Hirdetés
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsoltee10
addikt
Ez k jó!
Scenic "LEGÚJABB EDC FOKOZATMENTES TIPTRONIC AUTOMATA VÁLTÓVAL"
-
zsoltee10
addikt
válasz
capulet75 #81696 üzenetére
Jajjmár
Runner 125: Az új autónak is megvan a varázsa és ha hosszútávon akarja az ember megtartani, akkor az értékvesztés párba állítható egy használt magasabb fenntartási költségeivel. Most még azt se tudom eldönteni, hogy vegyek egy használtat 4-5 évre, hátha nem nyúlok bele egy betegágyba (nincs szerencsém a használt dolgokkal..), vagy vegyek újat 10+ évre?
-
runner 125
nagyúr
válasz
zsoltee10 #81691 üzenetére
Minden bizonnyal csak én vagyok így, de egy tipikus városi kompakt autóért - mint pl a Jazz - biztosan nem adnék soha többet, mint 2 - 2,2m.
Bár nálam elv, h új autót soha nem veszek, így amondó vagyok, h ha továbbra is a fent leírt célokra keresel a párodnak autót, akkor tökéletes egy pár éves használt Jazz a fenti összegért, - vagy ha új fétised van, nézz belőle újat.
Ha, viszont még városban is használható, de nagyobb autó kell, akkor pl Civic. -
Dany007
veterán
Úgy néz ki, kicsit feljebb kellett vinni a limitet - ahogy Defranco is mondta -, hogy normális autót találja.
Most ez az új kiszemelt: [link]vélemény? -
zsoltee10
addikt
Kicsit elkalandoztam a Jazzről más típusok felé gondolatban, és elméletben a vásárlásra fordítandó keretet is jelentősen kibővítettem.
A kérdésemet ápdételve így tenném fel hozzátok:
Mit vennétek családi kocsinak automata váltóval 4-4,5M-ért? (ennyi egy zsír új Honda Jazz...)
-
raczger
őstag
No megnéztem, elsőre jónak tűnt minden, ha minden igaz a héten eljön vele és elvisszük szervizbe egy alapos átnézésre.
Két dolgot biztosan kell majd javítani, de van keret rá, szóval ennyi még nem gáz.
Az egyik a hátsó csomagtér ajtó alja rozsdásodik, a másik pedig, a CD-tár mechanikája nem működik. Indításkor füst nem volt, mondjuk nem volt teljesen hideg a motor, próbaút során semmi különösebb dolgot nem véltem felfedezni. Belső tér állapota elég jó, szóval valószínűleg valós a benne lévő 260k km.
1.1-re sikerült lealkudnom, ha rendben lesz, szerintem jó ár lesz érte. -
Cheesy
őstag
Tegnap 20:00-kor még fent volt a hirdetés. Ma délután nézném, erre...
De nem szólt még a fickó, hogy a holnapi találka nem aktuális. De le van mentve a hirdetés pdf-be és ki is van nyomtatva.
-
-
nesa
veterán
Ilyet hasznal valaki?
-
TaaT
nagyúr
El is felejtettem hogy nekem így van felrakva.
[link]
-
TaaT
nagyúr
Emeld feljebb a rendszámot és hajlítsd meg ívesre (ehhez persze más keret kell)
Vagy ott van még a B-s rendszám, amit a kocsi vezető oldalán is el lehet helyezni.
-
Karex
senior tag
Köszi mindenkinek a válaszokat!
A problémám a képen látható: mx-5 nbfl lökhárító
A rendszám jelenleg úgy van felfogatva, hogy a motor számára hasznos levegő nagy részét felfogja. Ráadásul anélkül sokkal szebb lenne a pofája is. valahogy így
Úgy tudom, esztétikai/teljesítmény okokra lehet hivatkozni...
-
tomiii.
aktív tag
válasz
runner 125 #81663 üzenetére
haverom kocka vitaráját most kasztnizták 200.000ft magasságában, picivel többért, és kell még egy telifény, bár tény, hogy direkt ilyet vett 700k-ért, hogy majd ő megcsinálgatja, erdészeti autó volt, de műszakilag eddig hibtálan, az elmúlt 3 évben, csak csupa karc kívül belül, és tényleg elég komfortalan, hátul meg a kényelem szót inkább ki se ejtem
-
runner 125
nagyúr
válasz
Tothgera30 #81593 üzenetére
Az első automata, de az állapota korrekt.
Kocka Vitara-ról szépen lassan, de letettem. Egyik fő ok, h sajnos a műanyag oldaelemek alatt garantáltan az összes szét van rohadva és komfort szempontjából is erősen eljárt felettük az idő, hiszen nagyjából a '80-as években fejlesztett technikáról és formáról van szó.
Hjah, a G Class komoly terepjáró, erre abszolút nincs szükségem. Ráadásul valljuk be, bármennyire örök élet + 1 napra tervezték, a korrózió egy ennyi idős autónál szinte bármikor felütheti a fejét és komfort tekintetében is fapad. Ha, erdőre járnék fát kitermelni napi szinten 4 kollégával, biztos befutó lenne, de nem erre kell.
-
Karex
senior tag
"D" típusú, azaz matrica-rendszám igénylésről van valakinek tapasztalata?
Ez vajon mennyire aktuális még? Már persze nem az árak, hanem a folyamat...
-
neduddki
nagyúr
válasz
raczger #81659 üzenetére
HI!
nemetiskolalahun 1Mm-re 1lelfogaadhato japonal ez nemjelmezo sot, vidd elemissziora merj kompressziot es aztse hiddelemitkerdez /bojjgo dugatjudastmegnekeverjuk ide/
udv
neduddki
mod: akos727: nemiscsodalomhogy 206 mindeniranyba elcseszett rendszere nemgeyrebem, enaszondom buzuki
-
akos727
senior tag
Sziasztok, a véleményetekre lennék kíváncsi, mit ajánlotok.
Autót keresünk anyukám részére(nem gond, ha nőies, 2-3 havonta én is vezetném 1-2 heteket, keret 600, nagyon max 650-700 ezer egység. Javarészt egyedül vagy ketten, ritkán 3-4-en ülnénk benne. Havi kb 1000km, így maradnánk a benzinesnel. Eddig egy '05-ös dizel Mondeonk volt, túl nagynak bizonyult a városban, a hölgy sofőrnek. Erő annyi legyen benne, hogy városban elgurulgasson, illetve néha pályán ne 130-nál tiltson, legalább 160 környékén. Tehát lényeg, hogy 2-en kényelmesen, igény esetén 4-en elférjenek benne, illetve, hogy én beférjek a kormány mögé a 196 centimmel. Márka megkötés nincs, csak annyi, hogy ne legyen 100%-ig közömbös (mint pl. Nissan Almera), alacsony fenttartási költség és persze megbízhatóság a főbb szempontok, illetve, hogy feltétlen legyen benne ABS és Klíma, E. ablak elöl. Amiket eddig néztem: VW Lupo '98-03, VW Golf IV '98-02, Seat Arosa(újabb karosszériás), Seat Ibiza '04, Fiat Stilo '04, Citroen C3 '02, Peugeot 307 '03, Ford Puma '98-01, Skoda Fabia. Ezeknél idősebb, öregebb stílusú autót nem szeretnénk. Érdekes, hogy pl. 206-osban nem igazán tudok kényelmesen elhelyezkedni a volán mögött, de egy Lupoban igen, mögöttem nem be passzírozva egy 176 magas szemely. Ami nagyon tetszik az a Puma, akár 1.4, csemege lenne az 1.7-es, csak nagy kérdés a méret. Lupo szimpatikus a mérete, illetve ritkasága miatt. Ibizának bejön a formája. Stilo tetszik a 6. sebesség megléte miatt. C3- ból van szép, gázos(ez mennyire éri meg?). Opel, Daewoo, Chevrolet triot kihagynánk érzelmi alapon. Van még más alternatíva? Japán gépekből sajnos elég oldschoolokat találtam csak.
Szerintetek? -
hobizoli
nagyúr
a Lurdy parkoloja, most pentek este
-
raczger
őstag
Véleményezést kérnék, ha lehet, délután megyek megnézni.
Egyetlen aggasztó dolgot mondott csak telefonon, 20k km alatt 2-2.5 liter olajat megeszik. Állítólag normális, hogy ez a 2.3-as eszi az olajat, na de ennyire? Autószerelő haverom azt mondta, hogy egyes típusoknál lehetséges, hogy ez így normális. Elvileg szervizbe átvizsgáláskor ki lehet jó eséllyel deríteni, hogy van-e ilyen jellegű problémája az autónak.
-
válasz
neduddki #81653 üzenetére
az olajcsere miatt úgyis megy a szervizbe, akkor megnézik a srácok ezt is, ennél mélyebben nem avatkoznék a dolgokba, eléggé nagyon nem értek hozzá
nem írtam, de ha már így hozzászóltam: a fényszórók tényleg szarul voltak beállítva, bemérték-beállították, az izzók maradtak, és azóta látunk éjjel is.
-
Mr.Grincs
veterán
Szerintetek? [link]
-
hobizoli
nagyúr
válasz
pető bá' #81649 üzenetére
lehet a rudaztatban van vmi (gumi?) megkopva vagy akar mert a tartobak miatt log be az egesz, es azert bena a valtaserzet
na meg nem lenne baj a valtoban is egy olajcsere akar, mert ha szivarog es kenes hijan megkopnak a kapcsolovillak pofai, akkor megno a fokozatba valtas mechanikai mozgas igenyea szivargas nem biztos akkor a merteku, hogy mar olajcseppek vannak az auto alatt, de x tizezer km alatt akar a szimmeringnel is elmehet par deci melegen
-
-
Mr.Grincs
veterán
Tudtok más külföld használtautós weboldalt az automobile.de helyett? Vagy ti hol szoktatok vasakat nézegetni?
-
skitzoo
senior tag
Sziasztok. Autóvásárlás előtt állok. És tudnátok mondani olyan Autót ami ár/érték arányba jó? Gondolok itt a fogyasztásra, javitásra. (Az ár 800k)
-
off, de ha már szóba került (néhányszáz kommenttel ezelőtt, sry, le vagyok maradva időnként az olvasgatással
)
Vectra B Caravan (2.0, dti, 2000), 150k km, és (a leírásod alapján) ugyanilyen a váltója.. úgy ~10-11 éve van nálunk, azóta 75k km került bele (ezért nagyjából valósnak kell lennie). Mikor először vezettem (idén január kb.), háromszor tettem egyesbe, mire elhittem, hogy akkor ez tényleg sebességben van, és tényleg egyesben. Apunak említettem, hogy ennek nem valószínű, hogy így kéne kinézni, de ő az évek alatt gondolom hozzászokott, "nem zavarja".. A kuplunggal nem volt bajom, bár nem értek hozzá.
Ősszel megy műszakira az autó, olajcsere is esedékes (sokat állt, és csak 6k ment bele, de talán 3 éves az olaj benne). Ezzel a váltóval mit érdemes csináltatni?a másik, ami még csak témába se vág:
Opel Corsa D (1.4, benzin, 2008) - a fék egy darabig simán benyomható, és csak utána kezd el fogni. Múltkor álló helyzetben elkezdtem "pumpálni", akkor kemény lett, (az első fékezésig). Ez egyértelműen levegősödésre utal, ugye? Persze ez is csak nekem tűnik fel a családban, négyen vezetjük az autót... -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
peugeotmate #81621 üzenetére
700 euró, de hacsak nem trélerrel lopják, akkor ott lesz az autód, ahol hagytad.
-
mycso
veterán
Baszus én is 10-12k km-enként cserélem, akkor most álljak a sarokba???
-
lsc
nagyúr
A vezérlés mióta olaj
?
Mod #81627) qdak: Ha a kipufogó direktben a karterba van kötve az nem ér. Egyébként az olajok közt is rengeteg a különbség, most eneossal járok, ezt jobban szereti mint a shell-t vagy az agip-ot, azt mindkettőt csipegette, a végefelé indításnál melegen nemegyszer becsörrent a motor. Hozzáteszem olajsár azokkal sem volt, teljesítményszintjük ugyanaz volt.
-
qdak
addikt
ne tudd meg milyen olajsar volt enyembe is, bar nalam az AGR (EGR) volt a ludas, amig be nem kotottem a szemet.
szoval azoknal is benne lehet, vagy amitate emlitesz.
viszont olajokrol tanulva, annyi szennyezodes kerul bele ilyen 20K nal szettesik az olaj.
persze ez csak papir, bizonyitani nem tudom.
1 valos teszt .ot tehetne az ugyre, 10-20-30K es tolva neki meg papasan, esetleg koztesen is, aztan 120K nal szetszedni a gepet. esetleg 240K. -
KMT
addikt
Ez eléggé kitűnik már csak a korával is az árkategóriában. Vajon mi lehet a buktató? (Nem tervezek most venni, csak érdekességképpen.)
-
lsc
nagyúr
válasz
neduddki #81619 üzenetére
Nem zavaros ez, normál használatnál felesleges pénzkidobásnak tartom a gyári értékhez képest a felénél háromnegyedénél történő olajcserét, ennyi. Kivételek természetesen vannak, de nem azokról beszéltem, hiszen itt mindenki arról ír hogy szinte nem is ad gázt mert olyan keveset eszik az autója, tehát nem gyorsulási versenyekről beszélünk.
A második mondatod meg nekem zavaros.Mod #81622) qdak: Asconán nekem is annyinál kellett, annyinál is cseréltem. Amiket itt a totalcaron mutogatnak motorokat nagy a gyanúm egy-két olajcsere kimaradt, amúgy nem lehetne annyi olajsár a motorokban. Honvédségnél felújított olajakkal üzemeltettünk kamaz, rába és pl lada motorokat, azoknál sem volt annyi olajsár, pedig melegen annyira kentek mint a pisi, de érdekes módon bírták.
-
hdman
őstag
Lelked rajta.
A mai modern agyonkomplikált dizelekben nem mernék 15ezrenként nagyobb periódust tartani. Így is elég szarok
Normális olajat használok, L moly 5w40et, sok autópályás üzemmel.
Nem beszélve arról, hogy az állandó részecskeszűrő tisztítás is marhára higítja az olajat. Ha már környezetvédelemnél tartunk, a DPF szvsz sokkal károsabb, (és többletfogyasztást is okoz) mint a helyesen (!) tárolt olaj.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
peugeotmate #81592 üzenetére
Igen, be kell építeni.
-
lsc
nagyúr
Személynél én még 30 körül járok, igaz ez nem zárja ki hogy van magasabb is. A 100e és felette az teher, azt hiszem a volvó vagy a daf valamelyik motorszériája tud 120-at.
Mod #81614) nyogo83: Mint írtam lehet indokolt a sűrűbb is, de azért nagyon ritkán a felénél, tehát ha 20e az előírás akkor nem kell 10e-nél, hacsak az idő le nem telt vagy annyira zordak az üzemelési körülmények. Pl. aki szinte állandóan autópályázik aránylag nagy motorral /alacsony fordulat/ az ki is tolhatná, az az olajnak és a motornak is jó, a km meg szinte terhelés nélkül megy a kocsiba.
-
nyogo83
senior tag
Pedig nem egy hasonló "gyári elôírást" betartó tulaj gurul be ilyen motorral szervízbe(nemcsak a cikkben említett típus) Itt arra próbáltam utalni, hogy az elôírást nem kell annyira szentírásnak venni. Pl 120.000-nél kell vezérlést cserélni gyári elôírás szerint, de 80-90.000-nél szakad a szíj, stb...
Vannak esetek amikor nagyon nem igaz..lásd olajnál sok rôvid táv. -
lsc
nagyúr
válasz
nyogo83 #81608 üzenetére
Nem csak az olaj ott a gond [link], azok a motorok úgy sz@rok ahogy vannak. Hozzáteszem márkaszervizekben /igaz azóta több is bezárt/ "fű alatt" tudtak volna okosban adni gyári olajat, az csak úgy maradhatott meg ha valamibe nem került bele.
Mod #81609) 8th: Hol írtam az ellenkezőjét?
Mod #81610) [rvilike] : Lásd előzőre a választ.
Mod #81612) Typhoon47: Ennyi, normális olajjal bírnia kell.
-
nyogo83
senior tag
[30.000 km-es olajcsere, gyári elôírás]
Lehet olvasgatni, nem az egyedüli példa. Meg nyilván nem mindegy hogy rövid távokkal tolod bele a 15k km-t vagy hosszú távokkal. Mindenesetre magam részérôl nem kísérletezek. -
lsc
nagyúr
Azért a 20e és a 10e között nem kicsi a különbség, de mint írtam mindenkinek a saját pénze, autósboltosoknak is meg kell élni valamiből a szerelőkkel együtt, az emberi hülyeség meg határtalan /mint ezt egy tőlem jóval nagyobb ember már megmondta/. Kicsit kifejtve, itt nem egyszer azt olvasom hogy ki mennyire spórol a géppel, nem egy már szinte termeli az üzemanyagot, ezt a mai olajok röhögve bírják. Azt is simán hogy a corollámat nem egyszer 6e fölé pörgetem, semmi nyűgje nincs a motornak és az olajnak sem. Emiatt nem értem miért kell sűrűbben, ha valaki állandóan valamelyik ringen gyorsul, driftel vele az még rendben is lenne, de sima sportosabb használatnál sincs ezeknek semmi baja.
Ja ami kimaradt van már 100e fölötti is, csak ott akkora a mennyiség meg annyi a szűrőkapacitás hogy tényleg bírja spec olajjal.
-
lsc
nagyúr
-
TaaT
nagyúr
A gyári ajánlás az egy dolog, de kb senkinek sem mernék nyugodt szívvel 20e km-nél hosszabb csereperiódust ajánlani.
Mondjuk a melós dízel kettesgolf az bírta a hosszabbat is, de az más technika.
Én maximálisan kihasználom a (longlife) olaj adta lehetőségeket, 2évente cserélem, az kb 7-8e km.
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 26
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Linux kezdőknek
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen videókártyát?
- EAFC 25
- Milyen autót vegyek?
- Elfelejtettem a film címét
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest