- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- OLED monitor topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
Ha már itt mindenki autóvásárláson gondolkodik, akkor én is újra elővettem a témát így fél évvel a válás után. Most már nem kell az, hogy tágas egyterű legyen. Sőt most már -19kg után nem is kell, hogy Shaq is elférjen benne. Viszont kellene egy olyan autó, ami nagyon olcsón fenntartható, olcsó hozzá az alkatrész, legyen minimum 4 csillagos a törésteszt, 5 ajtós kialakítás és az én használatommal 4,5l-hez közeli fogyasztást lehessen elérni vele.
A használatom 90% országút, 10% város, 0% pálya. Jelenleg a Meriva 1.6-al 6.4-es átlaggal járok el, ami kevesebb, mint a gyári adat. Eddig minden autómmal a gyári adat alatt fogyasztottam.
Árat nem írok, mert igazából nem tudom mennyit szánjak rá, jó lenne minél jobb áron megoldani a váltást.
Amire gondoltam. Gombóc Swift 2010 körüli 1.2-es motorral, az eléggé éhezőbajnok, esetleg Jazz szintén hasonló korban. Netán a németek közül valami. Corsa D, esetleg E, ha megéri a felárat, Ibiza, Fabia. Prius is képben van, de itt nagykanizsa környékén nem nagyon van hozzá független szaki, ezért azt annyira nem favorizálom. Mit mondanátok? -
Újra elővettem az autós témát, most már újban nem gondolkodom (pestre feleslegesnek érzem...). Szóval 2.75 és 3.25 között mi a vélemény a 2014 és 2015-ben gyártott ceedekről? 1.4 sima benzin, 5 ajtós ferde.
-
-
Coyot
őstag
válasz
hobizoli #188242 üzenetére
Rengeteg haverom járkál ilyen adagolós dízellel - fent említett típusokkal - minden is van hozzá és sok adagolós szaki már elég jó árakon gatyába rázza az egyetlen bonyolult dolgot a motoron. Filléres ócsónfutó autónak bőven jók. És legalább annyit is esznek mint a mai nagyon takarékos hibrid benzinesek, 10ed áron
Ha hajlandó vagy az elején a 20 év szemetét gatyába rázni rajtuk tök jó igásdló lesz belőle.
-
válasz
Dare2Live #188230 üzenetére
Igen, jóval. 3 éves autókat nézegettük, akkor fél milla simán volt közöttük, és benzinmotorral alig találtunk.
#188231 peterkeT: Sok esetben látom hogy a nepperek próbálják rábeszélni a készleten lévő autókra (ami nagy részben diesel) a vevőjelölteket, bármilyen eltérő is a felhasználási szokás. A Mazda 6 minden generációja bejön nekem is, kár hogy a korrózió is legalább ennyire kedveli. Bár lehet találni szépen, de annak megkérik az árát.
#188103 Tothgera30: 970k-t mondott az eladó. Bár a felni nagyon bazári, de állapotilag gyárias. Ennyiért szerintem megér egy megtekintést, és egy 1016km-es utat.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #188241 üzenetére
ahade
lasd FB-s dizel tunner csoport szopohegyeiegy adagolos dizel ma mar annyira tulhaladott technika, hogy a legfiatalabbak is ~20 eves autokban vannak, hogy lassan tobbe kerul szervizelni, mint egy modernebbet, amihez most meg minden bokorban van barmi
ugyanaz a tema mar, mint egy karbis tortenet a benzines autoknal
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
rbalint88 #188226 üzenetére
Mondjuk valid, amit írsz. Összességében lehet, hogy nyugodtabb lenne az élet eggyel öregebb generációs kocsival, és talán jobb állapotút is ki lehetne fogni (Golf 4/Bora/Leon/Toledo/A3/Octavia 1 talán még kevésbé is rohadnak, mint az újabbak). Nameg egy 90/110 lovas adagolós TDI üzemanyag rendszere szinte 0 kockázat egy PD/CR ellenében.
-
eboostr
aktív tag
Sziasztok! "Lejárt külföldi okmányokkal" esetében mennyi lehet durván egy honosítás? (szgk)
-
vzsryl
nagyúr
válasz
parandroid #188236 üzenetére
Szerintem nincs olyan dimenzió, ahol ez menőbb, mint egy rozsdás Csepel bicikli.
-
parandroid
félisten
válasz
kisza25 #188235 üzenetére
Atyaég. Szerencsére seat/skoda vonalon még nem láttam ilyet, ez a fiat az első. Ez mindenesetre megmagyarázza, miért tizenévesek vezetik az összeset. Amúgy a cikk téved, ahogy az eu-ban mindenütt, a németeknél is már 17 éves kortól szerezhető jogsi. Szóval emiatt még értelmetlenebb. Illetve gondolom arról szól, hogy apuci nem akarja a kis csemetéjét egy 100+ lovas autóval elengedni, kap egy ilyen 20 pacisat a kis hópihe, hogy azért mégis menő legyen a suliparkolóban.
p
-
kisza25
félisten
válasz
MunezXBK #188234 üzenetére
Ez a célja
Mondjuk nem tudom kint mikortól van rendes jogsi, de 1 év miatt venni egy ilyet? Lehet az adók is kedvezőbbek rá.
Aztán veszik városi futkozónak? -
MunezXBK
nagyúr
válasz
parandroid #188233 üzenetére
Az. És nem jövök rá, hogy mi célt szolgál.
-
Somatom
veterán
válasz
parandroid #188231 üzenetére
Legalább 4 kerekű 500 -ast adnak ennyiért?
-
parandroid
félisten
válasz
Tothgera30 #188228 üzenetére
Egyre jobban nyomják a németeknél a dízelprémiumot, azaz plusz pénzt kapsz beszámításnál, ha leadod az öreg dízeledet. Gondolom, ezeket elvileg bontóba kéne küldeni, de élelmes nepperek kamionszám hordják őket keletre. Amúgy is tele a német piac párszáz eurós, vagy ingyen elvihető romokkal, az más kérdés, hogy szállítási költség, regisztrációs adó, forgalomba helyezés után már ezek is partiban vannak a balkáni roncsparkkal. Aztán akkor még mindig vagy megy, vagy nem.
Kolléganő a minap újságolta, hogy végignézte, ahogy bezúzzák a 20 éves vectráját. Valami 5-6k eur-t költött rá az utóbbi évben, és megint letérdelt, azt mondta, évejkel ezelőtt kellett volna meglépni. Az más kérdés, hogy most egy tizenéves mazda 6-ot talált helyette, mintha valami 3000 eur körüli összeget mondott volna, az sem feltétlen lesz jobb buli, de reménykedjünk. Felénk most úgy rémlik, 7k körül van a lélektani határ, ahol új autót adnak, jellemzően daciát, vagy nagyon alap fabiát, esetleg i10/picantot.Valamelyik nap szembejött amúgy egy hirdetés, hibrid fiat 500-at ajánlgattak havi 150 eur-ért leasingre, azért az sem rossz buli városi kisautónak - hozzáteszem, nekem nem jön be a fiat 500, külsőre még ok, de a belteret nem tudom elviselni, illetve nem tudom, milyen hibridet használnak. Nem mellesleg egy ilyen gázolt el pár hete biciklivel.
p
-
Dare2Live
félisten
válasz
Tothgera30 #188228 üzenetére
Már olcsobb az azonos évjáratú dízel? Amikor 1éve az 5-8éves dízeleket nézegettem még vmivel drágábbak voltak a dizelek, hiába volt bennük valóságban min 2*3*több km. Gyorsan el is felejtettem őket.
-
8th
addikt
válasz
printer71 #188220 üzenetére
Nyilván előrelépés lenne egy gyengébb benzineshez képest de ezekkel az 1.3tonna feletti 90-100lovas dízelekkel legfeljebb a fogyasztásod lesz alacsonyabb sok dinamikát ne várj tőlük. 1.9 pdtdi-ből minimum a 131lovas verziót venném azt is valami kisebb kaszniban (fabia ibiza, polo) de még a 150 lovas verziótól sem kell nagyon hasra esni egy 1300kg bódéban.
-
-
rbalint88
addikt
válasz
printer71 #188225 üzenetére
most megnéztem a futásokat is, hát ezekkel a bevallott óraállásokkal már nem erőltetném egyik gépet sem. nem azért, mert szédülni kell az óraállástól, én is majdnem vettem idén egy 488e km-t futott Priust, hanem mert a dízelnél sok olyan dolog van, ami el tud kókadni ekkora futásra. úgy meg már nem akkora biznisz, ha hirtelen ráugrik még egyszer a vételára, ami simán benne tud lenni, mert ekkora futásnál el van használódva.
szóval persze, a Felicia és az Accent se egy autópályás elfogó-vadász, de ezek se és ilyen futással semmiképp nem lenne meg a gondtalanság. mik olyan könnyen lenyomnak mindenkit, azok vagy a 2literes dízel verziók vagy épp üveghangon nyomják neki... amivel pályán "fölényesen" tudsz menni, az 150+ lóerő, de ott is ki kell használni minden erejét. sajnos felgyorsult annyira a forgalom és bunkók annyira az emberek, hogy egy ilyen 110 ló körüli dízellel gyakorlatilag forgalmi akadály vagy és ezt folyamatosan éreztetik is.
-
rbalint88
addikt
válasz
printer71 #188220 üzenetére
hát amennyire ezekkel gondtalanul lehet pályázni, annyiért lehet venni benzinesből is értelmeset. VW csoportból 1.8T benzinesek már kifoghatsz 700-ért épkézlábat Golf4, Passat B5 és 5.5, Audi A4 B5 kasztniban.
sógornak volt ilyen focus-a, 120 felett már nem esik jól vele tartósan, zúg mint állat. gyanítom az octavia se lehet sokkal "gondtalanabb"...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
printer71 #188222 üzenetére
Tartósabb lesz, ha nem kell hegeszteni szerintem, a skoda esetén az ajtó meg ugye pár csavar szinte csak. Hasonló a roller-faktor, mindkettőnek megvan a maga érzékeny pontja, de a sérülés jellegéből fakadóan az Octavia jobb alap a javításra. Van kettőstömegű, de 1.9-re még elmegy az egytömegű átalakító szett. Bontott PD elem legyen mondjuk 20k, hasonló árak vannak, mint tdci vonalon. Ha a Fordon van kevesebb rozsda, az is lehet korrekt darab, de tényleg jól javítani egy hátsó sárvédőt nehezebb
-
printer71
csendes tag
válasz
molnarpeter #188221 üzenetére
Ja igen , azt elfelejtettem írni , hogy nem vagyok kasznis szakember , de cseréltem már küszöböt-sárvédőívet , azért is mertem ezeket válogatni , mert a sérüléseket meg tudnám csinálni . Szóval a Skoda rejt kevesebb taposóaknát ? Pedig a Ford irtó jól néz ki ( mármint ennyiért ) . Ezekben a PDTDI-kben is van kettőstömegű . A PD elemeket külön is lehet cserélni ha kell ? Mi ezeknek a költsége ?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
printer71 #188220 üzenetére
Ha nem vagy kasztnis szakember, akkor Octavia. Mondjuk esélyesen annak is érdemes alánézni rozsdát illetően, de otthon egy ecset, némi festék és csiszolópapír társaságában ki lehet javítani a nem látszó, de törődést igénylő foltokat. Valószínű egyik sem részecskeszűrős még (Skoda esetén a pótkeréknél lévő matrica kódjai alapján egyből kiderül), Ford biztosan nem, viszont drágább a hátsó futóműve fenntartásban. 1.9-nek kéne valószínűleg egy szett hajtókarcsapágy, azzal érdemes kalkulálni. Ajtó viszont "csak" egy elem fényezés, igazából ha találsz bontottan színhelyes ajtót, még olcsóbban is kijöhet, de műszakin így is átmegy. Szóval az Octavia lenne az első, amit megnéznék.
Sofőr ülés amúgy ki szokott szakadni és az ajtókárpit teteje hullámos lesz ezeknél. -
printer71
csendes tag
Sziasztok !
Egy kis őrütségre vetemednék
. Még nem volt dízel autóm ( csak gyenge benzinesek ) , de mielőtt teljesen betiltanák őket , vagy elfogy a kőolaj
, szeretném érezni még néha a gondtalan pályázás élményét párszor egy évben . Tehát néztem két sokat futott , de jóhírű dízelt .
A kérdésem az , hogy melyikkel lehet jobban befürödni anyagilag motor ill. üzemanyagellátás szintjén ?https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/octavia/skoda_octavia_1z-15800445
-
válasz
q13579 #188217 üzenetére
Octavia nem rossz választás, egész vállalható anyaghasználattal, nagy térrel. Audiban szvsz A6 és fölött igazán prémium a beltér, a kicsi audik még nem akkora durranások. És peterkeTnek igaza van, dízelnél millió és egy dolog lehet, ami ennyibe fáj javítani, az állapot a fontosabb.
-
parandroid
félisten
válasz
q13579 #188217 üzenetére
500k ezen a szinten nem nagy különbség, ha az audiban több az extra, amik neked fontosabbak (ülésfűtés, vagy 4 automata elektromos ablak, vagy gyári navi, tolatókamera, parkhilfe, esetleg ezekből több is), vagy ha annyival jobban tetszik a beltere, ülések kényelmesebbek, akkor azt kell venni. Gyakorlatilag ha kell rá venned egy garnitúra gumit (neadjisten fenivel), vagy beesik valami nagyobb javítás, máris kifizettél 500k-t amúgy is, szóval inkább az állapot legyen a döntő. Azt akarom ebből kihozni, hogy ennyi különbség simán lehet két octavia között is.
p
-
q13579
senior tag
Sziasztok,
Két autó vásárlása között variálunk, a véleményetekre vagyok kíváncsi.
Van időnk megtalálni az igazit és az összehasonlítás megkönnyítésére elméletben abból induljunk ki, hogy mind a kettő kb 100-120.000 VALÓS km-t futott, gondos gazdája és vezetett szervízelőélete volt, manuális váltósak és extrákban nincs lényeges eltérés.
1. Skoda Octavia kombi 2.0 crtdi 2015 kézi váltó - kb. 4 mHUF - 150 LE
2. Audi A4 avant 2.0 crtdi 2014 kézi váltó - kb 4,5-4-7 mHUF - 150 LEMegérne-e ennyi pluszt egy Audi, vagy ezen a szinten még nincs lényeges eltérés a két autó között? (helykínálat miatt jobban tetszene az Octavia, illetve a szervízköltségek miatt is jobb választásnak tűnne, viszont piszkálja a fantáziám nagyon az A4, mert elérhető áron lenne egy elméletben jobb vezetési élményt, kényelmet nyújtó autó...).
-
kisza25
félisten
válasz
hobizoli #188215 üzenetére
főszezont írtam, júli 15-aug 20, meg nem szállodára gondoltam, hanem nyaraló házra kerttel, mert azokat veszik a Bp-i emberkék, Siófok egy dolog, Blelle, Bboglár, Fonyódon nem sok szálloda van. A másik, hogy a jelenlegi elég érdekes helyzet, mert a korona vírus miatt sokan vissza mondták a foglalásokat és nem foglalnak előre.
Nekem normál 10-11 hét be van foglalva egy évvel elére, ehhez képest jónius 15-ig (határok megnyitása) még csak 4 hét foglalásom volt, most már 7 hét.
Mindegy, igényeken vitatkozunk. -
hobizoli
nagyúr
válasz
kisza25 #188212 üzenetére
hotel Lido Siofokon jovo het penteki erkezes vasarnapi tavozas, reggelivel, 2 szemelyre 60k
most neztem a booking.com-n es ez foglalhato jelen pillanatban is, de van tobb is hasonlo arrafele meg 50k-ert is
Bfüred Andrea Panzio 36k ugyanilyen kondiciokkal, 9.1/10-s ertkelessel rendelkezik a hely, szinten jelen pillanatban is aktiv hirdetes
nincs szallas csak hetvegere? nem ugy tunik... -
Dare2Live
félisten
válasz
hobizoli #188209 üzenetére
"amit a balatoni nyaralo aran megvett bp-i keco kiadasbol rohogve lehet fedezni"
Másrészt albiban bérlő 2+éve uaz. Nem 5 embernek adsz ki 1-2hetekre ami meló, meló, meló.
Ha meg magadnak veszed sztem jobb az egyszer itt máskor ott.
Külön érdekes, hogy MOon a nyaralás/telelés vmiért piszok drága ill ár/értékben katasztrófa. Tavaly napra leosztva jóval olcsobban jön ki decemberen Tenerife mint egy wellness. ÉS had ne mondjam mennyivel többet adott Tenerife mint egy wellness. -
Csaby25
őstag
rbalint88, molnarpeter,
Köszi!
Maradok azt hiszem az Octavia-nál. Gondolom mk2 fér bele a 2 millába. Érdemes a facelift-est keresni? -
kisza25
félisten
válasz
hobizoli #188209 üzenetére
Csak kb senki nem adja ki csak hétvégére szezonban...
Amúgy aki 4-5 éve vett nyaralót, az most a dupláját éri, vagy főszezonban 6-8 hétre kiadja, hoz 1-1,5M Ft-ot, előtte utána Ő lejön nyaralni... A legtöbb téliesített, innen jár Hévízre, Kehidára, Igalba, Csisztapusztára, ide jön karácsonyozni, szilveszterezni, koronavírus elől...
Nyugdíjas korára leköltözik...
Ez kb olyan, hogy miért nem vesz mindenki olyan autót amivel eljut A-B be aztán jónapot, mindenkinek másra van igénye. -
rbalint88
addikt
válasz
Csaby25 #188208 üzenetére
Elég jól körülírtad a Prius 2-t
2millába már belefér a kínálat teteje is, bár a hibrid előnyei inkább városban jönnek ki. Nekem nem fáj vele pályázni se, bár eddig világgá nem mentünk vele, csak agglomerációban mozogtunk Bp-n kívül. Ami nagyobb csomagterű kompakt, az az ufo Civic (2005-), Lancia Delta, Skoda Octavia. Ezekből mind találsz 2M-ig értelmes példányt.
hobizoli: én se vennék erre nyaralót, de sok embernek arra van igénye, hogy hétvégente lebumlizzon a nyaralóba, füvet nyírjon, stb, aztán hazaszopódjon az ellenirányú dugóban.
a matek részével is egyetértek és így nem vagy röghöz kötve sem a nyaralás szempontjából. -
-
Csaby25
őstag
Sziasztok!
Családi (2 gyerekes) autót keresek.
Városban keveset lesz használva. Ami fontos, hogy megbízható - olcsón fenntartható legyen, benzines és lehetőleg nem kombi (hosszú távra venném).
A keret 2 milla.
Mit ajánlotok?Köszi!
-
SzlobiG
félisten
Roadmovie 9 mótvá? Nem semmi kint is mennyi szemét van, amit a kopasz ott hagy azt elhozza más.
-
dj79
senior tag
válasz
Brandynew #188199 üzenetére
OFF
Tegnap a sparban voltam, 2400ft a cseresznye kilója, viszont szép áru.
Lehet, hogy velem van a baj, de én egy balatoni nyaraló árából inkább vennék helyben 2 lakást, brutális áron mennek az albérletek a környéken, ugyanis a multik mindent is kibérelnek. Akkora a munkaerőhiány, hogy ukrajnai dolgozókat toboroznak..... Az évente befolyó albérleti díjból pedig pár belföldi és külföldi nyaralás bőven kijőnne.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- iPhone topik
- Yettel topik
- PlayStation 5
- 10 évbe telhet, mire az USA-ban gyártják az iPhone-t, az ára 3500 dollárra nőhet
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 125 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070
- iKing.Hu - Motorola Edge 50 Ultra - Nordic Wood - Használt, karcmentes
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z390-PLUS GAMING alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest