Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- ASUS notebook topic
- Autós kamerák
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Milyen széket vegyek?
- SSD kibeszélő
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz
kisza25 #188198 üzenetére
"Szerinted az a normális, hogy ki kell menni külföldre dolgozz, mert itthon nem lehet egyről a kettőre jutni?"
Ha külföldön olcsóbb vmi, akkor onnan szerzem be. Ha csak ott adnak két hét melómért 500 -at, akkor odamegyek melózni. Nekem nincs ezzel problémám, a külföld is csak egy hely a bolygón. Amúgy is egy nagy utazás az életünk. -
Brandynew
őstag
válasz
Somatom #188191 üzenetére
OFF
A piacon azért kerül 1600 Ft-ba a meggy, mert gátlástalanul eladják a szart. Azért tudják megtenni, mert a piacos gyümölcs körül kialakult egy romantikus, termelői ál-minőség kép. A valóság az, hogy a magyar gyümölcs színe-java az Alidba és a Lidlbe kerül, valós áron. A piacon azok árusítanak, akik nem tudják eladni a portékájukat máshol, mert nem kell senkinek. Valahányszor piacra tévedek valami miatt, mindig megbánom, mert rohadt, nyomott, rossz ízű zöldségekkel és növényekkel térek haza, és még többet is fizettem érte, mint a Lidlben, ahol fele annyiba kerül a sokkal szebb és jobb ízű portéka és még a bennük található vegyszerek mennyiségét is szigorúan ellenőrzik, nem úgy, mint Pista báttya szénné permetezett gyümölcsét.
-
kisza25
félisten
válasz
Somatom #188191 üzenetére
Az arányokat mondtam, csak én több, mint 100-at adtam el.
Az élelmiszer, meg kb minden amit veszel, olcsóbb Bp-en, mint vidéken, még a benzin is, mivel ott mindenből több fogynyugi bele itt is 1600-2000Ft a meggy meg a cseresznye
Az élő munka drágább, ezért a szolgáltatások drágábbak, de nem minden, pl. ügyvéd olcsóbb.
Szerinted az a normális, hogy ki kell menni külföldre dolgozz, mert itthon nem lehet egyről a kettőre jutni?
Szerintem nem, én is kint dolgoztam 10évet, hogy legyen saját házam, de nem ez lenne a normális...
hobizoli: legtöbb ember aki balatonon vesz nyaralót kötődése van, vagy gyerek kori, vagy felnőtt kori, vannak akinek ide jár minden barátja. Ha csak hétvégéken tudsz lejönni minden hétvégén megteheted. Le mennél Horvátba hétvégékre?
Amúgy voltam párszor nekem elég is volt annyi, semmi extra. -
Somatom
veterán
válasz
pècsimunkás #188194 üzenetére
Én két hetet itthon vagyok szabin, aztán két hétre kiutazok Németországba dolgozni. Négy éve csinálom. Szinte csak Magyarok vannak a cégnél. Van pécsi, békéscsabai, szabolcsi, erdélyi kollégám, úgyhogy ezt Baranyából pont ugyanúgy meg lehet tenni, mint Budapestről. Nem nyavajogni kell, hanem cselekedni.
-
pècsimunkás
addikt
válasz
Somatom #188191 üzenetére
A meggy vagy az eper, vagy éppen a kenyér baranyában sem olcsóbb.
Budapesten viszont aki dolgozni akar, az talál munkát
Na, baranyában ez kicsit nehezebb. Nemhiába mondják: Pécs a magyar Detroit. A 150 ezres fizetések városa... ha éppen találsz munkát, és nem közmunkán vagy. -
Dare2Live
félisten
válasz
parandroid #188172 üzenetére
Sztem amire írtam ott nincs jelentősége. De ha igen lehet az új tulaj jobban meg fogja becsülni mint te.
kisza25: Láttam pár új lakás projektet, finanszírozást. Az 50-70-100millió ftk túlnyomó = 90%nál hitel nincs. Lecsapják az asztalra. Finoman szólva erős a tippem, hogy ezt az 50-70-100millió ftt túlnyomó részét nem 300-400-500nettos munkabérből rakták félre... és szerintem a Balcsi nyaralóknál detto uez a helyzet.
-
Somatom
veterán
-
kisza25
félisten
Ott is 120-150 eFt-ot visz haza a nagy átlag?
Nem.
A GDP nagy része ott csapódik le, a nyaraló/ház vásárló ügyfeleink 90% Bp-i. Meg itt amúgy is 90% nyaralót vesz. A helyi fiatalok mennek külső településekre falusi csokkal, meg babaváróval, mert csak ott tudnak venni.
Vidékhez képest 3x-os fizu van -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Luck Dragon #188186 üzenetére
Max kutyából.
-
-
kisza25
félisten
válasz
parandroid #188180 üzenetére
Te nem itthon élsz, új, meg garis autókkal nincs baj, meg ha van, akkor van assistant, itthon nem így megy sajnos, csak keveseknek. Én is kint voltam 10 évig, volt 3db új autóm, meg 2db ami nem volt új, de még garis, de most megint használt vanén cseréltem magamnak olajat, szűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt, itthon csóróság van, ha nem Bp laksz.
-
válasz
parandroid #188178 üzenetére
Egyébként néha meg nem mondanád egy emberről, hogy milyen igénytelen az autójára. Volt olyan férfi, aki teljesen korrekt, ápolt, jó humorú, ügyvezető volt egy cégnél, a BMWje mégis úgy nézett ki belül, hogy a szervizvezető elvitte a saját költségükön kárpit tisztításra, mert nem bírta nézni, hogy milyen ronda a vaj színű bőr kárpit. Csajból is volt hasonló, fiatal is, idősebb is, ránézésre patika nő, de mellé nem ültem volna be fólia nélkül.
-
parandroid
félisten
válasz
Somatom #188179 üzenetére
Naja, én sem vagyok mai gyerek, de az elmúlt 20+ évben pontosan 8x annyi autóm volt már, mint nőm. Az tény, hogy mindig jóval fiatalabbak.
Amúgy az enyém észreveszi, ha valami nem úgy működik az autón, ahogy szokott, különös hangokról, szagokról meg aztán szó sem lehet, akkor szervizidőpont, vagy ha súlyos, akkor assistance/adac. Szerencsére nem volt még rá szükség, egyszer volt check engine még az opelben, félreállt, hívta az assistance-t, és rövid átbeszélés után megegyeztek, hogy max 80-nal hazavezethet, és másnap reggel leteszi az autót a szervizben (asszem gyújtótekercs, vagy mi ment el). De jellemzően ezek az autók már kb mindenért szólnak, hozzányúlni meg otthon úgysem lehet (én legalábbis egy több tízezer eur-s, leasingelt autóhoz biztos nem fogok), szóval nem is értem, mihez kell érteni.p
-
Somatom
veterán
válasz
parandroid #188176 üzenetére
Sajnos, életem lemezén már jócskán a B oldal forog, úgyhogy túl vagyok már jónéhány autón és nőn. De, eddig még egy sem mondta azt, hogy bármit is megjavítana az autómon. Én viszont már többükét szerelgettem és nem lelkesedésből, hanem azért, mert bármilyenek is, jóban kell legyünk velük, ugyanis, náluk van az összes 3,14na.
Szóval, én azt tapasztaltam, hogy általában a nő meg az autó az három. Legutóbb egy 4 -es Golfon kellett hátsó féknyerget mókolnom. Szar meló a berohadt csavarokkal küzdeni. Hogy magyarázzam el neki, hogy azért húzom a számat a javításra, mert vele ellentétben én érzem az automata váltójából áradó, égett fékszalag szagot? Kb. másfél hónap múlva rúgta le a patkót a verda. Mi lett volna, ha közöltem volna vele ezt a nyilvánvalóan bekövetkező eseményt?
-
válasz
parandroid #188176 üzenetére
Én nem nézem le őket, csak leírtam, hogy mi néhány ezer autó átlaga, amit láttam.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
parandroid #188172 üzenetére
Egy pozitív dolog nagyon sok esetben be szokott jönni a női autóknál. Viszonylag kellemes illatú a kocsi beltere. Persze ez sem mindig igaz, de nagy átlagban így van. Én pl. hölgy tulajdonostól vásároltam a kocsimat, és mai napig (3 éve vettem) remek illat van benne, amit igyekszem fenntartani. Vannak olyan autók, amik menthetetlenül pudva szagúak szoktak lenni, de a miénkbe bárki beül, mindig dicséri.
-
Somatom
veterán
válasz
parandroid #188172 üzenetére
"Ne nézzük már le a nőket úgy általában."
Sztem meg pont arról van szó, hogy általában rosszabbul bánnak az autóval, ami alól természetesen vannak kivételek. -
parandroid
félisten
válasz
Dare2Live #188168 üzenetére
Nincs ám annak a mondatnak ott vége, ahol abbahagytad az idézetet.
kisza25: Nem személyeddel van problémám, bár jó sok mindent máshogy látunk, ahogy eddig figyelgettem, de ez nem gond. Most azon akadtam fel, hogy nekem tényleg nincs ilyen nő a környezetemben, pedig ennek kapcsán igen utánagondoltam. Trehány, mocsokban élő, maga körül mindenből disznóólat csináló férfiból annál több. Ezzel együtt ez nyilván nem nemi adottság, hanem tanult viselkedés, jó kérdés, miért így alakult. Mondjuk mi párommal mindketten kínosan rend- és tisztaságmániásak vagyunk, kicsit túlzottan is, sőt, ő nálam is jobban, mindketten vezetünk, de nem mondanám, hogy jobban, vagy rosszabbul, az tény, hogy teljesen máshogy. Az utóbbi 10 évben mindkettőnknek egy apró parkolási balesete volt, mindkettő után rövid időn belül javíttattam a sérülést. Nekem ez normális, de rokonok, ismerősök között is ezt látom.
Abban viszont egyetértek, hogy női tulaj nem előny, de nem kell átesni a túloldalra: önmagában nem is hátrány. Ne nézzük már le a nőket úgy általában. Ha valaki nem tud vezetni, az megintcsak nem nemi kérdés.
p
-
válasz
parandroid #188160 üzenetére
Sztereotípia. Ez már legalább húsz éve nagyon nem így van. Dolgoztam ápolóként pszichiátrián, ott alig volt ápolónő.
Kétévente, a harmincezres olajcserétől tudok a falra mászni, én már tízezernél cserélem, évente. De most hatezerre esett, vezérlés, vízpumpa, miegymás. Másrészt az az öt liter olaj meg szűrő húszezer forintból kijön, nem dől össze a világ. Ha meg úgy hozza az élet hogy tovább vagy köteles megtartani az autót, akkor nem kell egy motorgenerállal számolni. Rozsda ellen pedig alvázvédőzés, három éves autón megcsináltuk, szerintem tíz évet elmegy úgy hogy egy pörsenés sem lesz rajta.
-
kisza25
félisten
válasz
parandroid #188151 üzenetére
Nem tudom hogyan függ össze a nők iránti ízlésed és az, hogy általánosságban hogy néz ki a női autók belseje, meg műszaki állapota, neked úgy érzem minden személyes ügy
Kezdem azt érezni, hogy az is, hogy vétóz amit írok -
kisza25
félisten
válasz
CactuS #188144 üzenetére
Ugyanezt tapasztaltam én is, kivéve az anyámat, az ő autója patika belül, de mondjuk körbe van törve
Van ismerős akinél eldobható kajásdobozok gyűltek, valahol csak a szervizek maradtak ki, sógornőm 5-6 autót tört amiről tudok, meg sorolhatnám.
Mondjuk tudok ellenpéldát is, de akkor sem értem, hogy mi az előny a női tulajdonostól -
Dare2Live
félisten
válasz
parandroid #188160 üzenetére
"ahogy korábban is írtam, én férfiként is kétévente, vagy 30k km-nél viszem az autót szervizbe, mert ez a gyári előírás, ez van beprogramozva a fedélzeti kijelzőbe, minden másba meg szarok bele. Viszont amíg nálam van, márkaszervizbe fogom hordani, szervizkönyvvel, számlával elvégezve minden beavatkozást. Lehet, hogy 15 évesen, amikor a harmadik-negyedik tulajhoz kerül, akkor torkavéres lesz"
Pont erről írtam rokon esetén.
Az meg egy álom, hogy ilyen esetben 15év. Ő spec 6-7éves kora után 100.000km felett cserél. Mert dölnek be a k* drága gondok. És ahogy te is miután eladta pont úgy leszarja mint te.
Saját szempontból igazatok van 100%ig.És én az autó gyártókat is megértem. 10évesen gazdasági totálkár az autó további üzemeltetése. Nem használják még 10-15évig hanem újat kell venni. Oh yeee.
-
inf3rno
nagyúr
válasz
parandroid #188160 üzenetére
Hát a sztereotípiák alapján kevesebben csinálnak súlyos balesetet, de pl nálunk távoli rokon csajszi a férje mercijével simán felkenődött a betonfalra 200 körül lakott területen. Ezek alapján megbolondulhatnak ők is, ha olyan kocsit tesznek alájuk, vagy az is lehet, hogy volt benne valamilyen tudatmódosító. Már nem derül ki soha.
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
2007.12. Ford Focus mar lehet a faceliftes valtozat? A műszerfala máshogy néz ki, mint egy 2006-osnak.
Koszi.
-
parandroid
félisten
válasz
Somatom #188156 üzenetére
Ugyanazért amiért a nők ápolók, meg tanárok, meg varrónők, a férfiak meg rendőrök, meg buszsofőrök, meg vízvezetékszerelők. Most a kőkemény fizikai munkákba ne menjünk bele, mint a bányász, vagy a rakodó, mert ott előjön a fizikai erő is, mint különbség. Ez van beléjük nevelve. ‘Kislányom, ne játssz azzal a kisautóval, az olyan fiús!’ Aztán csodálkozunk, hogy a lányokat nem érdekli a műszaki vonal.
Visszatérve az olajcserére, ahogy korábban is írtam, én férfiként is kétévente, vagy 30k km-nél viszem az autót szervizbe, mert ez a gyári előírás, ez van beprogramozva a fedélzeti kijelzőbe, minden másba meg szarok bele. Viszont amíg nálam van, márkaszervizbe fogom hordani, szervizkönyvvel, számlával elvégezve minden beavatkozást. Lehet, hogy 15 évesen, amikor a harmadik-negyedik tulajhoz kerül, akkor torkavéres lesz, de majd biztos lesz jobb gazdája, aki bontott alkatrészekkel javíttatja a sarki sufnigarázsban, ahol 10 ezrenként belelocsolják a vitt teszkós olajat is szó nélkül, mert mégiscsak kétezerrel olcsóbb volt, meg kikötteti az egr-t, össze-vissza állítgatják a vizsgához az adagolót, de ennek biztos semmi köze nem lesz a lepukkantságához, minden baja azért van, mert a hülye német tíz évvel ezelőtt kétévente cserélt olajat. Bár addigra úgyis megeszi a rozsda.
inf3rno: De legalább nincs bizonyítási kényszerük az úton, nem büntetnek, nem verseny nekik a közlekedés, nem sérti az önérzetüket, ha megelőzik őket, és általában véve jóval kevesebb kockázatot vállalnak. Ja, többségük pont ettől tűnik balfasznak egy igazi macsó szemében. De ez is mind társadalmi nemi beállítódás (az a fránya gender!) kérdése, no meg emellett persze nem is túrja az agyukat a tesztoszteron.
p
-
inf3rno
nagyúr
Én láttam már jöl vezető nőt, de a belakás ott is megvolt. A többség viszont úgy tűnik, hogy sűrűbben koccannik, mint a férfiak, mert nem tudnak úgy odafigyelni.
-
-
Somatom
veterán
válasz
parandroid #188142 üzenetére
A belső kultúra egy másik témakör. Én a műszaki állapot szempontjából tartom hátrányosnak a hölgytulajtól származó autót. Sztem sofőr bárki lehet, aki egészséges. Mégis, annak ellenére, hogy több nő van, mint férfi, a kormánytekergetésből élők között (taxis, futár, áruszállító, autóversenyző, stb.) a férfiak dominálnak. Természetesen kivételek mindkét nemből vannak. Nagyon jól vezető nők és nagyon rosszul vezető férfiak. De, általában a profi sofőrök férfiak. Miért?
-
Dare2Live
félisten
Felnötteknél értelmezhetetlen. De pl gyerek máshogy beszállni se tud. Küszöb aztán belép. Rakattam fóliát küszöbre, de a kéder nem fogja megélni a 10évet.
Így utólag lehet nem is a gyári küszöbvédő fóliát kellett volna megvenni hanem az egész küszöböt lefóliázni. Pár hete a biztonsági övet engedte el persze koppant a fényezésen... ha minimálisan is de látszik is.
Babakocsi kivételnél még nekem is figyelnem kell, különben műanyaghoz hozzáér, azonnal látszik. Ott se csak a rakodót kellett volna lefóliázni...
Lehet műszakilag top lesz az autó 10év múlva is mert arra figyelek, de hogy le lesz rugva két gyerek mellett az 100%.
A kuplung sztem egy általános dolog. Anno első yarisomban amit édesanyától vettem 100kkmel, 200kkmnél is a gyári volt. Második yaris uaz a váltó/kuplung és megvétel után kb 70kkmnél cseréltetnem kellett.
-
Dare2Live
félisten
válasz
parandroid #188151 üzenetére
Ritkább a szerszámok, olajok... melós női autóknál?
Sztem ez nemfüggetlen. Közös ló és/vagy nem az enyém mindig egy nagyon nagy minusz. Gyerekesek külön csoport mert mindig van valami és amúgy is roller/biciklitároló (is) az autó.
De ez vmennyire rendben is van. De azt a rohadt olajcserét mért nem lehet nagyonmax 1év/ max 15kkmenként megcsinálni? A problémásnak itélt motorok/váltók jelentős része, nem azért szar mert szar, hanem mert nem bírják a kihagyott olajcseréket.
Van rokon aki 2évente 29.900kmnél viszi olajcserére az új autóját, első olajcserére, aztán lehet ki is marad. 6-7évesen beszámítatja és csere. Mert 10évesen esik szét minden... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisza25 #188140 üzenetére
Attól kapok idegzsábát, hogy úgy szállnak be eleve hogy összerúgják a küszöböt. Miért nem lehet átemelni a lábát rajta. Kilincsnél tiszta karc ahogy a körmük hozzáér...
Szvsz onnan ered(het) a dolog, hogy ők nem annyira vezetnek sportosan. Jah csak kuplungon tartott lábbal mennek meg állandóan csúsztatják a kuplungot.
-
parandroid
félisten
válasz
CactuS #188144 üzenetére
Ilyen nőt szerencsére még nem láttam. Mondjuk szóba sem állnék vele. Férfiaknál a melós autó a kritikus, por, mocsok, zsír, olaj, évek óta kallódó, mocskos, ázott mappák, szerszámok, gépalkatrészek, melós ruha, gumicsizma. Láttam már pár autót, amibe jó érzésű disznó nem feküdne bele. És itt relatíve új autókról beszélünk, nem ‘már úgyis mindegy neki’ lerúgott szarokról. Ja, dohányosokról ne is beszéljünk, nemcsak bűzlik az egész autó, de konkrétan hamutálnak használja. Az egészet. Személyes véleményem szerint az ilyet ki kéne kötni a tetőre, ablakokat le, aztán párszor átküldeni a gépi mosón pucér seggel.
p
-
Ádám16
addikt
-
válasz
parandroid #188142 üzenetére
Nálunk a céges flotta alapján állíthatom, hogy a hölgyek sokkal rosszabbak, ha az átlagot nézzük és nem feltétlenül a vezetési képesség miatt. A nők olyan szinten be tudják lakni az autókat, hogy arra egy férfi nem képes. Kezdjük az állandó kézkrémezéssel, ami megöli a kormányon és a váltón a bőrt, ha olyan a cucc, akkor még a műszerfal gumis bevonatát is, aztán ott van a hajgumik sora a váltón, benne egy halom hajszállal, az egyéb dobozok, cuccok, kacatok, bizbaszok, cipők stb. az autó különböző részeire elszórva. Aztán a szemét kérdés, ha zacskóba gyűjti, akkor azt nem üríti ki. Találtam/láttam már női tangát is kallódni autóban, férfi alsógatyát még nem. Vannak kivételek, de furcsa mód a nők többsége nem tudja/akarja az autót tisztán/rendben tartani, legalábbis a mi flottánkban.
-
parandroid
félisten
válasz
kisza25 #188140 üzenetére
???
Nagyon úgy tűnik, hogy másmilyen körökben mozgunk. Én is tisztán tartom az autót, de páromnak még alacsonyabb az ingerküszöbe, szóval ő még előbb törölget, takarít, illetve mosat, mint azt én tenném. Parkolási sérülésekben meg kb egálban vagyunk, az ilyesmi pár évente a legjobb háznál is előfordul. Váltó-kuplung problémát meg nem is értem, hogy lenne nemi kérdés. Gyűrűvel meg a pecsétgyűrűs kandisznó, vagy egy 50 kilós plázacica vajon a rosszabb?
Kb ugyanannyi igénytelen férfi van, mint nő. Sőt... Nekem az ismeretségi körömben pont az a tapasztalat, hogy a nők nem hajlandóak beülni akármilyen szakadt, mocskos, retkes, zörgő, kattogó rozsdaboglyába.
p
-
Somatom
veterán
A hölgytulaj miért előny? Sztem kifejezetten hátrány. Legutóbb egy haveromtól vettem autót, amit a felesége használt. Ez meg is látszott az autón. Talán a tető még ép volt, de az összes többi elem le volt koccolva. Az előtti autóm is hölgyé volt. Nem tudom, hogy lehet 38 ezer Km alatt hazavágni egy kuplungot, de neki sikerült.
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
2007.12. Ford Focus mar lehet a faceliftes valtozat? A muszerfala mashogy nez ki, mint egy 2006-osnak.
Koszi.
-
Qru
MODERÁTOR
Ezt kell tudnod, ha használt autót vennél, vagy eladnál: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/06/25/tulelokeszlet_minden_hasznaltauto-vasarlonak_eladonak/
Jó kis összefoglaló cikk.
-
-
sagesz93
addikt
válasz
Tothgera30 #188127 üzenetére
Fiat Bravot nézted? Azért az jóval minőségibb autó egy G astránál -szerintem- , és abból 1,2 körül lehet kifogni már, de tény, nehéz. G astrával sokkal egyszerűbb a dolog. Pár napja volt is fent egy 2010-es már faceliftes bravo 120ezerrel 1,2-ért, be is tettem a parkolóba, kb 2napon belül el is tűnt a hírdetés. még olasz vonalon talán fiat linea: [link], bár ez nem tudom hogy viszonyul egy G astrához minőségben. (törökszedán)
-
válasz
Ádám16 #188122 üzenetére
Mégis találtam, Corolla van, igaz idősebb 2 évvel, és dupla annyi a futott km. Avensis nincs. Almera is akad, szintén jóval többet futott, és idősebb. Swift pedig egyel kisebb autó, nem is értem hogy jön a listába.
Tehát ha ajánlanál gondolom évjárat tól/ig, és adott motortípus vagy motorkód, mert így nagy langyos víz. Persze nem vagyok részrehajló, szétnéztem Grande Punto, Fiesta, Logan, Lacetti, amikből van dögivel, de hasonlóan szépet mint a linkelt darab most nem találtam. Ha több km lenne benne, nem zavarna, de megkímélt, garázsban tartott darabot, első vagy második tulajtól keresnék inkább, mert állagmegóvás egyszerűbb mint mindig locsolni bele a pénzt. Illetve akinek kellene, tudom hogy jó sok évig meg fogja tartani, és nagyon fog rá vigyázni. Így talán érthető hogy a kor igényeihez megfelelő faék egyszerű szerkezet kellene.
-
JiMN
tag
Szeasztok
Érdemes venni 3. Generációs 1.8 tsi-t? Van valami nyűgje még neki? Automata váltó mellé, vagy manuál? -
-
válasz
Ádám16 #188122 üzenetére
Szerinted 1m környékén egy 10+ éves autónál kb. annyi legyen elvárható, hogy ne hulljon szét? - Persze nem csak ennyi a kritérium, de ne zörögjön a beltere, legyen egyben, és aránylag tartós legyen. Ehhez persze mindent meg fog kapni. Ha visszaolvasol, és értelmezed (ha már e/2-ben írtad), akkor jeleztem is hogy nem nekem lenne vásárolva.
Én személy szerint G Astráért tökéletes állapotban sem adnék többet 700-nál. - Tavaly 650-ért ment a tökéletes állapotú WagonR+-unk.
Millió környékén Vasalóswift, Avensis, Corolla, esetleg 500-600 körül egy tényleg jó Almera 1.5 is jobb, mint egy G Astra szvsz. - Szétnéztem, ilyen áron, évjáratban és kevés km-rel nincsennek az általad leírt autók.
#188123 Drughi: ...4évig volt igazán használva, utánna mondjuk átvette anyu, aki kevesebbet megy. - A linkelt darabot a fia használta még, de képek alapján eléggé egyben van.
Nem vitatom a vásárlási "módszered" én is inkább a kínálat tetejéről vennék egy műszakilag jobb állapotú kocsit, mint hogy a kínálat aljáról vegyek egy modernebbet, de rosszabb állapotban. - Ha a kínálat aljáról keresek, annak tuti több sebből vérzik a bele, és idővel úgy is rá lenne költve az az összeg, mint ha egyszer egy megkímélt, gondosan szervizelt autót vesz az ember, és utána csak jóformán csak folyadékokat cserél benne.
-
Drughi
addikt
válasz
Tothgera30 #188121 üzenetére
Persze, simán lehet valós a km futás, mert 4évig volt igazán használva, utánna mondjuk átvette anyu, aki kevesebbet megy.
Vagy rájöttek, hogy sok lenne a futás, emiatt műszaki előtt mindig visszatekerték az órát, ahogyan azt a jó magyar szokások szerint is csinálják.Nem vitatom a vásárlási "módszered" én is inkább a kínálat tetejéről vennék egy műszakilag jobb állapotú kocsit, mint hogy a kínálat aljáról vegyek egy modernebbet, de rosszabb állapotban.
A G astra is jó választás, mert tömérdek alkatrész van hozzá, mindenki tudja szervizelni is, de 2020-ban 1M-et kaidni egy G astáért elég "mellbevágó" -
Ádám16
addikt
válasz
Tothgera30 #188121 üzenetére
Szerinted 1m környékén egy 10+ éves autónál kb. annyi legyen elvárható, hogy ne hulljon szét?
Én személy szerint G Astráért tökéletes állapotban sem adnék többet 700-nál.
Nem példálózni akarok, de 750-ért vettem egy patika Miatát. 20 éves, egész jó minőségű a beltér, és hagy ne mondjam el, mennyit ad 10+ éves létére azon kívül, hogy nem hullik szét (nyilván, te nem ezt keresel, csak példának írtam). Ha G Astrát akarsz venni 1 milláért, szerintem senki sem tart vissza, de azért nem az lesz a topikban olvasott legjobb döntés ever, szerintem.Millió környékén Vasalóswift, Avensis, Corolla, esetleg 500-600 körül egy tényleg jó Almera 1.5 is jobb, mint egy G Astra szvsz.
-
válasz
bandus #188104 üzenetére
Ránéztem a Ceed árakra, de 1,3-1,5m alatt nem találtam olyat ami kevés km-t futott, és látszik hogy "gazdája volt". Illetve kicsit fura igény, de mindenképp "gyakori" autót keresünk, az alkatrész ellátottság miatt. Belső térrel nekem nincs bajom, nem egy Dacia Logan, nem hullik szét hamar, és nem is zörög. Több igény egy 1m-os 10+ éves autóval szemben nem nagyon van.
#188105 Drughi: Venni lehet, csak nem ugyanez a kávéház lesz. Mindenképp olyat keresek amire megvásárlás után, alap szervizen kívűl (folyadékok cseréje, alvázvédőzés) nem kell lényegesen több havi fizetést költeni. A km. nem gyanús, mi is évi 10 ezret megyünk. Előző autónk (2003-as új vásárlás) 2019-ben 121 ezer km-rel adtuk el.
#188106 tboy93: Hasonló a cél, nehogy OT-s legyen tizenöt év múlva.
Persze jó lenne a kinézett darabot 900-ért megfogni, ha tényleg olyan ahogy elképzelem (bár a gyorskötözővel felaplikált rendszámkeret elég gondos munka, de lehet olcsóbb lett volna egy másikat venni).
-
KTU
addikt
Ha a kereskedés "nevére veszi" az autót, az másik történet.
Nem vevő szerepben van, csak közvetít.
Így lehetséges hogy kétgazdás autónál pl. 4 tulajdonos szerepel.
Az első és a második is beadta normális kereskedésbe.Nem olyanba, ahol a vevőt előre aláírt adásvételi várja, amit az autó előző tulajdonosa aláírt.
Így ha gond van, lehet menni a régi tulajdonoshoz, úgy hogy nem is tőle vették meg az autót. -
KTU
addikt
Köszönöm a válaszokat.
Most így pár órával később, már egyértelműbb hogy kár lett volna belemenni.
De a kormányablakba is az ügyintéző állította hogy ez így van rendjén ha nincs meg a törzskönyv, és majd később átíratom.
Végül is úgy lett volna, de lehet megy még hozzá kis büntetés, mivel 15 napon belül nem tudom bejelenteni a tulajdonosváltozást.
Elég nagy volt a presszió részükről, az ügyintéző is nagyon állította.
........ biztos így van, nem kapok semmilyen szankciót....
....hogy én csak egy műanyagdarabbot akarok venni..........Persze mikor említettem hogy akkor ezt írjuk le a szerződésbe
Akkor legalább jelentse be, hogy nincs törzskönyv, és pár nap múlva megveszem.
Nem nemakkor 14 napig minimum nem tudja eladni az autót.
Ja de én szívhatok.
Megtaláltam a hegylakók cikket.
Itt elég jól, röviden, érthetően le van írva: eladás törzskönyv nélkül.Más.
Hogy kik és hogyan hirdetnek autót.Végigkérdezem checklist alapján, magyarországi üzembehelyezés új korába, elég sokat beszélgettünk, OK egész biztatókat mondott.
Látom kb. tőlem 130 Km-re van az autó, holnap elmennék megnézném, .....
Válasz:
Autó nincs Magyarországon, majd augusztusba valamikor, jön haza vele, akkor tudom megnézni, most épp ő itthon van, de az autó nincs nála.Másik.
Kérdés:
Öné az autó? Törzskönyvbe az ön neve szerepel?
Válasz:
Enyém az autó, én használom 1,5 éve.
OK Törzskönyv?
Az nincs, mivel üzlettársamnak van valamilyen ........ kereskedése, ennek a kereskedésnek a nevén van az autó, a törzskönyv le van adva a kormányablakba, mivel ha a kereskedés "nevére veszi" az autót ez a hivatalos eljárás, ha nem így tesz, megbüntetik.OK
De nincs kereskedésbe az autó, ön használja.Igen, mert sok lett volna az átíratás, így megspóroltam.
WTF
Még jó hogy gyorsan kikapcsoltam a mikrofont.Ezután nagyon megköszöntem hogy elmondta, (és ez nem irónia, tényleg), elbúcsúztattam.
Megspórolt nekem sok kilométert, és időt.Minden telefonbeszélgetésemet rögzítem, (nem szeretek jegyzetelni, és így ez biztos, pontos infó).
Vissza szoktam hallgatni, mit mondanak, hogyan mondják.Tudom nem szabályos, de nem hozom nyilvánosságra.
Sok évig üzletkötőként dolgoztam, diktafon, de ahogy tudták a mobilok a hívásrögzítést, használtam.
pl. Motorola Timeport -
Doki16
addikt
válasz
gergo5991 #188108 üzenetére
Nincs értelme a benzinmotorrol tölteni, mert akkor átlagban 9-10 liter körül fogyaszt. Nem lehet kifejezni ezt km-ben mert intelligensen kezeli a töltést. Ha gázt adsz akkor elveszi, ha egyenletesen haladsz akkor meg tud tölteni akár 20kwh-val. De nagyon nem jó egy amúgy amúgy 30-40% hatékonyságú benzinmorral sok elektronikan keresztül tölteni egy olyan egységet ami 80-90% hatékonysággal üzemel. Tényleg csak akkor használom ezt a funkciót ha lemerült és tudom, hogy kell pár km míg elmegyek a városban a toltoig. Egy phev töltés nélkül csak holt súly cipelés. Arra a legjobb megoldás a HSD.
-
MM
őstag
Mi is így adtuk el az autót kereskedőnek, konkrétan mikor indultunk vele a megbeszélt időpontra, akkor derült ki, hogy nincs ott a törzskönyv, ahol gondoltuk, hogy van...
Felhívtuk, jelezte, hogy nem gond, de az okmányirodából hozzunk igazolást - ezt csak a jogos tulajdonosnak adnak - ezt el is intéztük 1 óra alatt, aztán vittük az autót.
Az autót megnézte, lefoglalózta, és beleírtuk az adásvételi szerződésbe. A teljes összeget pedig azután fizette ki, hogy letelt a 14 nap, és ezt ellenőrizték a ... (lövésem sincs pontosan hol, ők figyelték, és hívtak, hogy OK, most már kifizetik.
) helyen. Elvileg ezután az adásvételivel már ő ment be átiratni, és csak ő kapott új törzskönyvet.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
molnarpeter #188114 üzenetére
Én is úgy adtam el a Hondát hogy nem volt meg a törzskönyve (valahova sikersen eldugtam). Ahogy a fórumtárs mondta ilyenkor köröztetik a Magyar Közlönyben (nekem mondjuk ilyen 14 nap rémlik) és utána simán átírható.
-
Mr X
veterán
válasz
molnarpeter #188114 üzenetére
El kell telnie a Magyar Közlönyben való megjelenéstől számítva azt hiszem, 30 napnak, onnantól engedik átírni törzskönyv nélkül.
-
KTU
addikt
Megnéztem egy autót, hétvége fele volt, de tényleg csak ránézés volt.
Előtte telefonon Totalcar használtautó-vásárlói checklist. végig kérdezve, törzskönyvre is rákérdeztem, ez az első kérdések egyike, még személyesen is, megvan-e? persze megvan, öve az autó.
Eladó mondta, hogy jövő héten kell még neki az autó, megy akárhova vidékre,
több mint egy hét múlva megbeszélem vele elmegyünk x szervizbe megnézetni az autót,
mivel anélkül nem fogom megvenni.
- El tud jönni a szerelő?
- Nem. x szerviz nem vonul ki a kedvemért csápos vagy akármilyen emelővel, miegymással.
OK. menjünk.
Átnézték. Az autó jó volt, kb. úgy volt ahogy mondta, mármint műszaki állapot, próbaút, megalkudtunk,
oké töltsük ki az adásvételit.
Nincs meg a törzskönyv.
Azt mondja hogy már bejelentette és rá írjuk az adás vételére hogy nincs meg a törzskönyv.
Gyorsan utánanéztünk, oké kell az a határozottnak vagy akárminek a száma, amivel igazolja hogy elindította a folyamatot, hogy le jelentette, hogy elveszett a törzskönyv.
Hát ilyen papír azért még nincsen.
Javasolja, menjünk be az okmányirodába együtt most.
Jó menjünk.
Mivel törzskönyv nélküli nem fogom megvenni az autót.
Mint kiderült, már vártak az okmányirodában, ismerőse volt több ügyintéző.
Eladó azt mondja most bejelenti, hogy elveszett a törzskönyv ezt leírjuk az adás vételére.
aztán majd át tudom íratni az autót.
Evvel csak az volt a gondom, hogy akkor az átíratásra rendelkezésreálló határidőből ki fogok csúszni.
Mondtam neki hogy hamarabb kellett volna bejelenteni az okmányirodában hogy elveszítette a törzskönyvet.
Mivel már több mint másfél hónapja árulja az autót, (dokumentumok lekérdezési ideje a feltöltött dokuk alján)
Erre azt mondja, hogy ha bejelenti akkor 14 napig minimum nem tudja eladni az autót.
Pont ezért nem fogom megvenni most és kifizetni.Van pár cikk az interneten, pl. totalcar
Inkább nem mentem bele, mivel többször nem a valóságnak megfelelőt állított.Mikor kiderült hogy nincs meg a törzskönyv, (adásvételi írás), akkor a felesége nagyon elkezdett siettetni, hogy jaj nekünk mennünk kell, jön a futár, irodában várják, stb. és hát hogy jó lenne hogyha minél hamarabb meg csinálnák.
Ha ezt nem mondja, lehet bele is mentem volna.
Nincs ideje az autó eladása akkor nem veszem meg tőle.Jól tettem, nem jól tettem?
Nagyon bizalmatlan vagyok? -
gergo5991
őstag
válasz
Doki16 #188051 üzenetére
szia, valahol a topikban valaki irta, csak nem találom, hogy az (új) passat gte-ben ha lemerül az akku, akkor a benzines motorral is lehet tölteni 1-1,5 + liter fogyasztásért menet közben. Az érdekelne, mennyi km-t kell megtenni benzines motorral, hogy feltöltse az akkut? vagy időben mennyit vesz az igénybe? Élhetőek ezek a kocsik úgy, hogy nem dugja fel az ember minden este a konnektorra tölteni?
-
szabonagyur
félisten
válasz
Drughi #188105 üzenetére
H Astra ennyiért? Jó vicc.
Amúgy eléggé hülye árak vannak, nem feltétlen van túlárazva.
Én ismerősnek keresek 2 hónapja eleinte max 600 de most 700 körüli kerettel kisautót aminél a klíma az egyetlen elvárás és 20 éves autó ha van, de nagyrészt klíma nem megy vagy nagyon rossz állapotban.
Ha ezt veszem alapul az 1M nem sok érte (ha valóságban is jó állapotban van).
-
válasz
Tothgera30 #188103 üzenetére
En azt mondom rendben van. Tavaly elott vettunk fateromnak ugyan ilyen 2008-as G astrat, 50e Ft-al dragabban. Az is elso tulajos volt, videki csalade, 78e km volt benne. Ilyen csalad kicsi kincse volt az auto, a tulaj felesege konkrétan megsiratta amikor elhoztuk. Olyan volt kivul-belul mint egy uj auto. Ilyen allapotnak, ennyi az ara. Vagy ez, vagy kapsz leharcolt H-t ugyan ennyiert. Kinek mi.
-
Drughi
addikt
válasz
Tothgera30 #188103 üzenetére
Ennyiért sok.
"ős" technika.
Ennyiért már van H astra is (ami nem feltétlen jobb, szebb, de mégiscsak frissebb modell)szerk:
Lehet csak nekem furcsa, de:
4 év alatt beleraktak 48e km
majd a következő 7,5 évben 42-t -
válasz
Tothgera30 #188103 üzenetére
Nekem is 2008-as a kiam, de valahogy eg es fold a ketto beltere. Szerintem ezert a penzert hasonlo evjaratu kia ceedet tudsz venni, az nekem jobb vetelnek tunik.
-
2008 Astra G Classic vélemény? Első tulaj, elvileg hibátlan.
-
Doki16
addikt
válasz
Zscholti #188099 üzenetére
Van FB-n egy Auris hungary csoport oda érdemes belépni és azon belül is a Cooper Car-t keresni. Már nekik is van saját FB oldaluk nem rég nyílt.
Ennyiért már lehet FL utáni Aurist kapni 2015 környékén max felszereltséggel. Bennük lesz olyan 150k km környékén, de nagyon megbízható járgányok.
(#188100)CactuS: Ezért kell elmenni próbázni
Nem mondanám soknak ezt a vízpumpa cserét. Márkaszervizben megcsinálják ennyiért. Pont nem rég írta valaki a B8 Passat olajcserét ami ~80k Ft volt. Bármilyen random dízel gond ettől többe kerül. Főleg ha azt nézzük, hogy nincs olyan autó amiben nem kell pumpát cserélni, ezt nem is nagyon írnám a hibalistához.
Most képzeld el a Golfomban 4 darab vízpumpa vanEhhez képest a HSD a maga két darabjával egyszerű konstrukció
(#188101)Zscholti: Akkor be fogsz férni. 1,78cm 80kg vagyok kényelmes volt bőven.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Linux kezdőknek
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- PlayStation 5
- Telekom mobilszolgáltatások
- bambano: Bambanő háza tája
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- MacBook Pro 16 i7-9750H 16GB RAM 512GB SSD RX 5300M 1 év garancia
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest