Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Vismajor01 #217793 üzenetére
Outlander szar azért olcsó. Gyűjtsél még. Pályán ha kifogy a villany akkor 10+ liter lesz a fogyid és még csak nem is fog menni. Az RX után eret vágnál az tuti.
-
szebe
addikt
válasz
Vismajor01 #217793 üzenetére
Nem az Outlandernek van híresen szarul degradálódó akksija?
-
válasz
Vismajor01 #217793 üzenetére
Azért azt ne feledd h a méterrel a gyári (értsd papíros) hatótáv is csökken!
MOD
Plusz a suv mozgatásához sokkal több kell. Hansnál a gyári papíros 50, 45 volt már újonnan is. Most 250+nál meg már csak max 40km ha minden ideális. -
Vismajor01
addikt
Tudjátok, hogy most RX400H-val szelem az utakat
De kéne nekem egy PHEV mivel itthon ingyé' tölteném.
1. Mitsu outlander
Talán nem a legjobb PHEV-konstrukció de különösebben nem problémás, és 4 millától kezdődik, 25-30 km megy el elektromosan
2. Passat GTE
Nem SUV ami "visszalépés", viszont nagyon jó konstrukció, 50 km megy el elektromosan, tágas csomagtérrel. Viszont 5.3-tól indul.Az RX-et sztem olyan 3.7-3.9-ért tudnám eladni, és nagyon nem mindegy mennyit kell ráfizetni, sajnos jelenleg elég fontos pont
ÉRdemes ránézni az outlanderre vagy inkább gyűjtsünk még gte-re?
-
Szada85
aktív tag
Ha jól emlékszem talán nem mindegyik 1.4 TSI ACT-s, ha megnézem a német [wikipedia-Leon 5F oldalt, ott is hasonló az infó.
Fogyira pedig lesd meg szerintem a Spritmonitor.de - oldalt mindkét típusra, elég jó képet lehet kapni.
-
Jazz
veterán
20k km / év mondjuk, ennek nagyrésze autópálya. Szóval alacsony légellenállás előny. Csomagtér min. 450l+, és 5 ajtó.
A leon ST-n (kombi) kívül tetszett még a hyundai i30 fastback (cupé 5 ajtó nagy csomagtérrel), de sokkal drágább. Kár. Pedig ez lenne az igazi, vagy egy vw arteon, az is hasonló.
-
Jazz
veterán
válasz
vzsryl #217783 üzenetére
Ha az 1.4 fogyasztása is közel azonos mint 2.0 diesel akkor inkább előbbi. Mennyi lehet a difi, fél liter?
És akkor az 1.4-ből mind ajánlott, bármelyik mehet? 120le, 140le, 150le? Egyik se kompresszoros, mind szíjas, és tartósságra fogyasztásra is azonos?
Leon autó típusból meg szívem szerint egy non-FR-t preferálnék mert az FR 130mm-re ültetett, és keményebb a rugózás. Nekem ez nem kell. De az összes 140-150Le verzió szinte csak FR.
Illetve Act sem kellene, ha nem muszáj, jobb örülnék egy olyan autónak ahol nem nyomtak 100k km-t 2 henger üzemmódban...
(Többieknek is köszi a válaszokat)
-
gurl
tag
Sziasztok,
BMW F10/F30 tapasztalatok/velemenyek?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #217782 üzenetére
Azokbol a Leon-okbol nem volt Phev.
-
vzsryl
nagyúr
Ha DSG-s kell, akkor csak a 2.0 TDI, mert az 1.4 TSI-nél csak száraz volt. Pont most pár napja vezették le a VAG topikban, hogy miért kell kerülni a száraz DSG-t. Ha a manuális is játszik, akkor nyugodtan mehet az 1.4 TSI, mert az is jól fogyaszt, jól megy és jobban bírja a rövidtávokat. Természetesen a dízel jobban eszi a kettőstömegűt meg a részecskeszűrőt.
-
molnarpeter
nagyúr
-
Jazz
veterán
Sziasztok,
Gondolkozok 1.4 tsi 2013-2020 gyártott leon v. Leon st-k között, illetve 2.0tdi között.
A gond az hogy főleg a fenti tsi-ből rengeteg féle készült. Turbó+kompresszor, csak turbó, száraz, nedves kuplung, 120, 140, 150Le, ACT (2 henger üzemmód), nem act, stb....Nem tudom hogy: Melyik a megbízható melyiknek jó a fogyasztása melyik tartós Melyik ajánlható jó szívvel melyik milyen? Melyiket szabad melyiket nem? Kettőstömegű van?
És a tdi? Város is lenne, de sok hosszútáv is. Részecskeszűrő? Kettőstömegű? Közösnyomócső tartóssága? Porlasztók?
Megköszönném a vélmeényeket. Köszi :)
-
Sziasztok!
Erről a K14 Nissan Micra-ról kérnék véleményeket. Ilyen tetszik a páromnak. 90% városi használat lenne. Van olyan ismert hibája az ilyen Micra-nak, amiért kerülni kellene?
-
pit stop
addikt
válasz
molnarpeter #217778 üzenetére
Azt olvastam érdemes inkább faceliftes V40-et venni, abban viszont már csak a saját dízelek voltak.
Szerintem az egyik legnagyobb itthoni Peugeot flottája volt cégnek ahol voltam, flottás srácok azt mondták minél nagyobb annál megbízhatóbb 1,4-1,6,-2 kategóriában PSA dízel.Ha már így kérdezted elég széles skálán gondolkozom:
Peugeot/DS 2,0 dízel
V40 Volvo 2015+ környéke
Mazda 3 2 literes benzin, 120 ló, 2015 környéke
Audi A1 2013 körül
Mercedes A180 benzin 2013-14 körül -
pit stop
addikt
válasz
molnarpeter #217775 üzenetére
Pedig arra az a mondás, hogy ott a 2 literes sajátjuk jobb, ha dízel
akkor ez még 1,6 psa-nál is rosszabb
Köszönöm válaszokat!
-
pit stop
addikt
A Volvo v40 2.0 D2 -es 120 lovas motorjára van esetleg tapasztalat, az mennyire vehető?
Tudom, hogy nem egy erőgép, és hogy a Volvo saját motorja - illetve szokásos dízel gondja lehet - ezeken felül? -
BurgBurg
tag
Sziasztok!
Grande puntobol melyik motorvarianst erdemes venni?
Elore is koszi a valaszt. -
dong86
csendes tag
válasz
batai15 #217752 üzenetére
Nekem 1.6 PT GT- 225 van a cégesben, nem szabad elhúzni az olajcserét és akkor elvileg nem lesz gond. Már úgy vettem át 0 km-es korában hogy 5 ezerre be volt programozva egy kötelező olajcsere, és amúgy 1 év/20 ezer km-re van állítva. Mondjuk magamnak megvenni kétszer is meggondolnám így pár évesen a brutális értékvesztés miatt. Volt a csoportban egy olyan akinek fullos kombija volt, 2 évesen alig több, mint a feléért tudta eladni mint amennyi az új listaára volt. Amúgy elég jó autó: még a 19-es kerekekkel is elég kényelmes, nem tudom ez mennyiben tudható be az állítható futóműnek. A kormányzása majdnem 3-as BMW szintű(előtte MSport F31-esem volt) elég jól megy és vegyesben egy 7-8 literrel járok el vele. Egy hátránya van, hogy elképesztően szűk belül.
-
#24845312
törölt tag
válasz
Bondix #217758 üzenetére
Itt utána tudsz nézni a körülbelüli fogyasztásnak:
https://www.spritmonitor.de/ -
Qru
MODERÁTOR
Volt valaki aki keresett ingyenes Eurotax hozzáférést. Itt van egy link egy svájci oldalhoz ahol ez megtehető: [link]
Betettem az összefoglalóba is.
-
Bondix
aktív tag
Dehogy várom meg mar tankoltam is
Csak kíváncsi voltam mennyi az annyi hogy tisztába legyek vele ha netán úgy vagyok h benzinkút nem mellettem van. -
Bondix
aktív tag
válasz
szebe #217756 üzenetére
Az én képemnel nem nulla a nulla hanem első csík
Qru
Persze nem akarom teljesen csak h tudjam mi várható azért kérdezemDe akkor ha mondjuk városi átlagom legyen 8l
Akkor 100km-en átlagosan 8at fogyaszt, azaz 100/8= 12,5
Akkor ha van benne manual szerint 7L akkor 7x12,5= 87
Tehát akkor kb 80 km van még benne ilyenkor amikor ki villan? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Bondix #217755 üzenetére
0 az a kifogyott (illetve többnyire még van egy pici benzin a tankban akkor is ha 0-t mutat de inkább ne próbáld ki). Szóval előtte jelez, akkor már a tartalék üzemanyaggal mész. Nem érdemes ennyire kijárni, mert a tank alján összegyűlt koszt/üledéket (pláne egy idős autónál) könnyen felszívhatja az üzemanyagpumpa.
-
Bondix
aktív tag
No elhoztam a SEAT-ot
Hát Kíváncsi leszek leginkább a fogyasztásra azt mondják 6L átlag
De ugye függ h város vagy országúti...
Az Audinak volt 9,5-10 az átlag városba olyan 10-11 országút az pasz 7-8 szerintem.Viszont rögtön egy okos kérdés mivel ez nem jelzi nem írja a km amit megszoktam és mem vagyok képbe a benzin mutatóval mennyi az annyi
Mennyi km van még benne ha most villant ki és így áll :
Meg amúgy ha első második csík az kb hány km?
2000-es Seat Ibiza 1,4 Select a kocsi a fogyasztás miatt -
válasz
dong86 #217748 üzenetére
Peugeot-ról ha kérdeztek én eddig azt mondtam csak dízellel, de akkor 1.5-re már ez sem igaz... Mondjuk friss árlistára ránéztem se 3008-hoz, se 508-hoz nem adnak már 2.0 hdi-t... Szóval a válasz már egyszerűen a nem kéne lesz ezentúl... Pedig szép kasztnik szép belsővel.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #217746 üzenetére
azert a szervo javitasa messze nem annyi ammo, mint egy CP4-s CR pumpa felujittatasa...
....foleg nem akkor, amikor mar telefosta spénnel az egesz uzemanyagrendszert is -
molnarpeter
nagyúr
válasz
rbalint88 #217745 üzenetére
Ami céges 1.4 dízelt használtam egy darabig én is, 200e km felett lett eladva, mostani Grande-hoz képest pl toronycsapágy nem fogyott úgy azt hiszem, rugók és lengéscsillapítók bírták, meg stabpálca sem volt olyan fogyó dolog. A 15" acél kerekekkel is gokart volt, azt bírtam benne, és mondjuk Focus ellenében egyszerű hátsó futómű... Nem egy rossz darab összességében, persze nem is hibátlan. Ahogy nézem, ami Bosch befecskendezős, az ledarálódó CP4, a Fiat örökös CP1, cserébe drágább a vezérlés. Fiatban nincs kettőstömegű, de szervó javítás kell előbb-utóbb. Nem lehet nyerni
-
rbalint88
addikt
válasz
itouchfan #217742 üzenetére
Fiestanak nagyon jo futomuve van, mint a Fordoknak altalaban. 1.6 dizelbol van 75 lovas, fixgeos turboval, talan dpf nelkul
Sogornomnek volt olyan, mokas kis gokart. Egy chip kell neki, mert nagyon vissza van fogva, de amugy egy igazi gokart, tok elvezeteset lehet vele autozni.
-
itouchfan
senior tag
válasz
molnarpeter #217743 üzenetére
Első autó lenne, mivel eddig a családi SX4-et használtam amikor szükségem volt rá, de már nem tudom megoldani így, gyakrabban kéne vezetném. Ahogy számolgatom, kb 120-150 km mennék / hét, plusz egy két hosszabb út lenne még évente, tehát kb 8-10.000 km lenne nagyjából.
-
-
itouchfan
senior tag
válasz
szebe #217735 üzenetére
Köszi. Egyébként egy dízelmotoros Fiesta (1.6) nagyon elvetemült ötlet? Többnyire ilyen 10-20 km közötti távokra lenne használva, nagyrészt városban, de nem a legnagyobb dugókban (szerencsére nem akkor járok, hanem forgalommal ellentétesen). Azt olvasom több helyen, hogy nagyon takarékos.
-
válasz
focvis #217740 üzenetére
Jogos, csak annyit mondtam, hogy adja hozzá a listához, de azt nem úgy értette, hogy természetesen az előbbi elv alapján.
Most már javítva.
Közben hozzáadtam még néhányat, amit nem vettem észre hogy hiányzott.
Szóval:
1 Lexus
2 Toyota
3 Mazda
4 Honda
5 Subaru
6 Hyundai
7 Kia
8 Audi
9 BMW
10 Porsche
11 Mini
12 Buick
13 Infiniti
14 Acura
15 Genesis
16 Nissan
17 Volkswagen
18 Suzuki
19 Skoda
20 Mercedes-Benz
21 Seat
22 Peugeot
23 Ford
24 Opel
25 Renault
26 Chevrolet
27 Mitsubishi
28 Lincoln
29 Citroen
30 Volvo
31 Smart
32 Cadillac
33 Dacia
34 Ram
35 GMC
36 Alfa Romeo
37 Land Rover
38 Tesla
39 Jaguar
40 Jeep
41 Dodge
42 Chrysler
43 Fiat -
válasz
BigBlackDog #217737 üzenetére
Szóltam neki, 26-27, többiek hátrébb.
-
Megkértem a mesterséges intelligenciát, hogy a rendelkezésre álló rengeteg különféle forrásból származó megbízhatósági márkaranglistából és különféle statisztikákból gyúrjon össze egy közös, összesített rangsort elromlásmentességet illetően. Íme:
1 Lexus
2 Toyota
3 Mazda
4 Honda
5 Subaru
6 Hyundai
7 Kia
8 Audi
9 BMW
10 Porsche
11 Mini
12 Buick
13 Infiniti
14 Acura
15 Genesis
16 Nissan
17 Volkswagen
18 Mercedes-Benz
19 Ford
20 Chevrolet
21 Lincoln
22 Volvo
23 Cadillac
24 Ram
25 GMC
26 Alfa Romeo
27 Land Rover
28 Tesla
29 Jaguar
30 Jeep
31 Dodge
32 Chrysler
33 Fiat -
batai15
félisten
Egy Peugeot 508ba mennyire ajánlott az 1.5 HDI ? Illetve mennyire lett megbízhatóság motor ?
-
itouchfan
senior tag
Sziasztok, továbbra is bénázok itt a vásárlással, de most egy konkrétabb kérdésem lenne, két kiszemelt van jelenleg (városi, agglomerációs használatra).
Opel Corsa D 1,2, 2011, 130k KM, 1,8 M Ft
Ford Fiesta 1,25, 2009, 149k KM, 1,7 M Ft.Tudom, konkrét állapot sokat számít, de fenntartási költségek, fogyasztás, stb szempontjából melyiket érdemes választani?
-
kisza25
félisten
válasz
molnarpeter #217723 üzenetére
Az itthon is megvan
-
válasz
molnarpeter #217726 üzenetére
Ne is mondd, Nézegetem az EVket és hát minden egy marék lepkefing ami az előélethez tartozik. Ami a legdurvább hogy úgy is elviszik mint a cukrot ha nem tudnak róla az égvilágon semmit. Legjobb példa volt egy e-tron amia GOM szerint már csak 200km-t ment (55!) a gyári 370 wptl helyett de megvették 40+k ojróért mert csak. Kíváncsi leszek az arczra amikor felismeri h még egyszer ennyi az akksi csere benne ha nagyobb hatótávot akar.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bitpork #217725 üzenetére
Hogy is volt... Úriember biztosra nem fogad?
Csak arra értettem, hogy itt is van már élő rendszer, elterjedése persze igen kérdéses a mostani viszonyokat figyelembe véve, de mondjuk németeknek én kötelezővé tenném, olyan ellenőrizhetetlen néha az előélet. Flottás kocsikat is viszik újabban külföldiába mióta Győrben árulják őket (SK, RO), jelentős érték lenne a piacon a részletes történet, az biztos, de nem mindenhol érett hozzá a gazdaság
-
válasz
molnarpeter #217723 üzenetére
Akarsz valami komolyabba fogadni h nem megy bele miden eu tag?
-
-
Qru
MODERÁTOR
Használt autót vennél szerviztörténettel? - a gyártóktól kapod az első gyomrost - TC
De legalább van olyan márka aki kiadja.
-
kisza25
félisten
-
Amúgy pont ez a váltó attetelezes (dq250) ami miatt szerencsétlen jetta inkább 120 körül érzi jól magát pályán még értelmes fogyasztással. Elég rövid a hatodik, 125-nel már 2200 körül forog, míg a Dq381 már hét fokozatos, s milyen meglepő módon takarékosabb az elodjetol
nem fogok eret vágni azért, mert pár decivel magasabb a fogyi, de legközelebb nem veszek már hatfokozatu váltóval
-
-
válasz
Vismajor01 #217704 üzenetére
Egyik autóm 194/400, a másik 113/191, örömmel vezetem a gyengébbet is, pedig az többet fogyaszt
-
Bondix
aktív tag
Sokat nem megyek inkább az, hogy két város között amikor mondjuk jó a fagyasztas az okes, de 90% városba ott viszont az Audi 12eszik a seat az pasz elvileg 6-7L
Tehát így viszont havi szinten van egy 20ezer különbség benzinbe.
Igen az se mindegy h Audi bontott alkatrészek vagy Seat a márka ár különbség ugyan úgy megmaradt ha 20+ a kocsi akkor is.
A LE és kényelem az tény hiányozni fog.
De városba annyira nem ugye 30-50 sebesség de kiderul. -
válasz
Vismajor01 #217704 üzenetére
van az a szint, amikor havi 1000km futás mellett is megterhelő a 4 liter extra fogyasztás (az ugye 700 forintos benzin mellett havi 28 ezer forint többlet ám)
más, még a Seat témában: az egy dolog egyébként, hogy motorikusan rendben van, de a 20+ éves autóknál a karosszéria problémái sokkal zsebbe nyúlósabbak, mint akár egy komplett motor vagy váltó csere, mert azokból jó eséllyel lesz bontott szotyiért, főleg egy kommersz autónál, mint egy Ibiza 1.4 benzin
-
tboldi
nagyúr
válasz
Vismajor01 #217704 üzenetére
Nem olyan rossz az, legalábbis 70-80 km/h-ig. Én heti rendszerességgel ülök 180-ból 80 nyamvadt póniba.
-
Bondix
aktív tag
Köszi mindenki
Azért jó olvasni h nem vagyok egyedül azzal h elkel engedni az Audit hiába szeretem sokat költöttem rá az ugyse térül meg és jobban visszi a pénzt mint egy seat jelenleg. Hiába a LE és az Audi név stb de mivel a fontossági sorrend már nem az h milyen autóba ülsz még ha 20 éves is hanem h lányomat vigyem suliba és munka helyre bejussak és a benzin fogyasztás ami napi szinten van. Azt egy seat is lehet szép dizájnos ha van rá költve csak nagyon hozzám nőt az Audi 165LE meg a 60LE közti különbség fura lesz...De a mai sebesség korlátozások és büntetések miatt lehet jobb is egy gyengébb.Végülis megerősítés kellett
Szerencsére a család ugyan ezt mondja mint én.
Inkább haveri társaságba van pár aki "de nagy madár vagy ha elcseréled egy öreg seatra" de hát kinek mi számit és ki a fontos. Nem mondom hogy számít más véleménye nagyon, de azért kicsit mindenkinek igen szerintem. De bele megyek a cserébe úgy érzem nincs már kedvem több száz ezret költeni szerelés és benzin azért mert Audi. -
válasz
hobizoli #217697 üzenetére
az Audi az övé, cserélné valakivel a Seat-ra
#217694 Bondix igen, értem a dilemmát.
az egyik oldalon ott van a külső és belső nyomás, hogy egy Audi, egy "presztizs autó"* csak ne cseréljük már el egy holmi Seat-ra. ezt érzed a szíveddel, ezt nyomatja gondolom körülötted mindenki, haverok, család, stb. (*még akkor is, ha igazából egy 400 ezres autónak nincs presztizs értéke valójában csak annyi, hogy azt gondolják róla, van annyi pénzed, hogy fenntarts egy ilyen autót)
aztán ott a racionális éned, ami kiszámolta, hogy igazából megérné a csere, mert anyagilag könnyebb fenntartani egy Seat Ibizát mint egy saját szavaiddal élve is benzintemetőnek tartott Audit...én tanácsot nem adnék, de elmondom mit csinálnék, ha én lennék ebben a helyzetben: én pragmatikus ember vagyok, és az eszemre hallgatnék, DE nem mennék bele egy cserébe. nem tudom, hogy az Audi mennyi ideig használható még a jelen helyzetben, hiszen írtad, hogy van motor hibája, de ha még mozog, akkor inkább meghirdetném mondjuk 300-ért és amint megvan a KP bemennék az első telepre és körömszakadtáig alkudoznék valami épkézláb autóra. így nem lennék bele szorulva egy választásba (Seat) hanem lakhelytől és elérhető időtől függően akár 10-20 autóból is tudnék választani
Új hozzászólás Aktív témák
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- A Redmi 15 5G-t power bankként is lehet majd használni
- Arcfelismerő topik
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Mobil flották
- Milyen autót vegyek?
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- BESZÁMÍTÁS! Asus Maximus VIII Hero i7 6700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Zalman i3 NEO 700W
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB Zalman N4 EVGA 450W
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Jótállás: 2027.02.16.-ig
- Új, Garanciális (1-3ÉV) Gamer PC-Számítógép, néve szóló számlával! I5 14400F / RTX 5060 / 32GB DDR5
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest