Hirdetés
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Steam Deck
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Házimozi projektorok, kiegészítőik és kialakítások haladóknak
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Asztrofotózás
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nem tudom , mert motorcserés volt az utolsó Ford ami a cégnél volt.
MC pite , engem nem érdekel a frissítés . Ha alapból így jön ki .... utánna hiába jön rá bármi is , szememben addig már leszerepelt .
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
acsati
aktív tag
Sziasztok!
Opel Astra H-ról (ferdehátú) mik a vélemények, tapasztalatok?
1-1,5M keretem van, örülnék, ha ebben az átírási költségek is benne lennének. Piacot megnézve, legalább 1,6-os, benzines motorral rendelkező, 2008-tól gyártott autókat nézegettem és H Astrából láttam a legtöbb ajánlatot.Vajon ez lenne talán a további évek során is a legjobb ár/érték arányú választás fenntarthatóság szempontból? (alkatrész árak, rozsdásodás, típushibák stb.)
-
MC Pite
veterán
válasz Winne #202291 üzenetére
110 meg 130 lovas a turbós (hardveresen egyezik). Eleinte ötös váltós volt a gyengébb, később hat gangot kapott, az szerintem többet ér mint a +20ló. ha alig mentek városban, akkor mindegy, ha sokat, akkor mindenképp hatos váltóval vedd.
Ha érdekel, keress használt és új (összehasonlító) tesztekre. Annyira nagyon szar nem lehet ha év autója díjjal. Ezt szabad már venni szerintem.Luck Dragon: Erős a mezőny, ne hidd hogy nincs lassabb . Az update (magadnak egy pendriveal megcsinálhatod) javított azért sok esetben, egy próbát megér.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MM
őstag
válasz Luck Dragon #202293 üzenetére
Fordnál nem lehet lassabb a menüje...
-
mamboo
tag
CAG, 105kw 143LE motor ajánlott?
-
válasz Winne #202291 üzenetére
Nálunk a cégnél van 2 db 308-as Peugeot, hosszabb távon mondhatom ,hogy kellemes csalódás . Ellenben nem az általad kinézet 1.2-es motorral szereltek hanem a kétliteres dízel motorral. Arra viszont készülj fel hogy a fedélzeti rendszer a megszokottnál is lassabb bármelyik konstrukciónál. Itt gondolok arra hogy a főmenü és bármely al menő között akár egy,másfél perces időt is kell várni mire észbekap a rendszer és megnyitja az új ablakot mikor megtelik a kis agya.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Winne
nagyúr
válasz MC Pite #202239 üzenetére
Köszi a választ!
308sw-ből csak 1.2-t látok ami 110 lovas. Francia autót meg szabad már venni?
Az Auris ST ami nem 99 lovas az 5 millió, pedig ez nem tűnik rossznak.
A Leont láttam élőben, az tetszik, a VW és az Octavia is. TSI???
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Poultier
tag
válasz MC Pite #202288 üzenetére
A három különálló üléses lenne a legjobb, ha jönne a 3. se kellene egyből cserélni.
molnarpeter: nem lenne rossz, de egyelőre ketten lesznek a gyerekek, másrészt 2,5-nél elvből nem nem adok többet egy autóért(össze se merem számolni, mennyit buktam csak az autók eladásán )
-
MC Pite
veterán
válasz Poultier #202286 üzenetére
Nem fogtok elszédülni a sok lehetőségtől, van az erősebb, meg a gyengébb verzió (-kettős tömegű, kisebb nyomás, egyszerűbb turbó, intercooler, csak ötös váltó; de a pontos verziókat meg kell nézni).
Inkább a hátsó ülésekre figyeljetek, hogy pad vagy 3 külön álló verzió kell nektek, vagy kell e benti tetőcsomi, felső zárható tároló, panoráma ablak/befúvás, stb.molnarpeter: Akarod mondani Jogger? Egy sokkal frissebb cucc lesz.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Poultier
tag
Sziasztok!
Úgy döntöttünk feleségemmel, hogy a két régebbi kotlát(német és japán istencsapása) lecserélnénk Berlingo, Partner és társai családi kiscsapat szállítóra(úton a tesó). Tudom, hogy a VTI nem ajánlott, amúgy is inkább a dízelre szavaznánk az évi 25k futás miatt. Melyik motorral nem lövünk mellé? 2010 utánit és max 2,5 misiért nézünk. (Sajnos az egyterűek annyira nem jönnek be a feleségemnek, pedig egy Galaxyt élnék)
-
ngaba
aktív tag
válasz Vismajor01 #202283 üzenetére
Kuponkód: "Nem Lancia, hanem francia." :)
De itt elvileg üzletelni nem szabad, szóval szerintem ezt tekintsük átbeszéltnek.
Tboldi pedig arra költi a pénzét, amire jól esik neki. Reméljük, valami jót talál. :) -
tboldi
nagyúr
válasz ngaba #202278 üzenetére
Nem Lancia.
Amúgy 2x6 km, és természetesen nem kizárólag az állomásra járásra lenne használva az autó. Évi 5-6-7000 km-rel számolunk, gyakorlatilag ugyanúgy, mint az én Jazzemnél.
Klíma nyilván előny, de igazából kibírjuk nélküle is, 2004. április 9-e óta nyúzunk egy WagonR-t, amiben nincs. 🤷♂️
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz ngaba #202280 üzenetére
Én már erre próbáltam rávilágítani, de a tökéleteset keresik (ha igazán must have lenne már az autó akkor vettek volna - én is így vagyok az új autó kereséssel most).
Nekem ekkora távra meg éves mondjuk 2000 km-re nem lenne gond ha volt az autó javítva, hiszen ugye 15+ éves autókról beszélünk, nem várható el, hogy hibátlan legyen (főleg ha mostanában volt a baleset vele, lehet az olcsóbb és kevésbé szép javítás lett választva).
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #202279 üzenetére
A Peugeot-kat minden nő szereti (saját autónak).
A mai világban inkább a klíma hiánya szokott a showstopper lenni, de erre a 2x3 km az is felesleges... -
félisten
-
ngaba
aktív tag
válasz Vismajor01 #202277 üzenetére
Add el tboldinak. :)
-
Vismajor01
addikt
válasz MC Pite #202275 üzenetére
Nekem ugyanez a bajom. 2007es 1.4 benzines pug, 75 ezer km van benne. Varosban nem volt hasznalva, szinte csak palyan, ott is mint latszik , keveset. Tok fapad, se klima semmi, es kivulrol ronda a festese mert 10 eve az utcan all. De belulrol makulátlan. Felek h nem fogom tudni eladni 400ert mert eltunik a sok szemet kozott. Faj a szivem mert baromi megbizhato kisauto csak nincs ra szükségünk.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
MC Pite
veterán
válasz tboldi #202268 üzenetére
Én megértem, ha rá tudok szánni x forintot, akkor miért üljek x/2 összegért egy ...kevésbé kívánatos járműbe, amire könnyen lehet 2-4 év alatt rá is fogom borítani szevizelésekkel a különbözetet?
De hát ahányan vagyunk, annyiféle elképzelés.
Nejemnek először 500ért akartunk motoros esernyőt venni, de már a hahu lelombozott általában, 1-2 autót megnézve élőben meg feladtam, hogy ezekbe bele se köpnék (eleget szoptam, mikor ismerősnek meg anyámnak ebben az ársávban keresgéltem hetekig). Nyilván, szerencsével találni normálisat idővel(de még kell hogy tetsszen oldalbordának is!), de bizony még milláért is voltak bontószökevények !
Aztán 500-1,5mFt között körbenéztünk, hol lehet az 'optimum', 2018ban így 1m-ért vettük meg akkor az autót, amibe szívesen, nyugodtan beleültünk. 300 és 1mFt között iszonyat szórás van, de nyilván általában a jobbak az ársáv felső felében tanyáznak.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #202273 üzenetére
Persze, hogy nem, és nem is állítom, hogy annyira akadályozna (rokikártyát sem kaphatok, ahhoz nincs elég maradandó károsodásom), csak arra akartam rávilágítani, hogy a motorizált jármű tulajdonképpen elengedhetetlenné vált számomra az ide-oda eljutáshoz. Mert még ha otthonról is dolgoznék, mondjuk bótba akkor is el kell mennem mint általános és mindennapos tevékenység. Nem úgy van már, mint régebben, hogy felpattanok a bringára és negyed óra alatt eltekerek Óvár egyik végéből a másikba, ezt már nem bírom lábbal, főleg nem minden hétköznap. A tömegközlekedés meg szintén nem opció ugyebár, ezt pár hsz-szel ezelőtt leírtam.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #202269 üzenetére
Az enyém lehet, hogy nem termel vissza pénzt, de te is tudod jól, hogy a sérült lábam miatt speciális helyzetben vagyok...
-
félisten
válasz tboldi #202268 üzenetére
A napi 2x3 km-re igen is eleg lehet egy tok alap auto (foleg ha a munka is olyan, hogy nem terit belole semmit es inkabb csak ertekvesztese van plusz ahogy irtad ahol allni fog is ooyN, csupa rideg tartas). Abba a reszbe meg nem megyek bele, hogy amennyire olvasom lenne jobb helye annak a penznek nalatok is. Es a fenti kolleganak igaza van, 3 autot tartotok majd fent amibol penzt a tied csak viszi.
Es ne ertsd felre csak jot akarok, ne vallaljatok tul magatokat.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #202267 üzenetére
De akkor milyen felhasználás lenne az szerinted, amire már érdemes lenne 1 millió körüli autót választani?
Vagymondjukírjuk azt, hogy tulajdonképpen minden egyes embernek meg kellene felelnie egy 270k-es F Astrának, mert A-ból B-be az is elvisz? Hisz mindenkinek ez a célja végsősoron, nem? Eljutni A-ból B-be.[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #202264 üzenetére
Az más, ha mi törjük össze, eleve töröttet nem szívesen vennénk. Ahogy a dohányosok sem vennének szívesen olyan autót, amiben más bagózott, ők akarnak belefüstölögni.
Az a City egyébként 1150000 Ft, nem 500k, ennyiért meg miért egy ronda autót válasszunk, ha kapunk szebbet is? Nyilván költői a kérdés.
[link][ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz ngaba #202260 üzenetére
Luxus ide vagy oda, túl sok alternatíva nincs. A tömegközlekedés gyakorlatilag nem létezik Mosonmagyaróváron, olyan lehetetlen időpontokban megy az az össz-vissz 2 busz, taxizni meg szintén nem rentábilis hosszútávon.
Biciklit előszeretettel lopnak az állomáson, volt is benne anyumnak része. Hozzám járt éppen, amikor a balesetem után kórházban feküdtem, a második napon visszatérve már nem találta sehol a bringáját, és nem is került elő azóta sem. És nem ő az egyetlen áldozat, a rendőrség sem csinál semmit, csak “sikertelenül lezárják a nyomozásokat”…[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz tboldi #202263 üzenetére
270-ért vette meg, ezért is írtam, hogy most 500-ért biztos vagyok, hogy lehetne találni használhatót.
De komolyan mondom, egy bármilyen guruló doboz megtenné ilyen felhasználásra.
Írtad, hogy egyik másik autó nem tökéletesen lett javítva (asszem a Cityre írtad), miért is opció ez most, hogy tökéletes külső legyen? -
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #202261 üzenetére
Villantani kell a szomszédnak, na.
Egy 500k körüli nem biztos, hogy megkap annyi műszakit, nagyon lehangoló állapotú autók vannak a piacon.
Öcséd lehet, hogy jól járt, de az esetünkben erre sajnos kevés esélyt látok, tényleg sok a roncs, és mint minden, ezek is drágábbak lettek az utóbbi időkben.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz LZs?! #202252 üzenetére
“az ajtókárpit egy nagy műanyagtábla, minimális szövettel”
10M felett ez számomra elfogadhatatlan lenne. Egy Astra is kb. mindenhol habosított műanyagokat használ, kellemes szövetekkel. Még a G Astra-ban is ugyanannyi habosított műanyag és szövet borítás van, mint egy Passat-ban. Persze nem egy kategória, de a Tiguan sem…
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
félisten
válasz tboldi #202259 üzenetére
Egy kicsit tényleg sokat válogattok ahhoz, hogy az állomáson fog rohadni az év nagy részében.
Józan verzió ~500 körül valamit, ami megkap 2x2 év műszakit, ha meg messzebb kell menni oda kell adni a Jazzt.
Öcsém anno a spórolás jegyében vett egy F Astrat, belerakott 3 éven belül ~140.000 km-t és még megvan és megy, és biztos vagyok benne, hogy bőven 1 millió forinton belül van az összes ráköltéssel. De ő tudta, hogy nem szépségversenyre kell neki autó, hanem munkára egy legolcsóbb verzió (ez szó szerint szembe jött vele) ami megkapta a karbantartást végig, és megy.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Luck Dragon #202249 üzenetére
🤫
-
aero.
veterán
válasz Vismajor01 #202254 üzenetére
En nem is ertem, be lett dobva a non plus ultra 16-ert, nincs mirol beszelni tovabb
-
Vismajor01
addikt
Amugy akik ilyen 10-20 millakert keresnek sportautokat meg ilyesmiket azok egyaltalan visszaszoktak jonni elolvasni az ajanlatokat, reagalnak ra? Kicsit ugy tunik magunkat szorakoztatjuk, aki 1.5rtt keres azzal meg 100 hozzaszolast tuduni valtani
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
LZs?!
aktív tag
válasz bitpork #202246 üzenetére
@bitpork
In Life / Life / Live vagy milyen fantázianevűt néztem meg a szalonban.
Nem rossz volt, hanem nagyon funkcionális, pl. az ajtókárpit egy nagy műanyagtábla, minimális szövettel.
@szabonagyurEnnyire nem értek hozzá. Anno nekem volt 1st Gen Tiguan-om (nem volt rossz, de különösebben jó sem), az 'csak' egy magasított Golf volt.
@MC Pite
Sok manőverezési lehetőség nincs; jelenleg az előző 'Passat vs Superb' folytatásaként egy 'Passat vs Tiguan' meccset bonyolítok fejben éppen...
Nevermind...
-
MC Pite
veterán
Nem igazán követem, mert már már trash tartalom, de én inkább ilyen F Astrákkal szoktam találkozni mint a... jóval.
Tudom, olcsó autókat nem tartják karban, de a szerelőknek ez is ördöglakat, mert bonyolultabb az 1200es Ladánál. [link]Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz LZs?! #202245 üzenetére
Alapból rendben van, de Golf szintű rugózást nem tud sztem. Előzővel mentem, nekem nem kéne (hajó vontatáshoz próbáltuk, arra ok).
Ha hely kell, 5008 (emelt egyterű), vagy ha elég a mezei autó, akkor Octavia kombi.MQB A1 a Golf és a T-Roc (emelt golf), A2 a Tiguan (nyújtott, túlfújt golf).
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Végén egy Audi A8 Long lesz a befutó V8-al , tudom ám én .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
félisten
-
LZs?!
aktív tag
VW Tiguan (novi)
Ez a kocsi belbecsben is annyira...ehm...'trendin funkcionális', mint amennyire a beltér sugalja?
A Passat-tal egy árban adják, de ugye leginkább egy túlfújt Golf...ugyanakkor ha jól sejtem (cinizmus ON), akkor az NVH-t és menetkomfortot tekintve nemhogy a Passat-ot, hanem még a Golf-ot sem nagyon éri be, ugye?
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
válasz Rhino666 #202005 üzenetére
Na, ezt most olvastam vissza.
Mondanám, hogy 'Touche!', de inkább csak ízlések és pofonok.
Számomra nagyon sokáig az autó(zás) az élvezetről szólt, semmint életviteli kiegészítőként funcionált volna.
Ma is arról szólna, de... A múltidő amiatt áll, hogy jelenleg Bp-ről legalább másfél megyényit odébb kell gurulni azért, hogy egy élvezeteset lehessen tekerni még napfényél; és igen, már hétvégén is.
Viszont a Lidle-be járni még egy SUV is elég...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #202242 üzenetére
Annyira nem nagy ez sem. Eleinte úgy volt, hogy max. Jazz méret, de ez alig nagyobb, még tűréshatáron belül van.
szerk.: Kereken 10 centivel hosszabb az Idea a Jazz-nél, belefér.
szerk. 2: Igazából ez az Idea (és a Musa is) a 2-es Punto platformjára épül.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
tboldi
nagyúr
Köszi, de ez már túl van a büdzsén.
Anyummal egyébként az Ypsilonokra kattantunk rá most, hogy mi ketten ki is próbáltunk egyet tegnap. Apum annyira nem, ő egy Fiat Ideát nézett ki, de anyum cirka egy órával ezelőtt kijelentette, hogy Lanciát akar.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz tboldi #202211 üzenetére
Nem olvastam vissza csak megakadt rajta a szemem, hogy musákat nézegetsz. Tudok egy makulátlant igaz az dízel. Minden szempontból kifogástalan az autó. Oktató jármű volt így a tulaj lévén, hogy munkaeszközről van szó kínosan ügyelt rá, hogy az autó mindig 100%-os műszaki állapotú legyen. Ismerem az autót egy barátom faterjáé volt. Ha belefér a keretbe érdemes megnézni mert ilyen jól karbantartott és leinformálgató előéletű biztosan nincs másik az országban. [link]
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!" Éljen soká a multikulti! Még több illegális bevándorlót Európába! Ugyan már, mi baj lehet belőle...
-
MC Pite
veterán
válasz Winne #202234 üzenetére
2m-ig 10év plusz. 2-2,5 körül Megane3-at vennék, 1.6 110lovast, szükség esetén ezt is még lehet egy kicsit hergelni hogy jobban szeressen húzni, és ne legyen fojtva a gázpedáljel.
3,5m-ig kb 6-7éves a reális, felszereltség és méter függvényében.
Oktávia is jó, a 125 lovas szíjas motorral venném, de a Leon is érdemes kipróbálni. De mint írtam, az év autója 308SW-t 130lóval megint bevenném a pakliba. Ceedből 1.6 (keleti iskola szerint nem érződik erősnek a 136 ló, de élhető).
Vagy Auris ST, de csak 2015tőlnem okádék a belsejeés én csak hibridben venném.Akad 3,5ért még 1-2 autó fiatalabb de azok kisebb alapokon vannak, és nem 130 lovasak (bár nem mennek rosszul), 2008 (1.2T), Clio Grandtour (0.9T) Fabia vagy Rapid(a 110 lovas 1.2T, az újabb), Logan (0.9T). A psa és renault turbója picike, szinte nincs lag, és relatív magasan van a teljesítmény csúcs, mint egy nagyköbcentis szívómotor, ahhoz hasonlítanak jobban. Én ezt sokkal jobban szeretem mint a suzuki/vw féle középen (szinte)elfogyós (1.0/1.2/1.4), nagyobb késlekedéssel dolgozós turbóit, amik lent tolnak egy nagyot ha megérkezik a nyomás, de kinek mi a szimpatikus.
Rövidtávra Auris TS Hybrid vagy 308/2008 1.2 Pt, vagy Ceed 1.4 (az mpi, az 1.6os az könnyebben kokszosodó gdi). Clio GrT/Logan 0.9TCe-e is mpi, azok is egész jól bírják.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
félisten
-
Winne
nagyúr
válasz szabonagyur #202235 üzenetére
'15-től mondjuk, annál régebbit nem akarok.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
félisten
-
Winne
nagyúr
válasz MC Pite #202230 üzenetére
Az összes egy jó kérdés.
A. opció: 2 millióig valami régebbi, de megbízható és akkor mondjuk 5 év múlva csere bukóval.
B. opció: mondjuk 3.5 millióig egy néhány éves, ami mivel keveset megyünk vele megmarad mondjuk 15 évig.
Az 1.4T-t már nem zárom ki, onnan gondolkoznék valamiben, nem versenyautót kell, ezt lehet félreérthetően írtam, de egy 130 LE minimum kellene ahogy próbálgattam autókat.
A Suzuki 1.6 szívója tetszett, jó karaktere volt, jól ment, ha kellett, de abban meg nincs épkézláb kombi.
A "németek" (VW, Skoda, Seat) között van látványos különbség? Az utolsó előtti Octavia pl nagyon tetszik, T-Rocban ültem amiben a tsi volt, nagyon szépen ment az is, de arról meg több rosszat hallottam az ismerősi körben.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
tboldi
nagyúr
válasz ngaba #202229 üzenetére
Anyumat sem. De az Opelekkel, Skodákkal is így vagyunk.
Nem tudom, én, illetve mi nem érezzük annyira pénzpazarlónak, csak szeretnénk kihozni a legjobbat (számunkra) a rendelkezésre álló keretből.
Rosszul fizető munkahely: Hát igen, az ápolónőknek nem kell félniük a meggazdagodástól, de azért így is közel 3x annyit keres az érsebészeten, mint korábban a háziorvosi rendelőben.
.............................................................Sajnos megint az orrunk előtt vittek el egy másik Ypsilont.
Kb. egy órával előttem telefonált a másik érdeklődő pénteken, így elsőbbséget élvezett. Úgy beszéltük meg, hogy ha ma de. nem viszi el a hölgy, akkor du. mi megyünk érte, de kellett neki.[ Szerkesztve ]
-
Nyx89
aktív tag
Sziasztok!
Kineztunk egy Kia Ceed 1.4 CVVT SW, 2015 FL autot (~130ezer km, flottabol leadott). Megnezegettuk tul nagy baja nem lehet(csak az elos kerekiv volt ujrafestve, hibak nincsenek benne, motor szepen jar, stb), viszont hallottam hogy a vezerles korul lehetnek problemak 150ezer km utan. Tudnatok segiteni hogy mik a tipushibak illetve hol lehetne utana nezni?
Felhasznalas 90% varosban 5-10KMes tavokra. Ha feltetelezzuk hogy szervizelt, jelenleg hibamentes(meg 1 ev garis) - megeri megvenni az autot?
Elore is koszonom!
Udv[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Winne #202225 üzenetére
Összeg?
Értem hogy 100 sokszor kevés volt bizonyos autókban, de ettől dőreség kizárni egy egy jó 1.2-1.4T motort, ami teljesen más liga. Pl ha azt írták összehasonlítón is ezekre pl a skyactive 2.0hoz képest hogy inkább ezt a hajtásláncot választanák, akkor énnegy próbakört adnék nekik.
Sajnos/nem sajnos egy szám rohadtul nem tudja megfelelően jellemezni hogy megy, milyen rugalmas egy autó. Corolla HSD pl jó, turbósból 308SW 1.2T (van nagyobb is) vagy Leon ST 1.4T, szívóból Ceed/i30 1.6.
Kollégám akinek 1.8 Civicje van, turbósnak gondolta a M3 GrT-om, pedig szívó 1,6, csak értelmesebbre hangolt szelepvezérléssel, meg szintén hatos váltóval, így jobban megy mint pár konkurens 1.6-os.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #202228 üzenetére
"A Fordok meg igazából egyikünket sem hoznak lázba."
Mármint Téged és apukádat? Szerintem erre a felhasználásra, amire anyukádnak kell (meg eleve, "melós autónak"), túl pénzpazarló igényeitek vannak. Persze ezen a fórumon autókedvelők vannak, nem "vádlón" írtam, csak megállapítottam. Nem tudom, hogy mikor érne meg nekem 1 millió ft befektetést, hogy eljussak a rosszul fizető munkahelyemre (sőt, nem is oda, hanem csak a vasútállomásra)...
Ha tényleg közlekedő edény kell, akkor megvesztek bármi nem szétrohadt szívó tucatautót minél olcsóbban (Clio, 206, Astra, vagy ami szembejön), aztán csókolom.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz MC Pite #202224 üzenetére
Az ESP nice to have, de nem lényeg, a biztonsági dolgok közül elég az ABS és néhány légzsák is.
Nissan Note sincs nagyon 1 millió környékén (inkább alatta) jó, se Splash, se Jazz. A Fordok meg igazából egyikünket sem hoznak lázba.
Áh, Jazz marad nálam, nem válok meg tőle (még).
-
Winne
nagyúr
válasz molnarpeter #202226 üzenetére
Mindenes. Ha kell menni 1000km-t nyaralni akkor arra, ha csak boltba rohangálni, akkor meg arra.
Miért ez a javaslat?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Winne
nagyúr
Sziasztok!
A család bővülése miatt eljött az ideje, hogy kombira váltsunk, ebben szeretnék tippeket kérni. Az autóval keveset megyünk, ritkán van hosszabb útja, de nem szeretnék gyenge autót venni, a kényelmes előzés az alapfeltétel. Eddig 100le körüli szívóbenzines autók voltak, ott már cuccokkal több emberrel ez határon volt.
Turbóbenzin lehet, de csak nagy köbcentivel, a szívó lehet jobb lenne, de lehet azzal is úgy járnék, hogy gyengének érezném.
Miben érdemes gondolkodni?
Lehetőleg kevés típushibával, sok elérhető, nem agyrém áru alkatrésszel.
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
MC Pite
veterán
válasz tboldi #202222 üzenetére
Amiket próbáltam asszonynak (S-es logóval), egész egybe voltak, jól ment, jó volt a futómű, igényesebb a belseje mint a stiftnek. Ha szempont, ESP-re figyeljetek (nálunk must have volt, sok eladó nem tudta van-e benne vagy sem).
Ja, az előnye az ülésmagasság, a váltó helye/üléshelyzet, bővíthetőség, korrekt biztonság a kategóriájában.
Esetleg Note, de Splash és Jazz (ill Fusion[ebből egy 1.4es még befér a keretbe], Modus, C3) ellenében hamar kiesett nálunk. Ha Ford szimpi, sokkal inkább a Fusion mint a Fiesta. Mocsok alacsony utóbbi alja, és a Jazz izzó cseréje egy félperces kéjmámor a Fiestához képest!Kénytelen leszel a Jazz helyett nézni inkább valamit
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
-
MC Pite
veterán
válasz tboldi #202211 üzenetére
107/TPCA pár apróságtól eltekintve jó, ha nem 10W40et kapott az 1KRFE akkor gombokért fenntartható jó cucc.
Mondjuk a Splash ideálisabb lenne ha belefér (motor dettó szitu). Ennek kicsivel több baja van, de amúgy meglepően jó a bigblokkos nagykerekes, jó vezetni (10x jobb mint a vasaló Swift).Qru: Értem is, meg relatív túlzás is. De annak ellenére hogy egy 130-155 lovas DS3ra azt mondom bőven elég erős, nekem szintén gyenge a GT86(/MX5 NB-k/Civic 1.8/Mazda 6 2.x, stb). Nem pont a lovakkal van baj, a nyomatékkal inkább (túl fent van a csúcs, sehol nem tol rendesen).
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz Gergőke88 #202178 üzenetére
Megane RS, i30(/Fastback) N, GT86. M4 talán a legvirgoncabb(versenypályás tempó/körülményeknél)
legjobb hangú (pedig az Nhek is piszok jók), meg a normál változatok összkerék kormányzása, hudralikus koppanásgátlós csillapítása is fincsi.
GT86 a leginkább játszós/(váltóval)gépészkedős (nézz utána a bajainak és próbáld ki tetszik-e, egy rendes szett gumival). Az utód/fl lesz ebből elvileg fincsi.
Alfa Giulia és Kia Stinger a nagyok, Clio és Fiesta a kicsik között.
De baromi tág amiket néztél, mintha nem tudnád mire vágysz, vagy csak nem írtad le mi a fontosabb
Pályanap, szerpentinezés éjjelente, csak combosakat gyorsulni, villantani, gyorsan letudni többszáz km-eket, nagyit autózni délután hogy kellemsen leizzadj de ne halj meg közben és ne legyen sokszázerer évente a fenntartása, stb.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
mamboo
tag
BLB motorkód a 2.0 pdtdi 8v vagy 16v?
Amúgy blb vagy bpw a jobb megbízhatóbb?
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Luck Dragon #202212 üzenetére
Don't know.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Luck Dragon #202210 üzenetére
Ma délelőtt elmentünk megnézni a másik Musát, felejtős, túl szar és ehhez képest túl drága.
Megvizslattunk egy Ypsilont is, az egy fokkal jobb, műszakilag teljesen oké, de azért kellene ezzel is foglalkozni (lógó ajtókárpitok, itt-ott törött műanyagelemek, stb.). Egy próbakört is tettem vele, fura a Jazz után, hogy olyan “lötyi”, túl puha minden, de amúgy rendben volt. Összességében nem elvetendő, de nem is azonnali deal.
Végül kíváncsiságból elmentünk oda, ahol van az arany Musa, amiről lemaradtunk. Még ott van az autó, ha előbb sikerült volna, azt azonnal el is hoztuk volna, teljesen rendben van. Van egy Peugeot 107 is ott, so-so, meg egy Honda City is, annak meg az eleje törött volt, és még rondábban hozták “helyre”, mint az enyémet, a motorháztetőn szerintem nincs is lakk. 🤔[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
Na, halljam, ki vitte el előlünk a győri arany Musát?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #202207 üzenetére
Persze eddig is meredeken öregedett az autóállomány átlagéletkora. Lassan olyanok leszünk mint Kuba. Bár ha KariGe*i. tényleg meghúzza a dízel kitiltást, akkor azért lesz frissülés a nagy faluban. Mondjuk kezdhetné az Euro0-ás buszok kitiltásával de mennyivel könnyebb más f... verni a csalánt ugye...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #202205 üzenetére
Lehet van rá mód de a gari akkor is ugrik sajnos az a bajom.
Ezt eredetileg hosszabban kifejtettem volna de inkább csak maradjunk annyiban: van olyan élethelyzet amikor nem hülyeség.
#nincsbennetarcsi
-
Vismajor01
addikt
Megvan annak a módja, hogy kell úgy eltenni a hibrid autót h ne legyen baja, nemtom kereskedő mire pattogott, prius csoportba is levolt irba számtalanszor.
Az mondjuk másik dolog, hogy hobbiautónak tényleg hülyeség a hibrid-de _szerintem_ a hobbi autó mint maga mint fogalom egy hülyeség. Venni 5-6-7-8-9 millióért valamit amit van, hogy hónapokig nem használsz? 5 millióból sztem 100x kibérled a V8 mustangot és akkor neked ezenkivül egy forintba sem kerül, vagy befizetsz pár pályakörre a ringen. Persze az más ha vki olcsón vesz vmi szórakoztatót és azt tartja arra a pár alkalomra az évben mikor előveszi, de sztem ritkán van értelme, milliós összegeknél meg már tuti h nincs
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #202202 üzenetére
Igen a V60 Phev tetszik pl nagyon. De hobbi autó, így gyakran áll akár 1-2 hónapot is a garázsban, ezt pedig egyik akksis autó sem bírja.
Toyota pl megvonja a hibrid garit ha 30 napnál többet áll az autó. Erre mondta a kereskedő, hogy inkább 1.6i-t vegyek ilyen használatra vagy 1.2T-t ne a HSD-t.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
titta73
tag
válasz Gergőke88 #202178 üzenetére
Infiniti Q50S. Ritka, nem a Toyota féle bégetős hibridség van benne, 360+ LE, 540+ Nm. AWS, jó futómű, V6 hang, (Nissan 350Z-t is ilyen motorral gyártották). 9-10 liter között simán el vagy vele, és nem kell tojáshéjon lépkedni hozzá. Kollégám friss 1,5 turbó i30-a is 9 literes városi fogyit produkál. Nagyon meg szokta lepni a sok vagánykodós hülyegyereket a húzott tdi-kkel, amikor a lámpához némán (villanymotorral) gurulok oda és ha épp olyanom van, simán állva hagyom őket... Vicces jószág.
-
Vismajor01
addikt
De nagyon attól függ, milyen hibrid, ezért nem értem. Van ami abszolút városi felhasználásra van kitalálva, van ami meg nem. Van amiben nyekergős eCVT van, van amiben rendes váltó. Van ami dizel és van ami benzin. Szóval én azt látom, hogy a hibridben mindenki megtalálja amit szeretne a sportautótól a motoros esőkabát matchboxon át a nagycsaládi autókig, csak kevesebbet fogyaszt mint a nem hibrid társai. Pl nekem eszem ágában sem volt "sportos" autót venni, csak a prius nyekergős eCVT-s 110 lovát kellett felülmúlnia, és a kis családi V60 phev 6másodperc alatt van százon, 4 literrel eljár városban és 5-6 liter körül országúton. Persze ez dizel, meg csak egy példa, de érted. Szóval ezért vagyok kicsit értetlen mindig amikor azt olvasom, hogy "hibrid nem kell, nem jó"
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #202200 üzenetére
Nincs bajom a hibirddel általánosságban de az én felhasználásomhoz nem megfelelő az a technika. Eredetileg néztem hibird Lexus-t és Toyota-t is de lebeszélt róla az értékesítő a szalonban.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 5
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Asszociációs játék. :)
- Elemlámpa, zseblámpa
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Vicces képek
- Amiga A500 - A régi barátnő
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest