- Csendben leállította a Deep Link fejlesztését az Intel
- Már Vulkan API-val is működik a Smooth Motion képgenerálás
- Driftelős és lövöldözős hangulatú lett az új Arc meghajtó
- Ollós klaviatúrával és az eddigi legkisebb Basilisk egérrel jelentkezett a Razer
- Viszonylag kompakt léghűtésekkel gyarapította kínálatát az Arctic
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
válasz
kardkovacsi #76892 üzenetére
Igen, en honapokkal kesobbre vartam. Bar korabban valahol emlitettek, hogy a kozeledesre automatikus nyitast is lokaciofuggove lehet majd tenni ettol a verziotol, de ahogy neztem az kimaradt.
-
brumi1024
veterán
válasz
kardkovacsi #76889 üzenetére
A battery heat management display lett jobb, mar akkor is jelzi a kondicionalast, ha tul meleg az akku es huteni kell, eddig csak hidegben tette. A masik ket valtoztatas is felreertheto, nem gyorsabban szamol, hanem extra ikonok kerultek ki a fokepernyore (Home, Workplace, illetve kereses), igy az utvonaltervezes elkezdese gyorsabb (mondjuk ez szerintem kifejezetten hasznos).
A My Mode Efficient pedig csak az SP21-es autokat erinti, nalunk Eco Pro van, es eddig is megjegyezte a leallitaskori allapotot.
-
kardkovacsi
senior tag
ezt ti tudtátok, hogy minden új autóhoz is jár?
-
kardkovacsi
senior tag
Van új szoftver 03/2025. Épp installálódik. Release notes szerint kicsit jobb lett a battery heat management és a navi gyorsabban számol meg lehet default efficient módban indítani az autót. Mondjuk az nálam eddig pont nulla perc volt 18e kilométer alatt
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
Kinder #76887 üzenetére
Amúgy a BMW térképe elég gáz, nem a megjelenítés mert az nagyszerű, de az adat, hogy például haza úgy akar hozni, egy olyan útvonalon ami 10 éve!!! le van zárva cölöpökkel, az nevetséges. Ma is bevitt egy lezárt részre, már legalább fél éve zárva van virágágyással és semmi, simán oda tervezett. A legjobb viszont az volt, hogy a múltkor elvitt egy osztrák kishatárra ami már 40 napja zárva volt (térkép mellé RTTI-m is van).
-
Kinder
senior tag
válasz
kardkovacsi #76885 üzenetére
Az jó, nekem júliusig van megvéve a térkép, és augusztusban megyünk nyaralni
Mondjuk ismerem az utat, tudom, merre vannak töltők, navi sem kell, nade akkor is érdekes lenne, ha nem tudna frissítés nélkül tervezni legalább a "régi" töltőkkel. -
sakal83
addikt
Sziasztok
Egyterut keresve kepbe kerult a gran tourer.
Hasznaltan milyen diesel motorral erdemes venni? Mennyire ajánlott? Tipushobak femntartasa milyen?
2018 elotti modellek fernenek bele az erre szant keretbe.
-
kardkovacsi
senior tag
FYI a töltés tervezés az online megy az i4-nél, szombaton voltunk a Fertő-tónál és jöttünk haza, de elég gyenge volt a net vagy valami probléma volt a a BMW szervereivel de nem akart rendesen tervezni, aztán egy idő után kiírta, no server connection. Ezután meg feldobta, hogy local keressek töltőt. Úgy 10 km után meg simán váltott magától és megjavult minden, feldobta meg kell állnunk Bábolnán.
Ez mondjuk abból a szempontból érdekes, hogy ha nem veszel térkép update-et a BMW-től akkor valszeg a töltővel tervezés se fog menni.
-
madkiller
őstag
válasz
kardkovacsi #76881 üzenetére
X3 30e-t 32 helyett hoztam el 28ba, de akkor nem volt ilyen kedvezmény meghirdetve. Októberben rendeltem ennyiért februárban elhoztam.
-
CharlieDrop
veterán
válasz
kardkovacsi #76881 üzenetére
akkor az úgy korrekt.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
CharlieDrop #76879 üzenetére
Igen, én ahogy értettem 5M körüli kedvezményt tudsz behúzni. Lehet még kapsz mellé egy keveset. A lényeg egy 30 millás autót elhozol 25-ért.
-
válasz
CharlieDrop #76879 üzenetére
Egy i5 meg 37 szóval tök reális az az ár.
-
CharlieDrop
veterán
válasz
kardkovacsi #76861 üzenetére
ja, de ez indul, konfigoltam egy i4-et, ami kb. megfelelne a Kona felszereltségének, majdnem 30 milla volt
-
madkiller
őstag
válasz
kardkovacsi #76861 üzenetére
És ebből még ad az értékesítő vagy ez már az alja?
-
Zola007
veterán
válasz
kardkovacsi #76867 üzenetére
kisebb falu nappali fogyasztása
Sok ilyen töltőt nem raknának itthon szerintem. -
kardkovacsi
senior tag
válasz
brumi1024 #76873 üzenetére
Ja
Bár én viszonylag keveset töltök publikus töltőn, ezért kevésbé érint, de nem valami korrekt a BMW-től, hogy évekig úgy hirdette az autóit, hogy tessék itt van a kedvezményes töltés az autóhoz, meg nem kell rengeteg szoftverrel/appal vacakolni...mostanra meg eljutunk oda, hogy egyáltalán ne érje meg a BMW kártya.
-
brumi1024
veterán
válasz
kardkovacsi #76872 üzenetére
Aktívan dolgoznak azon, hogy ne érje meg a csomag.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
kardkovacsi #76831 üzenetére
Ehhez témához, úgy látszik a kedvezményes Ionity töltésnek is vége lesz. Osztrák 0,33->0,45 német 0,37->0,45 francia 0,29 -> 0,37.
Ha már Ionity, a múltkori térképes szoftver upgrade után nekem is megjelent a plug and charge és tegnap kis is próbáltam Bábolnán. Teljesen jól működött, bár kellett vagy egy perc mire elkezdett tölteni. Ezen még faraghatnának egy kicsit. Egy adatbázis lekérdezésnek nem kéne 1 percig futnia
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
kardkovacsi #76861 üzenetére
Konfiban sajnos nem mutatja a kedvezményes árat. Mwg kellene kérdezni,hogy mennyit kell ráfizetni egy i5-re vagy új i4-re.
-
Gsx-rr
veterán
válasz
kardkovacsi #76867 üzenetére
200 körüli töltőhálozat sincs normális
-
Gsx-rr
veterán
válasz
chess001 #76865 üzenetére
Az lehet ,de akkor se valami hatékony a hajtáslánc. Most néztem egy Seal U-t .pontosan képviseli azt ami miatt nem kellene. részletekben még oké de egyben egy nagy katyvasz a formavilág dögunalom ,ezt most láttam egy újságíró is azt mondta az összes majdnem ugyanúgy néz ki.
Ja és ilyen Tesla tabletes autót se vennék.
Bmw új dizájn jobb lesz ,bár az vezető előtti műszerfal hiánya az fájó pontAhogy mondtam ,szerintem bőven van jó alternatíva ellenük árban is
Amúgy meg persze ömlengenek róla valószínű rengeteg pénzt tolnak a már kicsit agymosó propagandába
-
chess001
aktív tag
válasz
Gsx-rr #76862 üzenetére
Amikor anno Csikós is csinálta az első BYD (Seal) tesztet, ömlengett róla (most van valami kínai kiállítás, kb az összes magyar youtubert kivitte a BYD), ott is elmondta, hogy ennyivel, meg annyival jobb, mint a Tesla. De pontatlan volt, meg eleve nem lehet olyat mondani, hogy jobb (csak neki). Kínában féláron van az más.
Telefonnál is leszoktam a kínairól: nincs szoftverupdate, nem lehet tokot kapni, mert 2 havonta új jön... Személyautót meg nem pár hónapra vesz a privát vásárló. -
Gsx-rr
veterán
válasz
kardkovacsi #76861 üzenetére
Tegnap volt pár üzenetváltásom az Autosámánnal ,hogy miért fikázom a kinai autót ,miért nem nézem meg a teljes videót róla
Mondtam addig néztem amíg láttam az árát 23M
Szerintem messze jobb ajánlatok vannak ebben az árkategóriában,Előbb vennék akár egy Enyaq-ot abból is egy jól felszerelt ,85 akku , 23m ha egy I5 26 körül megáll akkor meg miről beszélünk? -
kardkovacsi
senior tag
[link] érdekes, ezek szerint 23.39 az i5 indulóára a mostani akcióban. Az több mint 5M kedvezmény, kérdés mennyi hozzáadott extra kell hozzá.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #76859 üzenetére
Beültettem a lányom, hogy hallgassa meg melyik nyekeg, ez volt az ő mondása. Aztán szembejött egy FB bejegyzés is ahol ugyancsak erre az elemre panaszkodtak egyesek.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
kardkovacsi #76857 üzenetére
Na ezt még nem rángattam. Lehet nem is a c oszlop
-
chess001
aktív tag
válasz
kardkovacsi #76856 üzenetére
Bocs, akkor volt pár darab, nem tudtam róla bevallom.
Jól beválaszott szegény, de gondolom a videó majd kitermelni neki... -
kardkovacsi
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #76850 üzenetére
Amúgy egy hátsó elem nyekereg, pontosabban lehet kettő, mert kettő van belőle de nekem csak egyik nyekereg elég rendesen, [link]
-
chess001
aktív tag
válasz
CharlieDrop #76853 üzenetére
EQ széria nem lett valami fényes, de az új gen-nél már sok minden változhat.
De a következő évben jön a neue classe 3-as EV is, talán touringban is. -
opr
nagyúr
válasz
FIREBLADE78 #76850 üzenetére
Idegesít a nyikorgás nyekergés, és erre szerinted a megoldás egy merci lesz? Vadász, vadász...
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
kardkovacsi #76832 üzenetére
Gondolkodom rajta,hogy cserélem az i4-et az új mercire Szétbasz a nyikorgás,nyeszergés. Kár,hogy nincsen már pályázat.
-
opr
nagyúr
válasz
Gsx-rr #76842 üzenetére
"19-es felnivel és használt kínai négyévszakos gumikkal"
A hideg raz, amikor ilyeneket olvasok.Hogy lehet valakinek a fejeben az az egyenlet, hogy "vettem egy ket tonnas tankot, ami 5 alatt van szazon es legendasan alulmeretezettek a fekei, szerintem sporoljunk a gumin" ?!
-
chess001
aktív tag
válasz
Gsx-rr #76844 üzenetére
2019-ben még nem volt nagyaksis LR RWD, azóta...
De nem tudom mi a bejegyzés tárgya? Sokat fogyaszt a Tesla M3, az I4, meg nem? Ez nettó hülyeség, a tesla mindent ver jelenleg hatékonyságban. Az új vitara EV 1800 kg, mint a kisaksis M3.
Mindenki tudja szerintem aki villanyt használ, hogy amikor 300-500 KW-os motor van a kocsiban egy előzés is elég szépen tud levinni hatótávot, emelkedő, szembeszél. 15-25 KW/100 km-ben nagyot tud dobni bármi, ahogy írtad te is az abroncs surlódása, felni légellenállása... -
Gsx-rr
veterán
válasz
chess001 #76836 üzenetére
Mai Villanyautós FB poszt:
21 kWh/100 km-t fogyasztott egy Tesla M3 LR 2019 RWD hűtés/fűtés nélkül 130-cal az M6-oson 19-es felnivel és használt kínai négyévszakos gumikkal. A hatótáv így matematikailag 300 km körül alakul. Az autó zajos, az utazási komfortja rossz. 18-as Aero felnivel és új Continental gumikkal ugyanezen az útvonalon, ugyaolyan körülmények között 18 kWh/100 km lett a fogyasztás 130 km/h-val. A különbség majdnem 14% a 19-es felni kínai gumi és a 18-as Aero felni új Continental gumival. A hatótáv így 350 km körül alakul. A videóban + 30 km hatótáv növekedés szerepel. -
chess001
aktív tag
válasz
brumi1024 #76837 üzenetére
4,4 mp a 0-100 km/h-ra gyorsulás, végsebesség 201 km/h... A long range AWD esetében. Még anno árnyékmarha mondta, hogy túl vannak hajtva a motorok egy rövid időre, nem tudja folyamatosan leadni, mint egy ICE. BMW szerintem egy turbost nem tud normálisan megmérni, lehet, hogy ott a 380 annyi, mint a tesla 500-a
-
chess001
aktív tag
válasz
kardkovacsi #76839 üzenetére
3 BMW-m van, meg egy Mini...
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #76836 üzenetére
Nyilván, az fő probléma, hogy hiszel a Tesla meséiben. Az összes fogyasztási adata hazugság, szándékosan manipulálják a kijelzett %-ot, hogy nem lineáris. A real world teszteket meg így figyelmen kívül hagyod mint amiket Handrásék csináltak. Részemről befejeztem, vegyél Teslát örülj neki mi meg veszünk bimmert.
-
CharlieDrop
veterán
válasz
kardkovacsi #76832 üzenetére
igen, láttam, és mélg tetszik is
@#76834
kivéve nálunk, mi egy fenékkel elmegyünk amíg tart az üzemanyag, de nem egészséges -
brumi1024
veterán
válasz
chess001 #76836 üzenetére
A hatékonyság vitába nem beszállva én az 500 lóerős LR-t fenntartásokkal kezelném. A gyártó nem közöl hivatalos adatot, de a HL Performance 460 lóerő, az európai azt is főleg alul adja le, 100-200-on 10 másodpercet a 380 lóerős belsőégésűek tudnak, az LR meg ennél jelentősen rosszabb.
-
chess001
aktív tag
válasz
kardkovacsi #76830 üzenetére
Azt hiszem többet próbálok meg értelmet csepetetni a sötétségbe...
Pont ezért írtam, hogy próbál kompenzálni, de nem elég, a Tesla jóval hatékonyabb, mint a nagyobb aksi hoz. LR AWD, dual motor 500 LE, az LR RWD van a 40-es ellen, de már ezt is leírtam párszor, nem az M50 van az alap M3-hoz sem hasonlítva... -
Gsx-rr
veterán
válasz
kardkovacsi #76834 üzenetére
Szerintem a Merci elektromos platform ami eddig a legsikertelenebb volt, Cla meg megint nem egy átlag ,tipik csajos autó. Nem lesz nagy sikertermék ezen az áron. Magyarországon szerintem ha valaki normális elektromost akar ,modern forma a Kia- Hyundai nehéz versenyezni én csak azt vennék ,tökéletesen lefedik a palettát
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
Neoteric #76833 üzenetére
Ez a CLA 800 Voltos. 320 a max töltési sebessége. Amúgy ekkora hatótávnál teljesen mindegy hogy 800 vagy 400. A fent említett hazajövetelnél 2x álltunk meg, egyszer se töltöttünk. Egyszerűen ha van veled egy nő, főleg ha az gyerek akkor 2 óránként meg kell állni mert kisebb a hólyagjuk mint a férfiaknak
Ha meg megállsz nyugodtan tölthetsz közben.
A 772 WLTP azt jelenti simán elmegy 550-et nyáron. Az azt jelenti egy 800 kilométeres út is max 10 perces megálló. -
Neoteric
addikt
válasz
kardkovacsi #76832 üzenetére
Szó mi szó a 772km süvegelendő. De amúgy a hatótávnál sztem fontosabb lenne a 800V, engem pl nem bántana az 500as wltp, ha közben ezt eléred max 15p töltéssel🤔 De az sajna csak a Neue Klasséval jön
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
CharlieDrop #76774 üzenetére
Nézted a CLA-t? 21M a bruttó listaára és 772 km WLPT-je van (összeraktam egyet direkt hatótávra kihegyezve). Na ezek erodálják ám a régebbi modellek árát, de elég rendesen
-
kardkovacsi
senior tag
Megint farag a BMW a BMW kártya díjaiból. Most már csak 15% kedvezmény lesz a flex árakból. Külföldön meg semmi.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #76828 üzenetére
Én pedig azt állítottam, hogy a nagyobb aksival kompenzál a BMW sőt, ha tényleg a hatótáv a fontos nem kérsz bele M csomagot meg nagy kereket és jobb hatótávra képes autót kapsz mint a Model 3 LR.
By the way, hazajöttem Ljubjanából Budapestre (480 km) útközbeni töltés nélkül úgy, hogy végig a maximum megengedettre volt állítva a tempomat és 10%-al álltam be a garázsba. Ami 130 kivéve Maribortól a határig, ott 110, meg volt 1-2 felújítás útközben az M7-en. 14,8-as fogyasztásom volt. -
chess001
aktív tag
válasz
CharlieDrop #76827 üzenetére
Ezt tényleg nem értem.
Alapvetően csak annyi volt a kijelentés, hogy nem a nagy aksitól fog messzire menni a kocsi. Pl.: Anno én nagyon néztem a Jag EV-t, de 25 alatt nem fogyasztott, hiába nagy(obb) az aksija, nem volt jó a hatótávja semmilyen körülménynél. A telsa m3 könnyebb, áramvonalasabb, így jobb a hatékonysága a hasonló kategóriatársainál.
Nem tudom mit kell ezen ennyire pörögni, fizika... -
chess001
aktív tag
válasz
CharlieDrop #76825 üzenetére
Csak a trollkodás végett: versenypályán még többet is mehetsz.
Alapvetően nem értem a kötekedés tárgyát, most az a baj, hogy a tesla hatékony?!
Amúgy viszonylag kevés úticél van autópályán és kevesen is indulnak onnan, nem értem ezt a felvetést sem...
Ha valaki 2000 km akar menni minden nap 200 km/h felett, akkor 530D-t vesz, nem? -
chess001
aktív tag
válasz
CharlieDrop #76822 üzenetére
Csinált 1000km-s tesztet is vele, azt nem néztem meg, de nagyon szépeket mondott a kocsiról. Kona sokkal kisebb, gyengébb és nagyobb az aksija, azért is írtam, hogy hatékonyságban nincs nagyon párja a m3-as teslának jelenleg-és valahogy a hivatkozott 'tesztek' sem mondanak ennek ellent. De nem az a döntő szvsz egy autóvásárlásnál.
-
Zola007
veterán
válasz
kardkovacsi #76815 üzenetére
Igazad van ICE szempontból, de ha maga a szerkezetek nem mennek el már annyit akkor mi értelme a fejlesztgetésnek?
Én támogatom a elektromos hajtást, szeretem az akkus üzemet más területen is (IT, szünetmentesítés, kisgépek), de jelenleg valahogy nem érzem homogénnek a dolgot.
Nem mondom hogy rossz az irány, de jelenleg az autós társadalom igényeinek csak kis szeletét tudja kiszolgálni versenyképes áron.Ha az elektromos motor és akku tegyük fel tényleg tudja azt a kb 3500 ciklus/ 1M kilométert és minden tulaj vigyáz az akkura, akkor se fog senki ennyit futott autóval járni.
EU-ban már 400e felett gyakorlatilag eladhatatlan egy autó bármilyen állapotban van.
Tulajdonképpen az akkura igazából az első tulajnak érdemes vigyázni az 1. resale érték miatt, ahogy te is írtad, de igazából hosszú távú jelentősége nincs
anno Elon Musk pl. 5-6 ezer USD költséget mondott, nemrég azonban egy cikkben Tesla Y esetén 12.000 euró környéki felújítási költséget emlegettek + munkadíj (konkrét példa:
" incident that damaged the undercarriage which will require a new battery in my model Y. I'm in Texas and the estimate that I received was 15,750 for the battery pack. Labor is 7 hours at 200 per hour (1,400 total) plus taxes (almost 1400 in my case)."
ez 17000 dollár, ami 6M forint jelen árfolyamonHa eladod a kocsit mondjuk 6 évesen 120e km-el 95% akkuval, akkor nagyjából 400e Km korára érne el a kritikus 80% állapotra, ami évi 20e km futással is 20 év.
20 év alatt már az idő öli majd meg az akkut (és az autó többi részét) és nem igazán fog már senki majd egy 20 éves mondjuk 3M forintot érő elektromos autó felújítására 5M forintot rákölteni.
-
dropi
senior tag
Srácok, ki kellene cserélni a felső turbócsövet, van ennek valami trükkje? Van olyan márka, amit ne vegyek meg és van, amit meg ajánlott?
2008, E60, 530d -
chess001
aktív tag
válasz
CharlieDrop #76818 üzenetére
Nekem nincs teslám, de simán tudok dupla fogyasztást a Minivel is. Björn mondta a videójában az új highlandnál, abban kicsit nagyobb az aksi is. Csak gondoltam hivatkozok arra amivel okoskodik a kolléga, ha már egy videós teszt annyira a szíve csücske.
-
madkiller
őstag
válasz
FIREBLADE78 #76728 üzenetére
X3 30e G45öm is nettó 20as akksival van és lehet 11el tölteni. Érdekességképp az új vw hibrideket 50es DCvel is lehet, illetve azt hiszem a merciket is. Ezzel le van még maradva a BMW bár én igazából otthon nyomom a 11el nem kintatnám az akkut 50el szóval lehet tudatos, hosszabb legyen az élettartam. Ha meg olyan messzire megyek nem szarakodok a nyilvános töltéssel, ezért hibrid.
-
CharlieDrop
veterán
-
opr
nagyúr
válasz
kardkovacsi #76815 üzenetére
B57 enters the chat...
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #76814 üzenetére
Az az 500 a gyári adat és ne zavarjon a Tesla nem számolja bele az autó fedélzeti rendszereinek a fogyasztását abba amit kijelez.
https://youtu.be/AllZqfEINuI?t=1080
Érdekes itt egyforma a kettő, régi, új és az i4 meg picit feljebb de ok akkor melegebb volt egy kicsit amikor mérte. -
kardkovacsi
senior tag
válasz
Zola007 #76813 üzenetére
Ok, ahogy gondolod. A régi villanyokkal nem tudsz több százezer kilométert elmenni, új meg még nincs 5 éves állapotban.
Persze valójában már egyik ICE se megy el a maiak közül 200e felett csak ha csilliókat rálocsolsz. Ilyen szempontból én még a villanyt is biztosabbnak érzem mint a mai euro 6-os motorokat.
-
chess001
aktív tag
válasz
kardkovacsi #76812 üzenetére
Björn-nél ezt találtam...
60-as aksival azt mondja, hogy simán megy 500 kmt
Akkor ismét vissza az eredeti kérdésre. Miért érdekes ez?
Nekem az volt az állításom, hogy a Tesla a leghatékonyabb, 84 vs 78-as aksinál, itt meg kisderül, hogy a 60-assal is.
Szerintem nem érdekes továbbra sem, nem azért a pár km-es hatótávolságon fog múlni egy autóvásárlás. -
Zola007
veterán
válasz
kardkovacsi #76810 üzenetére
Ioniq, Kona, BMW, Nissan
használtautón van 2000db tisztán elektromos autó eladó
200 ezer KM / 5 év felett 85db
ebből 71db Tesla
300 ezer KM felett mind Teslanem érzem még annyira stabilnak a jövőt használt elektromos téren
-
chess001
aktív tag
válasz
kardkovacsi #76809 üzenetére
Kb. mindegyik még ugyanazt az akis-hajtást használja a mai napig, a highlandnál 5% kb autópályánál a fogyasztáscsökkenés, szóval ha új kocsikat kéne összehasonlítani, szerintem a nagyaksis hátsókerekes min. 10-20%-ot verne az kis i4-re, de szerintem ez továbbra is lényegtelen.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
Zola007 #76808 üzenetére
Persze mert 100e az amit mindenki néz. Ott el kell adni és venni az újat. De ettől még elmennek tovább csak az egy olyan pont amit már az első vevő nem akar megérni az autóval.
A másik milyen elektromos, milyen 100e km? Egy kisebb aksis autónál a 100e teljesen más degradációt jelent mint egy nagyobbnál mivel akár több mint 2x annyi ciklus kerül ugyanabba az akkumulátorba. -
kardkovacsi
senior tag
-
Zola007
veterán
válasz
kardkovacsi #76800 üzenetére
az autót szánták annyira, nem az akkut
lifetime az nem azt jelenti, hogy "amíg gurul"majd meglátjuk mennyi fog futni 400 ezerrel
Én csak azt látom, hogy ismerősi körben aki full-elektromost vett az adja el 100e KM körül
örülnék ha igazad lenne és nem Európa szemétdombja lennénk a jövőben iselvileg 3500 ciklusra tervezték az i3 és i4 akkuját, ezek alapján el kellene menjen legalább 800e-1M kilomteret
-
chess001
aktív tag
válasz
kardkovacsi #76804 üzenetére
Nem értem mire akarsz kilyukadni? Egy sokat futott, páréves, kitudjamilyengumis 1.5x olyan erős tesla kicsit kevesebbet megy, esőben, mint egy új, legtakarékosabb i4.
<10 millió vs 25 millió, szerintem nincs miről beszélni. -
CharlieDrop
veterán
válasz
kardkovacsi #76803 üzenetére
Igazából mindegy, hogy akku, vagy elektronika, az ár/érték arányt rontja
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
CharlieDrop #76798 üzenetére
Meg lehet nézni, egy ISTA azonnal megmondja milyen állapotban van az autó akkumulátora.
Én inkább félnék egy teljesítmény elektronika behalástól. Az is tud ám milliós tétel lenni. A másik oldalról azért látni, hogy rengeteg i3 szaladgál jóval 100e feletti kilométerrel miközben még a legnagyobb aksis i3-nak is fele akkora akkumulátora van mint az i4-nek.[link] nyilván bárki bármit mondhat, de itt egy 164e km, 40-es aksival, elvileg 95%-os akkumulátorral vagy [ez] 33-as aksi 121e. Ezek az autók mennék még mindig, tehát még van bennük fölös kilométer. Ha egy i4 akkumulátora elmegy 400e kilométert akkor 25e-el számolva is 16 év.
-
chess001
aktív tag
válasz
kardkovacsi #76801 üzenetére
De pont magad ellen beszélsz.
Egy régi tesla volt egy új i4-gyel összehasonlítva. Ráadásul 1,5x olyan erőssel, kb. akkor még az I3 volt az elektromos BMW.
Egy új I4 M40-et az új longrange hátsókerekessel kéne összemérni ha a technológára vagy kíváncsi. -
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #76799 üzenetére
Igen, de a nagyobb aksi pont annyit kompenzált hogy jobb lett (ugye az ellenkezőjét állítottad
).
Azt gondolod a BMW nem fejlesztett közben?Csak a Tesla fejleszt meg úk olyanok a többiek meg még mindig a szekeret tolják. Nem kell ám minden Musk maszlagra felülni
Júliustól jönnek az i4-be a szilícium karbid teljesítmény elektronikák (i5 már azzal megy) ami magában 4-5%-ot fog hozni hatótávban. Ma a németek jóval előrébb vannak akkumulátor technológiában, teljesítmény elektronikában és úgy általában a villanyos hajtásban mint a Tesla.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 8GB COOLER MASTER CMP 510 CM 750W
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 3900X 12 mag 24 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- PS3 Játékok 2000Ft/db - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest