Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Mini-ITX
- Dell notebook topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Apple asztali gépek
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Házimozi belépő szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
Igen, végül is be is vághatna elé keresztben, majd kiszállva elmagyarázhatná neki élő szóban, hogy legyen kedves legközelebb körültekintőbben megválasztani az előzéshez alkalmas körülményeket, mert ezzel indokolatlanul veszélyhelyzetet okozhat. Érthető, hogy nagyon siet a nagyon fontos programjára, de más is szeretne hazaérni.
Ez például sokkal életszerűbb szituáció, valóban.
Vagy hogy mindig a gyengébb kutya húzódik le, "ezek" meg mehetnek, mert csak pozitív visszacsatolást kapnak.
Esetleg járhat még mindenki alvázas pickuppal, ez is egy megoldás, aztán lehet büntetni egy szögvasból hegesztett dögráccsal.
Értem, hogy mit mondasz, és felteszem, hogy a saját szempontodból igazad van, de nem csak te vagy az úton, és nem csak te előzöl "szűken". És a mazsola meg villog, mert mást nem tud tenni, de valahogy jelezné már a másiknak, hogy ha már úgy is siet, ugorjon haza kistestvért csinálni magának.
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #91598 üzenetére
Nem pörgöm túl, a villogásnak milyen haszna van? Semmi ... mit jelez vele? Max. akkor érne valamit ha mondjuk egyáltalán nem látja, hogy jönnek szemben, de akkor meg kb annak nem ég a tompítottja. És ha tele van a töke, ha villog mi lesz jobb, az min segít, mit javít, mire jó? Nekem is tele van a hócipőm sokszor de mégse dudálok vagy villogok mindenkire aki megérdemelné ... vagy ez ilyen jóleső elégtétel érzés akkor, hogy igen tényleg megérdemelte akkor jó jogosan rávillogtam? Hát bravó ja, jól megmutatta ...
-
DeFranco
nagyúr
Túlpörögtél, higgadj le, ezt most túltolod.
mellesleg lefordítom akkor a villogást: "menj a k.va anyádba te k.csög takarodj vissza a sávodba"
felesleges ezt kisarkítani versenypilótákba oltott terminátorokra, én is mondhatnám erre, hogy az a tapasztalatom, hogy ha ilyen történik, akkor azt nem gyakorlott profi vezető csinálja, hanem türelmetlen faszparaszt audis-bmws-mercis-kisterhes akinek az az egy k.va nagy szerencséje van, hogy látják rajta, hogy ez nem fog lehúzódni mert egy barom, és inkább elengedi a többi. én ezt látom.
de nem mondom, hogy ez a helyzet, mert ez ugyanilyen sarkítás lenne, csak érdemes felmutatni, hogy van ilyen is, olyan is, és egy szűk előzés esetén nem kell személyes sértésnek venni a villogást, mert nem feltétlenül a te személyednek szól, hanem a töke tele van az illetőnek vele, hogy állandóan a faszparasztok miatt kell neki menteni a saját életét.
szerk: az egy dolog, hogy lököstől lökösig igazad van, de többen vagyunk az úton, eltérő képességekkel, kell egy kis beleérzés és empátia a tűrhető határon belül, és a necces előzésnél villogás a tűrhetőségen belül van. nem lehet mindenki olyan jó sofőr, mint itt páran, van aki gyengébb, jobban fél okkal vagy ok nélkül, együtt kell közlekedni. máshogy nem megy.
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #91586 üzenetére
Nem tudhatja? Hát látod mert ott jön szembe .... látod mennyi hely van, hogy közeledik milyen gyorsan. Bocs de arról meg ne az előző tehessen már, ha valaki nem tudja felmérni 50-el vagy 150-el jönnek-e szemben, vagy simán befér e vagy nagyon necces lesz-e. A villogás a legostobább dolog amit csinálhat, az mellesleg kinek az életét fogja megmenteni ha tényleg gáz van? Amúgy nem, nem erthető reakció, mert alapvetően két dolog motiválhatja...a tipikus ócska magyar na majd én megmutatom mit képzel ez nekem itt jogaim vannak nekem ez jár majd én jól kifejezem a rosszallásomat hogy mer ez itt előzni mindegy hogy 2km-re tőlem már be is fejezte végül az előzést de azért én majd jól kioktatom hozzáállás. A másik még siralmasabb, ugyanis remek helyzetértékelésre vall, ha érdemi reakció helyett (fékez, lehúzódik) ami a helyzeten javíthatna a villogás a legértelmesebb dolog amit csinálni bír, bravó ... az aztán mindenkinek nagy hasznára válik
-
-v-
addikt
válasz
!Overdose! #91582 üzenetére
Igen én is így vagyok vele, az élményautózós mókázást kivéve elspórolnám mostanában a vezetést ... csak sajna pár kivételtől eltekintve csak magam mellett szeretek ülni, idegesít is ha valaki béna, meg biztonságban sem érzem magam.
Amúgy ennek a belassult üzemnek a tipikus példája, amikor indexelek, sávot váltok szabályosan, és mennék el a másik sávban, kikerülendő a szüttyögőt ... megengedett sebességgel. Mondjuk jobbról, mert városban ugye nem érvényes a jobbra tarts, tehát miért tartaná be bárki is, jó lesz az ott 50-el a belsőben, akkor is ha üres amúgy az egész út. Mondjuk az M3 kivezető. De még nem is az a baj, csak mondjuk a pirostól úgy indulunk el, hogy kettesben nem tudom felengedni a kuplungot mert nekimegyek .... szóval mennék jobbról, mert a jobbra tarts ugye nem kötelező, jobbról elhaladás meg szabályos (jó lehet kötekedni hogy az sávváltás nélkül értendő, mindegy tegyük fel nagy a forgalom, sávot váltok csak). Mi történik? Indexszel szabályosan sávot váltok, majd mikor mellette vagyok rám húzza, mert mégiscsak rájött a jobbratarthatnék, elengedi ezt a csúnyaboyracert itt hátul aki menne 70et a 70es táblánál. Igen ám csak sajnos az ő szüttyögős lelassult tempójához képest a forgalom ritmusa gyorsabb, pár dolog változott azóta, hogy tavaly belenézett a tükörbe és nem jött senki. Mert ez ugye neki váratlan esemény, ő mindent a kis belassult tempójával gondol el meg előre végig, ha ilyesmi történik az neki értelmezhetetlenül gyors és váratlan, tehát természetesen nekem kell erre figyelni vigyázni és számítani rá ... és még ha azt mondanám cső gázzal mennék el mellette, sávok közt cikázva, ok arra nem számít hogy ostoba boyracer jön mögötte, de tök ráérős kulturált akcióról, meg sok sok másodpecről beszélek amíg ez történik .... és nem egy indexvillantásról beszélek hanem rendesen kirakom előtte hadd kattogjon gazdagon, de úgy se látja egyszerűen mert se kép se hang, nemtudja mi történik körülötte ... nem megyek a seggébe, várok először hátha lemegy, nem megy, ok akkor index lightos gáz sávváltás...és húzza rám nem lát nem hall. Azt már nem is említem, hogy persze a sorrend is rossz, nem előbb tükör és utána sávváltás, hanem elkezd áthúzni, majd mikor észleli ott vannak visszarántja ... nézett ő tükröt végülis előtte, csak annak már vagy 10 mp-e ...
Beáll ezeknek az embereknek az agya a megengedett sebesség -10-20%ra, bármi ami annál gyorsabban történik az túl gyors neki. Mondjuk már a megengdett sebesség is .... mit várunk ha valami váratlan meg tényleg gyors történik?? Na ezekkel vannak tele az utak ....Másik: szabályos pályatempó, gyökér a külsőből kijön okosan 90-el, ok még valamelyest számít is rá az ember, de nagy fék kell ... ember mit csinál? Megijed úristen mi történt, és ráfékez a belsőben! Hogy még rontson a helyzeten, elve már nyomod a satut, erre bazmeg még ráfékez ...nem visszamegy, nem gázt ad, ostobaságot csinál.
-
Dany007
veterán
válasz
!Overdose! #91582 üzenetére
Ezt a villogás dolgot én sose értettem...
Ha olyan parás a helyzet akkor nyilván lassítok. Vagy ha már az se elég akkor azt nézem hová fogok tudni lehúzódni... Na de hogy mindeközben villogjak? : o Nincs arra idő. Mondom ha már parás a helyzet akkor ku...vra nincs idő villogni...De szerintem ez is csak megszokás kérdése. Eleinte én is minden ilyen helyzetben lassítottam kicsit, amíg biztos nem lett a dolog. De egy idő után az ember "megszokja" és képes lesz megsaccolni hogy még bőven befér vagy azért a biztonság kedvéért lassítsunk egy kicsit... De ehhez meg vezetni kell. Sokat. Volt már rá példa, hogy kellett lassítani rendesen. És azzal is egyetértek, amit Defranco mond, hogy a többség az idióta mindenbe belemenő autósra számít. Csak azt nem értem továbbra is, hogy hogy van idő villogni?... Ha messze van és nem parás a helyzet akkor minek villogjunk? Ha meg már parás akkor azon kell lenni, hogy hogy kerüld el... megint csak nincs szükség villogásra.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
!Overdose! #91582 üzenetére
Ez nem kifejezetten neked szól. Nem csak te előzöl "ha jönnek szembe", hanem az is aki viszont vadbarom módon megy bele a vállalhatatlanba is, feltételezve, hogy úgy is a többiek rántják el a kormányt.
A szembejövő meg több okból nem tudhatja, te melyik típus vagy (nem ismeri az autód képességeit, nem tudja felmérni a te és az előzött közötti sebességkülönbséget, nem tudja előre, hogy akit előzöl elkezd-e szívózni, vagy elősegíti az előzésedet, és nem tudja vadbarom-e vagy) így hát inkább "jelez".
Tudom, hogy nem csak erről a szituról van szó, de erre történetesen van reális magyarázat. Inkább ez, mint hogy utólag az árokban mondogassa, hogy "azt hittem, hogy befér".
-
!Overdose!
őstag
Persze, hogy nem tudja felmérni a távolságot. Ezért villog sok szembejövő autós, amikor előzök. Ő nem előz, csak ha valóban nem jön senki vagy még akkor sem, ezért meglepődik és leblokkol, ha valaki úgy előz, hogy jönnek szembe. Én érzem, hogy biztonságosan beférek, ő pedig megijed. Bár nincs szükségem a segítségére, mert beférek, de a villogás helyett, akár lassíthatna vagy finoman le is húzódhatna, ha veszélyben érzi magát, de nem, ő inkább villog. Nem érzem biztonságban magam az utakon mostanában és egyre inkább vezetni sem esik jól. Azt veszem észre, hogy egyre gyakrabban adom át a vezetés lehetőségét a feleségemnek, ő még jobban tudja tolerálni az idiótákat az utakon.
-
-v-
addikt
válasz
Dluinet #91550 üzenetére
Mondjuk ez azért is van, mert az emberek sajnos marha nagy része nem tudja felmérni a távolságot vagy helyzetet. Ha azonnal látná hogy hopp itt most ahogy rálépek satu kell, nem lenne para. Annyira agyfaszt kapok sok ember mellett amikor ülök, érted nincs vészhelyzet meg para, de már amikor elkezd fékezni érzem és látom hogy nagyobb fék kéne .. persze pár mp múlva rájön hogy ez kevés lesz és nyom még féket, de nyilván nagyobb para esetén ugyanígy nem tudná felmérni jól ... azon kívül hogy mocskos idegesítő azt érzi az ember, bármikor lehet belőle valami, ha kicsit is több szerencsétlen tényező összeadódik vagy még jobban benézi. És adott esetben nem nagy időkről csak mondjuk fél-1 mp -ről beszélek, de pl. pályatempónál az sok sok métert jelenthet, ha már az elejétől állsz a féken, mintha csak a végén van jajistenem. Nekem változatlanul meggyőződésem, hogy ez a szüttyögős belassult közlekedés kombinálva azzal, hogy igen kis százalék rendelkezik bármilyen gyakorlati vezetéstechnikai ismerettel, tök veszélyes ... megy marikanéni 40-el, bármi történik az ahhoz képest a szüttyögéshez képest annyira de annyira kívül van a komfort zónán, hogy esélye sincs reagálni. Nincs semmi helyes berögződés, ha bármit cselekedni kell nem jön ösztönösen a helyes reakció. Meg normál közlekedés esetén annyira messze van az ember a határoktól, hogy ha valami váratlan helyzet miatt mégis a közelébe vagy azon túl kerül, akkor pánik van meg leblokkolás. Tehát nem méri fel jól a távolságot, először azt se látja para van, ha utána rájön para van bepánikol és leblokkol, plusz a helyzetre szükséges helyes reakciók se jönnek, mert nincs beidegződés, tehát ha még el is indul az autó vagy valami van, akkor aztán végképp over. Na szerintem ezért van minden kurva héten baleset az m7-esen, amikor kettőnél több autó van ...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dluinet #91550 üzenetére
Többnyire még akkor sem sajnos (a vészfékaszisztens tényleg hasznos).
Az összes vezetési tréning azzal kezdődik, hogy megtanítanak fékezni. -
#42667776
törölt tag
Egy példa a hitetleneknek, érdemes a végéig megnézni! Persze mindenki belátása szerint oda teszi ahova akarja!
-
raczger
őstag
válasz
DeFranco #91568 üzenetére
Ugye ha az eleje megy el akkor alulkormányzottságról beszélünk, ez fentebb ki lett tárgyalva úgy emklékszem, viszonylag egyszerű összeszedni (gázról elveszed a lábad, nyitod a kormányszöget, helyzettől függően finoman elkezdesz fékezni). Baleset persze ebből is lehet, ha túl gyorsan mész be egy kanyarba és túlmész rajta, aztán bent is vagy az árokba (vagy falba). Ez is veszélyes, de azért ez közúti forgalomban ritkábban fordul elő. [link]
Ha túlkormányzott lesz az autó, akkor a fara tör ki, megelőzhet az autó hátulja, azaz megpördülhetsz. Ehhez egy sokkal gyorsabb reakció kell, hogy egyből ellenkormányozz, illetve érezni kell, mikor kell újra kiegyenesíteni a kormányt, mert ha későn kezdesz bele, akkor bebicskázik az autó. Télen ez bármikor megtörténhet, mész 60-al vidéki úton, egy enyhe kanyar és megcsúszik (ugye ennek szimulálására van a rántópad).
Ezen a videón elég jól elmagyarázzák szerintem a dolgokat: [link]
Elől kopott, hátul új gumi: nagyobb sebességgel nem fogsz tudni élesebb kanyarokat rosszabb útviszonyok mellett.
Elől új, hátul kopott gumi: Már normál sebességnél is bármikor kitörhet a fara, átlag sofőr számára teljesen irányíthatatlan lesz az autó.
Azért összességében az is kijelenthető, hogy nem jó, ha túl nagy különbség van kopottság szempontjából az első-hátsó gumik között, azt hiszed, mert elől fasza új gumi van, mehetsz bátran, aztán egyszer csak ott a baj.El lehet dönteni melyik a rosszabb.
-
giigz
veterán
válasz
DeFranco #91568 üzenetére
"Édes pofák vagytok ezzel az elölhátulgumival, közben meg az autók többségén superslick és/vagy ellentétes évszakos és/vagy 7+ éves gumi van, jellemzően a fentiekből kettő egyszerre, jójaz jelleggel. (ne legyünk naivak, itt a topicban is sokkal gyakoribb, mint elsőre gondolnánk)"
Már megszokhattad volna, itt a topicban nem gyakorlati problémákról van szó, hanem egy elméleti helyzetről szokott menni a diskurálást, ami általában csak keveseket érint.
Ha rajtam múlna mindenki vadi új Vredestein-nel járna...
"Nem tudom mit kellett volna csinálni, én reflexből némileg nagyobb gázt adtam amellett, hogy tartottam a kormányt, így az elöl húzó kerekek összeszedték a seggét és mentünk tovább."
Olyan kis erővel ment ki a hátulja, hogy amit csináltál az tökéletes volt, valószínűleg a szituáció is adta magát, hogy csak picit mozdul a hátulja, és mindenféle ellenkormányozgatás helyett pici gázzal ki tudsz belőle jönni. Nehezebb lett volna elrontani a szituációt, mint kijönni belőle.
Amit írsz a témával kapcsolatban, hogy előre kell a jobb gumi, az megállja a helyét, és igaz lehet, viszont amikor így megy el a hátulja, a jobb gumi hátra kellett volna. Legalábbis ilyen helyzetekre gondol valaki, amikor azt mondja, a jobb gumi hátulra kell.
"Azt nem tudom, hogy mit kellett volna csinálnom, ez sajnos hiányosság, olvasnék róla szívesen,"
Lehet olvasgatni is, a tréning is elméleti oktatással kezdődik, viszont a legjobb megoldás egy vezetéstechnikai tréningen való részvétel.
-
DeFranco
nagyúr
Édes pofák vagytok ezzel az elölhátulgumival, közben meg az autók többségén superslick és/vagy ellentétes évszakos és/vagy 7+ éves gumi van, jellemzően a fentiekből kettő egyszerre, jójaz jelleggel. (ne legyünk naivak, itt a topicban is sokkal gyakoribb, mint elsőre gondolnánk)
Mellesleg számomra még mindig nem derült ki, miért lenne jobb hátra.
Nekem egyszer csúszott meg picit a segge, valami különösen nyálkás úton, előzés befejezésekor. Valami úthiba megdobta a fenekét, nem tört ki, csak éreztem hogy nem egészen arra menne, mint az eleje. Kb. én soroltam volna vissza, az meg ment volna egyenesen. Nem tudom mit kellett volna csinálni, én reflexből némileg nagyobb gázt adtam amellett, hogy tartottam a kormányt, így az elöl húzó kerekek összeszedték a seggét és mentünk tovább.
Azt nem tudom, hogy mit kellett volna csinálnom, ez sajnos hiányosság, olvasnék róla szívesen, ha valakinek van linkje ne tartsa magában, de a fenti eset nekem érzésre azt támasztja alá, hogy ha elöl van a hajtás, akkor jobban járok az elöl jobb gumival, mert az eleje össze tudja szedni a seggét, de ha az eleje elmegy az nagyobb gáz (már csak azért is, mert azt kormányzod)
-
tomiii.
aktív tag
válasz
neduddki #91565 üzenetére
persze, hogy nem írtam, hiszen areakción volt a hangsuly, rakhatam volna fel én fakereket is, nem az volt a lenyeg a mondandomban, egyebkent, egy elégge lejtős éles,(180fok) jobbos visszafordító volt, 50 éves aszfalt, avarral,sarral boritva 2 napos esozes utan, ősz végén, madarak nem igazan csiripeltek, a nap del korul jarhatott, rajtam piros polo volt, es jobbra néztem a bal szememmel. de csak ismetelni tudom, lehetett volna csokimazbol is a gumi, nem errol volt szo.
egyebkent en is kiszallok, nem ajanlok ilyen dolgokst ugyse soha senkinek, en meg utcai autoval az út viszonyoknak megfeleloen megyek,(legalabbis nagxon remelem, ha egyszer kesz lesz) nem utcai autó meg hátul torjon nekem, mert elolrol ciki
-
Acheron
őstag
válasz
neduddki #91565 üzenetére
Világos, kicsit sarkítom a dolgot, mert néha úgy hangzik el a "jobbat hátra", mintha minden esetre ez állna, kivétel nélkül. Az alapelvel nincs vita, sosem szeretném az autóm hátulját látni elém kerülni...
Szerencsére eddig csak elvétve (egész extrém okok miatt) volt szükség arra, hogy elöl - hátul jelentősen eltérő gumi legyen, a garnitúra megfelelően cserélgetve kb egyszerre fogy el. -
neduddki
nagyúr
-
8th
addikt
válasz
runner 125 #91532 üzenetére
Tök egyszerű. Te orral akarsz tompítani egy esetleges ütközést vagy kilinccsel? Ha utóbbi akkor nyugodtan tedd csak előre a jobb gumikat.
-
Acheron
őstag
Miért más? A rosszabb gumi hátul tudi fogja, hogy ez most szezon utáni csere és nem okoz galibát?
(nekem mindegy, eddig is cseréltem szezononként, ez után is fogom, az első - hátsó megcsúszást pedig leginkább úgy kezelem, hogy annyival megyek, amennyivel az út engedi. Ez élet benevelt, határon autózás után hiába mondta nekem a nénne, mikor a törött kerítését nézegettük (a törött autóm mellett), hogy "Nem baj fiam, jött már itt be kamion is", nem tudtam őszintén mosolyogni. Akkor...)
-
!Overdose!
őstag
válasz
runner 125 #91520 üzenetére
"míg a hátsó megcsúszás egy kis gázelvétellel, komolyabb megindulás esetén ellenkormányozással megfogható, korrigálható."
Gázelvétel? Gondolom nincs sok RWD-s tapasztalatod. Ez a legrosszabb, amit csak csinálhatsz...
-
Acheron
őstag
Igazándiból nem akarok ebben a gumi vitában részt venni, de mivel egy szettel sokat megyek egy szezonban (értsd egy nyáron lefutom a nyári gumi kb harmadát - felét (típustól függően), télen dettó a téliét), így érdekelne, hogy ezek szerint az a helyes eljárás, ha sosem cserélem az első gumikat a hátsóra, és fordítva? Hiszen az első (elsőkerék hajtású autónál) mindig jobban kopik, mint a hátsó, de a fentiek szerint a jobb állapotban lévő hátsót sosem szabad előre tennem. Ez némileg ellentmond annak a több helyen is fellelhető ajánlásnak, hogy kb 8 - 10 ezer kilométerenként célszerű oldalanként az első és hátsó abroncsokat cserélni...
Persze azért vannak előnyök is, ha nem cserélek, nem négy 80 - 90 % -ra lefutott gumim lesz két szezon után (ami ugye már kuka), hanem lesz két csupaszra futott elsőm, meg két 50 - 60 % -os hátsóm , utóbbiak még eladhatók(kövezés előtt: utolsó mondat csak vicc volt
)
-
raczger
őstag
válasz
runner 125 #91553 üzenetére
Nem találtam olyan szakértői véleményt, aki szerint előre kéne tenni az új (kevésbé kopott) gumit: [link]
Tapasztaltam már aquaplanning-et nagyobb sebességnél (~100km/h), nem kellemes dolog, ha megindul a feneke akkor már szinte csak utas vagy. Ha az eleje csúszik meg vagy veszti el a tapadást (akár oldalirányba is), sokkal könnyebben tudsz korrigálni, pláne egy elsőkerekesnél.
Lehet széllel szembe hugyozni, csak nem ajánlatos
-
tomiii.
aktív tag
válasz
runner 125 #91553 üzenetére
mármint azt hiszem el, hogy nekik ez a tapasztalatuk, mert gondolom azért mondják, mivel így tapasztalták meg.
azt nem írtam, hogy egyetértek
én is a jókat teszem előre, hátul úgy is mindig elkopnak hamar
-
tomiii.
aktív tag
válasz
ReSeTer #91542 üzenetére
én elhiszem amit Qru-ék mondanak, csak a reflexekhez fűznék hozzá annyit, hogy legutóbb mikor egyik csaj ismerősömmel vezetgettünk( nincs jogsija, tehát ez még az amatőröknél is mélyebbről jövő reflex volt), (forgalomtól elzárt terület) lefelé jövet, megkért, hogy hadd vezessen ő , habár csak 30-al, ha mentünk, egy éles kanyarban megcsúszott az autó orra a vizes aszfalton, na neki valami lehetett a reflexével, mert a gázt felengedte,és egyből ellenkező irányba rántotta a kormány,(mondjuk csak hangyaf.sznyit..), de izomból a fékbe taposott..na innentől én már hiába nyúltam át a kormányhoz:
Szóval az ellenkormányzás valami halvány jele megvolt, csak rossz mozdulattal párosult, de lehet, ha régebb óta vezetne, nem lép a fékre, mert tudja, hogy az nem pálya, de a lényeg, hogy az ellenkormány mozdulat benne volt.
mint írtam, én hiszek nektek, csak elmeséltem egy ellen példát,a kivétel erősíti a szabályt
-
válasz
parandroid #91540 üzenetére
Első: szmájli van az off hozzáoszlásomban
második: MunezXBK: Fater Suzukiján 4 évszakos van (én csak az apja "hangja" voltam, mármint miként érvel az apja a fiának, ebben az esetben MunezXBK-nak )
-
ReSeTer
senior tag
melyik átlag fittipaldi tudja, hogy első tengely megcsúszásakor, vissza kell egyenesbe vágni a kormányt és gázt elvenni? Aki látja, hogy az autó eleje elindul egy jobbkanyarban, és elkezd a szembe sávba menni az autó, nem fogja egyenesbe rántani, hanem még jobban bekormányoz, amivel ugyanúgy csúszni fog, ja és padlófék, ami megint nem feltétlen segít.
Nézzük a hátsó kerekes történetet:
Ugyanúgy jobbos kanyar, átúszik a hátulja szembe sávba, de talán van annyi lélekjelenléte az illetőnek, hogy valamennyire átcsapja az ellenkező irányba a kormányt, amivel még az autó eleje a saját sávjában marad, így ha jönnének szembe, max az autó hátulját csapja el, míg az első kerekes csúszásnál már a fülke van a szembe sávba. Na melyik a jobb?
Egyébként ez nem feltétlen általános jelenség, mert meglehet úgy is csúszni hátsóval, hogy átmegy az eleje is, de látod, első kerekes csúszásnál nincs idő korrigálni.
-
-v-
addikt
válasz
runner 125 #91520 üzenetére
Épp ellenkezőleg, ha az elejét tolja az az ösztönös reakció, hogy elveszed a gázt, ami a jó reakció is, ez megy mindenkinek... és nem pördülsz meg. Túlkormányozottságot az agy picit másképp érzékeli, mivel mögötted történik nem előtted, ezért ijesztőbb is és ott ösztönösen nagyon sokan nem tudják ám mit kell csinálni, megpördülsz árok/szembe sáv szevasz. És ha tudod mit kell csinálni se biztos, hogy meg tudod fogni. Nézd meg vezetéstechnikai tréningen akik szemetebb alattomosabb autóval vannak, még úgy hogy azért vannak ott hogy ezt gyakorolják, meg tudják mit kell csinálni se mindig fogják meg ...
-
parandroid
félisten
válasz
Dluinet #91529 üzenetére
Ja, meg gyerekülés se volt, mégis mind felnőttünk, sőt, hátsó (de néha még első) biztonsági öv sem volt, nemhogy légzsák, meg ABS, meg ESR, meg gyűrődőzónák.
Kisvárosunkban gyerekkoromban volt talán 100 autó összesen, nem csoda, hogy állandóan az utcán fociztunk, most csak a mi utcánkban van vagy 15 az itt lakó 12 családra, pedig hármat kell kanyarodni a főútról, mire egyáltalán idejutsz, és a célforgalmon kívül nem jár erre szinte senki.
Gyerekként a főutakon biciklizgettünk csak úgy hobbiból 20-30 km-eket egyik városból a másikba, alig volt forgalom, most ha nincs bicikliút, gyakorlatilag öngyilkosság kimerészkedni lakott területről.
70-es, 80-as években a magyar utakon 100 LE már jóformán versenyautónak számított, az autók gyorsulása, dinamikája, mérete, ereje is teljesen más volt, 100-120 már bőven autópályatempó volt, és gyakorlatilag végsebesség egy ladával, trabanttal, wartburggal, daciaval.
Egy Bp-i út innét a világ végéről egy napos program volt, és még csak nem is oda-vissza útról beszélek. Most beülök a kocsiba, és a megengedett legnagyobb sebességeket betartva is 2-2,5 óra alatt háztól házig fent vagyok valamelyik belső kerületben.
Szóval lehet jönni azzal, hogy minek kell ez a sok frinc-franc, csak azóta egysmás azért változott körülöttünk - és főleg mi magunk is változtunk.
p
-
giigz
veterán
Amikor még a 10-12 éves 3 mm-es Kormoran télivel jártam, egyetlen egyszer sem akart elmenni a hátulja, viszont előre kellett volna tapadás, vízen fékezéskor kerekek blokkoltak, vízen kanyarban azonnal tolta az orrát... Jó párszor volt ilyen, viszont seggkitörés egyszer sem
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
runner 125 #91532 üzenetére
Rükvercben?
Nyilván az első de akkor is cseszheted ha a kitör a segge és nem tudod megfogni. A tény ettől tény marad. Az emberek többség jobban tud korrigálni ha az orrát tolja a kocsi mintha a seggét.
kornelka: Ha arra használod amire tervezve lett akkor élhető bőven. Nyilván az alpoknak télen ne indulj neki vele de így városban ahol takarítják az utakat télen is rendesen, használható. Nyilván nem lesz olyan rövid fékutad így sem mint egy lágy téli keverékkel de a nyárihoz képest nagyságrendekkel jobb.
Szóval hétvégi autósnak aki nem megy sokat nyáron és télen se indul el ha rendes hó van annak nem rossz választás.Látod én is azzal nyomom és még élek...
-
neduddki
nagyúr
válasz
runner 125 #91532 üzenetére
HI'
a jbbelésomajdajobb hatso,. tehatz akkorjobb oldalrakel rakni a jobbgumiket???
udv
neduddki
mod: Dluinet:igazadvammegyek es klassikusocsoh0mkt szoropka femener:- ) /amugycsakoitthondrakat kintocson hozzalehtjutni.../
-
rgqjx
aktív tag
válasz
neduddki #91523 üzenetére
Ha ilyen stílusban/hangnemben próbálod felvilágosítani a fórumtársat a véleménye helyességéről, akkor gondolom te sem veszed rossz néven, ha hasonlóképp kapsz néha emlékeztetőt arról, hogy milyen hatást fejt ki irományod szándékos eltorzítása, amivel megnehezíted a fórumot olvasók dolgát.
-
neduddki
nagyúr
-
neduddki
nagyúr
-
tomiii.
aktív tag
én maradok az előre a jobb gumi dolognál, elég parás ha az ember kanyarodna a kocsi eleje meg egyenesen megy, pl vizes aszfalton, de a vizet lehet porral, vagy hóval is helyettesíteni. egy megúszott seggű autót még mindig könnyebb irányítani, mint egy irányíthatatlanná vált autót, bár lehet csak én szoktam hozzá nagyon a hátsókerekes autókhoz
-
neduddki
nagyúr
válasz
runner 125 #91520 üzenetére
HI!
najo ezt a setitseg ijjen hangoztatasat mar nembitrom /moast marertem mije votlneked bonyolult 3gomb kezelese a aeg msogaton:- )))/
guggolelsolinkeamgvezetesi treniganyag: "Az alulkormányzottságot a gyártók szinte beépítik az autókba, különösen oly módon, hogy a legtöbb személyautó elsőkerék-hajtású. Ha egy ilyen autóval megtapasztaljuk az alulkormányzottságot, nincs okunk különös zsonglőrködésre, elég kicsit nyitni a kormányszögön, ezzel egy időben elvenni a gázt, esetleg kicsit fékezni, és az autó pillanatokon belül visszatér az ívre, mivel a leírt mozdulatokkal visszahoztuk a tapadást az első kerekekre, ami alapfeltétele az irányítás visszaszerzésének. Nagyobb gondot okozhat a túlkormányzottság, főként, mivel ez a ritkább és nehezebben kivédhető jelenség." from
dfe hasonlot talalhacca bmw-tol is
neha elgondolkodm Te vezecc egyaltaln? voltal Tevezetesitrningen? probagattad maraz otot csuszos-havas-jeges uton hatarhejejzetbenhogyhogyan reagal? nembajha nemdelaeg ne hngoztasd a HUJJESEGETudv
neduddki
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
runner 125 #91520 üzenetére
Elég egy vízrefelfutás, vagy egy elmért kanyar ahol pl szárazon simán átmész vizes aszfalton már lehet nem. Kicsapja a hátát az ótó aztán pisloghatsz az árok széléről a rommá tört kocsidból.
Ha Fittipaldi vagy akkor mehet hátra a rosszabb gumi ha nem akkor meg a jobb.Haver muterja így törte rommá a Puntóját. Meglepődött mikor hirtelen kellett (volna) kitérő manővert tenni. Kitört a segge és rommá törte a kocsit.
-
runner 125
nagyúr
Nyilván, ebben az orszában mindenki Fittipaldi, határon kanyarodik és gumimelegítő nélkül nem hagyja el a garázst.
Abból indulok ki h, mindig a hajtott kerék van kitéve nagyobb terhelésnek, az kopik hamarabb, azt kell előbb cserélni. Persze, ha a nem hajtott hátsó gumik valamiért jobban kopnak, mondjuk 30%-osak, oda raknám én is az új szettet - aztán másnap rendelnék előre is kettő ugyanolyan újat. De, nem hiszem el, h van olyan közlekedési helyzet, amikor egy 70-80%-os használt hátsógumi ne tapadna úgy, mint az új és pont ezen a 20-30% kopásszinten múlna bármi is...
Azt hol írták le, h az alulkormányozott autót jobban kezeli az emberek többsége? Szerintem meg pont ott megy a pánik, ha megindul az eleje kifelé. Elkezdik össze vissza tekergetni a kormányt, fékkel kombinálva, míg a hátsó megcsúszás egy kis gázelvétellel, komolyabb megindulás esetén ellenkormányozással megfogható, korrigálható. -
ReSeTer
senior tag
Mi a véleményetek a 10. gen (2008?) corolláról? Mondjuk egy benzin 1.6-tal?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
runner 125 #91495 üzenetére
Mert az emberek többsége jobban tudja kezelni egy esetleges megcsúszásnál ha az autó alulkormányzott mint ha túlkormányzott. Ezért érdemes inkább hátra tenni a jobb állapotú/jobban tapadó gumit attól függetlenül hol hajt az ótó.
-
TaaT
nagyúr
Passz, nem találtam beszámolót róla, csak orosz oldalakat dobott fel.
bitpork:
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
runner 125 #91508 üzenetére
hibás döntést hozott, ez ok (bár szerintem ebben a helyzetben védhető) a kérdés viszont az volt, hogy ki volt a hibás, ki miatt alakult ki a baleset. és ez szerintem az volt, aki előzött. hibázni kb. mindenki hibázott.
a kamiont csak sejted, nem látod, és azt sem látni, hogy mi miatt sodródott így ki, lehet pont azért mert fékezni akart, vagy jobbra rántotta a kormányt, csak megcsúszott, és túlkorrigált balra, ettől sodródott át. sok tényező van, amit nem látunk, csak sejtünk, viszont az biztos, hogy nem alakult volna ki a szituáció, ha nem ment volna bele a necces előzésbe a szembe jövő.
@Typhoon47: lásd ez a hsz. (amúgy meggyőződésem, hogy 10-ből 9 ember innen a fórumról is elcseszte volna ezt a szitut, így vagy máshogy. nagyon necc egy ilyenbe belekerülni, a gurulós forgószékből háromszor megnézve triviál, de ott a többség blokkolna keményen.)
-
runner 125
nagyúr
válasz
DeFranco #91505 üzenetére
Pánikhelyzetben ha szembeelőznek, átrántod a másik sávba a kormányt? Főleg úgy, h egyértelműen látod, az előző autó épp egy kamiont előz, ami mögötted is jön szóval ha az előzőt nem is, a kamiont tuti telibekapnád?
Szerintem teljesen evidens, h egy általános közlekedési szituációban, ahol az út mindkét felén van menekülőútvonal (értsd nincs szalagkorlát, enyhe árok, netán szélesebb a padka) jobbra húzódik / rántja el a kormányt az ember. Persze sok múlik a rutinon, helyzetfelismerésen, de továbbra is úgy gondolom h indokolatlan volt a pánikolás és rosszul cselekedett h berántotta balra, eleve szalagkorlát volt az út ezen szakaszán és ugyanúgy egy kamion jött szembe 2.-ként. Padka viszont jelen helyzetben bőven elegendő menekülési teret jelentett volna valós pánikhelyzetben, de ismétlem, szerintem ez közel sem volt az. -
EQMontoya
veterán
-
DeFranco
nagyúr
válasz
EQMontoya #91504 üzenetére
ööö... szerintem tök reális, hogy megijed ha mögötte kamion szembe meg repeszt egy barom a tükörjégen. senki sem terminátor, hogy koppra bemérje, hogy épp még befér vagy nem fér, esetleg be van drogozva a szembe jövő és felnyársaltatja a húsztonnással.
neki inkább joga van beijedni egy ilyen helyzetben és elrántani a kormányt, mint az előzőnek ezt a helyzetet előidézni. a tegnapi audisnak is majdnem kiadta... mentsük fel akkor azt is.
-
DeFranco
nagyúr
aki balról bekúszik előzve
miatta váltott irányt - menekült - a szembe jövő, hogy elkerülje a frontális karambolt, számolva azzal, hogy a mögötte jövő húsztonnás tütü valószínűleg májkrémet csinálna belőle meg az utastársaiból.
és mivel az előző fél késztette hirtelen irányváltásra a szabályosan közlekedőt, ő a hibás.
(és rajta kívül mindenki a sztoriban, mert mindenki relatív gyorshajtott és nem tudott megállni a kellő időn és távolságon belül
)
@runner 125: ránézésre ez tükörjég. nem értek a fizikához és az extrém körülmények közötti vezetéshez, de a tök fejemmel el tudok képzelni olyat, hogy abs nélkül kis-közepes fékezésre is beblokkol a kerék és keresztbe fordul a kasztni. persze akkor nem kellett volna ennyivel menni, világos, de mögötte meg a kamion gondolom tolta erősen, letérni meg nem volt mód. mögötted is ment már gondolom ukrán-orosz kamionos, tudod milyenek.
-
runner 125
nagyúr
Abból indulnék ki, h ki idézte elő a balesetet.
A kamion előtt haladó autó nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedett, megcsúszott (aminek persze lehet más oka is - rosszullét, stb.), és pont szerencsétlenül a videóst megelőző autót is meglökte, ami telibeverte a nyergest. Hab a tortán h még a videós (teherautó? Elég magasnak tűnik a videó perspekívája) is belerohant az egészbe.
mod.
Jah h ő bepánikolt az előző autótól és azért rántotta el a kormányt?! Jajj. Közel sem volt ez alap esetben annyira veszélyes szituáció, h egy gázelvétel / enyhe fékezés ne lett volna neki elegendő. Simán befért volna az előző autó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új, Garanciális (1-3ÉV) Gamer PC-Számítógép, néve szóló számlával! I5 14400F / RTX 5060 / 32GB DDR5
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest