Hirdetés
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Quadgame94 #50829 üzenetére
Ez a hozzászólás még az AMD topikban is offot/törlést érdemelne, nemhogy itt.
Konteóra meg laposföldezésre van megfelelő topik. Az AMD topikban biztos szerzel pár egyetértő véleményt a fake news “tényeiddel”.
Mondok egy tényt: HBM memóriát használ az Nvidia a data center Blackwellhez, ami köszönőviszonyban sincsen a GDDR7 vrammal. -
Quadgame94
őstag
Hogy jön ide az AMD? Miért kell rögtön ide hozni a konkurenciát ha az NV-ről mondok rosszat? Mi ez valami fityesz szint hogy miér gyúrcsány jobb vót?
Egy teljesen objektív, számokkal alátámasztott érvelést adtam. Vitatkozz vele. Ja nem tudsz. Inkább a másik oldalt szidod. Oké
Nvidia topic. Nv-ről volt szó. Sok mindent elmond azért ez a reakció.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Komplikato #50835 üzenetére
> Spark - "Elvileg csak kettőt lehet összekötni vagy nem?"
a már beidézett - STH-s infó-nál nem találtam jobbat.
És ha jól "értelmezem", akkor 3rd party-s szoftver csomagokkal nincs akadály kettőnél
több gép összekapcsolásának.Elméletileg lesz Duo-s kialakítás: $8049 -ért. ( kábellel )
De még ha "NVIDIA ConnectX-7" -et limitálják két gépre.
"On the rear of the system, we get the big features. We get a HDMI port as we see on many mini PCs, but then a lot more. There are four USB4 40Gbps ports. There is a 10GbE NIC for base networking. Then there is perhaps the wild feature, a NVIDIA ConnectX-7. NVIDIA told us yesterday this is going to be an Ethernet version of the CX7 for RDMA clustering. The dual port is there for perhaps more interesting connectivity later, but the initial focus is going to be on clustering two of these together with RDMA for a two node solution with up to 256GB of shared memory.." ( STH )
amit kevésbé hiszek. akkor még minding van 4db USB4 40Gbps ports
amiből Mesh networköt lehet készíteni.
és tartaléknak ott van még egy 10GbE NIC
Vagyis valamilyen https://github.com/exo-explore/exo szerű
megoldást biztos lehet alkalmazni itt is.amúgy én megvárnám a független teszteket, hogyha ez problémás
( mert én csak értelmezgetem a hireket - és a tévedés jogát fenntartom . ) -
Busterftw
nagyúr
Ez az, itt épp az AMD aki generációkon keresztül hátradőlt és tette a consumer GPU-t a prioritási lista legvégére, miközben csak reagált az Nvidia innovációira/fejlesztéseire, későn és sub-par megoldásokkal.
Az Nvidianál sem ez a fókusz? Persze hogy nem, csak eközben már csak a piac elsőség miatt is sokkal több csontot dob a gamereknek mint az AMD.
Ne vicceljünk már. -
válasz
Quadgame94 #50829 üzenetére
mert az AMD mivel nem szar téged telibe mint AMD fanklubb tagot?
úgy érzeted kell de egy vs téma most vagy egy kis Nvidia fika mert régen hoztál ide ilyet?"Egyesek rajongásig imádják ezt a céget, aztán közben Őt - mint gamert - telibesz@rja ez a cég."
Magad és az AMD kapcsolatáról beszélsz?
Vagy most kmit kellene veled és a társaiddal itt ülni és fikázni az Nvidiát vagy egy szakmai portálon az már rajongásnak számít ha témához kapcsolódó hírekkel szakítjuk meg a gerilla munkásságodat?majd lesz kártya aztán semmi nem változik az AMD is beleszart az egészbe mint az Nvidia kiadott egy előző generációhoz gyengébb kártyát kevesebb vrammal...
-
4264adam
veterán
válasz
Quadgame94 #50829 üzenetére
De most őszintén: neked is lett kártyád, nekem is lett 3db-is megjelenést követő 1 hónapban. Jelenleg meg egyre többször kaphatóak is mindig Alza-n 1-2 típust kivéve.
Aki akar vett vagy vesz. Minden más internetes fórum picsogás. -
Quadgame94
őstag
Érdekes hogy senki sem találta érdekesnek, hogy az NV 3.6 millió Blackwell GPU-t adott el eddig. Öhm... nos mennyi is volt ebből a gaming (RTX 5000) dGPU? 100 ezer? Talán 150e? 2 hónap alatt...
Egyesek rajongásig imádják ezt a céget, aztán közben Őt - mint gamert - telibesz@rja ez a cég. Perszeeee GDDR7 hiány miatt volt csak ilyen kevés RTX 5000 szállítmány
Tudja mindenki hogy az NV már egy AI cég. De hogy ennyire ne érdekelje a dGPU piac az azért durva. Ez az irány csak folytatódni fog, még ha nem is ilyen extrém mértékben.
-
Heroes fan
őstag
válasz
deathcrow42 #50819 üzenetére
Jó sok ez is.
-
S_x96x_S
addikt
NVIDIA DGX Spark ( régi nevén: Project DIGITS )
pár érdekes infó :- lesz benne rendes RT támogatás.
"That has a C2C link to the Blackwell GPU die. This is the consumer Blackwell, with RT graphics capabilities, not the data center version." [1]- és "200GbE NVIDIA ConnectX-7 networking" - lehet összekapcsolni őket. [1][2]
Elméletileg Patrick rákérdezett .. és ezt az infót kapta.
"We asked about the ability to connect more than two. NVIDIA said that initially they were focused on bringing 2x GB10 cluster configurations out using the 200GbE RDMA networking. There is also nothing really stopping folks from scaling out other than that is not an initially suppored NVIDIA configuration. NVIDIA will ship these with the NVIDIA DGX OS as like what comes on DGX systems. That is an Ubuntu Linux base with many of the NVIDIA drivers and goodies baked in so you will be able to use things like NCCL to scale-out out of the box."[1] https://www.servethehome.com/this-is-the-asus-ascent-gx10-a-nvidia-gb10-mini-pc-with-128gb-of-memory-and-200gbe/
[2] https://www.servethehome.com/the-nvidia-dgx-spark-is-a-tiny-128gb-ai-mini-pc-made-for-scale-out-clustering-arm/persze az ára ( >= $2.999 )
és a memória sávszélessége ( 276 GB/s ) nem lesz az erőssége.
de a hálózatos képessége kiemelkedő lesz a versenytársakhoz képest. -
-
[NVIDIA unveils Rubin Ultra with 1TB HBM4e memory for 2027, Feynman architecture in 2028]
"The most important announcement of Nvidia GTC25 is the CPO (Co-Packed optics) tech that will go into the Rubin generation switches and into Feynman GPU. Compute engines (Matrix/ALU/DSP) are now a commodity. Innovation lies within software algorithms and interconnection. With LLMs reaching insane sizes and memory requirements, scale-up/out is crucial for multi-node deployments. And as usual, Nvidia leads the pack with a very aggressive ramp-up plan to mass produce CPO solutions in the next quarters."
-
válasz
Raymond #50817 üzenetére
Igen, tudom, hogy az árcsökkentés nem divat Jensenéknél. Eddig működött az inventory rampdown, de most mégsem, ha egyszer a csúszós 5060-at még odébb kell csúsztatni, mert sok a 4060-as maradék. Nekem nagyon fura ez az egész 5000-es széria, egy rakás olyan dolgot előadtak a launch során, ami eddig "hiányzott" náluk.
-
válasz
Heroes fan #50818 üzenetére
449/469/479/499 USD MSRP közül az egyik majd.
-
Heroes fan
őstag
500 euró a 5060ti 16 giga?
-
yarsley
aktív tag
Nvidia lejjebb vitte EU-ban az MSRP-t mert megerősödött az euró.
-
lenox
veterán
válasz
Quadgame94 #50807 üzenetére
Nem veszi senki, probalkoznak tobbfele megoldassal.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
4264adam #50796 üzenetére
Az ugye megvan, hogy ez a grafikon a 4090 eladásokat veti össze az 5090 + 5080 + 5070Ti + 5070 eladásokkal? Ott minimum egy 4x-nek kellene lennie, vagy még többnek az olcsóbb modellek miatt.
Illletve még a 4080 eladások beleférhetnek, csak nem emlékszem, hogy hány héttel a 4090 után lettek elérhetőek.
-
4264adam
veterán
válasz
Quadgame94 #50793 üzenetére
-
kukulec
őstag
hali, azt lehet sejteni, hogy kisfogyasztású 100-120 watt környéki kártyák lesznek még? 4060-am van, és ahogy láttam az 5060 170 watt körül fog kérni, ami azt jelentené, hogy a várható gyorsulása inkább a fogyasztás növeléséből származna.
-
Quadgame94
őstag
A második negyedévben javulhat számottevően. Ami azt jelenti, hogy kaphatóak lesznek, de az árak nem lesznek valami jók akkor sem. Az NV látja az eladásokat majd Q2-ben és korrigálnak majd ha kell. Én azt gondolom, hogy kell nekik majd, mert az 5070 Ti 800 dollár környékén nem vonzó, mint ahogy az 5080 sem 1200+ dollárért,
5060 Ti majd vonzó lesz 450 dolláért? Egy 4070-et sem fog hozni
-
X2N
őstag
válasz
Raymond #50783 üzenetére
Megpróbáltam leutánozni mi történetet a konténeres jelenetnél. Kár hogy az RTX logó kitakarja a lényeget, a lámpát magát.
Ez elég sok variáció erre az egy témára kis beállítás változtatásokkal, gamma görbe állítással.
Ha a HDRI-t kikapcsolom akkor így nézne ki:*Most látom h túl pirosra állítottam a lámpát, ezen is lehetne még állítani és akkor a narancssárga dobozok színe jobban megmarad.
-
Raymond
titán
-
X2N
őstag
válasz
KRoy19 #50781 üzenetére
Kár hogy kicsit túl sok post process effektet tettek a kamerára a játékban, ha beguggolsz sötétebb lesz a kép, vignettál képszéleken, eleve van egy zöld színű filter a kamerán
, eye adaptation idegesítő gyárilag, meg a rengeteg felesleges zavaró ui elem, megoldható persze modolással, csak ha én elkezdek modolgatni akkor 2-3 napig tart mert total converson-t készítek belőle a végére, legutóbb is valami 21GB-ot fogyasztott vram-ból.
Ja amúgy a Multiplayer módot azóta is várom...mert megígérték, hahó CD Projeck RED???A GTA V RT mód korrekt lett, azt mondják még 4060-ason is jól fut.
-
X2N
őstag
válasz
Raymond #50779 üzenetére
Akkor ez csak szimplán egy rosszul beállított lámpa és az okozza, ez nem az RT mód hibája csak valaki sietett és nem lett jól megcsinálva. 10:30-nál is van egy váltakozó világítás a kocsik felett ami tök látványos az eredeti módban, de RT módokban gyengén néz ki, nem csinálta meg jól aki bevilágította.
-
Raymond
titán
"A konténeres jelenetnél nem látni mi világít pirosan"
Na epp ez az, hogy alig lehet eszrevenni, de nem offscreen jon, hanem a kontener tetejen van egy pici piros lampa, abbol van elmeletileg ez a piros fenyorgia ott a PT verzioban. Ugyanaz a problema mint a ventilatoros szobanal.
-
X2N
őstag
válasz
Raymond #50775 üzenetére
Olyan mintha nem igazán lennének jól beállítva a shaderek(ventilátoros szoba kanapé, RT off-nál csillog pl.) a később kiadott RT/PT módokban, PT-nél látványosak a színes fények és árnyékok, elég csak megnézni az egyszerűbb jeleneteket, pl 7:23-nál az ajtót, a talaj is büntetősen néz ki.
A konténeres jelenetnél nem látni mi világít pirosan így nem tudni realisztikus-e, de ott is az árnyékok, élethűbbnek tűnnek. Ha megnézed legtöbb jelenetnél a plafont, vagy a konténer tetejét ott is látod hogy szépen csökken a fényesség. Az is baj hogy más-más az időjárás/idő 1-1 screenshotnál, nem lehet teljesen összehasonlítani őket..
Az RT overdrive mód biztos hogy 1-2 bounce-al többet számol azért ilyen látványos a különbség a sima RT-hez képest. -
Raymond
titán
válasz
KRoy19 #50776 üzenetére
Hat pedig az hogy az apro piros lampa "megfurdet" akkor teruletet ugy hogy a nap fenyet lenyomja eleg messze van a realizmustol
Egyebkent atporgettem ezt [link] es igy kiderult hogy nem a mod a problemas igazabol hanem hogy valaki nem eppen a helyzet magasalatan allo keszitette azt a HL2RTX trailert. Valaszthatott volna mas peldakat bele es akkor az osszkep is normalisabb lett volna ami a trailer sugall.
-
Raymond
titán
válasz
KRoy19 #50773 üzenetére
De epp ez az, hogy az utolag raraktt RT/PT az eredeti baked-in realisztikus diffuse vilagitast vagja tonkre sokszor. Megtalaltam azt a CP2077 videot [link] Napkozben a kinti teruleteken vagy benti de kintrol beszurodo termeszetes feny esetekben szinte kivetel nelkul egyertelmuen jobb a PT (RT Overdrive), viszont peldaul egy apro piros lampa teljesen kiuti/osszezavarja a rendszert es olyan lesz avegeredmeny PT-vel mint amit 4:18-nal a nagy ventilatoros szoba vagy 5:07-nel a konteneres scene-eknel latni. Azoknal a PT valtozat minden csak nem realisztikus.
-
X2N
őstag
Nem véletlenül lett betéve a Lumen/Nanite az Unreal Engine-be, nem a játékok miatt.
UE5 - The Future of Gaming They Won't Tell You -
Raymond
titán
válasz
KRoy19 #50763 üzenetére
Az a helyzet hogy nem egyszeru egy olyan jatektba RT/GI/PT-t belevinni ami kimondottan ezek nelkul keszult es az asset/vilagitas ugy van megcsinalva hogy eleve egy bizonyos latvanyvilag legyen. Meg a CP2077--nel se egyertelmu a helyzet peldaul pedig ott 1st party a PT beepites. Volt a multkor egy nagyon jo osszehasonlito video az Off/RT/PT-rol csak mar nem tudom hol linkeltem. Ott is van olyan hogy nekem pl. az eredeti RT/PT off latvany jobban bejon mint a PT mert ott megvolt egy bizonyos vilagitas es szinek a PT pedig utolag atszinezi a dolgokat mivel nem dolgoztak ezek minden zugban igy az alltalanos beallitas van hogy nem jo. A color spill van legtobbszor tultolva es az hogy egy belso terben egy mesterseges vilagitas (pl. egy darab ego/lampa) tulfenyli a 3x3 meteres ablakon beszurodo natur fenyt ami termeszetesen badarsag. Ahol mukodik ott viszon nagyon jol mukodik mert az epuletek, aluljarok, stb. nagyon jol neznek ki PT-vel es az hogy a dinamikus objektumok is mind szepen "foldhozragadtak" a jo minosegu AO es contact shadows miatt.
-
KRoy19
őstag
Én is gyűlölöm a TAA-t, de nem igazán tudok vele mit kezdeni, hogy abba az irányba ment el a játékipar, hogy minden játék ezt használja. Ha a fejemen pörgök, akkor is ez lesz.
Mást nem tudok tenni, mint azt, hogy elfogadom, hogy ez van és reménykedem, hogy idővel eléri azt a minőséget, amit már kifogástalannak lehet nevezni. A transzformer modeles DLSS/DLAA egy újabb lépés ebbe az irányba szvsz. -
X2N
őstag
válasz
KRoy19 #50768 üzenetére
Az a baj hogy ha ilyen vacak grafikával akarok játszani akkor arra ott van a filléres konzol, igénytelenség netovábbja ahol még egy stabil fps-se biztos, nem hogy az hogy tudod irányítani normálisan a játékot aim assist nélkül. Csak az a kérdés hogy te hol húzod meg magadnak a határt képminőség terén... Az is felskáláz meg csinálja a hülyeségeit, PC-n ne kelljen már egy 500+dolláros videokártya vásárlása utána 1080p-1440p-re felskálázni azért mert a fejlesztő úgy döntött h sz@rik bele nem fog optimalizálni külön pc-re, majd a user ugyanúgy felskáláz mint konzolon csak itt DLSS-el, mert az nvidia/amd megtömte a zsebét, meg forcolni az AA eljárásokat, majd kikapcsolt felskálázott képet hasonlítgatni TAA-val mosott natívhoz hogy "MENNYIVEL JOBB A KÉP"
Át vagytok verve mert sokkal szebben is kinézhetne a játék mint ahogy jelenleg. Csak akkor meg később több munka lenne megcsinálni ugyanebben a minőségben a játékokat, ezért inkább szép lassan elkezdünk mindent lebutítani, meg mindenkit hi-end/újabb GPU vásárlásra ösztönözni ami tud muti frame generation-t vagy hasonló dolgokat.
Közbe kivéreztetjük a jelenleg összes piacon levő kártyát ami nem tud dedikáltan RT-t minden új játékban.Annál a HL2 Remix modnál jelenleg nem igazán látok jelenleg jobban kinéző FPS játékot PC-n még úgy is hogy tele van anomáliákkal a kép a DF-es videóban ahol 1080p-ről skáláznak fel...ennyire megvannak benne csinálva az assetek. Stalker 2 megközelíti, de a vegetáció ott felemás.
-
X2N
őstag
válasz
KRoy19 #50763 üzenetére
Egyébként kicsit tényleg túltolták a fényeket. Privát vélemény.
Busterftw + A Stalker 2-t is. Tényleg gáz h a userek 99.9%-nak nincs normális monitora amin megtudna egy ilyet nézni. Apple gépeken se véletlen vannak glossy retina felbontású kijelzők fotószerkesztésre, videózásra, messze jobbak mint az átlag pc kijelző. -
KRoy19
őstag
válasz
Raymond #50761 üzenetére
Bocs, valóban túlreagáltam egy kicsit. Persze nyilván mindennel kapcsolatban lehet kritikát megfogalmazni, csak amikor a youtube commentek fele ugyan ez volt, hogy " It KiLsS tHe OrIgInAl ViBe", mintha az eredeti játék megszűnne létezni és még itt is ezt olvastam tőled, akkor felbasztam magam és rád öntöttem a frusztrációmat. Sorry
-
X2N
őstag
válasz
KRoy19 #50757 üzenetére
Lényegtelen milyen felbontás, legjobb minőségbe se fogja megközelíteni a natívot.
Biztos hogy nem játék hanem render ahol nincs TAA.gejala-Neked van nvidia kártyád, próbáld ki h kikapcsolod a TAA-t és hasonlítsd össze. Számos játékban kikapcsolható. Én is megtettem anno 2060-al, Control/CP2077/The Last of Us Part II-nél onnan tudom h jobb a natív, összehasonlítottam a DLSS-el, lekapcsolt TAA-val. Csak nekem nem WQHD monitorom van hanem 4K-s és mellette itt van az Oled TV is.
-
Raymond
titán
válasz
KRoy19 #50760 üzenetére
WTF?
Tehat barki barmit csinal az szerinted tuti legjobb es csak dicserni lehet? Mar ne haragudj de ez milyen hozzaallas? Amit irtam pedig nem fika hanem tenyek. Az eredeti hangulat amit az eredeti vilagitas adott nincs meg es ha legalabb az lenne hogy 50/50 ahol jobb es roszabb meg az is elorelepes lenne, de itt egyszeruen nem igy van. A zome environment nem lett jobb es a csempes pelda pedig egy ahol nemcsak a vilagitason hanem az asset-eken is rontottak.
Azt meg vegkepp nem ertem hogy egy velemeny miatt minek kell nekemugranod.
-
KRoy19
őstag
válasz
Raymond #50759 üzenetére
Az hogy hányingerem van attól, hogy fikázol valamit, amin emberek kurvasok órát dolgoztak és ingyenesen elérhetővé teszik. Ha tetszik felrakod, ha nem akkor nem.
Nem veszi el tőled senki az eredeti játékot, szóval, ha annak jobban tetszik a vibe-ja, akkor játszál azzal.
-
X2N
őstag
NVIDIA Details DLSS 4 Design: A Complete AI-Driven Rendering Technology
Ajánlom a következő képeket megtekintésre azoknak akik szerint az új transformer modell "jobb" mint a natív:
Ezek még nem is mozgás közben készültek így szellemképesedés sincs rajta. -
X2N
őstag
Valve megelőzte a korát, az ehhez hasonló megoldásaival.
-
Raymond
titán
válasz
-=RelakS=- #50750 üzenetére
Ja igen, ott a 0:34-nel (most hogy belinkeltek visszaneztem
) Ja es ahogy olvasom 10 evet irtam 100 helyett
-
X2N
őstag
válasz
-=RelakS=- #50747 üzenetére
Erre a jelenetre gondolok 1:21-nél, figyeld a zombik árnyékát. Eltűnik a test is a semmibe. Sokat késik az árnyék frissítés, szellemképes. Ami miatt eltűnhetett az a szikra amikor ellövi a fűrészlapot, annak meg túl erős a fénye szerintem. Kicsit furcsák ezek a nagyon mosott árnyékok. A füst viszont menő.
-
Raymond
titán
Szerintem nem, itt a videobol ugy tunik nem igazan erdekelte oket a dolog, ha nagyon akarjak akkor ezt is kezelhettek volna de nem volt ra igeny. A masik dolog az illogikatlan "enhancements", peldaul a laborban a csempe. Ott raraktak egy displacement map-et es minden csepme mindenfele all veszett nagy szogekben. Ezt olyan aki mar latott mozaikcsempet az eleteben egyszer is az nem csinal mert az 10 ev utan se nez ki ugy ahogy ott a videoban. Egy rakat problema van ezzel a mod-al.
-
-=RelakS=-
veterán
Direkt visszatekertem az első kaszálós részhez: mindennek szép árnyéka van. A hulláknak pont ugynaúgy, mint az apró részleteknek. Ha közel van a felülethez, akkor éles, ha távolabb, akkor kezd homályos lenni. Nem mondom, hogy esetleg nem viszik túlzásba a homályosítást, de szerintem meggyőzően néz ki.
-
X2N
őstag
válasz
-=RelakS=- #50745 üzenetére
Nekem ami nagyon nem tetszik az az árnyékok, mindenhol mosott, már valamelyik előző trailerben is ahol a zombikat lekaszálta a fűrészlappal lehetett látni hogy az önárnyékuk egyből eltűnt, ahogy leestek a földre.
Raymond-Ez elkerülhetetlen, Path Tracing-miatt sokkal világosabb(kevésbé kontrasztosabb) is lett minden a szórt fények miatt.
A készítők helyébe engem se érdekelne mennyi teljesítmény van meg h fut. Nézzen ki úgy ahogy elképzeltem. Majd utólag lehet felskálázni alacsonyabb felbontásól ha kevés a teljesítmény.
-
Raymond
titán
válasz
-=RelakS=- #50742 üzenetére
Az a HL2 RTX mod minden csak nem jo. Teljesen megoltek az eredeti art direction-t es hangulatot. A trailer videoban bemutatott scene-knel tala 2-3 van amire azt mondanam jobb lett.
-
X2N
őstag
válasz
-=RelakS=- #50742 üzenetére
Nincs hova butítani. Nem lesz tőle gyorsabb. Így kell kinéznie ma egy normálisan megcsinált assetnek.
-
-=RelakS=-
veterán
Mondom én, hogy a HL2RTX készítőit pont nem érdekli, hogy mennyi erőforrás áll a rendelkezésükre.
A fickók folyamatosan csodálkoznak, hogy milyen részletesek a modellek. Így persze, hogy megeszi az 5090-t is.Kíváncsi leszek, hogy ha majd lebutítjuk a textúra/objektum felbontást, akkor gyorsabb lesz-e, miközben látvány nem sokat változik. (vagy mi lesz, ha a modern asset-eket kikapcsoljuk XD)
-
X2N
őstag
válasz
Busterftw #50736 üzenetére
Valamelyik azok közül, használtba láttam, nem volt drága. Pedig a GDDR annyira nem drága. Mehetett volna 16-24GB bőven az 5070-re meg a kisebb kártyákra is, ilyen profitmaximalizálás mellett belefért volna az árba. 5080 is nagy csalódás, kár h nem 32GB-ramos az is. Nincs olyan jelentős különbség az 5070Ti/5080 között. Ha engem kérdeztem én ki se adtam volna a jelenlegi 90-est...túl sokat fogyaszt, problémás a csatlakozóra nézve.
-
X2N
őstag
válasz
Busterftw #50734 üzenetére
10 éve vehettem volna egy 12GB-os videokártyát(Titan) renderelésre olcsón, ma milliókba kerül 32GB vram, nevetséges, ennyinek ma alap középkategóriás gépeken kellene lennie, a workstation kártyákban 96GB-ok vannak vagy még több jelenleg.
Közben meg ha kellene tehetnék 256GB memóriát a gépbe...procin is lemegy a render csak több mint 10x lassabb -
X2N
őstag
válasz
-=RelakS=- #50732 üzenetére
Nem csak valósághű de dinamikus is...
Eye adaptation az effect. Half-Life 2: Lost Coast-ban debutált először.
Control-hoz most adtak ki egy új patch-et ami sokat javít az RT zajosságán és HDR támogatást is implementál a játékba, azt fogom most kipróbálni. -
-=RelakS=-
veterán
Azért az is igaz, hogy a Q2RTX marha jól tud kinézni az elavult textúrák és modellek ellenére is, csak azért, mert a világítás hirtelen valósághű.
Csak a HDR ne lenne elcseszve benne, főleg, ha az eredeti égboltokkal játszolBelenézel a "napba", és a nap is csak szürke, nem fehér, úgy elállít valami paramétert a játék
Hirtelen nem emlékszem a nevére, hogy mivel lehet kisebb-nagyobb blendenyílást szimulálni.
-
X2N
őstag
válasz
-=RelakS=- #50730 üzenetére
Quake 2 az Path Tracelt, az még nehezebb. Én csak fogtam a fejem amikor ezek kitalálták h Raytracing helyett Path tracinget tesznek majd egyes játékokba mint a CP2077...próbáltam developer módban a lehetőségeket, egyhamar nem lesz olyan kártya ami azt futtatja majd vállalható sebességgel. Anno akartam építeni 3D renderelésre gépet, 1070/1080-al, 4db kártya kellett volna a rendszerbe. Akkor elég volt 8GB videómemória. Ma ezt a teljesítményt tudja 1db 4060, csak azóta az igények is megnőttek. A vram mennyiség meg nem...
-
X2N
őstag
válasz
-=RelakS=- #50728 üzenetére
Ne haragudj de 4K-ban bármilyen RT-s játék ha 24+fps-el fut az már jó. (ha van rendes RT) Ez így is fog maradni még nagyon sokáig. 1080p-be lehet próbálkozni ha játszani is szeretnél.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
huskydog17 #50726 üzenetére
Gratulálok, 5090-el 4K-ban 27FPS.
És tartom, hogy ez nem az 5090 hibája, hanem hogy rosszul mérték fel, hogy mekkora számítási kapacitást használhat fel a játék. -
X2N
őstag
válasz
huskydog17 #50726 üzenetére
Meglepő hogy most már a sub-surface scattering-et is bemerik vállalni. Ennyi fölös RT teljesítmény lenne?
-
huskydog17
addikt
Az első játék Neural Shader-rel, ezen felül minden új NV tech lesz a HL2-ben. A Remix pedig kijött bétából, szintén támogatja az új technológiákat.
Első Neural Shader:
"Neural Radiance Cache
Our first publicly released neural shader, Neural Radiance Cache, enhances the quality of fully ray-traced indirect lighting, whilst simultaneously improving performance. The Neural Radiance Cache uses a grid of AI neural networks across screen and world space that trains on a player’s real-time game data to calculate indirect light for the scene. Training in real-time, it’s highly tailored to the specific game content being played during that session. The result is more accurate and responsive lighting that runs up to 15% faster in Half-Life 2 RTX."NVIDIA RTX Skin:
"NVIDIA RTX Skin is one of the first implementations of sub-surface scattering in ray-traced gaming. For the first time, light reflects, penetrates, and propagates realistically through skin, on a per-pixel basis, grounding characters with a level of realism unattainable with rasterization, previous approximated subsurface scattering techniques, and previous ray tracing techniques. Furthermore, artists can tune how much the light should scatter or transmit through materials, adjusting the subtlety and intensity of the effect."RTX Volumetrics:
"Volumetric effects add light shafts and god rays to games, and allow particle and weather effects to be illuminated. NVIDIA RTX Volumetrics enable RTX Remix modders to create incredible volumetric, particle and atmospheric effects.
Rasterized volumetric effects require multiple, performance-intensive high quality shadow maps for each light in a scene to prevent noticeable aliasing, flickering, and artifacting. Full ray tracing removes the reliance on rasterized techniques, such as shadow maps, enabling higher quality implementations that have a fixed cost regardless of the number of lights in a scene.
RTX Volumetrics adds a volume-based Reservoir-based Spatiotemporal Importance Resampling (ReSTIR) algorithm that allows for higher contrast volumetric light and shadows, improving volumetric quality. Modders will notice much sharper and well defined shafts of light and volumetric beams, with crisp volumetric shadows, which can create stunning gameplay moments."Ezen felül a Multi Frame Gen-t támogató játékok száma elérte a 100-at:
Over 100 DLSS 4 with Multi Frame Generation Games & Apps Out Now, More Coming Soon, Including The Half-Life 2 RTX Demo -
Egy kis Half Life 2 x DLSS4
-
Heroes fan
őstag
válasz
bitblueduck #50722 üzenetére
Itt már ilyen budget kártyákra semmi szükség, nem passziánszra vesz az ember karit
-
yarsley
aktív tag
válasz
Devid_81 #50714 üzenetére
Feltűnt egy Acer gép ami megerősíti a GDDR7-es vramot.
Elvileg lesz hamarosan hivatalos Nvidia bejelentés is. -
bitblueduck
senior tag
válasz
Heroes fan #50721 üzenetére
nekem az kéne megfelezve (memória maradhat 128bit) úgy $75-ért. teljesen jó lenne igpu nélküli gépbe. az egyetlen alternatíva amit látok az az arc A380.
-
Heroes fan
őstag
Jézusom az az 5050 bruhhh
-
-
Heroes fan
őstag
Igen mert asztaliba nem volt.
-
Devid_81
félisten
NVIDIA GeForce RTX 5060 to feature 3840 CUDA cores, 150W TGP and 8GB GDDR7 memory
A fogyasztas kevesbe vonzo a 4060-hoz kepest, viszont az elorelepes meg akar egy 20% is lehet, picit jobb mint amire szamitottam.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
conexke #50703 üzenetére
Az asus e-store - már listázza a HUF -os Asus e-store irányárakat:
https://rog.asus.com/hu/laptops-group/allmodels/?items=100111,100199,100287
van pár kivételes - "Előrendelhető! Várható megjelenés: 2025.03.31."
De nagy része "2025. április 30." várható .. vagy még utána.
[ az árak : 1 299 990 Ft -tól ... 2 588 990 Ft -ig ]// és Raymond -nak igaza van
.. most még csak előrendelés ...
-
Raymond
titán
válasz
S_x96x_S #50702 üzenetére
"RTX 50 Mobil -os laptopok elérhetőek már most is.
https://geizhals.de/?cat=nb&xf=11315_E+18+-+Blackwell"
Nem erthetok el, az mind elorendeles ami nemreg indult. Majd valamikor hetek mulva szallitanak ha nem toljak el a megjelenest.A "Lagernd'-t kell kipipalnod ott felul es akkor azt mutatja csak ami van raktaron.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
conexke #50697 üzenetére
>így csúszni fognak most a laptop meg jelenések?
RTX 50 Mobil -os laptopok elérhetőek már most is.
https://geizhals.de/?cat=nb&xf=11315_E+18+-+Blackwell
- RTX 5090 (14 fajta )
- RTX 5080 (26 fajta )
- RTX 5070 Ti (20 fajta )Az RTX 5070, 5060 ... meg ki tudja ...
(amúgy ha a GDDR7 az egyik probléma, akkor az a 5070, 5060 - sorozatokat jobban súlytja; úgyhogy én nem lennék túl optimista. )amúgy - a missing ROPS probléma talán nem érinti az RTX50 mobil chipeket; de valami más igen.
"Nvidia denies reports that its RTX 50 laptop GPUs are missing ROPs, too"
"Both Heise and Hardwareluxx have suggested that these tests are unusual in one way: some laptops may be delivered in April or May instead of planned March release dates. However, Heise also reports one other possible reason for delays: that “Nvidia only recently distributed the final vBIOS for the notebook GPUs,” according to Google Translate."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Cifu: F-47, az új csúcsvadászgép
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Házimozi haladó szinten
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hardcore café
- World of Tanks - MMO
- Európában is olcsó lesz a Redmi A5
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- Xiaomi Redmi Note 9 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga L390 - i7-G8 I 16GB I 256GB SSD I 13,3" FHD Touch I W11 I Cam I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest