Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Úgy látom ez a topic is döglött hal a címét nézve. Na off - listáról töröl.
-
MPowerPH
félisten
válasz
BigBlackDog #141295 üzenetére
Lehet benne valami, mert baratom a nyaron vett kint egy 3 eves E250CDi-t, amiben 1 honapra ra motort kellett cserelni. Ez valami atok lehet...
-
MPowerPH
félisten
válasz
Tsebacsi #141278 üzenetére
Az a 2.4-es mar kicsit elavult, nem? Sokat is zabal, es maga az auto technikai szinvonala is idejet mult.
Munkatarsam is Honda manias, szoval beavatott vagyok. De baratom noverenek a par eves iCTDI ( vagy mi) Accordja 2 ev alatt 4x robbant le. Ez a 4 alkalom akkor volt, mikor hazaindultak vele Svajcbol. Es kozben nem ertik, hogy en hogy tudok evente ketszer hazajarni a dupla annyit futott autommal, mindenfele hiba nelkul. -
Integrale
veterán
válasz
Nestor16 #141289 üzenetére
Megane 1-2 mehet, elso szeriabol jobbakat talalhatsz abban az arban, 2-t is ki lehet fogni.
G3 nem Twin Spark, az a 146-ban lesz, de arrol ennyi idosen lebeszelnelek, ismert eloelet fontos ennel a motornal, plusz az auto ertekehez kepest draga a kotelezoen cserelendo alkatresz. (8 gyertya, vezerlesmodosito stb).
Dizel mehet a 145/146-bol is.Stilot nem kapsz ennyiert!
Kalkulatornak en a biztosito.hu-t hasznalom, ott pedig ertelemszeruen kitoltod.
-
Sziasztok! Autót szeretnénk venni. Kicsit, jellemzően párom használná, tehát ezért is kell kicsi, alacsony fogyasztású megbízható darab. Nissan Micra vonalon mozgunk, de amit én meghúztam korban maximális határt (2005-2006), az olyan drága, hogy nem játszik. Tehát ilyen 7-800rongyot autóra nem adunk. Főleg, hogy sem én sem ő nem vezettünk elég régóta. Én kizárólag motoroztam pl és a jövőben sem sokat akarok autókákba ülni.
Ki mit ajánl? Swift és társai meg már a szint alattiak azért nem játszanak. -
Nestor16
senior tag
válasz
Integrale #141276 üzenetére
Köszönöm, hasznos amit írtál.
Peugeot 306 Break is tetszetős.
Golf III 1.6 Twin Spark, erre gondolsz, ugye?
Megane II alatt az évjárat értendő? 2002-2008? Csak mert nem lehet külön modellként kijelölni Hahu-n.A Fiat Stilo még tetszik is (ez a márka sem jött be, általában csúnyák), mondjuk a Bravo pont nem tetszetős.
(#141282) kelly416: Köszi neked is. Szép Mazda.
Egyébként 1.6-nál már nem kéne több, gondolom a biztosítási díj már számottevően nő (számszerűen kW-tól). Erre kalkulátort esetleg tudtok?
-
válasz
B-L-A-C-K #141284 üzenetére
Nekem ez olyan, hogy odaírom, mert a nép a facebookon megkövez, ha nem írom oda. Nemár bmeg hogy egy ajánlásba valamit belevegyek, csak mert a nép negyede azt skandálja, mié nincs benne honda. Csak... Nekem ez az érzésem ezzel kapcs, innentől nem hiteles, nem szakmai, hanem haveri, "mer sokan azt mondják".
-
-
válasz
B-L-A-C-K #141279 üzenetére
Nem mindenre megoldás a honda, de már csakazért is odaírja mindig, nekem ennyi bajom van ezzel csak. Hiteltelenné válik a szememben. Én sem ajánlok ki egy laptopot valakinek, mert az a legjobb, mert:
A. Nem ilyen típust keres, nem fedi a felhasználási igény a gép tudását.
B. Feleslegesen drága
C. Elavultabb a technikája -
kelly416
veterán
válasz
Nestor16 #141275 üzenetére
A 626 kombival kapcsolatban csak annyit mondanék, keresd a rozsdát. Ha nem találsz, vedd meg azonnal. A világból kimegy, én majd két éve hajtom, megjártam vele Görögországot is, 5,5 liternél (az enyém 2.0 DITD) nagyobb fogyasztást csak akkor tudtam kicsikarni belőle, amikor csöpögött a tank. De komolyan 6 liter alatt maradtam még klímával is. Nem egy kanyarvadász, de azért nem is tehetetlen féltégla, gyorsul is ha kell, kategóriájában megállja a helyét, a motor elnyűhetetlen (ezt majdnem mindenki a fejemhez vágta, akinél megfordult, karosszériás, olajcserés karbantartás, műszaki, eredetvizsga...), a beltér szerintem nagyon kényelmes és tágas, nagyon sok variálási lehetőséged van az ülésekkel, a hátsó ülés is előre-hátra tologatható, a három részes alu létrát úgy tolom be, hogy még egy rekeszt is mögé lehet tenni simán, igaz, akkor jobb 1-en is létra van, a jobb 1 teljesen ledönthető és egy síkba kerül a csomagtartó "padlójával", ketten a párommal úgy aludtunk benne, hogy a két első ülést nem variáltuk meg emiatt, és vontatni is lehet vele.
Nem versenygép, de az igásló és a vasárnapi kilovaglós paci keveréke.Na meg a rozsda sem annyira vészes, ha időben megfogod, nem lesz bajod vele, csak odafigyelést igényel.
Ezzel a rendszámmal amcsiban nem biztos, hogy szerencsés lennél, de én megfontolnám ezt is a helyedben. -
Integrale
veterán
válasz
Luck Dragon #141277 üzenetére
500-ert nem kap, jot plane nem.
-
válasz
Luck Dragon #141277 üzenetére
Vagy még ezt elfeledtem Daewoo Lanos 1.6
-
Nekem itt vállt most teljesen hiteltelenné a csávó, ez mármár gyerekes sértődés szintjén van. nepper
"Nekem most volt üzletre egy 2,4-es Accordom, abba nagyon beleszerettem, magamnak is olyat szeretnék majd megtartásra. Ezt csak azért írtam ide, nehogy valaki hiányolja a válaszomból a Hondát."
-
-
Integrale
veterán
válasz
Nestor16 #141275 üzenetére
Alfa 146-bol ennyi idosen csak a JTD-t vedd, plane ha vontatas is opcio, benzines erzekenyebb (ki tudja, hogy hogy hasznaltak, olajcsere, jaratas stb).
306-bol jo alternativa egy Break, tagas, hatul a helykinalat hatalmas, foleg szelteben.
Hatso futomuve a kenyes pontja, viszont 60-70 korul beszerelik a felujitottat. Xsara a 306-ra epul, szoval ugyan ez vonatkozik ra.
Golf 2-t felejtsd el szerintem, a korban, felszereltsegben, biztonsagban kilog a felsoroltak kozul.
Ennyibol voszont szep G3 van, 1.9 TDI, 1.6 benyo.
A ket Mazda jo valasztas lehet, rozsdara fokozottan figyelj, Accord kepeit pedig nem ertem, beult egy szamjtogep ele, hogy felrakja a hirdeteseket, majd lefotozta a monitorrol az auto kepeit, es azt toltotte fel? Ennel mar csak az a gazabb, amikor csukott ajtonal es ablaknal fotozzak egy autonak a belsejet...
Megane 2-t, Fiat Bravo (2000-2001)-et bevennem a lehetosegek koze.Viszont arra figyelj, hogy nagy a szoras teljesitmenyben az autok kozott, biztositasnal nem mindegy, szerintem nezd meg azt is, hogy melyik mennyibe kerulne neked.
-
Nestor16
senior tag
Sziasztok.
Miskolc környékén (mivel már a mostani le lett foglalózva) keresünk 2 autót. Távolabb akkor mennénk, ha már láttuk a típust és jó vételnek tűnik. Az egyik autó az enyém lesz, a másik édesanyámé. Max 500e illetve ~600e-t szánunk rá. Elolvastam már a totalcar-os cikkeket. 300, 600-ért megvehető autók. Nekem első autó lenne.
Legyen autó formája, aránylag nagy és kényelmes (4-5 ajtós). Bp-Miskolc távot szeretném, ha megtenné párszor, 1-2 havonta (lehet Oszkároznék is). (Pár extra sem ártana: deréktámasz, vonóhorog - tudnék egy sátras kemping cuccot vontatni vele). Amik tetszenek: ALFA ROMEO 146, HONDA ACCORD , MAZDA 323 (F), MAZDA 626 (kombi), ferdehátú, GOLF II/III, MITSUBISHI Lancer/Carisma, PEUGEOT 306 - legutóbb ez tetszett megGondolom nem egyszerű a helyzetünk, de járok fel Pestre is, ott is lesz lehetőségem tapasztalatot szerezni mielőtt nekiindulnánk a nagyvilágnak. Opel Astra-t kihagynánk, jó volt, szép volt, de ette az olajat az ECOTECH motor, esetleg Vectra, . Alapvetően nem sürgős, de egy autó kéne, hogy el tudjunk menni a másikért.
Anyámnak közepes, klíma. Citroen Xsara, Hyundai Accent, szintén Mazda F, Nissan Almera/Primera szintén, Renault Thalia/Megane, Fabia.
Kérdés, hogy melyiket tudnátok ajánlani és melyiket egyáltalán nem (drága fenntarthatóság stb. miatt)? Kérdés, hogy szervizelni tudnánk-e ezeket Miskolcon avagy vannak-e korrekt szervizesek?
Kérés még, hogy egy kicsit bele kéne tanulni, látni műszakilag is. Van kifejezetten kezdőknek cikk?
Esetleg a ritkább típusokból nem ártana egy megkíméltet is látni, hogy legyen mihez hasonlítani, ahogy írták is. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
spiky03 #141272 üzenetére
Vezérlés csere nem garanciális, szíjas/láncos mibenléttől is függ (láncost legtöbb esetben elég akkor cserélni, ha hangos) - esetleg kérj árajánlatot valahol, KwikFit pl sokfelé van Bp-n, vagy akár több márkakerskedésnek is küldhetsz mailt. Felszereltségről árulkodhat a szervizkönyvben lévő kódsorozat (ha van ilyen), de márkaszervizben alvázszám alapján (legrosszabb esetben tulajdonos jelenlétében) meg kéne tudják mondani.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
spiky03 #141272 üzenetére
Nah meg nem szeretnék úgy járni mint egyik haver, hogy vett egy 3-as BMW-t majd azt elvitte átnézetni ahhoz a szerelőhöz, amik az eladó ajánlott és mondta, hogy a tulaj azt mondta mondjon szépeket a kocsiról.
Jó mondjuk néha gondolkodni is kellene....
Azt honnan tudom kideríteni, hogy hol nem járt a kocsi?
Adott szakszervizben látják hogy ott konkrétan járt e vagy nem a kocsi.
Meg kérdés, hogy mennyire megy bele a kereskedő, hogy máshova vigyem és ne ott a szomszédba?
Ha nincs vele gond és nincs nagyon messze általában belemennek, de nekem volt olyan is hogy mondta a kereskedő bárhová vihetem csak szakszervizbe nem...
Ki is kacagtam.
Olyat valahol megtudok nézni, hogy pl adott évjáratú kocsiba milyen felszereltséggel adták ki?
Szerintem van, de passz hogy melyik oldalon
Húha akkor lehet ez nem lesz jó nekünk ha vezérlést kell cserélni benne? Gondolom az 100 ezer HUF vagy több? Erre nem vonatkozik a gyári garancia?
Szerintem a gyári garancia csak úgy van rá ha folyamatosan márkaszervizbe volt hordva, szóval gondolom ez már nem is él rá, illetve azt se tudom a vezérlés csere benne lenne e. Erre majd más válaszol...
-
spiky03
veterán
válasz
B-L-A-C-K #141270 üzenetére
Köszi ismét a válaszokat.
Bocsi ha sokat kérdezek, meg hülyeséget.
De szeretnék én is biztosra menni a vásárlással és a lehető legtöbb zavaró/buktató tényezőt kizárni. Mert ugye mint korábban is említettem hosszútávra tervezünk a kocsival ~ 10 év. Valamint ha kiadok egy kocsiért 2,5 vagy 3 milliót akkor azért az legyen rendben.
Nah meg nem szeretnék úgy járni mint egyik haver, hogy vett egy 3-as BMW-t majd azt elvitte átnézetni ahhoz a szerelőhöz, amik az eladó ajánlott és mondta, hogy a tulaj azt mondta mondjon szépeket a kocsiról.Aztán az lett a vége, hogy motort kellett benne cserélnie 400 ezer pluszba a 2 millás autóra.
Azt honnan tudom kideríteni, hogy hol nem járt a kocsi?
Meg kérdés, hogy mennyire megy bele a kereskedő, hogy máshova vigyem és ne ott a szomszédba?Olyat valahol megtudok nézni, hogy pl adott évjáratú kocsiba milyen felszereltséggel adták ki?
Húha akkor lehet ez nem lesz jó nekünk ha vezérlést kell cserélni benne? Gondolom az 100 ezer HUF vagy több? Erre nem vonatkozik a gyári garancia?
Mert az olaj cserét azt pl lehet após is megtudja csinálni, a Puntónál ő csinálta mindig a szűrőcserével együtt.Azokat a költségeket tudom. Meg részletre vesszük, így a casco az benne lesz, biztosítást meg kötök valahol.
Amúgy erről a kocsiról lenen szó? [link]
Meg ez a másik kiszemelt: [link]
De ugye erről írtam, hogy ezekkel a képekkel volt már fent ez a kocsi és ez volt az amit pár nappal korábban vittel el, mint amikor mentek az asszonyék apóssal megnézni. Hiába mondta a kereskedő, hogy kizárt, azért azt lehet látni a képeken, hogy nem most készültek, mert 1 hete azért nem volt kint 26 fok.@(#141271) molnarpeter
Köszönöm neked is ismét a segítséget. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
spiky03 #141265 üzenetére
Voltetörve.hu
Rétegvastagság, illetve árnyalatkülönbségek árulkodhatnak még esetleg. Kereskedő saját átvizsgálása általában a közlekedésbiztonsági dolgokra terjed ki, illetve az autó által eltárolt hibák megoldására vonatkozhat (alaposság/módszerek tekintetében helye válogatja) - külsős átvizsgálás teljesebb képet adhat az állapotról.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
spiky03 #141268 üzenetére
Mindenkinek elmondom szakértő nem vagyok a témában, de mivel több hónapig kerestem kocsit, szerintem a lehető legalaposabb utánajárkálással, így mindenre tudok válaszolni...
Annak szerinted/tek mennyire lehet hinni a kereskedőnek, amikor azt mondja, hogy minden autót átvizsgálnak miután oda kerül?
Semennyire, mindegyik ezt írja, meg jéghideg klíma meg a többi baromság...Ha biztosra akarsz menni vizsgáltasd át te is.
Elvileg ez egy Hyundai kereskedés is így szerintetek normálisak ott a szervizben? Nincs ezeknél ilyenkor valami susmus.
Hogy össze játszanak a kereskedővel?
Simán összejátszhatnak, én oda vinném ahol még biztos nem járt a kocsi.
Akkor az 165 ezerrel még simán megvehető a verda ugye ha rendben van műszakilag?
158e vettem én is, ~150 ezernél kell vezérlást cserélni általában minden típusnál, ami kicsit húzósabb összeg, nekem ez már előtte pont ki volt cseréltetve (3e km-t mentek nagyszerviz óta az enyémmel) számlával igazolva, és szakszerviz rendszerében is látható volt. Tiédben nem tudom cserélve volt már, de ha nem tudsz róla 100%-osan megbizonyosodni érdemes neked majd kicseréltetni.
Ugyan mikkel lehet számolni megvétel után? Mikre kell költeni, mik lehetnek egy ilyen korabeli autónál? Elvileg márciusban volt műszakin...
Műszaki jó ha megvan, de tulajdonképpen az se jelent sokat, ha van ott is ismerős kb bemegy és jön is ki egy kocsi...Vétel előtt egy állapotfelmérést amúgy is kérsz, ott meg minden kiderül mit kell cserélni, persze pl ha a szakszervizes rendszer nem látja hogy volt e cserélve náluk már vezérlés akkor az állapófelmérésen se derül ki, szóval azt ki kell, meg ha esedékes az olajcsere akkor ezzel együtt érdemes letudni...
Plusz kocsi szervizelésén kívül még a szokásos dolgok...Átírás, kötelező biztosítás (ezt már meg kell kötni ahogy megvetted neten gyorsan), esetleg casco ha akarsz hozzá, téli gumi (ha nincs hozzá).....
-
spiky03
veterán
válasz
B-L-A-C-K #141267 üzenetére
Köszönöm ismét.
Ha minden jól megy akkor szombaton elmegyek megnézni.
Reméljük meglesz még addig és nem járunk úgy, mint a múltkor.Annak szerinted/tek mennyire lehet hinni a kereskedőnek, amikor azt mondja, hogy minden autót átvizsgálnak miután oda kerül?
Azért ugye biztos, ami biztos alapon azért vigyem el egy szakszervibe átnézetni?Elvileg ez egy Hyundai kereskedés is így szerintetek normálisak ott a szervizben? Nincs ezeknél ilyenkor valami susmus.
Hogy össze játszanak a kereskedővel?
Akkor az 165 ezerrel még simán megvehető a verda ugye ha rendben van műszakilag?
Ugyan mikkel lehet számolni megvétel után? Mikre kell költeni, mik lehetnek egy ilyen korabeli autónál? Elvileg márciusban volt műszakin...
-
Declare
őstag
válasz
Integrale #141263 üzenetére
Allitolag az önmagaban nem baj....a fordulat egy dolog, ha nyomatek is nagy parosul hozza, azzal van a baj....talan összessegeben is jobban jar a motor ha elöbb bemelegszik es annyival nem forog többet....nem tudom
Annyit en is megszoktam tenni, hogy beülök, elinditom, bekapcsolom az ablak fütest, es addig körbe kaparaszom a kocsit. Jobbara ez azert van, hogy kilassak
(#141264) hobizoli passz...ilyen szinten tenyleg nem tudom a dolgokat, de annyira nem is erdekel, hogy beleassam magam
Nagyjabol megvan a teli rutinom, ezzel sokat nem artok semminek az biztos, allo fütes kiraly lenne, de utolag nagy macera es annyit nem hozna nekem. Meloba kb 5 perc alatt bent vagyok
-
spiky03
veterán
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Declare #141262 üzenetére
az olajnyomas nem lesz magas, meg nem lesz alacsony se, ugyanannyi lesz
a terfogataram lesz kevesebb hidegen melletteterheles nelkul minden jobban birja, min terhelve, foleg ha a kenes kritikus kozben
ezt azert mondjak, hogy indulj el egybol, mert ugy kisebb lesz a fogyasztas, meg a kipufogas miatt a kornyezetszennyezes (az adott helyen legalabbis, hiszen nem allsz ott pofogni)
-
Declare
őstag
válasz
barnam_ #141250 üzenetére
Északon a motorfűtést talán az indíthatóság könnyítése miatt is használnak
Nem igazan. Egyreszt a karosanyag kibocsatas miatt, masreszt a motor kopasanak csökkentese miatt (ugye hidegen jobban kopik a vas), harmadreszt a komfort miatt. Finneknel pl nagyon durvan jol kiepitett rendszerek vannak, tarsashaz parkolokban is legtöbben bedugjak a kocsit estere. Van benne egy kapcsolo es mondjuk ha valaki 7 kor indul, elötte mondjuk 20 perccel elkezdi felfüteni a hütövizet, igy mondjuk 60 fokos hütövizzel indul a delikvens, gyorsan eleri a motor az üzemmeleg hömersekletet + kellemes meleg lesz a kocsiban.
(#141252) hobizoli passzolom, a kerdest, motorkopassal gondolnam összhangban. Ha nem elegseges a motorolaj nyomas, nem lesz megfelelö a kenes....ilyesmir egondolok passz
(#141254) Integrale igen, reszben
. A masik, meg ha jol emlekszem, amit irtam, hogy alapjaraton többet kell hidegen forognia a motornak, jobban kopik (szoval alapjaraton mondjuk 10 perc alatt felmelegszik X fokra, de ha szep egyenletes tempoban haladsz, akkor gyorsabban melegszik, ergo kevesebbet "forog" a motor hidegen) valami ilyesmi remlik.
(#141259) spiky03 miert ne lehetne realis?
fel ev alatt szerintem kb a par 1000 km töl 30 ezerig barmi lehet realis
nekem pl nagyjabol ilyen 26-30k megy a kocsiba evente, igy atlagban nagyjabol ez jön ki nekem is
-
válasz
lenko #141249 üzenetére
Ugyan ez a helyzet. Bár én télen 1-2 percet hagyom alapjáraton (emeli 2000rpm-re), mikor a fordulat leesik 1000rpm köré, akkor kiállok a garázsból. Ezután kaput nyitom, leállok, szintén hagyom, és utána indulok el, majd 2200-2500rpm körül elváltok. Szerintem ennél kímélőbb használat ritkán áll fent.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
spiky03 #141259 üzenetére
Miért ne lenne reális? Ha pl valaki munkanapokon 100km-t megy a kocsival, az fél év alatt pont 13 ezerre jön ki nagyjából
"Mondjuk nem hozott le sok adatot csak a km órát"
Mivel az nem is fog mást lehozni, még annyit hogy körözik vagy sem. De másnak is elmondom mindig hogy ez a lekérdező rendszer nem sokat ér ha már 2012 előtt át volt tekerve, vagy ha kintről jött és előtte áttekerték nem mondja meg.
-
spiky03
veterán
Szerintetek fél év alatt reális táv lehet kb 13 ezer km?
Mert az egyik kinézett autónál volt rendszer, így lekértem ügyfélkapun. Mondjuk nem hozott le sok adatot csak a km órát, azt is a márciusi állást, gondolom akkor volt műszakin és akkor volt benne 152 868 km, a hirdetésben 165 ezer km van.
-
Integrale
veterán
válasz
Declare #141248 üzenetére
TC cikkben emlékeim szerint arra írták, hogy nem tanácsos járatni alapjáraton, mert több üzemanyagot éget, ergo nagyobb a szennyezés ennek ellenére még egy métert sem mentél, műszaki oldalról valószínűleg kevésbé ártalmas a motornak az alapjáraton (vagy emelt alapjáraton) járatás, mint menet közben, ahol aztán bármi lehet.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
lenko #141249 üzenetére
Ignis-t szoktam nezni, az hidegben 2000-n indit es ejti onnan vissza 1000-re lassan
de olyan benzinszagu kozben hatul, hogyha moge dobnek egy gyufat odebbgurulna tole szerintem
szoktam erezni, amikor hatul vesem az ablakokata Punto ugy inditott gyari ECU-val, hogy 1500 fixen kb 25-30sec-g, ha kozben ralepsz a gazra eloszor nem felfele megy a fordulata, hanem le, es aztan porog fel, de vmi tetu lassan
ha ennek vege, akkor 900rpm, es mar siman vette a lapot
az irhatot meg 1300-ra irtam, kozvetlen inditas utan 5sec-re felmegy 1500-ra, onnan vissza 1300-ra 40fokos vizig, aztan az felett 1000 az alapjarata
de az azt a 40-t eleg hamar eleri -
-
válasz
Declare #141248 üzenetére
Északon a motorfűtést talán az indíthatóság könnyítése miatt is használnak.
Álló fűtésen én is gondolkoztam, de csak a szett 85 ezer (használtan, garival), a beépítés további pénz. Így egyelőre inkább kihagyom, olyan ordas mínuszok úgyse nagyon vannak nálunk. Pár percet ketyeg alapjáraton, után már tud annyi langyos levegőt fújni, hogy nem kell kabátban ülniEn ugy tudom, alacsony fordulaton nincs optimalis olajnyomas
Ez függ a motor fordulatszámától, meg az olaj viszkozitásától is. A hideg olaj sűrű, ezért a nyomása is nagyobb.
Üzem meleg motornál (85°C) nálam alapjáraton 1,5 - 2 bar nyomás van, ha rálépek a gázra, felugrik háromra. Ugyanakkor érdekes, hogy a gyár azt mondja, 0.3 bar alatt kritikus az olajnyomás. (bár ehhez már nagyon szétkopott motor kell) -
lenko
aktív tag
válasz
hobizoli #141245 üzenetére
Ez az emelt alapjárat, hogy mennyi ideig tart függ a külső hőmérséklettől is. Egy napi 8 órát tűző napon állás után nyáron, az enyém rögtön ledobja a fordulatot alapjáratra. Most amikor van reggel 5 fok, simán megy 20-25sec-ig 1100-as fordulaton, ezt nem várom meg teljesen, de mire kiállok az udvarról pont leejti addigra.
-
Declare
őstag
válasz
hobizoli #141245 üzenetére
En par masodperce (kb mondjuk 5 körül) biztosan varok nyaron is, indulas elött
Itt most arrol irtam, hogy valaki hosszu percekig jaratja az autot. Asszem TC cikkben szedtek ezt össze, tavaly olvastam. Több szervizes emberket kerdeztek meg es mindenhol ez volt a velemeny, hogy ne jarassuk hosszu percekig, mert nem jo. Nyilvan nem 10-20 masodpercröl van szo. Nekünk volt szomszedunk a dizelet kb 15-20 percig jaratta telen, mert az a jo neki
Amugy eszakibb orszagokba szant autokban gyakran van kiegeszitö fütes. Nekem is van az astraban. Elektromosan füti a vizet magatol. Igy inditas utan kb 10-20 masodperc mulva mar langyos levegöt tud fujni.
Egyik ismerösünknek volt valami kis dizel pugja, az telen fel ora haladas utan kezdett el langyosat fujni
(#141247) Aggregátor az hogy valaki kenyelmi okokbol bemelegiti az utasteret, megint mas kerdes
Bar ha ilyen igenyei vannak, okosabb lenne egy kiegeszitö fütes.
En ugy tudom, alacsony fordulaton nincs optimalis olajnyomasbenzinesnel olvastam, hogy azert hülyeseg pl az, hogy palyan ha forog 4000 et, akkor az karos, mert hogy pont magas fordulaton van optimalis olajnyomas. Ezt egy autokkal fogllakozo baratomtol is hallottam, meg neten is olvastam.
-
válasz
Declare #141244 üzenetére
Olvass utanna, legtöbben azon a velemenyen vannak, hogy az allva melegites -a mai autoknak legalabbis- nem jo. A motor forog, hidegen, nem optimalis olajnyomassal es a bemelegedes igy sokaig tart. Ezalatt a motor többet "forog", mintha szepen ovatosan 2000 körüli alapjaraton, kis terhelessel haladnal.
Sok ember van ezen vélemény mellett, meg sokan ellene
Sőt, van olyan ismerősöm, aki indulás előtt hagyja alapjáraton ketyegni, míg be nem fűti az utasteret. (Igaz, neki nem az utcán áll a kocsi, így nem kell az autó mellett dekkolni...)Indítás után 2-3 másodperccel 3 bar olajnyomás van nálam. Ez miért ne lenne optimális?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
hobizoli #141245 üzenetére
Punto-n tudom nezni a hutovizfokot egy pontmatrix kijelzon valos idoben az ECU-bol
inditas utan 3-4sec-nkent emelkedik egy fokot ha egyhelyben jar
ha egybol elindulok vele, akkor 2sec egy fok
valoban gyorsabban melegszik terhelve, de amire levesem a jeget rola, 30fokos kb es azzal mar lehet futeni is, meg lefujatni a lecsapodo parat az uvegrol, ha meg egybol indulok vele, akkor meg fujja a halal hideg levegot, amire semmi nem jo, csak vakoskodni -
hobizoli
nagyúr
válasz
Declare #141244 üzenetére
vannak autok ahol a hideginditas emelt alapjarat eltart 20-30sec-g
addig emelt rpm-n jar, es kifejezetten szarabbul megy, ha egybol inditas utan elindulsz vele, erezni, hogy tok buta, mintha ezt megvarod, es utana indulsz el
valszeg annyira dusit, hogy meg gazt adva is mar fullad a benzinben, ha egybol indulsz
amin visszejti az alapjartot 1000 ala meg siman lehet vele menniaz nem sokkal kevesebb ido, mint amig korben le lehet gyakni a hartya jeget az uvegekrol egy rendes kaparoval
ha meg ra van fagyva a mint allat, akkor jobb is, ha nem indulsz el egybol a jeglevakras utan inditva es go, mert ahogy beulsz kicsit kimelegedve a pára belulrol racsapodik a szelvedore
de beinditod es a vakaras kozben jar a motor es melegszik a viz elindulva elobb lesz futesed, es azzal le tudod fujatni a parat
2-3fok alatt meg nem szoktak a klimak bekapcsolni, hogy azzal fujasd le a parat, meg akkor eleve le se lenne fagyva az uveg ha nincs minusz -
Declare
őstag
válasz
kelly416 #141240 üzenetére
"jobb állva melegíteni kicsit"
Olvass utanna, legtöbben azon a velemenyen vannak, hogy az allva melegites -a mai autoknak legalabbis- nem jo. A motor forog, hidegen, nem optimalis olajnyomassal es a bemelegedes igy sokaig tart. Ezalatt a motor többet "forog", mintha szepen ovatosan 2000 körüli alapjaraton, kis terhelessel haladnal.
Olajnyomas felepülese utan erdemes indulni
Motorfütes jo lehet amugy, csak azert az macera...en is gondolkoztam rajta, de nem vagtam bele, pedig hasznos lenne.
Erdekesseg, hogy pl a Navaraban van ilyen motor melegitö gomb, ami annyit csinal, hogy az alapjaratot felemeli (talan 1500-2000). Ezt mas autonal meg nem lattam.
-
kelly416
veterán
válasz
szaki1986 #141242 üzenetére
Nem a Te rohanásodról van szó, de Szegeden pl. találkoztam akkora reggeli csoportos rohanással a nagykörúton, hogy 70alatt én sem mentem, még így is előzgettek le, én senkit nem értem utol, és persze ebbe bele kell fékezni néha, utána meg újra gyorsítani. Erre gondoltam, hogy ha "lüktetsz a többiekkel", akkor sajna nem tudsz kíméletesen bemelegíteni sem bengásat sem traktort.
-
szaki1986
tag
válasz
kelly416 #141240 üzenetére
Igen, én is így gondolkodok. Ha nem begyere a verda, akkor is el lehet még passzolni később jó pénzért. Amúgy Szombathelyen lakok, nem durván nagy város, rohanni pedig sehova sem szoktam, szóval ráérek akár melegíteni is reggelente.
Az autó mostani gazdájának is lehet, hogy kelleni fog az autó, szóval nem is 100%, hogy el tudnám hozni. Úgy vagyok vele, hogy elmegyek majd meglesni, kipróbálom aztán meglátjuk.
Köszi mindenkinek a segítséget. -
kelly416
veterán
válasz
runner 125 #141235 üzenetére
Ennyi erővel mehetnénk biciklivel vagy gyalog is a télnek. Természetesen értelek, én is tudom, hogy az a legjobb, de miután nem tudom, ki mekkora városban lakik, nem tudom, milyen ott a közlekedés ritmusa, lehet, jobb állva melegíteni kicsit, mint beleszaladni egy nagy reggeli rohanásba. Nekem ilyen gondom nincs, én kis városban lakom, de láttam már néhány reggeli rohanást nagyobb városokban, az nem tesz jobbat a verdának, mint az állva melegítés.
Persze, álló fűtés vagy 8th ajánlata a leginkább megfelelő szerintem is.szaki1986:
Legrosszabb esetben is megveszed, és ha nem jön be, eladod. 2,2-ért jön, 2.8 szerinted jelenleg a piaci ára, ha csak 2,5 körül adod el, akkor is pénzednél vagy és mással is jót tettél, olcsóbban van egy normálisabb, nem széthajtott és visszatekert autója.
Szerintem. -
tresh
veterán
válasz
Integrale #141228 üzenetére
Igen ez így igaz. De igazából a lényeg azon volt hogy anno pd még abszolút jó döntés volt fejlesztési szinten.Tudta a cr-ek szintjét, csak még a CR-t lehetett tovább fejleszteni addig a pd fizikai korlátokba bukott. Egyik kedvenc motorom az ARL, 2000-től szerelték 150poni 320 nyúlmókus 1900-as fordulaton szerintem ez mai napig bőven megállná a helyét
(#141227) hobizoli : annyira azért nem vészes, de tény hogy van pár variáció főleg a kereszt/hosszmotorok végett.
-
válasz
runner 125 #141235 üzenetére
Hát üzemi hőmérsékletre nem is fog felmelegdni 5 perc alatt, de arra jó, hogy legalább nem jéghideg motorral indul.
Én is szoktam egy 2-3 percet járatni indulás előtt.
-
runner 125
nagyúr
válasz
kelly416 #141233 üzenetére
Az állva bemelegítés kb. egyik motortípusnál sem ajánlott, alapjáraton sokkal lassabban melegszik, mint részterhelés alatt, a diesel meg pláne. Olvass utána.
Menetközben, fokozott terheléssel, finom gázpedálkezeléssel, 2000-2500 rpm-nél elváltva illik bemelegíteni. A túl kis fordulaton történő elváltás sem egészséges.szaki1986
Kihagynám. Az 5km alatt kb. be sem melegszik tökéletese a diesel.
-
-
szaki1986
tag
Sziasztok!
Benzines autót akarok mindenképp venni, viszont lehetőségem lenne egy nagyon jó árú flottás dízeles autó megvásárlására. Egy 3 éves, 53 ezer km-t futott Citroen C4 1.6 HDI 110 LE autóról lenne szó, 2,2 milliós áron adnák. Az én felhasználásom az lenne nagyjából, hogy az 5 km-re lévő munkahelyemre bejárjak illetve haza (napi 2x), max néha boltba még eljárnék. Ez menne a hét 5 napján és csak hétvégén mennék ennél hosszabb távokat (évi 10-12 ezer max). Egy ilyen fiatal autó ezt, hogy hálálná meg? Részecskeszűrő milyen gyorsan tömődik el? Rendszeresen nem felmelegedő motor mennyi idő után bosszulná meg magát? Ilyen autók olyan 2,8 milliónál indulnak, 2,2 millióért meg tudok venni egy kb. 8 éves 1.6-os min. 150 ezer km-es Golf V-öt. Emiatt csábító lenne ez az autó, csak nem tudom meddig tudnám használni ilyen körülmények között, mielőtt bejön vmi durva szervizköltség. Ti mit tennétek a helyemben?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tresh #141223 üzenetére
A CR mind crossflow rendszeru hengerfejes is egyben, igen, meg a 8v-k is.
Eleve fejlettebb az egesz konstrukcio maga minden reszeben.
Tovabba nincs belole kis meg nagycsapos fotengelyes valtozat, mint a PD-kbol.
Meg nincs vegtelen kutyulas, hogy 10 fele motorkodban 26 fele alkatresz van, de meg azonos evjaraton belul is mas a turbo ugyanannal a motrokodnal es modellnel is, meg mas a csucs is melle, meg mas a kollektor meg a szivosor is ez miatt.
Anyamert kell ennyit baszakodni. -
válasz
gaborbol #141224 üzenetére
Amcsi autóhoz nem értek, azon kívül, hogy "hűdenagy", meg "mekkoramotorja van"
Egyrészt adja magát a 60-70-es évek izomautói, de nem tudom, ezek mennyire megbízhatóak, másrészt már elég öregek is...
Ha a Porsche volt az álomautó, akkor vegyél azt. 911-et keresnék 80-90-es évjáratokból.
-
gaborbol
őstag
-
tresh
veterán
válasz
hobizoli #141220 üzenetére
Alapjában véve szerintem ez nem generál hátrányt egy mezei juzernél, max a tuning terén jelentkezhet "hátrány" belőle. De arra meg szerencsére ott a lehetőség mint a mezei tdi-knél pl vezérműtengely csere stb stb. Az tény hogy a pd is elérte a fejlesztési határait és csak a cr maradt, de amíg volt sose volt rosszabb a cr-el szembe. Ha jól emlékezek 97 végén jött az első "cr" aka jtd 156-os 105 pónival 255 nyúlmókussal. 99 évévégén jött a pd AJM motorkód 116 ló 310 NM . Tehát lemaradva nem igazán volt a technika a cr-el szembe. 2003 körül jött a digóknál a 16 szelepes jtd 140 illetve 150 pónival (ha jól tudom). 00/01 be már ott volt az ARL 150 ló/320NM és még mindig 8 szelep és pd
Egy hátrányt tudok el mondani a pd-ről most már több év dízelezés kapcsán. Tényleg kb egy literrel többet nyel mint a mezei tdi vagy a cr. De ha VAG csoportból kéne venni dízelt autót egyelőre én még maradnék a pd vonalon. Az új cr-ek terén én még nem érzem azt a kiforrottságot mint anno tdi/pd terén. Más gyártó dci/jtd motorjait simán vállalnám.
-
gaborbol
őstag
Kossz mindenkinek a velemenyt.
Atkuldte az ember a belso kepeket, most mar ertem miert nem rakta fel a hirdeteshez.
Azt mondta ugyan, hogy a szelvedo meg a kuplung cseres, de azert nem igy kepzeli el fejben az ember ezeket elsoreTegnap atolvastam par 928 restoration project-tet. Csak a bor belso + szonyegek helyreallitasa olyan $4-5K lenne onmagaban. Ha 1 dollaert elhoznam akkor sem eri meg ezzel foglalkozni, alkatresznek lehetne megvenni, kiarulni, de arra meg se ido se extra hely.
Jobban belemellyedve, az elso szerianak amugy sincs ara, egy hasznalhato peldany atlag $7K korul mozog, egy teljesen restauralt meg $15-20k korul. Szinte mindenhol azt irjak, hogy nincs erteke a kocsinak
Ez volt az elso orr mototors - vizhuteses Porsche, es igazi marka rajongo( nem, hogy gyujto) ra se nez ezekre, ergo sosem lesz klasszikus, vagy erteket novelo auto kiveve a 928 GTS.Mindezeket leszamitva, mindenhol megemlitik, hogy a mai napig szep a formaja, eszmeletlen megbizhato, meg mindig alkalmas akar napi kozlekedesre, kenyelmes, konnyen vezetheto, nem benzin temeto, es a benne levo V8 ma is eleg a kellemes autozashoz,
Szeretnek valami regi autot (1986 vagy oregebb ) ami picit kulonlegesebb, stilusos, V8-as, megbizhato, nem kabrio, es el lehetne vele menni egy tobbszaz (esetleg parezer) kilometers turara vele, lehetne szerelgetni, de nem csak egy feneketlen kut lenne ahova bedobnek minden pezt aztan a vegen kivennek belole 20-30% -ot.
Ez pl a mostani ismeretekhez kepest egesz korrekt arban.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tresh #141138 üzenetére
magat a befecskendezes idoziteset limitalja a vezermutengelyen a PD butyok helyzete
ahogy no a fordulatszam a befecskendezes es a tenyleges eges utani terjeszkedes kozott eltelo idoben a fotengely egyre nagyobb szoget fordul el
itt nyilvan ezred masodpercekrol van csak szo, de merheto szogben, es elnyulik az eges FHP utanra*
pl 4200rpm-nel 7 fordulat van 1sec alatt, ami 2520fok a fotengelyen, ott 0.001sec is 2.52fok-t jelent
na most a PD-nel asszem 5fok a PD butyok helyzete, a tunnerebb nem gyari tengelyeken van 7fok meg 10fok pont ezert ezt kikuszobolendo, vagy korrigalando, mert hiaba rakna be egy 280fokos tengelyt bele, amivel fent jobban forog, meg a nagyobb szelepemeles miatt tobb levego jut be, ha a PD butyok miatt meg nem jokor jonne a uzemanyag magas rpm mellet, de nyilvan ott az ilyen 2.5fok/0.001sec-k is eleg sokat szamitanak mar, aztan 280-s fokos tengelynel 5000rpm-nel az meg mar nem is csak 2.5fok lenne, meg jobban ele kell menni az elobefecskendeessel ezert van azoknal mar 7fok meg 10 fok-s PD butyoka CR-nel viszont siman annyival elorebbre lehet idoziteni az elobefecskendesi idopontot sw-bol, mert a nyomas eloallitasa nem fugg vezermutengely vagy a fotengely helyzetetol, ha azt akarod lehetne 20fok is
a PD minden utemben ujra eloallitja a nyomast, a CR-nel meg a szivattyu folyamatosan jar a vezermuszij altal hajtva, plusz dinamikusan lehet allitani a nyomast a railcsoben is
pl kis terhelesnel nem jar 1600bar-n, mert halal felesleges* az elnyult eges miatt (is) fustolnek a dizelek, meg persze mastol is tud, de ez is lehet az egyik oka
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok!
Tesóm keres második autónak valami nagyobb egyterűt. Grand Voyagert akar mindenáron... Mikre érdemes figyelnie? (kb 6000 eurós a keret, No-ban venné meg.) -
lenko
aktív tag
válasz
tresh #141212 üzenetére
Bocs, de másold be hol állítottam ilyet. THX.
Normál használatra így lett alkalmas...
(#141202) w333 Van belőle V5 is, de csak a 10 szelepes változat ami gyenge a tömeghez. V6 már nem olyan rossz, de az sem egy nagy szám, mert 4 motion. 1.8T a legjobb választás ebbe, vagy dízel...
Vagy a B5.5-be van a 2.0 131 lovas szívó, azzal még el lehet közlekedni. -
-
rbalint88
addikt
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gaborbol #141203 üzenetére
Ha nem volt törve, nem igazán kéne legyen rozsda. Talán a vezérműszíj a legérzékenyebb pont, hosszú állás után csere mindenképp, valami ilyesmi rémlik legalábbis. Ha adottak a körülmények, simán nekivágnék, a V8 az V8.
-
gaborbol
őstag
-
bigrob
őstag
4-es Passatok 1.8 illetve 1.8T motorjairól vélemény? (2000-2004)
Annyival nem fogyaszthat többet mint másban az 1.6, de ez talán már megy is
Új hozzászólás Aktív témák
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Anime filmek és sorozatok
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Akvarisztika
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest