalható lenne.
Mostantól teljes jogú topik lakónak érzem magam. -
sebgutkopf
őstag
Ha 20C-ból indulsz most télen, akkor a 2,2 bar a garázsban még lehet, hogy kevés is lesz mire kiérsz a terepre. Azt tudom javasolni, hogy a legközelebbi bringázásodra vigyél el magaddal egy nyomásmérőt, amivel az indulás után 10 perccel, vagy amikor eszedbe jut megméred a gumikat és látni fogod a különbséget, hogy mi maradt a garázsban beállítottból, meg fogsz lepődni.
Arra figyelj, hogy ha elől 2,2 akkor hátul 2,4 bar legyen, tehát legyen különbség (0,2 különbséget tartsd), mert a bringa súlypontjából és belőled is több jut hátra mint előre. -
pècsimunkás
addikt
Egyelőre a hátizsák nem gond. Idei èvet meglátom.
Univerzális csomagtartó mehetne fel, de akkor az fent is maradna, mert a kerekeket nem szeretnèm ki - be rakosgatni a csomagtartó leszedèse miatt.
Nèha jól jönne, de alapvetően nem tetszik.
Ès a hatizsákozás egyelőre jobb -
LanyUs
senior tag
válasz
pècsimunkás #8863 üzenetére
Jól mutat a bringádon a sárvédő
A láncokkal kapcsolatban most könnyebb dolgom van, mert nincs annyi por, mint nyáron. Én 100 km megtétele után le szoktam pucolni és újrakenem, majd letörlöm a felesleget.
Nem vált be a gyári lánc ( KMC e.12 Turbo, EcoProteq, e-bike optimized ) és nem vált be a BBB BCH-12E eBike 12 sebességes lánc sem.
Viszont nagyon meg vagyok elégedve az egyik legolcsóbb típussal Shimano Deore (CN-M6100) 12 sebességes lánc.gbors: én is a hátizsákot akartam kiütni a csomagtartóval
SKS Infinity Universal rendelkezik spéci sárvédővel is. Majd lehet eljön az ideje...
-
válasz
pècsimunkás #8863 üzenetére
Viccesek ezek az egyének közötti különbségek. Én utólag rakattam csomagtartót a montira (amikor az elektromos még nem volt meg), és megváltásnak éreztem, hogy nem kell a hátizsákkal szenvedni
-
pècsimunkás
addikt
Csomagtartót nem akartam a biciklire èn sem.
Inkább vettem egy 10l- es kis biciklis hátizsákot a helyi 10-50 km túrákhoz,
Ha tesómálèkhoz átmegyek hètvègère, màsik vátosba, arra meg kaptam szüleimtől szüleimtől egy 30 literes hátizsákot.
Sárvèdőt raktam fel, de sokat nem vèdenek.
Szerintem jól nèz ki így is, úgy is.
Novemberben vagy decemberben megcsináltam a lánc kenèst, meg lefújtam a kerekek tengelyèt, pedálokat jófajta kenőanyaggal.
Viszont mindkettő otthon maradt, mert otthoni biciklimet is elrendeztem.
Talán ha 100 kmt mentem az e-bikeal azóta.
Gondolom kibírja áprilisig az újabb, tavaszi inditó kenèst.
Nem? -
LanyUs
senior tag
válasz
sebgutkopf #8860 üzenetére
Dehogy okoskodás! Köszönöm szépen, hogy elmagyaráztad
Tökéletesen megfogalmaztad, amit nem értettem ( miért csökken a köv. méréskor a nyomás ). Én a garázsban tartom a bringát ( 20 fok ), majd onnan indulok a 0 fok alá. Lehetséges, hogy sok a 2,2 az elsőben, tesztelem még.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Runner_fxr #8857 üzenetére
Igen a Bosch túlságosan domináns helyzetbe került, ami el tudja kényelmesíteni a gyártót. Nem elég erős a verseny, az csak illúzió, amire most azt hisszük mennyi újdonság van. A szerviz és alkatrész hálózat miatt jelenleg csak a Shimano lehetne alkalmas arra, hogy kihívója legyen. A motor ereje az új 600W-os verzióvan már rendben, a motor súly jobb is mint a Bosch, nincs bumszli kejelző se verérlő, viszont ahogy írod a szerelhetőség és az ügyek kezelésében mintha nem esne le nekik, hogy több kéne és mintha a célok között se szerepelne. Így pedig nem tudnak a Bosch igazi versenytársává válni.
A Yamaha meg a Brose konkrét gyártókhoz kötődnek, ezzel a tratégiával pedig nem is akarják kihívni a Bosch-t.
Ott vannak a kisebbek és az újak... lehetnek akármilyen jó a rendszereik a hálózat teljes hiánya, a szerelhetőségi információk hiánya, tapasztalat, miatt nincsenek abban a helyzetben, hogy ki tudnák hívni a Bosch-t.Ez így leírva még rosszabb is mint elsőre tűnik. Nincs igazi verseny, csak annak az illúziója és néha annak örülünk, ha jön valami új, aztán fél év és lapozunk...
Más: AMFLOW téma. Nemrég kaptam el egy talán angol videót, amiben nem promó és teszt volt csak úgy beszélgettek a bringákról és ott az egyik újságíró elszólta magát, hogy ő annyira nem rajong az AMFLOW-ért, mert a hátsó háromszög "nyeklik nyaklik", nem elég merev.
Persze eleve egy trail bike nagy durvulásra nem való, vagy inkább könnyebb ridereknek, de az jól látszik, hogy egy vacsa új márka elsőre nyilván nem fog tudni olyat letenni az asztalra, mint azok akik évtizedek óta reszelgetik, tökéletesítik a gépeket és gyűjtik a tapasztalatot. -
sebgutkopf
őstag
Bocsi a beleokoskodásért, de a tag és teló felfújásának elve kapcsán valamit tisztába kell tenni.
Ezt írod: A középső légrugót 230 bar, mert úgy tapasztaltam, hogy amikor lecsatlakoztatom, akkor elszisszen 10 bar és akkor áll be 220-ra. 100 kg esetében kell a 220-as nyomás nem?A telópumpa és a tag zárása nem így működik. A pumpa feje olyan, hogy csak akkor nyitja a szelepet (a benyomó szög beljebb van szándékosan), amikor a fej a tag szelepén kívülről már teljesen szigetel. Tehát amikor lecsavarod és megszűnik a tömítettség, akkor a szelep már rég zárva van. Ami levegőt hallasz kijönni lecsavaráskor az nem a tagból jön ki, hanem a pumpa csövégen lévő többlet légnyomás az atmoszférához képest.
Itt pedig jöhet a logikus kérdésed, hogy akkor miért kevesebb a nyomás, amikor legközelebb mérsz? Azért, mert amikor ráteszed a pumpát, akkor a tagból a levegőnek először fel kell töltenie a pumpa csövét levegővel a mérőegységig és mivel a tagban lévő levegő innentől egy nagyobb térfogatot fog kitölteni, csökken a nyomás mind a tagban mind az első teleszkópban (ott kisebb arányban, mert eleve kisebb a nyomás és nagyobb a légkamra).A nyomást a súlyodhoz kell beállítani az adott bringán. Lehet ugyan táblázatokat nézni, ami sokat segít. Ma már a gyártó a honlapján kötelezően ajánl felfüggesztési beállításokat európában a bringákhoz rendesen minden felszereltségi szinthez, akár évjáratonként. Viszont azt érdemes ellenőrízni, hogy a cég beülési arányt (SAG) elérted-e a bringán. Amikor nyomást változtatsz (nem csak rutin ellenőrzés), utána pedig mindig meg kell mozgatni a bringát, hogy a pozitív és negatív légkamrák nyomása ki tudjon egyenlítődni, majd.
Illetve télen oda kell rá figyelni, hogy a nyomást vagy a szabadban állítsd be eleve, vagy korrigálj a hőmérséklet különbségnek megfelelően, mert a légnyomás az a hőmérséklet arányában változik, ez a gumi nyomásra is igaz. Nyáron meg a 30 fokban ugyan ez fordítva, akkor sokan mennek valójában keményebb beállítással mint azt gondolják.Guminyomás: elől elég alacsonyabb nyomás mint hátul kb 0,2-bar-al kevesebb. A súlyod és a használt gumik oldalfala alapján egyébént a 2,2 simán lehet jó.
Tőled én jóval könnyebb vagyok (69kg) és nálam az ebike-on a nyomások 1,55 bar elől és 1,75 bar hátul. Viszont nem exo gumikkal megyek, most épp schwalbe abban pedig super gravity casing, amikor Maxxison mentem, abból double down viszont az is sérülékenyebb mint a schwalbe így azzal 1,6 és 1,8 bar volt a nyomásom, a Schwalbe alacsonyabbal működik jól. -
LanyUs
senior tag
válasz
Runner_fxr #8858 üzenetére
Én a következőre állítom be indulás előtt.
Guminyomás: autó és bringa ( első Maxxis Assegai 29x2.6" foldable, Tubeless, EXO, hátsó Maxxis Dissector 29x2.6" Foldable, Tubeless, EXO+ ) esetében is 2,2 bar. Lehet kevesebb kellene?
A középső légrugót 230 bar, mert úgy tapasztaltam, hogy amikor lecsatlakoztatom, akkor elszisszen 10 bar és akkor áll be 220-ra. 100 kg esetében kell a 220-as nyomás nem?Az én túráim alapvetően levelekkel, gyökerekkel, tarkított túristautak, úgy kell elképzelni, mint a Kövestetőn levő DH pályák közül a legkönnyebben mennék folyamatosan. Szombaton is mentem 2 órát, közben volt néhány mini ugrató, ahol földet érés után nem voltam megelégedve, mert a tömegem kicsit meghimbálta a gépet függőlegesen. Keményebb rugózást várnék vagy ez normális nem tudom
Hamarosan eljön a gumicsere ideje is. Az első megy hátra és elölre kap egy Maxxis Assegai 3C MaxxGrip DH Tubelesst.
A csomagtartó épp tegnap volt téma. Majdnem tettem egy SKS Infinity Universalt [link] , de nem tetszik úgy a bringa. Egyszerűen nem szeretném rajta látni, szóval letettem róla.
Pedálom is bevált ( P2R FLATMAN 60, 3SB navy blue -hoz hasonló ) egyszer nem csúszott még le a talpam róla.Pécs környékén lesz majd verseny maraton erőnléti terep ( nem technikai DH ). Az a baj nincs gépem hozzá ( analóg ), ha meg megjelenek a 26-os Genesis Theseussal... meg aztán nemrég befordult a hátsó patkófék, mert ugyanazt a fékerőt vártam, mint a Giant esetében és nyolcast ütött a felnibe... hívhattam segítséget
[ Szerkesztve ]
-
A legtöbb ember túrára veszi az E-MTB kerékpárokat, még a komolyabb Trail/Enduro gépeket is. Nem véletlenül kezdenek elterjedni az olyan E-MTB bringák, ahol már gyárilag sárvédővel, csomagtartóval is fel vannak szerelve.
Meg tudom érteni ezeket az embereket is, mert kényelmesebb egy össztelós MTB mint egy trekking. Bár azért az kicsit vicces tud lenni amikor valaki egy Enduro-ból akar trekkinget.Nagyon sok felhasználó van, aki az ebike elterjedésével vett először normális bringát magának. Olyat amin értelmes váltó, fék és teleszkóp van. Aztán akkor jön az igazi ledöbbenés, nem csak az ebike rendszer miatt, hanem, hogy milyen élmény egy jó bringa, a tesco-s után. Sokan szó szerint a tesco szökevényről ültek át prémium ebike-ra.
De ez végülis nem baj, a lényeg, hogy minél többen kerékpározzanak, ki így ki úgy.
A gumi tapadáshoz annyit hozzáfűznék, hogy az optimális guminyomásra nagyon kell figyelni, mert a legagresszívabb DH külső is csúszik ha túl keményre van fújva.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
sebgutkopf #8829 üzenetére
Egyébként a Shimano-nak pont abból adódnak a problémái, hogy nyitott a rendszer, más is gyárthat hozzá akkut, stb. Kommunikációs probléma a Bosch-nál szinte nincs. Míg a Shimano pedelec rendszerek esetében elég sok olyan eset van, amikor rádugod a diagnosztikát, de nem ismer fel valamit. Valamelyik periféria nem kommunikál a másikkal. Megbízhatóság szempontjából mindenképp jobb a zárt rendszer. Az Apple rendszerei se véletlenül stabilabbak mint mondjuk az Android vagy a Windows.
A Bosch annyira leuralta a piacot, hogy nagyon nehéz mellette labdába rúgni. Jó is a termék és szinte minden kerékpár szerviznek van hozzáférése a rendszerhez. Szerintem csak úgy lehetne megszorongatni, ha valaki végre egy olyan motort dobna piacra aminek a szervizelhetősége egyszerűbb és gyártó támogatás van mögötte. E mellett tudja azt a teljesítményt és minőséget mint a Bosch.
#8851 matt22
Én is gyanakodnék valami kábelre, főleg a motor és az akku között. Sajnos a 2020-as, első szériás gen4 is tud produkálni érdekes dolgokat. Ha nem kap áramot a motor, akkor még a diagnosztika sem fogja látni. Itt azt lehetne csinálni, hogy egy másik bringában letesztelni az alkatrészeket, első körben a motort, aztán ki fog derülni hol a hiba. -
matt22
tag
Purion gombelem csere: nem segített
Megpróbáltam bekapcsolni az akku kapcsolójával: semmi
Másik akkuval: semmi
Töltőt rádugva a bringára: semmi
Még annyit csináltam hogy levettem a motor dekor burkolatát, megmozgattam illetve kihúztam/ visszadugtam mindegyik csatlakozót de semmi változás Kiszedtem a vázba épített töltő csatlakozót, de semmi rendelleneset (kosz, beázás) nem találtam ott sem.Az elmúlt időszakban se víz se por nem érte.
Bosszantó hogy semmi baja, aztán kikapcsolja az ember és legközelebb már nem kapcsol be.Asszem házilag ennyit tudtam hozzátenni, továbbra is se kép se hang.
Esetleg megbízható szerviz ötlet ahol értenek Bosch cx gen 4 rendszerhez? -
Hát, ez már tiszteletre méltó elszántság
Én azt tapasztaltam, hogy hidegben 1-1.5-2 óra után már nem is annyira az egyes testrészek védelme számít, hanem az, hogy összegészében mennyire vagy jó hőállapotban. Ha a felsőtest fázik, akkor a "perifériák" is kihűlnek előbb-utóbb. -
matt22
tag
Van egy Focus bringám 4. generációs Bosch motor 625-ös akksival és 5 éve problémamentesen használom szinte minden nap.
Péntek délután hazaérve rádugtam töltőre (akksit nem szoktam kivenni, közvetlen a bringára dugom a töltőt a tárolóban ahol lakik) ma reggel levettem a töltőt és se kép se hang, nem reagál a bekapcsolási próbálkozásokra. Ha visszadugom töltőre akkor se kezd el világítani a kijelző. Volt kéznél csereakku, azzal sem csinál semmit.
Járatok már így, van ötletetek merre tovább?Még az jutott eszembe hogy a Purion kijelzőben van egy gombelem, az még az eredeti amivel vettem 5 éve. Elképzelhető hogy az merült le és így az indító gomb nem tud jelet adni a rendszernek mikor megnyomom?
-
LanyUs
senior tag
válasz
pècsimunkás #8849 üzenetére
Köszönöm benézek majd hozza!
Amúgy épp az ujjaim miatt nem másztam fel a Zengőre, mert akkor már 3 óra lett volna a menetidő. Szükségem van még rájuk!
-
pècsimunkás
addikt
Nem tudom ismered- e a helyet: [link]
Itt vettem a bringámat egyèbkènt.
Meg itt vettem ezt is:Tèli biciklis kesztyű.
Az eladó srác ajánlotta. Egèsz jó.
Itt vettem mèg egyèbkènt nyári kesztyűt, lámpákat, sisakokat.
Az eladó kèpben van a biciklis dolgokról, mert minden nap, tèlen - nyáron biciklivel jár.
Ha lesz időd, kedved benèzhetsz hozzájuk. -
LanyUs
senior tag
válasz
yle_greg #8847 üzenetére
Előre elnézést hosszú lesz!
yle_greg: köszönöm megpróbálom a porszívót! Miért nem jutott eszembeFülpiszkálóval akartam nekiállni, de az is nagy oda. Ma is kaptam egy nagy fadarabot terepen a sípcsontomba elölről, de ilyen ez
Ezt csak a fülecske letörés miatt említem.
JoinR, gbors: úgy döntöttem, hogy ezt a kesztyű kérdéskört ma hajnalban letesztelem -2 fokban szeles időben.
Hát mi bizonyítja jobban az e-bike iránti rajongásom, hogy képes vagyok hajnali 5-kor elindulni a Kelet-Mecsekben fél/nehéz 1000 m szintes terepen tekerni egy jót széles mosollyal az előttem átszaladó vadakraIndulás előtt Giant alkalmazás két update ( másképpen villog bekapcsoláskor a kijelző ), majd Factory reset a rásegítésben. De miért is kellett a reset? Mert próbáltam menetidőt hosszabbítani spórolással...
Eco 75% ( ezt állítottam át 50%-ra még fél éve, de kevésnek bizonyult )
Tour 125% ( és ezt 100%-ra, jobb a gyári 125% )
Active 175%
Sport 250%
Max 400%De hibás döntést hoztam, mert az 50% annyira kevés, hogy azonnal felkapcsoltam általában a következőre. A 100% meg a meredek kapatón nem volt elég, szóval vissza minden.
Hogy a kesztyű teszt is érjen valamit a speed limitet felnyomtam 40-re. Két vékony futó kesztyűt húztam egymásra + a téli bringa ( 3 egymáson ). Ez kereken 2 órán keresztül védte meg az ujjaim, majd jött a lefagyás, tehát 2 órán felül a fűthető motor lesz a befutó vagy egy nagyon komoly téli.
Leteszteltem a levegőre melegedő zselét is, amit a lábujjak mögé/fölé a zoknira kell felhelyezni elvileg 5 órán keresztül 45 fokos, de 2 óra után kihűlt
Addig viszont jó meleg volt!
Akku 800-as teszt -2 fok ( próbáltam egyenletes terhelés alatt tartani Tour fokozatban )
45 perc után 80%
85 perc után 60%
125 perc után 40% tehát mondhatni egyenletesen merült ( 140 percig már nem merült több egység )A Giant Trance X E+ 2 bringámon még Shimano féktárcsa van: Shimano Deore BR-M6120, 4-piston, hydraulic disc, 203mm ( majd amikor hiánycikk lett Tektroval helyettesítették ) 2600 km-ert ment el, most jön a tárcsa/betét csere ( 60-80 km kb. 1200 szint mellett ).
Ja igen és az e-bike megítélése a munkahelyemen meg úgy általában. Mivel mentél? E-bike? Hahaha majd jön a legyintés...
Úgy könnyű... Na erre pulzus öv fel azóta és naplóztam! Majd visszavittem nekik az eredményt az 1 óra Z4 és 1 óra Z5 alján töltött időről. Azóta másképpen néznek az elektromos bringás edzésekre. Próbáltam az elektromos renomét emelni... Aztán vagy sikerült vagy nem
Mindenkinek további jó bringázást kívánok és kevés technikai hibát! Főleg az erdő közepén! Persze máshol sem jó, de ott különösen "kellemetlen" tud lenni!
-
yle_greg
aktív tag
A már bekerült koszt talán erős porszívóval lehet a leghatékonyabban kiszedni, főleg, ha kap hátulról levegőt, vagyis lesz huzat, és nem egy zárt lukban akar vákuumot csinálni a porszívó. De ha már belekövült az agyagos sár, akkor lehet, hogy ripityára kell szedni. :-/
Hogy több kosz ne menjen be, én áttekerném szigszalaggal, az alá már csak nem jut be semmi, olcsó de hatékony.
Ami a képeket illeti, ha valaki teleszemeteli a fórumot stock fotókkal, az szerintem sem nem kívánatos, de amíg az itt megjelent fotókkal a kartárs dolgozott, hiszen odament, meglátta, lefényképezte és elhozta nekünk, addig én tudom tisztelni ezt a munkát, ami láthatatlanul ott van abban a szép tájképben. Vagy abban a sárhalomban amiben mélyen eltemetve van valahol egy bicaj, mikor milyen kép kerül fel. :-)
-
Tannen
tag
.
[ Szerkesztve ]
-
A kesztyű nekem is gond, 3-4 fok alatt mindegy, mit veszek fel (vékony kesztyű, vastag kesztyű, mindkét kesztyű
), 15-20 perc alatt mindneképpen eljutok a "lefagynak az ujjaim végei" státuszba. Aztán további 5-10 perc alatt felmelegszek. Mozgatni szoktam őket, meg a pozíciót variálni, hogy mindig más része kapja a kezemnek a direkt szelet.
-
pècsimunkás
addikt
Kivehető akku nálam fontos szempont volt, arra külön figyeltem.
Pincèben nincs konnektor, fent töltöm a lakásban az akksit.
Meg ami fontos volt, hogy benzinkúton, autós töltővel is tudjam fújni a gumikat.A következő biciklinèl viszont arra is figyelek, hogy össz teleszkópos legyen a bicikli, ès az ülès is az legyen.
Ezek hiányoznak nekem perpill.Egyszer bringáztam ilyen hidegben egyébként.
Az arcom fázott- de az nagyon- , mással nem volt gond.
A +5 fokot várom, aztán indulok.
[ Szerkesztve ]
-
LanyUs
senior tag
válasz
pècsimunkás #8840 üzenetére
pècsimunkás: de jó is a kivehető akku! -4 fokban nekem már kell símaszk, mert 20 km/h felett lefagy az arcom több órán keresztül
A lábujjam rendben van, mert kaptam a barátomtól valami levegőre melegedő zselét, amit a lábfejemre ragasztok.
gbors: örülök, hogy nincs off szezonod!
Amivel én nem tudok mit kezdeni még az ujjaim... Vettem direkt téli bringa kesztyűt az Aldiban, de nulla fok alatt aláhúzok egy vékony futó kesztyűt is. De még az sem elég! Esetleg van ami bevált? Nincs több kérdésem
-
pècsimunkás
addikt
Decemberben mèg mentem a biciklivel* de lehet 2 hèt múlva megyek megint.
Talán enyhül az idő itt kicsit.
Márciusban már biztosan megyek vele, azèrt is írtam azt.Decemberben, mikor utoljára mentem a biciklivel, 100 %-ról indult az aksi.
Mentem vele 20km-t kb, majd kivettem az akkumulátort, ès felhoztam a lakásba.
Bicikli a pincèben van.Fullra töltve nem rakom el èn sem.
Ha nem mentem volna vele, nem töltöttem volna fel teljesen.* -3--4 fok volt, mikor utoljára mentem vele, az kicsit hideg volt
.
-
LanyUs
senior tag
válasz
pècsimunkás #8828 üzenetére
pècsimunkás: szeretnék azért kérdezni ha lehet
A márciusi tekerés az nálad azt jelenti, hogy november felé betolod a bringákat a garázsba és addig állnak? Ha igen, akkor hány százalékra meríted az akkut? Én a 625-ös csere akksit, amit ritkán használok 60%-on tettem félre és csak használat előtt töltöm fel 100-ra.
Mindenki
Egy régebbi hsz-re is reagálni szerettem volna már ( 8643 yle_greg ) ott a töltőnyílásról volt szó. Na az enyémen ( Trance X e+ 2 ) szinte a váz alján vanAlig merek átmenni a patakokon ha mélyebb.
A lenti tervezésnek meg is lett az eredménye... kb. 200km használat után egy falpattanó faág vagy kő ( passz, hogy mi ), letörte a töltőnyílást védő kupak fogantyújátErről sajnos csak egy rossz minőségű képem van [kép]
Láttam már Giant gépen range extendert, de a tulaj elmondása szerint nem volt még hasonló gondja.Jelenleg kötöző kábellal oldottam meg, de minimális szennyeződés azért bejut. Hogyan kell ezt szakszerűen kitisztítani?
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz
Maximum1 #8837 üzenetére
Ez lemaradt:
unofficial PH! group -
LanyUs
senior tag
válasz
pècsimunkás #8831 üzenetére
pècsimunkás: a képek átadják az életérzést
A büfés is! Örülök, hogy a bringák támogatják a sportot az életedben!
Maximum1: szerintem szükségtelen az efféle tanácsadás. Rendelkezem kellő fórumos tapasztalattal ahhoz, hogy el tudjam dönteni mit tehetek be egy topikba és mit nem. Jelen esetben az elektromos bringa topikba elektromos géppel megtett helyszínt tettem be.
De ha itt csak a vásárlási paraméterek és a technika fejlődése fér el, majd azután ennek a topiknak game over, akkor azt is elfogadom.
Itt eddig senki nem jelezte, hogy az e-bike életérzést tilos átadni, mert ugye az a tényleges használatÉn itt zártam is, nem vitaindítónak szántam
-
JoinR
őstag
Én mindig örömmel nézem itt a képeket, sokszor ellesek jó ötleteket.
De ha többeket zavar, lehet rá egy másik topikot nyitni, ez meg maradna a hardcore műszaki.
-
Maximum1
őstag
válasz
pècsimunkás #8831 üzenetére
Szerintem jelöljétek be egymást sztraván, vagy máshol amik erre születtek hogy mutogassuk merre, mennyivel, milyen pulzussal és hány wattal mentünk.
Maradjon meg szakmaibbnak ez az oldal.
Szerintem. -
LanyUs
senior tag
válasz
motown5l #8827 üzenetére
motown5l: használom, amennyit csak időm engedi! Köszönöm! Arról azért nem tettem említést, hogy az ára ellenére hosszasan elhúzódott a párommal való egyeztetés a vásárlás előtt
pècsimunkás: de szép helyen tekersz
Nálam is pörög a turbó néha! Ha esetleg kiürülök és van még az akkuban, akkor merészebben adom a rásegítést, nehogy hazavigyem már
Néha beszállok szegmens harcba is ha épp aktív az "okosítás". Vagy akkor turbó ha lányoknak veszek meleg lángost és sietek haza vele
A leveles felfelé út lehetne akár a Kelet-Mecsek is ( igaz itt betonon mentem fel, de általában terepen közlekedek ).
Vettem egy használt Fenix 3-ast és kaptam hozzá egy kormány adaptert, amire fel lehet csatolni. Hasznos kiegészítő. Folyamatosan látom az adatokat. -
sebgutkopf
őstag
válasz
Runner_fxr #8819 üzenetére
Mindkét cég elég "éhes" mentalitást képvisel, mondhatni ez a fajta agresszív bevételszerzési módszer nem szimpatikus. Ezzel szemben a Shimano nyitott rendszer, bárki csatlakozhat a rendszereire, míg a Bosch külön arra fordít erőforrásokat, hogy senki ne tudjon csatlakozni, csak aki fizet. Ez ilyen Apple féle attitűd.
Garminnál nem bonyolítja túl, ők szimplán pofátlanul árazzák a készülékeiket.Más: vajon mi lesz a Yamaha-val? Jönnek az új motorok, de nagyon visszaszorultak, és továbbra is azt a vonalat gondolják, hogy gyártókkal szoros együttműködés (mint most a Giant) és nem kész rendszereket adnának el másoknak. Rajtuk kívül még a Brose van ilyen modellben, hát egyik se túl elterjedt, nekem ez a stratégia is furcsa.
-
pècsimunkás
addikt
"Én csak azt sajnálom még, hogy itt nem tesznek fel többen képeket és/vagy mesélnek a megtett körökről... Persze fontos része a technikai dolgok is, de keveset olvasok a tényleges használatról. Szeretem a szép tájakat is, ahol esetleg járnak."
Novemberi kèpek.
Első kèp jobb oldalán, a sok levèl, a felfelé vezető út.
Egyèbkènt megunhatatlan helyen lakom Nèmetorszagban.
Nem nagyon teszek fel kèpet sehova, mert megszólnak.
Nem normál montizom 25 èv bicikli mentes èv- , ès 25 kiló+ után, hanem E- bike- ot használok- ráadásul mindig turbó fokozatban.
Borzasztó....Kèpek lesznek mèg, ha indul a szezon.
Tavaly kèszítettem bőven kèpeket.
Majd lesz idén is rem3lhetőleg, ès meg is fogom osztani őket -
motown5l
senior tag
Sziasztok. Egy, olyan kérdésem lenne, hogy miért ilyen drágák az akkumulátorok? Egy 400w os bosch 254 ezer.
Nem lehet más márkával potolni? -
LanyUs
senior tag
Igen, mert dolgozom és ilyenkor nem szoktam a részletekbe belemenni. Nekem egy Intersportból 20 éve vásárolt MTB Genesis Theseus gépem van, amit nem érdemes tubeless rendszerre fejleszteni, ezért nálam a több évtizedes fejlesztés elmaradása és az új gép vásárlása egyet jelentett ennek a technológiának a megismerésével. Analóg gép ilyen tudással épp annyi lett volna, mint a bringám féláron. De eleve az idő, mint korlátos tényező mindenképp az elektromosság felé terelt.
Én csak azt sajnálom még, hogy itt nem tesznek fel többen képeket és/vagy mesélnek a megtett körökről... Persze fontos része a technikai dolgok is, de keveset olvasok a tényleges használatról. Szeretem a szép tájakat is, ahol esetleg járnak.
Ha jól emlékszem említettem már, hogy van egy acél tengelyem hátul, amivel a gyerekeket szoktam utánfutózni. Minden esetben széles mosollyal nyugtázzák az utakat[kép]
Hátul az utánfutón cateye viz 450[ Szerkesztve ]
-
LanyUs
senior tag
válasz
Runner_fxr #8820 üzenetére
A történetem röviden: mindig is vágytam egy e-bike-ra, mert analóg géppel túl hosszúak voltak a túrák időben + nagyon elegem volt a folyamatos vadmálna tüske deffektekből. A gyerekek miatt nem sok szabadidőm van, fogalmazzunk úgy, hogy napközben semmi. Egyedül a hajnal az "enyém"
Nem értek a bringákhoz ( azt sem tudom mi micsoda ), de amikor használtakat nézegettem 800e környékén, épp akkor akciózott a kalobike 990e-ért ( akkori féláron megkaptam újan a 2022-es kéket ). Egyik barátom felkarolt és kinézte ezt a típust a kínálatból nekem a Mecsekben / Kövestetőn pályázni ( XL váz), olyan súlya van tele sárral, hogy azt hittem beszarok, amikor ölbe vittem. Gondolataim között megfordult, otthagyom a fenébe múlt hétvégén, na persze nem volt komoly. Aztán ez a pálya dolog annyira még nem szállt meg, ezért be kell valljam, így többet használom túrára. Ha ketten megyünk tanítgat, visz el komolyabb útvonalakra, de akkor a pulzusom is az egekben
A fékerő néha kevés ( tömegem is van az tény ) és a gyári gumi tapadása száraz-poros felületen lehetne jobb ( három esetben csúsztam már meg lefelé első kerékkel - az nem volt kellemes élmény ). A vázra van örökélet. Elég sokszor gurulok köveken/gyökereken szépen tapad az útra. A barátom szervizeli, olyankor mindent átnéz, mert ő a "szemem". Teljesen rábízom a technikai részét, ha ő nem tenné, akkor ki kellene mondanom azt a tényt, hogy nem való nekem ez a bonyolultabb technika. Én lemosom a gépet, keréknyomást nézek, rá szoktam ellenőrizni a légrugó nyomásra 220 legyen és tisztán tartom a láncot, olajozás után leszedem a maradékot és ennyi
Amivel vásárlás előtt nem kalkuláltam az, hogy nem csak időt spórolok, hanem olyan élményt ad ez a technika, akkora adrenalin löket ez a "száguldozás" dombokon felfelé és lefelé, hogy nem tudom abbahagyni
Hétvégén mínusz 3 fok lesz, ezért alig várom, hogy szombat hajnalban indulhassak 05:00-kor. Kell a széles látószög, mert a vadak meg tudnak lepni oldalról. Fejlámpa is van rajtam Sofirn HS20 távolsági max. beállítással. Hátamon 2 l víz a ruha alatt, hogy a fogaim ne repedjenek szétígy megy ez az e-bike téma nálam lelkes apukánál
[ Szerkesztve ]
-
Nem rosszak a Giant bringák, a maestro hátsó rugózási rendszer is egy régi, jól bevált technológia. Viszont nekem valahogy túl robosztus, ormótlan az összes E-MTB kerékpárjuk. A Yamaha rendszer sem a szívem csücske és a Giant ebike vázgeometriák se annyira tetszenek. Mondjuk túrázásra hibátlan a Trance.
Még olyan 2015-16 környékén, amikor az 500Wh volt a standard akku méret, nekem is volt egy tartalék 500Wh. Párszor én is vittem hátizsákban, de hamar leszoktam róla, mert baromi kényelmetlen volt. 800Wh-hoz már nagyon elvetemültnek kell lenni, hogy a hátadon vidd.
Én inkább a töltőt vittem, persze csak ha útba esett töltési lehetőség.Komoly az a világítás!
-
válasz
sebgutkopf #8817 üzenetére
Elég kicsinyes dolog ekkora cégektől, meg sem fordult a fejemben, hogy nem működik a bosch és a garmin együtt. Ez van, majd csak enged valamelyik.
#8814 Orlin
A leírásból feltételezem, hogy valami olcsó megoldást keresel. Az én véleményem, hogy az olcsó kínai helyett inkább egy használt bosch rendszerűt válassz. Gen2-től fölfelé.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Runner_fxr #8815 üzenetére
A Bosch mint zár rendszer liszensz díjat akar kérni a Garmintól a rendszerhez csatlakozásért, a Garmin meg nyilván nem hajlandó fizetni, elég sok készüléket elad így is. Hozzáteszem mostanra a Garminok ára már olyan lett, hogy egy plusz liszenszdíjat áremelés nélkül is el kéne bírnia. Szóval itt konkrét f@szméregetés megy, hogy a végén a Garmin fizet, vagy a Bosch enged.
-
válasz
trialboj #8812 üzenetére
Azt megértem, hogy 7000 euro magasságában már teljesen jogos elvárás, hogy egy bringa jó legyen. Én is szoktam látni gagyi megoldásokat drága bringákon is. Múltkor javítottam egy ghost ebike-ot ahol a motor tartó konzol volt eltörve, nevetséges megoldás, alulról fogja a motort és könnyen törik ha alulról kap egy ütést.
Viszont azért vannak jó bringák és az elmúlt tízen pár évben iszonyatos fejlődésen ment keresztül az ebike ipar. Szóval alapvetően szerintem elégedetlenek nem lehetünk, már ami a fejlődést illeti.
Én általában az E-MTB Magazine tesztjeit szoktam olvasni, de az is igaz, hogy itt főképp a csúcsmodelleket tesztelik, erről is fogsz találni súlyadatot. Ha egy másik modell érdekel, egyszerűen rákeresek az adott modellre, hogy test és ha szerencsém van találok. Előfordul, hogy van teszt másról is.
Azzal egyetértek, hogy illene minden modellhez odaírni a súlyadatot, mivel ez egy kerékpárnál nem egy elhanyagolható információ. A Cube ebből a szempontból tényleg korrekt, egyébként a Merida és a Canyon is általában minden modellnél megadja a súlyt.A Cube oldalán még fent van a one55, tényleg jó súlyban van gen4-el és 750-es akkuval.
Ez egy jó kis trail bringa, én a one77-et néztem magamnak, az a zúzósabb Enduro váz. Viszont az one55 esetében a jobb minőségű C:68X carbon szövetet használják, gondolom ezért is tud könnyebb lenni. A one77 csak a C:62-es.
Ezzel a kormánycsapágynál bebújtatott kábelvezetéssel én sem értek egyet, de itt sem mind egyforma azért. Vannak rosszabb és kicsit jobb megoldások, de mindenképpen egy hiba forrása lehet.Az Amflow és a DJI rendszer nekem is nagyon tetszik, ahhoz képest, hogy új a piacon, minden tekintetben egy igazán különleges bringát sikerült piacra dobni. A DJI Avinox-ról amit eddig tudunk, látunk, az tényleg brutális, mert erős, csendes, könnyű, gyönyörűen integrált, szoftveresen is jó. Hazudnék ha azt mondanám én nem érzek késztetést a megvételére, mert amúgy árban sem rossz, de az nekem kicsit furcsa, hogy egy noname kerékpármárkával került piacra a rendszer. Feltételezem, hogy a DJI megkeresett több nagy kerékpár márkát is mielőtt piacra dobta az Avinox-ot. Persze ez csak elmélkedés, nyilván nem tudhatjuk mi történt, az is lehet túl későn szóltak és még fejlesztés alatt állnak a nagyobb márkák vázai a DJI rendszerhez. Vagy nem is lesznek egyáltalán. Ha azt látnám, hogy egy-két nagyobb név is lenne a DJI mögött, simán lehet, hogy meg is merném venni. Viszont így még szerintem jobb kivárni, mert nem látszik még a jövője.
Nekem most nincs semmilyen saját ebike-om a Carbon e-one sixty óta, az utóbbi pár évben annyi minden történt az életemben (költözés, gyerek, műhely építés stb), hogy a bringázás háttérbe szorult. Egy Merida Silex gravel bringám van, ezzel szoktam néha menni, de ennyi. Idén szeretnék ezen változtatni, mert nagyon hiányzik a montizás.
[ Szerkesztve ]
-
-
Orlin
addikt
Sziasztok!
Idős szülőnek keresnék kerékpárt!
Sokszor segítségre leltem már itt az oldalon olyan témákban amikhez nem értek,ez is ilyen...
Nagy elvárások nem lennének boltba járásra kellene.
Árukeresőn nézelődtem de mint írtam nem nagyon értek hozzá.
Nagyon köszönöm előre is! -
LanyUs
senior tag
válasz
Runner_fxr #8810 üzenetére
Nem árt ha a biker jó erőben van ha ilyen körülmények között teker egy lazát. Ma besz.pt.m kissé
Amúgy igazad van nem egy kis gép a Trance X e+ 2, de én jól mutatok rajta a paramétereimmel( 192/100 ). A 625 akku mellé vettem egy 800-ast és már voltam olyan elvetemült, hogy egy bringa táskában vittem magammal cserének. 1 perc alatt átdobtam ha kellett.
Na szóval 1 hete süt felénk a nap, ezért kimentem hajnali ötkor túrázni ( pályázni nincs technikai tudásom, max. a legkönnyebben lemegyek párszor ). Eco módban 50%-ban és emelkedőn tour 100%-ban mentem, hogy jó nagy kör legyen. Az egyik lejtőn több sár lett + kidőlt fák + erdőmunkálatok és dagonya.
Visszafordulni az emelkedő miatt nem tudtam, kerekek nem forogtak. Na ölbe vettem, 50 méterenként megálltam, mert kimaxolta a pulzusom. Húztam-vontam ahogy csak bírtam, míg egy 500m után egy vadászleshez értem, ahol az egyik munkás otthagyta a pólóját. Jól fel is áztattam és kimostam vele a kerékjáratokat, onnan még 200m-ert vonszoltam a gépet és kijutottam végre a teherautók által szétjárt földesről egy túrista ösvényre, ahonnét már nem volt gond.
Na ez a szitu volt a pokol, inkább maradok a 100%-ban ismert útvonalaimon.
Érdekességképpen készítettem ide a fórumra egy képet a kínai lámpáimról teljesen sötétben Newboler hadsereg ( 2 kicsi + 1 nagy ). Na így látok nincs problémaUi.1: igen balra az kürt! A vaddisznók gyűlölik a hangját, futnak amerre látnak ha esetleg az úton kóborolnak, legyen az akár koca nem számít. Leteszteltem már!
Ui.2: közel 1 óra tekerés és 300m szint után látszik a képen eco és még 5 fullos egység ( kb. 90% körül lehetett ). 20% 1 egység[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz
Runner_fxr #8799 üzenetére
Igazad van, majdnem mindenben, hiába keresem a tökéletes vasat ha olyan nincs, viszont szerintem az is megérthető hogy ahogy megyünk az egyre drágább bringák felé, úgy kezd zavarni hogy mennyi minden hiányzik belőlük az én listámról. Egy 4000 eurós gépnél még könnyen elsiklom dolgok felett, de mikor már 7000-nél járunk ahonnan kb a 25-ös rise indul, akkor már zavar a leg apróbb dolog is.
Aki itt képben van a bringákkal, az milyen oldalon nézi a teszteket, ahol hajlandóak feltüntetni a súlyt is? Én amiket találok azok mind a csúcs modellt értékelik, de nekem meg nem arra lenne szükségem, hanem egy m20/h20-ra pl. Ilyen szempontból a cube a legkorrektebb, ők a saját oldalukon is feltüntetik.Cube-nál maradva, van egy nagyon érdekes modelljük, ami úgy tűnik csak 1 évet volt gyártásban 2024-es, és már alig van stockon bárhol, viszont meglepően könnyű. [ONE55] ha ez tényleg 22.6kg, akkor vajon miért nem adták ki idén is? Egyedül a shock felfüggesztése nem tetszik, te is leírtad hogy ez inkább csapatós gép, én meg többnyire hegyeken túrázni használnám, de hátha nem olyan kényelmetlen. Illetve az a buta kábelvezetés. Talán STlui-nak van ilyen rendszere és olvastam hogy egy esésnél már el is tört valami gagyi műanyag benne. 5k ért még talán ok, 7.5k ért már nem annyira elfogadható
(rise és wild, akik 1 évvel korábban még rendesen vitték, ahogy illik)
Az Amflow nagyon tetszett egész addig amíg nem hoztad rám a frászt hogy ha kiszállnak mert valami nem tetszik a dji-nak, akkor lesz egy javíthatatlan motorral szerelt gépem. És bár a DJI az elektromotorok apple-je, csak igazad van, és nem mernék olyan bringát venni, amit 1000km-es körzetben még csak gariztatni sem lehet.
Neked amúgy most nincs is villanyparipád? -
StLui
veterán
válasz
Runner_fxr #8810 üzenetére
Az a szomorú, hogy ez nem "gond", hanem szándékosan nincs kapcsolat
-
Érdekesen hangzik és örülnék ha lenne fejlődés, de amennyi hírt már hallottam akkuval kapcsolatban, én azért még ezt kicsit fenntartással kezelem.
StLui
Nem gondoltam, hogy ennyi gond van a garmin és a bosch rendszer között. Shimano-val elvileg jól működik. Amikor én garmint használtam még shimano rendszerem volt.
Reméljük megoldják, mert azért ez nagy hiányosság, bár ettől függetlenül én továbbra is a bosch mellett teszem le a voksom. E miatt biztos nem vennék mást.
De hát ízlések és pofonok.[ Szerkesztve ]
-
kovacs65
senior tag
válasz
Runner_fxr #8803 üzenetére
Kiox kijelzője van (https://www.bike24.com/p2364627.html)
Scott ebike (http://www.georgesport.hu/termek.php?bs=1&id=110&cid=2022110187&bkt=ebike29erefullsuspensionaluminium)
THX -
StLui
veterán
válasz
Runner_fxr #8799 üzenetére
"Úgy is felteszek egy garmin gps-t, azt pedig össze lehet párosítani a Bosch rendszerrel. Minek kéne még egy kijelző?"
Nem lehet párosítani a garmint a Bosch-sal, szóval én besz.ptam, van egy 1050-em, analógra felraktam a szettben vett érzékelőket, ebike-on meg semmi adat
Smart rendszer
Hogy a lenti válasz ad-e okot a reményre nem tudom:[ Szerkesztve ]
-
válasz
Runner_fxr #8803 üzenetére
a 2027-es modellévben
-
-
kovacs65
senior tag
válasz
Runner_fxr #8799 üzenetére
Nekem a Bosch gen4 rendszerrel (Scott) a Garmin nem hajlandó barátkozni, pedig sokféleképpen próbálkoztam.
-
válasz
Runner_fxr #8799 üzenetére
létezik már az az akku, ami a kerékpár iparnak jó lenne, csak még nem fizeti meg senki Eliiy power
ezek lapos LFP cellák, magas energiasűrűséggel, és szinte lehetetlen a fizikai sérülésből fakadó tűz, tehát átverhetsz rajta kalapáccsal egy szöget, akkor se gyullad ki. 1000 Wh akkupakk meg kijön a 600-as Bosch súlyából (csak az árából nem).
Új hozzászólás Aktív témák
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- Path of Exile 2
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Tőzsde és gazdaság
- Google Chrome
- Politika
- PlayStation 5
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hardcore café
- Akciófigyelő: A Banggood adja legolcsóbban a Blitzwolf okos mennyezeti lámpáját
- Celebtanya - Farm VIP IV
- További aktív témák...