Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Viiktor1989 #189037 üzenetére
Fiatal jármű lévén sok baj nem lehet igazából, talán felszereltségben inkább tudsz jobbat kifogni
Váltóban cserélnék mondjuk 60-100 ezrenként olajat, illetve motorolaj cseréje sem árthat a gyári intervallumnál sűrűbben. Esetleg tolóajtóra nem árt figyelni, meghálálja a kenést, különben hajlamos kopni. Jumper/Boxer vonalon lehetett hallani AdBlue pumpa hibáról, amit új kupakkal elvileg javított a gyár, de pont emiatt lenne jó az adalék nélküli Fiat.
Ford nemrég új motort vezetett be, azzal még nem nagyon van tapasztalat, de gyakori AdBlue töltést hallottam.
-
ReFleXx
addikt
válasz
focvis #189095 üzenetére
köszi!
molnarpeter: azon is filoztam, hogy csak siman leszedem es berakom a forgalmi melle, ugy legalabb nem megy tönkre mégjobban
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
inf3rno #189068 üzenetére
Újabban már kezd terjedni a felhasználásnak megfelelő flexibilis olajcsere intervallum, de más tekintetben ilyesmivel nem találkoztam. Amúgy egyetértek, kevesebb szemetet termelne az emberiség, ha pontosabb módszereket alkalmaznának... Üzemóra már régebb óta előfordul itt-ott, pl Silverado
-
ReFleXx
addikt
válasz
molnarpeter #189089 üzenetére
koszi ezt neztem en is, de pár részlet nincs emlitve.
torzskonyvet vajh vinnem kell magammal, vagy eleg a forgalmi +szemelyi okmanyok? -
dj79
senior tag
válasz
inf3rno #189084 üzenetére
Fene tudja. Anno a felsővezetői gépparkunk között azok az autók voltak jobb állapotban, amelyekben több volt a km.
10 perc alatt fel sem melegszik a motor. Ha meg napi 2 órát ingázik melóba oda-vissza, akkor az napi 100-150km. Az mennyi is havonta? 2000km csak munka miatt. 3-4 év alatt már össze is jöhet 100-150e futott km. -
ReFleXx
addikt
valaki cserelt mar ilyen regisztracios matricat? elvileg kormanyablakba lehet kerni cseret. mar az elozo szelvedonel is atraktak, de most masodjara elvalt a nagy melegbe, cserelnem ha lehet.
aki cserelt mar ilyet megirna a tapasztalatokat, mennyi ideig kellett ra varni, stb. -
inf3rno
nagyúr
Szerintem átlag vidéki ingázó nagyjából így csinálja. Bemegy 10 perc, max 1 óra úttal a városba, melózik, utána járkál, vásárol, elmegy edzeni, kajálni, moziba, stb. Aztán hazamegy ugyanúgy. Erre egy 60-80-as átlag kijön még ha a városi részét 25 km/h-nak vesszük. Ha valaki városban lakik, akkor nyilván a 25 igaz lehet. Az átlag meg franc tudja mi, valszeg egyik sem. Itthon nem hiszem, hogy sokan tolják úgy személyautóval, mint a németeknél, hogy többszáz km autópályán egy huzamban akár napi szinten. Itt inkább a fuvarosok, ügynökök, területi képviselők, stb. lehetnek ilyenek, nem az ingázók.
-
inf3rno
nagyúr
válasz
szabonagyur #189082 üzenetére
(110*20 + 50*60) / (20+60) = 65, de ez már tényleg off.
-
olajbogyo
aktív tag
válasz
bernel #189065 üzenetére
Szia!
"...OK, állapotot veszünk, ahogy mondani szokták..."
Mondják a kereskedők, ami még igaz is lenne, ha ők maguk is foglalkoznának ezzel. Ők sem az állapot alapján árazzák be az autóikat, pedig úgy kellene! Hanem meglesik, hogy más mennyiért ad egy ugyanolyan autót, és állapotot nem nézve, ő maga is annyiért kínálja. Ezért szilikonozzák látszólag egyformára őket. Vagyis sz@rik az állapotra! Nem érdekli, hogy az övével pályáztak e, vagy városon belül jártak vele, nem érdekli a benne lévő kilométer sem,mert úgyis kb egyformára van állítva szinte mind...
Komolyan, megnéztem pár németben eladó autót, és bizony nem kis eltérés van az árban ugyanolyan autónál kilométerek függvényében. Ahogyan az összefoglalóban is írják. Érdekes, hogy megnézve azokat az autókat, amiket mostanság lesegetünk idehaza, nem egy bizony bőven 100ekm alatti, vagy közeli a hirdetés szerint! (kor alapján, ugyanolyanok bizony 200 ekm környékén vannak odakint) Én nem tudom kinn tekergetni szokás e? Ott is ennyi csaló nepper van é? Az viszont biztos, hogy idehaza, élek a gyanúperrel szinte minden autót, ami 10 év körüli....bizony tekergetnek rendesen. Ok, majd meglesetem valakivel a kiszemelt járgányt, megoldom, de nem egyszerűbb lenne, ha állapot alapján árazna a kereskedő? Mert itt, most, ár alapján nincs ember, aki eldönti, hogy kb mire számíthat. Talán, akkor nem hoznának be ennyi szemetet, nem is lenne ennyi kereskedőnek álcázott biohalmaz. Nem indok az, amit az egyik mondott, hogy a szegényebb embereknek is kellhet autó, mert azoknak bőven megtenné az itthoni régi kínálat is, nem kell nekik ezer-kétezer km ről behozni semmit sem. Persze, ez csak szerintem van így. Nem indok az sem, hogy mennyi embernek adnak ezek (kereskedők) munkát? Keressenek rendes foglalkozást, mert erre az átb@szásgyárra nem sok szüksége van szeretett kis hazánknak. -
inf3rno
nagyúr
válasz
parandroid #189077 üzenetére
Ja vágom. Az igazi, hogy ezt a "nem dohányzó, megkímélt doktornő nyugdíjas autója" dumát a nagy többség simán benyalja.
Faterom is így vett németből dízel Hondát olcsón, hogy "orvos házaspár harmadik autója, amivel alig jártak". Valszeg azért volt olcsó, mert balesetes volt, de igazán csak nagy sebességgel jön elő rajta, hogy valami nem klappol, és ugye ha az ember elkölt valamire 2-3 misit, akkor minden áron ragaszkodik a gondolathoz, hogy ő tuti jó üzletet csinált, úgyhogy hiába mondja neki az ember, kizárja az ilyesmit. Kár is erőltetni.
-
inf3rno
nagyúr
válasz
szabonagyur #189076 üzenetére
Teljesen mindegy, mert amit írtam az se 60-as átlagot ad, hanem magasabbat, főleg ha azt nézzük ténylegesen mennyivel megyek a főúton.
-
parandroid
félisten
válasz
inf3rno #189075 üzenetére
Nem a várossal van a baj, hanem a gyakori kis távolságokkal, amikor a motornak (olajnak, víznek, stb-nek) arra nincs ideje, hogy elérje az üzemi hőmérsékletet, ezért szinte állandóan hidegen jár. Tipikusan az a használat, amikor 5 km munkába, 5 km haza, 3 km boltba, 2 km az oviig, 10 km a nagyit meglátogatni, és ezt így éveken keresztül naponta. Ha ráadásul még dinamikusan is közlekedik az illető, akkor lesznek ott gondok nagyon hamar.
Németeknél pl. minden falut autópálya, vagy legalábbis 2-3 sávos gyorsforgalmi út köt össze, ha a gyerek a szomszéd faluban van oviban, munkahely másik irányban egy faluval arrébb, meg még sietni is kell, de turbódízelt kellett venni, mert az erős, meg keveset fogyaszt, meg a dízel olcsóbb, akkor az gyönyörű lesz, amikor a hideg motorral kap az autó naponta 4-5 alkalommal egy padlógázt az autópályára felhajtva, majd a következő lehajtóig 140-160, megáll, lehűl, és ugyanez 4-5 évig. 30k-s olajcserével.
Akkor kerül a 320d a második tulajhoz, aki szintén 4-5 évet hajtja még (na itt már szóba sem kerül majd az olajcsere, mert Gorannak, a szerb hentesnek arra nem telik), aztán amikor már nagyon csörög, akkor viszi a nepper keletre, visszatekernek rajta 100k-t, és lesz belőle garázsban nem dohányzó, megkímélt doktornő nyugdíjas autója.
p
-
szabonagyur
félisten
válasz
inf3rno #189075 üzenetére
Egy kis városban sem reális, hogy tartasz 50-s átlagot
Azért egy 50-s átlaghoz az kéne, hogy egyszer ne lassíts, ne állj meg egy zebránál, lámpánál semminél sem, ne kelljen megfordulnod/kanyarodnod vagy éppen körforgalomba hajtanod, stb.
Városban sokszor a nagy átlagod ha eléri a 20-25 km/h-t akkor jó vagy.
-
inf3rno
nagyúr
Az a baj, hogy BP központúan gondolkodsz, mintha csak az létezne. Nálam a városi használat kb. az, hogy rámegyek a főútra, megyek 10 percet 110-el, beérek a városba, ott bóklászok egy órát 50-el, aztán megint 10 perc vissza. Ez nagyjából adja a 60-as átlagot.
Jó, szóval bizonyos dolgok jobban kopnak a fékezgetéstől, kigyorsítástól. Mi a helyzet a motorral és az elektronikával?
-
inf3rno
nagyúr
válasz
bernel #189064 üzenetére
Azért tekernek vissza, mert ránézésre nem lehet megmondani, hogy 100 vagy 200k-t futott egy kocsi, és 50-100k-t lazán visszatekerhetnek anélkül, hogy feltűnne. A lekérdező rendszer valamit segít a helyzeten, de pl az olaszból behozott kocsiknál kb. garantált, hogy vissza lettek tekerve, és a németeknél is van rá esély.
-
szabonagyur
félisten
válasz
rover45 #189049 üzenetére
Mert itt nincs senki aki ezzel a 2 adattal találkozna vagy épp nincs hatásköre.
Műszakin beírják az adatokat, képeket feltöltik és kész. Nem kell foglalkozniuk korábban ki mit töltött fel, nem az ő felelősségük, nem is tudja módosítani. Aki akkor feltöltötte valószínűleg nem votl figyelmes, elütötte bármi és így maradt.
A rendszer meg annyira automata, hogy a JSZP-be meg a háttér adatokba bekerül amit beírnak. A valóság tartalmukat, elírásokat senki sem ellenőrzi.
-
dj79
senior tag
válasz
inf3rno #189068 üzenetére
Ennek fussunk neki mégegyszer.... Városban soha nem lesz hatvanas átlagod. Pályán a váltót berakod a legmagasabb fokozatba és utazol 200 km-t állandó tempóval, üzemmeleg motorral. Városban kuplung-gáz-fék-váltás-index, gyakori hidegindítással,mindez kb 25-30kmh atlaggal, ki-beszállással. Ez a belteret is jobban elhasználja, gombokat, kormányt, pedálokat, ülés szélét... Ez nem egyszerű szorzas kérdése...
-
inf3rno
nagyúr
A beltér akár még egyforma is lehet mindkettőnél. Mondjuk ha 120-as átlaggal mész 200k-t autópályán és 60-as átlaggal 100k-t városban, akkor időben ugyanott vagy, és a beltér kopása inkább attól függ, hogy időben mennyit használtad. Nekem nem ennyire triviális, hogy a km-től vagy a használati időtől függ e jobban az alkatrészek kopása. Van erre valami tanulmány, hogy az autópályás használat kevésbé megterhelő és inkább az idő számít ott is, mint a kilométer? Ha így van, akkor pl az olaj cserét, ékszíj, görgő cserét, stb. miért km-ben határozzák meg és miért nem menetidőben? Egyáltalán azt sem vágom, hogy miért nem mér menetidőt egy autó, miért csak km számot.
-
bernel
tag
válasz
inf3rno #189059 üzenetére
Világos, a kérdés akkor az, hogy minek tekernek vissza? Csak azok kedvéért, akik nem vizsgáltatják át a kocsit?
Ha így van, akkor ha átvizsgáltatom, és a szerelő azt mondja, hogy 100 ezerrel több van benne, akkor erre hivatkozva le lehet alkudni az árat?
Vagy az eladó erre csak kiröhög, és így az átvizsgálás csak arra jó, hogy kihúzzam ezt a kocsit a listáról, hogy ennyi kilométerrel ennyiért nem érdemes?
-
tutis
őstag
válasz
bernel #189058 üzenetére
ez nem ilyen egzakt. nem mindegy az autót hol hazsnálták, hogyan tartották karban. Láttam én már 100ezer km-es hulladék autót, meg 300ezres patikát is.
Csak tippelgetni lehet, nincs betonbiztos tézis. Aki ért hozzá az inkább állapotot mér fel, és úgy mondja a verdiktet -
inf3rno
nagyúr
VW Golf 7-ről tud valaki mondani infot? Vagy van neki topikja? Az érdekel, hogy melyik évjáratok a jók és hogy melyik benzines motort érdemes választani és melyiket kerülni.
-
bernel
tag
válasz
inf3rno #189056 üzenetére
"Szerintem a piacot ez a visszatekeréses csalás teszi tönkre a legjobban, "
Ha egy szakember átvizsgálja a kocsit, ő meg tudja mondani, hogy valójában kb. mennyit futott a kocsi, nem? A kopásokból egy hozzáértőnek, aki már sok autót látott, csak látnia kell, hogy a kocsi 150-et ment vagy 250-300-at.
-
inf3rno
nagyúr
válasz
molnarpeter #189034 üzenetére
Ja valahogy így. Viszont akinek nincs akkora tapasztalata, az elsőre nem fogja tudni belőni, hogy mennyit kell egy kocsira pluszban költeni, és hogy megéri e. Azt hiszem itt linkelte valaki, hogy 20-30k-ért átnézik a kocsit helyetted, és felmérik, hogy mi a helyzet vele. Szerintem megér annyit, ha komolyan tetszik valamelyik, de nem akarsz pofára esni vele.
Ez a km óra visszatekerés is érdekes, mert pl a Seat Leonunkban így 300k km körül már nincs ép alkatrész. Gyakorlatilag mindent cserélni kellett már, volt amit többször is. Most ha veszek egy kocsit benne 200-250k km-el, akkor garantált, hogy még egyszer annyit rákölthetek 5 éven belül és az is, hogy állandóan szerelőhöz fogok járni vele. Azért az ember inkább az 50-100k km fele hajlana, mert az nem annyira elhasznált, de már nem új, és ezért lehet spórolni rajta. Szerintem a piacot ez a visszatekeréses csalás teszi tönkre a legjobban, mert így mindenki azonos áron adja a kocsit függetlenül attól, hogy mennyire van lelakva. Ha ez nem lenne, akkor simán lehetne a jobb kocsikat drágábban adni, a rosszakat meg olcsóbban. Szerintem részben az állam cseszi el és részben az autó gyártók, hogy nem lehet egyszerűen használt autót venni anélkül, hogy az ember azon agyalna hogyan basszák át. És azért a legtöbb embernek nem kevés pénz egy autó ára, úgyhogy nagyon sokat lehet bukni rajta.
-
inf3rno
nagyúr
válasz
molnarpeter #189032 üzenetére
Ha belenézel írják, hogy milyen meghibásodások milyen gyakorisággal fordultak elő. 20% motor, 40% aksi, 10% elektronika, kb 25% kuplung, fék, kerék, egyéb kopó. Az izzó csere nincs közte. A bika kábel meg nem sokat ér, ha kuka az aksi, és amiatt áll meg a kocsi az autópályán. Azt írják, hogy a legtöbb esetben nem cserélik az aksit a tulajok 5-7 év után, hanem megvárják, amíg teljesen tönkremegy.
-
STC Speed
őstag
Sziasztok,
Az alábbi autók közül szerintetek melyik a legjobban megbízható? Nem az alsó árkategóriából vennék, inkább felsőből:
2009 Ford Focus 1.6
2009 Skoda Octavia 1.6
2009 VW Jetta V 1.6 MPIKöszi!
-
bernel
tag
válasz
akooos #189044 üzenetére
A kereskedő stílusa azért fontos, mert ha bunkó, akkor esélyesebb, hogy ha kiderül valami probléma később, akkor a szavatosságot sem lehet simán érvényesíteni vele.
Márpedig ha kereskedőnél vesz az ember, akkor ezt a plusz biztonságot nyilván ki akarja használni, ezért inkább olyannál vennék, aki kulturáltan, vevőbarát módon lép fel, mert várhatóan ő inkább ad a jó vevőélményre, különösen, ha jó értékelése is van, amit nem akar lerontani.
-
aero.
veterán
válasz
rover45 #189049 üzenetére
Mar nem egyszer bizonyitottak a hatosagoknal adminisztracioval, adatokkal foglalkozo dolgozok, hogy mennyire hanyagul es felelotlenul dolgoznak. Itt szerencsere van kezzel foghato bizonyitek.
Eleg nehez a 300-at 150-nek irni hibabol, talan egy masik auto adataival kevertek ossze. Utolag persze nem szeretnek rajta modositani, ekkora idotavlatbol pedig nagyjabol eselytelen.
-
rover45
őstag
válasz
szabonagyur #189047 üzenetére
peterkeT: Csak, hogy a következő 2 műszaki alkalmával ez nem tűnt fel senkinek, hogy javítsa?
Egy munkatársamnak mutattam meg, ezt a lekérdezős dolgot és gondoltam a saját autójával fogom szemléltetni, ami 1 héttel korábban volt műszakin. Akkor derült ki számukra is, hogy a műszakin a 217e km helyett 271e km-t rögzítettek. Felhívta a srác azonnal a szervizt és másnap reggelre le volt javítva úgy, hogy a diagrammon sem látszódik. -
rover45
őstag
Sziasztok, egy érdekes kérdésem lenne hozzátok.
Autót szeretnénk venni, találtunk is hála az égnek olyat, ami akár még jó is lehet, egyetlen furcsaságot fedeztem fel a rendszám lekérdezést követően.Az autó egy német úré. Ő vette újonnan, 2004-ben, szalonban, Németországban.
Az úr 2011-ben Magyarországra költözött, majd 2013-ban magyar rendszám került az autóra, mivel tartósan itt tervezett maradni.
Azonban a 2015-ös műszaki vizsgánál jóval kevesebb km-t rögzítettek az autón, majd a 2017-es műszaki vizsgánál visszatért a km a "helyes útra".A 2015-ös műszaki fényképei között a helyes óraállás szerepel:
Ez véletlen elírás lenne csak?
Az autónak máig az első tulajdonos a gazdája, (akit több éve ismerünk és szerintem cirka 70 éves), nem gondolnám, hogy tekergette az órát. -
gzbotii
nagyúr
válasz
BigBlackDog #188777 üzenetére
Múlt héten két Renaultal volt dolgom. Egyik kolléganőé, riasztó random beindult (Megan 2). Saját nyugalmunk érdekében levettem róla az akkusarut. Másik egy annak kortárs Clio, velünk párhuzamosan állt ki a parkolóból, motor fura hangok után leállt, aztán vissza kellett tolnial a helyére.
-
dellfanboy
őstag
válasz
bernel #189042 üzenetére
azert igy utolag visszagondolva voltak into jelek, pl egyik hirdetett verdan se latszik a magyar rendszam... alt ugy vannak fotozva hogy a szelvedo matrica se nagyon latszodjon.
no mind1 lehet csak rossz napjuk volt, [mondjuk ez nem valtoztat anem korrekt auton amit hirdetnek, pl az auto amit neztem szervizkonnyvel hirdettek. tudom 2020-ban nem sok jelentosege van. az autohoz volt szervizkony 1 pecsettel ami madridi. az autot nemetbol hoztak be. azert vevokent a vezetett szervizkonyv nem ezt jelenti szamomra, arrol nem is beszelve hogy az autoban 200k +km volt a pecset 70-nel se elotte se utana semmi... en mar lassan ott tartok az osszes kereskedot kerulom, pl az a nepper aki becsuletesnek mondja magat. alt vetelkor nagyitoval keresi a hibat de eladasnal biztos vagyok benne hogy nem ennyire reszletes... -
bernel
tag
válasz
dellfanboy #189041 üzenetére
Köszi. Érdekes, hogy nem kevés értékeléssel van jó pontszámuk.
-
bernel
tag
válasz
dellfanboy #189039 üzenetére
Melyik cég, csak hogy mi is tudjuk?
-
bernel
tag
Használt autóvételnél ti foglalkoztok olyan kereskedőkkel, akik még a google térképen sincsenek rajta? A hahu-n nézve jópár ilyenbe futok bele, hogy XY kft autókereskedéssel foglalkozik, és nincs a térképen, vagy esetleg rajta van, de nulla értékeléssel.
Persze ettől akár lehetnek korrektek is, de nekem valahogy furcsa az olyan kereskedő, akinek nincs netes jelenléte, nincsenek vásárlói értékelések, stb.
Jól gondolom, hogy az ilyeneket jobb kerülni?
-
Viiktor1989
aktív tag
válasz
molnarpeter #188979 üzenetére
Szia. Köszönöm az ajànlàst. Ducato-n belül mikre érdemes még odafigyelni?
-
Nagyfejű
aktív tag
válasz
molnarpeter #189035 üzenetére
1m max, igények, mebbizható legyen.. Olcson fentartható havi kb 700km megyek
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
inf3rno #189017 üzenetére
Céges/magán témára akartam reflektálni, de tovább gondoltam
tulajdonos természetes/jogi személy mivolta is árnyalt téma, antitálentum a saját autóján is lerúgja a kuplungot meg a cégesen is, stb. Új autó eladások nagy része cégre megy, a magánszemélyek meg szerintem nem mindig engedhetik meg maguknak, hogy néhány év után el is adják az autójukat. Mindig a konkrét példányt kell nézni, mellé a kínálat többi részét, nameg az árcédulát
lehet jó vétel egy fáradtabb darab is, ha elég olcsó, stb... a piac pedig elég nagy, a reális értékelésben szoktak az átvizsgáló szakemberek segíteni. A jobb állapotú autó sem jelenti azt, hogy mindig is az volt és sosem esett baja, de van olyan jó, ha minőségi munkát végeztek rajta, gondolok itt akár a karosszéria javításra is, de érthető az általános karbantartás elvégzésére éppúgy. Némi túlzással gondolom nem ellenkeznél, ha neked megfelelő autót fél áron adnék, viszont kéne rá parkolási sérülés miatt néhány csavarozással cserélhető elem, vagy mondjuk magasabb a futása, ellenben végig autópályán duruzsolt.
-
Nagyfejű
aktív tag
válasz
molnarpeter #189030 üzenetére
Köszönöm, pl mi lehet jobb vétel?
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
David891 #189023 üzenetére
15 km-en be tud melegedni szerintem, és mivel írtad a hétvégi hosszabb utakat, szerintem nem lenne ebből fakadó probléma.
Powershift: átlag automatánál valamivel nagyobb a kockázat szerintem (gondolok itt a hiba esélyére, illetve a javítás árára), kevesen foglalkoznak vele és nem mindenki tartja be szigorúan a kötelező olajcseréket.Tartom, hogy erre a használati profilja Ampera kellene, az úgyis automata alapból
vagy kombit szeretnél? (Akkor V60 D6 esetleg, de ott több dologra kell figyelni.)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Nagyfejű #189028 üzenetére
Motor jó amúgy, M32 váltónak lehet csapágy baja (6 fokozatú), meg a szokásos kettőstömegű (szerintem ez az évjárat dpf nélküli). Hátsó lámpa testelés, ajtó átvezető kábelek megtörése, toronycsapágy, stabpálca, lengéscsillapítók, rugók problémája előfordul. Szervó gyakori gond, kb 70k a javítás. Rozsda tekintetében első lengőkarok és a bölcső állapota mérvadó. Hátsó kilincsek előbb-utóbb nem nyitnak, illetve a kurblis hátsó ablakemelő szerkezetek be szoktak állni (hátsó villanyablak nettó nincs a piacon, szóval háromajtós kell
). Fűtő venti előtét ellenállás hibája előfordul, digit klímában az állító motorok - mint minden autónál - plusz hibalehetőség.
Összességében olcsón sok autót kapsz a pénzedért, aminek aránylag több, viszont fillérekért javítható baja lehet, kivéve váltó/szervó/bölcső (ha voltak javítva, illetve nem látszik jelentős rozsda, akkor jobb ajánlat).
-
válasz
phaet0n #189014 üzenetére
Ezt olvastam, és nem is ezzel volt a gond. Pontosan úgy kerestem autót ahogy te, de számomra fontos a patyolat állapot. Ezért azzal is tisztában vagyok hogy a kínálat tetejéről találtam minden szempontnak megfelelőt. Azzal zárnán a szösszenetet, hogy "a stílus, maga az ember", emiatt én nem ragaszkodnék ahhoz, hogy Istvántól vegyek autót.
-
Rendo84
senior tag
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
-
Nagyfejű
aktív tag
Sziasztok. Segitséget kérnék akinek van vagy volt 2007Grande Puncija 1.9 sport 131le menyire megbizható? Mi a tipushibája? Vagy esetleg felejtős autó?
-
David891
csendes tag
válasz
molnarpeter #188964 üzenetére
Köszönöm a válaszod és ilyen távokra jó a dízel?
Amúgy a ford automata váltója mennyire szar? -
inf3rno
nagyúr
Na közben átnéztem ezt az ADAC-os statisztikát: [link] Ezek szerint a gyártási év is elég sokat számít, vagy esetleg az is előfordulhat, hogy bizonyos életkor felett egyes típusok könnyen lerobbannak. Ezek alapján azért jobb kerülni a 2015 előtti Kia és Hyunday modellek többségét. Főleg a Kia Ceed és a Hyunday i20 tűnik botrányosnak ilyen 5-7%-os autópályás lerobbanási aránnyal. Ha feltételezzük persze, hogy nem arra irányul a statisztika, hogy a német márkákat jobb színben tüntesse fel. Nem olyan jó már a németem, nem világos, hogy 1000 lerobbant járműből számolják e az értéket vagy 1000 azonos típusú járműből. Az utóbbi lenne jóval hasznosabb, mert az előbbinél torzít, hogyha valamiből több fut az utakon, akkor abból több is fog lerobbanni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Rendo84 #189016 üzenetére
Lámpát szokták cserélni tudtommal (vagy pluszban felszerelni megfelelőt). Némelyik létezett EU kiadásban, azokat előnyben részesíteném, cégnél is volt Mustang amit magyar márkakerből vettek újonnan.
Oldalak: mobile.de, autoscout, gaspedaal így hirtelen. USA: ebay, Craigslist, vagy esetleg copart/iaai aukciókat is meg lehet nézni (nem csak töröttek vannak)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Rendo84 #189013 üzenetére
Svájcban elég sok az amcsi vas, a helyi hasznaltauto-n nézz szét. Vagy német piac is elég nagy érdemes ott is körbe nézned.
Ha magad hoznád be az is járható út de egyszerűbb olyat megbízni aki ezzel foglalkozik.
Plusz vannak itthon fb csoportok oda lépj be akár itt helyben is lehet kapsz neked tetszőt. -
inf3rno
nagyúr
Az ilyen lízinges kocsikról mik a vélemények? Carnext, Eurofleet, stb.
-
Rendo84
senior tag
válasz
molnarpeter #189015 üzenetére
Főleg Camaro, Mustang, Charger az elsődleges célpontok.
Egy picit az amcsi- eu közti szabvány különbségektől is tartok. Nem tudom mennyire kell az autót "eusítani" ez esetben? -
phaet0n
tag
válasz
Tothgera30 #189012 üzenetére
https://becsuletesnepper.hu/gyakori-kerdesek/
https://becsuletesnepper.hu/szolgaltatasaink/hasznaltauto-ertekesites/A játékszabályok adottak, ezen felül azon múlik, hogy kinek mik az elvárásai egy használtautó vásárlás során.
Szerk.: én vásárlásnál nem azt nézem, hogy olyan autót találjak, ami tökéletes állapotban van, hanem olyat, amin kopó-fogyó cserékkel racionális keretből jót lehet varázsolni, azon kívül számomra csak az fontos, hogy egy esetleges balesetnél ne hajtogatódjon rám, illetve ne kelljen motort generálozni vásárlás után.
-
Rendo84
senior tag
Sziasztok!
Viszonylag még fiatal, de jó állapotú használt amerikai típusú autót szeretnék vásárolni, de úgy gondolom mire Magyarországra behozzák, szép kis haszonnal szeretne mindenki túl adni rajta. Ezért gondoltam külföldről (európából) kellene behozni, de kinek mik a tapasztalatai, melyik országba lenne érdemes elmenni ahol van is választék, olcsón (magyarországi árakhoz képest) és jót lehet kifogni? Esetlegesen olyan személyt/céget felfogadni, aki Amerikából behoz nekem olyan modellt, amire szükségem lenne, ez mennyire járható út?
-
válasz
phaet0n #189009 üzenetére
Azért ezek erős kijelentések, megalapozatlanul. Tények: Három esetben kerestem meg, elsőben egy túlárazott mk3 Focus kombi ügyében, ott telefonban sem említette hogy törve volt, így háromszáz km utazás után derült ki hogy fél oldala le volt darálva. Persze, kinek mi a roncs. De egy akkor öt éves, majdnem három millás autónál ez minden szempontból problémás. Második esetben egy barátom nézett nála egy Polo-t, ott arrogáns, lekezelő volt, sokszor említve csak ez-azt kell kicserélni, lekenni, stb. Bár nem akarta rátukmálni az autót, de árban feljebb volt mint azt állapota alapján ítélném (és ezt sok esetben észrevettem). Harmadiknál pedig szintén elmentünk, bár nem sok sikerrel, ott pedig csak alkalmazottak voltak, akiknek fingjuk nem volt hogy mit/miért, és hogy a főnök engedi-e.
Egy szó mint száz, helyén kell kezelni a dolgokat. Nem mondom hogy nincs nála tökéletes vétel, de azt is át kell szűrni a rostán hogy óriási a hype körülötte.
Másrészt én eléggé a gyárias, hibamentes, megkímélt autók felé hajlok. Értem én hogy az a kínálat teteje, és azon a kereskedő nem fogna sokat.
-
phaet0n
tag
-
phaet0n
tag
válasz
Tothgera30 #189008 üzenetére
Felvállalja, hogy nem feltétlenül gyári fényezésű autókkal kereskedik, de amiben többet érthet az átlagembernél, az az, hogy kisebb eséllyel vesz roncsból újjáépített autót (vagy mondhatjuk úgy is, hogy nem ebből keresi a pénzt, egy-két ellenpéldával szemben).
Én már vettem tőle autót, nem volt vele baj.
-
-
inf3rno
nagyúr
válasz
GeneraL_XTX #188968 üzenetére
Nem mindenki így tolja, nekem pl sosem volt még ilyen meghúzásos dolgom sem 20 év alatt. Egyszer tolattam fának este, mert elvonták a figyelmem meg mert annyira vastag volt a fa, hogy a visszapillantóban úgy tűnt, mintha semmi nem lenne ott csak az éjszaka. Azért 5-10-el is elég durvát ütött az a kis koccanás. Egy frontális ütközés brutális lehet.
-
inf3rno
nagyúr
A becsületes nepper amúgy milyen téren becsületes? Van nála 1.4-es Honda Jazz 3 misiért.[link]
-
válasz
dbocskai #188999 üzenetére
Szerintem pl. egy Ford S-max már nem annyira egyterű (de mégis az), és a 2 literes hdi elég jól húzza azt a bódét. Csak hát ha automata kell, akkor a póversiftet nem szokták ajánlani...
(Ja, egy biturbós S-max 240LE....)
Talán a legcsinosabb egyterű. És mivel áramvonalasabb a suvoknál, még tényleg jól is megy. -
dbocskai
tag
válasz
vzsryl #188998 üzenetére
Igen egy Land Rover Defender vagy egy G osztály úgy néz ki, de tegyünk egymás mellé egy CX-5-öt meg egy Sharant. Ég és föld designban.
Amúgy írhattam volna Q5-t is, tíz éve az se tudott többet, volt benne tempomat, meg automata ablaktörlő, talán egy xenon, aztán kalap kabát.
De talán túl jó példa volt az Octavia, mert a kifutó modell az egyetlen piacon, ami megfelel az igényeknek és van belőle kínálat, ha eltekintünk a SUV dologtól.
Az árak meg túl viccesek, az újautó árak emelkedése miatt, valójában annyiba fáj a használtautó, mint az új 4 éve..
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Gitáros topic
- Windows 11
- BestBuy topik
- Bluetooth hangszórók
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- ZIDOO médialejátszók
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Magic Trackpad legújabb fajta, lightning csatlakozóval
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Új Gigabyte 16 Aero 4K+ OLED i7-13700H 14mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 4070 8GB Studio Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest