Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
20 rossz motor videós verziója volt már? [link]
-
válasz
SECTORnooB #189294 üzenetére
Az 1.6 sima szívó benzin nem rossz. Dízel fronton az 1.6, 2.0 is nagyon jó. 1.6-ból van DPF nélküli is ráadásul a 110 lovas, nekünk is ez van.
-
ngaba
aktív tag
válasz
SECTORnooB #189294 üzenetére
Csak faceliftest 307-et nézz. Elvileg a szívóbenzinesek megbízhatók. Az 1.6-nak néztem jobban utána, az biztos, de szerintem a többi is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
SECTORnooB #189294 üzenetére
Nézz be Peugeot-Citroen topikba, azokat nem ismerem
Prince előttiek közül biztos lesz valami jó szívó motor.
-
Doki16
addikt
válasz
GasBang #189286 üzenetére
B7 nem öreg. 2010-ben jelent meg. A forma helyenként, igen B6 Passat, de a motorok újak lettek. Mondjuk a B8-at venném én is ezek közül a 2.0 dízellel. Vagy Volvoból keress jóféle v60 D5-öt.
Az általad írtak közül a VW fogja a legnagyobb komfortot nyújtani. És az egy friss 2015-ös MIB2 media platform. Már nagyon sok extrát beleraktak és ott van az egyik legjobb LED fényszóró. Távtartó tempomat meg nagyon jól tud jönni
-
SECTORnooB
addikt
válasz
molnarpeter #189289 üzenetére
Benzines a nem ajánlott kategória?
-
inf3rno
nagyúr
Amelyik kocsikon nincs fent a rendszám vagy ki van takarva a kereskedés logojával, azok általában külföldi kocsik, vagy milyen megfontolásból nincs fent? Alvázszám alapján nem lehet valahogy visszakeresni az előéletüket? Ügyfélkapun csak rendszám alapján tudok keresni. Valahogy össze kéne kötni a kettőt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
SECTORnooB #189285 üzenetére
Széria utolsó pár évéből, vagy legalábbis facelifteset néznék dízelt (azt nem tudom, akkor létezett-e még dpf nélküli)
-
Somatom
veterán
válasz
bernel #189284 üzenetére
Ezt a foglalós trükköt nem értem. Ha egy autóra az van írva, hogy lefoglalózva, akkor már lépek is tovább. Ha a kereskedő hibájából hiúsul meg az adásvétel, mert nekem adta el az autót, akkor a foglaló dupláját kell visszafizesse a lefoglalózónak. Ezt a többletköltséget nyilván velem szeretné kifizettetni. Mi ebben a vevőcsalogató?
-
GasBang
csendes tag
válasz
molnarpeter #189282 üzenetére
Én is afelé hajlok, utánanéztem és hát jóval drágább az említett két autótól. B7 meg már öreg majd 15éves konstrukció
-
SECTORnooB
addikt
Sziasztok
Nem tudtunk mit tenni sajnos beleszerettünk a pezsó 307 be ,2004 <
Mit kéne rajta figyelgetni vásárlás/ nézelődès közben? -
GasBang
csendes tag
Sziasztok
Évente 30 ezer kilométert megyek és szükségem lenne egy komfortos keveset fogyasztó autóra. Kiszemelt autók:
1. VW Passat B8 1.6tdi/2.0tdi
2. Hyundai i40 1.7crdi/2.0crdi
3. Volvo V60 D2 1.6/2.0 dízelA felsorolt autók közül melyik a legmegbízhatóbb, illetve szervíz szempontból a költséghatékonyabb? A kisebb lökettérfogat kevesebb fogyasztást is erdeményez, vagy választjam a 2 literest? Köszönöm a tanácsokat!
-
olajbogyo
aktív tag
válasz
bernel #189275 üzenetére
Szia!
Persze!
A múltkori kereskedői szakszerű árazáshoz még annyi, hogy legközelebb 2km el távolabb leparkolok majd az autómmal, és gyalog megyek oda+kérek szakadt koszos ruhát valakitől, mert ahogy elnézem ezek is erősen felfelé tornázzák ám az árat....Képes volt, még arra is, hogy, ahogy mi eljöttünk a kereskedőtől, és beültünk a kocsiba, már azonnal kitette a "foglalózva" feliratot a nézett autóra a hirdetésben(én nem foglalóztam, és más nem is volt ott...) Nehogymán eszembe jusson alkudozni, és lehetőleg gyorsan vegyem meg, mert kurvára kapós a járgány...
Még azóta is ott van a hirdetésben.
-
bernel
tag
Találkoztatok már azzal, hogy a hahu-n a kereskedők spammolják a hirdetésfigyelőt? Ugyanazt az autót leveszik, ha nem kelendő, majd új hirdetésként felrakják, hogy jöjjön róla értesítés mailben az embereknek. Elég boszantó, jó lenne kiszűrni valahogy.
-
#24845312
törölt tag
válasz
bernel #189224 üzenetére
2004-es VW Polo 1.2 benzin, 3 henger, 64 ló az szerintem eléggé gyengének nevezhető. Ehhez képest a rövid áttételezésű váltó és a kis súly (980 kg) ellenére úgy 80 km/h-ig kifejezetten fürge érzetet kelt az emberben. 80 km/h fölött viszont már nagyon előjön, hogy nincs erő, az előzést el is lehet felejteni, de egyébként a forgalom ritmusát bőven gond nélkül lehet vele tartani. Tehát a legkisebb mértékben sem zavaró az 1.2-es motor a megfelelő váltóval és a kellően kis súllyal párosítva. A fogyasztása viszont már annál inkább zavaró volt számomra, mert nekem azonos vezetési stílus/tempó mellett többet evett kb 1 literrel, mint a dupla ilyen erős B Vectra, ami mellesleg nehezebb is (136 lóerő, 1350 kg, 2000 köbcenti benzin). Ha egy autó menni nem megy, akkor legalább ne is fogyasszon már...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szotyika77 #189272 üzenetére
Gyakorlatilag semmit. Mancika elgépelt valamit pl okmányirodában, és most derült ki. Vagy ha pl motorszám olvashatatlan, azt műszaki vizsgáknál a záradékok között megtalálod, ez utalhat olvashatatlan azonosítótól motorcseréig bármire, igazából nem egzakt dolog az sem (és egy esetlegesen cserélt motor sem feltétlenül rosszabb semmivel, ha ismertek a körülmények).
-
szotyika77
aktív tag
Sziasztok!
Találtam egy autót, lekértem a rendszámát, és ezt írja a jszp:
Mit jelent ez a rész?:
,,Megállapítom továbbá, hogy a jármű vizsgált
műszaki adatai és a járműhöz tartozó okmány műszaki adatai eltérnek egymástól, de külső
jogtalan beavatkozás nyoma nem látható. Az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba
miatt következett be."Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
luckyboi82 #189269 üzenetére
VW topik
[link] pont most csináltam meg egy mindig fűtő Golfot, diag nem árt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szotyika77 #189268 üzenetére
Szuper
3 dolog, ami érdekes lehet:
Auto van Beuwenn (holland autókat hoz be, jelentős része Ampera)
e-service Solymár (magas szinten művelik az Ampera javítást)
fb csoport (GYIK elolvasása erősen ajánlott) -
luckyboi82
tag
Ilyen probléma, hogy Polo IV , pár perc után átkapcsol állandó fűtésbe , akár van klíma, akár nincs, az mitől lehet? Ki se lehet kapcsolni csak a rostélyokat elzárni. Költséges-e a probléma vajon? Nem találtam semmi hasonlót a googleben.
-
szotyika77
aktív tag
válasz
molnarpeter #189214 üzenetére
Köszi az opciót, nem rossz ötlet. Munkahelyen tudnánk tölteni, van feltéve napelem, viszont otthonra is tervezzük, ezért az otthoni töltés is mehetne. Ránézek az ajánlott példányokra.
Az Ampera nekem kifejezetten tetszik.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
molnarpeter #189266 üzenetére
Peeersze.
Eszembe juttattad amikor elmentem segíteni kitakarítani egy 1,6HDI turbó olajszűrőjét. Leszedni is élvezet volt...kitakarítani maga a mámor.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Stylewars_kp #189264 üzenetére
Abba is jutott? Azt hittem, az 1.6 HDI volt az első és egyetlen
-
alázógyík
addikt
válasz
Stylewars_kp #189264 üzenetére
-
oliwire
őstag
válasz
cappa72 #189253 üzenetére
A 7.4-es fogyasztás 160-nál szerintem nem is rossz..
A mostani Focus 140 km/h felett már 10km/h-ként plusz egy litert kér. 140 km/h-nál szerintem olyan 8,5 liter lehet, 160 km/h-nál a 10 litert meg tudja enni, ha úgy van..
(#189214) molnarpeter
Tetszik ez a videó, jó az akcentusa, nem tudom, hogy ausztál vagy angolde elkezdtem jegyzetelni, hogy mire is figyeljek oda majd, ha odaérek.
-
pit stop
addikt
válasz
alázógyík #189249 üzenetére
Egyetértek, hogy ha PSA akkor dízel inkább.
Az egyik legnagyobb PSA flottával dolgoztunk, de nem volt rugótörés, és a klíma meg ajtóhatároló sem volt más autóval összehasonlítása nagyobb arányban elromolva...
Hogy negatívan is mondjak: szélvédő vékony, vagy valami nem jó vele - rettenet könnyen törik, azokat kellett cserélni sokszor, meg dízelnél adblue-ra figyelni kell. -
alázógyík
addikt
válasz
Drughi #189255 üzenetére
Ha tetszik a tologathatós hátsó ülés sor, ill. elég oda 2, akkor less rá a C-Maxra. Abban is kivehetőek az ülések, ill. a középsőt hátra lehet tolni a csomagtartóba, és a két szélső ülés marad csak, és hatalmas hely lesz.
Belül szerintem sokkal rosszabb minőségű mint a 308, és szerednek rohadni is...
Nagy nyomású szervócső, lengéscsillapítók, motortartó bakok könnyen fáradnak.
A benzinesek nem túl jól mennek, főleg a 100Le, cserébe durván fogyaszt. -
Drughi
addikt
válasz
Stylewars_kp #189254 üzenetére
Csak benzinesben gondolkodunk a felhasználás miatt.
Az ülései tetszenek, mert hátra pont elég lenne két ülés a gyerkőcöknek, középre meg beférne minden is.
De ha a benzines motorjai felejtősek, akkor elengedtem. Csak emiatt jött képbe.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
Drughi #189251 üzenetére
1,6HDI motorral ajánlatosabb. Természetesen, ha lesz hajtva, mert városi közlekedést nem szereti az EGR. Lent említett betegségei ellenére is szerintem pofás ki autó. Ülései elég keskenyek, azzal számolni kell. Nem tudom hirtelen, de ezt gyártották 2,0HDI-vel?
Mod.: francia ide vagy oda, minden elektronikája Bosch. Sztereotípiákat szerintem enged el. 3F szabály vagy mi...
-
válasz
oliwire #189248 üzenetére
Hát persze; már egy éve.
(A mostani S-Max az benzines)Egy MK2 Ford Focusnál 1.6 gondolom érezhetően dinamikusabban tudok vele menni ?
Hát persze; gondolt el, hogy 2 literes. Bár az S-Maxban a 140LE-s motor volt, tudtommal 180LE-ig fel lehet piszkálni.
És hát a nyomaték... 340Nm volt a 140LE-höz. 5 személy+teli csomagtartó+klíma: szépen lendületesen lehetett vele menni (6.5-es fogyasztás mellett), persze nem rakéta módban.
Legtöbbet meg akkor fogyasztott, amikor szintén +teli csomagtartó+klíma, de 160-as tempóval; ekkor felugrott 7.4-re a fogyasztás. -
tutis
őstag
válasz
bernel #189222 üzenetére
volt régebben egy mK2-es puntóm, 1.2 8V, 60LE. 90%-ban városban használtam, 2 személlyel általában, de autópályáztam is vele 3-400 kmeket egyhuzamban.
Nagyon szerettem azt az autót, 5-6 liter fogyasztása volt, és nagyon könnyen és olcsón lehetett szervizelni. Városban nem emlékszek olyan szitura ahol kevés lett volna a teljesítménye. Autópályán 130-at normálisan tudta tartani, többel meg nem akartam menni.
A kevés LE vagy gyenge motor a mihez képest kérdését veti fel. Eljárni A-ból B-be teljesen elég ilyen teljesítmény is. A többi már inkább kényelmi és megszokás kérdés. Persze jó ha erős a motor, sok a LE, de 90%-ban kb 50 LE-vel mozogsz városban, többi tartalék. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
bernel #189246 üzenetére
Nem tudod elég mélyre betolni ha nem elég nagy a hasmagasság (vagy ugyanúgy le kell feküdnöd a földre) és egy repedést pl a kipufogódobon nem biztos, hogy kiszúrsz vele. Érdemes inkább felemelni a kocsit, úgy azért jóval többet látsz. Nyilván csak azt az 1-2 esélyest kell elvinni felemeltetni ami az utolsó körben fennmarad a rostádon.
-
alázógyík
addikt
válasz
Drughi #189245 üzenetére
Élni él, de ezt a motort felejtsd el rögtön.
Se a 308-ban, se Miniben, se C4 és Picasso variánsaiban, se Bmwben nem szabad ránézni se.
Folyamatosan eszik az olajat, nyúlik a lánc, elállítódik a vezérlés, döglenek a szolenoid szelepek és a lambda szondák, plusz a 308-ban igen könnyen tönkremennek a klíma kompresszorok. Az ajtó határolók mindben szarok. A futóműben szeretnek a rugók törni.
Ennyi pénzért kapott Bravo, Astra, Megane, Ceed, i30 100x jobb vétel. -
oliwire
őstag
válasz
ReFleXx #189212 üzenetére
Köszönöm!
De csak sikerült eladni a kocsit?
Sikerült egy ilyen kütyüt már beszerezni
akkor ez már annyira el van látva szenzorokkal, hogy minden hibát meg tudna mutatni az OBD-n is?
Egy MK2 Ford Focusnál 1.6 gondolom érezhetően dinamikusabban tudok vele menni(#189214) molnarpeter
Köszönöm, már esek is neki a videónakEz a turbó vezérlő szelep hiba mennyire költséges? Milyen jelei vannak? Menetdinamika vesztés?
-
bernel
tag
válasz
molnarpeter #189243 üzenetére
A karton sem rossz ötlet, főleg, ha murvára kell feküdni.
Nézegettem, és látom, vannak teleszkópos tükrök is, nem is drágán , még lámpás változatok is vannak.
Próbált valaki már ilyet autóvizsgálatra? Ha ezzel is lehet látni a dolgokat, akkor kényelmesebb lehet, mint az aláfekvés.
-
Drughi
addikt
PUG 308 SW (breaK)
1.6 VTi vagy 1.6 THP?Ahogy nézem, 1,5M-ért már a kínálat teteje van
Élhető? Él még ez a Francia =szar kocsi berögződés? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Stylewars_kp #189242 üzenetére
PSA topikban is volt egy fórumtárs, akinek a korábban cserélt lánc néhány tízezer km után újra elkezdett csörögni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bernel #189238 üzenetére
Típusonként vannak jellemző gócpontok, amiket megnézve pikk-pakk tudsz ítéletet hozni az általános rozsdahelyzetet illetően. Pl. Opel/Fiat platformoknál többször felmerül a bölcső rozsdája, ami bár vastagabb lemez, de mondjuk 15-20 év alatt meg tudja csócsálni a rozsda. Szóval ha sikerült leszűkíteni a választékot, akkor utána kell nézni, hol rohad először az adott modell.
Én a kartont preferálomtelefonnal videó (bekapcsolt vakuval) segíthet, ha láthatatlan helyet kell nézni, meg kézzel megnyomorgatni néhol, van-e tartása az adott elemnek.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
parandroid #189241 üzenetére
Igen sajnos. Ezért írtam, hogy másnak hátha van jó véleménye róla.
-
parandroid
félisten
válasz
Stylewars_kp #189211 üzenetére
Ezzel az autóval te aztán rendesen beletapicskoltál a lecsóba! Az enyémnek 90k alatt semmi nem jött ki, abból én 30k-t tettem bele, de láttam az első 60k szerviztörténetét (végig bmw-nél szervizelt autó volt), folyadékok, szűrők cseréjén kívül semmi extra törődést nem kért.
p
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #189239 üzenetére
Biztos, hogy nem, többször is próbáltam. Csak akkor van érezhető változás, ha megnyomom az AC vagy az OFF gombot.
-
bernel
tag
válasz
molnarpeter #189237 üzenetére
Köszi, ez jó tipp. Egyébként ti az első vizsgálatot használt autó vételnél hogyan oldjátok meg? Úgy értem, az első megtekintésnél, amikor csak laikus szemmel átnézi az ember, hogy van-e egyáltalán olyan állapotban alul, hogy érdemes fizetni átvizsgálásért.
Visztek pokrócot, és aláfekszetek a kocsinak egy lámpával?
-
bernel
tag
10 éves Corsa-nál erre mit mondanátok? Így kell kinéznie ennyi idősen, vagy ez már már problémás lehet, ha így néz ki felteszem alul valahol? Random láttam ezt a képet a netes lekérdezőben a többi között.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
bernel #189224 üzenetére
1.2-es Balenoval (860 kg - 90 Le) szoktam pályázni is. El lehet vele közlekedni de megpakolva nem ezzel kell hirtelen előzni. Prágát megjártuk 4 felnőttel az autóval, tűrhető volt de így már meg kellett gondolni mikor ugrok át a belső sávba előzni.
1, max 2 fővel a motor méretéhez képest egész virgonc kis gép. -
Stylewars_kp
őstag
-
tboldi
nagyúr
Ehhez kapcsolódóan:
Mostanában elgondolkodtam egy oil catch can beszerelésén. Na, nem mintha olyan sok trutymóra számítanék egy közel tökéletes állapotú L13A1-től, de nem lenne drága az egész, csak 10-15k Ft, úgyhogy why not?
szerk.: Magyarul, angolul és németül nem találok GD Jazzes tapasztalatokat a témában, viszont japánul annál többet, a Google Translate most nagy segítségemre van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bernel #189224 üzenetére
1.2-es Jazz-ünk van (78 ló, 970 kg) teljesen vállalható pályán is. Persze nem olyan halk mint egy felsőbb kategóriás autó de simán elmentünk vele Horvátországba nyaralni négyen. Persze emelkedőn 4-es és klíma off az autópályán ilyenkor de bőven vállalható menetdinamikát ad.
-
tboldi
nagyúr
válasz
bernel #189224 üzenetére
A sajátomat speciel gyengének minősíteném, 83 vérmes paci jut ~1200 kilóra (ha jól rémlik, az autó hivatalosan 1071, én meg 130 vagyok, plusz a sallangok).
De engem különösebben nem zavar, párszor letoltam már vele egyhuzamban ~250 km-t pályán, az emelkedőkön néha vissza kell váltani, hogy tartani tudjam a 130-at, meg előzéskor a klímát ki kell nyomni, mert a Jazz az átlaggal ellentétben nem teszi meg magától padlógázra, de nyugis A-B közlekedésre simán vállalható. Persze nem bánnám, ha legalább a bűvös 10 kg/ló arányt el tudnám érni, de alapvetően én is csak városban cirkálok vele, ott meg úgy sem használ az ember 30-40 telivérnél többet. Viszont ott marha jó, hogy már viszonylag alacsonyan, 2800 1/min-nél megvan a csúcsnyomaték (119 Nm).A WagonR-ünknél mondjuk pont megvan ez az arány (93 nyihaha 932 kg-ra), érezhetően fürgébb is, csak a magas súlypont és a szekérszerű futómű megöli az egészet.
-
bernel
tag
válasz
molnarpeter #189221 üzenetére
A hangos zajt rémlik, hogy olvastam, hogy zavaró, ha erősen pörög a motor végig. Persze ez függ az aktuális típus hangszigetelésétől is.
-
bernel
tag
válasz
BigBlackDog #189219 üzenetére
A Grande Punto-nál, meg a Corsa D-nél olvastam ezt, hogy az 1.2 motor gyenge.
-
tboldi
nagyúr
válasz
bernel #189218 üzenetére
Nem ilyen egyszerű a dolog, függ a motor felépítésétől, karakterisztikájától, a váltó áttételezésétől, az autó tömegétől, stb.
Én egy 1.4-es Honda Jazz-t hajtok (ami igazából csak 1.3, mert 1339 ccm
), de a motort bármikor kicserélném a Suzuki 1.2-es Dualjetére, ha nem lenne akadálya.
-
bernel
tag
Az 1.2-es motorok nagyon zavaróak autópályán? Több autónál is olvastam, pl. a Puntonál, hogy "Az egykettes, benzines gyengécske, az 1,4-es már jobb".
Ha városi autót vennék, ami 80-90%-ban városban lenne használva, de ritkán menne hosszabb utakra is (nem ezer km-ek, hanem 100-200 mondjuk), akkor mennyire lenne zavaró az 1.2-es motor a hosszabb úton?
Érdemes emiatt ejteni az 1.2-eseket teljesen, és csak 1.4-eseket nézni?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
cappa72 #189213 üzenetére
Normális/természetes jelenség a kartergáz képződés, a mértéke viszont nagyon nem mindegy. Ha túl sok a kartergáz az kopott motort jelez, ezért kérte a vevőjelölt, hogy ellenőrizd neki.
OBD: Nézzen élő adatot is az a biztos. A frissen törölt hibatárolót hiába nézegeti, attól még érheti kellemetlen meglepi később...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
oliwire #189206 üzenetére
Rettentő jól bírja az a motor szerintem
turbó vezérlő szelep gyakori hiba x km után, tempomat kapcsoló gomboknál előfordul egy otthon javítható nyűg, hátsó LED lámpa problémát látok néha. De ha van időd, youtube-on Alan Howatt videót nézd meg, Mondeo taxi flotta szerelő, jelentős típusismerettel.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szotyika77 #189207 üzenetére
2-2.5 között érdemes lenne az elektromos lehetőségeket megnézni. Városba az a legjobb, és ha úgyis van másik autó hosszú utakra, akkor csak a töltés a kérdés (utcán parkolva nyilván nehezebb, de ha van legalább udvar, vagy akár munkahelyen adott a lehetőség, mindjárt jobb). Összességében lehetne vele spórolni egy szemmel látható összeget [link]. Kérdés, hogy mekkora csomagtartó kell, C-Zero/iOn/i-MiEV nem egy óriás, viszont itthon gyakori és biztosított a szervizháttér. Esetleg még látok most egy olcsóbb Fluence ZE-t, illetve Leaf is lehet már 3m alatt. 3.5-4 között pedig ott az Ampera, bár az karosszéria forma tekintetében kompromisszumot jelentene, viszont lenne egy korrekt elektromos hatótáv, és mellette benzinmotor is, ha lemerült.
-
válasz
oliwire #189206 üzenetére
Fúúú, amikor eladtam az S-maxot, akkor volt olyan potenciális vevő, aki olyanokat kérdezett, hogy csak lestem.. pl:
- nem kartergázos-e..
.. állítólag meleg járó motornál lecsavarod a 710-es alkatrészt (), és ha jön a gáz, akkor kartergázas... ebből annyit mertem megtenni, hogy meleg járó morotnál kihúztam a nívópálcát, és figyeltem. De nem láttam füstölést, vagy ilyesmit. Fel is vettem neki videóra, megnézte, azt mondta jó, nem kartergázas. Amúgy nem tudom, szabad-e ilyet csinálni egyáltalán; na meg hogy mi is az a kartergáz.
- aztán a másik vevő kis bemelegedés után többször nyomott padlógázt álló helyzetben, hogy nem füstöl-e. Nem füstölt.Nem árt akár egy mobil ForScan és egy Bluetooth odb-s külyüvel lekérni a hibalistáját a kiszemelt autónak. Tényleg pikk-pakk megmondja, ha gond van.
Amúgy nekem tetszett a 2.0tdci karakterisztikája. Jobb volt, mint a VW 1.9pdTDI-je. Ez persze szubjektív.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
mokus1 #189205 üzenetére
Ha a kezdeti kokszosodást nem kezelik időben, később csak a gondod lesz vele. Kb olyan 30 ezertől jöttek a gondok. Ez volt a fő problémánk, hogy ahova hordtuk (márkaszerviz) le se szarta ezt. Nem foglalkoztak vele, hogy két olajcsere között (10 000 km nem 30 ezer!!) miért eszik meg 10l olajat. 10 liter! Szerintük ez normális. Más márkaszerviz is alátámasztotta. Maszekhoz gari miatt nem akartuk vinni csak olajcserét csináltuk meg. Utólag belegondolva lehet ezt kellett volna csinálni...na mindegy.
Azt hiszem főleg ezeket a motorkódokat szidják: N14B16; N12B16; EP6; EP6C.
Vezérlés elállítódott magától, csörgött a motor, mert a lánc megnyúlt. Kicserélték a láncot+vezérlést, de csörgött továbbra is. Aztán hideg reggelen nem indult, az indítókulcs elfordulása után, nem történt semmi. Kis idő után életre kelt, de dadogott. Ezt eljátszotta párszor aztán a szerviz, motor vezérlő hibát állapított meg, kicseréltek majd a MAP szenzort is és utána helyrejött, de a vezérlést megint cserélték. Mire körbeértünk kb a 3-4. olajcsere után megint csörgött a lánc, megint lánc csere. És ez így ment 30-40 ezrenként. Persze vezérléscsere megint...Csak az Én véleményem alapján ne vesd el. Lesz itt szerintem más aki lehet dicsérni vagy kiegészíteni/megcáfolni fogja amit írtam.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
oliwire #189206 üzenetére
Az olaj szintre is nézz rá és az olaj betöltő kupakot is vedd le, nézd meg nem
-ehabos-e az olaj, illetve a hűtővizet is, hogy nincs-e benne olaj. Ezzel kiszűrhető a hengerfejesség (nem jellemző probléma ezeknél de egy csekkolást megér).
Érdemes a motorblokkot is szemrevételezned, van-e valahol olajszivárgásnak nyoma (illesztéseknél, szelepfedélnél, vedd le a hangszigetelő panelt a motor tetejéről és nézz alá). Ha túl tiszta a motor az is gyanús, mert lehet pont egy enyhe olajszivárgás nyomait tüntetik el így.Munez:
-
oliwire
őstag
2.0 TDCI motorral felszerelt Mondeo vásárlásánál milyen kritikus pontja ezeken kívül?
Részecskeszűrő, kettőstömegű, porlasztó, EGR szelep?
Pl ennél, [link] , mit kell figyelni első sorban, hogy motor ügyileg rendben van-e? -
mokus1
addikt
válasz
Stylewars_kp #189204 üzenetére
Na de miért? Ez érdekelne.
-
dj79
senior tag
válasz
szotyika77 #189167 üzenetére
Városra egy kettes Prius pont jó lehetne a megcélzott ársávban. Befér a hordozó a két üléssor közé kényelmesen, a csomagtérbe szerintem a babakocsi is, ráadásul megbízható technika, általában jól felszerelve.
4m környékén kevés normális méretű, jól felszerelt új autó van sajnos. Szerintem személyi kölcsön helyett a lízinget érdemes árszamolni, lehet, hogy olcsóbban jön ki a végén (mármint ha véget ér a mostani helyzet és a személyi kölcsön kamatai visszamennek a korábbi szintre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Anime filmek és sorozatok
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Akvarisztika
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Surface Laptop 4 Touch 13.5 Retina Ryzen7 4980U 4.4Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega8 Win11 Pro Garancia
- Beszámítás! Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2020 64GB 4G tablet garanciával hibátlan működéssel
- Akció! Gigabyte Vision Z590 D Wi-Fi Alaplap! LGA 1200!
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest