Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
EQMontoya
veterán
válasz Typhoon47 #39862 üzenetére
Szóval a típus eléggé ritka. Olyannyira, hogy tudomásom szerint EU-ban épp kerek 0 db. van eladó. Nekem volt egy itthon, amelyet elloptak: ez az. Ezt követően megfogadtam, hogy nekem lesz ilyen, majd tavaly meghirdették ezt a példányt, amiről a képet is láttad, Belgiumban. Némi alkudozás után el is mentem érte, hazahoztuk lábon (30 éves volt akkor az autó, 1400km), azóta van nálam. 76.000 van benne most, 75-re már a haza úton fordult a számláló.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Én még az előző szériát vezettem (kerek nélküli ablakos, laposabb - nekem szebb), abban az 1.5-ös motor ugyan ez, szeretjük. Máig megvan a családban, van benne közel 300e km. Szerintem jó választás, soha nem hagyott ott. Annyi, hogy ennyi futással már csipegetheti az olajat, szóval lehet, hogy tömítéseket (including hengerfej) lehet, hogy nem árt már cserélni rajtuk ennyi futással, de elég megbízható és kellemes konstrukció. Szerintem ez a széria beltér terén is egész kellemes, szép ez a kormány. Az alufelnis nekem kifejzetten tetszik, viszont boyracer tulajra utalhat, illetve kereskedő, tehát könnyen lehet, hogy tekert.
Annyi, hogy semmiképp ne óraállást vegyél: menj el hozzáértővel, vagy vidd el pl. Mazda mesterhez átvizsgálásra, próbáld ki, és az után dönts. Illetve a kettő közötti 50e ft ne legyen döntő. Én egy 2000-es, 1.6-os Corollát adtam el ennél picit többért, tehát az árak nem olyan vészesen alacsonyak, de a kínálat aljáról válogatni sosem szerencsés. Én inkább nézegetnék picit drágábbakat, szerintem 600-700 között már nagyon jó állapotúakat is kifoghatsz.
Illetve én mindenképp megnézném a '98-as, 110e-rel hirdetett előző szériásat. Nekem szebb az a forma.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz EQMontoya #39892 üzenetére
Továbbá, ha korabeli Mazdák, akkor szerintem a Xedos6 is egy szép, és amúgy kurva jó autó. Ez pl. egész jól néz ki.
Ha komolyan gondolkosz Mazdán, dobj egy privit, van egy nagy Mazdás cimbim, BP-n kaphatóak vagyunk Mazda megnézésre. Toyotában is tudok segíteni.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
-
EQMontoya
veterán
Korai peldanyoknal a dugokon keves/kicsi volt a lyuk, amin elfolyik az olaj, ezert az ott ragadt az egesterben, kokszot kepezve, ami szetbaszta a lehuzo gyurut. Ez csak nem bele valo (10w-40) olajjal jott elo, de sajnos ha mar egyszer eloallt, utana az 5w-30-at is eszi. Megoldas a gyuruk es a dugok csereje, ez olyan 200 ropis muvelet. Illetve az egett olaj szep lassan a katalizatort es a lambda szondat is hazavagja. Sajnos ez az igenytelen fillerbaszo magyar tulajok okan lett "tipushiba".
A Toyota viszont 7 evig vagy 180e km-ig gariban cserelte ezeket a fuzott blokkokat, tehat ha olyan vvti-t talasz, amiben garancialisan csereltek blokkot, azt nyugodtan. Ezt leszamitva ugyanis nagyon takarekos, kellemes motorok.
Igaz 4zz-re, 3zz-re es 1zz-re is. (1.4, 1.6, 1.8), kb. 2005 utan viszont mar csak a javitott szerias motort adtak ki (Corolla E12, Verso, Avensis, Celica).
A dizelekrol: a 2.0 D-4D-ben emlekeim szerint van kettos tomegu lendkerek, tehat ennyire nem egyszeru a helyzet. A 2000 koruli, elso szeriasokkal meg azert akadhat gond ott is. Ismet erosen szerepet jatszanak a magyar tulajok, elvegre ezek a motorok is "szeretik" a csempeszett/kamionbol leszivott, "minosegi" gazolajat.
Arrol mar nem is beszelve, hogy zommel varosi hasznalatra nem veszunk dizelt, mert soha nem eg ki, es lerakodik benne a korom, aztan szopas lesz az EGR-rel, szelepekkel, stb.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Lehet, csak a termosztátra kell nagyon figyelni. Nem egy drága alkatrész, de ha bedöglik (és felforr a víz), akkor vége a blokknak (könnyen deformálódik, ha túlmelegszik), és az nagyon drága játék.
De ha már 1AZ-FSE, tehát 2 literes benzines felmerül, akkor vegyél IS-t.
Az 1g-fe egy faék nagyságrendileg, viszont gyönyörűen szól, és nagyon kellemes vezetni. Futástól nem kell félni, világból kimennek.Ezt pl. lealkudni 1.3-1.4 közé, és uccuneki. Bajod nem nagyon lesz vele.hdman: van egy Lexusom és egy Toyotám, az eddig 4 punci, illetve van egy Mazdám, ami nem szerepel a képen, kéretik pótolni!
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
181cm, 90+ kg vagyok, elférek benne.
Alkatrész: bontottan elég olcsó, mert nem nagyon kell. A bódéelemek valszeg neccesebbek, törni nem érdemes. Szilas járművajítónál pl. korrektek, illetve van még 1-2 Toyota szerelő, aki ért hozzá. Nem mint ha olajcseréken kívül nagyon kellene vele foglalkozni.
Ha a hátsó kerekesség és a hat hengeres hang vonz, akkor próbáld ki. Csak arra vigyázz, hogy utána az átlag autó egy unalmas, puritán szar, nem érdemes egy Octaviahoz hasonlítani. Pedig méretben kisebb.Szóval döntsd el először, hogy mit akarsz. Prémiumot (Lexus IS, 3-as BMW), vagy valami hétköznapi autót, ami picit kevesebbet fogyaszt, és akár picit tágasabb is, megvenni is olcsóbb, de a feeling jóval kevesebb lesz benne.
A fogyasztása nálam eddig 8.3-9.9 között változott, szóval annyira nem kell tőle félni. Ez vegyes, tehát BP-pálya-országút is van benne, és néha oda is lépek. A rohadt magas fogyasztás urban-legend, vagy olyan emberek írják, akik nem bírják megállni, hogy ne forgassák folyton a sor6-ot, mert gyönyörűen szól. Ez rendben is van, de hát nem lehet egyszerre baszni és szűznek is maradni.
Futóművel eleddig nem volt gondolom, de nem is nagyon hallottam panaszkodni rá senkit. Azért az elgondolkodtató szerintem, hogy a Szilas járműjavítónál (Toyota & Lexus szakszervíz) 3 embernek van ilyenje az ott dolgozók közül, szerintem nem lehet egy csődtömeg.
Ami drága, az a gumi a 17-es felnire. Az tényleg húzós, olyan 140e egy értelmes szett nyári. (Yokohama pl.) De ez igaz minden hasonló kategóriás autóra (BMW 3, C-klasse). Aki pedig drága autót tart, az ne a gumin fillérbasszon, hülyén néznek ki ezek Wanlival. A 16-os felnijére azért nem olyan drága, de nem is olyan szép.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz neduddki #40034 üzenetére
Akkor legalább azt linkeld be, amit kitúrtál. Toyota fórumot amúgy elég szelektíven olvasok, elég sok a bumburnyák.
As IS-sel kapcsolatban legalább egyetértünk?
8th: ez primitív, barbár rombolás, lófaszt a seggébe, aki ilyet csinál. A usert meg lehet büntetni pénzre, le lehet ültetni, be lehet vonni a jogsiját, de ez középkor.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Aha, persze. A világ fele örül egy 125-ös motornak, mi meg autókat zúzunk be, poénból? Szakszerű bontással legalább az alkatrészek menthetők, nem kerül egy helyre az összes folyadék a gumival, üveggel, vassal, stb. Ez nettó barbarizmus, és súlyos környezetszennyezés is mellette. A házát rombolnám annak, aki ilyet csinál, és végig is nézetném vele. Külön lefotózva, mikor a gyereke a plüssmacijáért sír, aztán abból a fotóból tanulna.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
Nagyon olyan erzesem van, hogy lovesed nincs, mit akarsz. Dontsd el, hogy:
-Mennyit menne evente:
Ha 20 alatt, akkor vegyel benzines.
Ha 20-25 kozott, akkor gondold at.
Ha meg tobbet, akkor vegyel dizelt.
-Mire kell? Kell-e kombi, jo-e a harom ajtos, stb?
-Mekkora a keret?
-Szempont-e a vezetesi elmeny, vagy A->B eszkoz kell?Ha ezek megvannak, akkor mar konnyebb. Mert az IS-406-Focus vonalon csapongani azert eleg nagy hatarozatlansagra vall.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
10 evnel idosebb autom van, de van rajta lopascasco. Az auto er mondjuk 1.7M-et, a lopascasco evi 50, en meg nyugodtan alszom. Amugy se hinnem, hogy elvinne valaki egy ritka, hatso kerekes benzinest, alkatresz a kutyanak nem kell. Az mar mas kerdes, hogy itthon barmit elvisznek, igy igyekszem ket auto koze, parhuzamosan parkolni, ugy el nem huzzak.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Ez igy korrekt. Focunak jo futomuve van, a leiras alapjan ez Nalad szempont. E39-et en ebben a korban nem vennek. Jo auto, es tenyleg Nirvana, csak sajnos szarul raktak ossze. Muszakilag is vannak vele gondok, de a legfobb problema, hogy rohad, mint a szemet. Pedig az 525i Touring meg nekem is tetszene, de azert az elegge elborzaszt, hogy cimboramek 530D-jen a 3. csomiajto van, mert 2 mar lerohadt. '99-es autorol, ami garazsban all. Fater csillaggarazsos, '97-es, 300-e futott Mazdajan boven kevesebb a rozsda.
Az A-B kozlekedes kategoriaba bevennem a Mazda 626-ot, a benzinesek igencsak strababiroak, es a 2001 koruliekbol is kapsz szerintem egy guriga alatt. Akar osztrakoktol hozva is. Ugyanez igaz a 2002-ig gyartott Primerara, abbol is van 1.6 benzin, ami szerintem egesz takarekos is.
Az E46-IS200 pedig egy masik kategoria, amit szerintem probalj ki, aztan dontsd el, hogy kell-e. Fenntartani is dragabb lesz mindkettot, ne legyenek illuzioid. Nem a meghibasodasok okan, hanem pl. gumi, kfb, atiras, fogyasztas, ilyenek. Amugy megbizhatobbak, mint mondjuk egy 306. Viszont ennek a kategorianak 1.5M erosen az alja, '99 koruliekre tudsz lovoldozni mindkettobol, amik nem szethajtott szarok. E46-bol viszont a 318i pont azert nem szimpi, mert eleg minimalis a 320i felara, akkor meg legyen sorhat.
Az okolszabalyt gondolom, ismered: 30% maradjon zsebben. Barmit is veszel, atirasra, elso szervizre, varatlan hibakra kell.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Kornel #40317 üzenetére
Ilyenem van, nem sok. Fogyasztas 9-10, de gond abszolut nincs vele, nagyon megbizhato. Japanban gyartott, benzines sorhat, a vilag legjobb receptje. :-) Gumizni draga, a nyari 214/45 R17, eleg huzos. Ha megveszed, imadni fogod. ;-)
Btw merre lattad? Mentem ma Bp-Eger-Szilvasvarad iranyba ma, LVS kezdetu rendszammal.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Kornel #40342 üzenetére
Köszi, tényleg elég jó állapotút sikerült kifognom, használtam vettem. 2001-es évjárat amúgy. A fogyasztásért kárpótol szerintem a megbízhatósága, szervizben hagyni nem nagyon fogod. Igen, a téli van még fent, úgyhogy nekem nem volt gondom Bélapát után sem. Egy Golfos előzött meg csak, aki láthatóan elég jól ismerte a helyet, mindenki más eléggé lemaradt.
A baleset előtt gondolkodtam, hogy meg kellene előzni azt a fehér Polot, aki előttem állt végül a sorban, legelöl. Elég lassan ment. Lehet, ha megelőztem volna, necces helyzetbe kerülök.
Az IS-t pedig tényleg csak ajánlani tudom, ha nem mész nagyon sokat egy évben, akkor jó vétel. Amivel kevesebbet eszik egy diesel, azt ott is hagyod a szervizben, de addig még autód sincs.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Kornel #40374 üzenetére
Nagyon nem mertem kenni neki, azért nem volt szép idő. A polos meg baszott refit kapcsolni, így nem láttam semmit az előzéshez. Országúton, ha nem jönnek szembe, illene felkapcsolni... Főleg, ha valaki láthatóan előzni akar.
A 220d sem rossz, de abból semmiképpen NE a sportot vedd, azon rövid a difi, így sokat eszik, majdnem annyit, mint az enyém. Illetve figyelj az üzemanyagra, az a moci elég érzékeny a szarra, inkább tölts bele prémiumot.
Nekem viszont évi 15-20e-hez felesleges a dízel, inkább élvezem a sor6 hangot.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz .:Kristian:. #40423 üzenetére
Grt, szep oto! Melyik moci van benne? Neken egyetlen bajom ezekkel, hogy rossz helyen hajtanak...
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
Nemeladó az IS!
Az IS dicséretére váljék, hogy még télen sem evett többet eddig egyszer sem 10-nél. 9.9 volt a max. A teljesítményhez és a járáskultúrához képest szerintem nem vészes.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz neduddki #40474 üzenetére
Francia dízeltől az ég óvjon bárkit. Nagyon jó fogyaszt, de hogy 40e után vezérműszíj-szakad, meg 130e után kettős tömegű lendkereket és motortartó bakot kell cserélni... Gyász. Mielőtt valaki a visszatekeréssel jön: mindkét autónál az első tulaj járt így. Az első 1.5 dci, a második 1.9 dci volt. Amit a kúton spórolsz velük, az mehet a malacperselybe, azt meg viheted be majd a szervizbe.
Same rules apply!