Új hozzászólás Aktív témák
-
HThomas
őstag
válasz
bigmasterg #25 üzenetére
Értem. Mondjuk a Ceednél ezt az egész pedálos dolgot nem érzem annyira problémásnak, a célközönségnek szerintem kevésbé fontos a sportosság. A 200 lóerős Proceed GT-nél ez már kínosabb lenne
-
bigmasterg
addikt
Kéziváltósban nincs módválasztó gomb.
Legalábbis enyémben nincs.Céges i30 kombiban kéziváltó mellett is voltak módok, kipróbáltam, de a laggos gázpedál reakción a sportmód sem segített. Pedálboxal még mindig közvetlenebb, persze ez sem megoldás mindenre.
szerk.:
De én Fiesta ST-ből ültem át, meg előtte is volt több sportosabb kocsi.
Így sportosság szempontjából mindig is elégedetlen leszek az autóval. -
HThomas
őstag
válasz
bigmasterg #23 üzenetére
A kézi váltósaknál egyébként nem megoldás, hogy egyszerűen átteszed sport módba? Nálam az automata Ceedeknél tök jól működött, működik, bár hétköznapi nyugis vezetésnél a normál mód sem használhatatlan (az Eco-t azért nem erőltettem, illetve a mostaniban már nincs is, elég Eco normál esetben is
)
-
trance89
őstag
Az újabb vag-oknál ez az elcseszett beállítás okozza legfőképpen:
Alapból incremental, ezt kell átállítani direct-re (steering assistance/adaptation alatt) és meglepődsz mennyire instant lesz a gázpedál reakció. Régebben nem 1x döglöttem le kereszteződésben a lassú gázpedál reakció miatt, amióta átraktam 1x sem sikerült. És mások is mondták hogy mennyire fürgébbnek érződik a kocsi
Viszont 2020-as modellektől kezdve ez az opció már valszeg nem játszik, a 2019-es ibizámon még át tudtam kapcsolni de pl fater 2020-as t-cross-án már hibát dobott mentéskor (sfd unlock ok) -
Alusky
senior tag
Euro 5-től felfelé ez a gázra nem egyből reagál meg a logikátlan váltókiosztás sajnos sok autóban benne van, benzinesek jobban megérzik a jóval kevesebb alapjárati nyomaték miatt a gázpedálra nem egyből reagálást, a turbósok még jobban mivel annak is idő kell hiába változó geometriás. Az első és második generációs 1.2 TSI is ilyen reakcióval rendelkezik és azokhoz is ezt a nyominger kimatekozott váltókat használják (persze csillió autóba szerelték ezeket Vag-nál, lehet nem mind ilyen), hogy ha nem tudsz haladni dinamikusan akkor már gangolnod is kell vissza egyet, mert már ellik 1700-as fordulaton mert le kellett lassítanod 80-ra. Persze a nyomatékmaximum 1700-on van szóval a gyártó szerint ez így rendben van nyomjad neki, még a piktogram se jelzi válts vissza
az injektorok kattognak, a turbós visít, meg is indul faszán amúgy, csak hát ez nem erre lett kitalálva. Utána meg sírás van miért eszi az olajat 100k Km-nél meg miért halnak meg a hajtókarcsapágyak.
Megszokás kérdése, egy idő után már benne lesz az ember lábában a boogie. -
-
d@vee
őstag
Vicces volt olvasni a párásodó fényszórót. Nekem 2010-es ProCeed-em volt, ugyanez volt a fényszórójával
Hozzáteszem hiba sosem fordult vele elő.
Barátnőméknek egy 2-3 éves i30 van, szívó 1.5, vezettem már párszor. Papiron erősebb mint a kis 126 lovas Kiám volt, mégis sokkal lomhább és lassabban indul meg.
Köszi a beszámolót#18bigmasterg: Ez mit is csinál az autóval? Annyira nem vágom ezeket a dolgokat.
-
bigmasterg
addikt
Nekem 160 lovas SW van, de a gázpedál butasága nagyon zavart.
Plusz van egy olyan jelenség, hogyha remegés határon van a kuplung, akkor egyáltalán nem ad már gázt, hiába nyomja az ember a pedált, ilyenkor vissza kell kuplungolni és előre nagyobb gázt adni. Ilyennel újabb hyundaiban találkoztam még, más régebbi autóban sosem.Az elsőre találtam megoldást, a másodikra nem.
A lassú reakció pedalboxxal orvosolható. (szervíz előtt kivehető, garanciába nem szól bele, hisz csak a pedál által küldött jelet módosítja)
Ezt a fórum topicot korábban végigolvastam
Ebből a thread-ból jött ez az olcsó alis megoldás , gyk. ugyanazt tudja mint a márkás drágák.
Két éve használom és nincs vele problémám, feleségem nélküle el sem tud indulni a kocsival, ezzel meg igen.
Ismerős is vett ilyet facelift előtti, 1.4t motorral szerelt ceed-hez és azzal is jól működik neki. -
válasz
Hieronymus #16 üzenetére
Jaja, erre én is gondoltam. Annyival egészíteném ki, hogy máshol, mástól is (többektől) olvastam hasonlót ugyanilyen Ceed kapcsán. Ott ugyanígy, beállítás után jó lett. A rázás más autóban is jelentkezik ugyanazon a szakaszon, így az részben az én f@szságom is volt, a Ceedben egyből feltűnt, a többiben nem, mert lassabban közlekedtem velük az adott szakaszon. Az elhúzásra meg különösen háklis vagyok, sokkal jobban mint a legtöbben.
Kedvezmény: '23 végén, mikor vettük, ugyanezt a kedvezményt máshol is megadták volna, két külön szalonnal is beszéltem. Itt annyival volt több, hogy megkaptam a kért vonóhorgot az autóra ingyen.
A fentiek fényében gondolom, hogy nem volt "esemény". Remélem, eladásakor sem derül ki semmi.
Ha így kaptad meg, azonnal vissza kellett volna fordulni az eladóhoz. Leginkább ki sem hajtani vele a telephelyről.
Azt azért megnézném, egy 0km-es autót hogyan próbálsz ki, akár a telephelyen, akár kívül, hogy ilyesmit (vagy bármit, amihez mozognia kell) kiszúrj.@eldiablo: Igen, családinak szerintem is rendben van. Mókázni, élményautónak én is mást választanék.
-
A két napos autóval már a szervizben kezdtem, mivel rázott és enyhén el is húzott. A szerviz ment vele próbakört, átnézték és nagyon sokat magyarázkodtak. Mivel eredménytelen volt a náluk töltött idő és kérésem ellenére nem voltak hajlandók rá, ezért én magam vittem el futóműállításra.
Azzal az autóval valami történt, Nem így jött ki a gyárból. Minden járművet próbakörre kell vinni. De már ott sem jelentkezhet ilyen hiba. A minőség biztosítási rendszer az összerakás után ellenőrzi. A jelentős kedvezménynek is lehet köze ehhez.
Mivel nem garanciális probléma, nem foglalkoztak vele. Ha így kaptad meg, azonnal vissza kellett volna fordulni az eladóhoz. Leginkább ki sem hajtani vele a telephelyről. -
"Ülésfűtés: juhúú, soha többet autót nélküle!"
Én csak tojásfőzőnek hívom és nagyon utálom! Olyan érzés, mintha magam alá h...oztam volna! -
Egyáltalán nem gondolom gagyinak a Ceed-et. Sőtt, meglepően jó autó. Kicsit csavarodik, néha pattog a feneke az úton, de családi autónak szerintem kifejezetten komfortos.
BP-Prága út után sem fájt a derekam. Kipattantam és indult a városnézés.
Annyit észre vettem, hogy az 1.5T lomhábban reagál a gázadásra, mint az 1.4T. Plusz az újban rohadt idegesítő a sok aszisztens, de szokható. -
Krugszvele
senior tag
Erről eszembe jut, hogy jártam a napokban. 70-el mentünk az M7-esen, külső sáv a sávelhúzás miatt.
Egyszer így ránéztem a mellettem ülőre: "na jó, ebből elegem van" és nyomtam egy padlógázt. (ötödikben)
Autó: *nem csinálok semmit*
Jó, volt egy enyhe gyorsulás, de ennyi1.4 literes sima benzinzes, 77 lóerő.
-
válasz
DoItYourself #11 üzenetére
Yup, 10" kijelző, csak kábeles móka.
Annyira nem zavar, mióta találtam egy jó kábelt és rájöttem hogy valamelyik Droid verzió frissítés cseszte szét az AA-t.
Hosszabb utakra bekapcsolom a 80%-os töltési korlátot és nyugodtan autózom.2000 körül járatom én is, nem érdekel milyen hülyeséget javasol a jelző, mert városban 50-nél már 4-esben is érzem, hogy rángat. Olyan mintha kapcsolgatná a 2/4 hengeres módot 1500-as fordulatszám körül, ami engem bosszant.
Óra szerint 60-nál váltok 4-be, 80-ál 5-be, 100...110 az értelmetlen 6-os.Vezettem anno egy héten át valami nagymotoros J/K Astra-t, ahol 30-ig 1-ben mentél és a 3-as 50 alatt felejtős volt. Nagyon kényelmes volt vele városban haladni, dugózni, és mondanom sem kell hogy a 6-os áttétele is jobban feküdt az Autobahn-ra.
Csak emiatt simán vennék egy ilyen autót, de nincs elég banánom kettőt fenntartani egy feleség mellett."Húz mint az ökör" témára más fogalmaink vannak szerintem. El tudom én is jól kapni a gyorsítást vagy előzést, de vezettem már 6 hengeres benzinest és nagyobb 4-es dízelt (talán 2.8L)... Az ilyen lefojtott 4-hengeres nekem nem húz, csak húzgál(na).
Nekem kétszer jelzett be a gumi nyomás szenzor, tempós haladás közben, így volt izzadás rendesen. Valszeg én felejtettem el set-elni a fújás után, ki tudja.
Ahol jobban megijedtem, hogy egyszer valami viharos téli időjárásban és egy második alkalommal egy átlagos nyári napon kiírta, hogy vezetés támogató rendszer hiba, nincs tempomat és sávtartás... Azóta se tudom mi lehetett épp ott a baja, mert következő indításnál már nem volt nyoma, hibakód se lett belőle. (kamera nem volt koszos, első radar nem sérült)Jó autó ez, csak nekem 2022 Augusztusban 9,6 millióért nem ez a szint lett volna a vágyam.
(Renault Lagúna és Kia Optima/Hy i40 ekkor már kifutott, és erre az árszintre feltolták a Mégane/C'eed kategóriát) -
DoItYourself
addikt
Ha jól tudom a nagyobb, 10"-os kijelzőhöz csak vezetékes Android auto van (nincs rá licenc - ezt egy Kia értékesítő mondta), a kisebb 7"-oshoz viszont van, nekem ritkán van vele gondom.
Astra J kombiról (1.6 szívó) váltva nekem nagyon bejön, csendesebb, a turbo húz mint az ökör, de nyugodtan krúzolni is lehet vele, légkondi nem fogja meg, autópályán megpakolva is megy rendesen. Fogyasztás 6-8 liter között alakult eddig, start-stopot nem használom. A váltássegédet nem érdemes nézni, már 1600-as fordulatnál javasolja a köv. fokozatot
. 2-3000 között járatva jól megy, erős is.
A váltó kiosztásnál nekem csak a kettessel van bajom, lassú fordulásoknál, bekanyarodásoknál néha vissza kell tenni 1-esbe, mert kettesben dadog.
Ablaktörlő furán töröl automatán, jobb lenne az intervallumos manuális, mint az Opelben volt, ez néha nem érzi a ritmust.
12 ekm környékén egyszer bejelzett a check engine lámpa, ami valójában a "kibocsátásszabályzó rendszer" visszajelzője, szervízben törölték. Most, 45 ekm-nél ismét kigyulladt, majd elaludt egy hét múlva - 2 hónapja nem voltam vele pályán, csak városban. A szervizben gariban cserélték az EGR szelepet, más baja nem volt ezen kívül.
# Kia Ceed SW Gold 160 1.5 T-GDI MY2022 -
@Aljasvip: 6. Érdekes, én 125-130 alatt nem is nagyon kapcsolom. Ha jól emlékszem, óra 130-nál forog 3000-et. Itt, illetve valamivel felette, mondjuk óra 140-145-ig még komfortos, de nekem már nem igazán, a nyugodtabb krúzolás híve vagyok (öreg vagyok és nem sietek). 180-nal nem megyek, hogy "ordítson".
Szerintem az egész autó nem erről szól.
A pöccintős indexet félreértetted. Használom, be is állítottam 5 villanásra.
Csak arra utaltam, hogy a gombok/karok/egyebek mind logikusan vannak elhelyezve, szinte már uncsi, néha hiányzik az Astra egy-két bumfordisága, pl a béna indexkar.
A frissebb telefonommal drót nélkül is pöpec.
@slaci007: A Lurdy tudomásom szerint nem hivatalos Kia szerviz, bár sokan mondják, hogy az. Talán régebben az volt. De most nincs listázva a Kia honlapján.
@HThomas: Nehéz kérdés. Az Astrával (H) ritkán pályáztam. Azon kívül nekem nem tűnt hangosnak, de kinek mi. Pályán inkább a motor volt hallható, a Ceednél a motor csendesebb, de valamivel több a gördülés (és/vagy a szél, ahogy írod is) zaja. Összességében - talán - csendesebbnek mondanám a Ceedet, ha nem is sokkal. Vagy máshogy ugyanannyira zajos.
Inkább az, amit írtam is, hogy a Ceeddel szeretek pályázni, az Astrával nem szerettem.
-
Én úgy tudom, hogy a legtöbb cuccra 5 év garancia van, és a 7 év csak a karosszéria* rozsdásodására vonatkozik.
*persze ez se véd semmitől, mert szépen le van írva, hogy gyári állapotra vonatkozik, azaz ha túl sok kavicsot kapott alulról az autó, akkor ráfoghatják, hogy te tetted tönkre a gondatlan rally-s vezetési stílusoddalÉn egy 2022-es Ceed Platinum kombit vezetek, yukka steel gray, már 55k km van benne. Ugyanezek a hülyeségei vannak (ablaktörlő, párásodó lámpa, öv bekötés), és ezek közül inkább a teljesen haszontalan 6-os fokozatot említeném meg.
Én értem, hogy a világ legtöbb részén 120/130 a sebesség limit, de ez az áttétel Németországban 210-nél már elég ordítós. Kipróbáltam párszor, de nem ajánlom senkinek. A váltótól függetlenül, ez az autó 180 körül kellene legyen leszabályozva.Én is szívó benzinről jöttem, egy 2002-es Mégane 1.6L 4 hengerrel (93le), és őszintén szólva ez a Kia a kamu lóerőivel egyszerűen gyengébb a turbo nélküli tartományban. Valószínűleg ezt a lomhaságot érzed te is.
Volt szerencsém egy 1.2L 3-hengeres i30-at is vezetni... Na az tényleg olyan mintha lábbal tolnád be.Pöccintős index van amúgy, gyakorold kicsit, én se találtam el elsőre az erőt. A kocsi menüjében lehet is állítani, hogy 1/3/5-öt villogjon.
Nálam viszont nincs vezeték nélküli Android Auto, és a kábelekkel nekem is volt szenvedés az elején.
Ha kapcsolódás problémák vannak, akkor 2 jó tanács: USB port szöszmöszöket ki kell szedni, és nem árt egy factory reset sem (1-2 rendszer frissítés után összeakadhat az AA). -
HThomas
őstag
Igen, főleg este... ok, hogy lehet hangolni auto módban több fokozatban, de sokszor túl későn kezd el törölni, aztán meg töröl mint az idióta. Illetve amikor megállok pl lámpánál, akkor is sokszor vadul csapkod, de minek.. mondjuk az előző modell ebből a szempontból rosszabb volt emlékeim szerint, az újabb talán jobb, bár mostanában kevesett vezettem éjszaka esőben.
Az Opelhez képest a zajszigetelés nem érződik rossznak? Az Insignia persze másik liga, de nekem Astrához képest is hangosabbnak tűnik a Ceed, főleg szélzaj.
-
Sziasztok! Köszi az észrevételeket!
@eldiablo: Persze, egy szerelemből választott akármiből minden más gagyi...
A váltóval kapcsolatban: vezettél már régebbi Opelt? Naugye...
@plömplöm: Az éves alkalom után jött ki, de legközelebb felíratom velük a munkalapra. Elvileg él rá a 7 év, a számos kivétel között nem találtam megemlítve. Nem is értem, hogy felejthették ki.
@ncc1701: Nevezhetjük arcpirítósnak, vagy nézhetjük úgy is, hogy 16-17 éve egy akkor pár éves Astra (márkaszervizes) éves TMK-ja volt 55-60eFt. Olcsóbb lenne otthon a garázsban, nyilván. De mivel - ha minden jól megy - a 7. éve előtt lesz cserélve, jobbak az esélyek eladásnál, ha él a gari. Meg nézhetjük úgy is, hogy vehetsz használtan is akármit, aztán a vételár felét ráköltöd (jobb esetben - Insignia) megelőző jelleggel...
...és köszi, javítottam.@HThomas: Az esőérzékelő, úgy látom, a gyors ritmusváltásokat nem szereti, ha egyszerre változékony a tempó és az eső intenzitása.
-
Második szett Ceed SW van nálunk. Kormánycsapág egyszerre romlott el két autóban, garban simán megoldották 2 körből, egyszer sem kellett otthagyni pár óránál tovább az autókat.
Egyszer a kipufogó zörgött melegen, de ennyi.
Párásodás nem volt. A manuál 6 váltó viszont egy fos.
Szívó BMW után egy érzéketlen, suta, buta autók, de ahogy a mondás tartja: Legjobb autó a céges. -
plömplöm
őstag
nemtom ezekre is 7 év garancia van-e, de azt meg pláne nem, hogy ez a 7 év vonatkozik-e pld a lámpatestekre, és ha esetleg ez kérdőjeles, akkor nem megemlíteni kellene a párásodást, hanem felíratni a munkalapokra, egészen megdöbbentő egy ilyen ledes lámpatest ára.
-
ncc1701
veterán
Mondjuk nekem az a 10ekm-es "szervíz" 120e pénzért kicsit arcpirítós.
-
HThomas
őstag
Jó kis kocsi ez, nekem a kombi van.
A kínlódás a szervízzel bosszantó, szerencsére nekünk semmi ilyen nem volt.
Az esőérzékelővel én is küzdök néha
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen videókártyát?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- VoLTE/VoWiFi
- Anime filmek és sorozatok
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen egeret válasszak?
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- DDR5 GAMER PC: Új RYZEN 7 8700F/9700X/9800X3D +RTX 4060/5060/4070/5070 +16-64GB DDR5! GAR/SZÁMLA!
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 8/512 Iris Xe FHD Magyar
- 512 Gb-os NVME-k
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B550M R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 7700 XT 12GB DeepCool CC560 Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! 6TB Seagate SkyHawk SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Újszeru GIGABYTE G5 - 15.6" FullHD 144Hz - i7-13620H - 48GB - 1TB - RTX 4050 - Win11 - 1,5 év gari
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged