Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Mini PC
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Abit is7-e-re passzív nb hűtőt de milyet?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- SSD kibeszélő
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
szabonagyur #190795 üzenetére
Ez igaz.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Stylewars_kp #190792 üzenetére
Csak ugye ehhez kell készlet is, most sok minden nincs készleten a kereskedőknél ezért is mennek olyan veszett áron az 1-2-3 éves autók.
Minden reggel egy Suzuki kereskedés mellett megyek el ami eddig fullon volt mindig mivel valamiért itt tárolták a környék összes készletes autóját, plusz a használt szekció... most szinte üres volt és az is pár hete.
-
zhali
csendes tag
válasz
diegho #190783 üzenetére
1 éves Baleno 14k km-re átlag 5.2 l főleg városi használattal. Reggel, délben, este 3-3 km-rel. Van Yaris 1.5 szivó is, hasonló használattal kb 6 l.
A Baleno nagyobb, 178 cm-rel saját magam mögött még táncolni is lehetne. Igaz ebből már nincs új. Nekem jobban bejött a Bali mint a Yaris, pedig az magasabb felszereltségű. -
vzsryl
nagyúr
válasz
Watto1991 #190790 üzenetére
Ha nem lehet kombi, akkor ezek közül az SX4 Scross a legnagyobb, csomagtérben is, szóval abból egy 1.4 Boosterjet GL+-t pár tízezer km-es futásteljesítménnyel le lehet vadászni.
Rugalmasságban is nagyon jó, mert kicsi a tömege és 140 LE-s turbómotor hajtja, aminek már 1500-as fordulat felett kezd megjönni a nyomatéka. -
Watto1991
senior tag
Sziasztok!
Autót keresünk feleségemmel, használt/új is játszik. Használtban max 2-3 éves, ami még belefér.
Keret: max. 5 millió Ft
Mindenképpen benzines. Leginkább városi használatra lenne, évi néhány alkalommal mennék hosszabb távra vele. Nem hátrány, ha előzés közben nincs halálfélelem, hogy van-e elég lendület/gyorsulás.
A mostaniról azért váltunk, mert hamarosan lesz gyerek, így kritikus pont a csomagtér mérete. (babakocsi beleférjen pl.)
Kombi autók a kinézetük miatt kizárva.Jelenlegi kiszemelt: Suzuki SX4 S-cross (Vitarát is néztük, de az S-Cross dizájnja jobban bejön)
Amit ajánlottak mások:
- Fiat Tipo, Kis CeedTudtok 5 millióig a fentiek alapján javasolni más típusokat?
Köszi! -
Zizi123
senior tag
válasz
molnarpeter #190787 üzenetére
-
diegho
nagyúr
válasz
vzsryl #190784 üzenetére
Nekem a kezdetektől fogva nagyon tetszik az új swift formára is. Az még mondjuk jó kérdés, hogy ha kifog az ember 3,4 körül egy 50k km-es 3 éveset, akkor az mennyire jó vétel? Ott már nem köt a márkaszervizhez sem a gari, tehát vihetem a jól bevált helyre olajcserére és 1M-el olcsóbb, valamint nincs a hibrid rendszer, ami később talán problémás lehet. Szerintetek?
[link] pl itt van ez. -
Zizi123
senior tag
Tegnap vegigjartam a kornyek szinte osszes autokereskedeset, napok ota nezegetem a netes autokereskedeseket, es nagyon ugy nez ki, hogy 1 megbizhatonak tuno Peugeot 308SW , megbizhato forrasbol 1.2-1.3mFt kornyeken nem lesz 1 faklyas menet.
Mivel kocsi viszont kellene szeptember 1-tol vagy nem sokkal kesobbtol, igy meg kerestem masik auto tipsut, amit lehet, hogy egyszerubb lenne beszerezni a Ford Focus II, es Peugeot 308SW mellett.
Renault Megane Grandtour 1.5 dci (110LE) 2010-2011
Ez a kotsegvetesbe is beleferne, a fogyasztasa is nagyon rendben van, szep (A Ford Focus ellen az egesz csalad kampanyol).
Tehat kerdeznem azokat akik nagyon kepben vannak, hogy ennek a tipusnak van valami nyuge, szeriahibaja, ismert gyengesege, hogy miert nem szabad megvenni, mire kell odefigyelni, stb...
Allitolag az 1.5dci ritka megbizhato motor, ennyit sikerult kideritenem.
Koszonom. -
vzsryl
nagyúr
válasz
diegho #190783 üzenetére
A Swift még városban is simán elmegy 5,5 alatt, még ha tiporja az ember, akkor se nagyon tud fölé menni. Nincs tömege, nagyon takarékos a motorja, nem SUV, hogy tolja maga előtt a hatalmas légtömeget, szóval ez ilyen. Egyáltalán nem meglepő, ha dízelszégyenítő fogyasztási adatokat produkál.
-
diegho
nagyúr
válasz
Gombinyó #190782 üzenetére
Bizony. Az 1.3 tonnás Meriva-val hozom a konstans 6,4 átlagot, úgy számoltam, hogy 4,4 tartható lehet a Swift-el ugyanarra a felhasználásra. Én eddig minden autóval tudtam hozni a vegyes átlagot, vagy alatta, mert nálam 90% országút van, 0% pálya, 10% város. Swift-el biztosan menne, van ismerős, aki Baleno-val hozza hasonló felhasználásra a 4,2-t.
-
kisza25
félisten
válasz
diegho #190773 üzenetére
Ha munka eszköz akkor vágj bele, ezek már nem frank hitelek, forint alapon nem fog megduplázódni a törlesztő, ha meg ne adj isten úgy alakul el lehet adni úgy is, hogy van még hitel tartozásod, a tipo-t is úgy adtam el, banki része 3 nap alatt megvolt.
Mondjuk azért a 4literben annyira nem lennék biztos
A ceed szerintem 7litert minimum bekajál, az i20 is tud jól fogyasztani az 1,25-el, de az sem 4 litert -
Gombinyó
őstag
válasz
diegho #190776 üzenetére
Te tudod neked melyik éri meg jobban.
Rákérdeznék még a végtörlesztés díjára meg leosztanám havi szintre a kötelező/casco díját + a karbantartások árát és, ha belefér akkor van egy üzembiztos, váratlan költségektől mentes autód.
Az 1.5ös kifutó yarisra kérnék még ajánlatot -
Gombinyó
őstag
válasz
diegho #190773 üzenetére
Én a helyedben, mivel sokat mész és fontos, hogy üzembiztos legyen inkább ezt az utat választanám a swifttel. Nem ismerem a konstrukciókat, de a 7 év nekem soknak tűnik. Nem fizetsz jóval több kamatot, mintha csak 3-5 évig lízingelnéd? Biztos jó autó a clio is, de 7 évre nem kötném le magam az 1.0 tce mellett
a swift motorja tartósabbnak tűnik, de persze ez majd csak 7 év múlva derülne ki valóban.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
diegho #190773 üzenetére
Ha van tartalék arra, hogy 3-4-6 hónapig fizesd a hitelt, akkor is, ha gond van...akkor miért ne.
Mondjuk, én inkább a nagyobb havi törlesztőt választanám a rövidebb futamidő miatt.Ja, és Renaultnak szokott lenni akció, elég kedvező hitelfeltételekkel, érdemes rákérdezni.
-
diegho
nagyúr
Mivel 2M körül keresek autót, ezért megfordult bennem a lehetősége annak is, hogy új autót veszek némi hitel bevállalással.
Például egy Swift GL+ vételénél 84 hónapra a hitel 30k alatt lenne, a 4 literes fogyasztás miatt viszont ebből még kb 10k-t meg is spórolok a fogyasztáson havonta, tehát nagyjából havi 20k-ból új autóm lehetne. Szerintetek mennyire járható ez az út? A munkahelyem elég stabil, most is kaptam fizetésemelést, év végére ráadásul egy jelentősebb van kilátásban. Az autót pedig kp-ra is meg tudnám venni, de egész jó hitelek vannak. Mivel a Suzukik értéktartása nagyon jó, ezért kezdtem el ezen gondolkodni, de akár másik gyártó is szóba jöhet, pl az új Clio hihetetlenül bejön. -
Biqci
aktív tag
válasz
kisza25 #190747 üzenetére
Én a két utolsó autót hitelre vettem, bár megvolt rá a pénz, de olyan kedvező feltételekkel kínálták, hogy belementem. Az első egy Focus volt, 0.99% kamattal két évre 300Euro volt a többlet a kp-hoz képest, a másik, az Accord 1,3% kamat és 100-al kellett többet fizetni. Olyan előnyei voltak hogy pl. munkanélküli biztosítás, ha munkanélküli lettem volna, a biztosító fizet helyettem. Csak ezekért az előnyökért mentem bele. De nálad tényleg nem lett volna szerencsés a régi autót javítgatni. Csak azt nem értem, ha kint voltál, otthon vettél fel svájci frank hitelt?
-
ngaba
aktív tag
válasz
diegho #190764 üzenetére
Én a Bravon is elgondolkodnék, jó autó az. Pláne ha az 1.4 t-jet motor is játszik nálad (ami az egyik legmegbízhatóbb turbós benzinmotor a használt piacon). Apámnak ilyen van, a neten olvasható fűtésterelő típushiba jött elő eddig, de még garanciában, ezt leszámítva egyszer volt még szerelőnél (de elfelejtettem, h mi volt a baja, és gyorsan megcsinálták). Csak megy és megy, és t-jettel nem gyenge. És ugyan szeretem a mazdákat, de szerintem a Bravo szebb is. Plusz a rozsdától sem kell tartani...
A másik két autó szerintem alsóbb liga.
-
diegho
nagyúr
Ma megnéztem pár autót Zeg-en, nem a konkrét autók érdekeltek, hanem a típusok.
Bravo: [link] Eléggé egyben van, a bal hátsó felni meg van ütve, de azt cserélnék, a rádió lakkozott borítása kapott valami anyagot, ami lemarta egy részen róla a lakkréteget, más hibát így nem láttam rajta. Szlovéniából származik.
Ibiza ST: [link] Nagyon szép a beltér, téli garnitúra felniken (mondjuk kukás) a beltér szép, kulturált, a motor szépen csendesen jár, viszont ez nekem szűk.
Fiesta: [link] Ez szerintem nem Titanium, a beltér elmegy, szivargyújtó hiányzik, kormány kicsitt kopott, felniken felverődések. Az üléspozíció még mindig nagyon tetszik ezekben, de a konkrét példány szerintem nem szép.
Mazda 3: [link] A konkrét autó szerintem egész kellemes, a motor nagyon szépen jár, a beltér eléggé egyben van, maga az autó is jónak tűnik, de semmi szervízmult nincs, szlovéniából származik ez is. Az a váltó... na az már valami.A Bravo okozta a legnagyobb meglepetést, mert igazából semmivel nem éreztem rosszabbnak belül, mint a Mazda-t, viszont árban jóval olcsóbb. Nem tudom még mi lesz a befutó, de egyre inkább kezdem elengedni a kisebb autókat és maradok a Golf osztálynál.
A 2-es Ceed/i30 mennyire vállalható? Ezeknek a zajszigetelése már elfogadható? Az első szériák nagyon zajosak voltak, azért is nem nézem őket, viszont a kettesben már 6-os váltó van, szebbek is, igaz drágábbak, de a pénz úgy néz ki nem lesz akadály.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
ngaba #190760 üzenetére
Kérdeztem korábban többször a Punto II-t is, abból ennyiért már a patika darabok mennek.
De sosem jött válasz.
Attól én még olvasgattam róla, nem egy problémás darab az sem elvileg, de nagyon sokat vettek hülyegyerek autónak racsézni (nem tudom, talán az Alfa életérzést keresik, ha erre lett volna ingerem 18 évesen, akkor sem Puntót veszek, főleg ezzel a förtelmesen túlszervózott kormánnyal meg az 1.2-es tucatmotorral, de ők tudják).
Annál a generációnál a facelift-ig alapáron egy hupikék szövet borítás járt, 10-ből 7 példány ilyen és ma már úgy tud kinézni, hogy sírva menekül az ember egy VW csoportos kriptába is.
Én is a vidéki kínálatra szavazok, de nem racionális. Amennyivel olcsóbb ott egy megkíméltebb példány, azt simán elnyeli az utazgatás, hogy megnézel 3-4 darabot. Egy drágább autó miatt oké, de fél millió alatt én nem tekernék le 2 x 250 km-t egy megnézés miatt, de a figyelőben alapvetően Pest és a szomszédos megyék vannak.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Stauffenberg #190759 üzenetére
A Peugeot-mban ülésfűtés is volt...
(Klíma mondjuk nem.) De persze azért voltak negatívumai is, amiket szépen el kellett mesélni a vevőnek.
Tudom, a nyilvánvalót írom le, de azért leírom, ha már még egy kommentet írtam: Mivel ugye itt 200-250 ezer km körüli futású autókról beszélünk, itt érdemes vidékieket nézni. Nem mindegy, hogy Budapesten húzott le ennyit, vagy faluról munkába járós autó volt...
Ja, és természetesen: Mindenki azt vesz, amit akar. Csak beszélgetünk. És ha már: A német autók szerintem túl vannak árazva, még 20 évesen is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
ngaba #190756 üzenetére
Na még reagálok erre a kommentre is:
Ezért lettek kinézve első körben a Skoda Fabia-k, első generáció, fosásig van vele a piac és az 1.4 MPI-re meg az 1.4 16v-re is azt mondják, hogy teljesen stabil, olcsón fenntartató, utóbbi fél-egy literrel kevesebbel is beéri (attól függ hány lóerős kivitel), de ebből jöhet VW csoporton belül is testvérmodell.Behúzhatók 250 ezer körül is a leginkább leélt darabok, elvisznek azok is A-ból B-be, ha már 400-500 között nézelődik az ember, inkább azért teszi, mert csak a magasabban felszerelt példányokba került ABS meg utasoldali légzsák (na meg klíma), nem utolsósorban innen indulnak azok a darabok amik nincsenek végletekig leélve, ami ha növeli valaki komfortérzetét és megfizeti, hát hajrá. Én csak kérdezni jövök, hogy ebből mi lesz megfogadva és mi nem az már nem az én dolgom.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Stauffenberg #190757 üzenetére
Egyetértek, az eladó igénytelensége mindig intő jel...
Az én 20 éves Peugeot-mat amúgy körbeméricskélték. Csak nyugodtan.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Ha kevesebb mint négy kilóért elvárod, hogy egy tizenkilenc éves autón legyen körbe gyári sérülésmentes csilli-villi fényezés akkor te sosem fogsz autót vásárolni."
Nem maradnánk inkább az értelmes kommunikáció mellett? Kérdezni jöttem, nem azért, hogy csúsztatásokról vitatkozzunk. Senki nem vár ilyesmit, nem a csodavárás megy, nem lesz körbeméricskélve rétegvastagság mérővel és nem lesz valami otthagyva mert ennyi év alatt kellett már koccanások és egyéb malőrök sérüléseit javítani rajta (kiflibe hajtogatásból feltámasztott Frankenstein szörnyek azért nem érdekelnek) vagy itt-ott javítás nélkül hagyott parkolási karcok, huplik láthatók. Főleg ezt a "kevesebb mint négy kilóért" dolgot nem értem, miközben le lett írva, hogy 500-ig hirdetett autók vannak elsősorban a keresésben. Ha pedig ennyiért van olyan, ami nem lakkhibás (mert van, te is láthatod ha rákeresel), nem mállik a fényezése és nincs ennyire lelakva, akkor legyen már annak a családtagnak a dolga aki elsősorban használni fogja az autót, hogy inkább azt részesítse előnyben. Ha meg vannak más kiszemelt, szintén olcsón fenntarthatónak mondott típusok amik jobban tetszenek neki, akkor azok felőlem lehetnek előrébb a kívánságlistán. Köszi!
"Amúgy az eladó helyében én sem költenék rá egy fillért sem eladás előtt."
Egy szarrá lemattult, vizsgán bukást jelentő fényszóró cseréje egy ilyen autóra megvan fillérekből, valószínűleg olcsóbb, mint megkenni a vizsgabiztost (bár bevallom nem ismerem a tarifákat), hogy nézzen kicsit félre. Én ebből nem azt olvasom ki, hogy már nem akart ennyit sem költeni rá, hanem az autónak vannak ennél nagyobb nyűgjei. Nem ez az egyetlen meghirdetett Corsa a környéken, nem világos számomra, hogy ha nem bizalomgerjesztő, miért kéne ragaszkodni hozzá. Mint versekben megénekelt működőnek mondott klíma amit csak fel kell tölteni... hát akkor tessék feltölteni, pár ezer forint, hogy a vásárló ki tudja próbálni. De javítsatok ki ha rossz a gondolatmenetem.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Stauffenberg #190752 üzenetére
Én nem adnék 500-at egy közel 20 éves autóért. Apám Fiat Bravaja (1.2 16V) és az én Pug306-om (1.4 benzin) is 200-ért ment el. És voltak annyira használhatóak, mint a fenti Corsa.
Egy ennyi idős autónál főleg arra kell figyelni, hogy ne legyen rozsdás (Fordokat ezért kihúznám.) És ne legyen ismert GTK hibája. De ha elment 20 évig, akkor valószínűleg nincs neki.
Ha egy gyakori európait veszel, akkor a szervizelés is gombokból fog menni. Nyilván nem márkaszervizben.
Pár éve a Pug306-on 12 ezer volt egy olajcsere (olajszűrővel), légszűrővel még pár ezres rádobva. (Más szűrő meg nincs benne.) 7000 egy visszapillantó tükör (valami részeg lerúgta az utcában az összes autóról). A hátsó futómű felújítása volt 80 ezer. Egy mai modern autónál a legtöbb szerelő 20 ezerért néz rá az autóra, pár százezres tételt már benyelt a mostani autóm.
A Peugeot-nak egyébként típushibája a hátsó futómű, de a megspórolt 300 ezerből még felújítható majdnem 4-szer ( = örökélet). És nagyon jó rozsdavédelme volt, egyedül a hátsó kerékdoboknál volt rohadós (típushiba, egyszer kellett megcsinálni). És 20 év alatt egyszer sem robbant le, míg a 9 éves "új autóm" már 2-szer (+2-szer kellett megállni és telefonálni, hogy ez most mi).
Ha ennyire régi autó, akkor azért tényleg nem szabad sok pénzt adni szerintem.
És a fenntartási költség (amortizációval együtt) akkora lesz, hogy molnarpeter is csettinteni fog.
A lényeg, hogy itt tényleg felesleges konkrét típushoz ragaszkodni, szépen bogarászni a hahut, hogy mik vannak, és keresni egy Magyarországon forgalomba helyezett, kevés tulajos vasat, amiből sokat látsz még az utakon.
-
8th
addikt
válasz
Stauffenberg #190752 üzenetére
Ez egy eldobható filléres autó amit nem kell félteni, hogy meghúznak vagy rányitják az ajtót. Ha kevesebb mint négy kilóért elvárod, hogy egy tizenkilenc éves autón legyen körbe gyári sérülésmentes csilli-villi fényezés akkor te sosem fogsz autót vásárolni. Vagy ha igen akkor biztosan nem négy kiló alatt. Amúgy az eladó helyében én sem költenék rá egy fillért sem eladás előtt. Fényezése egy szar de legalább nem kell félteni, egy pár bontott lámpa meg fillérekbe kerül hozzá de az utángyártott sem drága bele ha valaki feltétlenül ragaszkodik az újhoz. Az 1.2 motor a legjózanabb választás C Corsába. Autópályára sem kevés csak a rövid váltó miatt sokat forog. Ez van. Minden kis benzines ilyen.
-
t1
veterán
válasz
Stauffenberg #190752 üzenetére
Vegyél belőle 1.4-est sokkal rugalmasabb.
-
Stauffenberg
nagyúr
A Corsákra is jött tipp korábban, nincs elvetve, de azért ezt a konkrét példányt nem biztos, hogy megnéznénk egyáltalán. Ha a keret el tud nyúlni 500-ig (az eredeti komment óta lett bővítve, mert sok hirdető 499-re lövi be az "irányárat"), azért már fogható esztétikailag is kevésbé lefingott példány. Van egy tippem, hogy miért ment át egyáltalán a műszakin ezekkel a fényszórókkal (így a "friss műszaki" pont annyit is ér). Na meg oké nagyrészt városban meg Budapest körül lenne használva, de országút és némi pálya is benne van, oda az 1.2-es szívóval már elég sovány.
-
kisza25
félisten
válasz
bernel #190750 üzenetére
Papíron jobban mutat a 84 ló, de hányszor forgatnád 5500 fölé? Csak ott jönne ki a különbség, mert az 6000- nél 84 ló, amúgy az se biztos, hogy nem csak papíron más a kettő. Anyagilag jobban kijössz 75 lóval (olcsóbb biztosítás, teljesítmény adó) és gyakorlatban nem éreznél különbséget, mert 5500- ig ugyanaz a kettő.
Amúgy érzetre jobban megy az i20 az 1,25-el, mint a ceed az 1,4-el. Mondjuk van köztük 200kg.
Én szerettem és megvenném újra -
dj79
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #190746 üzenetére
Ilyen használatra elektromos való. Vagy olyan szöveg szerű, régebbi szívóbenzines autót kell nézni, amihez olcsó a katalizátor, a kipufogó, a kuplung. Sok hidegmotoros menetben szerintem az Auris sem fogyasztana jóval kevesebbet a jazznél.
-
kisza25
félisten
válasz
Biqci #190742 üzenetére
Hitelre csak új autót vennék és hosszú távon megtartani.
Amikor kimentem dolgozni külföldre, egy nem túl megbízható opel vectra A-m volt, minden hónapbban bekért valamit, ami helyett vettem hitelre egy skoda fabia kombit. Még úgy is azt mondom, hogy megérte, hogy éppen a legrosszabb időben vettem fel (svájci frank). 6 évig azzal jártam ki és éves szervizen kívül semmi dolgom nem volt vele, kint nem lett volna vicces folyton szereltetni az A vectrat. -
[CS]Blade2
addikt
Állandóan 1-2-3 km-eket menve gondolom senki nem tesztelte. Ebben az esetben nem kapcsolna le a benya motor, úgy meg lehet, hogy nem fogyaszt 2 literrel a Jazz alatt. Napi szinten 15-25km-t megyek, így azért van, hogy a 3.-4. indításnál már van valami meleg olaj és víz, de van, hogy reggel megyek 6 órakor, utána este 17 órakor, addigra meg az olaj is visszahűl. Olyan, hogy a motortömb teljesen át legyen melegedve, csak elvétve fordul elő, ez meg öli a technikát. A teljesen elektromos bírná ebből a szempontból. Összességében a hybrid-del is menni kell, hogy megérje költség szempontból. Olyan 12.000km/év körül már talán garantálni lehetne, hogy a hybrid költségben biztos, hogy visszahozza a felárat egy 5 éves használtnál.
-
bernel
tag
i20 75 lóerővel mennyire gyenge? Főleg városban lenne használva, de időnként pályán is. Ennyi lőerő elég egy ekkora kasztnihoz?
-
dj79
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #190730 üzenetére
Hsd téma: nagyban befolyásolja a matekot, hogy az aurisban mennyi a km. 180e km körül inverter vízpumpa csere esélyes egy százasért. Évente érdemes ránézni az egr szelepre is. Ezen felül nincs velük nagy rumli, 15 ezrenként olajcsere, 90 ezrenként gyertya és váltóolajcsere. Fékbetét és tárcsa nagyon sokat bír. Akkupakk javítás megoldott, de 250-300e futott km futásig nem kell vele foglalkozni a tapasztalatok alapján. Ezekben már nincs gond az inverterrel sem, ha a vízpumpájuk rendben van, szóval ez a rész sem lesz valószínűleg egy pénztárcaszaggató történet.
A Hsd kevésbé érzékeny a rövid utakra, a technika megoldja a bemelegés kérdését, a nagyakku töltöttségétől függetlenül csak akkor állítja le a benzinmotort, ha a hűtőfolyadék elérte a 40 fokot, addig viszont nem is engedi nagy fordulaton pörgetni a motort, ezért nem kell gyakran hozzányúlni a motorhoz.
Egy dolog még kimaradt a matekból, az pedig az értékvesztés, ebben a műsorszámban a Toyota hibridjei nagyon jól állnak (mondjuk a jazz sem rossz). -
Gombinyó
őstag
válasz
molnarpeter #190723 üzenetére
Kettőstömegű van a 90 lovas tdci focusban, legalább is az enyémben biztos volt. Ugyanezzel a motorral szerelt pezsó 307ben viszont nincs.
-
ngaba
aktív tag
válasz
molnarpeter #190723 üzenetére
Rá lehet még nézni a Peugeot 308SW/Break 1.6 HDI-re is, ott is ez a felállás. Az autó is és a motor is jól sikerült szerintem, mégis olcsó.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
molnarpeter #190735 üzenetére
Ismerős Lancia-ba vette az 1.4 T-jet-et, és bár 200-300K között futott korábban, kb. 6 hónapból jó, ha 3-at volt nála, a többi időt szervizbe töltötte. Most sem működik, lehet, hogy használt blokkot kell vennie, mert a vezérlésnél valamelyik fogaskerékbe eltört a kis ék, és szabadon forgott. Hetek óta áll, már az új fogaskerék megjött hozzá, de valszeg valamennyi szelepnek annyi.
Előtte még tél végén beindította reggel, hogy kicsit melegedjen, mire visszament pár perc múlva, ömlött belőle a füst. Akkor gyújtótrafót cserélt 1 hengerre, 4 irídiumos gyertyát, meg aszem valami csövet.
Testvérének mondjuk Fiat-ba ugyanilyen motor jó működik. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
#34411008 #190724 üzenetére
Javaslat az van: mérd fel, hogy milyen típus felelne meg az igényeidnek (amúgy autópálya az jelen kínálatot tekintve konkrétan dízel, de legalább turbó benzin terep szerintem); aztán az alapján módosítsd az igényeket
Ide egy kompakt kategória illene, gondolok itt Golf-Focus-i30-Ceed és hasonló modellekre. Ha már szóba került a márka, talán Fiat Tipo beleférhet, kiforrott-egyszerű 1.4 szívó benzin motorral ki kéne próbálni egyet, hátha elég a ménes a személyes megítélésed szerint, de adott esetben az 1.4 T-Jet is jó konstrukció, de az valamivel drágább és picit több odafigyelés nem árt. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #190730 üzenetére
Ennyiből Ampera is kijön, azzal meg kisebb értékvesztés, jóval alacsonyabb üzemanyag költség lenne - de hajtómű csapágy és féltengely javítást hozzá kéne adni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zizi123 #190726 üzenetére
Lendkerékre nincs periódus, elhasználódás pedig random, user függő. Részecskeszűrőre itt talán még volt megadva csere intervallum, csak azt senki nem csinálta meg az ára miatt szerintem
másrészt pedig tisztítás (leszedve a kocsi alól és specialistára bízva) párti vagyok, de az sincs ingyen.
-
Biqci
aktív tag
válasz
parandroid #190729 üzenetére
Nem igazán ilyen gyorsulgatós és szájat rúzsozós szempont a meghatározó
Inkább fent a hegyekben csapatni, meg néha a Hockenheimringre vagy a Nordschleifere kiugrani és menni jó pár kört
Na, meg munkába is el kell járni vele... -
[CS]Blade2
addikt
válasz
Zizi123 #190726 üzenetére
Én annyira nem vagyok benne, de nagyságrendileg azt szokták mondani, hogy kettőstömegűt 1x kell cserélni ált. a teljes élettartam alatt, maximum 2x, így szerintem kb. 250.000km-t bír. A részecskeszűrő papíron 150.000km-t bír.
Ugyanitt engem az érdekelne, hogy aki jártas a HSD-ben, hogy vajon annak hogy néz ki a javítási szükséglete egy ilyen felállásban:
Mondjuk 5 éves használt, és további 15 évet használnám, mondjuk 120.000km-t mennék vele összesen csak rövid utakat.
A sima benzines 1.3-as manuális (Jazz) autó mondjuk 3,2 millió Ft. A 1.8 HSD Auris meg 3,8.
+600.000Ft felár van a hybrideken.
Durván 2 literrel kevesebbet eszik papíron. Üzemanyagban mondjuk 900.000Ft-ot hoz.
Az egyikben csak egy kis benzinmotor van, a másikban ott a nagyobb motor és a 2 villanymotor az akkukkal, 2 inverterrel és a bolygóművel,
ugyanakkor nincs kuplung, önindító, generátor. (ez mondjuk 110K+20K+35K költség) (165K)
465.000Ft-al vezet a HSD, de ott az akkupack, a benzinmotor pedig a mérete és a rövid távok miatt még annyira sem melegszik be, mint a kicsi csak benzines autó, ergó a benzin motorhoz is nagyobb eséllyel kell hozzányúlni, és drágább is lehet az alkatrész.
Jól számolom, hogy túl kevés ez a km ahhoz, hogy megérje a sima benzines helyett a hybrid? -
parandroid
félisten
-
Biqci
aktív tag
Azért a WRX-et ki lehet fogni, de akkor is túllépi a keretet. A cimbi 8,5k-ért vette igaz Svájcban, első tulajdonostól, friss műszakival, 18xezer km-rel. Igaz trélerezni kellett, mert csak így lehetett beléptetni németbe. Kellett vámot vagy áfát fizetni, pontosan nem emlékszem, lehet hogy mind a kettőt. A vizsga és a forgalomba helyezés valami aprópénz volt, így megállt neki 10k-ben.
Na igen, a Mitsu jobb, sokkal, de ez az árban is megmutatkozik. Főleg ha balkormányospeterkeT: nem kell a fiúnak a Mazda, pedig ideális lenne arra, amire használni akarja. De nem kell. A minire pedig le sem írom mit mondott...
kisza25: ezért kértem tanácsot, mert kifogytam az ötletekből. Szerintem marad a Type-r vagy az St
-
Zizi123
senior tag
válasz
molnarpeter #190723 üzenetére
Hmm, ezt nem is tudtam, hogy a 90LE, es 109LE-s valtozat kozott ez a kulonbseg: "se kettőstömegű, se részecskeszűrő" Hmmm, igy eleg megfontolando...
Egyebkent hivatalosan melyiket milyen idokozonkent kellene cserelni? -
BigBlackDog
veterán
-
#34411008
törölt tag
Sziasztok! Szeretnek hasznalt autot venni, ebben kernem a segitsegeteket. Ausztriaban dolgozom, itt is vennem az autot, a keretem pedig euroban nagyon max(12.000) 4 millio forint korul lenne.
Ami szempont:
3-4 eves, 60.000 km alatt, sajat tomegehez kepest legyen benne ero, elozni, autopalyan tartani kenyelmesen (ne 5000-ret forogjon) a 130 km/h-s akar 140-150 km/h-s sebesseget legyen lehetoseg.
Hasznalva hetkoznap viszonylag keveset lenne, inkabb hetvegente kimozdulni a varosbol, hazautazni Magyarorszagra, esetleg nyaralni menni Horvatorszagba. Dizelt nem szeretnek.
Ami szempont lenne meg, hogy modern legyen a belseje, legyen pozitiv erzes vezetni.
Mivel csak ketten vagyunk a baratnommel, es jo ideig igy is marad a terv szerint, nincs szuksegem nagy autora, de ne is ilyen Fiat 500 meretu legyen. Annyi a kitetel, hogy 2 atlagos börönd( kb 55x40x25) elferjen a csomagtartoban, az ülesek felhajtasa nelkul.
A takarekossag masodlagos, de azert ne egyen 8 liernel tobbet 100-on.Elso korben a kovetkezo autokat nezegettem (ezek legalabb kulsore tetszenek):
Kia Rio (legujabb modell) - Modern a belseje, kivulrol is tetszik, kategoriajaban nagy csomagter, viszont fogalmam nincs rola, milyen vezetni, mennyire "elmeny". Itt a 84 loeros tipus jatszik a koltsegvetes miatt.Suzuki Swift (legujabb modell) - Jol nez ki, a belseje neki tetszik a legjobban, viszont a csomagtere meglehetosen pici. Ahogy olvastam, sokan dicserik a sportossaga miatt, ami nekem is imponalo. A meretei miatt viszont picit aggodom, hogy ebben vajon 2 atlag borond elferne-e, vagy az mar felejtos? Itt a 90 loeros tipus jatszik a koltsegvetes miatt.
Hyundai i20 (korabbi faceliftes modell 2017 koruli) - Kulsore jol nez ki, belseje meg elozo generacios, de azert igy sem rossz. Nem tudom milyen a vezetesi elmenye, a belteri anyagok. Mivel regebbi tipus, itt mar turbos, 100 loero feletti peldany is szoba johetne.
Ford Fiesta (legujabb model) - anno egy 125 lovas st line modellt vezettem par napig, az tetszett, viszont a keretem miatt be kellene ernem egy gyengebben motorizalt modellel.
Ti melyiket javasolnatok? Esetleg valami alternativa, egyeb eszrevetel? Elso autom lenne, szeretnem 4-5 evig hasznalni.
Amugy persze eloben is megneznem, kiprobalnam a kiszemelt modelleket, csak elso korben jo lenne leszukiteni ervek alapjan a potencialis jelolteket. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zizi123 #190673 üzenetére
Focus esetén ez a motorváltozat a bonyolultabb eset, kevésbé ajánlott - a gyengébbik 1.6 TDCI-t szokták javasolni inkább (~90 lovas), abban se kettőstömegű, se részecskeszűrő nem volt még. Hátsó futóműre lehet költeni, rozsdakezdeményeket karosszérián érdemes keresni és kezelni. Citroen ugyanez motorikusan, emiatt ha van olcsó szerelő szilent cserékre (Ford), akkor lehet, hogy inkább az előbbit nézném - még mindig olcsóbb, mint a lendkereket cserélni és DPF-hez adalékot töltögetni, netalántán tisztíttatni, stb. Porlasztó tűzkarika csere előfordul (párszáz forintos réz alátét), jó szűrőket használni és olajat cserélni időben. Turbóhoz menő csőben volt talán ezekben az években még egy előszűrő (szita), ami el tud tömődni, ezt ki kell szedni belőlük és akkor biztonságban lesz a feltöltő. Focus-t illetően szervó a gyengeségük.
-
8th
addikt
válasz
Stauffenberg #190712 üzenetére
Tökéletes esőkabát négy kilóért. [link]
-
parandroid
félisten
válasz
akooos #190717 üzenetére
Amennyit ő szán rá, abból még a gen1 is necces lesz. Amúgy sem minden a ménes, a 126 lovas gen2-nek a prince-alapú motorral sokkal jobb tulajdonságai voltak, mint a 135 lovas 1,5-ös, turbós bmw-motornak. Jobban is ment, hangja is szebb volt, jobban kellett pörgetni, sokkal viccesebb volt vezetni. Persze a 2 literes turbós motoroknál biztos más a helyzet.
p
-
akooos
veterán
válasz
parandroid #190716 üzenetére
Vagy ha újabb, mondjuk JCW, akkor 211 ló, a forma pedig örök
-
Biqci
aktív tag
válasz
akooos #190711 üzenetére
Ááá
Tsi, tfsi nem, Prince motor nem, BMW nem. Corsa Opc? Jó ötlet...
Qru: a WRX, hát nem is tudom, az egyik cimborának van és bitang jó, de ennyiért felejtős, mert nincs.
De nem nekem kell, nekem az Accord tökre megfelelő, a fiam akarja lecserélni...Tudom, szűk a keresztmetszet
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Biqci #190696 üzenetére
Egy jó Impreza WRX? Vagy Seat Leon Cupra
Komolyra fordítva: H Astra OPC? Vagy ha szeretnél kitűnni: Lancia Delta
-
Stauffenberg
nagyúr
Na jelentkeznék egy kicsit megint a múltkori kérdésem folyományaként.
Nem volt nagyon túlpörögve eddig a vásárlás, akinek elsősorban lesz az autó, nem is nagyon ért rá, de meg lett nézve pár darab. Továbbra is a Skoda Fabia 1.4 16v (és azonos alapokon a VW Polo 1.4) a fő kiszemelt, valamiért az ugyanerre épülő Seat Ibizák viszont jóval drágábbak (azonos állapot mellett), de egyre többször jön fel a Ford Focus Mk1 is.
Tegyük fel, hogy a Fókából kifogható egy nem átrohadt példány 400 és 500 ezer között (elvileg nem reménytelen), de bennem azért felmerül két dolog:
- Fenntartási költségek
- OlajfogyasztásA VW 1.4 16V motorról nem nagyon olvastam, hogy jellemző lenne rá az olajfogyasztás, de a Fókában lévő 1.4 é 1.6 motorokról sokszor hallani, talán ezek nem bírták annyira a városi üzemet. Na meg a Fókának előnye a sokkal komolyabb futómű, de ez hátrány is lehet (magyar utak, kezdő sofőr). Egy barátom pár éve vett egy Fókát, de szerinte annak biztosan magasabbak lesznek a szervizdíjai (nem a faluvégi pajtában javítva). Most ez nyilván nem a mai autókhoz képest értendő, csak a felsoroltakat egymáshoz hasonlítva.
Vélemények?
-
Qru
MODERÁTOR
-
Biqci
aktív tag
válasz
kisza25 #190703 üzenetére
2l 143Le a Pro'ceed. Velosterből csak az 1,6l GDI van, legalább is a mobile nem dob fel turbóst. A coupe pedig csak a 2,7 V6, amire te gondolsz az a Genesis, abból van 2T is és 3,8 V6, de 7000-től indul.
molnarpeter: ez az egyik jelölt, csak jó lenne tudni, van még olyan típus, ami teljesíti a feltételeket csak eddig még nem került képbe
-
-
prsq
aktív tag
válasz
vzsryl #190705 üzenetére
Valami nem stimmel.
Én is most kaptam, az évforduló nov. 11.
Előtte 60 nappal ki kell küldenie az értesítést, hogy hogyan változik a KGFB.
Az enyémben az szerepel, hogy 30 nappal az évforduló előttig lehet felmondani, vagyis még - majdnem - 30 napom van rá.Melyik biztosító?
-
vzsryl
nagyúr
Ezt a kérdést nem tudom, hogy hol lehetne feltenni, de itt szerintem könnyen megválaszoljátok.
A KGFB évfordulóm 09.26. A biztosítón nem változtattam, ki is küldték a számlát. Fizetési határidőnek 09.26-ot jelölték meg. De elvileg az évfordulótól számított 60 nap áll rendelkezésre. Ezek egy napot sem adnak, vagy most én értelmezek valamit félre? Esetleg azért, mert maradtam az eddigi biztosítómnál, így nem áll rendelkezésre a 60 nap? -
Új hozzászólás Aktív témák
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Autós topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ingatlanos topic!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mini PC
- Path of Exile (ARPG)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- PS Plus előfizetések
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 14400F / RX 6900XT 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest