- Philips LCD és LED TV-k
- Teljes fényárban: Chieftec Apex Lumo gépház
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Egy tápkábel négy vezetékét elvágva is működik a GeForce RTX 5090
- Milyen egeret válasszak?
- Autós kamerák
- Megjött az Arrow Lake platformra épülő ASUS NUC 15 Pro mini PC
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gulyas00
csendes tag
Sziasztok!
CZJ Flektogon 20mm f2.8-as objektívem igényelne egy tisztítást, átnézést. Kihez érdemes fordulnom ezzel, kit ajánlotok?
Köszi szépen! -
RefeeZ
tag
Sziasztok!
Belekerestem a topikba, de nem szúrta ki a szemem olyan írás, amire várnék.
MILC szenzor előtti "vackot" szeretném pormentesíteni. Körtepumpám van, ellenben "swabom" nincsen, sem pediglen folyadékom, amivel biztonsággal nyúlhatnék hozzá.
Megbízható swab + tisztító folyadék kombinációt keresek.
Az obim üvegét is megtisztogatnám. Szintén körtepumpa + finom ecset után desztillált vizes mikroszálas kendővel esnék neki. Van ellenjavaslat?
A válaszokat előre is köszönöm!
-
Troy.
addikt
Sziasztok!
Amatőr kérdés, egy amatőrtől: Objektív lencséjét mivel és hogyan érdemes takarítani?
-
Roxx
tag
Sziasztok.Ma feltünt valami amit eddig nem is vettem észre.Canon 80D nél de kipróbáltam másik vázzakkal is mégpedig azt,hogy az objektívnak van egy kb 1 2 mm es mozgása a vázon ha jobbra balra mozgatom az obit.Ilyen kis holtjáték vagy nem tudom,hogy mondjam.Ez normális minden váznál így van?
-
nfsu17
veterán
Itt van két dühkitörésem még régebbről, csak hogy tényleg nem a levegőbe beszélek.
[link] [link]
Még valahol van egy hsz-om, valamelyik topikban, de eskü nem találom sehol, pedig a tesztképek itt vannak a tárhelyemen.Itt a keretben a fókuszpont, erre ment az élesítés.
Tamron......Canon (+adapter)
(már ott sem annyira éles, ahol annak kellene lennie...ez a cserép)
Ez a fekete "szikla" (napelemes lámpa) közelebb volt hozzám, tehát ha a Tamron előrébb fókuszál valami miatt, akkor ez élesebb...és igen, élesebb is:
Annyira mélyen nem mentem bele a tesztelésbe, használtam eleget élesben, hogy rájöjjek, nem 100-as.
-
Jahno
veterán
válasz
nfsu17 #36298 üzenetére
" nem huntol ide-oda, lenyomom az expo gombot félig, várok egy gondolatnyit, majd shutter."
Mondjuk ha MC11el nem is, de nyomsz egy közepes sorozatot, akkor azt mozgó célnál kb. tudja úgy tartani, hogy valami mozog feléd, 10ből 7 még simán jó lesz és követi.
"Egyszerűen olyan sima témákat, mint hogy egy ember beszél egy mikrofon mögött, csomószor nem tudta megugrani. Milliószor a mikrofon lett az éles."
Ezt nem is egészen értem, mert úgy ragaszkodik a szeméhez, mintazállat. 70-180al is van pár expónk. Elvetni nem kell, akármi is lehet, akadt itt már olyan furcsaság, hogy két teljesen egyforma, gyári reset után azonos FWvel felvértezett vázon különbözőképpen működött, azon nyilván pislogtunk és érdekes.
Egy ilyen Tamron 70-180at néha elviselnék ha lenne, aztán hobbira elég ritkán használnám és sokszor csak cipelném feleslegesen. Megint itt van, hogy minden napra szinte teljesen más felszerelések kellenek és tök más az utcán kódorgás meg a repülő fotózás, mint a jéghoki meg a gyerök karate versenye. Bár kölökkel is küzdenem kell, nem érti miért mennék be edzésekre fotózni meg ilyesmik, anyja is fújja a magáét, bláááá.
-
nfsu17
veterán
Nem szeretném a témát újra előhozni, de pár mondatban én is írnék véleményt a pár napja írtakhoz.
A7III + több fajta obi (akár adapteres (MC11) is)
215e expo után talán van alapja annak, amit írok.Canon tükrösről jöttem, ott kb mindent AF-S-ben fotóztam. Egyszerűen azért, mert az AF-C még rosszabb volt. Sportot cserében nem is szerettem fotózni, egyszerűen a felszerelésem ezt nem like-olta.
Sony-ra váltáskor maradtam az első pár hétben AF-S módban.
Kicsit fura volt, hogy fókuszáláskor először hunt-ol egyet előre, hátra, majd beáll. De ezt persze relative gyorsan és ami a lényeg, nagyon pontosan.Aztán olvastam a Sony topikban, hogy a MILC-eket kicsit máshogy kell kezelni, más logikával kell fotózni...jól lesz az AF-C is, kb mindenre.
Kipróbáltam.
Tényleg szokni kellett pár hétig (se), de azóta kb ha párszáz képet lőttem AF-S-ben, akkor sokat mondtam.
És ebben van minden. Tájfotó, ember, sport, tárgy.
Tehát én ezzel a vázzal teljesen jól elvagyok AF-C-ben, sokkal "instantabb"-an megvan a fókusz, nem huntol ide-oda, lenyomom az expo gombot félig, várok egy gondolatnyit, majd shutter.
A statikus témáim 99%-át is így lőttem. Nem mondom, hogy 100% az accuracy rate, de azt sem érzem, hogy AF-S-ben még tudna hova javulni.
Fuji szokásairól viszont nincs tapasztalatom, ott elhiszem, ha ilyen a rendszer.Még egy mondat a FRONT/BACKfókusz + MILC kérdéshez.
Én is úgy gondoltam, hogy ilyen itt nincs.De aztán megvettem pár éve a Tamron 70-180 f2.8 G1 obit.
Életem legrosszabb obivásárlása volt (oké, olyan túl sok sem volt, max kb 10db).Egyszerűen olyan sima témákat, mint hogy egy ember beszél egy mikrofon mögött, csomószor nem tudta megugrani. Milliószor a mikrofon lett az éles. De az sem úgy "szépen" éles... ha éles, oké, de közben azért olyan csúnyán kente a bokét is.
Tehettem én bárhova a fókuszt, akár a legkisebb méretre rakva (S), azt rátéve az ember szemére, hogy még véletlenül se találja meg a mikrofont....fel is ismerte a szemet...shutter....és nem éles. AF-C-ben.
AF-S-ben egy fokkal! jobb lett, de nem mondanám tökéletesnek. Eskü, de néha manualban kellett ellőnnöm, mert egyszerűen autoban sehogy nem akarta. Nekem már az is jó lett volna, ha az orra lesz éles, nem a szeme, de ne a mikrofon.
Aztán előfordult hogy egy következő fotózáskor egész normálisan működött...aztán megint nem.
Volt, hogy inkább felraktam a Canon 70-200 F4-et MC11-el és ég és föld volt a kettő a Canon javára (persze nem spotra).Írtam a Camera Kft-nek, hogy mit lehet ezzel kezdeni.
Nem néztek hülyének, azt mondták hogy váz+obit vigyem be, és ha úgy látják, bekalibrálják az obit a vázhoz.
Nem éltem ezzel, mert vidékről kellett volna menni.
Év végén akciós volt a Sony 70-200 f2.8 GM1, így vettem egyet.
Még csak párszor használtam, de hát ég és föld itt is a Sony javára.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden kép IS jó, ami ezzel készül, de azt már most látom párszáz kép után, hogy nem tépem ki a hajam, mint a tamron esetén.
Magyarán ez úgy működik, ahogy kell.
És úgy látszik, hogy akkor azért én mégiscsak tudok annyira fotózni, hogy ne magamban keressem a bajt, hanem az eszközben (tamron).
Mert amúgy minden más natív obimmal nem tapasztalok semmi hibát.Tehát én egyáltalán nem vetném el azt az ötletet, hogy az obiban keressük a hibát.
-
Lehet, de annyira nem érdekelt, arra akartam a MAX verziót használni, hogy ilyen családi fotókra rádurrantva egyszerre 200 képen legyen meg a bőrlágyítás, de aztán elengedtem a dolgot. Most a szemekre használom ezt a szoftvert, illetve a bőrlágyításra. Van egy eksönöm PS alatt, amelyet minden kép alatt le kell futtatni, de már be van drótozva raklap plugin, mert egyik ebben, másik meg másban jó, így lehet (a full manuál retuson felül, persze) értelmes eredményt elérni.
-
Jahno
veterán
Ja, tegnap Fuji használat, kimentem esti fotózni és kinek mi esik kézre, duzzogtam magamban, hogy nincs másik gyutávom aztán eszembe jutott, hogy itt van haver gépe nagylátóval.
Tárcsát átpöccintem A-ról, kiírja, hogy Manuális, aztán kerékkel csak bizonyos értékig megy le vagy fel a záridő. Japersze, mert ott a tárcsa az fix záridőkkel megy, a kerék meg bizonyos mértékig expókorrekciózik. Elég érdekes módszertan, de miért ne. Szerencsére a rendes "M" módszertannál kiírt egy 30 másodperces záridőt, akkor sötétben is látom, hogy az a manuális mód. Nekem pld. sokkal lassabb és bizonytalanabb volt így nagy hirtelen.
Mondtam is havernak, hogy következő havi fotós célja legyen ez, hogy ennyi idő alatt sötétben kiigazodik egy idegen gépen, kikapcsolja stabit, átlöki manuális fókuszra, állványra csapja és kioldó rá, oszt mehet. De ha nem is idegen géppel, akkor legalább a sajátján :-D Végtelennel azért kicsit szórakoztam a zajban, majd este kiderül milyen a timelapse mert kicsit későn jutott eszembe, már nem sok expót csinált, bár megint csak felmérni mentem, aztán majd a jövőben egyszer kiadta.
-
HumbleBundle-ben akciós a PortraitPro 23 Studio és a PortraitBody 3. Ennyiért (18 EUR) szerintem megéri. Használom már egy éve a PortraitPro-t, nem mondom, hogy mindenre IS jó, de szolidan használva, és nem a beépített templatekkel dolgozva (amik undorítóak) azért gyorsítja a dolgokat. PS pluginként még action alá behajtva is működik, de aki egyszerre 600 képre szeretné ráengedni, annak nem jó a Studio verzió, a csoportos feldolgozáshoz erősebb licenc kell.
Szerk.: ha jól látom, adják a Studio MAX verziót is, az már elvileg tud batch feldolgozást RAW-ból is, bár nekem anno a Z6II NEF-et nem ismerte fel. Így még lehet, hogy én is behúzom amellett, hogy van Studio licencem, szóval ha valakinek kell egy sima Studio licenc, írjon, és megbeszéljük az árat.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36290 üzenetére
Saccperkábé én is elvesztettem a fonalat, de majd valamikor lehet egy sör után visszaolvasok, szóval ne lepődjetek meg ha pár hét múlva visszatér a téma. De szerintem inkább nem :-D
-
Jahno
veterán
válasz
ANDROID??? #36291 üzenetére
Ha nem vetted észre és nem verte ki a szemed, akkor használni kell és ennyi (:-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
p_adam #36287 üzenetére
"Jó, nyilván egyszerre kéne mutatni minimum záridőt illetve az aktuális kamera által megállapított záridőt."
Tehát ez nem növeli a "bonyolultságot"? Értem.
"És azt állítod a beállításban, hogy ez most záridő legyen, ami eddig is volt, vagy ez a forradalmi új funkció, az Auto ISO minimum záridő értéke legyen."
Tehát az AF-S/AF-C kapcsoló bonyolult, mert a két mód között váltani bonyolult, de a záridő tárcsa módjai között eközben nem? Értem.
Feltaláljuk újra a melegvizet, mert van egy gondozásmentes Auto ISO a Fuji kamerákban, amiben három különböző fényviszonyra is fel tudsz készülni és gyorsan váltani közöttük, de ehelyett a záridő tárcsa működését babráljuk üzemmódválasztó módon, miközben az AF üzemmódválasztó állítólag bonyolult. Hát jó. Nekem nem fájna amúgy ha tudnának ilyet is a fényképezőgépek, de ebből elég érdekes levezetni, hogy a Fujifilm kamerák kezelése elavult, mert üzemmódok között kapcsolgatni elavult, miközben a fejlődést ugyanabban a gondolatmenetben az üzemmódok közötti kapcsolgatásban látod.
Érvelhetsz azzal, hogy ez két különböző funkció és az egyiknél tetszik, másiknál nem, de éppen ezt hívják egyéni preferenciának, amihez jogod van, csak közben gúnyosan kiparodizálod, amikor már többen is mondtuk, hogy az egyéni preferenciáidat objektív igazságnak beállítani nem biztos, hogy oké.
"Ennyi az egész, de ezt nem fogom megcsinálni minden egyes alkalommal a menüben, mert ez butaság."
Nem elbeszélünk egymás mellett, hanem kitalálsz olyan dolgokat, amik nem léteznek, nem használsz Fujifilm rendszert, de közben vélelmezed, hogy a menüben kell turkálni, ami egyszerűen NEM IGAZ állítás. Ezt szalmabáb érvelésnek hívják.
"Érthető, hogy az előbbi mennyivel egyszerűbb és egyben biztonságosabb volna?"
Neked. Nekem viszont soha nem volt gondom az Auto ISO eddigi működésével fantasztikusan teszi a dolgát, három presettel kimegyek a világból vele és a Fujifilm fotósok túlnyomó többségének is elég pozitív a tapasztalata vele (mindig kiemelkedő helyen áll a pro/kontra listákon).
"Ugyanez mint a kapcsolgatás vs egyedi gombnyomás, egy dolgot csinálsz sok helyett - amit még utána vissza is kell kapcsolnod."
De a záridő tárcsa módjai között kapcsolgatni és vissza kell váltani meg nem bonyolult. Hát mondanám, hogy kezdem elveszíteni a fonalat, de nem. Arról van szó, hogy a saját preferenciáidat próbálod objektíven jobbnak beállítani és észre sem veszed, hogy saját magadnak mondasz ellent. Ráadásul nem csak On/Off módon lehet kapcsolgatni Fujifilm vázon dolgokat, hanem nyomvatartásos módon is.
"Ezt kapcsolgatni kell, de nincs igazi káros hatása, mint annak hogy egyik AF mód erre jó a másik meg arra"
Ez a kijelentés csak akkor igaz, ha valóban van káros hatása az AF-S/AF-C kapcsoló használatának és nem csak a személyes preferenciádat akarod objektív igazságként elfogadtatni, ráadásul ezt abból vezeted le, hogy van egy kettő (értsd: KETTŐ) generációval korábbi AF rendszer, aminél az ominózus probléma még probléma volt, ráadásul ha nem tetszik az AF módok közötti váltás, lehetsz folyamatosan AF-C-ben és van nyomvatartásra aktiválódó AF Lock is, ez is le lett írva, de egyik fülön be, másikon ki és csak folyamatosan fújod a téves vagy elévült információkra alapozott érveléseidet.
-
p_adam
addikt
válasz
p_adam #36288 üzenetére
Az egész AF vezérlés mizéria lényege annyi, hogy miután ez így be van állítva, viszonylag egyszerű, működik, kész a "sport" kamera (és végre itt már lehet érvelni MILC mellett, hogy ez bizony tényleg komolyabb, mint sok csúcs "sport" DSLR - bár annak a primitívsége se rossz néha, minthogy a kamera "túl intelligens elemzése").
Figyelni csak arra kell, hogy melyik gombot tartom lenyomva. Ennyi. Egyszerűség kedvéért a expogommbal (is) fókuszálok, de teljesen egyedileg testre szabható. (Írtam is, hogy szvsz már az R10 is beállítható így, AF-ben kicsit se "belépő szint", el van benne rejtve ez a beállítás)Az alternatíva pedig pontosan az, amit írtatok.
a) bekorlátozom magam, mint a Leica esetében, hogy mi legyen az AF mód és beállítás, és elengedem, hogy ez mire nem alkalmas, mert legalább ahogy van, az működik és nem zavar össze
b) kapcsolgatás, sok hibalehetőség, időveszteség, macerás kezelés egy (2025-ös szabványhoz képest) eleve gyenge AF rendszeren.
Használható, csak az az érdekes, ha ez a kezelés "preferencia", nem pedig eltérő szint.
(És árcédulához társított elvárás, ezt tényleg értem, hogy miért egyedi.)
A videóval kapcsolatos beállítási lehetőségek egy külön érdekes téma lenne (a Petapixel tesztek elintézik azzal, hogy Canon ugrál, időnként leesik a témáról, a Sony meg nem - ok, de nem állítanak kb. Semmit)
Lassan ott is rájövök, hogy lehet ezt legjobban félig automata de tudatosan vezérelt, "emberi" állapotban tartani.
De ez nem működik ilyen "szaggatott" fókuszálással mint állóképek esetén.
Ezért is tartom többre a Kézi élességállítást (csak mondjuk lehessen jól látni a fókuszt peaking stb. meg persze külső monitor Nélkül) és nem szeretem a focus-by-wire rendszert. Es ugye a Canon lebukott (meg Sony is, mivel Minolta korszakban már jött SSM, szimplán átmatricázták) A szépen működő EF optikákból kiindulva lehetne MILC optikákat tervezni a régi működést megtartva, de így több a profit és az emberek bekajálják, hogy így x grammal könnyebb (ami adott esetben igaz is, csak megint elfogadjuk, ami pl. a Fuji lépcsős kézi élessállítása esetében szimplán rossz).
Na mindegy, majd csepegtetnek valami intelligens fókusz limitert vagy akármit.
Technology...[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz
lugosi #36283 üzenetére
Amit leírsz, az egy bonyolultságot mellőző, egyszerű dolog. Leica SL2-t így használtam AF-S módban, amíg volt hozzá natív obim. Jó volt.
De manuálozni még jobb, mert esetenként a valóság előtt járok, míg AF-S-ben sokszor csak üldözöm.Már ha úgy csinálták volna meg, hogy segítse a usert. Raktak bele csodaszép keresőt (még ezen a drága szinten sincs köze optikaihoz, csak komolyabb) meg nagyítási gombo(ka)t (még sajnos mindig nem olyan, hogy nagyítás nélkülhalálpontos Kb. mire az lesz, az én szemem lesz gyenge, nem is tudom hogy nem-e azért lett picit gyengébb a jobb, mert azzal nézem az elektronikus keresőket...), de amit ezen felül csináltak, az bosszantó, néha embereknek feltűnik, hogy eredeti SL-en annyi volt a joystick, hogy: megnyomod nagyít, fókusz tűéles. Megnyomod megint, nem nagyít, komponál. Rém egyszerű, és amennyire lehet, gyors, talán még van idő (felkészülni) a pillanatra. A végső firmware frissítéssel bizonyos funkciókért cserébe ezt elvették (expogombot félig nyomva szűnik meg a nagyítás, lassú és az agynak is logikátlan) így már nem jobb mint az SL2 ahol eleve sose valósították meg, lehet programozni más gombra (úgy megy oda-vissza), de egyik sem ott van, ahol lennie kéne (mert így szép letisztult a design), és nem mozgat, mint a joystick. Nice. Leírni is borzasztó ezt, pont úgy nem működik, ahogy megfelelő volna.
Ezért próbáljak meg újból levadászni régi Leica SL-t (lehetőleg nem utolsó firmware-el...) mert azt logikusabban tudom kezelni és élvezzem, ahogy a kereső "remeg" IBIS nélkül?
Mindegy, amikor így is múködik, jó képeket 'készít', hiába féltégla fix LCD-vel stb. kit izgat, le volt árazva újonnan, megérte... (de tényleg)Vagy legyen Nikon Zf, mert ott ezt a dolgot felhasználóbarátra csinálták, cserébe van 10 másik idegesítő dolog?
Nem csak videózásra lehetne megcsinálni a Camera Conspiracies YT csatornát, fotózásra is vannak még kiaknázatlan Benny Hill témákÍgy továbbra is a távmérős fókuszálási elv a könnyebb, egyszerre látható az egész képkeret és a fókuszálás középen. Kár érte.
Adott esetben előnyös, mert tényleg félő, hogy nem lehet kontroll alatt tartani ezt az egyre komolyabb technikát.
AF-S ok. Legalább pontos. (tényleg rossz, ha a kamera nem pontos, hiába volt neki megmondva, mit csináljon).
De sok mindent nem lehet lefotózni vele, azaz lehet próbálkozni, kifacsarni belőle a maximumot és örülni neki.
Csak más az, amikor egy másik kamera röhögve felülmúlja alapbeállításon (is).De a lényeg az, hogy egy gombbal nem veszted el az AF-S-t.
Eléred (a fénymérés ilyenkor némileg súlyozottabb a téma felé, ami hasznosítható).
A pontot meg úgy állítod, ahogy akarod. Nyilván a joystick jobb, ha van. Nem gyorsabb mint LCD-t nyomogatni vagy húzgálni, hanem logikusabb, precíz, és lenyomva szépen visszatér középre, nem kell vele nagy utat bejárni.
Bár egy dupla tapival az érintő LCD is lehetne ilyen középpontra visszamenő (amikor a keresőbe nézek), pl. Leica-n ilyen lenne, de olyan precíz helyen és frekvencián kell ezt csinálni, hogy teljesen értelmetlenül megvalósított, egyébként praktikus apróság, tényleg nem értem...De a másik gombbal eléred az autofókusz követő változatát, továbbra is te választod ki a témát, a kamera felelőssége, hogy a képen belül rajta maradjon és fókuszáljon. Ha elveszti, akkor újra rátapadsz.
És még nincs vége. A harmadik AF gommbal a kamera választja ki helyetted a témát (vagy a szemet, akármit). De fókuszál valamire, és arra a valamire jól, jobban és gyorsabban mintha te csinálnád. Vésztartalék üzemmódnak is jó, idő szempontjából kritikus. Nem kell csinálni semmit, csak megnyomni azt a (kib*) gombot.
(meg nyilván lecserélheted ezeket a gommbal aktivált - és egy időben fókuszált (!) ez a lényeg (!) üzemmódokat másra, amire neked jó)
Semmi értelme erről többet írni, mert úgyis csak akkor világosodik meg az ember, ha tényleg megtapasztalja, hogy "ez igen".
Lehet olvasni arról, milyen vezetni, hallgatni stb. valami komolyabb kategóriás dolgot. De nem olyan, mint megtapasztalni (Ami persze lehet hogy nem jön be, de a fórum jellegéből adódóan nem jön át tapasztalat nélkül, hogy valami milyen. Legalább optikák képét lehet tanulmányozni, bár lehet vannak értelmesebb tevékenységek...)[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #36279 üzenetére
Nagyon nehéz így kommunikálni, hogy elbeszélünk egymás mellett de megpróbálom. mindenkinek nehéz követni a másikat.
Az Auto ISO a Canon-on is így működik.
A különbség az lenne (vagyis ami még egy kamera gyártónak se jutott eszébe így), hogy nem azzal állítom ezt az egész Auto ISO minimum záridő dolgot, hogy bemegyek a gyorsmenübe és oda-vissza állítgatom, hanem real time egy tárcsával/vezérlővel.
Jó, nyilván egyszerre kéne mutatni minimum záridőt illetve az aktuális kamera által megállapított záridőt.
Tehát a huszárvágás az volna, ha van szépen záridő tárcsa, mint ahogy a retro kamerákon.
És azt állítod a beállításban, hogy ez most záridő legyen, ami eddig is volt, vagy ez a forradalmi új funkció, az Auto ISO minimum záridő értéke legyen.
Ha kültéren vagyok de állandóan változik a fény vagy járműből fotózok stb. akkor felviszem 1/1250 vagy affölé, ha erre nincs szükség, bemegyek valami sötétebb helyre de merevebben tartom a kamerát beállítok 1/60-at vagy amit akarok és a rekesszel is segítem, hogy most mennyire legyen zajos a kép. Túlexponálni meg nagyon nem tudom, a kamera megvéd. Csak akkor kell pl. rekeszprioritásba kapcsolnom ha svenkelés vagy egyéb van, de azt én tudom.Ennyi az egész, de ezt nem fogom megcsinálni minden egyes alkalommal a menüben, mert ez butaság. Ezt majd Én szabályzom, a kamera meg már eddig is értett ahhoz hogy exponáljon, csak nem feltétlen azokkal a beállításokkal.
Vagy akkor hagyjuk az egész auto ISO-t és legyen manuál.
Sokkal idegesítőbb, "pazarolja" az ISO-t még magasabb zársebességért cserébe.
Csak ugye ez a ciki hogy ezt az egy "apróságot" kéne még megvalósítani (ami azért ezzel a két zársebességgel picit bonyolult), hogy ezt a félig automatizált módot könnyen magára lehessen hagyni és félszavakban kommunikálni vele. Kitalának mindenféle komplikált tetszőlegesen fél automata módban működtethető Fv módot más meg azt szereti ha teljesen manuális minden. A kettő között lenne egy harmonikusabb módszer.Érthető, hogy az előbbi mennyivel egyszerűbb és egyben biztonságosabb volna?
Ugyanez mint a kapcsolgatás vs egyedi gombnyomás, egy dolgot csinálsz sok helyett - amit még utána vissza is kell kapcsolnod. Ezt kapcsolgatni kell, de nincs igazi káros hatása, mint annak hogy egyik AF mód erre jó a másik meg arra és már az is elég ha lagol a kereső ezekben a MILC-kben, nem hogy még kapcsolgatással kelljen még több időt veszteni. Működik valahogy, de igazából kicsit sem ideális.
Ez nem minimalizmus, hanem szimplán régimódi, kevésbé logikus, alacsonyabb szintű működés, és fájó tud lenni, ha emiatt nem fókuszál időben avagy jól a kamera (vagy mindkettő). Meg lehet valósítani jól. De nem csinálják, aki meg nem tud róla, az így ignorálja hogy "sportfotós feature", nekik való. Nem.[ Szerkesztve ]
-
Jahno
veterán
válasz
ANDROID??? #36285 üzenetére
Ki kell próbálni. Alapban nekem AFC van mindenfelé, ha a Canonod így eldobja, mint amiket fent emlegettünk, akkor átlököd AFSre. Ilyen kis váztól tudja a fene mit várjunk, én meg el vagyok kényeztetve.
-
ANDROID???
addikt
Így olvasva az írtakat, egészen jól elveszítettem a fonalat. pl. belépő R10 esetén melyik az ajánlott AF statikus témányál és/vagy mozgónál?
-
válasz
Stauffenberg #36279 üzenetére
"(a fórumtársnak X-T30 II van), aminél alapbeállításon az AF-C mód nem az igazi statikus témára. Lehet kézzel finomhangolni, másik AF-C presetet választani vagy AF-S módban fotózni statikus témát, fel lett tárva több megoldás is."
A legegyszerűbb megoldás az volt erre - az értelemszerű megoldás - hogy álló dologra AF-S-t kell használni. Az AF-C használata a részemről csak azért volt erőltetve, mert hosszú idő óta vásárolt új gép volt, és mindenhol a tesztekben az AF-C-t próbálták, nosza gondoltam akkor legyen ez használva. És igazából egy obinál volt vele legtöbbször gond, a 23/1.4 R-rel, ami azért egy több mint 11 éves objektív, elképzelhetőnek tartom, hogy az AF-je mondjuk úgy nem korszerű.
-
válasz
p_adam #36270 üzenetére
"mivel csak egy AF gomb van egy időben"
Ezt lehet, hogy nem értettem pontosan, de ha jól értem akkor arról van szó, hogy nincs két külön gomb úgy, hogy az egyiket lenyomod és AF-C, vagy egy másikat lenyomsz és AF-S? Én használom úgy is a vázat, hogy a hátsó lcd-t piszkálom a hüvelykujjammal, hogy oda tegyem az AF mezőt, ahova gondolom, ez így nagyon bevált. Be lehet állítani, hogy az érintésre csak fókuszáljon, vagy exponáljon is. Vagy nem erre gondolsz?
-
Stauffenberg
nagyúr
Ilyen fotók meg videók minden gyártó marketing anyagaiban ott vannak a kötelező körök kedvéért.
A sportfotós beágyazottság ott kezdődik, amit a Sony is csinált, nem csak erősen elkezdett ebbe az irányba fejleszteni hardvert, de mögé tette a szolgáltatásokat (szerviz, lízing) és elkezdett erősen nyomulni az ügynökségi flottakezelőknél és bérlős cégeknél is.
Amit a Fujifilm csinál ezen a téren az a nullánál éppencsak több egy kicsivel.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36279 üzenetére
"A Fujifilmnek nem igazán van sportfotós beágyazottsága és jól láthatóan nem is erőltetik túlzottan. Olyan elvárásokat támasztasz, amik feléd hajlítják a vitát."
Aztán pár géppel és kosárlabdával mégis reklámoznak ott is, igaz már a H-s vonalat. Mondjuk érdekes ha nincs és ezt sem biztos, hogy meg lehet említeni a csoportban. Azért egy kutyáson továbbra is kipróbálnám, csak nem lehet értelmesen hozzájutni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
p_adam #36276 üzenetére
"szem AF gombra nyilván korábban is rájöttem, csak arra nem, hogy AF-ON kiosztáson belül van amivel ez szépen finomhangolható"
Ez most a Canonra vonatkozik? Mert ha ott beállítható, hogy AF-ON gomb mindig a szemfókuszt aktiválja, míg a sima expo gomb nem, az király dolog, de ez mondjuk a Te preferenciád (bocs, hogy ennyiszer visszakérdezek mire gondolsz, de annyira általánosságokban fogalmazol, hogy nem mindig érthető melyik rendszerről vagy gépről beszélsz). Én és még sok más user szereti azt, hogy egy gombra ki van téve a szemfelismerő AF on/off kapcsoló és fixen egyik vagy másik üzemmódban vagy, amíg meg nem nyomod újra. De nem győzködlek tovább, hogy a te személyes preferenciád nem jelenti, hogy az objektíven jobb, mert látszólag ettől a gondolattól eltántoríthatatlan vagy, szóval whatever...
"Utána minden egyéb régimódinak hat."
Mondod ezt egy olyan rendszerre, aminek a húzó gépei még PASM tárcsával sem rendelkeznek, hanem eleve a retro kezelés az egyik niche vonás.
Read the room first!
"Ha persze a kamera magára hagyva az esetek túlnyomó részében tökéletesen fókuszál, akkor ez nem akkora probléma."
Jól fókuszálnak, senki sem mondta, hogy nem. Egy idén 7 éves gépről beszéltünk az X-T3 vonatkozásában, meg az ugyanabba a generációba tartozó AF rendszerekről (a fórumtársnak X-T30 II van), aminél alapbeállításon az AF-C mód nem az igazi statikus témára. Lehet kézzel finomhangolni, másik AF-C presetet választani vagy AF-S módban fotózni statikus témát, fel lett tárva több megoldás is. Mikor erről a Fujifilm topikban írtam, akkor az újabb vázak tulajdonosai szerint már statikus témán is rendben van az AF-C, de erről nincs saját tapasztalatom.
"Nekem édes mindegy, de az "én preferenciám" ezt nagyon nem látja egy szintűnek, ahogy egy sportfotós se tenné, mert ott is ugyanez az elv érvényesül"
A Fujifilmnek nem igazán van sportfotós beágyazottsága és jól láthatóan nem is erőltetik túlzottan. Olyan elvárásokat támasztasz, amik feléd hajlítják a vitát.
"(főleg utcai fotózásra) mi lenne, ha volna olyan beállítás, aminél a zársebesség állítót (Akár egy ilyet vezérlő tárcsát) csak az Auto ISO minimum zársebesség állítgatására használnám fel"
Tudsz olyan gépet, ahol így működik? (Nem kötekedő kérdés, tényleg érdekel). De tudok valami mást: Fujin van három elmenthető preseted, három különböző Auto ISO konfigurációra és egy Fn gombbal bármikor hozzájuk férsz (és ugyanott ha kell, bele tudsz nyúlni az értékekbe is). Ha valamibe nem tudok belekötni egy Fuji gépen, akkor az a fantasztikus Auto ISO, ha más rendszerre megyek, ez tud hiányozni.
Három beállításod van:
Min. záridő - Értelemszerű, ez nem target, hanem a minimum
Default ISO - Ezt próbálja tartani ISO-ban amíg belefér a záridő keretbe, nálam minden preseten ISO 200
Max. ISO - Eddig emelheti az ISO-t, ha ez is plafont fog, akkor a záridőt bírálja felülElég sokat utcai fotózok, meg rendezvényt is szoktam, tapasztalatból mondom, hogy az életemet rá tudnám bízni erre az Auto ISO-ra mindaddig amíg életszerű kereteket adok neki.
"Azaz: ha sok a fény/fényerő, akkor nyugodtan mehetne a beállítottnál feljebb, de lejjebb pl. csak akkor, ha a maximum engedélyezett ISO-t átlépné"
Leírtad azt, ahogyan az Auto ISO már gyárilag is működik Fujin!
"Olyan egyszerű volna..."
Legalább annyira, mint nem kinyilatkoztatásokat tenni nem létező funkciókról, miközben léteznek, csak más logika szerint működnek, mint amit te szeretsz.
"Ehelyett: [...]"
Ehelyett leírtál egy problémát, ami nem probléma Fujin. Belekötöttél abba, hogy mekkora ódivatú humbug az AF módválasztó kapcsoló, amitől állítólag rosszul kezelhetők a Fuji gépek, de sok más gyártó meg annyira fájóan hülye vagy feleslegesen túlbonyolított Auto ISO módot csinál, hogy szerinted is hátrányosan érinti a használhatóságukat (legalábbis erre utal a megfogalmazott igényed). Nekem a buta Auto ISO jobban rontja a használati értéket, mint az AF módválasztó pöcök, de én mondjuk elfogadom, hogy valaki pont fordítva priorizálja.
-
Jahno
veterán
válasz
p_adam #36277 üzenetére
Ha az a jó, akkor azt kell használni. Én teljesen más dolgokkal küzdök, azon meg lehet ez sem segítene. Mert ugye a G9el nehezebben lehet átfotózni reptérnél a kerítésen, mint egy APSC vázzal. Dinamikában pld. egy ilyen sorozatot nem nagyon tudtam kiexponálni, totál szétesett [link] Ilyen szembe repülő gépnél meg a fókuszt is elhajítja elég rendesen [link]
-
p_adam
addikt
válasz
p_adam #36276 üzenetére
Visszagondolva még mindig a Leica M240 volt a "legjobb digitális kamera kamera".
Volt okom rá, hogy eladjam (ahogy az M6TTL-t is, amire egyetlen mentség, hogy anélkül végülis biztos nem is vehettem volna...), de akkor is csak az időmet vesztegettem.
Ténylegesen egyértelmű volt a teljes kezelés, ami miatt nem "küzdés" volt használni.
Sokkal egyértelműbb (egyszerűbb) ha állandóan a kép közepén van egy távmérő (csak el ne állítódjon...!!!)
Nem "zsarolás" hogy főleg azokra a gyújtótávokra vagyok korlátozva, amiket egyébként is használok.
Nincs idióta elektronikus, lagoló, fehéregyensúlytól + minden egyébtől fogva mindenféle színeket és világosságot és egyéb infomációt produkáló elsötétülő kereső, se DSLR méret, zaj és komplexitás. Azon kívül, hogy később raktak rá idióta (szerencsére nem kötelezően használandó) ISO tárcsát, a kisebb méretért cserébe csökkent az üzemidő, meg a legújabbnál kissé fura, bár modernebb irányba mutató változások, de ezért nem igazán tudják elrontani.
És a negatív kritikáktól eltérő módon az a CMOS szenzor elég jó színeket is produkált, dinamika nem olyan jó - de a képeket szimplán nem rontotta el, ami nem lehet véletlen...[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #36274 üzenetére
Ez is olyan dolog, hogy engem se érdekelt, amíg egy videóban nem fedeztem fel az egészet (szem AF gombra nyilván korábban is rájöttem, csak arra nem, hogy AF-ON kiosztáson belül van amivel ez szépen finomhangolható)
Utána minden egyéb régimódinak hat. Ami persze használható, de ha van jobb, mert egyszerűbben, intuitivabban (és legfőképpen gyorsan) működik, akkor mért jó ezen a szinten maradni. Ez nem hinném, hogy preferencia, szimplán egy okosabban működő beállítás, amit már DSLR korszakban "feltaláltak", csak "újító jelleggel" nem érhető el.
Ha persze a kamera magára hagyva az esetek túlnyomó részében tökéletesen fókuszál, akkor ez nem akkora probléma. Meg lehet vele küzdeni, "eggyé válni vele", de azt azért nem hiszem, hogy ez is jó és tökéletes. Nekem édes mindegy, de az "én preferenciám" ezt nagyon nem látja egy szintűnek, ahogy egy sportfotós se tenné, mert ott is ugyanez az elv érvényesül, ezért használják ezeket a kamerákat, de semmi nem indokolja, hogy ugyanezt általános fotózásra nem lehetne ugyanúgy kihasználni.Az EOS R pontosan olyan volt, és hiába viszonylag erős az AF rendszer, ha nehezen, "egy adott eseti beállításra fókuszálva, fókuszt átmenetileg kikapcsolva stb. stb." használható ki. Nyilván a joystick hiánya se az igazi, de ez a programozhatóság, ami (pl. egy joystick-kal szintén nem rendelkező R8-hoz képest) igazán gyengébbnek mutatja, mint amilyen egyébként lehetne. És tényleg nem rossz olyan szempontból, hogy a képek nem tükrözik ezt a "küzdés" dolgot (meg úgy azért teljesen más a megítélés, hogy nem is volt más...)
Szimplán nagy fejlesztés, amit kíváncsi lennék, hogy hány felhasználó alkalmaz...
Ha egy RX1RII elérte volna, azt az "általános működési szintet", mint egy R8, akkor az egy pokolian bitang erős FF kompakt kamera lehetett volna.Amúgy sok más dolgot is olyan egyszerűvé lehetne "varázsolni".
Pl. (főleg utcai fotózásra) mi lenne, ha volna olyan beállítás, aminél a zársebesség állítót (Akár egy ilyet vezérlő tárcsát) csak az Auto ISO minimum zársebesség állítgatására használnám fel.
Azaz: ha sok a fény/fényerő, akkor nyugodtan mehetne a beállítottnál feljebb, de lejjebb pl. csak akkor, ha a maximum engedélyezett ISO-t átlépné.
Olyan egyszerű volna...
Ehelyett:
Szórakozhatok állandóan Auto (vagy manuál) ISO állítással vagy zársebességgel (azért a rekeszállítást nem szeretném random átengedni), vigyázhatok a túlexponálásra helyzettől függően, amit ezzel az egy beállítással (nyilván kombinálva a rekeszállítással, amivel a zajt is tudom kontollálni) olyan rém egyszerűvé válna vezérelni.
Vagy csak én nem értem ezeket a dolgokat...[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ugyanúgy a beállításaimat (vagy a félautomata beállításokat), mint amikor filmes gépen felülről zársebesség tárcsára és rekeszgyűrűre nézek.
Egyaránt használok régi és új obikat, így viszonylag ritkán nézem (a mostani fő vázon nincs is), lehet csak fura megszokás, néha mégis jó tud lenni.
Ha lehet választani, akkor inkább legyen, de eléggé hátul van a 'fontos dolgok' listáján. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
p_adam #36270 üzenetére
Ha arra gondolsz, hogy a félig lenyomott expo gombot és az hátsó AF gombot két különböző AF módra lehessen állítani, azt tényleg nem tudja (hacsak újabb vázakon nem, de engem bevallom ez nem érdekelt soha). Ez egy másik megközelítés, hogy a kezed ügyébe tesznek egy AF-S/AF-C választó pöcköt*. De lehetsz folyamatosan AF-C módban és kombinálhatod az AF-Lock gombbal.
Lehet ez valakinek nem tetszik, nem így akarja (és tökre joga van hozzá), de ebből levezetni, hogy mennyire elmaradott a Fujifilm kezelése és ergonómiája nekem elég felületesnek és előítéletesnek hat. Elég sok rendszerrel volt dolgom és bármelyikből hozhatnék példákat amiktől falnak megyek és a Fujiknak is van pár király trükkje amiket máshol nem láttam. Én imádom Panasonicot is, de ott is van pár dolog amiktől sírógörcsöt kapok (például az MFT vázaikon a távozásomig teljesen béna volt a Fujikhoz képest az Auto ISO, de szerencsére még a manuális ISO állítás is, de nem jutna eszembe emiatt az egész rendszert elmaradottnak nevezni kezelésben.
*= És igen, lehet szarkasztikusnak lenni a "csak preferencia" kifejezéssel, de nem mindenki fogja preferálni azt amit te. A Fujisok inkább szeretni szokták azt az fókusz módválasztó pöcköt, mint nem. De nem jöhet be mindenkinek.
-
Jahno
veterán
válasz
p_adam #36272 üzenetére
"de azért kellemes a felső LCD"
És mit nézel rajta? Mindig indokolják, hogy kikapcsolt állapotban is ott van az akku, vagy a hátra lévő képek száma. Nekem ez ott pont nem mérvadó. Szóval még nem tudom, amikor nem volt kihajtogatós kijelzőm akkor is a kompozíció a kijelzőn volt, láttam felül a kb. záridőt ésvagy expókorrekciót, szóval egy ősöreg gépnél ha betájoltam és csak a záridővel kellett játszódnom, akkor egyszer az életben jó volt. Ott meg a másik gép miatt nem sikerült 100%os kivitelezésre az életem képet, szóval mindenki bekaphassa.
És akkor legyen mindenkinek igaza, jobb kéz markolat felől van 2 gombom, valamint átkattintós funkciós fix állású pöcök is. A gombok egy részét lehet több funkciósra rakni, hogy rárakok 3 féle fókuszt és megnyomom akkor léptet, vagy nyomva kell tartani és tárcsával léptet :-P
Hátán még 3 szabadon konfigható funkció gomb, plusz még sok más.
-
p_adam
addikt
Egyáltalán nem létszükséglet, de azért kellemes a felső LCD. Félő, hogy ezt is túlgondolják majd. DSLR korszakban volt ez igazán hasznos az eltérő kezelés miatt + vele szinkronban az optikán volt (mechanikus!) kézi élességállítás.
Ó, a cuki ablak, felülről mutat távolságot, amit a kis (legtöbb esetben gagyi, rövid) úton bejár - de szép is volt, kis tisztelgés a manuális korszak előtt... várjunk csak, nem lehet ezeket adapterezni, valahogy összehozni a két világot...?
Mostanság már ott tartunk, hogy addig "reszelik" a kezelést és gombok elhelyezését, hogy rosszabb, mint előtte. Pl. ha valaki keresőből fotózik + videózik, akkor extrém fontos lenne, hogy egyrészt legyen jó közvetlen felvételi mód, másfelől a fotó/videó kapcsoló legyen könnyen kapcsolhatóan közel. Sokkal fontosabb, minthogy egy kézzel be-ki lehessen kapcsolni (kézbe veszem, elérem azt bárhol, csak mindenütt máshol...). Ehelyett addig panaszodtak, hogy az előbbit beáldozták a másikért.
Lesznek változások, nagyobb LCD, miegymás...erősen kérdéses, hogy nem-e úgy járnak, mint az autóknál, hogy erőltetik, de sok felhasználó a pokolba kívánja. Több (különösen kissé nagyobb) vázon elférne jól a 16:9 arányú LCD, amivel csak a Fuji próbálkozott érdeklődés szintjén(mai vázban meg nincs, ahol már jó a videó...). Aktív hűtés már most is van itt-ott, külső monitor/felvevő gyártók biztos nem örülnének.
Összefoglalva: csak szórakoznak össze-vissza, mi meg mind bekajáljuk. -
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #36269 üzenetére
Kb. részletekbe menően kifejted (igazolod) a problémát, amit "interneten megtaláltam" egy mondatban (elfogultságot mellőzve) megtaláltam, amit egy másik user kérdezett, mert nem értette, hogy mi van.
Nem lehet igazán jól beállítani az AF-et, csak követést, zónát + tököm tudja mit oda-vissza kapcsolgatni (jártam itt, működik, de nem szeretnék többet, köszönöm), Lock-olni stb. állandóan, mivel csak egy AF gomb van egy időben. Egy ideig ez volt a "Meki szabvány", de 2020 óta - azaz lassan 5 éve - már nem itt tartunk. (vagy DSLR-ek esetén korábban)
A fókuszálásnak és a módváltásnak egy (!!!) (abból nyilván 2-3) gombnak kéne lennie.
Ha ez ilyen, akkor (számomra) még inkább semmi meglepő nincs abban, hogy panaszkonak rá. Nem elég jó az AF - és nem elég jó kezelni sem.
"Belépőbb szintű" kamerák (pl. Canon R10) egy ilyen egyszerű kis apróság miatt sokkal okosabban tudnak működni, mint itt az elérhető legprofibbnak titulált váz.
Az AWB gomb videózára rettentő hasznos (lenne), ezt elismerem.A többi hellyel-közel más kamerákon is beállítható. AF kezelésben a dedikált gombok beálíthatóságának hiánya ettől még fikarcit se lesz jobb, és bárki számára fontos lehet, ha azt szeretné, hogy a legkisebb időveszteséggel megbízhatóan jól fókuszáljon a kamera adott helyzetben.
Ha már annyi pénzbe kerül MILC-re váltani, akkor nem szabadna megelégedni ilyen szintű kezeléssel, ha úgymond létezik "jobb" tudjuk, csak preferencia
(Csak szigorúan az én semmitmondó véleményem szerint, de nem vagyok a rendszerben, így engem ez annyira azért nem izgat, az APS-C-t is csak távolságból figyelem, R7-en nem tölt el nagy bizalommal az előlapi AF/MF kapcsoló.... Ellenben AWB Lock, videóban nem eltűnő vízszintező, meg egy-két funkció macerásabb állítgatása...ha ezek a "legfőbb bajok", akkor talán még nem olyan vészes a helyzet...)[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
p_adam #36267 üzenetére
"Egy mondatban összefoglalva: eddig csak azt hittem, hogy a Fuji AF rendszer a "nem jó", de mint kiderült, ergonómiában (használhatóságban) is eléggé le van maradva."
Ezt mondjuk magadnak fejtetted meg, nem a társalgásból következik, olvasol dolgokat az interneten és már rögtön a nyitó mondatod a témában egy teljesen téves információ volt, aztán így öröklődnek tovább a félinformációkra alapozott téves diagnózisok.
Az ergonómia egy bizonyos pontig erősen szubjektív kérdés, ami viszont objektív:
- Van dedikált AF módválasztó kapcsoló
- Van programozható AF single, zone, wide tracking módválasztó gomb
- Van programozható Face/Eye Detect On/Off kapcsoló gomb, mindegyik AF mód alatt előhívható vagy kikapcsolható
- Van dedikált AE és AF Lock kapcsoló mellett AWB (!!) Lock gomb is (átprogramozható a helyük/funkciójuk)
- Van dedikált Single, CL és CH (sorozat) kapcsoló
- Van dedikált fénymérési mód kapcsoló (X-T3-ig, utána Still/Movie kapcsoló, Fn gombbal pótolható)
- Van dedikált ISO, Záridő és Exp. Comp. tárcsa és mellette (!) kettő darab másik tárcsa, amik szabadon programozhatók és kattintásra második módot is tudnak
- Van dedikált Joytick az AF mozgatására és mellette egy négyirányú D-Pad, minden gombja átprogramozható
- További programozható Fn gombként szolgál a "markolat" belső oldalán a bajonett mellett egy jelöletlen gomb
- LCD képernyő további Fn programozható funkciókat tud
- A legtöbb natív objektív rekeszgyűrűvel rendelkezik, újabbakon megjelent, hogy fokozatmentes vagy klikkelős módot is tudjon(Mielőtt jön a kérdés: Nekem ezek MIND fel vannak programozva a fizikai gombokra és kapcsolókra egyidőben és legalább három négy felprogramozott funkciót ki is hagytam a felsorolásból, mint a filmszimulációk vagy az Auto ISO presetek közötti váltás, ahol természetesen van target záridő lehetőség).
Én rendszeresen elfelejtem mi-merre van a menüben, mert olyan ritkán kell oda bemennem. Minden kéz alatt van ami az exponáláshoz és kompozícióhoz kellhet, gyorsan lehet üzemmódok között váltani és van egy teljesen személyre szabható Quick menü is, amiben meg a videós paramétereket szoktam pesztrálni.
Felőlem amúgy lehet nem szeretni a Fujifilmet, ha átnézel a topikjába, bőven látsz tőlem kritikákat rájuk, de legalább ne innen-onnan beszerzett félinformációk és teljesen téves infók halmazából alakítsák ki az emberek a véleményüket.
-
válasz
p_adam #36267 üzenetére
“Kapcsolóval váltani oda-vissza, amikor egy másik kamerán csak attól függ, hogy (természetesen tudatosan) melyik gombra mi van beállítva”
Nem lehet hogy ez egyéni preferencia kérdése és ez csak neked simán nem tetszik? Mert pl nekem egy kifejezetten szimpatikus dolog, hogy pár dolgot kapcsolóval tudok kapcsolni a vázon, vagy fizikai tekerővel. Nekem így jobban kézre áll, illetve a gép kikapcsolt állapotában is látom az adott funkció állását.
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #36266 üzenetére
Kapcsolóval váltani oda-vissza, amikor egy másik kamerán csak attól függ, hogy (természetesen tudatosan) melyik gombra mi van beállítva, szimplán találékonyságot mellőző, lassú, elavult, gyenge megoldás, feleslegesen bonyolítja a használatot.
Ahogy mondtam, EOS R pontosan így működik (lehet használni, nem azt mondtam, hogy nem), meg alapbeállításon az újabbak is, ha valaki nem foglalkozik vele, hogy előcsalogassa a lóerőket, a hardver ugyanis ki van alakítva.Egy dolog az, hogy mit tud a kamera. A másik meg az, hogy ezt hány gombnyomással, milyen helyen és módon éri el. Ez egy (adott esetben kritikus) ergonómiai kérdés, amit nem csak profik tudnak kihasználni, hanem bárki, akit érdekel, hogyan tudja beállítani a kameráját (ha már adott esetben annyi pénzt költött rá).
Csak akkor van értelme igazán azzal érvelni, hogy a MILC AF-ben milyen jó, ha ez jól megvalósítható.
És az igazán szomorú az egészben, hogy nem azért nem csinálják meg rendesen, mert "a technológia még nincs ezen a szinten".
Hanem pont az iménti reakció miatt, azaz mert (egyelőre) nincs rá igény.Az érintőpados multi-controller érdekes lehet, joystick két állású lenyomással összevonva. Azzal még több időt lehet spórolni, de lehet hogy egy kicsit bonyolít és már lehet tényleg az a szint, ami csak profiknak kell (okosan meg is hagyták a "régimódi" kezelőszerveket is), a "fogyasztói középkategória" meg már megkapja a 90%-át, normálisabb méretű vázban.
Különösen sokkoló extrabónusz az egészben, hogy azért nem csak méregdrága natív obik működnek így, hanem a lassan 40 éves objektíveken se változik kb. semmi. Max. fps csökken, blackout nő, a fókusz bizonytalanabb, néha rossz szemre fókuszál (kézzel állítható) De azt lehet mondani, hogy így is megkapja a user a technológiát a vintage képi világgal együtt, flare stb. és még fogásilag is rendben van (na bumm, mert sok dologban olyan maradt, mint a DSLR)
Így már érthetőbb, hogy mért vannak (egyelőre) korlátozva a 3rd party gyártók. A kamera tervezői ezt így okosan megcsinálták, ők meg profitálnak belőle (persze a userek is így ebből a nézőpontból érthető, de el lehet dönteni, hogy mi a fontosabb...ami jó, az - tényleg - jó.)Egy mondatban összefoglalva: eddig csak azt hittem, hogy a Fuji AF rendszer a "nem jó", de mint kiderült, ergonómiában (használhatóságban) is eléggé le van maradva. Sokaknak nem számít, így is jó stb. Ok, értem.
De aki erre rájön, és össze is hasonlítja, szinte garantálható, hogy nem ezt fogja jól használató dolognak tituálni.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #36264 üzenetére
Egy 20 éves DSLR-ben még értem, hogy mért van kapcsoló (de ott AF mezőre is van szép külön kapcsoló, tehát legalább bizonyos funkciókra ésszerűbben követnek adott elvet).
Elvileg fejlődtünk azóta, csak visszafele.
Egyik gombbal az AF pont témát választ a kereten belül, a kamera elemzi, követi.
Másikkal csak simán szemre fókuszál. Vagy ha ez nincs, akkor annyit csinál, hogy a teljes képmezőn közeli dologra tapad ha nincs idő (kedv) odavinni a fókuszpontot.
A harmadikkal meg mondjuk marad single-AF mód legkisebb méretben mert a kamera így nem "gondolkodik össze-vissza", nem fog követni felismerni semmit.
Simán fókuszál elég precízen oda, ahova mondják neki.
Természetesen ez a három mód (gomb) széles keretek között tetszés szerint állítható hogy most legyen-e tárgykövetés, ember, állat, zóna stb. stb. vagy nem is kell csak kettő, a user kb. azt kezd ezzel az egésszel, amit akar. Nem kötelező így használni, csak nehéz visszaállni, ha ez így elérhető.
DSLR-en nyilván ilyen "csoda módok" nem voltak, de a kialakítás arra azért jó hogy ne kapcsolgatni kelljen, hanem gombnyomással alkalmazkodni a helyzethez, kihasználni a képességeket.Lényeg a lényeg, hogy egy valamire való komoly (fotósok számára tervezett) MILC-n ennek így kellene normálisan működnie.
Minden olyan kamera, ahol ez nem így van, sokkal gyengébb, mondhatjuk, hogy elavult, hiába van írva rá hogy x lóerő, még azt a teljesítményt se tudja leadni.
Nem kell profi sportfotósnak lenni ahhoz, hogy feltűnjön, hogy így bizony sokkal többre képes a kamera, mint adott időben egy funkcióra limitálni és még folyton észben is tartani, hogy ez milyen tulajdonságokkal bír (és az, hogy az "aktuális egy" mód a Fuji esetében nem is olyan jó, az csak tovább súlyosbít egy eleve jelentős problémát).[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
p_adam #36260 üzenetére
"Mondjuk hasznos lenne, ha lenne programozható gomb más AF módra, de ha jól olvasom, ilyet Fuji nem tud."
Lehet a felvetésed nem értem, de az AF-S/AF-M/MF módok saját dedikált kapcsolót kaptak a "retró" vázakon, egy pöccintéssel váltasz közöttük. A H-vázakon nem ilyen kapcsoló van, hanem egy jelöletlen fekete gomb ugyanezen a helyen (az X-H2 kézikönyve szerint az Fn gombokra szabadon programozható a fókusz módválasztó).
"kb. akkor ér valamit a sok MILC tech, ha jól használható, nem pedig ki-be kapcsolgatni, amire szimplán semmi szükség"Ideális esetben nincs rá szükség, hanem mehet 0-24h-ban az AF-C és legfeljebb lenyomod az AF-Lock gombot ha fixálni akarod, de tegyük hozzá, hogy ez egy teljesen oké mérnöki döntés volt a Fujifilm részéről, mivel nincs olyan AF-C rendszerük, ami a kortárs Sony modellek szintjén lenne. Így az algoritmust arra hangolták, hogy "menjen elébe" a detektált mozgásnak (ismétlem: Az én gépemig bezárólag ismerem behatóan a viselkedését). Lejjebb lehet tekerni az AF-C "izgágaságát", de nekem valóban mozgó témára jó volt gyári beállításon és legfeljebb váltok egy pöccintéssel AF-S/AF-C módok között. Örülni fogok ha majd nem kell, de ez benne sincs a top 5 legnagyobb problémámban jelenleg.
#36263:
"itt bukott az egész, még egy RX1RII is programozható úgy hogy legyen külön szemkövető AF mód"
Az egyik Fn gombra programoztam az Face/Eye Detection On/Off kapcsolót. De nem egészen értem a kritikádat ezzel kapcsolatban, hiszen alapvetően kompozíciós kérdés, hogy akarsz-e arcra fókuszálni vagy sem.
"Amiben pl. az EOS R jobb volt, az a Külön Vízszintező ki-be kapcsolás. Ne kelljen csak ezért külön kijelző módot hozzáadni"
Ez is rajta van az egyik Fn gombon (technikailag nem gomb, hanem az LCD-n fel/le/jobbra/balra suhintás is programozható Fn gombként, arra tettem, mert ritkán használom és nem zavar ha véletlenül bekapcsolom).
-
p_adam
addikt
'ha valamihez éppen ragaszkodna akkor egy nyomás kikapcsolni.'
meg majd utána gyorsan vissza...itt bukott az egész, még egy RX1RII is programozható úgy hogy legyen külön szemkövető AF mód (kár, hogy az is elég temperamentumos, tehát csak kicsit tesz elviselhetőbbé egy jelentős problémát)
Mondjuk itt is van AF kapcsoló, csak minek, Teljességgel felesleges...
Az biztos, hogy a Fuji (X) rendszerben van ezeken kívül is annyi (számora) fejvakarós "feature" (dealbreaker, ami másnak ezek nem lehetnek azok, mert amúgy minek használnák, ha nem mazochisták), hogy sose fogom megérteni, mért használják annyian.Egyébként az EOS R is még ez a "kapcsolgatós" generáció volt, és szerettem (későbbi kameráknál is ez az alap beállítás, fel kellett fedezni egy videóban)
Ezzel a dologgal még együtt lehet élni, de ettől függetlenül a régi ergonómailag "rossz" megoldás, különösen annak ismeretében, hogy egy MILC AF mire, illetve mire nem képes (vagy a már újabb DSLR-ekben beállítható kialakítás "zseniális", nézőpont kérdése)
Amiben pl. az EOS R jobb volt, az a Külön Vízszintező ki-be kapcsolás. Ne kelljen csak ezért külön kijelző módot hozzáadni (és vacillálni, hogy azon mi legyen/le legyen), amin minden egyes periódusnál átugrok, meg legyen függetlenül állítható a többitől.
Szóval vannak "okosságok" is, amig később rejtélyes módon "elillannak", pedig sok ilyen kis apróság rengeteget ad hozzá ahhoz, hogy zökkenőmentesen kellemes legyen használni bármilyen kamerát. Sok mindent lehetne jól csinálni, csak erről mindenkinek más az elképzelése, de azért lenne pár jó irányelv, ehelyett jön még jöbb gimmick.[ Szerkesztve ]
-
Jahno
veterán
válasz
p_adam #36260 üzenetére
Fujin nem emlékszem, most csak egy T1 van nálam, meg aminél elől manuális pöcök volt. Többi gépem legalább 3 gyors gombot tudok, amire ezt is rá lehet konfigni. Azzaleg majd más baj lesz. Teszetelőknek mindegy, hosszú és nyűgös, ennyire lehet nem is ért hozzá vagy nem fordul meg a fejében. Nálam itt a szem követés is van, ha valamihez éppen ragaszkodna akkor egy nyomás kikapcsolni. Stabi van még itte, meg mikor mire készülök.
Nagyobb baj mikor ezekről márka nagykövetének sincs fogalma, max. reklámoz valami új modellt és kész, aztán egy erős amatőr többet tud a cuccokról vagy specifikusan.
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #36257 üzenetére
Mondjuk hasznos lenne, ha lenne programozható gomb más AF módra, de ha jól olvasom, ilyet Fuji nem tud. Ergonómiából egyes, de "tesztelőknek" sem ártana ilyenekre felhívni a figyelmet, gyakorlatban *** sokat számít, de vajmi kevés szó esik ilyen "apróságokról"...ezek szerint akkor nem csak az AF-et kellene sürgősen rendbetenni, hanem a kezelést is, meg ahogy maga a kézi focus-by-wire élességállítás (nem) működik (GFX rendszerben pl. különösen fontos - vagy akkor legyen több full manuál objektív - videós vázak miatt lesz is), már az sem jó, és valószínűleg összefüggésben van az egésszel.
kb. akkor ér valamit a sok MILC tech, ha jól használható, nem pedig ki-be kapcsolgatni, amire szimplán semmi szükség. Fiatalabb DSLR-eket még nem próbáltam (ami késik, nem múlik) de ahogy olvasom, már ott is programozható ilyen módon, azaz primitívebb, (adott esetben csalódást okozó) AF rendszer, de legalább okosan kialakított, lehet vele mit kezdeni (és legalább egy hasznos dolog, amit át lehetett örökíteni, nem csak simán márka sznobizmus, amiért márkán belül marad egy profi, hanem ezeknek is van szerepe, csak érdekes módon ezeket ilyen helyekről kell előkotorni, mert máshol nincs is róla szó). -
Smish
tag
Most hogy olvasgattam a témában, lehet ez lesz a gondom hogy af-c módot kellene használnom.
Meg átolvastam mélyebben a magyar nyelvűt a neten, van egy jó pár finom hangolási lehetőség.
Majd kísérletezem vele, mert amúgy nagyon szuper az élesség amikor eltalálja a fókuszpontot. -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36257 üzenetére
Nekem néha pulzált, ide-oda kereste az fura volt, de nem mertem Fuji csoportban rákérdezni mert nem értenek hozzá és masszív minózavirágok és biztos fikázod a márkát. Mondjuk most már fikázom, de a T7 majd biztos jobb lesz a 2. FW után:-D
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #36256 üzenetére
Én is úgy jöttem rá, hogy egy falfelületet fotóztam AF-C módban és életlen lett, hiába rekeszeltem, még tovább rekeszeltem és még mindig életlen.
Aztán jobban megfigyelve rájöttem, hogy hangyafasznyit huntolgat rajta, mint aki arra vár, hogy a téma el fog indulni valamerre. Biztosan kivédhető ez azzal is, hogy a trackinget tapadósabbra kell állítani (értsd: kevésbé érzékenyre), de olyan jó helyen van az AF-S/AF-C kapcsoló, hogy inkább nem babráltam, mert a jelenlegi beállításom pont jó mozgó emberre.
-
válasz
Stauffenberg #36255 üzenetére
Fuji bizony, köszi a magyarázatot. Nem értettem egyáltalán a jelenséget, csak arra jutottam még annak idején mikor új volt a szett, hogy AF-C-t állóképhez nem használunk, mert rossz lesz a fókusz, az csak videóhoz "van". De igazság szerint nem is nagyon fotózok olyasmit, amihez kellene a követő fókusz, csak úgy gondoltam mikor ismerkedtem a géppel, hogy az emberek kisebb bemozgásait majd leköveti így. De az AF-S teljesen jó.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #36253 üzenetére
Ha Fujiról van szó, akkor az AF-C nem jó statikus témára (X-T3 és X-T4 generációnál még biztosan, többit nem tudom). Úgy van hangolva az AF-C algoritmus, hogy kicsit túlmozgásos legyen, mintha egy hiperaktív gyereket kérnél arra, hogy üljön a seggén és ne a lepkét kergesse, ilyen amikor statikus témára fókuszálnál AF-C módban. Ezzel lehet kompenzálni a relatíve lassú mintavételezést.
Ez nem front/back fókusz hiba, mivel az teljesen más miatt alakul ki. Az AF-S mód azért segít, mert ott eleve nem csinálja ezt a túlmozgást, amivel rákészül a követésre.
Ezért fontos nekem, hogy egy Fujifilm vázon legyen AF módválasztó kapcsoló elérhető helyen (nem úgy, mint az X-E4-en). Ha mozog a téma, akkor AF-C, ha nem mozog, akkor AF-S módban használom.
-
Jahno
veterán
válasz
lugosi #36253 üzenetére
Azért annyira csak nem simán, ha egy átlag tükrössel reprodukálható is, egy sorozatban biztos, hogy akad olyan kép, vagy adott obi párosodat ismerve meg tudod csinálni a képet, mellé csak itt a környékben ha nem egzakt módon ment félre pld. a háttérre vagy valamire a fókusz, akkor front/back hibásat nem is láttunk.
-
Én is abban a hitben voltam, hogy milcnél technikailag nincs olyan hogy front/backfókusz, mindaddig amíg a saját gép/objektív párosomon nem tapasztaltam. Van az simán, csak valószínűleg sokkal ritkább, és beállításokkal sokszor megoldható. Nálam pl. AF-C helyett AF-S-t kell használni és akkor rendben, de ez akkor se normális.
-
-
Jahno
veterán
Madárhoz simán mehet az AFC, de még a többihez is. Szerintem rekeszelni sem fontos, bírja az, sokszor záridőhöz is kell a fény. Még mutatok rendesebb képet, haver konkrétan parti fecskéket fotóz vele teljesen jó eredménnyel de megnézem mindjárt a beállításokat, melyik gépen mi van.
-
Smish
tag
Ismerem, persze. A közelit úgy értem hogy 5-7 méterre.
Ilyenkor lerekeszelem 8-10 közé, vagy szűkebbre, attól függ mekkora a téma.
De lerekeszelve is a téma mögött élesedik, úgy vettem észre. hiába keretezi be a madár szemét.
Ha távol van, mondjuk 30-100 méter között valahol, akkor f10-nél nem nagyon szoktam szűkebbre venni, ha kicsi a téma, maradok 6,3-on, úgyis valamekkora képkivágás lesz.
De hiába jelöli az állatot, nagyon sokszor nem lesz éles teljesen, míg mögötte a talaj, a bokrok igen.Ezeken a képeken látszik hogy az éles tartomány közepe valahol az állaton van.
Nekem nem ilyenek a képek, hanem az állat kezd kiesni az éles tartományból a fényképezőgép felé. -
Jahno
veterán
"ha egy madár közel van, ráfókuszál a szemére, de előtte 1-2 centivel már kezd életlen lenni,"
Hááát, mennyire van közelponton és a mélységélesség fogalmát ismered-e?
Amúgy érdekes, mert 6600, 6700 és pár Sony meg hasonló obi van a környékemen, én is madarásztam vele valamennyit, haversrác elég aktívan tolja és amit írsz az olyan, mint ha valami back/front fókusz lenne, de az ennél kvázi lehetetlen. Obinál ugye lehet állítani, hogy melyik tartományban keresse a témát, de max. ha a veresi tavak útbaesnek, akkor ott lehetne egy keresztpróbát csinálni.
Helyi erő Galambos Sándor éppen most rakott ki egy válogatást, én meg Soponyát jártam meg múlt hetekben, természetesen különösebb eredmények nélkül :-D
-
Smish
tag
Sziasztok!
Sony a6700 + Sony 200-600 kombóra cseréltem a régi a6000 + Tamron 150-500-at.
Csak lelkes fotós vagyok, nem profi így a véleményeteket szeretném kérni egy problémámmal kapcsolatban.Azt vettem észre hogy témakövető módban az éles tartományt nagyon eltolja hátrafelé a gép. De ezt csak ennél az obinál csinálja, a fix Sigma obijaimnál nem vettem észre.
Pl 600 mm-en fotózva, ha egy madár közel van, ráfókuszál a szemére, de előtte 1-2 centivel már kezd életlen lenni, míg mögötte, ha van mihez viszonyítani, élesebb.Ha messze van a téma, ez fokozottabban megjelenik.
10-ből 5-6 képen a téma életlen, vagy csak részben éles, hiába keretezi be pl egy őz szemét, míg az állat mögött 1-2 méteren éles a növényzet.Egyelőre nem találtam erre megoldást, hátha van tippetek.
Én csinálok valamit rosszul? A gépen friss a szoftver.
Jellemző beállításaim vadfotózásnál:
af-s, teljes képmezős fénymérés és fókuszálás, manuális rekesz és záridő, auto iso, téma felismerés madárra és egyéb állatra.
A követésnél az állat szeme van a legmagasabb fokozatra állítva.Elég idegesítő, amikor rászánok pár órát madarazni, erre a képek jelentős része nem használható.
Köszönöm előre is!
-
válasz
nfsu17 #36244 üzenetére
Át is keresztelték szerintem, mert most Fotográfia a csomag neve, eddig meg Fotós csomag volt. A tárhelyet nem vettem észre, azt hittem csak áramelés meg átnevezés volt, és így "szűnt meg" a régi lehetőség.
sixpak: nem tudom, hogy lehet ekkora különbség az árakban, jó eséllyel az is számít, hogy az első megrendelés milyen áron történt. Mindegy, nem annyira érdekel, ezt a pár kattintást kibírtam, a 10.15-ös árat meg már 2021-ben is kibírtam, most is ki fogom. Kérdés, mi lesz jövőre...
[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
Sajnálom, hogy nektek nem segített a chat az olcsóbb árban, nekem tényleg megoldotta.
Még jó, hogy a saját hírlevelük szerint ez megszűnt a mai nappal az új előfizetők számára...
Tényleg megszűnt a 20GB plan, ahogy látom most a legkisebb csomag is 1TB
2006-ban vettem az enyémet, leginkább eszmei értéke van úgy mint első DSLR gépem,
Ismerős érzés, nekem idén (ápr.) lesz 20 éves a Canon EOS 350D-m.
https://pixinfo.com/fenykepezogepek/canon-eos-350d/ -
válasz
sixpak #36239 üzenetére
Ismerős 9.99-ért fizeti továbbra is, 5 éves fiókkal. Az enyém 3 éves kábé. Neki nem most van a fordulópontja, szóval nem tudom, mivel találják majd meg, ha esedékes lesz.
Érdekes módon fenn van a fotós csomag továbbra is, de már az új áron. Még jó, hogy a saját hírlevelük szerint ez megszűnt a mai nappal az új előfizetők számára...
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
addikt
válasz
eszmilan #36240 üzenetére
2006-ban vettem az enyémet, leginkább eszmei értéke van úgy mint első DSLR gépem, utolsó CCD érzékelős gépem stb. Ma már a rendszer halott, nem fejleszthető. Legfeljebb a vakupapucs élte túl.
Ne add el egy fogalmatlan nagyszülőnek, aki megveszi a fotós iskolába beiratkozott unokának tanulni. Aztán átadáskor a gyerek arcára kiül a csalódás. Olyannak add, aki tudja mit vesz meg. -
Jahno
veterán
válasz
eszmilan #36240 üzenetére
Adjad nekem két sörért és néha áplom a lelkivilágát a retró cuccok közt :-P Múlt héten éppen polcokat rendeztem, ezek maradnak, van 2. sor de egyszer itt is mutattam lepedőre kiterítve, hogy mi a terv:
Azóta beugrott egy ezer éves kompakt tücsökpöcs is buli kamerának. Az a baj, hogy akkuval nem megy, elemet nagyon zabálja de édespofa, az is Oly és 20 éves :wub:
Fotós évzárón csináltam vele werket, meg még vagy 30 képet:
De tele a tárhelyem, pár nap és jövök :-P -
válasz
sixpak #36230 üzenetére
Nekem bárhogy próbáltam, csak 20 százalékot adott. És mivel a második élő agenttel se sikerült megállapodnom abban, hopgy megkapjam havi fizetéssel, 1 éves hűséggel azt az árat, amit eddig fizettem a jelenlegi accountomra, beintettem és csináltam egy új fiókot, új előfizetéssel. Hogy biztos ne tudjanak belek_rni a zárba, ennél inkább kifizettem 1 évre előre, ez így 50 ezerbe fájt, de egy évre letudtam a gondomat, jövőre meg meglátjuk, mi lesz. A régi accountom megtartom, csak lenyomtam róla az előfizetést, és így most 10 euróért van licencem, amit 19-ért akartam rám sózni, de még áves fizetés mellett is 12.9 lett volna 1 hónapban... Hihetetlenül rugalmatlanok. Mázlijuk, hogy errre építettem a munkafolyamatokat, és mivel hobbista vagyok, nincss kedvem átgondolni megint az egészet, meg kísérletezni, mert se kedvem, se időm rá, inkább fizettem. A dolog szépséghibája, hogy ötödikéig aktív a régi előfizu is, így erre a két hére kvázi kétszer fizettem, de ez van.
Aki akar még FotttograffiPlen-t venni, az tegye meg ma, mert az emailjük szerint holnaptól már nem lesz elérhető a konstrukció.
[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz
eszmilan #36234 üzenetére
Nem túl pörgős, de inkább a Fotós beárazás topikban próbáld meg.
-
eszmilan
tag
Sziasztok!
Ha esetleg tudnátok segíteni, akkor a képen látható fotós cuccot szeretném eladni valakinek, aki még hasznát venné. Az érdekelne, hogy mennyiért rakjam fel, hogy el is vigyék.Olympus E400 vár + 1gb-os CF kártya
Sigma 18-50 mm objektív
Hama állvány
Fotós táska
Kábelek, dobozok, töltőKöszi!
-
Ry0K3N
senior tag
Tud valaki egy jó szerelőt? Nikon D7500 az alany. Ha lehet Dél-dunántúl környékén de PB sem gond.
-
sixpak
nagyúr
Előre fizetésnél sem.
Van egy olyan, hogy takarítson meg 30%-ot évi előre fizetéssel.
Amúgy ezek személyre szabott csomagok szerintem, mindenkinek mást dob, úgy gondolom.
Én van hogy hónapokig elő sem veszem egyik szoftverüket sem.
A generative creditekből, szerintem 20-at nem használtam el a tavalyi évben.
Most sem fogok, nem érdekel a varázslás. -
sixpak
nagyúr
Itthonról nézem, csak túl jó deal-nek tűnik és nem tudom hol a csapda.
Látom, hogy photography plan-ről váltok photography plan-re, de akkor ez ugyanaz a csomag lehet, benne a mobilos appok is?
Egy vicc ez a cég tényleg, hogy ködösítenek egyfolytában, semmi nem egyértelmű.... -
nfsu17
veterán
válasz
sixpak #36219 üzenetére
Azt írja, hogy 25 nap még.
Hát ez az. Sztem ez a baj. Azaz még él az előfizetésed.
Meg tudod szüntetni most is, de attól még 25 napig lesz előfizetésed, mert ki van fizetve.
Neten sehogy nem tudod megvenni a 10,15 EUR csomagot, azt csakkétféleképpenháromféleképpen lehet.
1. már lejárt a csomag, ergo új előfizető vagy (nálad nem, mert 25 napig még EFI vagy)
2. új ACCount
3. beszélsz a chat-el (nem szóban, írásban), hátha megadják a 10,15-ös árat.Nekem nem pont így nézett ki az ajánlat (a fotód), mikor le akartam mondani.
Az első 2 hónap nekem is ingyen lett volna, de már a 19 EUR-s árat sztornózta volna...utána meg vonta volna a havi 19-et. -
sixpak
nagyúr
-
sixpak
nagyúr
válasz
nfsu17 #36182 üzenetére
Ilyen egy szart, most próbálom lemondani, és kötni új évest, havi fizetéssel.
Azt mondja várjak és mutat valamit.
Most akkor az első micsoda???
Mert csak accept order van, de details nincs!
Azt sem írja, hogy a 3. hónaptól mennyi vagy hogy továbbra is havi teljesítés-e...
Én így nem merek rányomni.
Esetleg valaki csinált ilyet mostanában?
Jó lenne tudnom, hogy mennyit fizetek és mikor... -
Jahno
veterán
válasz
vakablak93 #36215 üzenetére
"mikor kiderült az X-T50 rawjait már nem támogatja."
Adobe DNG konverter és kész is, abból csinál olyan régi szabványt, hogy bármi feldolgozza.
[ Szerkesztve ]
-
vakablak93
őstag
Látom feljebb a napokban téma volt az Adobe fotós csomag idei áremelése.
Ez a téma most nekem is erőteljes fejtörést okozott, mert tavaj nyáron fizettem egy amazonos akció keretében elő 1 évre a Foto-Abora, PS + Lr, meg a mobilos verziók is.
Ez akkor 90 EUR-ért jó ötletnek tűnt, mert kicsit sokalltam az aktuális Capture One örök lizensz árát.De most már a teljes + emelt áron kellene majd nyáron meghosszabbítanom, miközben nekem a Ps meg a cloud tárhely felesleges az egészből.
Maga az Lr még oké, bár azt sem érzem annyira kézre állónak mint a régi Capture One-t.A régi licenszem nekem is kukába ment, mikor kiderült az X-T50 rawjait már nem támogatja.
Bár abban is voltak dolgok amiket hiányoltam a Lightroomhoz képest, ezek többsége ahogy a napokban néztem kb. mostanra megoldott. A törlő/javítórész ami még mindig kicsit elmaradott.Az egy kamerás aktuális öröklicenszet épp 170 EUR-ért látom pár német fotósboltban, így agyalok, hogy idén visszamenjek C1-re.
Anyagilag mindenképp jobb lenne annak fényében meg pláne, hogy a rawozás nem állandó dolog nálam.De valahogy oylan nehéz az ilyen döntéseket meghozni... Félek meginnt valamibe beletenyerelek, vagy kijön a 2025-ös amiben meg már az a pár dolog is javulna vagy tudomisén és akkor meginnt hülyén érezném magamat.
Nyavajás egy dilemma
-
Stauffenberg
nagyúr
Felbontásban kb ugyanazt fogod kapni, de egy-két dolgot figyelembe kell venni:
1. Változni fog a képszög, nem lesz annyira teleobjektíves, mint APS-C szenzoron.
2. Az FF szenzor nem csapja le a képkör szélét, így a sarkok felé esetlegesen gyengülő rajzolatot is megkapod (de nem ismerem tüzetesebben ezt az objektívet, hogyan teljesít ebben).
3. Az FF szenzor azonos ISO mellett kevesebb képzajt fog generálni, ez javíthat a képminőségen.Én azt mondom kaphatsz jobb teljesítményt, de rövidebbnek fogod érezni az objektívet. Valamit-valamiért.
-
Jahno
veterán
válasz
nfsu17 #36212 üzenetére
"Ilyen egy éles kép?"
Egy szint felett látszik a színe és minősége is, ez ilyen. Régebben nem volt szemem hozzá, most azért ha ugyanott fotózzuk ugyanazt vagy nálam van egy alsó polcos gép meg valami jobbféle és a jobbfélén még jobbféle obik is, hát ja. Meg nyaff, mikor nézem a számokat.
És itt van ilyen undorító dolog a Canonnál, hogy a 7D azért annak idején egész jó volt, pár év múlva jött az újabb szenzor, eltelt 10 év ami összesen már kb. 15, ahogy mondod és most a polcon lévő új 2000Dben van ugyanez a szenzor, ami már 15 éves technológia. És van pofája árulni.
És itt kezdett gyanús lenni az obim, hogy valami baja van, kicsit takony, furcsán homályos volt a képe, de hetekig gondolkoztam, hogy most behaluztam-e vagy sem, nincs nekem laborom és tesztörnyezetem, majd addig nézegettem, míg megfejtettem, hogy szerintem gombás. Kívülről alig látszódott, megbontva meg csak pislogtam, olyan rendesen megette.
-
nfsu17
veterán
Én csak a saját tapasztalatomat tudom mondani (amit el lehet fogadni, vagy ki lehet röhögni).
Nagyon régi Canon 7D (APS-C) 18MP+egy nagyon régi (kb 17 éves) 70-200F4LUgye évekig használja az ember ezt a kombót (vagy bármi mást), hozzászokik egyfajta képminőséghez, hogy mi a max kb, mire lehet számítani, ha minden éles, fókusz rendben, tehát van egy fizikai korlátja a dolognak.
A szenzor a gépben, meg az üveg (obi) minősége együtt.Ezután váltottam Sony A7III (FF 24MP) gépre, meg hozzávaló obikra.
Hát én majdnem eldobtam a gépet első képvisszanézésre, hogy WTF?
Ilyen egy éles kép?Hát akkor eddig mit csináltak az eszközeim? (ez még nem a 70-200 tesztje volt)
Aztán próbaképp feldobtam egy sigma adapterrel a 70-200-amat.
Kellett keresni az államat egy darabig...na. Én még olyan jó képet attól az obitól életemben nem láttam (ja igen, 7D előtt 350D-m volt, hát 8MP-en az se tudott jobbat mint a 7D)
Na mindegy, csak ennyit akartam mondani...de biztos az újabb APS-C-k sokkal jobb minőségűek és ekkora különbség nem lehet.
Azért itt volt egy kb 15 év ugrás, meg nagyobb szenzorra váltás. -
Jahno
veterán
Zaj meg hasonlók miatt jobb lehet a kép, de az nem az obi miatt van. Fordítva szokott lenni, egy gyengébb minőségű obinak még a bevonata is gyengébb, vagy felbontása is kisebb, mint amit mondjuk a szenzor/váz tud és egy újabb verzióssal nem baj ha lassú, vagy nem fényerős, de jobb felbontású képet kaphatsz. Bonyolult téma lesz ez.
-
Roxx
tag
Sziasztok.Egy bizonyos objektív mondjuk legyen egy bevált Canon 70-200F4 es képminősége ha tegyük fel egy Canon 80D röl egy Canon 5DMKIII ra teszem de lehet más full frame is javulna?Magyarul egy full frame képes többet kihozni egy ilyen obiból ha nem Apsc vázra tenném?Köszi
-
válasz
Stauffenberg #36207 üzenetére
Ha elkezdenek többet levonni, akkor majd beírom. Egyelőre nem írtak ezzel kapcsolatban semmit.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #36200 üzenetére
Azt nem tudom sajnos. Nekem csak Lightroom Mobile előfizetésem volt (talán az 599 Ft / hó lehetett emlékeim szerint, de még Androidon kötöttem, ott minden ilyen olcsóbb, simán jött velem iPhone-ra is, lehet itt mér 799 Ft), de mióta megint kapok céges CC előfizetést, nincs rá szükségem, így nem tudom ez is változik-e.
-
-
Jahno
veterán
válasz
Primary92 #36201 üzenetére
Hááát, Aliról ez ugye jó egy 10es, szóval nemtom, max. makrósabb haverokat megkérdezem azok végigszoptak mindent is. Én hasonlót meg 1-2 olcsót próbáltam, van ami az első használatnál elbukott. Nem precíz, oda-vissza kotyog és billeg, csavar menete rögtön szétkopott. Inkább legyen csak 1-2 tengelyes vagy nem is tudom, de kifejezetten szörnyűek voltak. Volt ami a gépet is alig bírta el ami kb. 400 gramm volt, szóval elsőre nincs ötletem de egy gyenge tippet tennék a NEMre, mint az IGENre.
-
Primary92
senior tag
Sziasztok!
Ilyen makró sín próbált már valaki? Masszív?
Vagy esetleg két ilyet:
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mobil flották
- Építő/felújító topik
- Philips LCD és LED TV-k
- Autós topik
- Teljes fényárban: Chieftec Apex Lumo gépház
- Futás, futópályák
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Friss AI funkciók várhatók a korábbi Samsung Galaxy S modellekre
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...