Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacko32
tag
Nos, akármennyire is verem a seggem a földhöz, a nyavalyás szívó benzines storyval, be kéne végre lássam, hogy érdemesebb lenne befektetni egy turbo benzinbe vagy (kapaszkodj) fritusba. Teljesen igazat adok abba, hogy ha előzni kell, domb van, vagy akármi, az a többlet nem jön rosszul.
Iszonyatosan tetszik a Renault Grand Scenic 2017-től, viszont a büdzsé már nem engedi.
Ellenben ott az Opel Zafira Tourer turbobenyával, vagy frituval.
Esetleg S-Max, bár az ecoboostról fogalmam sincs, illetve a dízelről semnem.
Vagy Touran Tsi-vel.A pénztárca 4M-ig nyúlik, tovább nem. Ennyiből melyik az, amelyik élhető szerintetek?
Szörnyen tanácstalannak érzem magam (már 1 éve)
-
slett27
addikt
válasz
molnarpeter #194494 üzenetére
+ a munkadíj.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Coccolino_O #194493 üzenetére
MAir egység szelíd számok
-
Coccolino_O
őstag
válasz
molnarpeter #194492 üzenetére
A multiair egység cseréjéről láttam egy számlát, 700 font volt a multiair egység 300 a munkadíj. Azért az masszív. Az autó értékenek az 1/3-a megy szervízre. Gyenge sebváltót yt-n is említették. Hm... Köszi.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Coccolino_O #194491 üzenetére
MultiAir egység hibára érdemes tartalékolni, 1-2 elektromos apróság, szervó javítás. 155 alatt M32 váltó van [link], 170 lovasé talán megbízhatóbb.
-
Coccolino_O
őstag
Hali!
Nem hagy nyugodni, szóval meg kell kérdeznem. Az Alfa Romeo Mito 1.4 155/170 lovas verziója mennyire jó/rossz autó, bárkinek van bármi tapasztalata? Mire kell odafigyelni ezeknél?
Olasz autóról én még jót nem hallottam, de ugyanez elmondható a franciáról v. a fordról is, szóval ezen a ponton már mindegy.
A biztosítás és a fogyasztás miatt nem igazán mennék feljebb mint 1.4, de ha muszáj, akkor bedobnám az első generációs Suzuki Swift Sport-t, mint szegény ember alternatívája a warm hatch kategóriában. A régebbi Opel Corsa VXR is lehetne egy befutó, de mintha úgy rémlene, hogy a corsa-k szeretik enni a hengerfejtömítést. És persze, Abarth Grande Punto is lehetne egy másik választás. Ez a négy autó nagyon hasonló v. azonos árkategóriában mozog itt kint, azért említettem meg őket. Bármi más ötlet esetleg ebben a körben? Mistubishi Colt Ralliart évente párszor felkerül eladásra, szóval azt nem említem meg, mint lehetséges választás.
Abarth 500/595 anyagilag még nem fér bele, majd talán jövőre.
Köszi.
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
BigBlackDog #194487 üzenetére
Szvsz. minőségben, kényelemben és csendességben sokkal jobb a J Astra a Bravo 2-nél.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
slett27 #194469 üzenetére
Ha tudtál volna várni még pár hónapot, akkor megvettem volna annyiért simán. Városba pont ilyen erőtlen, egyszerű verda kéne. Haveromnak is ugyanilyen szívó Bravoja van, és országúton ugyan használhatatlanul gyenge, meg a city szervója is nagyon mű, de városban erre van szükség.
A J Astra a hivatalos tömegénél sokkal nehezebb, tehát kb. 1,5 tonna. Nem próbáltam még az 1.6 szívó motorral konkrétan a J-t, de az 1.4 szívó Bravo hiába könnyebb ~2 mázsával, a motorja valahogy tényleg túl erőtlenre sikeredett, és még pörgetve se éreztem, hogy lenne benne akarat. Az Almerám 4000-6000 között használva egy versenygép hozzá képest.
Az Opelnek ismerem az 1.6-os szívó motorjait, és valóban el lehet velük érni egy olyan fordulatszám tartományt, ahol úgy érezd, hogy menni akar, pl. G vagy H Astra. Nem tudom, hogy másfél tonnával mit művel.
De ezek mind dinamika nélküli motorok. A 2.0 CRTDI-hez képest az összes úgy viselkedik a gázpedál lenyomására, mintha 20 cm mély iszapban szeretnék haladni. Ezért is mondtam neked, hogy ha dinamika kell, akkor nagy köbcenti vagy turbó. Érdekes döntés az 1.6 szívó J Astra.Ez kb. olyan, mint amikor fiatalabbra akarja cserélni valaki az 52 éves feleségét, de egy 51 évesre esik a választása.
-
ngaba
aktív tag
válasz
slett27 #194469 üzenetére
"Jah, 890e-ért még egy árva telefon sem volt a FIAT-ra hogy egyáltalán meg lehet-e nézni 2 hét alatt. Ezt a részét feladtam."
Nincs budapesti rokonod, ahová fel lehet vinni a kocsit? Az én 20 éves Pug306-om is úgy ment el, hogy budapestiként (is) lett meghirdetve. (Pontosabban papíron nem is az enyém volt, csak használtam, hanem a _valóban nyugdíjas orvos_ nagybátyám volt az első és egyetlen tulaja.)
-
slett27
addikt
válasz
BigBlackDog #194480 üzenetére
Vékony vagyok, csak a család egy-két tagja nem.
Thx. Lövök képeket majd.
dj79 : nagy volt a kavarodás itt, nem emlékszem.
-
-
Bdanyy
addikt
Grat
Nekem is ilyen gyorsan kéne tudnom dönteni néha
-
HdRew
őstag
válasz
[CS]Blade2 #194461 üzenetére
Picit elfogult vagyok a témában, de a 2nd gen prius szerintem neked jó lehet. Én is egy priusra várok, 2 hét múlva meglesz minden vele, 2 millió környékén pedig a tetejét kapod. Jobbat ár-értékben szerintem nehezen kapsz.
-
slett27
addikt
válasz
gzbotii #194465 üzenetére
Ez a Trendline volt nem Comfort- vagy a High...azért nah. Van különbség. Ha letisztult forma ha nem a Golf ezen verziója.
joshua7 : Igen, egy 2011/5 156e km-el (elvileg). Nyári/Téli tappancsokkal. Szervizkönyvvel. 2.185M
ngaba : kihúzattam, 7e fordulatig ott tilt kb. Nem lesz gond legalább is úgy érzem.
Jah, 890e-ért még egy árva telefon sem volt a FIAT-ra hogy egyáltalán meg lehet-e nézni 2 hét alatt. Ezt a részét feladtam.
-
ngaba
aktív tag
válasz
slett27 #194460 üzenetére
Emlékszel, mit írtál 4 napja?
"a Bravo is nagyon bevált sőt...csak a 90LE-et vettem sajnos. Itt a fórumtársakra kellett volna hallgatno és elmenni a 120LE-s T-Jet-ért."Mindenesetre sok baleset- és hibamentes km-t kívánunk, és remélem, hogy elég lesz az erő. (Kicsit fordított pszichológiát gyanítok: Annyira rákészítettünk, hogy gyenge, hogy pozitívan csalódtál. Lehet, hogy azt kellett volna írnunk, hogy a kis virgonc J Astra. ;) )
-
Kickass
őstag
válasz
Doki16 #194459 üzenetére
Azert illene mostmar elkezdeni odairni azt is, hogy szep meg jo a toltogetes de az olajos DSG se orokeletu, plane a kuplungtarcsak benne, es a TSI se gondozasmentes. Plane egy HSD-vel osszehasonlitva.
Kicsit kezd zavaro lenni, hogy ugy irsz a GTE-rol mintha arra soha semmit nem kellene kolteni....Tudjuk minden szentnek a keze magafele, de ez igy minden csak nem objektiv, ha egy dizel eseteben pl. sokszor felsoroltok hibalehetosegeket amik vagy bekovetkeznek egy par eves tulajdonlas alatt vagy nem, akkor tortenjen mar meg ugyanez egy PHEV vagy HEV eseteben is.
-
dj79
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #194461 üzenetére
A matek a hybrid esetében könnyen borulhat.
A héten vittem a priust 90 ezres nagyszervizre, olajak, szűrők, gyertyák, benzinmotor-vízpumpa, fagyálló, fojtószelep-tisztítás, légtömegmérő-tisztítás, pcv szelep tisztítás. (meg gyári visszahívás miatt márkaszervizes buli keretében kapott két új kormányösszekötőt illetve inverter-vízpumpát). Ennél jobban motorikusan nem lehet felújítani és kevesebbe került az egész, mint egy márkaszervizes dsg olajcsere vagy egy felújított turbó.
Az érték estés pedig a másik, gyakorlatilag pár éve nem létező jelenség (nyilván az eur árfolyam is közrejátszik ebben). -
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #194445 üzenetére
Azokban még nincs tarcsi. Tudom miről beszélek...
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Doki16 #194459 üzenetére
Az a gáz, hogy 2021-esbe alsó hangon az 4 millió helyett 8 millió, és akkor hybridnél még van amit ugyanúgy kinyírnék a felhasználással. Tisztán elektromosban nem bízom, hogy nem-e jönne be egy akku vagy motorcsere garancián túl, és nincs elég amper, nem tudnám rendesen tölteni, meg annyira nem is akarnék ezzel szarakodni. Jártam 3 évet elektromos kerékpárral, azt is csak 3-4 naponta kellett tölteni, de elég is volt bele. 3 év után lehalt az akkuja, azóta is itt áll a full alu villanyos kerékpár, 70.000-ért hirdetem évek óta, gyakorlatilag totálkár az akku nélkül.
Ha visszamegyünk években a használtakra, akkor már itt ebben a topicban kiveséztük a számomra, hogy nem igazán egyértelmű, hogy jobb lenne-e egy Honda Jazz helyett mondjuk egy HSD-s Yaris.Úgy akarok venni, hogy, ha 10 évest veszek, akkor 2 millió körül, ha 5 évest, akkor 3 millió körül, ha pedig tök újat, akkor 4, max 4,5.
Úgy, hogy, ha 20 éves koráig járatom, akkor durván évi 200.000 legyen a vételár visszaosztva.
Lehetne 4 millióért nézni 10 évest és akkor kitárul a világ, csak egy átlag autó 20 évesen már nagyon oda van, ha valahogy nem rohad, a műanyagok, gumik, vezetékek, minden napról napra drámaian romlik. Akku-snál is idővel probléma az év, 30 éves működő akkupackra én nem számítok.Szóval csak kell még egy utolsó szívó benzin. Olyan ami gyorsan melegszik, lehetőleg olcsó javítani. 4 henger, szívócső befecskendezés.
Egy turbó felújítást egyébként én is bevállalnék, ha sokat mennék. A vételárra, az üzemanyagra és a fenntartásra vetítve mondjuk 10.000.000Ft-onként jön be pár extra 100-as, de legyen 500.000 a turbós egyéb körítéseivel.
Akkor tudod, hogy ez azért van, mert fújtad a turbóval hogy erősebb legyen, jobban menjen. Kalkulálható. -
slett27
addikt
válasz
pècsimunkás #194450 üzenetére
Az nem tetszik.
Amúgy megvan a J Astra, szerdán megyek érte. Lehet nem vezettem még dinamikus autót vagy jól pörgetem, de a FIAT után álom volt. Vagy a FIAT gyengül 235e km után. Nyilván húzni csak 4e fordulat körül fog igazán.
Azért nem lenne rossz egy kompressziómérés néha.
-
Doki16
addikt
válasz
[CS]Blade2 #194456 üzenetére
Erre plugint vegyél vagy tisztán elektromost. Ugyanilyen felhasználás mellett van nekem most a Golf GTE és tökéletes rá.
-
dj79
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #194456 üzenetére
Na pont a hasonló távok miatt lett nálunk is tsiből hsd.
Phev kéne Neked, nem swift. -
válasz
[CS]Blade2 #194456 üzenetére
Elektromos/hibrid kene erre a felhasznalasra.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
vzsryl #194452 üzenetére
Én olyanokat megyek, hogy:
H: reggel: 1,3km leáll 10perc, 1,3km
K: reggel: 9,3km, este 9,3km
SZ: este: 9,3km
CS: reggel 9,3km
P: reggel: 4,8km leáll 30perc, 0,4km leáll 20perc, 1,8km leáll 10perc, 3,5km
SZ: reggel: 9,3km, este 9,3km
V: reggel: 1,3km leáll 10perc, 1,3 km este: 9,3km
Összesen: 80,8kmEhhez hozzájönnek egyebek, úgy kicsit sűrűbb, de olyan, hogy a víz után még 25km mire meleg lesz az olaj és a motortömb, csak szökő évente.
Május óta írom a km-eket havonta:
699,9
571,8
506,2
462,7
538,6
538,2
738,0
561,1Szerintem ez kinyírná a turbót is. Zsír újat 20év/150.000km-re tervezve.
Most már abban sem vagyok biztos, hogy nem-e generálnék számottevő tételű karbantartást egy részecskeszűrős 2021-es 1.2-es ISG-s Swifttel.
Lehet, hogy kifejezetten 2017-est kellene keresnem. Abban elvileg még nincs egyik sem.
-
footy
addikt
válasz
grizlisandor #194453 üzenetére
csiga nelkul a 2.0D is
kulahurka -
slett27
addikt
[link] Ezt találtam még mint lehetséges alternatívát, de csak 2009-es. Viszont kevés a km.
Vagy nem. Amúgy azt észrevettem hogy a FIAT-hoz az alkatrész árak a többihez képest vicc kategória az biztos.
-
slett27
addikt
Nem kapkodok, pénz megvan. Csak nem az erősségem a türelem. De ráb...tam már párszor ez miatt. Most uralkodok magamon.
footy : 3 autószerelő, 1 karosszériás javasolta hogy mindenképpen szívó, nagyobb motoros autó. Hát így hallgasson az ember a suckemberekre.
-
footy
addikt
válasz
tboy93 #194429 üzenetére
Csak hát teljesen mashogy kell hasznalni, mint egy turbost.
A szivok EU5tol mind, a Hondak pedig amugyis csak akkor mennek ha kinyomod a szemet, ez a hetkoznapi eletben nem kellemes. Egy CVT Jazz kisvarosi hasznalatra besbuy, de egy 1.8 Civic az pont az ellentete... (+ a kerdezo szeretne feljebb lepni dinamikaban)194430slett27
+10LE +15Nm
Ebbol semmit nem fogsz eszrevenni. A J astra nehez, turbo nelkul halott. Nem leszel vele elorebb mint a mostani Bravoval, sot plusz kockazat az ismeretlen auto.
Nekem jopar turbo dizel(270 ezerrel is) es benzines autom is volt(van). Tudod hanyszor csereltem turbot? Egyszer sem, NULLA alkalommal.
Ha idejeben le van dobva az olaj semmi baj nincs veluk.
Nem ertem miert kapkodsz ha nincs nagyobb baj a Bravoval, a kapkodasnak sosincs jovege... -
MunezXBK
nagyúr
válasz
szabonagyur #194438 üzenetére
Megcsinálhatja, rengeteg mobil eredetvizsgás létezik már.
-
szabonagyur
félisten
válasz
slett27 #194432 üzenetére
De miért nem intézed el magadnak? Sokkal egyszerűbb lehet. Kereskedő szerinted megcsinálja az eredetvizsgát is? Nem hiszem, hogy mind, max ha szerviz is egyben és van r lehetősége.
Főleg az egyik legkisebb megyében keresel autót.
Amúgy J Astra legidegesítőbb tulajdonsága szerintem, hogy a tolató lámpa mint egy gyertya láng.
-
Bdanyy
addikt
Viszont utána soha ne próbálj 1.4 vagy fölötti turbos autót vezetni, mert akkor az 1.6-tal sem leszel már elégedett
-
slett27
addikt
válasz
szabonagyur #194431 üzenetére
Elmegyek 1x. Megbeszéljük, FIAT bevesz átnézik gondolom, megegyezünk. Aztán jön a papírmunka jellemzően minden autókereskedés már intéz mindent, biztosítás stb. Szombathelyen van egy. Vagyis így 2x kell mennem. 147km x 4 ~ 600km. Aznap nem csinálják meg az átírást. Ahhh mekkora macera. És nyilván elmegyek (a fénykép soha nem adja vissza a valóságot) aztán ha nem jó akkor jöhetek vissza. Vagy nem sikerül megegyezni. Tudom ez egy ilyen sport. Ezért akarok inkább a megyében találni kocsit.
Amúgy megnéztem az Astra J Turbo mennyibe kerül újonnan. 195e.
Nem adják ezt olcsón.
-
válasz
footy #194424 üzenetére
Persze hogy úgy erzed, mert teljesen mashogy van hangolva az a motor. Alul verszegeny, felül megy. Hozzateszem nem rosszul, egesz jol futja a 0-100-at is. Csak hát teljesen mashogy kell hasznalni, mint egy turbost. 8g civic szerintem sem a minoseg mintakepe, akkor mar vagy az accord fele nyulnek vagy 9gen civic, az talan egy fokkal jobb.
-
BigBlackDog
veterán
-
xact
tag
Sziasztok!
A Topik gazda az összefoglalóból törölhetné ezt a bejegyzést : A hasznaltatauto.hu találati listáját teszi "időrendi sorrendbe": [link]
Mert az oldal nem működik.
Köszi. -
footy
addikt
válasz
slett27 #194414 üzenetére
Szerintem inkabb varj 1.4Tjet Bravora. A 8g civic nekem nagy csalodas volt.
Egymas utan probaltam tjet Bravot es civicet de a honda sokkal gagyibbnak erzodott.
(a mechanikus josag benne volt a hondaban, mert a kormany tobb visszajelzest adott, a valto kapcsolasi erzete is nagyon jo volt, de melle a razos fos futomu, gagyi belter, ergonomia teljes hianya es hulladek zajcsillapitas jar. Jah es erzesre kb 50loero minusz a 120 lovas tjet bravohoz kepest) -
M3aN
senior tag
válasz
molnarpeter #194419 üzenetére
Az sajnos nincs, ezért csak mild hybrid jöhet szóba, plug in nem.
-
tboldi
nagyúr
válasz
pècsimunkás #194415 üzenetére
Csak akkor, ha korábban kicserélték az eredeti alkatrészeket németre.
-
M3aN
senior tag
Sziasztok!
Kíváncsi lennék a véleményetekre az alábbi szűrők után. Egy J Astrát váltana:
-benzines
-sedan vagy kombi
-max. 4 éves de inkább fiatalabb
-max. 8 m
-automataAmit néztem, és amik között elvesztem:
-használt Auris hybrid
-új Corolla
-Ceed SW
-Mazda 6
-Mondeo -
KoVee84
senior tag
válasz
slett27 #194408 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de néhány hónapig egy céges 1.6 J Astra sedannal jártam. Após gondolkodott, hogy megvenné ha lejár a lízing, 1.4 G Astrája volt (és még mindig van is), de miután kipróbálta letett róla, mert az 1.4 G fényévekkel dinamikusabb, mint az 1.6 J. Én sem szerettem.
Facelift utáni ufo civic nem játszik? -
vzsryl
nagyúr
válasz
slett27 #194402 üzenetére
Ülj be valamibe, ami megtetszik, és ha egyben van, akkor bele is szeretsz, aztán meg is veszed.
Én is sokáig keresgéltem, beleültem pár tip-top állapotú autóba, de amikor jött a “must have”, akkor tudtam, hogy rövid időn belül pár millióval kevesebb lesz a számlámon... -
slett27
addikt
Ilyen kocsi keresgéléskor eljut az ember odáig hogy már aludni sem tud.
Állandóan pörög hogy melyik lenne jobb, szempontok, fenntarthatóság, menettulajdonságok és még jól is nézzen ki. Lassan altatóval kell aludnom.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Gitáros topic
- Windows 11
- BestBuy topik
- Bluetooth hangszórók
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- ZIDOO médialejátszók
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Új Dell 13 XPS 9315 Touch 4K+ HDR DolbyVision i7-1250U 10mag 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Garancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS ELITE Z790 i7 14700K 64GB DDR5 1TB SSD 7900 XTX 24GB be quiet! SB 802 1000W
- Sima Vs.Windows Logitech Mx keys s plus és hagyományos Mx keys magyar bemutatása. Új videó linkel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest