Hirdetés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Projektor topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Gaming notebook topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #187099 üzenetére
Bár csak az lenne, az legalább keveset eszik.
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
-
kisza25
félisten
válasz focvis #187093 üzenetére
Pont így fogtam fel
Lehet, hogy az ibiza tetszetősebb, de a tipo sokkal jobb autó volt, minden téren. Jobb volt a rugózása, zajszigetelése, helykinálata, kényelme, hangja, váltója, féke. Csomagtere meg jóval nagyobb.
Amiben ibiza jobb, hogy kevesebbet fogyaszt, mert 165kg-al könnyebb, ugyanez miatt jobban megy és közvetlenebb a kormányzása, jobban megnézik és eddig kb mindenki azt, hitte egy új autó, ami jó érzéssel tölt el, mert ahhoz képest meg olcsó volt, de ennyi. Amúgy a sport futómű és relatív széles és peres gumival kanyargós jó úton élvezeteset lehet autózni, de többnyire átok ezeken az utakon, konkrétan más utakon járok, mint eddig, mert van egy két szakasz, ahol a vesekövem elmegy, azokat inkább kerülöm, szó szerint, 2km helyett inkább megyek 4-et, de jobb legyen az út. Ausztriában biztos jobban szeretném, főleg a hegyekben ahol voltam[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Qru
MODERÁTOR
válasz parandroid #187091 üzenetére
2.5 boxerrel a gépem orrában elfogult vagyok azt vedd hozzá.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
STC Speed
őstag
Sziasztok,
Fenntartás szempontból szerintetek melyik autó barátságosabb?
2008 környékéről Ford Focus mk 2 1.6 benzin vagy VW Jetta 5 1.6 MPI?Köszi
-
Tin
veterán
Nekünk egy 2005-ös 1.8-as Corolla Verso volt erre a célra, 6 évig. De azt csak a 2005 nyár utáni gyártásút szabad venni, előtte ették a olajat. Ez nem. Belement 50e km, idő 90%-ában rövid utak, semmi olajfogyasztás és ment is rendesen. Igaz télen rövid távokon bevert akár 13-et is, de havi 1 tankolásnál mindegy volt. És hosszabb utakra is simán használható volt. 1.4 körül adtam el ősszel 160e km-el. Erre a célra ideális, de sztem ugyanez a motor volt a sima Corollában is. Előtte egy 2000 cm3-es Accordom volt 5 évig, ugyanez a szitu.
-
parandroid
félisten
Naja, bár én hétköznapi motorokról beszéltem. Én a gen2 (R56) Cooper szívó 1,6-osának a hangját is nagyon szerettem, hiába megy jobban az új az 1,5-ös turbóssal, akármilyen mesterien próbálták kihozni belőle a legkulturáltabb járást, azért mégiscsak 3 henger...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz parandroid #187087 üzenetére
Jogos. 2.0 sorhat is szépen szól vagy egy picit nagyobb 2.5 V6. Vagy az egyetlen tényleg jó hangú 4 hengeresként ott a boxer motor.
#nincsbennetarcsi
-
-
grizlisandor
veterán
- Kisköbcentis szívóbenzin: EURO3 motorral néznék, hogy az EGR szeleppel se kelljen foglalkozni, mondjuk így meg nem éppen fiatal gép lesz. Azt hiszem, Mágus vett hasonló használatra egy Golf 4-t.
- Nagyköbcentis szívóbenzin: Nem tudom.
- Nem agyonbonyolított dízel is belefér, kivéve ha BP, mert ugye jönnek talán a korlátozások(?).
- Pedig az lenne a legjobb, tudod te is jól. -
Qru
MODERÁTOR
Nagyköbcentis benya. Nekem a 2.5 szívó nagyon gyorsan bemelegszik, még télen is (és több az olaj benne így lassabban is degradálódik le a mostoha körülmények között). Az 1.2 benzines sokkal lassabban melegszik be a 2.0 TDI meg még lassabban.
Ha keveset mész a fogyi nem árképző igazán és a kis ccm-es is sokat fog enni rövid utakon, viszont a nagyobb motor jól jön előzésnél, besorolásnál vagy ha mégis pályára tévedne az ember.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
nagy köbcentis szívóbenya, lehet v8 is, úgyis csak 5ekm-t mész évente, mindegy mennyit fogyaszt
SzlobiG: 208 1,4 hdi 0-100 17 másodperc, tipo 1,4 smpi 11,5 másodperc, teljesen másképpen kell használni a kettő motort, nekem is volt 1,4 crdi i30-am, érzetre jobban megy, de csak addig míg krúzolsz, mert már 1750 rpm-től van 220 Nm, de hiába akarod pörgetni nem megy jobban, a szívó benya meg 3500-ig döglött, de pörgetve meg jön az erő folyamatosan, másképp kell őket használni[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Tin
veterán
Legkevésbé a nagy köbcentis szívó benzinest nyírod ezzel a használattal. Az még talán időben fel is melegszik annyira, hogy fűtsön. Évi 5e km-nél meg hiába a 10 feletti fogyasztás, keveset mész, kevés a benzinköltség. Ha valami 10 éves japán választasz, nagy bajod nem lehet vele, csak legyen elnyűhetetlen a motor. (szerintem)
-
dj79
senior tag
válasz kisza25 #187081 üzenetére
Véleménykülönbségi vitaestet nyitnék engedelmetekkel. Hibrid vagy elektromos nem opció, városi használatra, sok rövid út hideg motorral, évenkénti 4-5000km használatra (olajcsere évente) , mi lenne a körülményekhez legideálisabb választás:
- kisköbcentis szívóbenzin, hogy hamarabb melegedjen át a rendszer
- nagyobb köbcentis szívóbenzin, hogy ne savasodjon annyira az olaj
- esetleg egy dpf,dmf mentes 1.3jtd, 1.4hdi, mert itt nincs benzin, ami lemosná a motorolajat a hengerfalról a sok rövid út alatt?
- SDI neeeeem -
kisza25
félisten
válasz SzlobiG #187078 üzenetére
kb 5-8ekm után kezd el menni kicsit jobban, de a 6. max sebesség tartásra van benne, amúgy az 5 van felosztva 6-ra, nem hosszú benne a 6. Nálam stabilan 8 körül evett. Forgatni kell, ha haladni akarsz, nyomatékcsúcs 4500-nál van, a max paci meg 6000-nél. 3500-4000-től lehet vele érdemben gyorsítani. Amúgy 140-el stabilabban tud menni, mert ott már 3800-at forog, közelebb van a nyomatékcsúcshoz.
Nem tudom, én tudtam azzal is haladni. (kamion mellett 150)[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
kisza25
félisten
válasz parandroid #187076 üzenetére
tegnap bb tesco melletti mosóból kanyarodtam ki balra (nincs a térképen olyan új a balaton út kft melletti füves területen van), ott elvileg 50-el lehet menni (lakott terület) messzebb jobbról jött egy jetta, kifordultam, kettőben kihuzattam 60-ig ne tartsam fel, de Ő azért bele jött a seggembe (simán meg is előzhetett volna, de nem, meg igazából nem is tartottam volna fel, ha nem jött volna gyorsabban, mint amivel lehetne). A tesco-t elhagyva, van egy lakott terület vége tábla, de csak 60-al lehet menni, mert egy rövid bekötő út a teherforgalom miatt, ott megelőzött záró vonalon kanyarba. Előttem is ment egy autó nem sokkal messzebb, szóval nem jutott messzire. Mivel csak kocsikáztam ,mondom meg nézem hova volt ilyen sietős. Szóval a balcsi felől jött délnek, majd vissza azzal párhuzamosan északnak, majd teljesen le a balcsi partra (partra már nem követtem), tutira csak autókázott, mert amikor mögötte mentem már nem is sietett sehova,csak az zavarta, hogy ki jöttem elé...
[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
parandroid
félisten
válasz SzlobiG #187078 üzenetére
Hozzászokott már mindenki a 100+ lóhoz, meg a turbóhoz. Szívó benzin kicsit másképp működik, pláne ha takarékosra próbálják hangolni. Mindig a jó öreg 1,3-as Felicia jut eszembe, a maga idejében de szerettem azt az autót, de menni sose akart szegény.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
SzlobiG
félisten
válasz kisza25 #187075 üzenetére
Így már nekem is világos meg érthető a csere, csak emlékeztem, hogy újonnan vetted a Tipo-t.
Apropó ha már Tipo nálunk a cég vett 8db-ot 1.4 szívó benyával...nem is emlékszek mikor mentem ennyire lusta autóval, valami szörnyű közlekedni vele jól meg kell gondolni vel egy előzést és még raktak mellé egy 6-os váltót. Pályán a 130-at se képes tartani ha jön egy pici emelkedő simán vissza lassul 110-re tempomattal, arról nem beszélve hogy zabál is elég rendesen kolléga 700km alatt kétszer kellett megtankolnia, így jellemezte: mint egy beteg teve olyan lomha. Amúgy maga az autó nem rossz, de ez a motor egy átok bele.
Én a kis 208 1.4hdi-vel lazán ott hagyom pláne hogy az bírja a tempomat 145-t is.
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #187075 üzenetére
Fék nélkül.
peterkeT: Én is mindenkit letolok a g’be, pedig csak 83 vérmes paci áll rendelkezésemre.
Na, jó, nem. Bár szeretek lendületesen vezetni, és utálom azt is, ha indokolatlanul lassan haladnak előttem (itt, Mosonmagyaróváron viszonylag sűrűn előfordul, hogy 50 helyett maxi 40-nel vonatozunk, de inkább kevesebbel), de türelmes és empatikus szoktam lenni, nem villogok, nem erősködök, stb.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz tboldi #187074 üzenetére
Sajnos az igazi megoldás az, hogy a határ megfelelő oldalán kell vezetni. Rémálom, ami a magyar utakon megy. Sajnos komolyan örülök, hogy ritkán járok arra. Pedig errefelé kicsit több a jól motorizált, vagy kicsit még a gyárinál is szakszerűen feljebb pöckölt autó az utakon, de engem még soha egy Porsche, Lambo, vagy R8 nem akart letolni, ha hazamegyünk Magyarországra, ott az az érzésem, hogy minden szakadt Focust (csak példa, tényleg bármi lehet) a bizonyítási vágy hajt, úgy küzdenek minden egyes másodpercért, mintha az életük múlna rajta...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
kisza25
félisten
válasz diegho #187070 üzenetére
igen, seat ibiza sport 1,4 16v
BigBlackDog: mert a polo eleje olyan, mint a golf
SzlobiG: volt az is
mobal: párszor leírtam már: vírus on, munka off, nyaraltatás off és ebből tudtam gyorsan pénzt csinálni (tipo-t 3,3M eladtam, seatot 1,4M vettem)
Nem éri meg ilyen gyakran cserélgetni, éves szinten kb 300 eFt bukó egy autón, ha 3-4M Ft körül van az értéke, az más kérdés, hogy rákölteni egyikre sem kellett, szóval relatív.
A tipo 15 hónapot volt meg, azon 450eFt volt a bukó, de nem terveztem eladni, így alakult.
tboldi: kilincsel előre, vagy hogyan? Amúgy nem kereszteződésekben nem adják meg, az eleje, valahogy össze van húzva, így még kisebbnek tűnik, mint amekkora[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #187069 üzenetére
Mert egész jól néz ki szemből.
Előlem sosem húzódnak le kb, ránézésre is tudják, hogy nincs tarcsi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
parandroid
félisten
válasz Laslow #187060 üzenetére
A mazdákat ne kiszórd, hanem nézd (nézesd) át vásárlás előtt. Polo mellet ott vannak ugyanannak az olcsóbb verziói, seat ibiza, skoda fabia. Utóbbit én nem venném, próbáltam, nagyon nem tetszett, de sokan szeretik. Ibizát többet vezettem, használható, érzetre jóval közelebb van a polohoz, mint a fabia. Amúgy golfot is nyugodtan nézzetek, 2-3 generációval korábbiak kb akkorák, mint most egy polo. Esetleg még Clio/Pug 20x jöhet még szóba. Fiesta, Corsa is van, azok is biztos jók. Igazából ebben a kategóriában azt kell venni, amiből találsz egy jó állapotút, és még el tudod fogadni autónak. Ha olyat keresel, ami kimondottan tetszik is, az mindig nagyon leszűkíti a kört, és a végén a műszaki tartalom lesz kompromisszumos. Márpedig ennyiért sajnos már lesznek kompromisszumok bőven.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Laslow
senior tag
válasz molnarpeter #187065 üzenetére
Elektromosban nem gondolkozunk, mert nincs lehetőség otthon vezetékről tölteni. Sem munkahelyen. Az meg a világ legnagyobb macerája lenne, hogy csak azért elmenjünk valahova naponta fél-két órára, hogy tudjuk ott tölteni... A sima hibrid viszont, mint pl az Aurisunk, tökéletes, csak az most a nagy, családi autónk, ami mellé kicsit keresünk.
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Laslow #187064 üzenetére
Némi iróniával írtam csak a Hondát, a Toyota hibrid rendszere nagyságrendekkel megbízhatóbb
Írtad, hogy nem fogja elhagyni a városhatárt. C-Zero/iOn/i-MiEV pont van már ennyiért, érdemes ránézni, ingyen parkolás, olcsó "tankolás", kedvezményes adózás mellett pont erre a felhasználásra való. Fb csoportjában érdemes körülnézni, ott a több infó szokott lenni az eladó példányokról, akku infókat könnyen ki lehet nyerni, e-service ért a típushoz.
[ Szerkesztve ]
-
Laslow
senior tag
válasz molnarpeter #187058 üzenetére
Mindenképp kell hátsó ajtó is!
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
Laslow
senior tag
válasz kisza25 #187059 üzenetére
Sajnos külsőleg nagyobb autó kell. Ennek az az oka, hogy az utakon sokan sajnos semmibe veszik a pici autót. Napi szinten. Nagyon éles a kontraszt, amikor Picantoval, és amikor Ceeddel/Auris-szal közlekedünk Budapesten. Picantot vezetve folyton bevágnak elénk, elvárják, hogy elsőbbséget adjunk amikor a KRESZ szerint a Picantonak lenne elsőbbsége, stb. Egy nagy kombival ez a jelenség nagyjából megszűnik, tapasztaljuk. Ugyanakkor nagy autó nem kell, mert annak a beltere is nagy, és így kényelmetlen egy az átlagnál kisebb termetű embernek, akinek a Picanto belső mérete tökéletes, valamint második autót keresünk, kis városit, amivel könnyű parkolni, de azért aminek a csomagtartója már értelmezhető méretű, pl belefér két iskolatáska, meg még ha kell valami (250-350 liter környéke). Az autó tényleg nem fogja elhagyni Budapestet, nem kell nagy legyen évente egyszer sem.
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
Laslow
senior tag
válasz parandroid #187056 üzenetére
Az i20-at azért vetettem el, mert épp a napokban néztem a fenntartásokkal kezelendő ADAC 10 éves meghibásodási statisztikát, és ott az jött ki a legrosszabbnak. A Mazdákat meg a rozsda miatt szórtam ki, egy 323f nálunk is szétrohadt, és ahogy hallom az újabbak sem tartósabbak. A Polonak és a Notenak utánanézek.
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
parandroid
félisten
válasz Laslow #187055 üzenetére
Polo, és klónjai? Hyundai i20 (meg nem tudom mi a párja Kiaban)? Mazda 2? Csak ötletek, nem tudom ebben az árkategóriában ezekből melyik évjárat, motor, felszereltség fér bele. 2 gyerekhez amúgy én Picanto méretet már nem nézném, inkább eggyel nagyobbak, mint fent is. Illetve gyerekkel külsőre a Jazzhez hasonlóan jó kialakításúnak tűnik a Nissan Note, de nincs vele személyes tapasztalatom (egy kolléga használt ilyet családi autónak két kicsivel).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Laslow
senior tag
Sziasztok!
Egy 2007-es KIA Picanto utódját keressük. Kisautó kategóriában mit ajánlotok az alábbi szempontokra?2010-től
max 2,2M Ft-ig
benzin vagy hibrid hajtással
automata váltóval
min. 250 literes csomagtartóval
kizárólag Budapesten belüli használatra
évi 10.000 km futásra
második autónak
163 cm magas női sofőrnek
két gyerekkel hátul?A Honda Jazzen és Toyota Yarison felül nem látok semmit, de biztos kell legyen más ajánlott típus is.
[ Szerkesztve ]
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
Füleske
addikt
válasz yuing #187050 üzenetére
Egyébként én is olvastam már olyat hogy nem lesz több e-up/citigo/mii . Amint elég MEB platformra épülő elektromos autót tudnak gyártani (ID sorozat, Skoda Enyaq, Seat el-born stb.) akkor nem fognak a nem elektromos platformra épülőkkel ( = profitot nem termelő co2 kvótaautók) tovább foglalkozni.
-
Cyborg
őstag
Hát ezaz, van dilemma bőven, vagy nincs dilemma, ha nem számolgat az ember
Most dízelem van, 15 éve nyúzom, már öreg, 20 éves, meg sajnálom is, mert elég rövideket megyek az utóbbi 10 évben. Szerintem nem megyek 10ezret se egy évben, az éves olajcsere hamarabb eljön, mint a 10ezer km, kis városban lakom, hamar odaérek mindenhova, meló is 10km, egyszóval akaratlanul is gyilkolom.
Lehet , hogy veszek még utoljára egy fosszilis autót, vagy megvárom, amíg teljesen kihullik alólam a mostani kocsi, addig hátha lesz valami változás, vagy beesik a passat gte ára olyan 2-2,5 millióra
Egy prius pluginnel amúgy már szinte 90%-ban emisszió mentesen tudnék közlekedni, de sajnos az is még az elérhetetlen kategória, vagyis én annyi pénzt nem adok autóért.Az is érdekes, hogy szerintem tökre adja magát, hogy egy golf kombi gte, vagy egy auris kombi plugin lenne az ideális családi autó, de mégsem létezik egyik se.
Szerintem sokan váltanának zöld(ebb) technkiára, de a csóró magyarnak még nem adja ki a matek mindig.
-
Dare2Live
félisten
Bemásztam ma yaris alá, vki MEGINT lelopkodott pár kupakokat kifolyókról. Tudomisén ilyen 400Ft darabja ennyi nem fér be? Kiesni tuti nem tudnak ezek kiesni.
hátul kifolyóknál vasnál azért rozsda kezdemény. [link]
Kipuf tartó néz ki a legcsúnyábban, de tippre még 7-9mm vastagságban megvan az anyag. [link]
Nem nagyon értek hozzá, hogy ez jó vagy rossz egy 12éves autótól...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
őstag
válasz Füleske #187007 üzenetére
Beszéltem a skodásokkal, az egyik márkakereskedés értékesítője gyakorlatilag 10 másodperc után elküldött a faszba, nincs és nem is lesz jeligével, szerinte kivezették a modellt.
A másik korrekten felvázolta a jelenlegi helyzetet, kifejtette, hogy a forint jelenlegi gyengélkedése mellett valószínűleg drágábban tér vissza a Citigoe, de semmit nem tud ígérni, mert ők sem tudják elérni a rendszerben. Mindenesetre felvette az adataimat, és megkeres majd, mihelyst változás történik. Kíváncsian várom én is a fejleményeket.A jövőre debütáló elektromos Dacia is érdekes lehet, ha a keret nem merül ki addig. Ha meg elfogy, a kormány elkötelezettsége miatt gondolom várható még hasonló pályázat.
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #187047 üzenetére
Skodás szerelő szerint megvan a motorkódok jelölése... AZtaQrva, illetve BazMEg... Idővel elvben javítottak sokmindenen, pl a láncon is és ugye tudjuk, hogy a VW láncai azóta is kifejezetten jók
-
kisza25
félisten
válasz molnarpeter #187047 üzenetére
Nem tudom mennyire segített, hogy gázos volt, ahogy nézem 1,2 mpi néven él tovább, ha egyáltalán ugyanaz
A seat ibizában is van még 2012- es évjáratnaá 1,2 12v[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kisza25 #187046 üzenetére
Azt hittem, már kifutott ez a motor többi típusnál az 1.0 szívót láttam már. Elvileg lett módosítva (20 motor cikk szerint 2009-ig érintett), ezek szerint csak más lett, de megszüntetni nem sikerült. 6V-12V passz, valószínű a nagyobb szelepek jobban bírják, de nem ismerem a konstrukciós részleteket.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz molnarpeter #187037 üzenetére
Az nem az 1,2 htp 12V, vagy a 6v is ugyanazokkal a nyügökkel küzd?
Ismerős amúgy bele futott egy skoda rapoddal is az átégett szelepekbe az 1,2 12v-vel, azt hittem már orvosolták[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kickass #187044 üzenetére
Kéne invitálni egy jó öreg Transit 2.5D résztvevőt is, lehetőleg kirohadt kipufogóval, hogy legyen egy kellemes soundtrack a race alatt SDI Golf mellett szerintem az 1.3 dízel Fiat is labdába tudna rúgni, mikor vészmódban van. 2000 km-es hazahozatal alatt legfeljebb lejtőn ment 120 fölé, aztán kb 0 forintból itthon összetoldottam egy vákuum csövet, azóta hasít a 90 ló Ja meg honorable mention címen egy mopedautó is jó lenne.
Korábban volt egy ötletem, hogy kéne 100-as benzin vs 95 oktán erőmérő, na ugyanezt meg lehetne csinálni, csak limp mode vs normál állapottal is (ha olvas a TC, jelentkezem )
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz molnarpeter #187043 üzenetére
Ossze kell trombitalni egy rakat ilyen lassu gepet, aztan rendezni egy 'nem gyorsulas'-i versenyt esku viszem a kotkodat
youtube-ra feltoltve tuti cult lenne -
dj79
senior tag
válasz Kickass #187035 üzenetére
Nehogy körbeautózás közben nagyon hirtelen elkezdjen csapkodni a lánc
1.5dci 82 lovas kisteherem volt, jó kis cucc, 200 ezer után volt egy üzemanyag rendszer felújítás, de 350-ben megállt. A korai 1.4 hdi-ket sokan szeretik, kivéve a 16 szelepes változatot.
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz molnarpeter #187037 üzenetére
Ugy nem nehez ha mar vagy 200 kiloval konnyebb mert inkabb mar csak vasoxid mint vas
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kickass #187035 üzenetére
Most megnéztem, fél másodperc van gyorsulásban a kettő között, de szerintem az SDI nyerne, miután féltávon a benzinesen átugrik a vezérlés vagy beég egy szelep viszont a 3 henger az már fél V6, növeli a sportértéket.
tboy93: 140 alapján csak Lengyelország lehet
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kickass #187033 üzenetére
De számomra a világ lustája akkor is az 1-es Jetta volt automata váltóval (hogy a legkisebb benzines, vagy az 1.6 szívó dízel volt, arra már nem emlékszem). Nem az enyém volt, hanem egy kedves barátomé. Ő nevezte így: a világ lustája.
szerk.: nem ment, de legalább megfontolt volt.[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
veterán
válasz tboy93 #187029 üzenetére
mire eléri az ember a 100-as tempót, elalszik
Na ezt nem fogja fel a feleségem, hogy 100 alatt álmosodok az unalomtól És ez veszélyes!
Mindig cseszeget hogy menjek már lassabban. Múltkor pont emiatt kellett satuféket nyomnom, mert számomra ismeretlen életidegen sebességtartományban (70-80) kezdtem biciklit előzni, a szokásos 100-120 (140) tempómnál simán megelőztem volna, de így jöttek szemből és fékezni kellett.https://tinyurl.com/rasoapro
-
molnarpeter
nagyúr
Drága, de legalább le van lakva szegény drágábbak között az 1.4 PDTDI nem egy rossz motor, keveset eszik, nem különösebben elromlós a részecskeszűrő nélküli változatban, viszont 3 henger. 4 hengerrel maradt az 1.9 PD TDI 2010-ig kb akár dpf nélkül, ennél a hajtókar csapágy probléma merül fel, kis összegből megelőzhető.
Használtam céges Fiesta mk7 1.4 TDCI-t, volt várostól pályáig minden, előbbit a lendkerék már megérezte úgy 200k km alatt, viszont utóbbinak tulajdonítom, hogy a DPF jól bírta. Azok is benéznek már millió körül, de egy régebbi, amiben egytömegű van és nincs részecskeszűrő, racionálisabb választás lehet némelyik 1.6 TDCI/HDI is volt egytömegűvel szűrő nélkül 90 lóval, alkatrész oldalakon rákeresve egyből kiderül, van-e hozzá lendkerék vagy sem (drágább liga, de pár éves C4-ben nem volt, cserébe kényelmetlennek tapasztaltam a pedál mozgási vonalát, szinte ropogott a térdem, mintha furgont vezetnék).
Opel Corsa 1.7 DTI is jó lehet, adagoló javítás nem nagy tétel, egyszerű és nem kockázatos motor, persze az sem meríti ki a keretet.
Opel és Fiat vonalon kb ennyiért vannak az 1.3 Multijet motorok, a 90 lovas picit több kockázatot rejthet a változó geo-s turbó miatt, és a 6-os váltóknál csapágy problémák lehetnek, plusz ott van kettőstömegű is. 5-ös váltóval sima lendkerék járt, inkább azt keresném. Láncos vezérlés, ha csörög, akkor csere (30 ezrenként cserélt olajjal akár 100k km alatt cserés tud lenni, sűrűbben szervizelve 200k felett is tudhat...), EGR tisztítás szokott még kelleni. Fiat vonalon féltengely szokott még elfáradni (-> felújítás), Opelnél nem tudom, mennyire jellemző. Befecskendezés a Bosch terméke, nem szokott elromlani, de fel lehet újítani is, összességében jó. Hideg indítás alkalmával előfordul kék füst, nem nagyon találtam megfejtést rá, ritka probléma.
1.5 dci vonalon csak a nemrég halott infókat mondom - injektor 70k, nagynyomású szivattyú 100k Ft a régebbieknél (Delphi), az Euro 5 verziók már Bosch rendszert kaptak (valami 90 ló volt a határ, szóval a 86 lovas még Bosch, erősebbek Siemens/Conti). A hajtókar csapágy ezeket a gyengébbeket nem érinti szerencsére.
(Csak ami eszembe jutott hirtelen )
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz molnarpeter #187023 üzenetére
Elég veszélyesek ezek az autók már manapság...
...mire eléri az ember a 100-as tempót, elalszik
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #187023 üzenetére
Ennyiért gondolom ez vicc akart lenni
Inkább egy 1.4 HDI/TDCI olcsóbban, sőt az árkülönbség miatt kijönne egy 1.5dci, felújítással együtt. -
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #187025 üzenetére
Mint a reklámokban, csak illusztráció
Vicces dolog amúgy a szőnyeg is, ha lenne egy cég, ami egy darabok értékesítésére is hajlandó, biztosan lehetne sofőr szőnyeget eladni külön. Nekünk is valami random volt beledobva a Golfba, de egyből kapott inkább specifikus gumiszőnyeg szettet (mondjuk lassan az is el fog kopni )
-
veterán
válasz molnarpeter #187023 üzenetére
Jól megkérik az árát. Merci gumiszőnyeg, kormányborítás, rozsdásra kopott küszöb, rozsda a bal első sárvédőn...
https://tinyurl.com/rasoapro
-
zoo8800
veterán
válasz molnarpeter #187023 üzenetére
Nem akarsz esetleg nicknevet váltani? Megnéztem, az "1.9 SDI" még nincs foglalva
rip and tear, until it is done
-
molnarpeter
nagyúr
-
veterán
válasz csiry007 #186899 üzenetére
2 autó létezett ami alkalmas volt a feladatra, Chrysler Grand Voyager (a.k.a Town&Country) és Mazda MPV.
Ezek már javarészt elporladtak
Olyat keress amiben a hátsó sor 3 személyes, a középső 2 vagy 3, nem pedig hátul 2 szükséghely van.
Szerintem is kisbusz.https://tinyurl.com/rasoapro
-
nagyúr
válasz tboy93 #187015 üzenetére
A régi nagyobb, jobban variálható ülésekkel (viszont a 3. sor ülései azok nem padlóba ereszthetők, ám teljes értékűek. Szóval ami az előnye, az a hátránya is a réginek.
És hát bizony a nagyszülők és az unokák. Ugye egy megint tényleg érdekes kérdés.
Mi úgy megyünk nyaralni velük (ha épp csak ők, meg mi), hogy két autóval, amibe befér tényleg minden, majd ha letáborozunk, onnantól a 7 személyessel megyünk mindenhova. Csak 1 autónak kell parkoló, üzemanyag ésatöbbi'.
(Na ez most félig off, félig nem...)
Na meg lassan akár én is lehetek nagypapa.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
nagyúr
válasz molnarpeter #187017 üzenetére
Ilyen 2010 körüli példányokra néztem rá, ctdi volt mind.
-
nagyúr
válasz cappa72 #187013 üzenetére
Apósoméknak eggyel újabb volt, az talán kicsit nagyobb, de tetőbox volt hozzá! Most, hogy kirepültek a gyerekek, már elférnek egy Sorentoban is. (Amúgy nem, mert 2,5 év alatt 4 unokát hozott a gólya és a Balaton menet már most offos az 5 személyes autóval)
Mondjuk arra is kíváncsi leszek, hogy mi hogy fogunk jövő héten beférni 2 kis gyerkőccel a sedan Accordba 1 heti cuccal. Első kiruccanás lesz az öcskössel
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz tboy93 #187011 üzenetére
Így van! Ezért írtam, hogy szódával elmegy...
Nekünk csak 3 van, mégis kellett kiegészítés felül és hátul isAz az 1 bőrödnyi cipő az:
És régesrégen, amikor még tényleg kellett a homokozóvödörtől elkezdve a kismotoron át minden:
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
-
nagyúr
válasz csiry007 #186899 üzenetére
Fúúú... 4 gyerekhez nehéz, oda már inkább kisbusz, mint hagyományos egyterű.
A Galaxy/Sharan/Alhambra 7 ülésesekből a régi fajta még csak-csak, de az is szódával, tetőbox használatával. Persze rövidebb kiruccanásokhoz ezek a hagyományos egyterűek rendben is vannak, hosszabb távra, amikor már kismotor, kiságy is kell, akkor neccesek.Mások tapasztalatából merítve:
4 gyerekes kollégám a te általad is említett ford transit custom kombit vett. Na ott már elférnek.
Másik 4 gyerekes barátom ő VW multivan-t vett.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
raven12
senior tag
Sziasztok!
Évi 10000 km-re keresek autót, elsősorban barátnőm ix. kerületből ingazna Érdre dolgozni vele (egy út kb 30km, jó része városban, minimális autopalyaval). De persze én is vezetnem és használnánk más utakra is.
Állandó utazók: 1-2 fő.
Nincsenek óriási elvarasok (nem letminimum a digit klíma, automata ablaktörlő stb. (de persze welcome extrák)), inkább a megbízhatóság, praktikussag a fontos, minél kevesebb elromolhato cuccal, illetve a minél alacsonyabb fogyasztás, de azért kb. 80LE/tonna legyen benne. 4 ülés, 5 ajtó, ez még elvaras.
Max ár: 1-1,2 millió Ft.Első körben mi 1.3as Yaris II-t néztünk, mert az első generáció csomagtere túl pöttöm. A probléma viszont, hogy a jobb allapotuak piszok drágák.
Ford fiesta V-öt néztünk még, abból van bőven választék.
Alternatívaként még 9. generációs 5 ajtós Corolla hatchbacket néztünk, mert a yaris ii-nel csak 36 centivel hosszabb, az még belefer méretben (de alapvetően kisebb autót keresünk).
Nagyon csábító a Swift II még, de bevallom odzkodom tőle.Mi a véleményetek, mi lenne jó választás, van valami, ami jobb akár autó-motor parositasokkal, amelyikeknek minél kevesebb betegségük van?
Köszönöm előre is a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz yuing #186987 üzenetére
Szinte biztos hogy nem. Az idei mennyiség pár hét alatt fogyott el, most hogy 1 millióval több a támogatás akkor kb. mire kiírják a honlapra már nem lehet rendelni. Viszont ha a többi kedvezményes típusból lesz elég mennyiség (és lesz szándék a 11-13 milliós autókat bevinni 11 alá) akkor kétlem hogy kitart a támogatási keret őszig.
-
csiry007
csendes tag
válasz molnarpeter #186904 üzenetére
Az Toyota "festő autóból 7személyesített" egyterűivel, hogy újonnan annyi pénzért, mint az Opel nekem túl puritán. Legyen már a beltérben is valami izgi és szép. Az 5008as mondjuk egy kicsit ezt túl is tolja, de inkább :) ezzel csak az a baj, hogy (néztük) bárhogyan variált lehajtott 4 hátsó ülés mellé kevés a parkoló tér... Kisbuszból Ford a nyerő, de ott most a "kistesó" is (tourneo connect) elég térrel rendelkezik. Galaxy nagy vágy, de csak használtan fér bele (Mondjuk 6 körül már csodaszépek vannak). Renaultból a senic nem inkább az espace (gyönyörű) azt nem tudom mennyire pakolható felhajtott ülésekkel.
Jelenlegi sorrend
Ford tourneo
Galaxy (használt)
Kodiaq
Espace (használt) -
rbalint88
addikt
válasz Pttypang #187004 üzenetére
az a baj, hogy a 600ezres autó is simán bekérheti ezt a javítási összeget, azok is öregek már mind. persze értem, hogy fáj az értékét ráborítani most a twingora, de ha a többi része rendben van (főleg a rozsda), akkor lehet még mindig ebbe tolni a lét, mint venni egy bizonytalant, aminél szintén bármikor beüthet a szar és repülhet rá ugyanúgy 200k - sőt, inkább úgy fogalmaznék, hogy amit megveszel 600-ért, arra az első szerviznél rá is fog menni és még utána is beüthet a szar.
kollégámnak c corsája van/volt, szintén komplett motorgenerál kellene neki, inkább vett egy régi swiftet a motorfelújítás árából és addig se kell vonatozni... -
veterán
válasz molnarpeter #187003 üzenetére
Szerintem teszek SDI-t a twingoba
Bontott motornal is ugyanezek a kockazati tenyezok, ugyanugy 200-as vegosszeg a munkadij + vezerlescsere + papirok. (Ezt konkretan nem kalkulaltam, csak beszeltuk a szerelovel)
Ki kene probalnom egy 2-es cliot, c corsat, fiestat igy sorban, hogy valami tapasztalat is legyen beules alapjan. Orokzold yaris, jazz draga klimasban, oreg corollak mar tul oregek azert, VAG csoport roulette kategoriabbnak tunik a fent felsoroltaknal.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Pttypang #187002 üzenetére
[link] esetleg bontott motor, bár itt is a munkadíj a jelentős költség...
Ford értékvesztése aránylag magas, tekert import a konkurencia, árak béka feneke alatt, gyakori céges autóként a márka, nem rossz vételek szerintem. Rozsda a kritikus pont szvsz. Viszont én azért SDI-t mondanék
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #186983 üzenetére
Eszi az olajat rendesen, 1500 km-enkent egy litert kortyolgat. 200 lenne kb a csapagyakkal a szelepszarszimering elso tippre, aztan akkor mar egy vezerles cseret is elbirna, mert nem tudni, mikor volt rajta.
6-os ford fiesta meglepoen olcson rohangal még, az kinézetre se rossz, sok a céges a piacon, vagy mi a titok ott?
Everybody lies.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest