Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyuggernek városba 2017-es Peugeot 2008 1.2 jó lehet?
Havi párszázkm futásra. Néha közeli faluba pár cuccal.
[link]
Mennyire megbízhatóak ezek? -
gaborbol
őstag
válasz
vzsryl #187678 üzenetére
Ez nalunk 2021-neven fut es nem kaphato jelenleg majd csak agusztus-szeptember utan.
Szogre ugyan ez nalatok is mint nalunk, kiveve az index a lampatestbe, meg a hutoracs.
-
gaborbol
őstag
A radaros tempomat meg a savtarto nagyon szepen mukodott hazafele, a veszfek nem tudom.
Vagy nagyon csak a vegen fekez, vagy mint a viccbe amikor a lo nekiszalad a falnak.
Nem vak ez csak bator!Ugye “uj” auto ismerkedes...a 2.4 literes szivo egy v8 a prius2-hoz kepest.
Eco modban, autopalya-auto ut, kb 70km hazaig 90-110 mikor mennyi volt a limit. 5 liter.Nincsenek illluzioim, hogy valos hasznalat mellett pl telen ovijaratba majd siman bever majd 12-14 litert, de ez nem szempont.
Igazabol nem ertem ez is porosan koszosan lett talalva, meg moso karcos mindenhol, ugy hogy ezzel indul majd a holnapi nap. Nem lattam meg ilyen kereskedest, hogy le sincsenek mosva a kocsik. Gyakorlatilag ketszer annyit el tudnanak adni beloluk es kb semmibe nem kerul.
15300 dollar volt, ebbol kijott volna egy 2019-es Camry is 70-80k kilometerrel, de nem mertem megvenni a valto gondok miatt. Hogy ez mennyivel lesz jobb vagy roszabb majd kiderul.
-
válasz
molnarpeter #187693 üzenetére
T-Jet? Az elvileg jó hír. Amúgy szépen eljutottam a 147-től a Giuliettáig. Ha még húzom egy kicsit, nem tudom mi lesz a vége.
Miért ilyen nehéz az első kocsit kiválasztani?
Nem szoktam ennyire határozatlan lenni, de ez az autókérdés rendesen kifog rajtam. Mindig mást gondolok az ideális vételnek.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
ngaba #187691 üzenetére
Mondeo mk4 faceliftből egy szép példány kijön (felszerelt és leinformálható), 2.0 TDCI jól sikerült motor benne (Peugeot/Citroen eredetű, azt a vonalat sem vetném el, de ott szerintem kell hozzá FAP folyadék, Fordnál nem). Tucat autó, fillérekért van minden (csak hogy érzékeltessem, DPF-et valami 50k alatt nem bírták eladni a csoportban
). Benzinből facelift előtt a 2.5T motorral a legjobb talán, de igazából ésszerűbb a 2.0 dízel.
-
ngaba
aktív tag
Sziasztok!
Tesóm keres autót. A keret 3 millió (vételárra), picit lehet több, de inkább az lenne a jó, ha a 2.5 millióhoz lenne közelebb. Én is most kezdek nézelődni kíváncsiságból, de minden tippet megköszönök az alábbiakhoz:
Tágas kombi utazóautó kellene, Avensist váltana. Néha azért budapesti munkábajárásra is lenne használva. Lehet alsóközép is, ha elég nagy. Ne legyen alulmotorizált, pályán ne forogjon sokat. Benzines a preferált, nagy szívó, minimum 1.8-as. De ha kiforrott, bizonyított, akkor lehet turbós is. És ha jó vétel (dízelpara miatt), akkor szerintem a dízelre is rá lehet beszélni, de nem könnyen. Olyan típus nem érdekes, hogy csak a kínálat alja fér bele, jó állapotút szeretne venni, minél ismertebb előélettel. Ne legyen full fapad (nem kell bőrülés, de ne a legolcsóbb kivitel legyen). A japán autókat szereti, de nem ragaszkodik hozzá, gondolkodott Octavián, de még Pug508-on is. Azt tudom, hogy hangsúlyosan figyelembe szokta venni, hogy milyen drágán szervizelhető a típus.
Előre is köszönöm.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
gaborbol #187683 üzenetére
Ezt már nem forgalmazza a Kia nálunk.
(#187684) sagesz93: Igazad van. Ez a januári teszt megzavart, de gondolom csak azért készülhetett el, mert ottani újságíró tesztelte.
(#187686) Qru: Végre van az 508-on kívül egy újabb kihívója a kodos Mazda 6-nak. Nem baj, ennek "örülünk Vicent". Ha már a piacot letarolták a dömperek, amik dömperségükből' adódóan nem tudnak szépek lenni, akkor legalább a kevéske megmaradt normál autó nézzen ki egyre durvábban.
Én a régi iskola mellett teszem le a voksom, egy autó akkor néz ki jól, ha minél laposabb, minél szélesebb és minél hosszabb az orra. Az etalon az AMG GTR és BMW 8, de természetesen azok már túl extravagánsak, tehát a kommersz kategóriában a Mazda 6 egy jó kiindulási pont. -
Srácok ez az 1.4-es, 120 lovas TB erőforrás milyen a Giuliettában? Ahogy nézem a piacot, lehet találni szinte MiTo/C30 árában Giuliettát. Picit kellene max hozzátenni. Formailag tetszik, és ugye legalább 4 ajtós kivitel. Modernebb autónak hat, mint a másik kettő. Vállalható ez a modell és a motor?
-
hobizoli
nagyúr
de ezek akkor sem uj dolgok
EGR a '90-s evekben is volt mar, turbo szinten...sot
meg benzines DI motorok is voltak mar akkoris szivoban
mostanra mi rottyant meg annyira, hogy ezek nem birnak ki ertelmes km futast GTK-s javitasi igeny nelkul es uj koruktol egy szopashegyek lettek?
mikozben 10x precizebb vezerlok vannak, mint 20+ eve -
gaborbol
őstag
Kia Optima lett, 2.4 liter szivo, most toltjuk a papirokat. 2020-as modell, 18k van benne, nincs osszebarmolva...
-
pècsimunkás
addikt
válasz
parandroid #187613 üzenetére
Pl a Toyota, az 1,2 turbónak 15k km-t ad meg olajcsere periódusnak. Én 12-13k körül szoktam vinni olajcserére.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Coyot #187667 üzenetére
Igen egy 120k-s turbó felújítás nem kéne hogy teher legyen, az 4 rendes gumi ára 16"-on. De hát amíg 2020-ban RS4-et árulnak 2007-es (gyári) gumikon addig ne csodálkozzunk ilyenen.
Tin: Meglépték bizony és a covid19 miatti forgalom leállás szépen meg is mutatta, hogy érdemben nem járul hozzá a tisztább levegőhöz.
-
parandroid
félisten
válasz
tboy93 #187659 üzenetére
1,3 jtd-ről volt szó. Benzinesekből 1,4-esek voltak, azok 6 körül álltak meg, igen. Gondolom az 1,2 is ugyanazt tudja, csak csak nem megy annyira (sem).
Szeretni meg... ez a 2000-es évek közepe táján volt, új modell volt, a B Corsákból ültünk át. Mai szemmel nyilván más kérdés. Amúgy előtte a B Corsát is szerettem (1,2 szívó benzin, és 1,9 szívó dízel változatot vezettem). A D Corsát például utána már nem. Közben voltak Seat Ibizák is, azokat sem nagyon, pedig alapvetően élhető autók voltak (1,4 szívó benzin).
p
-
Coyot
őstag
Én elég sok embert ismerek aki tisztességel karban tartja az autóját és igen sok dízel van a cimbik között, szóval a szám nem lehet nulla mi már vagyunk vagy 10-en
A legdurvább a hírhedt 2,5 v6 TDI egy Audi A6-ban, már 600k km-nél jár, semmi baja... odafigyelés és időben kopócsere a nagy titok.
Én meg amugy azt nem tudom felfogni, hogy ha beüt egy drágább dolog, turbó csere, az miért a világvége sokaknak - az csere után magánfelhasználásra kiszolgálja az autót. Tényleg rendet kéne tenni a fejekbe...
Megint magamból indulok ki, de egészen örültem mikor dobhattam kettőstömegűt a kuplunggal együtt a lecsóba - legalább tudom hogy benn van a friss és ez kiszolgál, nem lesz vele bajom többet. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dare2Live #187657 üzenetére
Egyetértek veled teljesen. A 2008-as Passatunkban az EGR+DPF csere cca. 500k volt, szted hányan lépik meg ezt? Nincs rá hivatalos adat de tartok tőle, hogy erősen konvergál ez a szám a 0-hoz.
Meg mondjuk rendes, szabályos műszaki vizsga is kéne... Kezdjük ott, hogy ha ilyen esetben kb az autók fele kiesne a közútról.Amúgy pont most tiltották be az avarégetést országosan, szted a vidéki embereket hol fogja ezt érdekelni? Sajnos a fejekben kéne rendet rakni de az emberek többsége csak addig környezetvédő amíg nem kell lemondania a saját kényelméről és/vagy nem kerül neki túl sokba.
Tin: Azzal a sebesség korlátozással az a baj, hogy nem igazodik az átlagos autók váltóáttételezéséhez, így alacsonyabb fokozatban magasabb fordulaton kéne járatni az autót ami több károsanyag kibocsátással jár. Jó lenne ha ezekről nem egy olyan döntene aki nem hogy nem ért de még életében nem is vezetett autót.
-
kisza25
félisten
válasz
Dare2Live #187657 üzenetére
Nem pont az, de ez is valami:
Jövőre tilos lesz az avar égetés az egész országban -
válasz
PeeterssoN #187625 üzenetére
Nezz korul a kia ceed klubban, ott sok autot arulnak, de azert azt el szokas mondani, hogy inkabb probaljon talalni az ember 1.6i-vel, nem tudom, hogy a 2. generaciosbol volt-e esetleg 1.6 szivo, szerintem
nem. a turbos es a dizel motorok viszont elegge jok, nekem 1.6 crdi van az elso generaciobol, en ezt mindenhol eleg nyomatekosnak erzem -
Tin
veterán
válasz
Dare2Live #187657 üzenetére
Magyarorszagon, ahol a szavazat hatarozza meg a politikat, ez nyilvan nem tudna mukodni, de a magyarok nem terveznek-gyartanak (sajat) autot... foleg nem tartanak illetve tartatnak be semmit, nezd meg mekkora vihar lett a sebessegkorlatozas otletebol.
Mukodne a fenti dolog, ha az lenne a cel, hogy tenylegesen csokkenjen a (lokalis varosi) kibocsatas. Be kell vezetni, es betartatni.
-
Tin
veterán
válasz
Somatom #187656 üzenetére
Persze, de en arra valaszoltam, hogy az EURO6 motorok nem mennek el 20 evet problema nelkul. A blokk valoszinuleg elmenne, a gond a "segedberendezesekkel" van. De ha az ember rendesen karbantartja (dios tisztitas, gyakoribb olajcsere, dpf csere ha kell, turbo felujitas), akkor azok is elmennek sokat. Egyszeruen dragabb karbantani, ennyi. De ez nem az autogyartok hibaja, hanem inkabb a szabalyozase, ami ekkora bonyolultsagot kovetel meg. Vagy ott van a hibrid hajtas, de az meg vagy nem megy tulzottan, vagy nem fogyaszt igazan kevesebbet.
-
válasz
parandroid #187642 üzenetére
Én nem tudom te hogy mérted a C corsa fogyasztását, az 1.2 közelébe nincs a 4 liternek.
Legjobb fogyink 5.7 volt, legrosszabb 9.2, a 38.000 km átlaga pedig 6.7 L/100km.
Cserébe egy lomha szar, gázreakció gyakorlatilag nincs, beletaposol a pedálba és majd egyszer csinál valamit... Futómű mint egy hajó, beltér zörög, kicsi, az ülések kényelmetlenek. Ha nincs jobb nyilván ez is gurul, de azt nem tudom, hogy szeretni mit lehet benne.
-
Dare2Live
félisten
válasz
tboldi #187653 üzenetére
Márkakereskedésben is 15kkmet mondtak vengára. Meg se említették, hogy városi használat esetén 7.5kkm. Mondjuk nálam mindegy mert városban 99%ban yaris megy a 2szfe meg bírja. Főleg, hogy évente cserélem benne az olajat ami kb 4000kmet jelent.
Sztem ökölszabály, hogy a motorgenerál, turbocsere.... drága buli. Hozzá képest az olajcsere filléres dolog. yarisba a 3l 0w20+szürő megáll ~9500Ftból. Ha hozzá kéne nyúlni az min 100.000Fttól indul...
-
Dare2Live
félisten
"Én azzal kezdeném, hogy település határon belül csak bizonyos % elektromos üzem játszhat, és ezt növelnék évről évre. A kocsi naplózza, ha ellenőrzés van, rendőr lekérdezheti, és ha ott a 3 literes PHEV-d de cseszel feltölteni, repül a bünti."
Először talán a ledugózott DPFet meg a szemétégetést kéne visszaszorítani ha a levegőminőségen akarunk javítani és nem azon pörögni, hogy az euro 6D se jó már nekünk...
-
Tin
veterán
válasz
kisza25 #187651 üzenetére
Persze de a natúr blokk attól még nem szar csak a sok rá aggatott cucc nem tartós. Értsd: a sima 1.5-ös blokk esetemben turbó meg gpf meg minden szar nélkül valószínűleg van olyan jó, mint egy másik szívó 1.5.
Városban villanyautó kell, ezt mondom régóta. Én azzal kezdeném, hogy település határon belül csak bizonyos % elektromos üzem játszhat, és ezt növelnék évről évre. A kocsi naplózza, ha ellenőrzés van, rendőr lekérdezheti, és ha ott a 3 literes PHEV-d de cseszel feltölteni, repül a bünti.
Nyilván nem azonnal, de új autókra ez a szabály, régieket meg adóztatni.
-
tboldi
nagyúr
Én fél évente, vagyis 3-4000 km-enként cserélek olajat. De hát ez az előírás a felhasználási módomra.
-
dj79
senior tag
válasz
szabonagyur #187649 üzenetére
Ha viszont van esély rá, hogy az elcseszett 10 éves konstrukció problémái közül jónéhány megelőzhető az ajánlottnál rövidebb olajcsere-periódussal (pl koksz mindenhol a láncos tsi esetében,vagy néhány motornál így nem rakódik le olajsár a kényes helyeken, mint pl a furatoknál és a lehúzó gyűrűknél), akkor én személy szerint inkább ledobatom azt az olajat 7-8 havonta, valszeg olcsóbban jön ki a km költség, mint egy motorgenerál
-
kisza25
félisten
A 30 ekm olajcsere is az miatt van (részben)
Én csak azt mondtam, hogy a mai autóknál 5-10 éves korában hozzá kell nyúlni, ha már eleve 3- 4 évesen 150-200ekm van bennük. Én nem mondtam, higy bontó, vagy kuka, csak, hogy siman benne van, hogy hozzá kell nyúlni. Bonyolultak az euro 6d temp és 6d motorok, hogy tudják tartani a normát és nincs idejük kiforrni, mert folyamatosan szigorítanak.
Egyszer csináltatnék egy statisztikát, hogy a cserélt motorokkal együtt, vajon jobban jön-e ki a szennyezés...
szabonagyur: ez ebben a formában nem igaz, mert pl egy prince motor is egész sokáig elvan, ha minden 10 ekm megkapja az olajcserét és az egy szar motor.
Mindegy is, én cserélgetem ahogy eddig, ti meg tartsátok a gyári előírást, mert jól van az úgy
Isten látja lelkem, én szóltam -
diegho
nagyúr
-
Tin
veterán
válasz
kisza25 #187644 üzenetére
De ez nem amiatt van, mert szar a motor, hanem mert csak így tudnak megfelelni a környezetvédelmi előírásoknak. Részecske szűrő, visszavezetett kipufogógáz, turbó, stb. Ezeknek ennyi az élettartama. Gondolod hogy a japán nem ilyen? A turbós benzines.
Én 1.5 TSI-m már 2 hengerrel is megy, a következő generáció meg vitorlázik lekapcsolt motorral. De jobb a turbós hibrid? Szerencsétlen gyártók már nem tudnak mit kitalálni.
-
kisza25
félisten
válasz
parandroid #187645 üzenetére
-
parandroid
félisten
válasz
kisza25 #187644 üzenetére
De pont ezt mondom, ha nem konstrukcióhibás, elcseszett széria, akkor 5-10 évesen nem lesz semmi baja. Ha meg igen, az nem a hosszú olajcsereperiódus miatt van. 15-20 évesen más kérdés, de aki 15-20 éves autót hajt, az meg ne lepődjön meg, ha bele kell önteni az értékét még egyszer (kétszer, háromszor).
p
-
kisza25
félisten
válasz
szabonagyur #187639 üzenetére
Ha csak a fórumot követed, akkor is kijön, hogy rengeteg autó már új korában eszi a vizet, eszi az olajat és már az első 3-4 évben rendszeresen hozzá kell nyúlni, akkor erre még rájön a 30ekm olajcsere. Meg a 150-200ekm futás.
Én kb 10 különböző fb csoportot követek és biztos oda mindig csak az ír akinek baja van, de félelmetes mennyi garanciális nyűg van már a 0. naptól
Egymást követik az új motorok, hogy tudják tartani a normákat, nincs idejük kiforrni sem. Pl pár éve jött a kia 1,4t, nincs 5 éve a piacon, de már most váltja az 1,5t, meg most jött egy 1,5 dupla befecsis szívó.
A fordnál is volt az 1,6t, nem volt jó lett az 1,5 t, ez se jó, de már biztos faragják a következőt.
A renaultnál a tce motorok, azok se lettek túl jók már váltja az 1,33 t ami a mercivel közösen fejlesztett.
Egyre bonyolultabb motorok vannak, amik több törődést igényelnének, ehelyett kapnak 30ekm olajcserét, rosszabb esetben azt is 2 évente.
Mondj egy kiforrott motort benzines turbóból amit most új autóba raknak és mersz ajánlani, hogy az még 10 év múlva is koksz mentes lesz és nem fogja enni az olajat, de ne is legyen 10 év, legyen csak 5.
Nem kell matek zseninek lenni, 200ekm környékén turbós benzinesnél már koksz, egr, dieselnél dpf, kettős tömegű... simán bármi lehet a következő 5 évben. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
parandroid #187640 üzenetére
Elmennek sokat ezek még így is. A Passat B5.5 1.8T-t 374k km-nél talált új gazdára végig 20k km/év volt a csereperiódus. Minden gyári volt benne egyedül 1 új turbót kapott ennyi km alatt (igaz a vége felé már eszegette az olajat).
Az utód egy 1.8 TSI Skoda volt, na az kb 10k km után ette a vizet, aztán az olajat is elkezdte enni végül 100k km-nél gariban kapott egy új fűzött blokkott, ment is a levesbe (szintén gyári csereperiódussal futott, bár itt a konstrukció vt eleve szar nem az olajcsere miatt).
Az utód egy Passat B6 2.0 TDI volt 282k km-ig volt nálunk, 20k km/év volt a periódusa, gari lejárta után 15k km/év. Ennyi idő alatt egyedül egy EGR szelep hiba jött elő (ami sajnos a DPF-t is magával vitte a sírba, mert menthetetlenül telenyomta korommal).
Az utód egy Skoda 2.0TDI, 10k km után eszi a vizet...
A történelem ismétli önmagát?Nyilván ez csak egy pici szelet/morzsa az összes típus azonos autó között de sztem remekül szemléltei, hogy ami jó konstrukció az tud tartós lenni akkor is ha nincs benne minden másnap cserélve az olaj.
-
parandroid
félisten
válasz
molnarpeter #187641 üzenetére
Amúgy szerettem azt az autót, mármint a C Corsát. Kicsit benzines karakterisztikája volt, viszont normálisan hajtva 4-5 liter között elment. Combóban annyira nem volt finom, meg nem is 4-5 literrel jártak vele a területi képviselőink. Tényleg, részecskeszűrő (?) egyszer meghalt benne (az épp Combo volt), elment az autó ereje, 110-nél készen volt autópályán, és sűrű, fekete füstöt eregetett. Mire hazaértem, full korom volt a hátsó ajtó, de semmi kedvem nem volt 100 km-re otthontól, egy 12 órás nap végén az autópályán megállni. Másnap reggel begurultam vele a szervizbe, és otthagytam nekik. Ezen kívül nekem nem volt az 1,3 jtd-vel gondom. Sőt, most így belegondolva, az is lehet, hogy ez még az 1,7-es turbódízel volt?
Huh, de régen volt már. Corsa-kon kettőn is meghalt a turbo, azt már nem tudom, hogy javították-e, vagy cserélték. Valami olyasmi volt a sztori, hogy a tartósan alacsony fordulat miatt beállt, illetve nem működött 100%-on. De azokat az autókat én nem hajtottam, szóval nem ismerem pontosan a mesét - no meg a szerviz is hajlamos volt össze-vissza beszélni, a saját gépjárműveseinkről nem is beszélve.
Aztán épp akkortájt, amikor otthagytam őket, akkor álltak át saját flottáról lízingre.
p
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
parandroid #187640 üzenetére
1.3 Multijet(/jtd/cdti) esetén én lánc problémákkal találkoztam, hosszú állás után indítva 1-2 talán mintha füstölt volna (amire egyelőre nem láttam magyarázatot), illetve a részecskeszűrős verziók érzékenyebbek talán. EGR és szívósor koksz is előfordul, elvégre kis motor, kis átmérők, nagy turbó, nagy korom
- tisztítás megoldja legtöbbször, csere ritka. Összességében a hosszú periódushoz a vezérműlánc rövid élettartamát kötném talán. Viszont pl tök jó, hogy létezett belőle egytömegű lendkerekes verzió, és Bosch befecskendezős lévén viszonylag tartós&könnyen felújítható az üzemanyag rendszer.
-
parandroid
félisten
válasz
kisza25 #187638 üzenetére
Mondjuk Mo-n hajtottam pár céges autót is, szinte mind Opel volt (astra, corsa, combo), a céges policy évenkénti szerviz volt, olyan 4-5 évenként voltak cserélve, évenként olyan 40-50-60k beléjük ment. Egyedül az 1,3-as jtd-kkel voltak gondok, azoknak 30k volt szigorúan tartva, bár általában a turbó szokott rajtuk megkotlani, más nemigen. Jó sok autónk volt, szóval volt merítés, bár nem akkora, mint egy lízingcégnek.
Nem azt mondom, hogy egy autónak árt, he évente olajat cserélsz benne, azt is elhiszem, hogy a gyártók hajlamosak a takarékosságra a megbízhatóság rovására is, még az is lehet, hogy ezzel az autó élettartamát is rövidítik valamelyest, valamint mérsékelten elkötelezetten környezettudatosnak is tartom magam, de talán éppen ezért komoly vívódás tárgya bennem a megfontolás, miszerint vajon az-e a jó, ha minél jobban kitoljuk egy autó élettartamát (mondjuk 20+ évre), vagy ha 10-15 évesnél idősebb autók nem szaladgálnak az utakon? Nyilván a kérdés nem ilyen egyszerű, és jó válasz sincs rá, az meg semmiképpen nem lenne az, hogy akkor szándékosan tegyük őket tönkre, de én inkább úgy vagyok vele, hogy ha már megengedhetem magamnak, hogy 5-8 évente váltok, akkor inkább átülök egy modernebb autóba, tudván, hogy az addigi is még legalább még egyezer annyi ideig megbízhatóan teszi a dolgát valahol. A gondok meg akkor kezdődnek majd, amikor harmadik alkalommal is még egyszer annyi ideig tennie kellene a dolgát. Nyugat-EU-ban a piac leszabályozta magát, és egy ilyen idős autót már csak az tart életben, aki valami okból nagyon ragaszkodik hozzá, de racionális érvekről itt már nyilván nemigen lehet szó. Na most vajon ez a jó irány, vagy a (sry to say) nyomor találékonysága, amivel minden romot életben lehet tartani a végtelenségig? Hazamegyek tornyos kis falumba, és elborzadva figyelem, hogy a lakosság egy mérhető részének ott vannak letámasztva az udvar végében a szanaszéjjel rabolt romok, amik donorként életben tartják a szétrozsdàsodott, füstölő, össze-vissza kókányolt, bontószökevényt, amiben büszkén cserél 10 ezrenként olajat? És akkor a prince motor kokszolódik, a mazdám rohad, a minim meg szét fog hullani a 30k-s olajcseréktől? Tényleg ez a legnagyobb bajunk?
Sry a tl;dr-ért.p
-
szabonagyur
félisten
válasz
kisza25 #187638 üzenetére
Céges kocsikról beszéltem, azokba beletolnak évente 30-50ekm-t , 3-4 évesen mennek a piacra 150-200ekm-el azokhoz már 5-10 éves koruk között valamit jellemzően hozzá kell nyúlni.
Ezt amúgy milyen statisztikából vagy tapasztalatból veszed? Ne is haragudj de nettó hülyeség így általánosítani. -
kisza25
félisten
válasz
parandroid #187636 üzenetére
Ok, ez mind új autó volt, mi bajuk lett volna ennyi idő alatt
Az astra meg kapott minden 14ekm-en friss olajat, vagy abban is 2 évente ment a csere, de 110ekm az még ok, a gondok utána kezdődnek.
Céges kocsikról beszéltem, azokba beletolnak évente 30-50ekm-t , 3-4 évesen mennek a piacra 150-200ekm-el azokhoz már 5-10 éves koruk között valamit jellemzően hozzá kell nyúlni.
Családban van 380 ekm-t futott bontatlan motoros, minden 10ekm-en olajcserével
Van 190ekm bontatlan motoros, mondjuk az most egy ideje 5ekm/év -
Tin
veterán
válasz
parandroid #187636 üzenetére
Annyiban azért legyünk korrektek, hogy kb. az összes szakértő azt javasolja, hogy ne várjuk meg a 30+e km-es olajcsere periódust, hanem a felénél cseréljünk olajat. Ami, figyelembe véve az átlag magyar felhasználást (évi 10-15e km, felerészt város), évenkénti olajcserét jelent. Ez nem nagy plusz költség, és a motornak hosszú távon jobbat tesz, mint a 2 évente 30e km-es csere.
De vannak esetek (évi 30e km feletti futás, tehát jellemzően nem városi használat), amikor a periódus betartása sem okoz akkora kárt. Persze ott is jobb a felezett csere, de azokat jellemzően hosszabb távokon használják, és cégek.
-
parandroid
félisten
válasz
kisza25 #187634 üzenetére
Ohohohó, most megfogtál!
Astra: 8 év / 110k
Mazda 5: 5,5 év / 90k (szétverte a jég)
Mini gen2 (a kis herceg): kb 2 év 70-90k között (gtk)
Mini gen3: 3 év, 21-52k (lejárt lízingből visszavett autó)
Mazda 6: well, 1300 kmSzóval jah, valszeg a következő tulajok miatt csuklik annyit anyukám...
p
-
Tin
veterán
válasz
kisza25 #187632 üzenetére
Nem biztos, lásd a másik írásom a 7500 van 30e km-ről. 120e km-en utóbbi esetben 2 diós tisztítás belefér, és még marad 100e zsebben.
A 30e túlzás, ebben egyetértünk, egy magánembernél, évi 10e-s futással, sok várossal. De egy napi párszáz km-es pályázós autónál szerintem nem csinál akkora kárt, mint a magánember városi autóval 2 km-es távokon 15e km-nél cserélve...
-
kisza25
félisten
válasz
parandroid #187633 üzenetére
Te vagy a kivétel, aki erősíti a szabalyt
Mennyi ideig voltak meg ezek az autók év/km?Simán kicserélik, ha kéred, nem kell erőszakoskodni, én nekem 3500- nál volt az első csere (mondjuk ez ajánlottcsere volt) és 13500-nál a második csere (1 évnél) amúgy ajánlott csere 1év/15ekm és kötelező csere 2 év/30ekm lett volna előírva.
Nekem is volt 1,2HTP első generációs és nálam hibátlan volt, de másoknál vezérlés átugrás, szelep átégés és hasonló dolgok voltak, azért, mert neked pont szerencséd volt, az még semmit sem jelent
-
parandroid
félisten
válasz
kisza25 #187632 üzenetére
Óh, ne is, bevonzom őket. Volt már olajevő 1,6 ecotec astrám is, de sose kellett bele olajat tölteni. Aztán volt prince motoros minim, ami nem kokszosodott. Utána rohadós mazdám, amit nem bírtam szétrohasztani. Tudom, most tsi-t kellett volna vennem, vagy ecoboostot, hátha azokat is elbaszom elbaszni. De most egy háromhengeres kis piros fűnyíróval járok, meg egy újabb rohadós mazdával.
Amúgy elképzelem, ahogy begurulok a szalonba az autóval, és elkezdek erőszakoskodni, hogy márpedig olajcserét, de azonnal, mert már biztos olajsáros a motor!
Vagy csak kicserélem én otthon. Nem tudom, hogy kell, de majd megnézem jutubon, nem lehet olyan nehéz. Be is pecsételek magamnak a szervizkönyvbe. Mondjuk gombás gyereknyomdával. Akkor megveszed?p
-
kisza25
félisten
válasz
parandroid #187630 üzenetére
A miniben melyik motor van? Mert az 1.6 „Prince” az kokszolódós, amúgy a bmw N-es motorkódú motorjai elég fosok. Tőled sem vennék autót
Értem én, hogy 2 év/30 ekm van előírva, de hidd el, hogy se az olaj sár, se a savas olaj nem tesz jót a motornak
Tartsd csak meg jó sokáig a minit
Persze nem mindegy, hogy napi 2*3km ingázás van, vagy 2*50 és az is pályán.
Én nem azt mondtam, hogy pár évet fognak menni, egy csomó dolog javítható, diószórásal koksztalanítanak, vagy kap egy motor generált, de az olajcsere olcsóbb -
parandroid
félisten
válasz
kisza25 #187627 üzenetére
Értem. Tehát az összes bmw az elmúlt tizenpár évben max pár évet fog élni. Meg úgy általában bármi, ahol a gyártó 30k-s szervizintervallumot ad meg. Jó tudni, akkor keresek is gyorsan egy balekot a minire, mert már lassan 6 éves, most fog még csak harmadszor szervizbe menni életében, gondolom már nincs neki sok hátra. Talán valahova a balkánra még elviszi valami nepper...
p
-
kisza25
félisten
válasz
parandroid #187613 üzenetére
Az nem azért van, mert jó az autónak, hanem mert az olaj csere is bele számit a károsanyag kibocsátásba, amúgy fiat tiponál 15ekm volt a szerviz, ez nem fétis, ez kell a motornak, ha nem akarsz motorgenerált 5-10 éven belül, persze az első felhasználónál a gari alatt nem lesz baja (mondjuk manapság már ez sem mindig igaz), utána meg pörög az alkatrész piac. Saját bevallásod szerint sem értesz hozzá, nem vágod mi van a hattérben, fétisezel itt...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
PeeterssoN #187625 üzenetére
1.4: keress egyet a közelben és próbáld ki a kritikus emelkedőn, megfelel-e.
Fordból szívót vagy dízelt néznék. -
PeeterssoN
őstag
Most néztem újra a hahu-n a kia/hyundai párost 2013-tól találni párat ami a már nekem tetsző kinézet. De ezek mind 1.4 motorral ~100 LE körüli teljesítménnyel vannak. Elöző keresésben 110LE adtam meg minimum, mert a jelenlegi Toyotam is annyit tud. Kell a kraft hogy ne kettesben/hármasban kelljen feltepernem a budakeszi úton. Lehet hülyeség ezzel foglalkozni és simán jó az 1.4 is nekem, akkor viszont tuti ezeket a verdákat nézem végig. Apropó a Focus ecoboost motoroktól kell még félni? Vagy vállalhatóbb az 5 gangos sima 1.6 motor kevesebb lóerővel?
-
Tin
veterán
válasz
ReFleXx #187619 üzenetére
Nekem is van, annyira nem vészes a dolog, megszokható. Ki kell tapasztalni az elindulást, és annyi. SW Update amúgy remélem javítja, még nem voltam vele szervizben. Nálam csak elinduláskor jelentkezik, utána oké. Nagyon ritkán melegen is.
Enyém 150 LE-s és nagyon jól fogyaszt.
-
tboldi
nagyúr
válasz
BigBlackDog #187622 üzenetére
-
BigBlackDog
veterán
válasz
parandroid #187613 üzenetére
Suzuki is ilyen, ha jól tudom.
-
parandroid
félisten
-
ngaba
aktív tag
válasz
parandroid #187613 üzenetére
Én 15 ezrenként cserélem az olajat, a Pug306-omban még gyakrabban, 10-12 ezrenként cseréltem. A Pözsinél kevesebbe került az olajcsere, mint egy tankolás. Az autózás drága dolog, nem értem, miért pont ezen kellene spórolni. Szűrőkből is mindig minőségit rakatok bele. Annyi, hogy olajból nem a legprémiumabbat, hanem valami közepeset veszek, ilyen csereintervallumnál szerintem bőven jó az is.
-
ReFleXx
addikt
válasz
molnarpeter #187618 üzenetére
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
parandroid #187613 üzenetére
Ford is egész szűk intervallumot ad talán, Mercedes benzinesek is sűrűbb olajcserét kérnek emlékeim szerint.
-
ReFleXx
addikt
Pár éve már piacon van ez a kéthengerező 1.5 TSI motor (105LE), ami pl a lekoszono 3as Octaviban is kaphato volt (gondolom a legfrisebb Octaviaban is az van), lehet tudni valamit a megbizhatosagarol ennyi idő alatt, vagy még túl korai?
Ismerosnek ilyenje van Octviaban de meg szinte új csak 7e km van benne. Fogyival meg van elégedve (6.5l/100km). -
parandroid
félisten
válasz
kisza25 #187611 üzenetére
Mondjuk ha ennyit futott, akkor sanszos, hogy sokat pályázott, akkor pont nem gáz a 30e-s olajcsereperiódus. Amúgy sem értem ezt a fétist, már minden autónak ennyi a szervizciklusa, még pár év, és egy darabot sem fogtok találni, amiben 10-15 ezrenként cserélve volt. Ja, de, a Mazdámnak asszem egy év vagy 15k km még, de az meg úgysem kell majd senkinek, mert rohad.
p
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
PeeterssoN #187610 üzenetére
Ha van pénzügyi tartalék, és egy hozzáértő szerelő aki nem csak olajat cserél, vállalható egy alapos átnézés után
minél inkább korrekt cég az eladó, annál jobban, meg úgy magánszemélyként védve vagy valamennyire. Olajcsere és szervizperiódus ilyenkor a legkevésbé problémás, aki pár év alatt csavar ennyit az autóba, arra van kitalálva a long life, nem félnék tőle ilyen szempontból, persze ránézni rá lehet a dolgokra.
-
kisza25
félisten
válasz
PeeterssoN #187610 üzenetére
Mindent szabad, de ha minden 30ekm-en cseréltek benne olajat, akkor nem, ha minden 10-15 km-en és ezt számlákkal igazolja és nyomott áron van, akkor egy átvizsgálás után igen. Garancia semmire sincs használt autónál, hogy nem fog elromlani
-
PeeterssoN
őstag
Sziasztok ismét! Szabad sokat futott pár éves (max 5-6 éves) autót vásárolni?
Hahun láttam egy opal astra k-t 250k körül megtett kilométerrel. -
válasz
Pttypang #187602 üzenetére
Ja, azt továbbra is megnézném a kevés fotó alapján, ár/értékben ígéretes, jó a felszereltsége és megvan a telefontartó tüsi, ami twingoknál kb. a szent Grál, mert olyan ritka.
peterkeT: +1, Euro 6-os motor szinte biztosan nem fog elmenni 20 évet probléma nélkül, főleg nem egy euro 6d.
Laybee: Ceed amúgy nem rossz autó, én azokra lőnék, bár korábban volt valami láncfeszítő bajuk állítólag, ami annyira nem volt egészséges. Cégnél többnyire dízelek futnak, azok gond nélkül üzemelnek.
-
parandroid
félisten
válasz
Laybee #187601 üzenetére
Ha 20 évre vennél autót, akkor valami youngtimert, vagy klasszikust keress. Ha napi használatban lesz, és eleve használtan veszed, (2-2,5 millió eleve azt jelenti, hogy lassan 10 éves), az nem fog elmenni nálad még 20 évig. Illetve csak akkor, ha iszonyatos pénzeket költesz állagmegőrzésre, és karbantartásra, de az meg csak különleges autóknál éri meg.
p
-
válasz
MunezXBK #187596 üzenetére
Szeretik csodnek forditani, de a chapter 11 az nem igazi csod, az azt jelenti, hogy csodvedelmet kernek, van egy reorganizacios tervuk, es akar 18 honapon keresztul is ennek megfeleloen talpra tudjak allaitani a ceget anelkul, hogy a hitelezok likividalnak azt, mert nem fieztik a hitelt.
-
Drughi
addikt
válasz
Laybee #187601 üzenetére
Ezzel én is pontosan így vagyok, csak fura az egyik legnagyobb hellyel rendelkező ( mind csomagtér, mind lábtér) kopakt kombit kicsinek titulálni.
Nekem pl jobban tetszett mint a hasonló Focus kombi, Golf kombi, Astra kombi (H)
Nyilván az Octavia az "etalon" ahhoz mérik a helykínálatot.
-
válasz
CactuS #187589 üzenetére
Dehogy titkos, amit a renault topicban linkeltel, arrol van szo. [link]
Hetfon felhivom az eladot, hogy nala mi a tortenet, addig atgondolom, mert a mostani autot nem tudom nala leadni, jo lett volna siman beszamittatni es elgurulni a masikkal.
A hiteles verziok mennyire vadak altalaban? Tobbnel latom kiirva, hogy 20% onerotol elviheto.
Ha mas nem, akkor varok meg es milla kornyeken nezek majd egy masik peldanyt.Nevetseges aron van fent a kornyeken egy, azt nem is tudtam feldolgozni, hogy vajon ha beajanlanek egy milliot erte, akkor mit mondana, de az egyben levo hatso ules miatt max megnezni megyek.
Új hozzászólás Aktív témák
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Anime filmek és sorozatok
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Akvarisztika
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop 3 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest