Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen széket vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Egér probléma
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Bluetooth hangszórók
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- ZIDOO médialejátszók
- Autós kamerák
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
TrollBalint #218294 üzenetére
Mondjuk egyelőre nincs is rá szükség, 1-2 évente egy Condrosulf kúrával elvagyok, de 20 év múlva ki tudja… Még most fel kéne íratni magam a várólistára.
Érdekes, hogy a térdemnek abszolút semmi baja nem lett a balesetben, pedig az találkozott először az A3-as elejével, és mégis a vaskos combcsontom tört nyíltan. A mostani állapot a rengeteg műtét és egy bacifertőzés során alakult ki.
-
tboldi
nagyúr
válasz
TrollBalint #218292 üzenetére
Közvetlen műtét utánra gondoltam, hasonló felépülési folyamatot képzelek el, mint amilyen a velőűrszeg beiktatásakor, illetve kivételekor volt. Be se tudtam hajlítani eleinte, de még 4 évvel később sem megy annyira, mint a nem macerált jobbossal.
-
tboldi
nagyúr
válasz
rbalint88 #218290 üzenetére
Twizy tesztkör, körforgalom, illetve random kanyarokban is: a lábammal tudtam, hogy nincs harmadik pedál, nem talpaltam bele a fékbe egyszer sem, de a jobb kezemmel minden egyes alkalommal vissza akartam gangolni.
Nekem amúgy nincs kifogásom a különböző automaták ellen, egyszerűen nem szeretem, és kész. De nem zárom ki, hogy idősebb koromra (vagy térdprotézis után
) változzon a hozzáállásom.
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #218287 üzenetére
Jo is az pedig
kolcson autoban szolt mindket telefon es korforgalomhoz gurulva reflexbol ki akartam kuplungolni… szerencsere messze jottek mogottem
-
Bdanyy
addikt
válasz
Vismajor01 #218288 üzenetére
Toyota elvileg csinál elektromoshoz is majd manuális váltót amivel le lehet fulladni
-
Vismajor01
addikt
válasz
BigBlackDog #218287 üzenetére
Sztem nem kell hozzá semmivel se több mint az új féket megszokni egy új autóban. Elsőre mindenki lebólintja a szélvédőt
De természetesen nem kötelező mindenkinek automatát venni, mindenki azt vesz amit akar, ameddig még lehet legalább manualt venni
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Vismajor01 #218285 üzenetére
"... de mi bonyolultság van egy automata váltóban amit meg kell szokni?..."
Pl. az, hogy magas fordulaton, váltási kényszernél ne a fékpedállal kuplungolj bal lábbal.
Mondjuk nekem sincsenek ezzel problémáim, de találkoztam már olyannal, akinek kellett kis idő.
-
TrollBalint
addikt
válasz
Vismajor01 #218285 üzenetére
ez olyan, mint a dohányzás sok dohányosnál. Nem feltétlen a cigi hiányzik, hanem a mozdulat. Itt is, maga a váltás "élménye" hiányzik. Én ezt hiányolom még a mai napig is, függetlenül attól, hogy nagyon szeretem vezetni.
-
Vismajor01
addikt
válasz
szabonagyur #218283 üzenetére
Tudom, nem is neked irtam. Bár azt se tudom felfogni hogy mit jelent, megszokni az automatát? Fantom fájdalom a bal lábban v micsoda?
Máoktól is halottam már ezt és visszafele teljesen megértem de mi bonyolultság van egy automata váltóban amit meg kell szokni? Ígyis-úgyis jobb lábbal fékezel és jobb lábbal nyomod a gázt...
-
szabonagyur
félisten
válasz
Vismajor01 #218281 üzenetére
Továbbra sem írtam, hogy élvezet miatt kell manuális, egyszerűen akinek kell nem tudja az automatát megszokni (67+ éves), pár évet vezet még szerintem aztán vonat (most is sokszor megy ha olyan a hely ahova megy vonat emberi időben).
-
Vismajor01
addikt
válasz
cappa72 #218279 üzenetére
Dehogy kell nekem más megközelítés, kuplungoltam én már eleget dugóban és kenje a hajára.
A manual az egyedül a szabad kigyorsításokkor élvezetes, szépen kihúzni 2est, 3ast, 4est, vissza 2es, megint hármast, etc. Ha sokat közlekedsz igy és keveset városba' akkor naná. Autópályán és városba viszont automata a nyerő. De ezeket már megbeszéltük már párszor
Hobbi autónak kanyarkergergetésre biztos manualt vennék, de nincs pénzem ilyen autóra-fenntartásra a többivel meg nem kanyarvadászkodom (mert felborul) úgyhogy
De nem akarok egyoldalú lenni, mikor nálam van tesóm manualis Citroen Xsara VTS-e akkor azért eléggé faszul közlekedek
-
válasz
Vismajor01 #218257 üzenetére
Vagy más megközelítés kellene részedről.
(Más a karbantartási igény /és ár/, illetve amit #218258szabonagyur is említett. Nem kell lenézni a nem-automata fanokat.)
Viva manuál váltó!Tegnap olvastam (nó személyes tapasztalat!) , hogy a száraz DSG hamar megkotlik vontatástól, és elfelejti a páros fokozatokat kapcsolni. Aztán hogy ez mennyire valós, vagy csak hangulatkeltés, az más kérdés.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #218272 üzenetére
Vmi potens led mehet bele es kicsit feljebb tekerni, hogy ne csak az ut szelet vilagitsa...
-
Oslug
újonc
válasz
molnarpeter #218272 üzenetére
Még nem próbáltam, tegnapi az eset. Nem bánnám ha nappali fényben autóznék egy gtk után. Sőt, ha volna vmi éjjellátó az lehetne a legjobb. Hazafelé azt láttam, h a szembejövők kb 70-el az út közepén poroszkáltak
-
Oslug
újonc
Sziasztok! Elütöttem egy szarvas, eltűnt, valószínű jól van. Nálam a hűtök rendben vannak ezért eljöttünk, kb 40-el, nem lehetett lecsukni a motorháztetőt. Azon gondolkodom, h azt a vadászok által használt led fényszórósort nem veteti le a yard? A hűtő magasság környékére szánom. A Multipla nagyon sok bosszúságot jelenten? Úgy néz ki, h a mostani gtk-os.
-
-
-
válasz
KoVee84 #218261 üzenetére
az E11-ben az a szép, hogy békalámpás a népi neve, de a facelift utáni változat már nem is
De ezekben még úgy rémlik, nem is a változó szelepvezérléses motorok vannak, és mai napig az utcakép részei tudnak lenni, bár közel sem olyan mértékben, mint a 12-esek. A hatchback kifejezetten tetszik ezekből amúgy, még FL előttről.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Kis Tigris #218248 üzenetére
Nagykőrösi út nem kedvelt a topikban ha jól emlékszem
nameg ugye nincs közte dízel -
KoVee84
senior tag
válasz
Kis Tigris #218248 üzenetére
Én sokkal hamarabb vennék ebben az árkategóriában békalámpás corollát, mint ezeket: Például
Rozsdát ezeknél is meg kell nézni, illetve olajat csipegetheti, de ha magas fordulaton nem füstöl, akkor simán vehető. -
kulturg
tag
VW 1.5 TSI DSG-ről mik a tapasztalatok? Rövid- (városi) és hosszú távokon is használnám.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Vismajor01 #218257 üzenetére
Olyan szemely reszrere lesz aki 45+ eve manualisat vezet mar es nem tudja megszokni az automatat, probalta.
-
Vismajor01
addikt
válasz
szabonagyur #218256 üzenetére
Ez számomra csak roadstereknel es spoetautoknal lehet kifogas ugyh akkor én itt elengedtem
-
szabonagyur
félisten
válasz
Vismajor01 #218255 üzenetére
Automata sem lehet, ez kimaradt.
-
Vismajor01
addikt
válasz
szabonagyur #218252 üzenetére
Plusz fogyasztás egy dolog, megbízhatóság vitathatatlan. De felszereltség, nem sok 2010es kisautoban lesz digit klima, tempomat, tolatokamera, automatavalto, 4 elektromos ablak, kulcsnelkuli nyitás indítás..
-
Vismajor01
addikt
válasz
szabonagyur #218252 üzenetére
Jó 3000 az tényleg nagyon kevés, de én se megyek sokat(10 korul) mégis zavar a 8lityos fogyasztás, és nem is inkább a pénz hanem a nyűg h tankolni kell járni.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #218252 üzenetére
Fiat 500C?
Azért sem mondok MiTót!Vaaaagy… (1 hónap híján 2010-es)
-
szabonagyur
félisten
válasz
Vismajor01 #218251 üzenetére
3000 km-re fogyasztas lenyegtelen, 1 szemelyre a hely is elegendo ezert is Swift es tarsai az elsodleges cel.
-
Vismajor01
addikt
válasz
szabonagyur #218240 üzenetére
Hidd el, egy átlag 2010es kisautónál egy 2007es Prius mindenben többet nyújt. 2.2-2.3ért már jót kapni, eddig említett tipusoknál fényévekkel megbizhatóbb, kevesebbet fogyaszt, több helyet nyújt.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Kis Tigris #218248 üzenetére
Ha árérzékeny a választás, akkor Lacettit és a WagonR-t is megnézném alaposabban. Rozsda ne legyen, karosszériával ne kelljen foglalkozni, illetve a motor is legyen jó állapotban, ne zabálja az olajat (utóbbit nem egyszerű ellenőrizni). Ha ez megvan, akkor nagyságrendekkel könnyebben fenntartható szvsz mindkettő kis pénzből is.
-
Kis Tigris
tag
Még mindig nézegetek
Holnap megyek fel Pestre egy konkrét kereskedésbe, ahol egy sárga WagonR van. De van ott több autó is, ami a 600.000-as keretbe beleférne.
Szerintetek innen mit érdemes megnézni, aminek valószínűleg nem lesz sok a havi fenntartása, viszonylag elfogadhatók a szerelési/alkatrész árai, valamint ár/érték arányban a legtöbbet nyújtja?
-
Csaby25
őstag
Sziasztok! Max keret 6000 euró (kb. 2.3M Ft). Ami fontos lenne: ne legyen kombi, biztonságos, megbízható és olcsó fenntartás. Napi átlag 70 km (ebből kb 15 km városban). 2 gyerek és két felnőtt a max személy szám (de ez nem napi rutin). Mit ajánlotok? Én Octavia mk2, 2.0 CR TDI facelift-re gondoltam. Van jobb ötlet? Köszi!
-
#24845312
törölt tag
válasz
szabonagyur #218234 üzenetére
Mert az egy Clio, és nem több. A Megane már fölötte helyezkedik el (nem a méretre értem).
-
válasz
szabonagyur #218237 üzenetére
Corsa D 1.4?
-
Gombinyó
őstag
válasz
szabonagyur #218237 üzenetére
Ez pl sztem megér egy telefont: [link]
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #218240 üzenetére
Ugyanaz Agilában? Csak hogy bővítsük a spektrumot.
-
rbalint88
addikt
válasz
szabonagyur #218237 üzenetére
Splash? Mindent tud kb, amit a Swift
-
szabonagyur
félisten
válasz
szőröscica #218236 üzenetére
2-2,5M-ig keresek egy nagyon egyszeru, olcson fenntarthato autot kb eves 3e km futasra, nagyreszt varos neha fout. Erre eleg lenne, a meret ami kerdes mivel a vevo nem akar nagyobbat, mint ami van F Astra. Swift volt a cel eddig, de azok is irtozatosan tul arazottak mar.
-
szőröscica
addikt
válasz
szabonagyur #218234 üzenetére
Vezettem par autot mar eletemben, igaz foleg ujabbakat (ertsd 90 utan), de csak egy auto volt, amiben soforkent feltem, az a Fluence. Irtozatosan szar, tamolygo futomuve van.
-
válasz
szabonagyur #218234 üzenetére
a Renault Jettája, nafene! Vagy C-Elysee : ) ez a három elég hasonló niche-t töltött be adott gyártó palettáján
-
Gombinyó
őstag
válasz
szabonagyur #218228 üzenetére
Semennyire, az egy sedan megane. A clionál egyel nagyobb kategória.
-
válasz
molnarpeter #218198 üzenetére
Ott is volt több változás, széria végi Z14XEP-ek kifejezetten jók, legalábbis az egyik "legproblémamentesebb" motor.
#218197 Kis Tigris: A leírt keretbe nem fog beleférni egy szép állapotú.
-
szabonagyur
félisten
válasz
molnarpeter #218230 üzenetére
Igen ahhoz is nézem, kicsit olyannak tűnik a helyzete mint a City VS Jazz dolog, hogy utóbbit nagyon túl értékelik előbbihez képest, ami csak jó.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szabonagyur #218228 üzenetére
Szó szerint egy nagy Clio
Jó motor, olcsó technika, amit ígér azt tudja szvsz.
-
Oslug
újonc
válasz
szabonagyur #218228 üzenetére
Taxisok használják gázzal, sok km van bennük. Valamit csak jelent.
-
szabonagyur
félisten
Fluence 1.6 benzinnel mennyire beteg ágy? Még mindig keresgélünk autót és szembe jött egy ismerős példány, és ahogy nézem árban eléggé lenézett hasonló korú Cliohoz képest.
-
Vincent V
csendes újonc
válasz
Oslug #218225 üzenetére
Szia!
A Prius biztos zseniális autó, de ha ránézek... max a legutolsó generáció ami most jött ki, de oda kellene 15 misi még plusszba
Ma néztünk még egy 1.4 TSI Jetta-t is, szintén DSG és kb 180k KM-el, az az autó csak a praktikuma miatt esett ki, amúgy minden mást figyelembe véve jó lenne - sajnos nem tud versenyezni egy Octavia csomagtartójával. Most egy Kia Ceed kombink van és az után egy Jetta kompromisszum lenne (gyerek biciklije és hasonlókat rendesen legózni kellene a csomagtartóba)- de ahogy látom a jelenlegi helyzetet, valahol engednem kell.
Nehéz szülés lesz ez - köszi még 1x mindenkinek az inputokat!
-
imyourfriend
őstag
válasz
Vincent V #218217 üzenetére
Száguldozás ide vagy oda azért egy 1.4 tsi-nél kezdenék nézelődni leginkább, 1.0-ból rengeteg az eladó és később sem lesz könnyebb eladni.. komolyabb iromány még nem született, hogy mennyire strapabíró 250-300e km után, napi 10km-re nem vennék dízelt az nem hogy télen nyáron se fog bemelegedni ennyi idő alatt és ok mész vele távolabbra azért mégiscsak 1.4 tsi-re szavazok. Fogyasztásra nem egy 1.0 tsi vagy egy 1.6 cr tdi ha a 6.5-7 liter környéki fogyasztással megtudsz barátkozni a városban is jó szolgálatot tehet. Azért azt vedd figyelembe dsg-vel venni 300e km környékén már lehetnek dsg-t érintő javítások a kényelem egy ilyen sztori, nem világvége.
-
itouchfan
senior tag
Köszi.
Fusion klasszikus nyugdíjas autó volt, ez esetben el is hiszem, a belseje kb olyan mintha egy vadiúj autóba ülnék bele, és kívül is egy kis horpadáson kívül makulátlan, a fényezés is, lámpák is, tényleg garázsban tartott lehetett mert már szinte túl szép állapotban van. Kormányon, váltón egy kopás nincsen... Ezért is gondolkoztat el. Tudom, designban sem túl korszerű pláne nem első autónak, de nagyon praktikusnak tűnik (amikor mennék vele ritkán nagyobb távokat, akkor lenne nálam cucc, esetleg bringa hátulra ha befér az nagy előny).
-
Vincent V
csendes újonc
Sziasztok!
Köszi a válaszokat!
#218211 - Sajnos nem tudtak pontos infót adni a váltót érintő kérdésekre - "elvileg megvolt az olajcsere" - ezzel nem lettem sajnos beljebb - ezért is hajlottam az olcsóbb felé, ott még egy esetleges váltó felújítással is még olcsóbban jövök ki.
Kb. 5 évre tervezünk a kocsival, utána csere - szóval kb 50-75k km-t kellene elmennie alattunk.
Első körben automatát néztünk, feleségem is vezetné napi szinten - ő jobban szereti az automatát és hétközben az ovijáratokat leginkább ő vezetné le, ezért is kellene az automata. Én személy szerint nem zárkózom el a manuálistól, bár a pesti dugóban már sokszor nagyon unom a kuplungolást (plussz a szakadásból 3 hónapja műtött achillesem miatt is jobb lenne - kb 3 hete vezetek ismét).
Az autó fogyasztása különösebben nem zavar - a mostani 1.4 Ceed is benyel bőven 8 litert városban/pályán - itt igazból a felhasználási mód miatt érdekelt, hogy a dízel mennyire bírná a napi 10km várost és havi max 1000km autópályát.#218216 - elektromos nem játszik, nem tudjuk itthon tölteni.
A mostani benzines Octavia felhozatalban nagyon sok az 1.0 TSI a 3-4 millió közötti tartományban - annak a nagyrésze is manuális. Az 1.0 TSI-ről nincs is annyi infóm, teljesítményét tekintve nekem elég lenne, nem száguldozom sehol, megbízhatóságban, tartósságban viszont nem tudom, hogy milyen.
-
tibbike01
őstag
válasz
Vincent V #218210 üzenetére
Szia, bocsi ez nem pont segítség, de azt tudod-e esetleg, hogy bármelyiknek is volt-e hozzányúlva (felújítva, kuplungozva) a váltója?
Manual váltós nem játszik? Én 1.4 tsit vennék manuallal a helyedben ilyen árért minél kevesebb kmrel és minél tisztább, szervizelt előélettel. Pályán úgy sem kell a DSG.
-
Vincent V
csendes újonc
Sziasztok!
A véleményetekre lennék kíváncsi - a szituáció:
Adott 2 db Skoda Octaviaa.) 2015 - 1.4 TSI - DSG - 294000 km, végig márkaszervízben szervizelt, céges autó volt, szerkezetileg nagyon egyben van, a belseje sem lelakott (ha ezt valaki visszatekerte volna 150K Km-re azt is elhinném). DSG is szépen váltott, húzott az autó rendesen, futómű is rendben volt, nem voltak különös zörejek, kopogások. Külső sérülések vannak rajta (ajtókon horpadások az anyósoldali kivételével, és jó pár karc körben - de ezzel még együtt tudok élni). Ami nem annyira jött be az a felszereltség, tolatóradar is hiányzott, valamint Android autó sem volt még ebben a példányban.
Ár: 2.8 mFT
b.) 2018 - 1.6 CRTDI - DSG - 216000 km , flottás autó végig márkaszervízben kapta a kötelezőket. Belseje szép, 1-2 apróbb karc kívül, DSG is rendben volt. A felszereltsége is tökéletesen megfelelne - Android auto, parkradar, stb.
Ár: 3.8mFt
A felhasználás módja: napi 10 km ovijárat BP külvárosban, és havi 2*500 km autópálya.
Az ovijárat miatt a benzines jobb lenne, de ott a másik oldal is, hogy pályán is használnánk ott pedig jobban érezné magát már a dízel is.
Az árat, az állapotot és a felhasználás módját tekintve ti melyikkel foglalkoznátok?
Hagyjam a fenében a többet futott benzinest, és menjek a dízel felé? Az árkülönbözet tetemes, ami a benzines felé billentené a mérleg nyelvét - de ott van a külső állapot, és a felszereltség eltérések is.A válaszokat előre is köszi!
-
itouchfan
senior tag
Lehet hülye kérdés lesz, vagy almát a körtével esete, de ti melyiket választanátok?
A felhasználás 80% város, közlekedés agglomerációból meg vissza (8-15 km közötti távok), szóval takarékos, olcsón fenntartható benzines a cél. A maradék 20% hétvégi kirándulás országúton, vagy esetleg évente 2-3 alkalommal Balaton, ilyesmi, semmi nagy durranás. Mini autó azért nem játszik, inkább a kompaktokbol a kicsit tágasabbak, és ennek mindkettő megfelel, a Ford extrán.Szóval a kérdés, hogy egy Ford Fusion 1.4 benzin, 2009-es, 76.000 km, nagyon szép állapotban (ma néztem meg), 1,7 M FT - tágas, de régebbi design, nagyon szép állapotban van de csak 14 éves...
Vagy egy D Corsa, 1,2 benzin (de van 1,4 is), 2011-es, 135.000 km, ez is szép állapotban van, egykét szepseghibaval, 1,9 M Ft.
Nekem ez most ilyen sakk matt helyzet, mindegyik másért jó, de közben az áruk az meg nem kevés ennyi idős kocsikert, de ha most kell és most a jó állapotú ennyi, akkor ez van. Swift kicsi, Fiesta kicsi, hónapok óta nézem, talán ez a kettő maradt befutó és most van a közelben tényleg szép állapotban mindkettő, ezért nagy a dilemma.
-
prsq
aktív tag
válasz
TrollBalint #218204 üzenetére
Azt látom, hogy így szokás, de azt nem tudtam, hogy szabály. Hamut szórok a fejemre.
Azért kapok valami bant, hogy keresőt mertem használni? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
TrollBalint #218204 üzenetére
-
TrollBalint
addikt
-
prsq
aktív tag
Elnézést a beleugatásért, de az ilyen "asztma" , "oktáv" és társai típusú becenevekkel az a baj, hogy a kereső nem fogja ám feldobni, ha valaki Astra vagy Octavia után kutakodik.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Battlefield 6
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen autót vegyek?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Mafia: The Old Country - Fókuszban a harcok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Háztartási gépek
- Milyen széket vegyek?
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Microsoft Surface Pro 6 i5-8350U 8GB 256GB 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Gigabyte 750W
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest