- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Milyen notebookot vegyek?
- ROG Strix G16:Tökéletes harmónia
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mégsem búcsúznak a DDR4-es memóriák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Széles körben elérhető a Seagate HAMR merevlemezcsaládja
- Mégis mehetnek Kínába az áprilisban korlátozás alá helyezett AI gyorsítók
- Videós, mozgóképes topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
-
PROHARDVER!
Élet az Egyesült Királyságban…
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Devid_81 #45123 üzenetére
Holvantöbbnapocska témában azért Bp igencsak lekörözi Londont és akkor még nem is Mo legnaposabb részéről beszélünk. Szubjektív helyett itt a statisztika, ha a kolléga ezt keresi (+beleraktam magunkat is, ami még egy bugyorral gányabb).
Nem mondom, ha az átlag élhető eloszlásban jön, mint idén, akkor nem vagyok szellemi rotty. Most pl amit linkeltem, tegnapelőtt ugrottunk át PANCSOLNI, tegnap bő fél napot tudtam a kertben dolgozni - ma persze már szürke és szakad az eső. De ez így még elviselhető. Az nem, hogy a tegnapelőttihez hasonló szívderítőkből egyáltalán 1db-ot se kapunk egész július-augusztusban. És ilyen volt itt zsinórban 2022-23-24. -
Nna végre nyarunk is van (igen, úsztunk is benne, lokálisan egy védett öböl nagyobb homokpadja felett 18-20 fokig melegedett a víz
):
A legalsó kép senkit se tévesszen meg, a strandon szünidős-hétvégi tömeg volt: a nemigen látszó távoli, népszerűbb végében legalább 50 ember paddleboardozott-kajakozott-úszkált
Ha csak 3-4db ilyet produkált volna az elmúlt 3 év, akkor egyetlen időjárásdepis rinyám nem lett volna a topikban, sajna ez itt a sakkozni tudó szivárványnyakkendős fehér holló kategória volt eddig. De ha így haladunk, akkor minden ok, az éghajlat költözik mihozzánk és nem mi délre
-
moleculez
veterán
Namost ezzel a kommenttel nehéz vitatkozni…
-
-
válasz
Apollyon #45138 üzenetére
Tudtommal a vulkanok lenyegesen tobb olyan gazt juttatnak a levegobe, ami visszaveri a napfenyt es meleget, igy a bolygo inkabb hul. Allitolag a bolygo a letrejovetele utan nagyon forro volt es a kitoro vulkanok altal biztositott gazok miatt hult le elhetore.
Sajnos az utolso 2 sorod nagyon igaz.
-
-
Apollyon
Korrektor
válasz
sh4d0w #45134 üzenetére
Ellenben nem úgy tűnik, hogy IRL is ez lesz, olvadnak a jégsapkák, gleccserek, az üvegházhatású gázok miatt egyöntetűen a melegedő, forrósodó bolygó felé megy a mérce. Plusz állítólag az olvadó gleccserek miatt a szunnyadó vulkánok is kitörnek, mivel már nem nehezedik rájuk annyi nyomás, és a kitörő vulkán még több üvegházhatású gázt bocsát ki a légkörbe, ami szintén melegíti a légkört, és ez már egy öngerjesztő folyamat.
Plusz ugye semmi nyoma annak, hogy az emberiség bármit is >érdemben< tenne az ügy érdekében, csak a beszélgetés megy, cselekvés szinte semmi sincs. -
válasz
Snoop-y #45135 üzenetére
Pontosan. Tiszta kékeges napsütés = igencsak komoly UV index (ilyen számokat Szegedre is láttam már), nem úszod meg a vakolatot és/vagy árnyékban maradást. Ráadásul trükkös, mert egy skót 25 fokban nem feltétlen menekülnél be a déli napsütés elől (ha van) és ha nem rutin már, nem kapcsol be a nyári kánikula == naptej reflex.
-
Snoop-y
veterán
válasz
instantwater #45133 üzenetére
Mondjuk borrakot attol kaphatsz Angliaban is. Attol, hogy nem kek az eg UV ugyanugy van...
-
-
válasz
Apollyon #45128 üzenetére
Pontosan ez tart vissza egy jövőbeni Spanyol költözéstől, amire korábban annyira vágytunk.
Tök jó lenne egy hosszabb nyár, de, ha nem lehet kimozdulni öngyulladás és bőrrák nélkül akkor inkább Anglia.
Pedig itt a házban már kiröhögött egy illető, hogy minek split klíma. Hát azért mert nélküle 30 fok van lakásban.
-
Apollyon
Korrektor
válasz
blt-blog #45130 üzenetére
Mivel melegedő klímaváltozás van, (ellentétben a The Day After Tomorrw c. film víziójával) részemről teljesen kizárt, hogy egy alapjáraton meleg éghajlatú országba költözzek.
Ha pedig költözni kell, kizárólag magas, hideg hegyek jöhetnek szóba, ahol akkor se lesz 35 fokos nyár, amikor már minden síkságon 50 fokok vannak. Márpedig elég sanszos, hogy valami hasonló fog történni.
-
válasz
Apollyon #45128 üzenetére
Jó kérdés, ha nem kell kint kemény fizikai melót csinálni, "nyaralóüzemben" elkattogok a vízben gond nélkül.
#45129: meglesz, alsóhangon 6év a moccanásig, bár lehet már korábban indul valami kétlakiság, ha a zseton-szekció engedi.
Bedőltem az illúziónak, hogy itt is lehet nyár: ideköltözés előtt 2 teljes hétnyi kék eget fogtunk ki OBAN környékén(!), gondoltam ok, ha akadnak ilyen időszakok az évben, rendben leszünk. 2020, 21 detto. Azután viszont 3 brutálszürke, brutálnyirkos év szakadt a nyakunkba tökéletes precizitással összehangolva az egyéb nagy társadalmi nyavajákkal, mint a fizetés vásárlóértékének felére zuhanása és az itt igencsak ritkás munkahelyek megőrültmanagement elsz.ródásal. Ha már benne ülsz a buszban, nem feltétlen tudsz gyorsan kiugrani. A szürkeség is viselhetőbb, HA nem jön mellé egy rakás egyéb nyavaja.#45130: nna, ezzel meg én nem tudok azonosulni, hogy nem lehet annyi alap research-öt letolni egy nyaralóhelyre, hogy van-e természetes árnyék és milyen jellegű ingatlanba ültök be
? Még a sivatagos Fuerteventurán is tudtam jó félárnyékos játszótérre vinni a bandát.
Mo.on tavaly 3 hetet voltunk az éjjel 35, nappal 40 fokos időszakban, a nappalt főleg mindenféle vizekben töltve elviselhető volt, az éjjelek nagynénémnél (nulla fa déli oldalról, nulla klíma) már neccesebbek. -
blt-blog
kezdő
válasz
Apollyon #45128 üzenetére
"A spanyol illetve hasonló területekre vágyók"
Mi is ilyenek vagyunk, lelkunk melyen tok jo lenne napos deli orszagban elni. Aztan amikor ott voltunk harom hetet es nem tudtuk nap kozben a nyolc honapost kivinni sehova, mert a jatszotereken nincs arnyek, 35 fok van, klima fuj az arcodba 7/24 akkor azert atgondolod, hogy biztosan olyan franko dolog-e ott elni minden ev minden nyaran. Ehhez kepest angliaban nyaron raadsz egy plusz hosszuujjut, hogy a szelben ne fazzon aztan mehet jatszani az udvarra. Teljesen korrekt, nincs ezzel semmi baj. -
blt-blog
kezdő
válasz
t72killer #45127 üzenetére
Amen, sok sikert a jovobeli tervekhez, szamolj be majd kerlek, hogy mi is tanuljunk belole.
A tobbivel azert nem tudok azonosulni, mert kicsit olyasmi szaga van a dolognak, mint amikor arterre koltozik a joember aztan csodalkozik, ha jon a viz, vagy floridaban vesz valaki lakast es csodalkozik, hogy jon a hurrikan. Vannak dolgok amiket eleg egyszeru kideriteni komolyabb commitment elott es kivulrol nezve ez ugy tunik, hogy ha ezzel az informacioval egyutt is oda akartal koltozni, akkor mire fel a csodalkozas a teli viharokrol meg szurkesegrol? Ertem, hogy ott voltal nyaron harom hetet vagy mennyit es szep volt de csak nem gondoltad komolyan, hogy Skocia februarban is olyan...?
Ha mondjuk en ezen a heten akarnek angliaba koltozni mo-rol es olvasgatnam a hireket, a focim pedig az, hogy "10 eve nem latott hohullam, 31 fok" akkor hiaba van most a latogatasom alatt 31 fok, azert leesne hogy valosiznuleg nem ez a dominans idojaras.
-
Apollyon
Korrektor
válasz
t72killer #45127 üzenetére
Ez a komment nem feltétlenül neked, csak általánosságban szól.
Innen az infernóból bejelentkezve megjegyzem, hogy értékeld amíg van felhő + eső is.
Ha csak felhő van és eső nincs még az is jobb, mint amikor egy szál cirrust se látsz hetekig az égen, és a konstans UV sugárzás minden növényt kiéget.A spanyol illetve hasonló területekre vágyók azt is gondolják át, hogy vannak ott azért 45-48 fok közötti hőhullámok, és a klímaváltozást nézve ez egyre gyakoribb és szélsőségesebb lesz évről-évre.
A 18 fokos északi klímából áttérve biztosan el fogjátok tudni viselni a közel 50 fokos nyarakat? -
válasz
blt-blog #45126 üzenetére
Az idei évvel optimistább lettem szürke+eső ügyben, most épp 100ágra süt nálunk a napocska és épp a kerti munkát ellógva kommentelek
.
A téli viharoktól viszont komolyan félek, az Eowyn-t telibekaptunk. Ha egy utódja megkezdi a házat (játékfából van a felső rész), akkor földön futunk.Nálunk lassan kialakult a családi konszenzus: amíg a gyerekek iskolába járnak, maradunk, aztán irány valami októberben is naposabb ország.
-
blt-blog
kezdő
válasz
Devid_81 #45123 üzenetére
Van, akinek az altalad felsoroltak fontosak, masnak pedig mas dolgok a fontosak. Az idojarason kuzdeni szerintem tok ertelmetlen mert ez jelenleg tenyleg az, amin ugysem tudsz valtoztatni. Ha ugy erzed, hogy ez teszi pokolla az eleted, akkor semmilyen mas opciod nincs, mint egy jobb eghajlatu orszagba koltozni. Ha pedig peldaul gazdasagi okok tartanak vissza mas orszagtol akkor az a helyzet, hogy megsem az idojaras a legfontosabb szempont szamodra, szova innentol ez csak szokasos magyar panaszkodas
-
-
Devid_81
félisten
válasz
blt-blog #45121 üzenetére
Magyarorszag os 5 honap szurke a tel?
Melyik tavasszal es nyaron volt itt utoljara ennyi napsutes mint most?
Minden evben ennyi van mint most?
Nem kotozkodni akarok, de nezz meg egy average sunshine hours map-et itt es Magyarorszagon, Magyarorszagon dupla annyi a napsutes.
Fent eszakon ahol a kollega eloszor eleteben latott egy 6 hetes tavaszt, nah ott meg aztan meg kevesebb a napsutes.Ezzel egyutt az esovel eltotott orak szama lehet, hogy hasonlo.
Viszont itt szurke eg mellett van hogy hetekig nincs eso, csak szurke minden. -
blt-blog
kezdő
válasz
t72killer #45113 üzenetére
Mielott angliaba koltoztem, szamomra a legfontosabb szempont az volt, hogy Magyarorszaghoz kepest tobb, vagy kevesebb FNS marad-e el eso miatt. A szervezok mindket orszagban vezettek statisztikat. Eso miatt tobb FNS maradt el budapesten, mint londonban. Nekem ez el is dontotte a dolgot, azota sem ertem azokat akik picsognak, hogy milyen rossz az ido itt.
-
moleculez
veterán
válasz
instantwater #45118 üzenetére
Rettentes… nem vagyok grammar nazi, értem hogy social mediaban nagyon lazán írunk, de ez igénytelenség. Csak úgy odaböfögni a mondandódat.
Múltkor kérdeztem a munkatársam aki amúgy angol egy hasonló pusztulat után: te csak így írsz, mintha beszélnél és leírod és azért nem értem mivan?
Asszongya: miért te nem?! -
válasz
instantwater #45118 üzenetére
JJa. Nagyfiam évzárója nemrég volt a suliban: olyan bevándorlóként, aki 7évesen itt tanulta a nyelvet + otthon, barátokkal-rokonokkal magyarul beszélünk, első díjat kapott angolból. Egy olyan helyen, ahol a népesség 95%-a őslakos skót+angol.
-
válasz
moleculez #45112 üzenetére
#rant
Az a jó heJesIrás.
Ha csak a szavakat olvasom akkor egy rejtvény, főleg a központozás hiánya miatt.
Ilyenkor mindig rájövök, hogy fejben hangosan kell olvasni akkor talán érthető a szöveg.Nem voltam jó nyelvtanból, bizonyára a mai napig is van amit rosszul mondok angolul, de azért az elborzaszt, hogy az átlag angol mennyire nem tud helyesen írni, nem ismeri a pontot. A vessző pedig egyenesen űrtechnika.
Nemhogy nem helyes, de teljesen más a jelentése a szavaknak amiket használnak. Csupán a kiejtés hasonló.
Sebaj, biztos kevés a benefit, nem telik ingyenes Gramarly appra.
-
-
Apollyon
Korrektor
All time Budapester és Londonerként ezt cáfolnám.
Mondjuk lehet, hogy vízmennyiségben közel van a kettő, de Bp-en mostanában többször előfordul, hogy egy egész hónapig vagy közel ennyi ideig egy csepp sem esik. London 3 éve volt nagyon száraz, akkor volt is a környéken hosepipe ban, és szoktam néha csekkolni még az ottani időjárást manapság is (irigykedem).
Londonban azért jóval több esős, hűvös nap van ami miatt nem lehet kimenni, Budapesten meg azért nem mész ki mert meghalsz a Naptól kb.
Egy dolog, hogy nem esik, de szuper száraz a levegő is, itt ugye nincs olyan közel a tenger. Főleg mostanában elég sokat fúj itt is a szél, egyre szélsőségesebb az idő minden tekintetben. -
-
moleculez
veterán
Feltölthetem a vödröt egy slaggal?! -
-
blt-blog
kezdő
Vizet nem tudom ki vesz meg - az ures flakont atviheted es bent vannak kutak ahol meg tudod tolteni - nem is kell a mosdo csapjaval szorakozni. A repter valoban kap commission-t az eladasokbol es igen, nyilvan minden tobbe kerul, mint kint de nem gondolom, hogy ez lett volna az elso szamu indok. Amennyibe az uj scannerek kerultek, amennyibe a telepitesuk kerult, plusz az oktatas hozza, illetve amennyibe kerult az, hogy meg kellett erositeni a fodemet - hidd el, nem a ket fontos palack vizen hozzak vissza ezt. Eleve LHR-en kifizetsz 23 fontot a repjegybe epitve akkor is, ha egy pennyt sem koltesz el sehol, csak atsetalsz a repteren, koszonhetoen a CAA plafonnak. Osszehasonlitasul, 2023-ban meg 31 fontot fizettel, ha atmentel a repteren. Mindenesetre 2024-ben kicsit kevesebb, mint 84 millio utas hasznalta a repteret. Nem tudom fejbol, hogy tranzit utasnak ugyanakkora-e a charge amit a legitarsasag fizet, vagy kevesebb. De ha egyszerusitunk es ugyanannyi, akkor 23 font szorozva 84 millio utassal = ez a bevetel akkor is megvan, ha semmit nem vasaroltal a repteren. Szerintem nem a palack asvanyvizeden van a hangsuly.
-
blt-blog
kezdő
válasz
Devid_81 #45106 üzenetére
Mi sem ittunk alkoholt mar ket eve - gyerekek mellett nem lehet. Mi van ha ejjel kettokor kiesik az agybol, vinnem kene a korhazba de elozo este ittam es nem tudok vezetni?
Amugy ha valakinek az a bena palinka hianyozna, tudna venni a repteren amit mar nem kell atvinni a securityn, tudna venni a magyar boltban angliaban amit szallitani sem kell, vagy feladhat csomagot teli piaval.
-
blt-blog
kezdő
válasz
moleculez #45102 üzenetére
Ugy tudom, hogy LHR mar regen, meg tavaly elkeszult a cserevel. Azert tartott tovabb, mint terveztek, mert az uj scannerek nehezebbek voltak es mivel az ellenorzes az emeleten van, fodemet kellett erositeni. Majd miutan az egesz elkeszult es eltoroltek a szabalyt, visszavezettek. Nem tudom pontos-e az informacio, hogy azert, mert az utasokat osszezavarta, hogy van ahol lehet vinni 100ml-nel tobbet, de mas reptereken nem lehet, igy aztan sok felesleges bonyodalom lett, igy visszavezettek a folyadek-szabalyt.
-
moleculez
veterán
T72 öröm és bódottá’
-
moleculez
veterán
Most lusta vagyok visszakeresni, de említettem hogy dolgozom egy microservice-n. Az mostmár elérhető iOS-re (mint shortcut, nem is kellett teljes app), minden jelentős browserre (igen, FireFoxra is) mint extension, és az Android app is késznek tekinthető. A playstore megejelnéshez viszont kellene még 10 tesztelő. Szóval androidos elvtársak zengjenek a pm-ek
-
válasz
moleculez #45098 üzenetére
Tessék, világ megmentve: ezzel kesztyűs kézzel elintézett a demokratáknak egy győzelmet 2028ra: hívei nagyrésze uis a repi táborból igazol át, és ugye a repik bukják a twittert - a narancs agytröszt magántwittere meg egy vicc.
-
moleculez
veterán
Nemtom mibajotok Elonnal
csinál egy harmadik pártot
-
-
Természetesen, szabad országban élünk (többé-kevésbbé)
.
A magam részéről a moralizálással még azelőtt, zöldfülű ifjoncként végeztem, mielőtt a kívül zöld-szivárványos, belül barna corporate world szutykával meglehetősen magas szinteken (nem kicsi multi nem publik HQ meetingjei) tisztába kerültem.
Ha a kapitalista cég szívfájdalom nélkül megveszi a legolcsóbb munkaerőt, akkor én megveszem a legjobb ár/érték arányú terméket 0 egyéb feltétel nélkül. Nem mellesleg Grétácska szerint úgy tűnik a klímaválságnak vége, rohant palesztintörölközőbe bugyolálni okos kis buksiját.
-
tildy
nagyúr
válasz
moleculez #45085 üzenetére
Meg mindig, ha valaki a**hole, saját hatáskörök én eldönthetem, akarok-e tőle vásárolni . Ettől meg késznek éhező afrikai gyerekek, kizsákmányolt munkások , viszont azt is hozzátenném , eddigi majd 46 évem alatt kb 2 évig volt autóm .
És ahogyan egy cukraszdabol is kifordulok, ha népi fazekasedény a cukrász , megtehetem ezt más helyeken is . -
-
-
opr
nagyúr
Most azon agyalok, hogy egyáltalán létezik-e ma, most olyan világmárka kocsiból, aminek nincs köze a jelenben vagy a múltban valami nagyon durva dologhoz, legyen ez háború, kizsákmányolás, komics/náci/akármi ideológia, pszichopata/szociopata CEO/board, akármi hasonlója. Szerintem ilyen konkrétan nem létezik.
-
moleculez
veterán
Az egy dolog, de a másik hogy ez nem úgy működik hogy több Tesla eladás = több pénz Elonnak. Kamuzik egyet X-en hogy az FSD holnapután jön mindenre is, 20 évre visszamenőleg, részvények megugranak, na máris több pénz van, egy autót nem kellett eladni. 🤷🏼♂️
Ez szerintem ilyen öncopatás. Izrael bojkott ugyanez, indulásképpen ne használj pénzt… és a rabbithole az végtelen. -
opr is arrol beszelt, h ez egy nagyon nem hatekony modja a vilag jobba tetelenek -- a Polestar vasarlassal meg a vilag egyik legagresszivabb nyomulo diktaturajat penzeled, kozvetlenul
"Li Shufu is a senior Chinese Communist Party member who has explicitly devoted his career to spreading Chinese influence worldwide"
(ami miatt en semennyire nem itellek el, mert nem az autovasarlasnal kezdodik az erenyes elet, millio dolog van, ami ez elott van impactban)
-
-
válasz
t72killer #45081 üzenetére
Meg hat mi a francnak kene a _kocsimmal_ kifejezni az erkolcseimet. Az tokmindegy, hogy valaki privatban folyamatosan adakozik, eleve olyan dolgot probal csinalni az eletben, ami segiti a tarsadalmat ... de ha Starlinket vagy Teslat vesz, akkor biztosan naci.
Tenyleg, agyrohadas van.
-
"I bought this before Elon went crazy" - nemáá, ilyen van? szakadok
. Óvoda.
Én amúgy Starlink tányért vettem pár hete akcióban, amilyen viharok szoktak errefelé lenni, szükség lehet rá. Nna amikor azzal kapcsolatban kérdeztem, ott is bejelentkezett pár erkölcspróféta. Nem kérdeztem vissza, milyen országban termelték a banánt amit eszik, gyártották a telefont, amiről az okosságait írja...
#45082: +1. Csak ugye itt úgy kezdődik a dolog, hogy zsenikéim jelentős része eleve azzal indult, hogy a Tesla vásárlással ők valami erkölcsi piedesztálra kerülnek mint a bolygó zéróemissziós megmentői. Erre az eleve reklám-erkölcsieskedő vonalra hozott gyors rövidzárlatot Elon.
-
opr
nagyúr
Megmondom őszintén, hogy részemről leszarom. Egy fasz a csávó... pont mint az összes többi hasonló. CEO szinten és felette nagyon ritka a normális ember, a 99%-a igazi féreg. Most éppen Muskot kiemelni divat, pedig semmivel se jobb vagy rosszabb, mint a többi. Ha minden ilyen arc termékeit el akarod kerülni, lehet menni az erdőbe bogyót szedni kb.
Úgyhogy én már csak a számomra adott értéket meg az árat nézem. Aztán ha nyert, vásárlás van, ha nem nyert, akkor nincs.
-
axioma
veterán
válasz
t72killer #45073 üzenetére
megfelelo tarifarendszerrel kivaloan megoldanak a userek maguk - pl. szerzodsz a het adott napja adott idopontjara, es akkor neked olcsobb, ertelemszeruen masnak maskor, nepszeruseg alapjan a foglalasi dij is differencialhato
(a varosi rohangalos nem 50+kWh akkut akar teletolteni, hanem az elhasznalt 20-30km-re juto 3-5kWh-t, ami 16A 1f leggagyibb tolton is hetente egyszer 5-7 ora, 16A 3f-on mar inkabb csak heti 2 ora korul, max. 3) -
-
opr
nagyúr
válasz
t72killer #45071 üzenetére
És amíg a városban élő tulajok majdnem ugyan ekkora része nem tud otthon tölteni, ez így is fog maradni. Mert a 4-5k-s kis városi villanyautó tényleg csak akkor alternatíva, ha tudsz is otthon tölteni minden este, meg van is mellette egy másik, "normális" járgány.
Nyilván ez a hibrid (most így, mert általános jelleggel írom
) autók esetén nem számít, de ott meg az számít, hogy
A) ezek újonnan általában drágábbak
B) szinte minden létező tesztben veszítenek, mert a kimondhatatlanul retardált autós újságírói szakma kb egésze az alapján értékeli a camper van kategóriát is, hogy milyen vele padlógázon, szerpentinen veretni. -
Nem az a lényeg, hogy "mit lehet kapni" - 4ezerért működőképes full elektro-dodgemet, jól alkudsz, űrsiklót is kapsz. A lényeg, hogy a tulajoknak mije VAN "kis füstös" címszó alatt. Statisztika szerint (letöltős .ods, hivatalos linkről)90% feletti a full hagyományos benzines + gázolajos csoport részesedése az utakon futó járgányokból.
-
opr
nagyúr
válasz
sh4d0w #45069 üzenetére
A Toyota meg magyarul... passz. Japójármű? Oszt mégis azt mondjuk meg írjuk, hogy toyota. EV-t is írtunk, vagy az senkit nem zavart? Vagy akkor magyarul a formula E az az EA sport? (Elektromos Autós sport)
Amikor azt mondod, általános jelleggel, hogy hibrid egy kocsi, akkor hibrid. A Toyota meg hybrid, mert ez a rendszer konkrét neve (HSD, ha pontosak akarunk lenni). -
-
-
-
axioma
veterán
válasz
t72killer #45063 üzenetére
Munkaba jarok naponta, 2x17km, meg persze ha kell akkor kisebb keruloket bolt ilyesmi. Telen az 50 valos km-nel nem merek nagyobb kort tervezni es futes nelkul, nyaron jobb kicsit, de ez egy 2011-es gyartmany (peugeot ion egyebkent), aka'r mar 5 evvel kesobbi is sokkal jobb technologia es akkumeret.
Ha ingyen parkolas nelkul, a rezsicsoki-hatar feletti 70Ft-os arambol szamolunk is 2 liter benzinre jon ki a 100km, az mondjuk igaz, de utcan toltve mar siman 4-6l amit egy kis regi varosi fustos is siman hozhat. Ha eltorlik a kedvezmenyeket (most csak a hibridektol veszik el, azt is esztelenul egybemosva az i3rex-et a kamu-zold hammerrel), akkor varhatoan utobbiak fognak novekedni a belvarosban, nem az elektromosok. Pedig lehetne ertelmesen korlatozni az ingyenesseget (eleg csak annyi hogy adott zonara megvalthatod ha ott laksz VAGY elektromos az autod az eves parkolojegyet, akkor munkabajarni me'g mindig megerne az elektromos, az atutazok vagy mas cellal parkolaskor meg ugyanaz az auto fizet). -
-
axioma
veterán
válasz
blt-blog #45043 üzenetére
Bp-en me'g innentol min. 1 evig ingyen parkolok zold rendszammal, nincs eltorolve.
E-auto pont azert is dragabb, mert nem lehet kotelezo szervizeken es ott 'talalt' problemakon behozni a gyartason nem realizalt nyereseget. [Ujonnan. Varosi rohangalos vicc kategoria, enyem 1.5-1.8M-t er most. Igaz kertes haz van es mar Pest megye matricat se veszek ra ;-) de evi 7-8e km fustmentes kerul bele.] -
válasz
mindenes24 #45051 üzenetére
Egy angol property law csoportban is rákérdeznék, nekem erősen harassment kategóriának tűnik amit ezek csinálnak veled. A hátsó kertben unga-bunga partit is tarthatsz, ha a belátáshoz kifejezetten aktívan kukkolni kell.
-
válasz
t72killer #45058 üzenetére
> afölött minden penny kidobott pénz
Ha az a cel, h elvigyen a-bol b-be, akkor persze, de csomo mindent nem igy csinalunk az eletben.
@opr: a csucs Citroenek nekem is a gyengeim
, mondjuk a DS8-at siman el lehet konfiguralni 35 millioig forintban, az meg azert mar eleg suru kategoria (pl. uj model y-nal 15-el dragabb). De teny, hogy egy bizonyos osszeg folott nem a 'praktikus, racionalis' modellekert fizet az ember.
-
Kérdés kinek mi az "érték"? Mert akinél annyi a feladat, hogy a városkörüli meló-shopping-óvoda kört lefussa, arra az az érték, hogy kicsi/helytakarékos cucc legyen gyors tölthetőséggel és minimál komplikációval. Ergo egy használt Leaf tökéletes, afölött minden penny kidobott pénz, mert a gyakorlatban nem használod, csak amortizálódik, sőt, drágább miatta a biztosítás.
-
opr
nagyúr
Szvsz ha akár csak egy éve is vetted, EV-ben a Tesla-nál jobb kocsi ár-érték-szolgáltatás vonalon biztos nem volt.
Nemsokára rendesen megjelenik a DS8, ami bár francia, nekem így tesztek meg (kamu?)adatok alapján nagyon tetszik. Nem tökéletes (duh, nyilván), de szerintem ha csak ugyan annyit hazudik a gyártó, mint az összes többi, akkor azt most nagyon eltalálták.Kíváncsi leszek a valóságra, számomra az első olyan EV, aki tetszik is. Körülményeim miatt akkor se kéne (nem tudok otthon tölteni, 10k felett nem vagyok hajlandó autóra költeni, illetve az asszony szerint randa szegény ds8), de ez az első, ami számomra, pláne belül, telitalálat. Avagy nem boldogít a pénz, de egy jó kis hűtött fűtött masszírozós nappabőr ülésben csak jobb még sírni is, na.
-
válasz
Apollyon #45054 üzenetére
> Aztán most elkezdtél itt az egészségről beszélni, és egyből popupolt az ellentmondás.
Azert annal trukkosebb az egeszseges elet, hogy konkretan 0 cukrot kene enni.
> Ha meg már Teslára költöttél, ami egyébként nem a legjobb EV mert van nála sokkal jobb és ahhoz képest mégis drága
oke
Hyundai Ioniq 5, 6, Kia EV6, Byd Seal, BMW i4 jott meg szoba, ezek mind gyengebbek voltak valamilyen modon. Porschera nem kivantam kolteni. Nem tudom, hogy mi van ezeken kivul, ami 'sokkal jobb', mondjuk 60e fontig
> aminek van fehérje tartalma is, nem csak cukor az egész
nyilvan egesz nap csak cukrot eszem, liszttel
> amit meg megspóroltál a tápláló kaján
nem sporolok kajan
-
moleculez
veterán
válasz
mindenes24 #45051 üzenetére
Tessék. Nem mondom hogy megoldás de legalább jobban érzed magad tőle.
Aztán ott a tagadás: ez nem történt meg, nem tudod miről beszél, bizonyitéka meg nincs. Ha meg van (fotó) az elég problémás. Neki. -
Apollyon
Korrektor
Ez nem whataboutism, hanem tény.
Arról jutott amúgy eszembe, hogy régebben említetted hogy valami egy pohár kávé és csokis péksüti volt többezer forint.
Aztán most elkezdtél itt az egészségről beszélni, és egyből popupolt az ellentmondás.
Annak, hogy naponta többször mit eszel, sokkal közvetlenebb impactja van a szervezetedre, mint maga a tény, hogy még vannak nem EV autók és a füstjük valamennyire benne van a levegőben.
Mivel itt Hunban sokkal öregebb az átlag autópark, ez a koszos levegő dolog is csak akkor állná meg a helyét, ha mondjuk naponta 8 órát töltenél a Rákóczi úton, de még annak is kisebb hatása lenne, minthogy mindennap rombolod magad a főleg cukrokból álló kávéddal és péksütiddel.
Ha meg már Teslára költöttél, ami egyébként nem a legjobb EV mert van nála sokkal jobb és ahhoz képest mégis drága, akkor feltételezném volna effort rendes kajára, aminek van fehérje tartalma is, nem csak cukor az egész és nem leszel beteges ~50-60 éves korodtól, amit meg megspóroltál a tápláló kaján (feltételezzük hogy akkor se magadnak csinálnád, hanem vennéd, és úgy drágább), azt majd lehet idősebb korbanegészségügyrebetegségügyre költeni. Ezt csak úgy általánosságban, kéretik nem személyeskedésnek venni. -
Re lóvé: ahogy nézem enyhül azért a villanyos felár. Igazából arra lennék nagyon kíváncsi, hogy a menőbb villanyautók alját/fém részeit korrózióállóbbra csinálták-e vajon, mint a benzines/gázolajos modellekét?? Mert itt ugye az a fő gond, h a tengeri pára bármit is csinálsz, 5(!, vauxhall, fiat, amit láttam) - 15 (Skoda, Volksvagen, stb német márkák) év alatt felfalja a kocsit. Ez egy olyan technológiánál, ahol csak simán "elemet cserélsz benne" oszt megy tovább, erősen kontraproduktív. Olyanokat szeretnék látni, ami 40évig elpörög pl 3db akksicserével ("nagyszerviz"), akkor is, ha a parti sétányon parkolsz.
-
mindenes24
junior tag
Jogi segitseg kene elvileg lakasberles ugyeben, gyakorlatilag helyi anomaliak.
Roviden:
Szomszedban egy bigott neni lakik, hajnali misere kel, esti misere fekszik (okostelefonjan uvolteti, athallatszik.)30 fokos napsutesben hatso kertben furdonadragban napoztam, uvoltozott, hogy meztelenul mutogatom magam, mert az uszonadrag az alsonemu es gyakorlatilag meztelen voltam.
Landlordot ram uszitotta, aki megfenyegetett, hogyha megegyszer elofordul, felmondja a berleti szerzodest.
Atolvastam ujra, abban annyi joga van, hogy evente emelheti a lakbert es csak akkor mondhatja fel a szerzodest, ha ket honapig nem fizetem a lakbert.Viszont a bigott neni eleg aktiv, mit lehet tenni?
(Azon tul, hogy visszairok, hogy minek leskelodik a hatso kertembe, de jobb lenne csendben lezarni az ugyet.) -
-
válasz
Apollyon #45044 üzenetére
> Nem az autók amik miatt előbb fogsz elhullani, hanem a rengeteg (rejtett) cukortól amit napi szinten megeszel egy életen át a kb. 0 rendszeres mozgás mellett.
Ez szerintem ilyen whataboutism -- mindketto szamit, meg meg egy csomo mas dolog is. Inkabb erdemes megprobalni kvantifikalni, hogy melyik tenyezo mennyit szamit (pl. emberevek tekinteteben). Az biztos, hogy a lokalis kornyezetszennyezes (a varosokban) erosen problemas, termeszetesen a mozgashiany is.
Azonban a mozgashianyon tudok segiteni, azon nem, hogy szennyezett a levego.
-
Snoop-y
veterán
Az elso angliaban vasarolt kocsim egy 1.9 diesel Megane volt kb 60-70 mpg-vel. Kemeny £2400-ert vettem. Ha nem lettem volna petrolhead meg ma is meglenne fillerekbol fenntarthato szuper kenyelmes auto volt. Ennyiert ma mar biciklit nem kapsz nemhogy valami ertelmes jarmuvet
-
opr
nagyúr
Ezzel egyetértek. Minden egyéb lózungtól mentesen is, ha van is pénz lóvéra, meg nem is megy sokszor 1000km+ távolságokat, meg tud is otthon tölteni valaki, akkor gyakorlatilag csak előnye van. Csendes, kulturált, kényelmes, azonnal ott a nyomaték, nagyon fasza dolog az EV.
Viszont ha a fentiekből akár csak egy is hibádzik, most még nem alternatíva az EV.Amikor elkezdenek bejönni az ilyen valós 1000km-es, szilárdtest akkus vasak, akkor meg szvsz már csak a lóvé lesz kérdéses, pláne ha bejön az is, hogy azoknál sokkal kisebb a degradáció is.
Szerintem kb 15 év mostantól, és tényleg eljutunk oda, hogy újonnan csak nagyon speciális esetekben lesz értelme nem EV-t venni. 25 év (lejön a fasza, nagy méretű akku és ennek megfelelő hatótáv meg töltési sebesség a mostani vw golf kategória árába), és már valszeg akkor sem. 35 év, és már használtan is baromság lesz bármi mást venni. Pláne, hogy addigra valszeg az infrastruktúra is olyan lesz, amilyennek lennie kell, hogy ez megvalósulhasson. Legalábbis nekem kb ez a tippem a jövőre. De a MOST az még sajna nagyon nem ez.
-
blt-blog
kezdő
Igazan nem akarom elvinni a temat EV vs non-EV iranyba, de ha mar populista dolgokat akarsz irni, akkor sokkal valosabb erv lenne, hogy minden sarkon egheto es robbanasveszelyes kutak lesznek amik tok konnyen felrobbanhatnak.
Amugy meg egeszsegkarosito: az elektromossagot is meg kell termelni, csak a szeneromu ahonnan egy resze jon, nem az orrod elott van ezert nem latod. Hangos: a hangos auto fontos, miert a gyalogos / biciklis ebbol is tudja, hogy korulotte merre kozlekedik auto, eppen ezert kotelezo az amugy hangtalan elektromos autonak is zajt adnia bizonyos sebesseg alatt, hogy a kornyezete hallja. A sokkal tobb mozgo alkatresz - mas technologia, eppen ez a lenyeg, egy normalisan karbantartott auto tulajat nem erdekli hany mozgo alkatresz van benne. Az elektromos autoban is vannak dolgok amiket rendszeresen karbantartani kell, ha mast nem a legkondit neked is ki kell idonkent tisztitani, gombatlanitani. Az uzemanyagot valoban messzirol kell hozni, de a jo dolog ebben, hogy ha kifogyok az ut szelen, egy asvanyvizes palakcban hozok bengat a kutrol, de palackban nem tudok hozni elektront.
Elektromos vagy sem, szerintem anyagi oldalrol megkozeliteni ezt csak nagyon keves ember tudja. Ma a kocsik benzinnel mennek, tehat a benzin draga. Ha holnaptol tejjel menne minden kocsi, akkor a tej lenne draga es azon lenne jovedeki ado. Ha vizzel fog menni, akkor a viz lesz draga. A szervizek sem fognak bezarni, olyan soha nincs, hogy egy kocsit nem kell szervizelni. Ha mashogy nem, akkor egyedi szerszam fog kelleni, ami miatt szervizbe kell menj, vagy pedig ahhoz, hogy a kozepen kicserelj egy csavart, le kell bontani a kocsi elejet. Ugyanugy, ahogy a parkolas magyar zold rendszammal sem ingyenes mar, mert csak addig volt poen, amig keves volt. Most, hogy sok van, most mar fizessenek csak ok is. Elobb-utobb minden teher egyforma lesz, mert az autost mindig le lehet huzni. Ha veletlen olcsobbra jonnel ki a "tankolas"sal, akkor majd lehuznak rolad penzt mas cimszoval.
Aki akar EV-t, az ma is vehet, aki nem akar, az pedig nem koteles es ez igy van jol.
-
Persze, 10 eves hasznalt autonak nem lesz alternativaja egy olyan technologia, ami kb. 7-8 eve kezdett elterjedni
> hogy nem kell hozzá 284.7 milliárd app, hogy ne csak otthon tudj tankolni
Tesla <3 de egyebkent jogos, rengeteg fajdalmas dolog van meg (en tokre elfogult vagyok, mert nagyon elvezem, de tenyleg csak azt akarom mondani, hogy csomo helyzetben feleslegesen felnek tole az emberek).
-
Devid_81
félisten
Az egesz autoioae csak egy hulladekgyar, regen olajjal es annak szarjaival szennyeztuk a bolygot, most met elektromos hulladekkal, koztuk a nem ujrahasznositott lithium akkukal.
De ha lenne 28.ik tipusu uzemanyag sem lennenk elorebb mert ott a millio gumiabroncs amit boldogan neki adunk Indianak vagy ledobaljuk Afrikaba, mert ott ugye van hely neki.Mozgoalkatresz mindket tipusban rengeteg van, elektromosban kevesebb, de a gondot nem a darabszam okozza, hanem az az egy gane ami eltorik/elkopik, legyen barhol
-
opr
nagyúr
De ha azt is hozzá teszi, hogy nem kell hozzá 284.7 milliárd app, hogy ne csak otthon tudj tankolni, teljesen kiépített, jól működő, megbízható infrastruktúra van mögötte, 30 évesen is ugyan annyit tud menni, mint új korában, kb 30-40%-al olcsóbb azonos minőség mellett, nem csak azoknak reális opció, akik kertesházban élnek, saját kocsibeállóval, akkor már lehet, nem lenne ennyire egyértelmű a képlet.
Avagy: nem mindenki hülye, aki nem elektromos kocsit vesz.
Vagy mondjuk máshogy:
Mostani kocsim egy 2013-as dízel 5-ös BMW. £6500 volt. Várom az elektromos alternatívákat. -
"mi es a gyerekeink is evekkel korabban fogunk meghalni miatta" ez egy elég érdekes kijelentés abban az országban, ahol a T. vásárló a kasszához járul £5 értékű élelmiszerrel, £22 értékű tömény piával és kéri mellé az 50g Gold Leaf-et. És akkor az illegál cuccok tonnáiról ne is beszéljünk. Ha már légszenny: mióta 6.sebességbe kapcsolva tömik az energiacéges haverok zsebét, itt vidéken érezhetően emelkedett a fával és mindensz.rral füstölők száma. Ha rossz a szélirány (pechünkre pont az utcánkban leggyakoribb déli a gond) ősztől késő tavaszig este nem szabad kinyitni az ablakot.
-
válasz
moleculez #45037 üzenetére
Erdemes elkepzelni, hogy mi lenne, ha forditva tortenne a dolog
Tehat: mindenki EV-t hasznal, kb. 350-400 km realis hatotavok.
Erre egy autogyar megjelenik egy uj technologiaval, a belso egesu motoros autoval, es elkezdi magyarazni, hogy ez 20 perc helyett 3 perc alatt feltoltheto es 2x tovabb megy, viszont
- sulyosan egeszsegkarosito vegtermeket bocsat ki, mi es a gyerekeink is evekkel korabban fogunk meghalni miatta
- hangos
- 100x tobb mozgo alkatresz van benne
- rendszeresen kell benne folyadekokat cserelni
- a vilag masik felerol kell idehozni az uzemanyagot, amiket rendkivul bonyolult modszerekkel kell finomitaniEgeszen el lenne kepedve mindenki, hogy ki gondolja ezt komolyan.
Csak a megszokas nagy ur.
-
-
Devid_81
félisten
válasz
t72killer #45034 üzenetére
Jaja azok varosi gepeknek tokeletesek.
Mondanam, hogy akar nalunk is erik egy, de sztem amig kette nem rohad a Vitara addig nem koltok masikra.A cegnel is lenne lehetoseg atmenni elektromosra, de vmi 120-150 merfoldet menne csak egy toltessel, konkretan annyit megyek egy nap (sajnos
)
Keszenletis heten meg qrwa sokat a negyzeten. -
válasz
Devid_81 #45033 üzenetére
Igazából céleszköz: anyucinak arra tökéletes lenne, hogy 10mérföldre lévő szomszéd városba átmenjen melóhelyre, elhozza a gyereket oviból, tegyen egy 3 pontos bevásárlókört. Ez így kereken 10db hideg/közel hidegindulás, amit a robbanómotorok úgy szeretnek mint én a munkakezdést, szumma <80mérföld, tipikus esetben lakott területen fékezésekkel, gyakran nem ideális fordulatszámon. Erre valami kis elektomos dodgem az ideális.
Lassan aktuális lesz asszonypajtinál a csere, ebben a pillanatban néztem rá a piacra, azt látom, hogy az anno 7-9k-ért árult Zoe-kat már jóval emészthetőbb 4k alatt meg lehet kapni havi 50 font akksibérléssel - ezutóbbi kb annyi, mint egy mini benzinnel tankolása.
-
Devid_81
félisten
válasz
Balinov #45021 üzenetére
Az jo ha epul ki a rendszer, mondom meg egyszer mielott megkoveztek, nem az elektromos autokkal van a bajom, hanem az akkuval es a vele kapcsolatos felesleges meg nem kiforrott gondokkal.
Meg Angliaban jok mert nincs borzalmasan hideg es annyira meleg sem, de menjunk par kort Skandinav orszagokban telen, vagy Alaszka, Kanada stb.
Az lithium akkuk nagyon szarul viselik a minuszokat is.Mar vannak jo solid state battery probalkozasok, van olyan is amihez szinte alig vagy nem is kell lithium, 10000+2 toltes utan meg 80%+ os marad stb.
Csak sajnos meg mindig sok ev mire kereskedelmi forgalomba kerulnek, addig marad ez.Erdemes megnezni par videojat a csavonak, foglalkozik mindennel is meg akkukkal is neha - Undecided with Matt Ferrell
-
Tufa_
aktív tag
válasz
instantwater #45031 üzenetére
Igen. Aki pl a kb 100 eves lepcsonket kibontotta es ujra epitette 2 eve, traveller volt. Nagyon jo munkat vegzett, £6800ert. Minden nap itt volt 8kor pontosan, es ment 4kor. Nem volt csuszas, nem volt keses, nincs panaszkodas, meg teat/kavet se fogadott el. 7 napot mondott ra, 6 alatt kesz volt. O mondott par dolgot, de azert tul sokat nem lehet belole kiszedni. 2 honapra elore foglalva volt mindig.
A masik eset, Harrodsnal szombatonkent a traveller tinik teljesen elleptek a kornyeket (szazaval, ha nem ezrevel..) es a plazat, valami traveller rituale miatt, ismerkedes cimszoval. Mindenki draga ruhakban, ekszerek, draga orak, pavaskodnak a masik nemnek. Akkor viszonylag gyakran jartam oda es par Harrodsban dolgozok mondtak hogy eleg sokuk vasarolgat ott es neha beszelnek arrol hogy mit csinalnak.
Azt ne felejtsd el hogy ahogy irtam, ezek cash-rich csaladok, ie ha latsz egy draga (vagy annak kinezo) caravant meg egy jo autot, beszelunk kb 100-150k ertekrol, vagy inkabb fele, negyede. Ingatlan vagy foldjuk viszont nincs szoval valos net worth az csak amit latsz minusz ha valamit tudtak hitelezni.
-
-
Tufa_
aktív tag
válasz
instantwater #45028 üzenetére
Sokuk cash-rich. Rengeteg nagyon jolfizeto (es jo)kezi munkat ok csinalnak, mint pl plumber, carpenter, kertesz, etc. Nincs rent, mortgage, council tax, gyerek dolgozik 12 eves koratol.
-
-
válasz
Snoop-y #45026 üzenetére
Ja. Meg van az elég jó, használtban 20-30k-ért. Ahogy kocsiból is mindenki a szalonból épp kigurított X8-as bömbiről vagy Tesláról álmodik oszt egy 8éves Vauxhall pont ugyanúgy átviszi a dugón
-
-
válasz
t72killer #45020 üzenetére
(a saját campervan fő előnye amúgy nem az, hogy nem kell szállást foglalni, hanem az, hogy alapból benne van 4 ember kiránduláshoz szükséges nyavajáinak 95%-a, így ha elugrasz a családdal egy hétvégére, nem tart fél napig a hol van Ödönke bödönkéje, nem felejtettük-e berakni Micurka cicurkáját, stb műsor. Ezt azért irigylem a tulajoktól
.)
-
-
Ha évente többször, családdal, akkor megkockáztatom, hogy dízeles campervan az ideális, ami a "civil időszakokban" a drive hátsó részén parkol. A gyerekek folyamatosan nyúznak egy ilyenért, csakhát az év 90-95%-ában nekünk semmi haszna - pedig itt még azt az 5-10%ot értelmesen bele is tudnám tenni, megyén belül
. Lengyel haveroknak az van, amikor a gyerkőcök átmennek bandázni, alig lehet kiszedni őket belőle
-
Devid_81
félisten
Nem surun, de akkor csak adjak egy.masik peldat.
Keszenletis vagyok letolok egy laza 120-150 merfoldes napot, epp hazaesek amikor csorog a telefon, akku 22% de menjek ujabb 120 merfoldet
Nekem pont nincs otthon mobil reaktorom, hogy toltsek, de a kornyeken sem, es megyek mindenfele borzalmas utakon at fel Anglian.Lenyeg a lenyeg, az akku technologia sehol sincs meg, es hiaba a gyorstolto itt ott, nem akarok gyorstolto allomastol a masikig menni specificusan ha epp A-B-be haladnek
Majd amikor egy akku toltes elvisz vagy 600-800 merfoldre es csereben az auto sulya nem lesz +500Kg emiatt akkor mar erdekes lehet.
Arrol nem beszelve, hogy az akku eletet noveled ha csak 80% ra toltod es nem mesz 20% ala.
-
Tufa_
aktív tag
válasz
Devid_81 #45012 üzenetére
Nalunk meg soha nem volt problema. Ez 10-80%ra 18perc, gyakorlatban inkabb olyan 20-25 mivel a 350kWs toltok nem nagyon mentek 290 fole, de gyakorlatban a teljes 270 merfoldes tavot ugysem tudjuk leautozni anelkul hogy minimum 2x stop, akkor meg inkabb megallunk egy 50 kW-s toltonel amiknel kivetel nelkul talaltunk egy jo ettermet..
Legutobb Lime Regisbe mentunk Wimbledonbol, 150 merfold, 3.5 ora vezetes (ami alatt 3x kellett amugy megallni a csajok miatt), de csak a hotel mellett (Bridportban) toltottunk par orat becsekkolas utan es vacsora vegere teli volt megint.. A kis varos dugig volt toltovel, mind ures volt amikor neztuk, es meg akkor fejeztek be pont a gyors tolto allomasokat is az ottani M&Snel.
Mi nem ezert valtanank vissza benzinre hanem mert a franya YT folyamatosan mutogatja az RS6/X3M videokat es viszket a tenyerem meg egy utolso komolyabb benzinesert.. -
tildy
nagyúr
Igen, de egyelőre két helyen fizetünk council taxit, Londonban a sharednel bérleti díjat , anyagilag nagyon lenn vagyunk, plusz a munkahelyem is kitett majd 8 év után. Úgyhogy agyaltunk rajta , lesz is, de nem most rögtön .
plusz dupla taxit kellett fizetnünk, amire a család adott kölcsön, azt is vissza kell fizetni. 36k visszajön, mikor a londoni lakást eladjuk .
-
moleculez
veterán
válasz
Devid_81 #45006 üzenetére
Majd amikor az akkuk eljutnak oda, hogy par perc alatt tolthetoek lesznek es minimum a mostani hatotav duplajat tudjak majd, nah onnan valnak erdekesse
Na hát így teljesüljenek az álmaidA tech adott🤷🏼♂️ Az infra hozzá?! Majd 2050-ben…
-
Devid_81
félisten
válasz
blt-blog #45004 üzenetére
Maga az elektromos auto sztem okes ahogy most all fejlettseg szempontbol, a problema azzal a par szaz kilonyi lithium bombaval van amit magaddal cipelsz extra sulykent, amit lassu tolteni, vigyazni kell a toltes/meritesre a hosszabb elettartam miatt stb stb.
Majd amikor az akkuk eljutnak oda, hogy par perc alatt tolthetoek lesznek es minimum a mostani hatotav duplajat tudjak majd, nah onnan valnak erdekesse
Masik alternativa, aminek fejleszteseert es piacra dobasaert mar talan nem fognak emberek hirtelen vegso stadiumos rakban 2 nap alatt meghalni, az meg a Toyotanal van a "vizzel jaro" hydrogenes motor/auto.
Ami nem uj tech, de valamit a Japok alkottak megis mert azt mondogatjak, hogy az EV gyilkosa lehet most. -
válasz
blt-blog #45004 üzenetére
> Amugy elektromos autot nem kell muszakiztatni? Mert ha igen akkor ugyanannyiszor viszed szervizbe, mint en a benzinest.
Uj autot Magyarorszagon 4 evig nem kell muszakiztatni, viszont gondolom, hogy az ICE autodon nem 4 evente cserelsz olajat (bar van, aki igy tolja
).
-
blt-blog
kezdő
"de amikor 95%-ban varosban es agglomeracioban hasznalom"
en is, naponta 2x ingazok az ovi es az otthon / iroda kozott. Egy ket literes SUV-val. Olcsobb lenne elektromossal szaladgalni, nezegettem is oket. De most szerintem meg mindig csak a korai uttorok korszakban vagyunk, a technologia meg nem erett meg arra, hogy mindenki ezt hasznalja. Ugyhogy kerlek, hasznald csak tovabb, hogy fejlodjon es eletkepes legyen hosszabb tavon, hogy valos alternativa legyen nekunk is.Amugy elektromos autot nem kell muszakiztatni? Mert ha igen akkor ugyanannyiszor viszed szervizbe, mint en a benzinest.
-
válasz
blt-blog #45002 üzenetére
Tenyleg felhasznalasi modtol fugg. Pl. en csak itthon toltottem azota, miota vettem, szoval sose kellett benzinkutra menni, sose kellett parkolojegyet venni. Minden reggel fel van toltve. Ha melegben a napon allok meg, akkor sosem hevul tul, mert mukodik az automata hoszivattyu. Van Netflix a kocsiban
raadasul sose kell szervizbe vinni.
Szoval ha teruleti kepviselo lennek, akkor biztos en se vennek EV-t, de amikor 95%-ban varosban es agglomeracioban hasznalom, akkor szamomra sokkal komfortosabb az EV, osszehasonlithatatlanul. Neked meg pont nem jo, dehat ettol szep a vilag
-
blt-blog
kezdő
"Kovetkezo autot meg nem tudjuk mondjuk hogy mi lesz, nem biztos hogy EV."
En nagyon orulok, hogy sok ember hasznal EV-t most es a kozeljovoben, mert szerintem nekem meg sokaig benzines lesz. Eltelik meg par ev, amikorra ugyanazt a kenyelmi es szolgaltatasi szintet tudja hozni egy EV mint amit ma egy benzines, majd akkor elgondolkodom. Ha viszont emberek nem hasznalnak ma, akkor sosem jutnank el arra a szintre.Nalunk addig szoba sem jon EV, amig minden EV tulaj ugy kezdi, hogy 'de az app meg tudja mondani, hogy...' Nem akarom az eletem egy app kore szervezni, nem akarom, hogy az utazasi szokasaimat az befolyasolja, hogy merre kell menjek, nem akarom, hogy minden reggel a kocsi fele menet azon kelljen matekolnom, hogy menyi volt benne tegnap? Hogy terveztem, hogy a heten mikor fogok tolteni? Mikor leszek ott ahol olcso tolteni? Semmi ilyet nem akarok. Azt akarom, hogy a kocsi egy eszkoz legyen es engem kiszolgaljon, ne pedig azt, hogy kore kelljen tervezni.
Majd ha ez lesz, akkor opcio lesz az EV, addig pedig kerek mindenki mast, hogy hasznalja sokat, hogy valoban el is jussunk odaig.
-
Ha nincs nyafinyafi család mögöttem, és nem idegölő a forgalom, akkor nappal 6órát elvagyok kb. De a pihenést se feltétlen szeretem, ha a kút helye szabja meg. Ill ha éjszaka megyünk, akkor kiccalád alszik, az éjszaka első felében is elég jó hosszakat szoktam tolni. Elég kényelmes azért, ha Amszterdamtól (nekünk a komp Európai oldala) már csak valahol Auszriában kell fix helyre menni tankolni, azon kívül bármelyik nem-kutas CSENDES megálló (sok van a németeknél) megteszi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vízhűtéses 4K RGB ÚJ Gamer pc Intel Core I7-14700KF 28x5.3GHz RTX 5070TI 16GB GDDR7 32Gb DDR5 RGB 2T
- ASUS GeForce GTX 1660 SUPER OC 6GB ELADÓ
- PS4 Slim + VR szemüveg // Számla // Garancia //
- Steelseries Apex Pro TKL - UK ISO - AJÁNDÉK PUDDING KEYCAP
- ASUS ROG STRIX 850W GOLD Fehér / White Moduláris Tápegység
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- KÖZEL FÉLÁR! Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak
- Eladó karcmentes állapotban levő Xiaomi 14T 12/256GB / 12 hónap jótállás
- AKCIÓ! Dell Latitude 5550 üzleti notebook - Intel Ultra 7 165U 16GB DDR5 RAM 1TB SSD WIN11
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 PRO 2TB Digital játékkonzol extrákkal garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest