Hirdetés
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 3DMark (2013) eredmények
- Milyen hangkártyát vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bdanyy
addikt
válasz TrollBalint #222064 üzenetére
Szinten ez a helyzet, hogy annyira szeretem, hogy nagyobb javítások miatt sem fogom eladni, mert tudom, hogy amire most rá tudnám újra mondani, hogy szeretem, az inkabb 8M-hoz lenne közelebb (és sajnos 8 évhez 😃).
Valszeg valami végeláthatatlan motor probléma vagy rozsdásodás lenne az, amikor el kéne gondolkozni a váltáson.[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
hobizoli
nagyúr
válasz TrollBalint #222064 üzenetére
ja csak kozben a 8 millios auto er 3 ev mulva 5-t, es 3 misit bebuktal az erteken
meg a 8 millios auton egy 1 millios javitas sokkal kevesebb "hibabol" vagy kotelezo szervizbol is osszejon, mert hiaba idosebb mar, attol meg premium arban van hozza minden
tipikusan ha 7-8 sebesseges automata, ami mostanaban kezd elterjedni a hasznaltpiacon is, hiszen utobbi 5 evben egyre tobbet adnak el ezekkel es hatterbe szorulnak a manual valtos autok, ott egy olajcsere csak abban ~200k, amit mar szeretnek elhalasztgatni addig, amire mar a mechatronika is megkukul benne az olajsartol meg az olaj elsavasodasatol, aztan akkor mar könyékig zsebbenyulossa valik a buli, es akkor azt az 1 misit akar ra is lehet locsolni csak a valto javitasara
egy regebbi 1 millios, jellemzoen manual valtos autonal ez meg fruttibol megvan
~6-7k a 2 liter 75W-90-s olaj tobbfele gyartotol, amig a motorolaj lecsopog az is
egyszerre megvan a csereje minden pl 2.-3. olajcserenel, nem kell hozza kulonleges szervizfelszereles se, meg egy olajszuro leszedo fogo semtöbb drón kell ;P
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TrollBalint #222064 üzenetére
Vagy hibásat kell venni, olcsón, aztán tudod mi van javítva
-
zgospel
őstag
válasz TrollBalint #221930 üzenetére
A műhold csak sugározza a jelet, amit korlátlan mennyiségű eszköz tud olvasni. Nem rohad le semmi. A polgári GPS eszközök 1 Hz-es mintavétellel dolgoznak, vagyis másodpercenként frissítenek.
A mai okostelefonokban található GPS chipek pontossága 5-15 méter között mozog általában, ahol értelemszerűen a pontosabbak a drágább telefonokban vannak.Vagyis egy padlógázas 0-100-at egy erős autóval valószínűleg nem tud lekövetni, de a sima közlekedést gond nélkül.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Gombinyó
őstag
válasz TrollBalint #221481 üzenetére
Viszonylag könnyű az autó, az 1.5 TSI-vel kimondottan jól halad, az 1.0 TSI 110 lovas van nekem, azzal is el lehet evickélni. 130-nál forog egyébként 3000et 6. fokozatban.
Ha lejössz pályáról országúton kicsivel 100 km/h felett meg elvan 4L alatt már jobb időben.
Sztem tök élhető. Előtte 1.2T Corolla TS-em volt, annál jobb zajszigetelés szempontjából és jobban is megy az 1.0 TSI-vel. -
molnarpeter
nagyúr
válasz TrollBalint #221481 üzenetére
Turbós, 95 lóerő, szvsz egy kisebb autóba az bőven elég. Szívó szívás a magas fordulat miatt.
cappa72: csak modoros megfogalmazásnak szántam -
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #218746 üzenetére
A teljesítmény de az javítva lett, mert ugye az alapján adózok (és persze többet írtak bele elsőre mint a valós).
#nincsbennetarcsi
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz TrollBalint #218668 üzenetére
Ok, köszi a válaszokat. Akkor ez ilyen
Az eredetiségvizsgálatról mindennel együtt 4 lapos doksit kaptam. Egy "hivatalosabb" folyamatról - az átírásról - meg semmit (a forgalmit leszámítva). Klafa.[ Szerkesztve ]
-
saen
veterán
válasz TrollBalint #218647 üzenetére
Konkrétan rá van írva a képre, hogy készletes autó.
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #218294 üzenetére
Mondjuk egyelőre nincs is rá szükség, 1-2 évente egy Condrosulf kúrával elvagyok, de 20 év múlva ki tudja… Még most fel kéne íratni magam a várólistára.
Érdekes, hogy a térdemnek abszolút semmi baja nem lett a balesetben, pedig az találkozott először az A3-as elejével, és mégis a vaskos combcsontom tört nyíltan. A mostani állapot a rengeteg műtét és egy bacifertőzés során alakult ki.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #218292 üzenetére
Közvetlen műtét utánra gondoltam, hasonló felépülési folyamatot képzelek el, mint amilyen a velőűrszeg beiktatásakor, illetve kivételekor volt. Be se tudtam hajlítani eleinte, de még 4 évvel később sem megy annyira, mint a nem macerált jobbossal.
[ Szerkesztve ]
-
prsq
aktív tag
válasz TrollBalint #218204 üzenetére
Azt látom, hogy így szokás, de azt nem tudtam, hogy szabály. Hamut szórok a fejemre.
Azért kapok valami bant, hogy keresőt mertem használni? -
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #217682 üzenetére
A MiTóban a háttámla és a deréktámasz tekerős, kvázi fokozatmentes, csak előre-hátra vannak “megállók”, de viszonylag kicsi a távolság közöttük, talán egy centi sincs. Nekem nincs igényem 1-2 mm-ekkel játszani.
-
addikt
válasz TrollBalint #217682 üzenetére
a tekerős ülésnél nem feltétlen jobb, de a karosnál 100%
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
BigBlackDog
veterán
válasz TrollBalint #217560 üzenetére
Én még jó pár évvel ezelőtt próbáltam valami páragátló bevonatot szélvédőn. Érezhetően kevésbé párásodott télen vele, mint előtte, pozitív volt a hatás. Viszont, főleg sötétben, egy idő után eléggé zavaró lett, pl. szemből jövők fényét furán törte, nem volt egészséges közlekedni vele.
Amit még olvastam/tapasztaltam; érdemes egy-két ablakot (célszerűen a hátsókat) natúrban meghagyni, hogy tudjon hova kicsapódni a pára, különben eléggé elkezdenek párásodni az egyéb felületek is.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
addikt
válasz TrollBalint #217500 üzenetére
Azért néhány tankolásonként érdemes ránézni a keréknyomásra (már ha nincs tpms)
Ha valami van, akkor előbb feltűnik, nem csak akkor, amikor már 0,5-1 baron sántít a kocsi.+ gumisok jobb helyen felteszik gépre, és ha kell, akkor centrír. De azt is lehet érezni, ha már nem oké.
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #217500 üzenetére
És a változó hőmérséklettel mit kezdesz?
-
BigBlackDog
veterán
válasz TrollBalint #217500 üzenetére
"...így mindig jóra fújják a gumisnál..."
Akarod mondani, mindig "rossz értékre"? Én gumistól még nem hoztam friss szereléssel el autót úgy, hogy a gyári érték közelében lettek volna a guminyomások (másnap, hidegen mérve).
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz TrollBalint #217500 üzenetére
Akkor a gumissal szerencséd van, itt fixen fújják 2.7-re nagy részét ha jó ha nem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #217497 üzenetére
Igen.
Btw a 4S gumi az teljesíti ezt a kritériumot. Tehát ha 4S gumid van akkor is jogosan érvényesíthető ez a kedvezmény.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
félisten
válasz TrollBalint #217497 üzenetére
Amúgy szerintem pont, hogy jól néz ki ezzel a Volvo designnal
-
vzsryl
nagyúr
válasz TrollBalint #217451 üzenetére
Ha nincs érdeklődő, akkor 9-es taktika, tehát 3.990.000.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz TrollBalint #217448 üzenetére
Ha kívül-belül tip-top, akkor meghirdetném 4,4-ért, és elvihetik 4-ért.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #217275 üzenetére
1: Benne van a cikkben:
fontos az akkumulátor cseréje. Nem akkor, amikor a kocsi nem indul, hanem amikor a kötelező karbantartáshoz tartozó akkuvizsgálat szerint csereérett.
Tehát meg kell nézni VCDS-el vagy egy terhelővillával, hogy milyen kondiban van az akksi.2: Most lehet egy világ omlik össze benned de a DSG (hagyományos értelembe véve) nem automata váltó, hanem egy/kettő robotizált kézi váltó. Úgy született, hogy kvázi két kézi váltót egybe építettek és helyetted egy automatika kuplungol és vált. Emiatt van benne DMF (kettőstömegű lendkerék). Érdemes vigyázni rá, kerülni a tartósan alacsony fordulatos használatot mert az rövidíti a DMF élettartamát.
Az olcsóság relatív, egy Audihoz képest olcsó, egy francia autóhoz képest pl drága ha bekerárat nézzük vagy az alkatrész árakat. Meg persze purttyább (hangszigetelés, felhasznált beltéri anyagok minősége).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #217275 üzenetére
Van benne DMF, a duplakuplungos váltók felépítésben közelebb állnak egy kézihez.
A hagyományos, hidrodinamikus automatákban nincs.
-
footy
addikt
válasz TrollBalint #217275 üzenetére
1. Amikor az aksitesztelo szerint csereerett. (En ezert irtam regebben hogy tobb konstrukcios hibaja van a valtonak, mert ha nem jutott bele egy normalisabb 10forintos elektronika hogy elkerulje a problemakat az azert nem a hosszutavu gondtalan egyuttletet vetiti elore)
2. Leegyszerusitve: A DSG 2db robotizalt kezi valto, annak minden nyugjevel, mint kuplung es kettomegu lendkerek (ehhez jon meg a mechatronika egyseg). Ezert szoktak ra mondani hogy nem "igazi" automata.Az Octavia a VW csoporton belul az olcso marka es ezt leginkabb a belter muanyagain es a hangszigetelesen erezni.
#217276tibbike01
Mondjuk en az erkesitoket nem epp ugy ismerem hogy a technikai reszt annyira vagnak
Talakoztam mar olyannal aki azt sem tudta mi az a kettostomegu lendkerek...[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #217275 üzenetére
Nekem az dasweltauto egyik fő értékesítője azt mondta, hogy akik az internet világában élnek és úgy mondják a tutit, hogy igazából nem erős felhasználói az adott autónak. Annak az igazsága egyenlő a 0-val.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #217252 üzenetére
Mert a vevők többnyire üveggel együtt nyitották a hátsó ajtót, ezért a kövi generációból már kimaradt. És még spórolt is vele a gyártó a dupla nyitás elhagyásával.
#nincsbennetarcsi
-
zgospel
őstag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #217077 üzenetére
10 évig kötelesek biztosítani az alkatrészellátást, szóval annyira nem kell kapkodni.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz TrollBalint #217077 üzenetére
"Megszűnt", idézőjelbe kellett volna tennem. Mint márkanév tovább él.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #217004 üzenetére
A váltó szoftvere.
Alapállapotba áll ilyenkor (resetelődött), ez néha amúgy sem árt mert ilyenkor újra tanulja a kuplungok fogáspontját is. Menni kell vele jó pár km-t most tanulni fogja egy darabig a vezetési stílusod aztán olyan lesz mint volt (ha csak nem változott a vezetési stílusod).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #216873 üzenetére
Pályán én is sokat használtam a radaros tempomatot. Sávtartóval kvázi önvezet az autó, kényelmes. Superb-el pl lementem Pestről Debi-be hogy nem kellett pedálhoz érnem és belekormányoznom sem.
Akksi csere utána váltó szoft alapállapotba áll, azért viselkedik másként.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
válasz TrollBalint #216873 üzenetére
"Piros autó az ikonja körülötte mindenféle vonalakkal"
Ha ilyen volt, akkor Front Assist.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #216584 üzenetére
Kormányzás közvetlensége, gázpedál reakciója, a csillapításon állít ha DCC-s a futómű.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #216582 üzenetére
Ja azok csak vezetői profilok, a teljesítményre nincs hatással. Váltón használd a Sport módot, attól lesz fickósabb a gép.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #216454 üzenetére
Nem, nem ugyanaz, a váltón aktiválod az igazi sport módot. A másik azt hol aktiválod? Nekem még a tempomatot lehet eco/comfot/sportba rakni (ez azt jelenti, hogy az előre beállított értéket milyen gyorsan érje el).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #216449 üzenetére
Huzd hatra ujra es vissza rakja D-be. A Superbunkben sokat hasznaltam.
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
válasz TrollBalint #216449 üzenetére
Ismét hátrahúzod és visszamegy D-be, ha jól rémlik.
-
Paxker315
addikt
válasz TrollBalint #216449 üzenetére
ezer éves dq250 (2015 júli), ott simán át lehet tolni D-ből S-be, vissza
-
Paxker315
addikt
válasz TrollBalint #216438 üzenetére
én motorfék miatt használom & szerpentinről lefelé sokat. De elég sokszor nem is üzemifékezek (ismert kanyarok, körforgalmak, nem túl nagy fordulók), csak átdobom S-állásba a kart, és rábízom a motorfékre magam. Vagy, ha utolérek valakit főúton, de még nem akarom előzni (nincs lehetőség), esetleg előzéshez készülve, ha "döglött tartományban" van a fordulatszám. Elég sokat váltogatok D és S közt, mert szeretem úgy csinálni, hogy 1.6-2.5k közt legyen a fordulatszám az idő nagy részében. Általában a fordulatszámon kívül még az olajhőmérsékletet szoktam figyelni (2.0 crtdi CUUB motorkód), nomeg az útviszonyokat Sokkal mókásabb üzemi fék használatát minimalizálva hülyegyerekeskedni, ma 870 km után 42 liter gázolajnál kattant is a pisztoly
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #216438 üzenetére
Én egy másfél éves Octavia 1.5 e-tec TSI (e-tsi) 7 gangos DSG-t használok. Ez a konfig egy álom városban, pályán, mindenhol.
[ Szerkesztve ]
-
sharp4
őstag
válasz TrollBalint #216438 üzenetére
Nekünk meg a v60 D6 úgy üvölt az öthengeres dízel motorral power módban, hogy rossz hallgatni, nyomni kell neki
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5 Tesla Model 3 LR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #216385 üzenetére
Legkésőbb a villanyautós átállással végleg kihal a manuális váltó. Akkor már tényleg kuriózum lesz egy kéziváltós kocsi. Már ha egyáltalán lehet még használni akkor robbanómotoros autókat.
Amúgy az USA-ban annyira nem elterjedt a kézi váltó, hogy: Tizenéves autótolvajokon fogott ki a kézi váltó
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #216295 üzenetére
Biztos van olyan, az esély sosem 0.
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #216258 üzenetére
Cseréld minél előbb, ha szerencséd van nem lesz semmi gond.
-
bigrob
őstag
válasz TrollBalint #216016 üzenetére
Kollégám ugyanitt vett egy ugyanilyen Octit, 2. szerviz után sikerült a jó zárat kicserélni.. Neki menet közben nem volt hajlandó zárni.
Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #216016 üzenetére
Azért óvatosan a sok nyitás-zárással nehogy zárt állapotban maradjon, mert akkor belülről kell a kárpitot szétvágni, hogy nyitható legyen. Illetve tovább terheled a többi zárat. Hagyd úgy inkább és pakolj ki az autóból, esetleg vegyél kormányzárat vagy váltózárat addig, vagy valami kamu riasztó címkét.
[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
válasz TrollBalint #215894 üzenetére
Én gépen keresek rá mindig. Itt csak azt rögzíti, ami valamiért hibás keresés volt, és ezért többször nyomtam rá. Ésszerű, nem?
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
hdanesz
őstag
válasz TrollBalint #215840 üzenetére
Az én G Astrám sem ette, pedig a rettegett 1.4-es motorral szerelt volt. Fogyott az olaj két olajcsere közt (10 ezer km), de csak 2-3dl-t.
-
hdanesz
őstag
válasz TrollBalint #215831 üzenetére
Az Opel is... De lehet ők 0.75liter/1000km-t írtak....az sem kevés.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215831 üzenetére
Franciák is mostanában. Bíznak a technikájukban... Ja nem.
Nekünk a Superb 1.8 TSI is ette az olajat anno, de azzal sem foglalkoztak amíg el nem értük az 1 liter / 1000 km-t.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215823 üzenetére
Igen, se adó se kötelezőt nem kell fizetned és online is intézhető az egész.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215813 üzenetére
Ha nagyon nem jönnek rá, akkor vonasd ki ideiglenesen a forgalomból.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TrollBalint #215673 üzenetére
Minél korosabb autó, annál nehezebb automatára vevőt találni szvsz új eladásoknak kb fele az automata (2020: 47% Európában).
-
Vismajor01
addikt
válasz TrollBalint #215671 üzenetére
Ez a téma is előkerül pár havonta, én azt gondolom városba egyértelműen az automata a király, kuplungoljon dugóban akinek 2 anyja van, autópályára tökmindegy, szerpentinre meg 1%-ban mész ahol jó a manual, szóval mindenki vegyen automatát Főleg h ma már nem különösebben rizikós hibafaktorok, és ált jobban is fogyasztanak mint a manuál társaik.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215649 üzenetére
80 foktol mar oke de inkabb 90-tol lodd neki. 125-ig boven jo vagy a 130 az mar kicsit magas. Nalad legalso ertek amit latsz, ami az olajkarterben van.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz TrollBalint #215649 üzenetére
Olajhőfok.
(Bár nekem Golfban van ennek a motornak egy erősebb kivitele, de szvsz ugyanaz.)
- 90 foktól lövöm neki, vagy ha éppen óvatoskodom, akkor 100-tól. - A 100 fokot országúton kb. 10 km alatt éri el, városban elég ehhez durván 6 km.
- Országúton, autópályán időjárástól, sebességtől és terheléstől függően 102-108 C (nyáron 105-108) az üzemi olajhőfok.
- Városban, kánikulában és egyben hegymenetben időnként felmegy 118 C-ig. Ha ezek mellé még lövöd is neki, úgy 120-122.Felesleges leállítás előtt különösebben a visszahűtéssel próbálkozni ha nem ment 120 fölé. Ha van garázsod, azt tudod tenni, hogy megérkezés után felnyitod a géptetőt és úgy gyorsabban kihűl a motortér (ugyanezt szívómotoros autóval is megteszem).
A turbó pihentetése más kérdés, azt illik hagyni lecsengeni ha előtte erős terhelést kapott, ehhez elég ha az érkezés előtti 1 km-en kíméled.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz TrollBalint #215649 üzenetére
Valós ülés olyan, mint amin tényleg legalább egy 200km-es úton derék és egyéb fájdalmak nélkül lehet ülni.
Tehát mondjuk egy Touran esetén valósnak vélem az ülést, míg az Insignia mankó ülése (meg elég sok autó ilyen ülése) kb. agglomerációig jó, nagyon max talán a Balatonig.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
user12
őstag
válasz TrollBalint #215623 üzenetére
Megerősítem én is, mi is így csináltuk tavaly, amikor vettük az autót.
07.23-án lett beküldve az ajánlat és egy hét múlva jött a díjbekérő az utaláshoz.[ Szerkesztve ]
Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen
-
Vismajor01
addikt
válasz TrollBalint #215623 üzenetére
Azert nem eszik azt olyam forron. Én nem kotottem meg egybol alairaskor mertntudtam h a masik autó hamarosan lekerul a nevemrol, igy ezt nem A00-ban habem b08ban kothetem ami nagyon nem mindegy. Kb 1 hetig allt biztositas nelkul az autó es amikor megkotottem akkor vmi 1500 ftot? Kellet kifizetnem mind fedezetlensegi dij v mi a fene.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Paxker315
addikt
válasz TrollBalint #215506 üzenetére
"megtuningolja valaki, azért csinálja, mert hajtani akarja "
Teljes téveseszme Van, aki azért, mert kíváncsi, és, optimalizáltatni akarja a motor-váltóprogramot, dízelnél még a fogyit is csökkenteni decikkel. Én csipszeltettem, de ugyanúgy 120-125-tel pályázok, főúton sem megyek kétszámjegyű értékektől gyorsabban.
Attól, hogy van tarcsi, nem kell kihasználni. Én egy jobban fogyasztó, jobban használható bódét kaptam a csipsztől, már a próbaúton teljesen biztos voltam benne, hogy ezt bűn lenne nem meglépni. : )
értelmezd a tuning szót SZÓ SZERINT. Nem "overclock", nem "húzás", hanem. Hangolás, finomhangolás, beállítások optimalizálása.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215479 üzenetére
Manual mód olyan, de nem is kell erőltetni nem azért vettél automatát, hogy magad váltogass. Én egyedül akkor használtam ha pl a Mátrából jöttünk haza akkor legyen rendes motorfék. Amúgy kb sosem, mert a 7-es dsg szoftja jó volt és gyors. Igaz volt 400+ Nm noymaték, ott nem nagyon kell visszaváltogatni mert az alacsony fordulatról is megindul. Egy benzines azért más karakter még akkor is ha turbós.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz TrollBalint #215479 üzenetére
Siman lehet, hogy nem volt akkora eroszukseglet, hogy visszavaltson. Nekem 1.5t-gdi hyundai van cegesben, az is sokszor hagyja “eroltetni” alacsony fordulaton, de ez csak szubjektiv, amikor 1500-tol megvan a teljes nyomatek, tenyleg nem feltetlenul szukseges visszavaltani, meg ha fulre ugy is erzi az ember
Egyebkent szerintem is csippeltesd szet nem kell esz nelkul, de 240-250 lo sima a motornak es valtonak is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TrollBalint #215479 üzenetére
Alin van olcsón csavar kupak szett, de tippre az a pár darab gyáriban sem lehet csőd.
-
Vismajor01
addikt
válasz TrollBalint #215479 üzenetére
Nagyon menő a színe!
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #215479 üzenetére
Szép! Sportban azért nem vált vissza legtöbbször, mert amúgy is magas fordulaton tartja és nincs rá szükség, persze, ha padlózod ott is visszavált. Emelkedő közben pedig ne válts, mert az nem tesz jót a kuplungnak.
Nekem van kupakom, írok pm-et.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz TrollBalint #215479 üzenetére
viszont a 2.0 csíben ez olejos DSG, jól sikerült (DQ381?). Ismerve a motor-váltó tarcsit, én egész biztosan már most vinném csipszeltetni, még a váltónak is jót tehet. Sok örömet a bódéhoz és gondmentességet
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215459 üzenetére
Gratula!
Törött tükörnél fütyülhet a szél, kell egy új tükörház és kész. De előtte jó lenne pontosan lokalizálni a zajforrást, nehogy feleslegesen cseréld.
Ülés baba, a Volvo nagyon magasra tette a mércét, ha ahhoz képest ok akkor az nagy érdem a Skodának.
DSG: sajnos ez ilyen, a jó emisszió és fogyi miatt programozták így. Sajnos mindegyik ilyen... Nálunk a Passat is meg a Superb is ugyanezt csinálta. 60-nél 1100-on erőlködött a motor.
Ha nagyon zavar akkor lehet a váltási pontokat módosítatni utólag (LA Chip pl csinál ilyet). Vagy átrakod S-be vagy manuális módban használod.Kickdown-ra visszavált (a gázpedál alatt vagy egy kapcsoló, ha azt benyomod akkor indul a tűzijáték) de azt csak meleg motornál használd.
Fogyi bomba jó.
#nincsbennetarcsi
-
hdanesz
őstag
válasz TrollBalint #215468 üzenetére
Az én Superb-em (hatos DSG) és Octavia-m (hetes DSG) ilyenkor mindig visszagangolt és go. Még közepes gázadásra is.
Ahogy focvis is írja. -
veterán
válasz TrollBalint #215468 üzenetére
Váltó fül nincsen (az amúgy is csak akkor működne, ha manual állásban lenne, nem? )
Nem. VAG DSG-nél a váltófül D-ben, S-ben is működik. (De ha nincs, akkor nincs, a való életben ritkán van rá szükség.)
egy határozott mozdulattal megnyomom a pedált) erre elkezd 5.-ben gyorsítani, szép lassan
Határozottan emlékszem, a 6-os DSG-s Golfom erre visszaváltott, autópályán nagyobb sebességnél is alig tudtam 6-ban gyorsítani, mert rendre visszatette 5-be.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz TrollBalint #215468 üzenetére
amire szívesen visszanézek a parkolóba.
Ez egy nagyon fontos összetevő szerintem!
(hány autó elbikott a vizuális vizsgán...)(volt, aki azt mondta, hogy miért nem vesszük meg a legolcsóbb 7 személyest - amikor régen olyat kerestünk; favorizálva a Dacia Duster-t. Családnak megmutattam, hát.... majdnem megkergettek sodrófával, pupmával...)
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
nagyúr
válasz TrollBalint #215459 üzenetére
Ó.. hát meglett!
Gratula!
Nektek sem volt rövid az út eddig.
Leljétek kedveteket benne, és legyen sok baleset- és hibamentes km! 👍(Képeket, vagy egy képes blogot kérünk!)
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
veterán
válasz TrollBalint #215461 üzenetére
Gratulálok!
Mielőtt hozzányúlnának a váltóhoz, igyekezd megszokni a kezelését, nem kell lapadlózni, a gázpedál hirtelenebb megnyomására is visszavált, illetve ha van a kormányon váltófül, húzz azon egy mínuszt.
(Ha belepiszkálnak, inkább a motort pöcköljék meg.) -
vzsryl
nagyúr
válasz TrollBalint #215459 üzenetére
Sok balesetmentest!
Képeket kérünk, most!
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
BigBlackDog
veterán
válasz TrollBalint #215459 üzenetére
DSG remapra érdemes beíratni valahová.
-
Daffchy
őstag
válasz TrollBalint #215311 üzenetére
Sajnos a '18-as az már túl új nekem...
Nagyon max 4m a keret, de az tényleg a plafon.
Nincs itt egy TSi szaki, eddig kimaradtak az életemből, de most jó lenne képben lenni, mert a VW konszernen belül van annyi variáció mint égen a csillag. -
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215170 üzenetére
Kezdetben 60k km aztan duplaztak. Vetel utan csereld le es akkor sokaig nem lesz gondod ra.
Amugy grat, majd johetnek a bovebb infok!
#nincsbennetarcsi
-
hobizoli
nagyúr
válasz TrollBalint #215170 üzenetére
a Skoda szerint azert nem kell, mert gariidot kibirja...
utana meg elso tulaj el szokta adni az autot
ugyhogy onnantol kedzve oket nem igazan erdekli, mert az elso tulaj valszeg mar vett egy ujabb autot naluk, mert az alacsony karbantartasi koltsegei miatt neki megerte
masodik-harmadik.....-sokadik tulaj meg mit elszopik vele, az nekik nem tenyezo
de nyilvan jopenzert tudnak adni neki majd bele masik valtot, meg termeszetesen nagyon szivesen be is szerelik...csak kb egy GTK kozeli javitas lesztöbb drón kell ;P
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TrollBalint #215170 üzenetére
Márkaker tudja, eleinte 60 ezer volt a periódus, újabbaknál mintha ritkább lenne, de konkrétan nem tudom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215118 üzenetére
Patent az a Skoda akkor. Megy az mint a kokainos medve.
Olajfogyi nem para, ha hetvegi auto indulas elott ranezel es kesz. Ha napi hasznalos akkor meg mondjuk tankolasonkent.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz TrollBalint #215081 üzenetére
Pár napig nem olvastam a topikot, picit bánom, hogy visszaolvastam.
Első kézből, nem az ismerősöm ismerősének az autója, a 2.0 TSI egy k. jó motor, 3 példányba beletettem 110 ezer km-t. Volt egy korai 2013-as gyártás, abban cserélni kellett a tényleg drága termosztátot. Volt egy amiben a márkaszervizes gyertyacsere során tönkre ment a trafót és a gyertyát védő szilikoncső, ingyen cserélték, amúgy filléres tétel. Való igaz, az enyém évente kér 2 liter olajat pluszban, ami legyen 10 ezer Ft extra éves kiadás.
Megy mint az ökör és keveset fogyaszt. A dupla befecskendezés miatt nem kokszosodik.Na és szintén első kézből tapasztalat, van egy 2.0 skyactiv Mazdám pár hónapja. Nem rossz motor, jól fogyaszt. Pont.
Hozzá képest a 2.0 TSI úgy jár, mint egy doxa és bármikor megeszi reggelire.Android Auto. Eddig s.k. 2 db "Mazdaba" tettem bele utólagosan, ez ne tartson vissza a 6-ostól.
Magamnak nem vennék Skodát, mert a feleségemnek nem tetszik, de a motorja szvsz egyértelműen jobb. A kasztnija viszont elég kommersz, cégautós.
Köszönöm a figyelmet!
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TrollBalint #215070 üzenetére
A Thor kalapács jó határvonal, bár egy idő után az új motorokat berakták régi karosszériába is. Köbcenti alapján 2400 és 1984 ccm motorok a régi 5 hengeresek, ott kifejezetten ritkán van komolyabb baj, újak 1969 ccm, olajfolyás és -evés is megesik, talán javítottak rajta idővel.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215081 üzenetére
Ami ebben van az ok, a régebbi motorok (hajlamosak henger fejesedni) meg a kis ccm-esek a kényesek inkább. Meg sztem neked felesleges az AWD, nekem a telekre járás miatt lenne hasznos.
150 ló nem para, kell egy chip-elés és kész az erősebb autó.
#nincsbennetarcsi
-
Bdanyy
addikt
válasz TrollBalint #215081 üzenetére
Van a régebbiekben is, bár jó kérdés mennyire használható. Pl [link]
Lehet ez is kényelmes, de nekem ez a beltér (főleg a lebegő középkonzol) azokra az volvokra emlékeztet, amiket 10+ éve néztem még kocsikeresésnél (Akkoriban még nagyon tetszett, de az új sokkal jobb szerintem). Ennyit sajnálnék rá, pedig lehet tartósabb az újnál.
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TrollBalint #215081 üzenetére
Laurin&Klement, legmagasabb felszereltség. Ha kevés a lóerő, akkor meg csipsz több köbcenti kevesebb lóval kisebb fajlagos terhelés=tartósabb jellemzően, van 110 lovas 2.0 TDI is. Eurofleetnél meg tudod nézni részletesen a szerviz listát és káreseményeket is (ha volt).
[ Szerkesztve ]
-
Bdanyy
addikt
válasz TrollBalint #215060 üzenetére
Az automaták közül is előfordul, amiben van, pl pont a skodában. De ha a kettőstömegű visszatartó erő, akkor a klíma is legyen, mert hasonló áron lehet a klímakompresszor csere (legalábbis nekünk vwnél annyi volt. De ezek az injektorokhoz, nagynyomásúhoz képest úgyis eltörpülnek )
Egyébként mi a baj ezekkel a volvokkal? Ismerősöknél még mindig a leginkább problémamentes típusok közé tartoznak, a második generációs xc60 a legkényelmesebb autó amiben ültem, úgyhogy örülnék ha nem kéne kukázni a listáról, amik egyszer szóbajöhetnek
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215078 üzenetére
Most éppen erre vok ráállva: [link]
Octávből L&K-t kell nézni abban otthonosan éreznéd magad.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215068 üzenetére
Kíváncsi vagyok a Superbhez képest milyennek érzed majd minőségre a belteret.
#nincsbennetarcsi
-
Xero
nagyúr
válasz TrollBalint #215072 üzenetére
Ez FL elotti, tehat meg nincsen CarPlay es AA.
A Revolution fentrol a 4. felszereltseg volt, bar ezen is mindig varialtak, lehet akkor fentrol a masodik (Revolution, Revolution Top, Takumi, Takumi Plus).
Ha van ulesszelloztetes es tetoablak akkor valoszinuleg full. -
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #215060 üzenetére
Szerintem egy letérdelő automata váltó nagyobb szívás anyagilag, mint egy lendkerék, de te tudod. Ráadásul a duplakuplungosoknál jellemzően ugyanúgy van DMF.
De dízel esetén nagyobb kockázat a befecskendező rendszer és a részecskeszűrő.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215060 üzenetére
Kínai Volvo, ezt gyorsan engedd el.
Skodát nézzétek meg, aztán írd meg mik a tapasztalatok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
hdanesz
őstag
válasz TrollBalint #215063 üzenetére
Hmm, ezt nem tudom. Én már mindkét motorról olvastam, hogy ne várjunk 30 ezret...hiába annyi a gyári ajánlás is.
A saját autóimban mindig 10 ezrenként cserélek olajat, akár új akár régebbi. Mindegy, hogy benzin vagy gázolaj. Lehet egy használt autó esetében már nem sokat használ, de legalább nekem placebo.
-
BigBlackDog
veterán
válasz TrollBalint #215060 üzenetére
Én nem erőltetném a kínai motoros Volvót. Ha jól sejtem, ebben már az van.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz TrollBalint #215060 üzenetére
Nővéreméknek 2020-as évjáratú van, a kétezres benzines. Nekem kicsit bunkeres hatása bent, ahhoz képest hogy mekkora autó kivülről. A bőr-szövet kárpit áldás lehet ebben, mert a normál bőr az hajlamos szénné pirítani nyáron. Még a nővéremékében lévő borostyán színű is...nem csak a fekete.
A legtöbb funkciót az érintőképernyőn lehet kezelni, nekem ez hatalmas mínusz. Nekik 18-as kerékkel van szerelve, azt eléggé hallani menet közben. A 17-es gondolom halkabb.
Úgy látom 30 ezrenként járt olajcserén sajnos. De többet nem tudok mondani...majd a szakértők.
Ami érdekes, hogy nővéremék azt mondták a 2019-es 2.0 CR TDI Laurin&Klement Octavia-mra hogy erősebbnek és halkabbnak érződik mint a V60.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215043 üzenetére
Proba ut kell. Volt olyan auto ami papiron jo lett volna de probakoron ugy kovalygott hogy azonnal offoltam a markat.
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
válasz TrollBalint #215043 üzenetére
Azért ergonómia, lábaid elférnek-e, üléspozíció, váltásérzet, tükrökbe mit látni, váltó kiosztása stb
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215043 üzenetére
Trafó az nem de a csillapító élettartama az viszont igen.
Valóban a kérdés az, hogy akarsz/mersz többet áldozni/kockáztatni a potensebb motorért vagy sem. Mondjuk ha éppen pl Trieszt külsőn a Lidl parkolóban nem indul be a kocsi, mert a gyújtótrafó bemattolt az necc. Bár hiába szívó ha külföld akkor is kötök assistance biztosítást. Egy defekttel még elbánok mert van pótkerekem de pl haver járt úgy, hogy autópályán elütött egy előtte átrepülő verebet ami kilyukasztotta a hűtőt és elfolyt a hűtővíz. Na az ilyen védhetetlen hiába van alattad a világ legmegbízhatóbb szívómotorja...
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest