Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen videókártyát?
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- TCL LCD és LED TV-k
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen processzort vegyek?
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bull Boss
őstag
a fogyasztással kapcsolatban még azon gondolkodtam, hogy kipufogó miatt nem lehet nagy fogyasztás? még gyári 120ezernél, kinézetre eléggé rozsdás. És amugy megjegyzem eléggé lomha is a gép emellett...
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Bull Boss #33579 üzenetére
minden gyertya egy pólusú csak, ugyanis a "meleg ér", aminek másik végére a pipát is rádugványozod, az a közepében fut
max több testelektródája is van, és hol ide szikrázik le, hol oda
ennek akkor van szerepe ha wasted spark gyujtas rendszerű az autó, mert az 2x annyiszor szikrazik, mint a gyujtaselosztosok
cserebe nincs benne mozgo-kopo alkatresz es barhova eltolhato a gyujtasidozites is -
hobizoli
nagyúr
~30 eve a elso turbos F1 korszakban a 1500ccm-s motor 1200-1300LE-s volt, azaz az tudott akkor 800LE (igen, nyolcszáz lóerő) per litert
es a BMW ehhez a '60-s evekbeli utcai szeria BMW1502-s motorjat hasznalta, amiket a bontokbol szedtek osssze
azota "kicsit" okosabb ECU-k is vannak mar perszea havercsavo 6gen 3D VTI-T-je ~450LE 1600ccm-bol es utcan jar vele ez ~270lo per tonna
ha rendesen meg van csinalva, akkor joa'
Persze nem gyari a bele ehhez, mert a CR-t csokkenti kell mindenkeppen, szoval eleve alacsony CR-hez valo kovi dugok kerultek bele, de lehet venni gyarinal magasabb CR-hez valot is, ha vki szivotuningra eskuszik
de pl gyaribol lehet tobbe kerulne felujitani a motort sima ontott dugos meg ropi hajtokarosra, mint aftermarket kovacsolt dugokbol meg H-beam hajtokarbol, mert messze jobb anyagbol van es azon nem 10-20x az árrés, mint a gyarinal
-
TaaT
nagyúr
"Mennyire tartósak ezek?"
Néhány helyen írták hogy manapság olyan 300K km-re terveznek motorokat (pl az emlegetett 1.0 ford motor: "...a motor teljes élettartamát kiszolgálja, ami 240 ezer kilométert jelent..."), tehát ennyit min ki fog bírni nagy valószínűséggel ha nem üt be vmi user error (elégtelen szervíz, helytelen használat), vagy akár többet is simán
-
aphra2
senior tag
válasz
Bull Boss #33564 üzenetére
Nem , ha a vag jónak mutatja akkor az működik ,(természetesen bemelegített állapotban) tök hidegen nem megy egyik szonda sem , általában 02-08mV között kell ugrálnia , ha fix értéket mutat akkor az sz@r, vagy haldoklik,... gyertyában meg csak az NGK , ez nem is kérdés .
-
Zewa
senior tag
Ugyan nincs az kihegyezve. Turbós 125ló/liter?! 125ló/liter volt gyári szívóban is. Lásd; Nissan pulsar VZ-R N1
Minnyá jön hobizoli és megmondja hogy a kihegyezett 2L turbó 1000ló felett kezdődik.
Egyik srác tt Pécsett hajt egy 300lovas 1.8T-t. benne van már 40+e és még egyben van.Sotho: Amire te gondosz azok gyárilag 220ló +chip = 250 nem?
-
Sotho
őstag
Az opel insigniába van 2l 250le benzines turbó motor (is) nem sok egy kicsit a 125le/liter? Mennyire tartósak ezek?
-
harry
veterán
Az autóvásárlás átírás részével kapcsolatban tudnátok segíteni? Nagyjából megvan, mik kellenek, de érdekelne, mi ennek a megszokott menete, mégis...
Szóval kocsit megnézzük, megvizsgáljuk, jó lesz. Gondolom adásvételi előtt célszerű elvégeztetni az eredetiségvizsgálatot, nehogy ebből később szívás legyen. Szóval adásvételnél mondjuk a vizsgálat már rendben is van, az eladó elintézte.
Érdemes úgy menni aláírni, hogy neten előre megkötöttem a kötelezőt? Na csak azért, mert 'elvileg' ugye, addig el sem hozhatnánk, hiszen adásvétel után az én tulajdonom, de nekem nincs rá kötelezőm...
Ha pedig megvan az eredetiség, kötelező, adásvételi, mehetünk az okmányirodába, gondolom itt ezeket bemutatva kapok új forgalmit, törzskönyvet. Azt jól látom, hogy van külön átírási illeték, és vagyonszerzési illeték is?
És ezek után még parkolási engedélyt intézni, belvárosról lévén szó - amíg az nincs meg, majd máshol fog parkolni.Igazából az "ezt vegyük meg" és "okmányirodába menetel" közötti résznél nem tudom mi a bevett szokás, tehát eredetiség, kötelező, majd adásvétel?
-
Szplöttyy
senior tag
Kezdem megszeretni ezt a lomot
Kettobe valahol 105 a vege es 160at ora szerint mar mentem vele. Mindezt szar gyujtassal
Lehet megtartom csak van harom irany es nem tudom merre induljak :/
-
Kornel
veterán
válasz
Dare2Live #33573 üzenetére
tudom, hogy nem te, olvastam előtte...
persze hogy a véglet, ahogy írtam is, országút 90-el, faluban 50-el.
de 10 liter akkor sem normális, maximum télen városban, rövid távra.
egyéb esetben vagy user error, vagy hibás a kocsi. ilyenkor azt kéne kideríteni, hogy újkorában is ezeket az értékeket produkálta-e, de egy sokadik gazdás kocsinál nyilván ez lehetetlen. -
Kornel
veterán
válasz
Dare2Live #33570 üzenetére
hagyjuk már, 9-10 liter, én meg a mikulás vagyok.
ott vagy gond volt a kocsival, vagy padlógázon kívül mást nem látott a használat során.
én 1.2-es fabiát vezettem országúton miskolc-budapest-miskolc vonalon, teletankra mérve 4,5 litert evett, pedig az egy sokkal gyengébb motor.Bull Boss: a gyertyát dobd ki mindenképpen, már vételkor ki kellett volna dobni, annyit a suzukikban lévő iridium gyertyák se bírnak ki. (105k km).
ha utána se jó, akkor lehet másfele keresgélni, amit már írtak előttem. -
-
Dare2Live
félisten
Leszürtem az ominozus 9-10lt eszik mindre.
Count Fuel type min avg max
47 Gasoline 5,56 7,40 9,60 -
neduddki
nagyúr
válasz
hobizoli #33568 üzenetére
HI!
de baromira errol van szo, ugyansi a motor mecjanikai es gazdinamikai kialakitasa fejlodott rengeteged, es azon motork amik meg a regi modszerek szetin vannak terveze hijjaba a elektrouks vezelre akor is tobbet fnak enni, ezt nem leeht az csak es kizaroalg elktronikara kenni
amugy meg szokas szeritn nembecsult tribologus mondta, aki nem tud motort terezni/szarik ra a csinajja az olajszabvanyokat aki meg tud es megvan a knowhow-ja az majd tomindegy mijjen olajjal is elmegyudv
neduddki
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#25954560 #33565 üzenetére
baromira nem errol szol ez
paran ugy probaljak eloadni a dolgot, hogy vannak a nem_japan motorok, amik ugy esznek, mint egy szetfuvokazott kabis Lada a '60-70-s evekbeli muszaki szinvonalon, meg vannak a japan motorok, amik 22. századbol jöttek köbükitől fénypost-l és termelik a benzint
faszság
mivel mindkettőnek egy Euro normát kell teljesitenie, pont ezert egyik 1.6-s sem fog 1.5x annyit enni a masiknal normal korulmenyek kozt, ha nagyjabol azonos tomeget cipelnek, hiaba is probaljak ezt igy itt eloadni
akkor azt nem ugyanugy vezetik, ebben mar siman benne van 1-1.5liter diffi
vagy vmi vezerlesi hiba van, mert egy szenzor hazudik es a fals jelre felrevezerel az ECU, feleslegesen tuldusit
ha tobbet eszik egy auto, akkor a CO-ja is magasabb lesz, azt meg a Euro norma nem engedima mindenben ECU van mar, ami meri a beszivott levego mennyiseget nyomasat es homersekletet is- meg a hutoviz homersekletet is-, ebbol siman tudja mikor mennyi levego van jelen az egesterben, errol szol az egyetemes gaztorveny, erre egy fuggvennyel kiszamolja, hogy ahhoz mennyi benzint kell adnia, hogy azert ero is legyen es a Euro norma eloirasai se seruljenek
meg az egesrol visszacsatolasnak a helyes AFR-re korrigalni ott van a 1 vagy 2 lambdaszonda is, es nemelyikben mar 20 eve is szelessavu volt gyarilag, ami eleve sokkal pontosabb -
#25954560
törölt tag
válasz
hobizoli #33563 üzenetére
konyorgom Te annyit kuzdottel mar a belsoegesu motorokkal, ertesz is hozzajuk, ne legyel mar ennyire vaskalapos! ezt kertem olajugyben is, barmennyore is hulyek szerinted a gyari fejlesztok, igenis a know-how az utobbi idoben a vegeselemes modszerek tokeletesedesevel a meresi rendszerek fejlodese ugrasszeruen elorelepett, most mar legalabb van nemi elkepzeles mi zajlik a motorban, a (80-)90-es evek elott gyakorlatilag csak a tapsztalatok voltak, hogy mit hogy kell.
-
neduddki
nagyúr
válasz
hobizoli #33557 üzenetére
HI!
na haladas, mivel nem tucc szakmannyal gyunni, gyusz a hujeseggel, ma valszlni csakkkel...
konyorgom Te annyit kudottel mar a belsoegesu motorkkal ertesz is hozzajuk ne legye a ennyroe vaskalapos, ezty kertem olajugyben is, barmennyore is hujjek szeritned a gyari fejlesztok igenes a know-how az utobbi idoben a vegeselemes modszerek tokeltesedesevel a meresi rendszerek fejlodese ugrasszeruen elrelepett, most mar legalbb van nemi elkezeles mi zajlik a motorban, ez a (80)90es eveke eloot gyakorlati lag csak a tapsztaltok voltak, hogy mit hogy kelludv
neduddki
mod: whitezo88: ez enm gayri, ez egy gagyi:- (((
-
joshua7
veterán
-
whitezo88
nagyúr
ez melyik Audi? [link]
az a csirkerácsos bodykit nagyon gáz... meg a felni se szép szerintem. -
Bull Boss
őstag
válasz
bitpork #33545 üzenetére
Első autóm boralámpás polo GTi volt 1,6 125LE. 8,5 volt a plafon de inkább 8. 16-os felnikkel az autóhoz méltó nagytalpas vezetési stilussal. Na nehogymár egy " modern " 1,4es motor 9L-el járjon országúton, ez nonszensz. Egyébként a netes statisztika szerint a legtöbbnek 7,5et eszik ugyanezzel a motorral. Nem lehet mégis valami oka ennek a rendellenességnek?
Motion_Blur: most direkt úgy vezettem, hogy kimélően. Nem váltogattam 3ezer felett és mégis ennyi.. városban nem mértem, de sztem 10liter vagy felette eszik. ami érdekes, hogy a kipufogógőz erősen benzinszagú. -
válasz
Integra #33547 üzenetére
Béreltem akkoriban egy 1.4 corollát. Városon kívül 2,5 ember ( egy 4 éves kölök a fél ) Szeged- Fehérvár oda vissza szigorúan szabály szerint, az átlag 8+ volt.
(#33549) neduddki : nem vártam én semmit. Én csak használtam. Nem említettem még h a Fabia-t a benne lévő hi-fi miatt vettem csak meg?
-
Integra
titán
válasz
zoo8800 #33546 üzenetére
szinte az összes régi 1.4 vw konszern motor ennyit tud, 9-10 liter. az 1.6-os motorok is. ez van. hulladék mind. japánok ezt fényévekkel jobban csinálták akkoriban. mai kis 1.4 és 1.6 vw motorok jóval modernebbek. ellenben annyit adtunk el azokból a fos motorokból, amennyit nem szégyelltünk, a nép kajálta, mert olcsó volt. mindegy, hogy a kúton simán visszaifzetette. de ez jellemző volt akkoriban az egész európai motorgyártásra.
-
válasz
Bull Boss #33543 üzenetére
Ugyan nekem csak Fabia volt 1,4 (a 68 LE-s verzió), de nekem nyáron ha benyomtam a klímás röhögve megette a 10 litert. Ha beült még 3 ember városban ehhez, akkor az átlagom inkább 11-12 liter lett. Mindezt úgy hogy száguldozni lehetetlen volt vele, viszont pöörgetni kellett hogy megmozduljon egyátalán
-
Zewa
senior tag
válasz
Bull Boss #33527 üzenetére
Vezetési kultúra?
Anyum alatt a 1.2 Hiába Tolod Paraszt is megeszi most télen 100% városban a 8,5-t. Nálam ugyanezzel a kocsival, ugyanott 6,8-7liter.Édesapád alatt vajon mennyit enne a Polo?
Télen, városban rövidebb távokon, Pesten nem kiugró az a 8,5liter, szerintem. Főút az már cikibb.
-
zoo8800
veterán
válasz
Bull Boss #33532 üzenetére
Banyek, a gyár is 8 literes városi fogyasztást ad meg rá. És Te télen szeretnél 7 litert
Egyébként tényleg sokat eszik. Városba nem lenne sok a 8-9 liter egy 1.4-től. Országúton kb. 6 liter lenne reális.Dare2Live
nekem a kedvenc íróm.
Igazából Ő az egyetlen, akit szívesen olvasok. -
TaaT
nagyúr
válasz
Bull Boss #33527 üzenetére
a spritmonitor.de szerint nem kiugróan rossz érték... főleg így télen...
-
giigz
veterán
válasz
Bull Boss #33527 üzenetére
Nekem is hasonló a problémám, 9 L-t zabált a kocsi vegyesben. Nekem 98-as Megane 1.4 75LE, de azért ennél kevesebbnek kellene lennie.
Amik nálam szóbajönnek, majd megy a szerelőhöz a kocsi, aztán ezek cserélve lesznek, és fixre veszem, hogy a fogyasztásom is meg fog javulni.
- Felső holtponti jeladó
- Alapjárati motor
- Lambdaszonda (ezt valószínűleg nem kell cserélni)Nálam új gyertyák vannak.
-
Bull Boss
őstag
Sziasztok! a tipus fórumán már kérdeztem, nem tudtak érdemi választ adni. 2007es 1.4es 80LE-s BUD motórkódú polo 8,5-9L-t fogyaszt vegyesben. 1 hónapja van nálam a kocsi, nem tudom előtte hogy evett. Úgy gondolom ez a fogyasztás nem normális. Diagnosztikára téve minden érték tökéletes, semmi hibakód nincs. Üzemanyagszűrőt cseréltem rajta idáig szvsz. Valakinek valami tipp? vagy esetleg másnak akinek ez a motor van tapasztalt már hasonlót?
-
Dare2Live
félisten
Hamár annyira téma nedudki... [link]
Kárhogy halára fagyott sokat vesztettünk vele.
-
Kornel
veterán
kíváncsi vagyok a fogyasztására, nem akarod véletlenül vezetni a spritmonitor-on?
Egyébként én örülök, ha megmarad nálam 3 évig, de nem hiszem -
g@bo
nagyúr
válasz
a_tesz #33518 üzenetére
hja, 4 hengeset 16 szelepes 1.1 es 1 vezérműtengelyes maruti motor. 62 ló, nem rossz.
kellemesebben dobog, mint a pl. 800 as daewoo sziv.már csak azért is erőltetem a cserét, mert akkor még 6 évig csitt, és talán motorikusan nem lesz több teendő, csak a kasznirozsdával ( pöttyök ) kell itt-ott karatézni.
-
neduddki
nagyúr
-
-
g@bo
nagyúr
válasz
neduddki #33514 üzenetére
sumo suzukiál ajánlottak szerelőt, ő ott van a páruzamos utcában ( soroksár ) ő csinálta a szelepfedelet és gyertyacserét ( ott nem tökölt sokat nyomatékkulcssal....
) 15 ropit mondott munkadijra. cca. 3 óra.
bár ezért vinném a lehúzós szakszervizbe, mert számlát ad, beirja a szervizkönyvbe (eladásnál jól jöhet), és ha gond van rájukverem, gondolom én.
-
Kornel
veterán
hova akartad vinni?
nekem előző tulaj a géróhoz hordta, de én többet nem megyek oda.
8000 km után (68k km-nél) lecseréltettem velük a gagyi 10w40-es olajukat amit beleraktam 60k-s szerviznél még az előző tulajnál.
amit azok levágtak, hogy minek, miért, minek ilyen olaj bele
tud valaki jó suzuki szervizt bp-en? vagy muszáj leszek barcikára a szabóhoz hordani majdmás: tud valaki valami jó villamosságis szakit, aki betud nekem szerelni ködlámpát a héten mondjuk?
g@bo: most jutott eszembe, hogy a vízpumpát is cseréld le, de ha már hozzányúlnak, akkor 3 új gyertya se kerül sokba.
-
zoo8800
veterán
Ez Európára igaz, a nagy víz másik oldalán igencsak hódít a cucc, a dízelek ott nem rugnak labdába 5 tonna alatt. A tizensok évig legtöbbet eladott Ford Explorer/F150 vasaktól épp a Prius vette át ezt a szerepet. Odaát népautó lett a Priusból.
De szóval, tényleg: gondozásmentes automata váltó, soha el nem kopó fék, és ilyen fogyasztás így együtt nagyon meggyőző tud lenni. Az üzemeltetési költségeivel csak valami LPG-sre alakított kisautó tud versenyezni. -
g@bo
nagyúr
urak, BÚÉK.
józanság már befigyelt?
suzuki alto, 73000 km futás - 8 éves. a vezérműszíjra + feszítőcsapágyra a gépkönyv azt irja, hogy 72 hó vagy 90.000 km után csereérett. ( gondolom + generátor vizpuma szíjak egyben.. )
felhivtam szervizt, ahová precizen hordta az előző tulaj, leoltottak, hogy 90k nál ráérek cserélni. lehet, az nálam még 2 év, ahol a szíj (is) már 10 éves lesz.
javaslat?
-
zoo8800
veterán
válasz
Zjunior #33445 üzenetére
Nem Priust vezettem, hanem Lexus CT200-ast, de ugyanaz a hajtás
Nagyon kiforrott, jól működő cucc, tényleg elvan 5-5,5 literrel (főleg városban), de olyan nagyon lelketlen közlekedődoboz hangulatot ad a motor, amivel nem tudnék megbarátkozni.
Ott van még az Auris is, az azért autószerűbb, kevésbé nyomi forma, mint a Prius. -
Jelentem, megvolt az év első autómentése! Barátom ébresztett hogy lemerült az akksija. Un éhgyomorra tomkodtam octavia 1-et, és mentünk bikakábelért, és Gazsi mögtőtötte
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Adobe Photoshop
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Kerékpárosok, bringások ide!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nyaralás topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Bezámítás! Gigabyte G5 KC Gamer notebook - i5 10500H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN10
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 IPS 256GB notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest