Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #195697 üzenetére
Ez alapjan szemre 300 alatt van, olyan 290-300 korul mondanek:
bitpork
A 190 lovas TSI-re nem talalok diagramot, de ha a maximalis alacsonyabban van mint a TDI-nel akkor a 80%-nal is hasonlo lehet a helyzet. -
válasz
Anaren91 #195688 üzenetére
Néha furcsálom a tanácsaidat, hogy mire alapozod őket.
Láttál te 3-400ért négyes Golfot? Amúgy sincs egy tucatnyi hibájuk (ja de), de ennyiért ezek kb mind jelen vannak, és még egy adag más is.
Amennyyiért meg épkézláb darabok vannak, akkor inkább egy Leont vennék, vagy inkább Grande Puntot.vidocq: Ha neked tetszik, és normálisat találsz, akár. Én nemszeretem őket, kiolcsósított modellek, meg utálom a lépcsőshátúakat (bővíteni nem nagyon lehet a csomagteret). Nem bonyolultak, relatív megbízhatóak, de jellemzően ... nem autóbolondok tulajdonolták korábban, hogy finoman fogalmazzak.
Clio2-ből azért 4xx-ért akadnak normálisak, 1,2 16V jó motor, 1.4 16V meg már egész egészségesen viszi(múlt hónapban 480ért láttam meglepően szépet). Puntóból Sportingok (3ajtó, sportosabb, hatos váltó az 1.2 16V mellé, jól megy, jól fogyaszt) is beférhetnek, de az is bő 4xx. Viszont egy darabig nagyobb becsben voltak mint a polgári változatok (Clio Tech Run és erősebb (1.6) változatokra ez szintén jellemző lehet).
Az én véleményem az, hogy sokkal szívesebben adok ki (akár hitellel) 550et egy ilyenért (kicsit sportosabb/jobban felszerelt változatokra) aminek általában gazdája volt(ez jellemzően már a képeken is látszik), mint 350et egy olyanért amit csak tankoltak, és a különböztetet bele kell borítani a szarabb állapotúba, amit filléres alkatrészekkel gányoltak csak.
Akad 1-2 amire ránéznék, ha kívánatosak épp nem akadnak most: 1, 2. -
-
-
footy
addikt
válasz
Anaren91 #195691 üzenetére
Én sokáig benzin párti voltam, de a dízel nyomatéka megtérített. Meg ha megnézed a modern autókat, akkor a modern dízeleknek jobb a károsanyag kibocsájtása mint a benzineseknek.
Ez igy konkretan nem igaz. A norma hatarozza meg mibol mennyi lehet a kibocsatas. Az osszetetele kulonbozo a dizel es benzin uzemu autoknal. Arrol lehet vitatkozni sokaig hogy melyik osszetetel karosabb. (Bar ez a tema is tulmutat valoszinuleg mindegyikunk tudasan)
Dízel alulról húz, főleg abban a tartományban ahol normális körülmények között közlekedni fogsz. Másrészt 2.0 literes tsit pl fölösleges összehasonlítani egy cr tdivel, mert nem ugyanarra gyártják . A nagy tsi legtöbb esetben a sport szériákba megy( gti, Rs stb) míg a 2 literes dízel a nagy takarékos szedánokba.
Itt is eleg ha megnezel egy kommersz autot mondjuk egy Passatot es maris dol a teoria:
2.0 TSI:
190LE
320NM 1500-41002.0CRTDI
190LE
400NM 1900-33002.0CRTDI
150LE
340NM 1600-3000A 190 lovas TSI-nek nem sportos a karaktere(190LE@4180-6000) es a maximalis nyomatek ugyan kevesebb de sokkal szelesebb fordulatszamtartomanyban adja le.
Városban nem fogod 7k ig kipörgetni a benzinest se.
Nem kell kiporgetni a turbos benzinest, alacsony fordulaton is van eleg nyomateka.
A videoban pedig egy szetchippelt valoszinuleg uzemoras(560 vs 900NM) motor van, ami finoman szolva sem tekintheto referencianak.
-
Doki16
addikt
Ne vitázzatok már ilyen hülyeségeken. Mindenkinek más a jó, senkinek nem kell meggyőznie senkit
A tisztán látás véget, mert kérdezted Anaren91, ennyi mindig a fogyi hosszútávon lemerült akkuval télen. [kép] Jó időben országúton simán 4 liter. Lemerült akkuval városban sem eszik többet 5 liternél. -
Anaren91
senior tag
válasz
vzsryl #195690 üzenetére
Dízel alulról húz, főleg abban a tartományban ahol normális körülmények között közlekedni fogsz. Másrészt 2.0 literes tsit pl fölösleges összehasonlítani egy cr tdivel, mert nem ugyanarra gyártják . A nagy tsi legtöbb esetben a sport szériákba megy( gti, Rs stb) míg a 2 literes dízel a nagy takarékos szedánokba.
Városban nem fogod 7k ig kipörgetni a benzinest se.
De am igen, benzines több lóerőt produkál, ezen a videón jól látszik, hogy általában rajt után érik be a sport dízelt, amikor már azon a fordulaton vannak ahol leadják a max lóerőt, de alacsony fordulaton, ahol nyomatékból dolgozik a kocsi, ott általában, lemaradnak . [link] -
vzsryl
nagyúr
válasz
hobizoli #195687 üzenetére
Vannak azért kivételek. Pl. az SQ7 benzin és dízel motorja majdnem ugyanakkora, V8-asok, de a dízel mégis 130NM-rel többet tud, és sokkal mélyebbről. Teljesítményben jóval kevesebb, emiatt a benzines hamarabb ér 100-ra, de a dízel mégis jobban belepasszíroz az ülésbe.
Teljesítményben egyértelműen a benzinesek nyernek, hisz egy 1.4T hozza egy 2.0D szintjét, de nyomatékban néha átbillen a dolog. -
hobizoli
nagyúr
válasz
Anaren91 #195685 üzenetére
igazabol a benzinesben tobb a nyomatek, csak jellemzoen a szivobenzin van osszevetve a turbodizellel
nezz meg egy szivodizel vs szivobenzines mutatvanyt kiindulaskent
ott azert kevesebben fogadnanak a dizelreazonos ccm es toltonyomas mellett turbobenzin nagyobb pillanatnyi nyomatekot tud, es mivel feljebbre is forog, a valtoja rovidebb lehet, amivel a fotengelyen bemeno Nm megtobb lesz a kihajtason a kerek fele
de akar meg a kisebb csucsnyomatekkal is kijon ez
pont ezert is erosebbek a turbobenzinesek a turbodizeleknelezert van az is, hogy az igazan kajak feltoltott motorok mindig benzinesek
pl leforog 7000rpm-re a benzines es a rev.limitere 7500-n van, az a dizelre jellemzo 4000rpm-nek az 1.75x-e
azaz ha a dizel nyomateka 1.75x annyi 4000rpm-nel, mint a benzines-e 7000rpm-nel, akkor lesz csak a dizel erosebb
mikozben ekkor a kerek fordulatszama es a kerek kerulete ugyanannyi, tehat a jarmu ugyanannyival halad
erre igy keves az esely, mert a turbobenzin eleve tobb nyomatekot is tudhat, vagy akar a kisebbol is tud nagyobbat csinalni a valton a motor fordulatabol -
vidocq
csendes tag
válasz
MC Pite #195672 üzenetére
Köszönöm a részletes választ, és a felsorolt alternatívákat. Gyors keresés után úgy látom a klíma az egyik igény, ami jelentősen szűkíti a választékot, ami sajnálatos, mert a lassan mediterrán éghajlatunkkal erről nem mondanék le.
Megane vagy Fabia kombi nagyon jó lenne, de árban valószínűleg a keret fölött csak, ahogy írtad is. Ennél többet is rá tudnék költeni, de nem szeretnék a kis kihasználtság miatt.
Dacia Logan / Renault Thalia / más hasonló fapados modellekről mi a vélemény? -
Anaren91
senior tag
válasz
molnarpeter #195682 üzenetére
Én sokáig benzin párti voltam, de a dízel nyomatéka megtérített. Meg ha megnézed a modern autókat, akkor a modern dízeleknek jobb a károsanyag kibocsájtása mint a benzineseknek.
Na jó, néha néha elgondolkodok egy 335i-n mert, a benzinesnek szebb a hangja amikor odalépsz, de hosszú távon nem bírnám elviselni, hogy üvült alattam#195676
Amíg van olaj nagyon más irányba nem fog haladni a technika. Sokan meggazdagodtak belőle, és nem nagyon szeretik elengedni a pénzt. Olajból meg földgázból még lehet csinálni áramot, de ha áttérnének más üzemanyag forrásra, akkor igen rosszul járnánakk az olaj Sheikhek. Azt meg nem nagyon fogják engedni. Szerintem már ma is lenne megoldás alternatív üzemanyagra, csak a fent felvázoltak miatt nem engedik a nagyok elterjedni. De ez csak az én eszmefuttatásom. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
vzsryl #195676 üzenetére
Az az egyik legnagyobb fantázia mindenben a start-stoptól a villanyosig, hogy nem az Nber orra alá füstöl. Erőmű szennyezés megoldása házi feladat
de azt még mindig egyszerűbb megoldani, mint gyorsítás közben autón. Mondjuk mechanikai szimpátia alapon is jó a motornak, főleg egy dízelnél. Uff-uff, kinek mi
Szerintetek dízel vagy benzin? -
Anaren91
senior tag
válasz
r6man123 #195678 üzenetére
Szimplán lekopott róla a lakk, vagy meghúzták, nem tudom eldönteni. Nem tűnik ütközésnek. Rozsda egy ilyen idős olasz autón meg akárhol lehet. Főleg a sárvédő íveknél, meg az alján. Körbe kell nézni személyesen, nehogy így járj [link]
#195679
Azt a kevés szervízigényt nem kiabálnám el. Mert lehet, hogy amíg az aksi bírja, a futóművön meg féken kívül nem kell rá költeni, de ha meghal az aksi , akkor hirtelen ki kell perkálni annyi pénzt, amit egy benzinesnél lehet hogy 3-4 év alatt költöttél volna csak el rá. Max ha veszel egy 0 km est amit minden 5 évben eladsz és kihozol egy újat. Akkor nem kell az akku miatt aggódnod. -
válasz
vzsryl #195670 üzenetére
nyilván az infrastruktúra is fejlődni fog, nem lesz ezzel gond. vagy hozzászokunk a panel tizedikről kilógó fűnyíróhosszabbítók látványához
nekem nincs sok ev tapasztalatom, másfél éve vittek egy tesla model s-sel, hát az valami brutális volt amit lépett és hátbabaszott. de ott csak utas voltam. aztán most hétvégén már nagyon érdekelt milyen vezetni, szóval elvittem egy sharenow i3-at, és nekem óriási fun volt. az is olyat ugrik, hogy hihetetlen, szerintem egy kezemen meg tudom számolni pl fékre hányszor kellett lépnem 20 perc alatt úgy lassit... szerintem igenis van jövője ezeknek az autóknak ilyen menettulajdonségokkal, minimális szervizigényükkel. a töltők meg majd utólérik az igényeket.
-
Anaren91
senior tag
válasz
yodamester10 #195674 üzenetére
Ha 7-es golf gte ről van szó akkor nekem sehogy nem jön ki az a 900+ km. Elektromosan nagyon max 50 km, benzinnel meg 500+. Tank is csak 40l. Ez sehogy nem jön ki. Papír adatokkal is még az 550 is kb úgy jön ki, hogy ha 50-el mész tisztán benzin üzemmódba amikor elfogyott az aku. 1.4 TSI fogyasztása se annyi ami a papíron, mert azért az s szereti megenni a 6-7 litert. A városit meg arra értem, hogy fogtak egy 1.4 es benzin motort amibe beletettek egy kis aksit. Mi más értelme van a kis aksinak azon kívül, hogy városban azzal elskerázol? Emiatt mondom azt, hogy főleg városi szaladgálásra szánták, amivel el lehet indulni nagyobb útra is, mert ott a benzin motor, de akkor meg már a fogyasztása is annyi mint egy benzines kocsinak.
A GTI meg hogy jön ide? Golfnak a sport verziója amiben van egy 2.0 TSI motor. Ebből, hogy következtetted le, hogy ez egy ideális városi autó? Mert egy városi szaladgálás közben 0 benzint zabáló autó ami kicsi is ráadásul az én szemembe belefér a városi autó kategóriába, de egy 10+ litert zabáló 2.0-s turbós benzines már nem igazán az a kategória. -
vzsryl
nagyúr
válasz
MC Pite #195672 üzenetére
Ezekkel én is tisztában vagyok, de a környezetvédelmi aktivisták elektromos autó szexualitását már tudom felfogni.
Nekem a matek azt adja ki, hogy a történelem egyik legnagyobb vakvágánya ez az elektromos autózás.
A műbenzin vagy az üzemanyagcella már sokkal-sokkal életképesebbnek tűnik. Kéne valami Musk szintű influenszer ezek mögé is, és nem kéne nézni ezeket a haláltusákat... -
yodamester10
őstag
válasz
vzsryl #195670 üzenetére
Ilyen pici aksinál felesleges oszlopra járni ha otthon tudom tölteni.Nem tudom más Phev-nél hogy van de a Golf szinte minden helyzetben tölti az aksit még GTE módban is.Én fizetős oszlopon soha nem töltöttem nem is fogok majd csak a tisztán villanyt,mert remélem csak átmenet lesz nálam a Phev.Peny-nél szoktam rádugni ha bemegyek vásárolni,így szinte mindig van szabad parkoló és ingyenes az áram
Anaren91
És a 45 liter benzint hova tegyem?Nagyon elakadtál az elektromos résznélSzóval akkor a 7-es Golf GTE városi autó?És a GTI az is?
-
válasz
vidocq #195668 üzenetére
Megane1 facelift(1.4-1.6 16V), Punto2, Clio2, Fabia(1.4 16v) Ennyiért mondjuk sajna nagy csodákra nem lehet számítani, max a Meganeból nem az alja van ennyiért. Vagy picit ha tudsz még gyűjteni, Aygo/C1/107, az tényleg olcsón fenntartható, normális autó a stifthez képest, és biztonságos, kevés hibával.
Swiftet nem tudom a praktikum és a közelgő gtk miatt idesorolni. Amíg küszöb, segédkeret el nem rohad, foglalkozhatsz a beszakadó rugótoronnyal, féltengelycserékkel, hengerfejezéssel, szelephézag állítással, ha a kidörzsölődő kábelköteg miatt nem unod meg hamarább vagy nem gyullad ki az autó. #Ezt20évecsaktankoljuk
vzsryl: "Nem is értem mi a célja ennek az egészne"
dehogynem, a CO2 bünti megúszása, a valójában (jellemzően) környezetszennyezőbb autókkal. Vagy amit írtál azért, vagy mert a cégek a benzint fizetik ki, az áramot nem. -
r6man123
senior tag
Sziasztok!
Mondanátok ez alapján a Hahu hirdetalés alapján ha nem is népitéleter, de egy marinéni jóslása tippet, hogy a HD felvételeken mi látszik?
HAHU LINK
Kuszobsérulés, hátsó dob aljánál rozsda? Ennyiért vsgy mennyiért szabad megvenni
Egyszerű, toltösen és picit sáros, huppanós utakon pecázni járni, semmi extrémebb terhelés
-
vzsryl
nagyúr
válasz
yodamester10 #195666 üzenetére
Az úgy korrekt. Jó dolog ez a PHEV meg elektromos, de csak akkor, ha otthon is tudod tölteni.
Én azt nem értem, hogy városi használatra van kitalálva, de a városi lakosság egy igen jelentős része nem tud otthon tölteni, és az a pár darab töltő, ami pár darab parkolóban el van helyezve, az igencsak kevéske. Ez az elektromos autósdi akkor ütne igazán nagyot, ha minden parkolóhelynek lenne töltője, és minden városnak saját atomerőműve ezt kiszolgálni. Nem is értem mi a célja ennek az egésznek.
Konkrétan az a sok millió/milliárd ember, aki lakásban lakik és nincs lehetősége otthon tölteni az elektromos autóját, az nem rendelkezhet majd saját autóval? -
Anaren91
senior tag
válasz
yodamester10 #195666 üzenetére
Papíron 50 km-t megy el tisztán elektromosan, ami a való életben 30 inkább. Papíron az enyém kombinált fogyasztása 10l, ami inkább 10.5-11 attól függ mennyire nehéz a lábam. Papíron öcsém 5-ös golfja is 5-6 litert fogyaszt ami inkább 7-8. Papíron az 1.0es háromhengeres autók is jól fogyasztanak, aztán kiderül, hogy 7-8 litert megesznek.
Az a baj a papír adatokkal, hogy kb soha nem stimmelnek, mert szinte már laboratóriumi körülmények között, mindent optimálisan használva mérik. Ezért van nagy múltja az autós teszteknek, mert a puding próbája az evés. És vagy 5 tesztet átfutva, ahol nem csak a napi városi ingázásra használták a kocsit, amit tisztán elektromosan elment, sehol nem jött ki olyan adat mint neked. Te magad írtad le, hogy nem nagyon mész vele nagy távokat. Akkor honnan tudod, hogy elmegy majdnem 1k km-t egy tankkal? Csak mert Jürgen beleírta valami színes brossúrába? Na meg ha nem a napi városi használatra lenne kitalálva, akkor mi értelme lenne a 8 kwh-ás aksinak? Kb egyetlen olyan elektromos autó van a piacon, amit már nem csak városi autónak lehet hívni, az meg a Tesla. De hoszabb távnál már az is kompromisszumos.
Elektromos autónak a szememben akkor lesz értelme, ha egy töltéssel elmegy 1k km-t, vagy elmegy mondjuk 200-at, de azt 10 perc alatt bele lehet tölteni. -
vidocq
csendes tag
Hello! Munkábajáráshoz gondolkodom autó vásárlásán:
Budapesten, naponta 45 km, nem a hét minden napján viszont.
Keret vásárlásra 300-400ezer forint lenne + átirás, szervizelés költsége.
Szempont a praktikum (pl. jó, ha befér egy kerékpár lehajtott üléssel), alacsony üzembentartási költség, fogyasztás. Klíma jó lenne.
Vezetési élmény nem érdekel, nem vetek meg semmilyen márkát vagy típust.
Suzuki Swiften kívül van más, ami teljesíti ezen igények nagy részét?
Köszönöm a tanácsokat előre is. -
válasz
alázógyík #195636 üzenetére
Igen, az elején, ami már kb 5 éve javítva lett.
Hugom 208asában EB0 van, meg fos olajat is kapott a márkaszerviztől, most 6 évesen (115k)bcserélték (teknő le, meg takarítás pluszba), nem volt semmi dráma. Ja, meglepő módon márkaszervíz ezt nem ajánlotta, mint aki erről sose hallott.Ellenben papíron kicserélték a tárcsát, betétet, csak gyakorlatban nem.|AP|: Én még egy értékesítővel se beszéltem aki ne beszélt volna le a kisebb motorokról (vagy értett volna az autókhoz).
Ugyanolyankomoly szakértelem és megfontolás van mögötte mint például az Euronicsnál. Nagyobb profit, meg mit kell pörgetni/kiszórni; kb ennyi a motivációjuk, nem a te igényeid eltalálása.
Próbakör alá ne add (meglepő módon az erősebb motoros változat mindig ami vezethető).
Én meguntam hogy pl hetedik Suzuki szalonban is csak az 1.4T volt, és senki nem tervezett ezres bemutató autót beszerezni.Kb kizárt 7-8 litert megetetni sztem vele, ahhoz pályanapozni kell. Ellenben vw meg ford régi (10x LE) 1.6osával, na azok bármikor benyakalták, cserébe nem is mentek. Meg a Tipo szívó 1.4-el se eszik keveset sajna.
-
-
Anaren91
senior tag
válasz
yodamester10 #195661 üzenetére
Nincs ezzel gond, csak a legelső állításod miszerint ugyan úgy elközlekedsz a kocsiddal mint én 2.5 literből nem volt teljesen helyénálló
Hobbimból adódóan van hogy 1000 km-t leutazok egy 2 napos túra alatt, ilyen esetben meg nem helyénálló a felvetésed
De városi autónak teljesen renbe van, főleg ha nem a 10.-ről kell kilengetni a hoszabbítót tölteni
#195664
Hát ha a 13kwh-ás aksi van benne kb 500 forint körül lehet, ha minden nap kopp üresről tölti. De asszem az újabban már kisebb van mert olvastam valahol 8 kwh-ra körüli aksival is. -
vzsryl
nagyúr
válasz
yodamester10 #195661 üzenetére
Értem. Milyen költsége van egy teljes feltöltésnek?
-
válasz
yodamester10 #195661 üzenetére
Kivéve ha dízel hybrid
-
yodamester10
őstag
válasz
Anaren91 #195659 üzenetére
Felejtsük el ezt a Német autópálya 200km/h tempót mindig példának.Gondolom a pályáig eljutni nem repülve mész hanem dugóban araszolva.Aztán ha letérsz róla megint dugóban araszolva.Én Kaposvári vagyok van mikor ki sem mozdulok a városból megyek 700-900 km között csak elektromosan.8 litert még egyszer sem sikerült kihozni belőle pedig 17 ezret már mentem vele,szóval el lehet 0 liter benzinnel is járni vele viszont a dízel mindig ketyeg.
vzsryl
Itthon töltöm. -
vzsryl
nagyúr
válasz
yodamester10 #195658 üzenetére
Ingyen töltöd az akksit?
-
Anaren91
senior tag
válasz
yodamester10 #195658 üzenetére
Nem esek semmilyen hibába. Tény, hogy ha csak azt a napi 50 km körül mész vele, akkor jó dolog az elektromos hajtás, de legyünk őszinték, ha ettől többet mész, akkor van egy drága 1.4 TSI-d ami még nehezebb is. Végignéztem pár tesztet, ahol vegyes körülmények között használták több hétig, az összesben a 6-8 l körüli átlagfogyasztás jött ki. Arról nem beszélve, hogy kb senkinek nem jött ki a gyári 50 km elektromos táv. Inkább 30-35.
Szóval kijavítva az előző mondásod, napi 50 km alatt, hasonlóan dinamikusan jársz el 2.5 literből mint én. -
yodamester10
őstag
válasz
Anaren91 #195656 üzenetére
Látod te is abba a hibába esel mint a legtöbb PHEV tesztelő.Ha tele az aksi és tele a tank és tudom,hogy hosszabb útra megyek eleve hibrid üzemben indulok ami annyit tesz,hogy az autóra bízom,hogy melyik üzemmódot használja.Ha ezt választom akkor 50 km megtétele után még van 40 km hatótáv az aksiban és kb 4 litert eszik.
-
Anaren91
senior tag
válasz
yodamester10 #195654 üzenetére
Mit kell ezen ismerni? Egy sima golf 1.4 tsi egy 13 kwh-ás aksival, ami 50 km-t tud elmenni tisztán elektromosan.Utánna pont annyit fogyaszt, mint egy 1.4 TSI golf. Ami a gyári adatok alapján is 10l városban, 7,8 pályán. Mutat 1379 km-t a számlálód, amit valszeg úgy tettél meg, hogy pont kijött a napi inga tisztán elektromosan, és a benzin motor alig ment. Menj el nekem egy huzamba 300 km-t és majd akkor meglátjuk azt a 2.5 l fogyasztást
#195657
Ő állította, hogy ugyan olyan dinamikusan el tud járni 2.5 literből mint én, ennyi. Hibás a megfogalmazása. Ha ugyan úgy tud vele közlekedni mint én, akkor a német autópályán is el tud vágtázni velem 500-1000 km-t 200 as tempóval 2.5 literből -
Anaren91
senior tag
válasz
yodamester10 #195652 üzenetére
Jah ha 50 km-nél nem mész többet
Aztán, vagy használod a benzin motort, vagy dekkolsz pár órát a töltőn
Dinamika meg amíg van elektromos hajtásod is akkor már majdnem közel van a leáldozó dízelemhez
-
FoLey-v
addikt
válasz
pècsimunkás #195645 üzenetére
Igen maradok is Astránál. Majd két éven belül majd lesznek jobb kínálatok is.
-
footy
addikt
válasz
hobizoli #195634 üzenetére
Engem nem kell meggyozni, en elvagyok az 1.0 ecoboosttal is, szerintem a 3 hengeres letere kifejezetten kulturalt es kevesebbet ker mint a dizel insigniam.
A luxus viszont szerintem ott kezdodik amikor a V6 benzin duruzsol. (az en fulemnek az a legkellemesebb)
Nem magyarorszagon elek, de szerintem pont ott engedheti meg maganak az ember a V6/V8-at(eros autot), mert elenyeszo terhek vannak ra, egy svajchoz vagy ausztriahoz kepest. -
Qru
MODERÁTOR
-
FoLey-v
addikt
válasz
BigBlackDog #195637 üzenetére
H Astra elfelejtettem odaírni.
A csendességre lehet megoldást találni szigeteléssel,de amúgy sem érzem hangosnak.
Akkor maradok Astránál még rendbe rakom,jó kis gép. Köszi a tanácsot.
Jövőre talán valami modernebb autót veszek. -
-
|AP|
veterán
Voltam ma Fiat szalonban, és hát nem jött meg a kedvem az új 3 hengeres motorhoz.
Ha már a kereskedő is azt mondja, hogy egyáltalán nem eszik kevesebbet, mint a korábbi motorok (akár a sima 1.4, akár a T-jet), és már ő is bevallja a 7-8 litert átlagban, akkor már túl sok minden tényleg nem szól mellette.
Úgyhogy most valószínűleg készleten lévő T-jet motoros verziót fogok keresni. -
hobizoli
nagyúr
válasz
footy #195626 üzenetére
nem zarja ki semmi, csak kicsi a piaca ezeknek
sok az ado ra, varosban zabal, autopalyara meg felesleges, mert vagy szarra buntiznek, vagy amugy se tudsz igazan haladni vele a forgalom miatt
ha meg szervizelni kell, akkor mindig khmkhm-be kerul hozza minden IS
egy kesz gazdasagi totalkar a fenntartasa
alapvetoen egy olyan orszagban szeretnel V6-V8-zni, ahol egyebkent se volt ennek hagyomanya se soha
5 hengeres dizele meg benzinese volt a Mercedesnek, a Audi-nak meg a Fiat-nak is, de vhogy egyikert sem megy a kapkodas
az Audi S2/RS2 is 30 eves technika lassan, csak nem kapsz hozza gyariban mar kb semmitű
vagy olyan ara lesz, hogy megbénulsz, a sor5 dizele meg adagolos ostechnika a maga bajaival, rohadtul nem korszeru
kompresszor hatasfoka meg egy halal, mivel az uzemanyagbol a minden veszteseggel kinyert netto fotengelyi teljesitmenyt eszik a meghajtasa, szemben a turboeval, ami meg az uzemanyaggal a rendszerbe bevitt brutto energiabol mukodik, ami amugy egy vesztesegkent elmenne a kipufogon
meg a kompresszor kb olyan, mintha egy a toltonyomassal linealisan felszorozva nagyobb ccm-s motorod lenne, turboval meg mintha ket kulon motorod lenne az autoban, amik kozott a gazpedallal lehet valtani
egy 1.6-s motorbol siman ki lehet hozni 300-320loerot egy ertelmesebb csigaval, ami FWD/RWD-n mar boven akkorat lehet perecelni, mint a haz
pont ezert sincs ertelme a hasonlo V6-V8-knak, mert csak tobbet zabal, de nem megy jobban
egy olyan turbo sokkal kevesebb kerul, mint egy V6-V8 fejlesztese es gyartasa, mert alapvetoen egy olyan sor4-s motorra fel lehet dobni, amit szivokent is tizezresevel gyartanak, tehat mar ott csokken a gyartasi koltseg, es ezert nem igenyel masik szerszamot es ontvenyt, meg kulonleges fotengelycentirozast sem, mint ami a V motoroknal szokas
meg eleve nem mind1 hogy 4 dugot raksz be vagy 6-8-t, meg 16 szelep eleg vagy 24-32 kell, meg 1 helyett, 2 hengerfej van, tukorkepben gyartva ket kulon szerszammal
egyszer nezd meg mennyibe kerul 4 hengeres motorhoz osszeszedni egy motorfelujitashoz, ami kell, meg "csak" egy V6-hoz mennyi
szoval meg siman lehet, hogy kisker aron is kevesebb kerul egy sor4 + vatta uj Garrett GTX2860R csiga, mint a szivo V6 osszes kello alkatresze, gepmunkai stb
de ha meg tobbe is kerulne a sor4-s megoldas, a diffit a szivo V6-V8 hamar ledolgozza a benzinkutakon
aztan egy 2.5 V6 vagy 3.0 V6 kihoz ebbol 170-200 ill. 220-250loerot altalaban, az atlag 1.6-1.8T meg csuklobol tud ennyit, es a nyomateka is 300-400Nm lehet melle, amit meg a 3.0 sem feltetlenul tudna, nem hogy a 2.5-s...
szoval kb semmilyen racionalis erv nincs igazabol a nagy ccm-s 6-8 hengeres szivok mellett
elment a vilag ezek mellett 15-20eve....
belegondolsz a VAG 1.8 20vT is a 90-s evek technikaja, 240lovas verzio is volt belole mar akkor
csak korabban (30+ eve) nem volt ezekhez kelloen jo ECU vezerles (se), de az mar akkorra is megoldodott
gondolj bele, akkor mi volt egy PC, meg ma mi
az atlag okos telefonokban komolyabb szamitasi teljesitmeny van manapsag, mint ami egy akkori ECU-ban volt, ami ezt a 1.8-bol elert 240loerot "elvitte" -
hobizoli
nagyúr
válasz
oliwire #195617 üzenetére
kajakra, itthon ugy megy ez a V6-V8 maniazas, mintha USA-ban lennenk
kozben itt 2x annyi a benzin 1/2-1/3-d akkora jovedelmek mellett
15-20 eve egy 3 literes sor6-V6 szivobenzin tudott 220-240loerot altalaban vmi autopalya cirkaloban, azt ma egy bevasarlokocsi 1.6T lehozza
sot, igazabol annyi sem kell bele, a megfelelo tomeg/loero aranyhoz, mert alapbol sem egy 1.5+ tonnas vasbalna bodeban van a motor, es egy rovidebb 6-s valto szokott lenni melle
2 liter turbobol ugy kijon a 300-350 loero, mint a huzat, ehhez anno 4-5 liter V8 "kellett" -
FoLey-v
addikt
Sziasztok!
Jelenleg Opel Astra 2005 1.6 Caravanom van. Szeretem,mert jó alacsony a fogyasztása meg nem hagy cserben. Mellesleg szép autó is.
Nézegettem Opel Vectra C FL utáni Caravanokat. Attól hogy tágasabb(?) meg nagyobb az autó másban nem jobb.
Érdekelne,hogy van-e értelme cserélni? A fenntartási költség mennyivel rosszabb?
Vagy harmadik opció két éven belül gyűjtőgetem még és modernebb autót tudok már venni.
Bocsi hogy ilyen furcsa kérdést tettem fel. -
tboldi
nagyúr
-
KoVee84
senior tag
válasz
bandus #195574 üzenetére
volt, már az új octavia kombim van 2.0 tdi, 116 LE
A motor minden csavarra ugyan az, mint a 150 LE verzió, szerintem nyugodtan megvehető, mert nem megy rosszul. Ha meg a garanciavesztés meg mered rizikózni, akor 170-180 környékére húzható.
Én az 1.5 tsi ellenében is inkább a gyengébb dízellel venném, mert szerintem (saját szubjektív vélemény) jobban illik hozzá a dsg. 180-nál ~2600 rpm 6-ban -
footy
addikt
meg egy csiga a tarcsihoz
#195613oliwire
+1
Sorosbol egyedul az 5 hengeres ami hangra adja (volvonal meg akar a dizel is) bar a 3 hengerest sem talalom rossznak, de a V motorok az igaziak.195615hobizoli
Mi zarja ki hogy csiga/kompresszor legyen a V6/V8-on?
A Kia/Hyundai 3.3V6 biturbot nagyon szivesen kiprobalnam, mert papiron nagyon kellemes kombonak tunik -
zoo8800
veterán
válasz
Veron #195622 üzenetére
Ez a motor alig 1 éve van a piacon, ennyi idő alatt nem jönnek ki hibák olyan számban, hogy az eljusson az internet népéhez. Nekem van egy tippem, hogy kisebb-nagyobb mértékben egyezik a PSA 1.2 THP-jával, bár megjelenéskor hangsúlyozták, hogy másik motor kerül a KAstrába, mint az eredeti PSA kocsikba.
-
válasz
Pttypang #195619 üzenetére
"Volt mar szervizben, mondtak ,hogy ez normalis."
Minden hibára szinte ezt mondják, és nem csak a pohu.
Ezért is filózok erősen, mi az a felár, amit az hátralévő 3,5 év garanciáért áldozzak az autóra (mert oké, hogy a pollen+olaj 77K márkaszervizben, de a bő feléért megcsinálják normális szervizben; de otthon meg 25ből megcsinálom 45 perc alatt). Szerintem egy is olyan, mint az állami orvosi rendszer. Fizetek befelé folyamatosan, de ha valami bajom van, máshova kell még külön fizetnem, hogy meg is oldja valaki a problémát; azaz elviszem fizetősen olyan műhelybe ahol értenek is hozzá. -
Qru
MODERÁTOR
-
oliwire
őstag
válasz
hobizoli #195615 üzenetére
Egyet tudok ezzel érteni. Akinek fontos a hang és a kiegyensúlyozott járás ilyen szinten (mint az előbbi audifil példában), az kerülje a 3 hengert, akinek nem ez számít inkább, az szerintem bátran bevállalhatja. A mostani 4 hengeres 1.5 Ecoboostos Focusom még pár évig biztos tulajdonomban marad, de utána nem fogom megvetni a 3 hengeres konstrukciókat, ha arra kerülne a sor.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
oliwire #195613 üzenetére
szerintem qrva lejart ez a motorhang dolog
az autot a teljesitmeny viszi, nem a hengerszam
regebben egy V6-V8 annyit tudott, mint ma egy sor4+turbo
de utobbiban tobb a nyomatek, lejjebbrol is tudja, es sokkal konnyebb a blokk az auto elejeben, ami a vezethetoseg szempontjabol sem mind1, meg az egesz auto eleve konnyebb, meg az elso tengely terhelese is az, meg a tomegkozeppontja sincs annyira elol, azaz kanyarodni is konnyebb vele
regen azert csinaltak nagy ccm-t sok hengerbol, mert nem volt meg az az anyag- es gyartastechnologia, ami tudta volna ezt
az orokelet+2napnak gondolt szivo V6-V8-k is meg tudnak rogyni par evesen, es javitani azt sokkal tobbe kerul akkor
egy turbo sokkal olcsobb ma mar
meg lehet csinalni azt is jora, max nemely gyartoknek ez nem sikerul...
de a masiknak meg igen, szoval alapvetoen nem lehetetlen az -
válasz
BigBlackDog #195605 üzenetére
Sztem is, eredendően a GDI-k csattognak hangosabban, bár manapság az MPI motorok is hangosabbak (pl a 1.2 szívó Pt [VTi] is a 208ban burkolat nélkül picit csattog, inkább hidegen - melegen általában leállítja a start stop
).
Az 1.2 VTi rezonanciája nem gáz(asszem kiegyenlítő meg eltolás is van), nem mondanám meg tutira ez alapján hogy 3 hengeres (mint egy négyhengeres szar bakokkal). Induláskor, 1ből kettőbe húzáskor darabosabb kuplungkezeléssel azért érezni hogy ehhez puha bakok kellenek, de ez nem olyan sokat van hogy zavarjon, és ha nem ejtem le teljesen a fordulatot, akkor alig érezni.olivire: Nyilván kevésbé kulturáltak, de a legtöbb nem gáz (van ami szar hangú és rezonál eléggé). Leginkább divat fikázni mindent ami 3 hengeres.
-
oliwire
őstag
válasz
Veron #195601 üzenetére
Én vezettem már 3 hengeres 1.0 Ecoboost Fiestát, akkor még az MK2 1.6-os benzines Focus volt meg, de nem éreztem rosszabbnak a Fiestát, sőt, pörgősebb volt, dinamikusabb.
Nem olyan rossz az a 3 henger, hogy annyira kerülni kellene. Van, aki észre sem veszi. Zenei iparban is vannak audiofil emberek, akik már a 320bit-es mp3 és a flac fájlok között is hatalmas eltéréseket tapasztalnak, holott átlagember számára nem annyira hatalmas a különbség, mint azoknak, akiknek ki van hegyezve erre a figyelmük és fülük. -
zoo8800
veterán
válasz
Veron #195601 üzenetére
Legjobb lesz saját magad kipróbálnod, milyenek ezek.
Én az újabb 3 hengeres ksiturbósok közül még egyet sem vezettem, de pl. a VW 1.2 AZQ-ja elfogadható mind hang, mind járáskultúra tekintetében. Kipörgetve van egy kis vartyogás, ami nekem bejön*. Nem hiszem, hogy ennél rosszabbak lennének a mai kisturbós 3 hengeresek.(*Az más kérdés, hogy mennyire egy erőtlen agyonfojtott fos az a motor
)
Új hozzászólás Aktív témák
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Anime filmek és sorozatok
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Akvarisztika
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest