Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- ASUS notebook topic
- Autós kamerák
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Milyen széket vegyek?
- SSD kibeszélő
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz
tomcsi23 #47599 üzenetére
Itt is csak a spórolás megy, aztán a gyártó meg a userre mutogat, hogy nem használja rendesen a kocsit. (szerintetek az emberek hány százaléka tudja, hogy hogy kell használni egy turbo-s autót?)
Mennyivel kerülne többe vízhűtéssel egy turbo? (ami leállítás után timerrel lehűtené) És nem-e hozná vissza az árát a gariban nem tönkrement turbók ki nem fizetett ára? Aztán meg csodálkoznak, hogy gond van, és csődbe mennek, meg hogy nem viszik azt a fránya jó autókat, közbe meg minden sz*ron spórolnak, aki egyszer becumizza így, tuti nem vesz ugyanonnan kocsit egy darabig. -
m3tr0
őstag
válasz
Rhino666 #47594 üzenetére
Látom neked meg csak a beszólás megy akárki akármit ír...remélem folytatod...hátha valaki meglátogatja a mod.ker.-t.
De tényleg..te tipikusan az vagy aki azt állítja,hogy mindenki hülye és nyomorék csak ő helikopter.
Te egy vicc vagy.Amúgy meg leírtam,hogy vedd meg a Volvot ha annyira tetszik.
Csak azt ne várd el tőlünk,hogy asszisztáljunk mellé...Miért, azt már leírtuk egy páran.
Neked meg ehhez kéne "értelmező kézi szótár".
Ignore ON. -
JanR
addikt
Na ha már találtam egy ilyen topicot itt, akkor kérdeznék egyet.
Jövő tavasszal tervezem lecserélni korosodó gépjárművemet.. Az egyik kiszemeltem a Mazda 6, 2005/2006-s évjáratú és csak is benzines. Tapasztalatok alapján mit lehet tudni az autóról? Hibák, észrevételek. Ha valakinek van vele 'emléke' az kérem ossza meg vele. Köszönöm!
-
Rhino666
addikt
Egy átlagot számoltam, az alapján, amennyit az utóbbi néhány hónapban havi szinten mozogtam és ezt jócskán felfele kerekítettem hogy biztos kijöjjek belőle.
Olvass vissza, hányan írták le, hogy éves 3000km-re ne vegyek autót/ne autót vegyek, ha te nem ezt olvasod ki belőle akkor kérj értelmező kéziszótárat a következő szüli/névnapra...
Komolyan nem értem hogy ha már egész nap readonly üzemmódban voltál, mi késztetett rá hogy végül csak beszólj. Annyira rendesek és konstruktívak vagytok, de tényleg.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bitpork #47572 üzenetére
Más kérdés h pont olyan hülye mint én és az első nyöszörgésre rohan szerelőhöz
Tegyük hozzá egyszer voltam csak, ha valami van, akkor ide jövök kérdezni, hogy normális-e, gond-e, aztán max. utána hívom a szerelőt. Eddig egyszer kellett. De ha gond lesz vele, az biztos, hogy meg fogom csináltatni. Valahogy nekem is meg kell tanulni az autót
De ha már a paranoiám meg lett szólítva, jöjjön még egy feladvány
Meleg motornál jó pár kilométer megtétele után, ha megállok, és nyomok egy kövérebb gázfröccsöt (úgy 3000-ig felpörgetem, majd hagyom esni magától) akkor a kipufogó a végén egy bugybugybugy-hööhhh el köszön el a normál leállás helyett.
Hidegen próbáltuk egyszer, úgy nem csinálta, de motormelegen állva 3000+ gázfröccsre mindig jön a bugybugybugy-hööhhh.
Ez valami normális dolog, vagy valami hiba jele?
-
qdak
addikt
tanyatol kb max 30km meszire mentem csak, szvsz rovid tavok 1 het+++ alatt 800km++ atlag 8.4
nem is rossz
azert a diezelben se kell megfagyni telen, enyem eleg hama csianl joidot + ules futes, ehhez kepest 1ik csaj 30 at jar puntoval es telen kesztyu+kabatba er ide
-
Integra
titán
nekem a turbo motorra 7500 km-es olajcsere van gyárilag előírva. a 3 éves garancia idő alatt betartottam több kevesebb sikerrel, gari lejárta óta már 10k km-re kitoltam az olajcserét, de szerintem 12k km-re is kitolom, de ha úgy használom, akár 15k km is lesz. természetesen full szintetikus, legjobb olaj gyári sae értékre (mobil-1). szóval használat függő. én taposom azért hébe-hóba keményen, mikor elkenem pár bohóc száját vagy csak magamnak átszlalomozok a kocsisorok között, de mindig üzemi hőmérséklet elérése után illetve az utolsó pár km-en nem nyomom, illetve ha igen, akkor is engedem visszahűlni, 1 percet legalább hagyom járni a motort. illetve a gyári gigantikusan fos fékrendszer megálljt parancsol a játszadozásnak jelenleg, de ezt úgyis kukázni fogom idővel komolyabbra. kitapasztalja az ember hogy kell. 94e km-nél tartok, makulátlan, újszerű a motor. meghibásodás? ismeretlen fogalom számomra.
a fék meg nem motor függő, a szívó motoros autómban gyakrabban cserélek fékbetétet mint a turbósban. használat függő
értem mit mondasz, de nem kell parázni a turbo motortól, csak tudni kell használni. a többlet fogyasztásomon túl (jelenleg 11.3 liter az átlag) igazából semmi diffi a szívó motorhoz képest (9 liter átlag). ha nagyon ezen rugóznál, akkor építs be egy timer-t, az leállítja neked a motort kulcskihúzás után, ha már a szonda megfelelő hőmérsékletűnek ítéli meg az olajat. szerintem tök felesleges, de nem akkora tétel egy ilyen, hogy ne lehetne beszerelni.
-
misirulez
senior tag
Sziasztok!
Régebben hosszabb úton utas voltam egy subaru wrx sti-ben, a tulaj mindig úgy zárta be az ajtót, hogy még ment a motor és csak pár perc múlva állt le magától, ezáltal a turbót kímélve. Volt benne egy műszer ami mérte hogy mikor állítsa le.
Mi ennek a cuccnak a hivatalos neve?
-
piqla
őstag
Es milyen lehetoseg(ek) vannak az ilyen hibak kiszuresenek? Egyaltalan: mik lehetnek a turbo hibai? Vagy egyszeruen el sem indul el az auto, ha az beszarik?
-
Xero
nagyúr
Egy bemelegedett motornak édes mindegy hogy és mennyit nyomod.
Sokkal nagyobb ellenség ha hidegen nyomod ki a szemét. Ez köszönhetően az elég jelentős német pálya hálózatnak azért elő-elő fordulhat, de nem jellemző.Ha valaki folyamatosan tötyögve kis távon használ mondjuk egy turbós benzinest, azzal sokkal többet árt neki, mintha nap mint nap 500km-t pakolna bele pályán 200-as tempóval.
Turbós motorok még inkább érzékenyek a jó és rendszeresen cserélt olajra. A megfelelő felmelegítésre és lehűtésre. Szóval még inkább nem illik 20-40e km-t járatni egy olajon, illetve reggel egyből 6000 fölé rúgni, valamint a pályáról lejőve egyből leállítani.
-
piqla
őstag
Hat, abban remenykedem, hogy ebben az orszagban, ahol az emberek elkepeszto modon be vannak lassulva, mind vezetes, mind barmilyen masik teren, kevesbe nyomjak neki, mint ha mondjuk az autopalyaparadicsom Nemetorszagbol szereznem a gepjarmuvet. Bar teny, hogy eleg naiv elkepzeles
Turbos motor milyen plusz torodest igenyel? En vinnem szervizbe, nem arrol van szo, de ha mondjuk 100 kmkent kell neki full olajcsere, 500 kmkent negy uj fek, akkor azert meggondolom. Nyilvan tuloztam, de ertedmarhogyertem.
-
TaaT
nagyúr
"talan redukalja a fos kocsik szamat."
Az hogy milyen sebességkorlátozás van egy országban nem befolyásolja a rossz használt autók arányát (sztem)
Igen motorikus problémára gondoltam, könnyen hengerfejes lehet, és a turbo sem tolerálja rendellenes használatot, és a karbantartás hiányát.
De azért majd hallgass meg más véleményt is
-
piqla
őstag
Igen, amikbe most belefutok, azok elektronikai meghibasodasok, mint visszajelzo, kapcsolo, satobbi...
Az a gond, hogy nem nagyon ertek a kocsikhoz. Tobb mint tiz eve vezetek, de csak juzer vagyok, egy toyotaval, szoval tankolason es szelvedofolyadek cseren kivul massal nem nagyon van tapasztalatomInnen vennem a kocsit, remelhetoleg a teny, hogy itt 120-al lehet menni palyan, es mindenhol radar van, talan redukalja a fos kocsik szamat.
Vagy nem.
A problemas peldany alatt kifejezetten motorikus hibakra gondolsz, vagy az elektronikai cuccokra? Tudsz valamit errol a motorrol?
-
TaaT
nagyúr
Tegnapelőtt haver mutatta a kettesgolf forgalmiját, benne van hogy motort cseréltek, és le volt jegyezve kézzel a km állás, majdnem gutaütést kaptam amikor megláttam...
"KM: 440mm"
piqla: "de elsosorban megbizhatosag erdekelne"
1.8T-ből (a legtöbb ilyennel van szerelve) simán bele lehet tenyerelni problémás példányba
"hozza a IV-es Golf padlólemez tipikus nyűgjeit"
Hát igen, ezt kifejthette volna a szagujságíró
G4-nél pl előfordulhatnak elektronyos problémák (is)...
-
Xero
nagyúr
Ultimate kibaszás:
Meg nem nevezett cég, meg nem nevezett céges autó, és egy meg nem nevezett szervíz.
A használója szervíz után arra lett figyelmes, hogy az ablakmosó olajos cuccot fúj mosó folyadék helyett, majd nem sokkal később már semmit sem és a kerékjáratnál ömlött a folyadék.Ma megnéztük amennyire hirtelen lehetett mi a gond.
Az első probléma az volt, hogy a kerékdob betétet úgy rakták vissza, hogy az kicsípett egy darabot a csőből. Ott fújta ki magából a folyadékot. Nem gond. A hibás részt kivágtam és egy műanyag toldót beraktunk.
Előtte mosószeres vízzel átmostuk a rendszert a sérülésig amennyire csak lehetett (felönt pár vödörrel és kifúj).
Miután összeraktam ismét próba és mosás, de a fúvókákat annyira eltömítette a cucc, hogy ledobta a szivattyú magáról a csövet. Ehhez nem lehet értelmesen hozzáférni nagyobb bontás nélkül, így inkább hagytuk a picsába.
A gond ugyebár az, hogy valószínűleg a hátsó fúvókákat és a lámpamosókat is elb*szta.A kifolyó folyadék egyértelműen olajos-benzines szagú volt. Nagy valószínűséggel egy morcos, vagy vicces kedvű szerelő fáradt olaj szerűséget töltött a tartályba.
-
piqla
őstag
Az elso generacios TT-rol mi a velemeny? Napi hasznalatra lenne (30km), autopalyan. Tudom, hogy nem sportauto, csak sportoska, de elsosorban megbizhatosag erdekelne, hogy kell-e aggodnom reggelente, hogy jaj vajh' indul+e.
Az autonavigatoron olvastam, hogy "hozza a IV-es Golf padlólemez tipikus nyűgjeit". Na, ez nekem speciel pont kurvara nem mond semmit...
Barmilyen tippnek, hozzaszolasnak orulok, elore is koszi.
-
Valóban használni vettem. Ez nem változtat a tényen, hogy igen is lehet találni jó vételt. DeFranco is talált. Más kérdés h pont olyan hülye mint én és az első nyöszörgésre rohan szerelőhöz
És azt sem kérdőjelezem meg, hogy a használt kocsik 99%-ára költeni kell, de ezek a tények még nem válaszolnak meg egy rakás más dolgot amikről mi itt csak feltételezünk. Mi van ha Rhino kritériumai csak első körösek? Mi van ha van még ezen felül pénze, de zsidó rá költeni? Mi van ha annyira szerelmes lesz a vezetésbe h a következő motorkocsi egy s500 lesz?
Csak arra akarok kilikadni, hogy el lehet mondani egyszer h ha szerintünk vmi elkerülte a figyelmét, de meggyőzni nem szabad vkit akarata ellenére!(#47571) bandus: Elő kocsis v nem, mit számít? Én úgy vettem meg életem első golfját 98-ban hogy az ablakmosó tartályt tudtam csak feltölteni. De mindig akadt vki aki segített ha hülyén néztem.
-
válasz
bitpork #47569 üzenetére
igen, de azért ne akard már ezt az utat végigjáratni egy első kocsis emberkével is, akinek szemmel láthatóan fogalma sincsen a szervizköltségekről és szervizigényekről.
de, hogy kondtruktív is legyek, Rhino, én ilyen civiceket nézegetnék: [link] van belőle pár 1.4-es és 1.6-os benzines, tágas mint az állat, és tudtommal nem különösebben szervizigényes.
valahol engedned kell, az legyen a fogyasztás szerintem. ha benzint veszel dízel helyett, akkor máris kevésbé kell aggódnod a szervizköltségeken, plusz télen nem fogsz megfagyni, amíg elérsz a 6km-re lévő munkahelyedre.
7 l v 9l fogyasztás ezzel a futástelejsítménnyel 25 k többletköltség évente, ami havi 2k mondjuk. ha ez a plusz is számít neked, akkor ne vegyél autót, de komolyan. a havi költségeket meg ne pusztán a bkv bérlettele vesd össze forintosítva, hanem azzal, hogy sokkal kellemesebben eljutsz vele dolgozni.
-
-
m3tr0
őstag
Látom vannak itt érdekes dolgok...Követtem ma is a topikot de eddig nem írtam.
Azért érdekes emberek vannak..kiszámolja,hogy egy hónapban 250 km fog menni...és ennek mennyi az üzemanyagköltsége...aham...mert ha van autód akkor az úgy van,hogy 250km-t megyek...többet tuti nem.
Aztán azon lovagol,hogy őt azért támadják le,mert 3000 km-re akar autót venni...
Persze nem ezért...de ő ezt olvassa ki belőle...pff.
Vicc. Kb. mint a múltkori Hudson Hornetes srác...Rhino: vedd meg a Volvot...jó lesz az neked...3000 km/éves futásra,dízel S40 1 millióból...és az autó 980k.
-
-
-
Kornel
veterán
amúgy szegedre CNG-s autót vennék, Rick is egy CNG-s multipláról álmodozott, nem de?
-
DeFranco
nagyúr
Még egyszer kiemelem, nekem eddig (lekopogom) a "kötelezőn" kívül, ami állapottól függetlenül egy egyéves lexusra is ki kellett volna fizetni, eddig összesen 25k volt amit az autóra költöttem, és ebből 18k-t már a megvételkor tudtam (felxibilis tag csere). Szóval én pont hogy nem locsolom rá a pénzt.
-
Rhino666
addikt
válasz
DeFranco #47550 üzenetére
Ha szerinted én voltam a bunkó pöcs, akkor nem árt, ha visszaolvasol egy kicsit. Én normális hangnemben, konkrét elképzeléssel tanácsot kértem autóvásárlással kapcsolatban, ti meg lerohantok hogy hogy merészelek 3000km-re kocsit venni, vegyek inkább biciklit, motort, járjak inkább taxival vagy busszal, aztán én vagyok a troll, hülye és még csak magamra se merjem venni. Ne haragudj, de én ezt nem nyelem le, mert mások is leírták már hogy nem olyan irreálisak az elképzeléseim, mint ahogy egyes hatalmas szakértők itt állítják. Ha viszont te magadra vetted amit írtam, annak valószínűleg valami oka van...
(#47555) MunezXBK: Úgy nézem, pl. az s40-be jóval olcsóbb.
-
Kornel
veterán
válasz
Rhino666 #47548 üzenetére
az a baj, hogy ha nem volt még kocsid, akkor legalább fogadd meg mások tanácsát.
én is beleestem hasonló szituba, mint amibe te fogsz most. (de szerintem sokan mások, kivétel aki más hibájából tanul)
pályakezdőként vettem egy 10 éves seat toledo-t, mert nagy is, kényelmes is, meg megy is (lada után persze)
a kocsi ismert előéletű volt, 180k km-el, ami nem sok.
1,6 benya, tehát még a dízel szopórollerek is kizárva.
cirka egy év alatt az autó árához képest (akkor volt 800-900k) annyit költöttem rá, hogy inkább eladtam, pedig nem egy prémiumautóról beszélünk, és nem is egy romhalmaz volt, csak szépen előjöttek a 10 év körüli bug-ok.
fél év se telt el, amikor elkezdett szivatni a folytószeleppotméter, ami ahhoz a motorkódhoz csak gyáriban létezik (bosch-120k), illetve van bontott, ami mind ugyanolyan, kikopott, semmire sem jó... kipufogó is elengedett itt ott, ami egy nagyobb kocsira szintén több tízezer, a katalizátort már nem cseréltem, pedig az is cserés lett volna, ezen kívül egy kis kaszni munka is lett volna rajta már, pedig soha sem volt törve, illetve szokásos kopó dolgok tömkelege, főleg vákumcső és gumi/műanyagalkatrészek okoztak kisebb fejfájásokat.
és a kocsi csak egy évig volt meg, ha azt akartam volna, hogy további pár évig gondalanul autózzak vele, simán ráment volna az összeg, amibe az autó került. ilyen ez a popszakma(#47555) MunezXBK: nem baj, összegyűjtöd havonta 2k-nként, nem? na jó, összeszorítod a fogad, és legyen 4k
-
zenke
aktív tag
válasz
blt.62 #47539 üzenetére
Nagyon tágas, Ha az első ülés csumára hátra van tolva, akkor is vígan elfér hátul egy 2m-es ember és még hely is marad a térdénél bőven. Kényelmes. Nagyobb mint az A6. Futóműre figyelni kell, mert ha kopog az lenyel 150-200k-t.
Dízel, és csakis 1.9!Viszont ahogy nézem a kínálatot autómatára szűkítve, meghaladja a kereted.
-
aero.
veterán
válasz
DeFranco #47547 üzenetére
Én Rhino666-nak is azt mondom, tegye félre azt, ami ma itt elhangzott, menjen el egy kereskedésbe és üljön be az autókba. Említettem a japán 1.5i VTEC motort a hondákba, városba is szűken fog 7 litert enni, országúton ha végig 90-nel tudsz menni 100km-t, akkor 4,5, ha vannak apróbb lassítások, kanyarodások még akkor is kijön 5 literből. Ha nem nyomod akkor 12 szelepes módba működik. (120km/h-nál 3200rpm) A motor igénytelen, abban tényleg csak olajat meg szűrőket kell cserélni, bár nem tudom tetszik-e maga a típus. Van angolba meg békába is. Hátul nagyobb, mint egy 4-es Golf (legalábbis az angol), a térdem nem ér a támlához. A havi 7 ezres benzinkeretből kijönne, és még a havi 10k-s szervizkeret is elég lenne mivel konkrétan 2 év alatt nem kéne ennyit se rákölteni, nem elfogultság, tapasztalat. Nyilván megvételkor kéne egy vezérlés-olaj-szűrő csere, ez nagyjából 60-ból van meg, de az autó közel se kerül 1 millióba se.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Rhino666 #47548 üzenetére
Az akkor volt, most meg most van, azóta volt pár kinyilatkoztatásod. Ha rám hallgatsz, akkor azt csinálsz amit akarsz, innentől kezdve, akartam segíteni, bunkó pöts voltál, mehetsz amerre látsz. Sok sikert.
A véleményed meg nem érdekel.
Volt itt más is, aki nagy levegőt vett, mert egy nagyot álmodni, aztán mióta kiderült, hogy mégis csak hengerfejes motorral vette a sárkányt, nem láttuk. Nem te vagy az első, nem is az utolsó.
Én itt csak egy amatőr pöcs vagyok, kéthónapos autótulajdonos, de legalább annyi eszem volt, hogy hallgattam az okosabbra, és nem azzal nyitottam, hogy ideszartam az asztal közepére. Eddig nincs gond, még szívhatok, de legalább körültekintő voltam, és mellesleg nem járattam le magam nullára egy óra alatt.
-
Rhino666
addikt
válasz
DeFranco #47543 üzenetére
Nem fogod elhinni, de anno az én hsz-emre válaszoltál, amit enyhén kritizált zoo8800 fórumtárs, te meg ezt a láncot folytattad. Felőlem erősítheted a nyomik táborát meg sértegethetsz (a konstruktív hozzászólásaid ugyanis ott kimerültek, hogy legyen 1,5MFt-om, ha 1M-s autót akarok venni), de attól még legalább annyira irreális amiket mondasz, mint az, hogy egy 10 éves használt autót évekig lehet hajtani üzemanyag-költségből.
(#47549) zoo8800: Majd ha bocsánatot kérnek az érintettek, mert érett embereknél így szokás.
-
DeFranco
nagyúr
Költség-költség
A lényeg, hogy számolni kell velük. Jó, a telefonköltség pont véleményes
de minden a te zsebedre megy bármit csinálsz.
Ha meg egymilliós kereted van egy négylufis-hathifis-bőrülésesre akkor hidd el, még a tankban maradt benzint is külön kell számolni, hogy beleférj
-
aero.
veterán
válasz
DeFranco #47538 üzenetére
Miért, szerinted hova kellene számolni?
Én a vételárba kalkulálnám ezeket (kgfb, casco [de régebbi kocsira úgyse kapsz, meg nem mindenkinek igénye], átírás). Vagy elszeparálnék egy összeget erre, nyilván előzetesen kikalkulálva. Én mindig is úgy gondoltam, hogy a tényleg cserés dolgokat számítjuk a vétel utáni ráköltésre. De így van ez belsőségen meg TC-n is, a te gondolatmenetedet még sehol sem láttam, bár jogos, mert ráköltöd, de a biztosítást is egy évre, vagy negyedévente fizeted, ezzel a vásárlás kiötlésének a pillanatában foglalkozni kell.
És te elhinnél egy vezérléscsere számlát egy olyan országban, ahol a pöcsétes szervízkönyvet is az Andersen-összes mellé kategorizálja a Széchényi Nagykönyvtár?
Ha-ha, ne aggódj, nem. Elég régóta fórumozok már erre-arra, hogy ezeket tudjam. Nyilván cserélném én is, max. ha ismerem az előéletét, akkor nem. Az a 15-20 ezer nem tétel. Úgyse tudnak már olyan könyvet eléd tenni, aminél be tudják bizonyítani a valódiságát. Max. magánszemély első tulajnál, ha nem seftes az is.
-
Kornel
veterán
csak egy kis adalék.
swift 2/yaris/clio/splash/punto/fiesta méretű autókban elől kényelmesen elférek, vezettem már mindet.
184/95 vagyok, szóval átlagos, se nem kicsi, se nem gorilla.
nyilván 4 ilyen ember nem fér el kényelmesen ezekben az autókban, ilyenkor a hátul ülők szívnak, de 2 felnőtt+ 2 gyerek lazán elfér.
azt se állítom ezzel, hogy ezek az autók felérnek egy merci kényelmével, akár elől is, de ezekkel el lehet lenni évi 100k-ból(szerviz, váratlan dolgok), főleg ha benyás a gép.
kis pénz, kis foci, erre ez való, minden másra ott a mastercard -
zoo8800
veterán
válasz
zoo8800 #47531 üzenetére
Egyrészt, a beszerelt alkatrészekről van számla (még ha a beszerelésről nincs is), azt nem kell cserélni. Totál lenyomozhatatlan szerviztörténetes kocsit nem veszünk. Számlát hamisítani pedig nem egyszerű.
Másrészt az állapotfelmérésen, ami persze költség, kiderülhet egy csomó kopás, szivárgás, zajok, rohadások és sérülések. Ez alapján megint csak el lehet gondolkodni, hogy mennyit is kell majd költeni a kocsira.
Az a további 200e pedig jó eséllyel meg is marad, mert általában nem üt be a szar ennyire.
Cascot se köt mindenki.
A félreértések elkerülése érdekében szólok, hogy átlagautókról beszélek, nem prémiumautókrólKözben lejárt az időlimit, bocsi.
#47532
5 évente tuti nem cserélnék gumit, egy normális gumi tovább bírja. Páran pampognak erről, de még nem láttam egy mért teszteredményt sem, hogy mennyivel is romlik a tapadás 5 év után. Vagy ha valaki 5 év után ledobja a régi gumikat, akkor miért nem 3 év múlva dobja le? Addig nem romlik semmit?És ezt se feltétlenül kell a vásárlás után megtenni. És most kicsit kezdünk elkanyarodni a karbantartás felé a vásárlást követő kötelező költségektől.
-
-
aero.
veterán
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Rhino666 #47536 üzenetére
Hozzád nem szóltam, maradjunk annyiban, hogy nem veszünk egymásról tudomást. Jobb lesz így neked is.
@aero.: sorry, elérte a vételár 1%-át, hogy a viharba ne venném bele. A buszjegyeket nem számoltam bele, ne aggódj
Casco, biztosítás, átírás szerintem se tartozik a megvétel utáni ráköltés kategóriába.
Miért, szerinted hova kellene számolni? Hogy gondolod? Megveszem, aztán átírásra kérek kölcsön anyutól, vagy mi? Bele kell számolni, nálad kell lenni. Vagy mit mondasz az okányirodában? Hogy majd jövő hónapban lesz rá pénz? No offense, de ez csacskaság.
Az utóbbi időben szinte kötelezőként terjed ez a 300 ezret rá kell költened, mert akkor nem lesz jó autód, sőt, másnap a színe feketére vált és csörömpölések közepette megáll egy utcában, aminek a nevében van egy Z betű.
Ennyivel kell számolni, ha korrekt akarsz lenni. Aztán mindenki úgy hanyagolja el, ahogy akarja, de ha már tanácsot adunk, akkor hadd törekedjünk a szabatosságra.
Tény, hogy olajat cserélnék, esetleg vezérlést, bár sokszor ezt megteszik vétel előtt is, ehhez mondjuk illik a számla, de hogy ennyit rálocsolni azért ... meg nem minden autót slick gumikkal adnak el.
És te elhinnél egy vezérléscsere számlát egy olyan országban, ahol a pöcsétes szervízkönyvet is az Andersen-összes mellé kategorizálja a Széchényi Nagykönyvtár? A gumik persze rendben lehetnek, de nem Rinya999 barátunk egymilliós Mondeóján lesz olyan, az is biztos.
-
aero.
veterán
válasz
DeFranco #47532 üzenetére
Telefonköltség.
Az elfogyasztott Zala felvágott akciós árát a Pennyből is leírnád, amit a szendvicsbe raktál autókeresésbe közbe? No offense.
Casco, biztosítás, átírás szerintem se tartozik a megvétel utáni ráköltés kategóriába. Az utóbbi időben szinte kötelezőként terjed ez a 300 ezret rá kell költened, mert akkor nem lesz jó autód, sőt, másnap a színe feketére vált és csörömpölések közepette megáll egy utcában, aminek a nevében van egy Z betű.
Tény, hogy olajat cserélnék, esetleg vezérlést, bár sokszor ezt megteszik vétel előtt is, ehhez mondjuk illik a számla, de hogy ennyit rálocsolni azért ... meg nem minden autót slick gumikkal adnak el.
-
Rhino666
addikt
válasz
DeFranco #47528 üzenetére
No, akkor mondom: Biztosítás 22k, casco 50k, átírás, eredetvizsga 65k, ezek objektívek, ennyibe kerülnek, egyből 128k. Vezérlés csere legyen 50k, te írtad, és akkor még motorolaj, fékolaj, pollenszúrő, légszűrő, benzinszűrő stb. kb. 30k, és még mindig csak a kötelezőt hozzuk. Hol tartunk? 210 ezernél, és nem kellett hozzányúlni semmihez. Futóművet nem állítottunk, nem centríroztunk, nem cseréltünk gumit, nem töltöttünk és tisztítottunk klímát, egy illatosítót sem vettünk.
A KGFB, baleset biztosítás, teljesítményadó, következő műszaki félre van/lesz téve, ezzel nem kell számolni. Az átírást úgy ahogy van le lehet alkudni a végső vételárból, eddig 3-ból 3-szor sikerült. CASCO nem kell, semmi értelme. Marad a vezérlés csere és az olaj/szűrő cserék. Még egy drága kocsi esetén is messze vagyunk a negyed millától, sőt, a havi 10k ami nekem belefér még fedezi is! Persze ha szar van a palacsintában, akkor mindjárt tarthatunk ott, de mivel szerelővel karöltve járok autókat nézni, olyat nem fogok bekapni, ami 10 évig taxi volt és rohad az alja vagy akármi...
-
sziasztok
madár piszok ellen tudtok valami módszert vagy szert ami megvédi a lakk felületet?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
zoo8800 #47530 üzenetére
Eh... ne már
250+ casco. Ezt írtam. Legyen ez 300. 250 megvolt az előbb, plusz utazás, plusz telefonköltség (ez nálam volt egy tizes) plusz ha szivességet kérsz azt illik valamivel viszonozni, autófelszerelésre is elmegy valamennyi, plusz azért azt ne mondd már nekem, hogy egy eladósorba kerülő autón egy kutyacsontot sem kell cserélni. Jó az 300-nak hidd el, most ha kell belinkelem ide a költségelszámolásomat, de szerintem felesleges. Amúgy nekem mindegy, hogy ki mit gondol, egyet tudok, hogy én írom a költségeket, sem nem szórom a pénzt, sem nem vagyok fillérb*szó, és ilyen számokat látok. Ez így reális számomra, nem is márkaszervízbe hordom, de nem is Józsi csinálja meg két sörért, nagy gond még nem volt, a költségeim reálisak. Ennyi.
Biztosítás, adó lesz a következő évben is, azt írtam, a klímatisztítót meg ha fél évvel a tisztítás után kiszagolod, akkor jó orrod van. De hogy eladás előtt senki nem csináltatja meg, abban biztos lehetsz.
Gumit még nem vettél (5 évente 2 garnitúra az ~25k évente kapásból)
@MunezXBK: töltés-tisztítás is 5-10k között van. #47533: naugye... nekem mondjuk a tisztítás ingyen volt
-
zoo8800
veterán
válasz
DeFranco #47528 üzenetére
Légyszi olvasd át még egyszer, amit írtál. A 250 ezres szervizelésen kívüli költségként említed a cascot, aztán a következő bekezdésedben is úgy említed az adókat, mint további költségeket. Ezeket vondd is le a 250-ből. A félrehúzó futómű, nem hideg klíma is kiderül vásárláskor. A klíma tisztítás sem egy vagyon, de annak is van szaga, ellenőrizheted vásárláskor.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
zoo8800 #47525 üzenetére
Az a baj, hogy ezt úgy adod elő, hogy minden autóra igaz lenne, pedig nem.
Nem, én azt adom elő, hogy így kell számolni, hogy ne érjen meglepetés. Aztán ha két évig nem történik semmi, akkor veszel asszonykának valami szépet, vagy több marad másra. De hogy ne történjen semmi egy 10 éves autónál 2 évig...
Nagyapám Poloját (2004, 1.2 12V) eladnánk, akkor a következő tulaj nem is tudna ennyit elkölteni a kocsira. A motor láncos, tehát ha nem csörög, akkor nem kell cserélni a vezérlést. Az olajcsere 20e, a futómű, fék, karosszéria, kipuff, elektromosság rendben van. Kellene rá egy szett gumi, az 50-60e, persze ha jobbat veszel.
Anyám Corollája (2005, 1.4 VVTI) szintén láncos, az olajcsere hasonló összeg, azon a csomagtér teleszkópjait kellene cserélni. A beltér ezen újszerű, a Polon sajnos nem.Csak hogy ezekről az autókról te tudod hogy jók, amit meg megveszel, abban maximum megbízol, hogy jó. Lehet, hogy nem kell hozzányúlni, lehet hogy kell. Ami láncos, az láncos, nem kell cserélni, de ott ezt be is árazzák. Édesanyám Corsájában is 38k kilométer van 8 évesen, semmi baja nem volt soha, de ettől még egy Corsáról sem fogom ezt elhinni egy kereskedésben. És nagy valószínűséggel nem is lesz ilyen ott, mert az ilyenek elmennek kéz alatt.
De ötletem sincs, hogy lehetne ezekre akár csak negyed millát is elszórni a vásárlást követő fél évben.
No, akkor mondom: Biztosítás 22k, casco 50k, átírás, eredetvizsga 65k, ezek objektívek, ennyibe kerülnek, egyből 128k. Vezérlés csere legyen 50k, te írtad, és akkor még motorolaj, fékolaj, pollenszúrő, légszűrő, benzinszűrő stb. kb. 30k, és még mindig csak a kötelezőt hozzuk. Hol tartunk? 210 ezernél, és nem kellett hozzányúlni semmihez. Futóművet nem állítottunk, nem centríroztunk, nem cseréltünk gumit, nem töltöttünk és tisztítottunk klímát, egy illatosítót sem vettünk.
Vettünk egy fitt autót, semmit nem kellett rajta csinálni, tökéletes újszerű állapot, és bamm, 250k. Elszámoltam?
Az ember vagy vesz valamit áron alul, és azt megcsináltatja, vagy vesz egy olyat, ami árában / áron felül van, viszont alig kell rákölteni. Az átírási költségek természetesen adottak.
Árában, áron felül vettem, eddig a hibaelhárításra kb. 25k-t költöttem a fentieken túl. De még mindig jöhet akármi, készülni kell rá.
-
zsid
senior tag
A törséteszt belülről
Az eredményA V40-ben is van már SIPS, ami megakadályozza oldalirányú ütközésnél az utascella összecsuklását. Azért nem mindegy, ha valaki benéz egy jobbkezes utcát, akkor az öledbe hajtja a B oszlopot vagy sem. Persze, az is igaz, hogy az újabb kisautók is már minimum hasonlóan teljesítenek, de azok meg nem 700 000 alatt vannak.
-
zoo8800
veterán
válasz
DeFranco #47429 üzenetére
Az a baj, hogy ezt úgy adod elő, hogy minden autóra igaz lenne, pedig nem. Csak hogy saját példából induljak ki: ha Nagyapám Poloját (2004, 1.2 12V) eladnánk, akkor a következő tulaj nem is tudna ennyit elkölteni a kocsira. A motor láncos, tehát ha nem csörög, akkor nem kell cserélni a vezérlést. Az olajcsere 20e, a futómű, fék, karosszéria, kipuff, elektromosság rendben van. Kellene rá egy szett gumi, az 50-60e, persze ha jobbat veszel.
Anyám Corollája (2005, 1.4 VVTI) szintén láncos, az olajcsere hasonló összeg, azon a csomagtér teleszkópjait kellene cserélni. A beltér ezen újszerű, a Polon sajnos nem. De ötletem sincs, hogy lehetne ezekre akár csak negyed millát is elszórni a vásárlást követő fél évben. Az egyik bőven millió alatti, a másik kicsivel millió feletti darab.Az ember vagy vesz valamit áron alul, és azt megcsináltatja, vagy vesz egy olyat, ami árában / áron felül van, viszont alig kell rákölteni. Az átírási költségek természetesen adottak.
Múlt héten cseréltettem a Bravon vezérlést. Márkaszervizben, számlával, gyári alkatrészekkel, jótállással, másnapra került 60.000-be. (Szíj, görgő, vízpumpa, fagyálló, meg ugye a munkadíj.) Ha a két kedvenc szerelőmnek lett volna a cseréhez szükséges célszerszám, akkor legalább 10.000-rel lett volna olcsóbb.
-
-
Rhino666
addikt
válasz
szokeherceg #47521 üzenetére
Ja, meg fizessek mellé kétszer annyi KGF+baleset biztosítást meg teljesítményadót... Nem egy járható út.
Vagy 1.4 alatti benzines, vagy 2.0 alatti dízel lesz a fogyasztás (~7l) meg az adók (<100LE) miatt is.
-
-
szokeherceg
tag
válasz
Rhino666 #47502 üzenetére
Évi 3000km-re dízelt akarsz venni? Sztem nem túl jó ötlet.. Gondolom akkor csupa kis távokat mennél vele, egy hideg dízel nem fog neked városban 5 literrel elpötyögni. Vegyél egy combos benzinest, és akkor az az éves 4-5 tank benya minden cseppje egy élmény lesz. Szerintem
-
Revolit
senior tag
válasz
amargo #47508 üzenetére
Hát, majd megmondják az okosok a tutit, mert én csak abból tudok kiindulni amit olvastam, ugyanis végül el se mentem tesztvezetni egyet sem. A forrásaim: ez a fórum, népítélet, totalcar tesztek és google kereső, ilyenkor főleg külföldi fórumokon tulajok által írt véleményekre vadászok. Ezek alapján én végül elvetettem a második generációs almérát ebben a kategóriában. Tudom, hogy a népítélet nem a legmérvadóbb, de 181 ember mégiscsak 7 alá értékelte, míg az első széria 7,67-et kapott. (Mielőtt megkapom én is a magamét, megint hangsúlyoznám, nem csak ez alapján vetettem el!
)
-
zenke
aktív tag
válasz
blt.62 #47515 üzenetére
Így már más.
Ignis-t nem ajánlom. 1x vezettem vagy 3évvel ezelőtt, de már a 190 centimhez is full hátra volt tolva az ülés. Hasam meg nincs. Te szerintem gondban lennél vele.
Ford Galaxy, VW Sharan, Renault Espace? Ilyen vonalon kéne nézelődnöd szerintem.
Esetleg ha kp-ra eladod szerintem jobban járnál.
Vagy aki ekkora méretekkel rendelkezik az a nagybratyeszom, ő a kombi 4-es passat talán? (1999-es-ben) elfér. 150kg és 190cm. Van benzines és dízel is belőle.
-
blt.62
őstag
Szio!
Van egy 2002-es Citroen Xsara picasso 2,0 HDI-m. 160 ezer km van benne,végig a családban volt,szerviz könyves. Van 4 alufelni jó gumival és 4 lemezfelni jó téli gumival. Bőr üléses,komoly riasztós,vigyáztam rá.
Automata váltón és tempomaton kívül full extrásnak mondható. Sajnos gondjaim vannak a bal lábammal,és automata váltós autót szeretnék venni. Olyan szinten fáj a bal lábam,hogy alig tudok váltani.Az én kocsim kb.:1,1 millió körül érhet és egy az egyben cserélném. Szerintetek milyen márkájú kocsit nézzek ami megbízható az automata váltója,és nem kicsi a mérete? A méret azért fontos,mert 165 kg a súlyom és sok kocsiban szerintem nehezen férnék el. A picassoval ilyen gondom nem volt. Habár a haverom azt mondta,hogy egy automata váltós autóban jobban elférek (a kormánytól a hasam) mert nem kell használnom a kuplungot. Milyen típust nézzek automatában? Suzuki Ignist kapnák cserébe? Csak csere jöhet szóba,mert több pénzem most nincs erre. -
Zoza24
senior tag
válasz
MPowerPH #47509 üzenetére
én úgy tudom,hogy Tddi-ben van 115 LE is az én Mondeo szerelőmnek is az van,már 325000 km van a paripájában s nem cserélné le Tdci-re semmi pénzért sem
Nekem utóbbi van,az már 96Kw-os...igaz az enyémben csak 142000
(pedig 2004-es évjárat)
Tddi-nek ha rendben van tartva,kisebb a meghibásodási rátája,legalábbis a mondeo.hu felhasználóinak tapasztalata alapján... -
-
MPowerPH
félisten
válasz
akos727 #47501 üzenetére
Érdekes.... Nálam a gyári katalógusban amit az autóhoz kaptam az erőforrások résznél TDDi és TDCi volt. Mindenhol máshogy írják.
-
amargo
addikt
válasz
Kornel #47408 üzenetére
Köszönöm a segítséget! Bár mi a gond a fóbiával?
Az új pl számomra szimpatikus volt, főként mert az 5-ös elég hosszú benne - igaz városban cserébe alig lehet belerakni..
hdman:
Igen a G asztrát nagyon sokan mondják, alkatrész is van hozzá dögivel. Barátomnak 1,4-e volt és igen az olajat szereti.(#47411) joamilestoné: Corollám volt előtte nagyon elégedett voltam azzal is. A Civic-ről a száguldó koporsó jut eszembe, almera-t nem ismerem, de Revolit írása alapján kétséges.
-
giigz
veterán
válasz
Rhino666 #47467 üzenetére
Te tisztában vagy azzal, hogy mit jelent a biztonságos autó? Légyszíves magyarázd el nekem, hogy a Volvo S40 miért biztonságosabb, mint a Clio, vagy éppen a Swift. Jó, egy picit több a súlya, de annyival nem biztonságosabb, hogy emiatt elvesd az adott autót.
Nézd meg euroncap törésteszteket, ha ott elért 4*-ot, akkor utána a biztonsággal nem kell foglalkoznod, az átlagban benne van, utána már úgyis csak a szerencsén fog múlni. Nagyon biztonságos autót meg 700.000-ből nem fogsz venni.
Szerk.: Ja igen, írtad, hogy sok lufis. Jó tisztában lenned azzal, hogy egy 10-12 éves autónál nincs arra garancia, hogy az a lufi működni is fog-e.
-
akos727
senior tag
-
Rivaul
addikt
válasz
Rhino666 #47502 üzenetére
Azokat amin a ködlámpa alul kerek felejtsd is el kb 2002-3 előtt. Tdci-t ennyiért ne vegyél. Mondeo forumot olvasgasd még a saját gazdái se ajánlják. Csak a faceliftesektől érdemes foglalkozni vele azt meg ennyiért nem találsz olyat ami nem buktat. 1.8 benzinbe kereshetsz bármilyet az már nem huzatja fel veled a sz..óálarcot.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Háztartási gépek
- Google Pixel topik
- Elden Ring
- Adobe Illustrator kérdések
- Xbox Series X|S
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop 4 - i7-11G I 16GB I 256SSD I 15" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- LG 55B3 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest