Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
HI!
na ha mar az anomalikarol van szo akkor a totoya vetlekor a zeredetisegvizsgalo a 4afe feliraot a motorn nem tudta kibogoniz:
udv
neduddki
-
tomi-ka
csendes tag
válasz
Kornel #81977 üzenetére
Nincsen FL után TDDI, de ha követhető, normális előélettel veszi meg az ember, akkor nem lesz gond. Meg ha normális, nem pancsolt üzemanyaggal volt használva, akkor az égvilágon semmi baja nem lesz a motornak.
A miénkben a turbó, nagynyomású szivattyú, befecskendezők voltak cserélve 2-3 évvel ezelőtt, úgyhogy még 250-300at biztosan elmegy az autó még, úgyhogy ettől kár félni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Typhoon47 #81994 üzenetére
Igazolta. Nála volt a törzskönyv. Csak éppen valamilyen adminisztrációs hiba miatt (vagy nem jelentette le a bank a törlést az okmányiroda felé, vagy az okmányiroda kavarta el) erről mindenki tudott, csak az okmányiroda nem. Az eladó is ott szembesült vele átíráskor.
Az csak a szerencsén múlt, hogy a 7 évvel ezelőtti törlési engedmény másodpéldánya megvolt az autónak, és valahogy felkerült Pestre amikor felköltöztek 3 hónappal azelőtt.
Igazolt volt, átírható volt, közben mégsem, és az okmányiroda nem is írta volna át, annak ellenére, hogy a törzskönyv ott volt a kezünkben (ez náluk sem lehetett volna, ha rajta van a bank keze). Előre tisztázva volt minden.
Szóval nem az eladó volt meggyőző. Ennyire ismerhetsz már. És igen, megtörténhet, elég egy homokszem a rendszerben, és ott vagy hoppon. Az okmányiroda volt az egyetlen, aki tudott a rücsökről, de az meg neked infót nem ad amíg nem vagy tulajdonos. A bank meg már nem is létezett akkorra. Kereshettem volna a papírt amíg jólesik. Egy fegyver volt a kezemben, az, hogy a pénz még az én zsebemben volt.
-
válasz
Typhoon47 #81994 üzenetére
DeFfranconak igaza van. Nekem anno ahogy ezt már sokszor leírtam, az eladóm felajánlotta h segít átíratni, majd évekkel később amikor el akartam adni a kocsit szembesültem vele h a hatóság engem jelent fel mert bírósági elidegeníthetetlenség volt a kocsin már akkor amikor megvettem, csak az eladónak volt ismerőse és valahogy átíratta.
-
mokus1
addikt
Polirozni hol érdemes az autót? Elemeket külön nem éri meg ugye mert nagyon elfog ütni a többitől?
Toob@washba van akció 9000ért polir de félek hogy ennyi pénzért semmit se kapok és szépre akarom csinálni az eladáshoz -
Kornel
veterán
válasz
runner 125 #81993 üzenetére
Koszi.
Motorra meg valtora voltam kivancsi.
Tudom, hogy keves a cng kut, de 400 km pont eleg igy is, bp-en meg van kut.
Olcsobb mint a dizel. -
Typhoon47
senior tag
válasz
DeFranco #81986 üzenetére
Az autó átirathatóságáról az eladónak köteles tudnia ill. igazolnia még szerződés előtt, hogy az elidegenítési tilalom már megszűnt. Ilyen, amit leírtál nem történhet meg, ha bankoshiteles a kocsi mindig ezeket előre kell tisztázni. Persze lehet nagyon meggyőző az autó, az eladó..stb.. node...
-
runner 125
nagyúr
válasz
Kornel #81977 üzenetére
Benzineseknek kevébé olvastam utána, de nagy csodára nem kell gondolni. Gyári megoldás, viszont ez nem LPG, hanem CNG, ami ugye földgáz. CNG kút Mo.-n jó esetben van 3, viszont költségek tekintetében még olcsóbban kihozható, mint LPG-vel.
A tartályokat a padlólemez alá rejtették, így a csomagtartó a normál verziókkal azonos. A motor a jól bevált, leggyengébb 140 lovas szívóbenzin. Örök élet + 1 nap. Benzines váltókról viszont lövésem nincs. A manuálissal biztosan ott sincs a baj, az automatának utána kell olvasni. Diesel-nél pl az 5 sebességes automata nem egy jól sikerült konstrukció, de az utolsó példányokba már 6 sebességes került, amelyek jóval tartósabbak.mod. Jah és ezek nem a 2.5-ös, hanem a 2.4-es motorral vannak szerelve. A 2.5-ös már turbos, 209le-vel, illetve az "R" 300-zal.
-
Kornel
veterán
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #81984 üzenetére
TéDéJí
-
nyogo83
senior tag
válasz
!Overdose! #81984 üzenetére
A kötekedés az megy
magasnyomású szivattyú+befecskendezô/injektor. Így megfelel?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Typhoon47 #81985 üzenetére
1: velem eljöttek bizony
2: és milyen jól tették, mert hiába volt a kezükben a törzskönyv, az autón elidegenítési tillárom volt, mint ahogy az ocsmányirodában kiderült (ők sem tudták), mert az azóta megszűnt bank elfelejtette levetetni róla, és ha a kezükben lett volna a vételár, akkor nem került volna meg 30 perc alatt a törlési határozat az otthoni szekrény aljáról hazarohanva, de lehet 30 nap alatt semsimán nem tudtam volna átíratni. simán leszarták volna. én így szállok le a bicikliről
-
Typhoon47
senior tag
válasz
DeFranco #81978 üzenetére
Az átírást szeretném, ha együtt tudnánk intézni, az önnek megfelelő okmányirodába és időpontra foglalok helyet, együtt elmegyünk és ki-és bejelentjük az autót egy soron. Megfelel ez így önnek, ugye?
Persze majd még elmegyek veled átírogatni
Már csak olyan adásvételiket lehet tulajdonátruházásra használni, amiben rögzítve van az átírás 15 napon belüli kötelezettsége. -
nyogo83
senior tag
válasz
Dany007 #81964 üzenetére
Én azt mondom, ha mindenképp modern dízekt nézel, akkor úgy állj hozzá, hogy ha beüt a legrosszabb,minden necces cucc egyszerre, akkor hajlandó vagy-e kifizetni 3-400ezret(turbó+kettôstömegû+adagoló/porlasztó rendberakás).
Ha nem, akkor szerintem ne ilyen irányba keresgélj, mert adott esetben megfogod utálni az autódat.
Mikor kerestem a mostani dízelt, eleve úgy kalkuláltam, hogy bármilyen állapotba is van az autó, ekkora plussz költséget bármikor rászánok.Az már csak hab a tortán, ha jóideig nem kell egyik ilyen részéhez hozzányúlni.
De ne legyen az az érzésed ha megvan a verda, hogy Damoklész kardja a fejed felett leng folyamatosan. -
Mr.Grincs
veterán
-
Cheesy
őstag
válasz
!Overdose! #81975 üzenetére
Egyszerű válasz, de én sem biztos, hogy venném a fáradságot ennyi mindenért, ha lehet, hogy a végén pénzem nélkül maradok, mert mondjuk talál mást a vevő, de az adásvételi már megszületett. Még a foglaló sem biztosíték, mert akkor addig nem köttetik meg az adásvételi, hiszen onnantól hivatalosan az már többé nem az én autóm. Olyan ez, mint a Hardverapró. Mondják, hogy ne utalj előre, de 90%-ban mégis elvárják. Egy ponton muszáj megelőlegezni a bizalmat.
Most pl. elhozhattuk volna már az autót, mert adásvételi kész, kötelező bitosítás már van rajta. Úgy tuom innentől él valami 1 hét vagy több, amíg az ember elintézheti az ocsmányirodai dolgokat és a rendőr sem b*sz meg. -
DeFranco
nagyúr
válasz
Cheesy #81973 üzenetére
Megmondom: Jó napot kívánok, Erőss Bátor vagyok, tegnap voltunk Önöknél az autót megnézni. Az a helyzet, hogy komolyan érdekelne bennünket az autó, de mindenképpen szeretnénk, hogy a kedves szerelőnk is vessen rá egy pillantást. Ha megoldható, akkor a héten vagy a jövő héten valamikor Ön vagy egy kedves családtagja el tudna vele fáradni a... diktálom a címet... Szolnok, Szájzár utca 3-ba? Az időpont tekintetében majd egyeztessünk.
Természetesen amennyiben az átvizsgáláskor nincsen semmilyen komolyabb feltárt hiba, akkor a visszafelé úton tudnánk intézni az eredetvizsgát, foglalok addigra időpontot, és ez után meg is tudjuk írni a szerződést. Természetesen foglalót is adunk, 15%-ot a többit átíráskor. Az átírást szeretném, ha együtt tudnánk intézni, az önnek megfelelő okmányirodába és időpontra foglalok helyet, együtt elmegyünk és ki-és bejelentjük az autót egy soron. Megfelel ez így önnek, ugye?a) Nagyszerű, akkor várom a visszajelzését.
b) Nem? Nagyon sajnálom. Ha esetleg meg tetszene gondolni magát, akkor a továbbiakban is érdekelne az autó a számom megvan, bátran keressen meg.Köszönöm, viszont hallásra.
-
Kornel
veterán
válasz
!Overdose! #81975 üzenetére
tudja hol lakik.
kell ennél több?(#81976) tomi-ka: fl után van tddi motorral? ha jól tudom, az sokkal megbízhatóbb...
-
tomi-ka
csendes tag
válasz
Mr.Grincs #81966 üzenetére
A második nem rossz. MK3 Mondeoból facelifteset vegyél, ha jót akarsz magadnak.
Én 1.5 hónapja vettem facelift előtti 2.0TDDI kombit, 2002-es, nagyon jó állapotba, követhető előélettel, 400.000km-el, faterom 2 hete vett facelift utáni 2004-es 2.0 TDCI kombit, ég és föld a két autó. Szintén nagyon jó, ismert, stabil előélettel, 340.000km-el, de nem lehet össze hasonlítani a két autót.
FL után nem cicereg semmi az utastérbe, a váltó, a kormány, a fék, a belső anyagok is sokkal jobbak.Igaz, az enyém ambiente, abból is full alap, az övé pedig Ghia, bőrön kívül full. Sony hifi, fabetét, bézs belső, xenon, 6 sebességes váltó, tempomat, egyebek. Nagyon más. És az enyém 650.000 volt, az övé 850.000, igaz, mindkettőt kerestük egy pár hétig, jópár autót megnéztünk, az egyikért győrbe kellett elmenjünk, meg kb a fél országot válogatás közbe megnéztük, de azt mondom, Mondeo-nak érdemes utána menni. Mióta az enyém megvan, 5000km belekerült, de nem bántam meg. Ha mégegyszer nekifutnék, inkább +200-300.000ft, és fl utáni, jobban extrázott példány.
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #81965 üzenetére
Ez a "hogy ne vegyünk autót" anti-pattern
Mindig drága a tanulópénz...
Hát hallod ... annyi cikk van ezekről autós oldalakon, itt is 10x volt már róla szó, meg is kérdezhetted volna akár itt vagy bárhol máshol
Kb. 10 perc utánanézni. Én azért 1 millát ha kiadok a kezemből csak csak utánanézek hogy szokás, hogy ne szopjam be
-
mokus1
addikt
válasz
Dany007 #81964 üzenetére
De nem tudsz kalkulálni még akkor sem, fingod se lehet hogy használták előtted az autót, nagy vonalakban igen de nem tudhatod sajnos.
Egyébként én rendesen szervizelem az autót, viszont számlát nem sok helyen kaptam. Viszont mikor majd eladom az autót bízom benne hogy hallják a népek hogy szépen jár a motor és vigyázva volt rá.
Egyébként én pl My Cars nevű alkalmazásba folyamatosan rögzítem a kiadásokat az autóról meglepő dolgok jönnek.
Egyébként szerintem ha teheted vegyél magadnak egy olyan autót ami nagyon tetszik minden megvan benne ami tetszik olyan amilyennek elképzeled és tartsd meg 10 évig.
Nekem is ez a tervem szeretem a v40-et csak szeretnék valami erősebbet, komolyabbat. Nem sokára megy is fel Hahura -
Dany007
veterán
válasz
Mr.Grincs #81966 üzenetére
Az 1.8-assal már szemeztem én is!
Nekem is rohadtul bejön.
De a csóka olyan szinten igénytelenül fényképezte le az autót, hogy ennél még a 2,5 éves fiam is jobb képeket csinálna (kompozícióra gondolok). Ez meg nálam az igénytelenség első jele...
Ettől még az autó lehet jó, persze. De látnék egy tényleges utasteret, ülést stb... -
DeFranco
nagyúr
válasz
szőröscica #81967 üzenetére
minek automata ha sofőröd van?
-
Mr.Grincs
veterán
Ezekre vagyok nagyon ráfeszülve.
Ford Mondeo 1.8
Ford Mondeo 2.5 V6 automataNagyon automatát akarok...De nemtudom...Ez a kék 1.8 -as bejön nagyon.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Cheesy #81957 üzenetére
tehát 4,5 hónapja megvették, nagyjából nem is mentek vele egy kilométert sem, forgalomba sem helyezték, de már egyből fel is újították a hengerfejet (meg amit kell), majd egyszer csak lementek a garázsba, és rájöttek, hogy háb*szki, ez meg itt van, hely meg nincs több a garázsban, adjuk el anyjuk.
ti meg sem nézettétek szerelővel, de az árát kifizettétek előre (!), tehát mindegy mit is mond akármelyik szerelő, majd megkötöttétek a biztosítást is, és ezek után elegánsan rábíztatok minden olyan jogi lépést (átírás, eredetvizsga), ami azt garantálná, hogy ne b*sszanak át benneteket a palánkon legalább jogilag, ha a műszaki állapot már mindegy is.
végül is... így is le lehet szállni a bicikliről
minden tisztelettel mondom a véleményem: nem biztos, hogy nagyon átb*sztak, de mindent megtettél érte...
-
Dany007
veterán
válasz
Typhoon47 #81952 üzenetére
Na most megnéztem ezt a Kovácsot...
És tényleg. 69-től 150k-ig van lendkerék, az ami a Unixnál 130-300k. Azért nem semmi.Egyébként tényleg nem az zavar a lendkerekes dologban, hogy költeni kell rá. Csak az ha kiszámíthatatlan módon bármikor beeshet egy ilyen 200-as összeg az amúgyis kalkulált kockázatok mellé.
Mert nyilván van tartalék vészhelyzetre... de egy ilyen lendkerék az itt olvasottak alapján is előre kalkulálható lenne!
Lenne, ha az ember ismerné az autó előéletét. Ahogy korábban a kollega írta, az ő autójában 180k km-nél van most és még nem lett cserélve. Ilyen esetben betippelhetem, hogyha normálisan vezette és én is úgy teszek, akkor még cirka 120-150k km-ig nem kell cserélni! Ergo van még rá durván 5-7 évem a cseréig!
Tehát, tudok kalkulálni, hogy mondjuk 4-5 múlva várható ez a fajta költség. Ergo tudok rá gyűjteni, felkészülni, számítani rá stb... Úgy, hogy mindemellett van vésztartalék a tényleg váratlan esetekre is.
Na így mondom azt, hogy nem gond ha cserélni kell.@!Overdose!:
Plusz egy. Kolléganőm O*el szalonból vett használtautót. Egy Stilo-t. Alig volt 2 éves. Sok millió volt. Erősködtek, hogy majd ők megcsinálják az eredetvizsgálatot óccsóért... Okés...
Rá fél évre kiderült, hogy rommá volt törve az amúgy sérülésmentesként eladott autó! Még a tetején se volt gyári festés... Hát v.színű ezért erősködtek annyira az O*elnél...
Lett is belőle per, meg is nyerte... -
!Overdose!
őstag
-
Cheesy
őstag
válasz
szőröscica #81959 üzenetére
Csak olyan rossz, hogy a pénz már a zsebében (930k-n álltunk végül meg, az átíratási, eredetiségvizsga, stb. költségek minket terhelnek), nekünk meg van egy másolat az adásvételiből, a pénz bevételi bizonylata (mert cégtől vettük így ugye). De mivel cégé az autó, a törzskönyvben nem fognak szerepelni, csak az első tulaj, a hölgyemény.
Holnap meg saját szerelőhöz viszi bevizsgálni, franc tudja mennyire lehet befolyásolni az eredményt...A feleségét és a fiait mindenesetre már megtaláltam a pofakönyvön, ő nincs fent...
Olyan érdekes volt végig, jó emberismerőnek mondanak, de a kb. 1,5 órás beszélgetés (közben papírozás) alatt nem találtam olyan pontját, amire különösképp bizalmat lehetne alapozni. Határozott, komoly ember, 40-50 között, a kellő infóval ellát, nem többel.
Áh, franc se érti miért bolondul meg az ember, ha autót vesz. Ma reggel 6-kor indultam pöstre, de már 4-kor felpattant a szemem és csak forgolódtam. Most meg iszok egy nagy pohár bort. -
Cheesy
őstag
Kicsit megkeseredett a szánk íze, mert nem hoztk még haza az autót.
A tulaj holnap 11-re foglalt időpontot a helyi ocsmányirodában, előtte megcsinálja az eredetiségvizsgálatot, törzskönyvet, egyéb papírokat. Biztosítással is foglalkozik, így a K&H-nál meg is kötöttük ott helyben. (1 évre 16k, nem vészes)
De hogy ne maradjunk csámcsognivaló nélkül (neduddki: felkészül, visít, röhög)
- cégé az autó
- 4 hónapja áll az autó, ki van vonva ideiglenesen a forgalomból (így nem kell utána fizetni a cégautó adót, ha jól értelmeztem)
- tulajdoni jogviszony alakulása az elejétől: magánszemély (hölgy) --> valamelyik Hyundai márkakereskedés (beszámították egy új autóba) --> jelenlegi tulaj cége --> mi (valamiért ez a cégről-cégre dolog a lopott vagy nem tiszta forrásból származó autók visszakövethetetlenségét juttatta eszünkbe), magyarán akitől vesszük, kb. 4,5 hónapja tulajdonosa hivatalosan az autónak.Ami pozitív, nem ezt, hanem a jelenlegi 2008-as kombi Audijukat használták a fiai, ez fel lett újítva és le lett támasztva kb.
Úgyhogy végül nagy agyalás után arra jutottunk apámmal, hogy ha műszakilag rendben az autó (márpedig most nagyon úgy tűnik), készül róla egy hivatalos eredetiségvizsga és törzskönyve is lesz, akkor telibesz*rjuk. Onnantól tiszta az autó. Holnap lehet elmegy a volt tulajjal a hercehurcára és délelőtt átmegyek vele és elhozzuk. Ha nem jön össze az időpont az eredetiségvizsgára, akkor hétfő lesz belőle.
A volt tulaj azt mondta felőle elhozhatjuk és mi is végigcsinálhatjuk, de úgy döntöttünk, hogy megelőlegezünk neki egy nagy adag bizalmat. Aztán majd kiderül jól tettük-e.
Azért én kacérkodok a gondolattal, hogy miután lezajlott minden, külön csináltatok egy független helyen egy eredetiségvizsgát. -
Kornel
veterán
S60 2,5 benzin/CNG-ről mit kell tudni?
automata
manuális
kicsit régebbiigazából a sima benzines infók is jók, típushiba, alkatrész, stb.
-
válasz
Typhoon47 #81952 üzenetére
A Kovács autós alkatrészekkel óvatosan! Helyben vannak én is szoktam venni de nagyon körültekintőnek kell lenni. Én anno Lujzira vettem első tárcsákat - messze nem a legolcsóbbakat- és a második csere után inkább elvittem egy profi esztergályoshoz hogy felmenjen az agyra. Annak ellenére hogy a forgalmit látták de még az autót is.
A sógorom meg zárás előtt pár perccel esett be és a Castrolos 5l-s kiszerelés töltögették jelöletlen hordóból.
-
!Overdose!
őstag
válasz
Dany007 #81951 üzenetére
Úgy, hogy nem ott venném meg. Amit én tudok ott csak kifejezetten Honda-hoz van gyári alkatrész, de szinte biztos vagyok benne, hogy kis utánajárással a legtöbb márkához, típushoz be lehet szerezni az Unix-os/Bárdi-s ár töredékéért alkatrészeket. Ilyen szempontból jó Hondázni, mert nagy a fórumélet és általában más már kitaposta az utat helyetted.
-
Typhoon47
senior tag
válasz
Dany007 #81948 üzenetére
Nincs olyan, hogy 75%-os engedmény meg ilyen fasságok, ezekkel a baromságokkal a unix/bárdi hülyíti az egyszeri autósokat. A tisztességtelen (undorító) üzleti magatartás jogszabályban megfogalmazott képét minden szempontból hozzák ezek a cégek. Szemrebbenés nélkül 200-300%-os árréssel dolgoznak minimum... Csak és kizárólag nagyvevői kedvezményről beszélhetünk, de olyat maximum az autószerelők tudnak kialkudni náluk.
-
Dany007
veterán
válasz
!Overdose! #81945 üzenetére
Jó, azt nem tudtam, hogy mindennapi ember is ekkora kedvezményeket kap
300k-s listaár helyett 110-ért megkapni az harmad ár. Vagyis cirka 75%-os engedmény... Azért ezt tényleg nem tudtam hogy ilyen is van.
Én természetesen listaár + munkadíjjal számoltam... Csak ha a mezei "senki" is megkaphatja a 75%-os engedményt akkor tudnám mi a f...nak írnak ki 250 meg 300k-s árat? :S@Typhoon47:
Nincs vele semmi gond, ha legalább részben előre kalkulálható.
szerk.: Tankolásról mért kell gyűjteni a papírt? Komolyan nem tudom.
-
mycso
veterán
válasz
!Overdose! #81945 üzenetére
A tankolás blokkokat gyűjtöttem én is 2 évig, aztán felb@szott a raklapnyi papír, kidobtam és azóta nem gyűjtöm.
Az alkatrész és javítások számláit, papírjait én is elrakom. -
Typhoon47
senior tag
válasz
!Overdose! #81945 üzenetére
+1
Dany007: olyan autó vegyél amit van pénzed fenn tartani és nem okoz gondot, ha beszarik egy két alkatrész rajta, mert be fog...
-
!Overdose!
őstag
válasz
Dany007 #81927 üzenetére
Azért azt kis túlzásnak érzem, hogy 300k-nak számolod a DMF-et. Ember nem vesz listaáron ilyen drága alkatrészt, gondolom te sem tennéd, de elvárod, hogy ennyit engedjen belőle. Példának okáért facelift 7gen Accord diesel-hez 411k listaáron a gyári LUK DMF a Bárdiban. Ezt én és gyakorlatilag bárki más is, aki utánajárt be tudom szerezni legálisan 111k-ért, azaz 300k-val olcsóbban, ami egyébként jól mutatja mekkora horribilis árréssel dolgoznak a nagy alkatrészüzletek. Kuplungszettel és szereléssel együtt is csak 200k, de akkor az vadi új. És akkor engedjen valaki 300k-t, mert vagy tönkre megy vagy nem? A számlával kapcsolatban én mondjuk mindent elteszek és lefűzök. Gyakorlatilag az összes eddigi tankolásról meg van a blokkom, de én ilyen szempontból nem vagyok 100-as.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Dany007 #81941 üzenetére
Benzinesre is igaz, csak az nem húzza el a kamiont.
-
Dany007
veterán
Az igen. Csak egy tipp volt, mert az elmúlt 13 évben egyszer se próbáltam ilyet... Valamiért nálam reflex, ha beülök az autóba akkor kuplung+fék. Ez alap. Minden más ezután jön.
@Mágus2: Amit írtál csak dízelre vonatkozik vagy benzinesre is? (igen láttam az elsőnél odaírtad, hogy dízel)
@[rvilike]:
"Azért én is kíváncsi lennék, mennyi a valós átlag élettartam, mert ugye az óra az 250k-nál sose fog többet mutatni használt autóban
"
Ez jó! Nagyon jó!
És milyen igaz... Bár az enyémbe mikor eladtam 509 ezer volt.
De tényleg, amiket most nézek 11-13 éves Mondeokat, azokban is mind 200-300k km között van a km óra. Viszont mikor még 15-16 éves Mondeokat néztem, azokban is ennyi volt.Sőt! Mikor az Omegámat eladtam, megnéztem hogyé mennek ezek a típusok. És csodák csodájára a 18-20 éves Omegákban is mindössze 220-260k km volt!
-
-v-
addikt
válasz
Mágus2 #81933 üzenetére
ha sebességben van az autó ne járj veje 1500-as fordulat alatt!!!(diesel)
Alacsony fordulaton ne adj nagy gázt, motorfékkel sem szabad 1500 alá menni.Igen, én is erre értettem hogy ne erőltesd alacsony fordulaton
Amúgy bátyám a céges octaviánál pl. pont szarik erre, 200k van az autóban és semmi baja a lendkeréknek ...
Azért én is kíváncsi lennék, mennyi a valós átlag élettartam, mert ugye az óra az 250k-nál sose fog többet mutatni használt autóban -
Dany007
veterán
"Kinyomott kuplunggal indítsd és állítsd le az autót"
Mért hogyan lehet máshogy? : o Lefullasztani okés, azt lehet, de hogyan indítasz kuplung nélkül? Üresben?
"és mindig gázfröccsel válts vissza"
Ezt sejtem mire gondolsz, de írj már kis kommentet hozzá plíz. =)
De ez egyébként abszolút nem nagy dolog. Mármint betartani.
@Balupapa:
Bizalom kérdése az egész. Lehet neked elhiszem, meg random másik fórumtársnak is. De egy random Mucsaröcsögei hirdetőnek valószínű hogy nem. És nem csak én, más sem.
-
-
-v-
addikt
válasz
Dany007 #81929 üzenetére
Majd akkor elkérem ezeket a szabályokat
Kinyomott kuplunggal indítsd és állítsd le az autót, ne ugrálj le váltásnál a kuplungról és mindig gázfröccsel válts vissza, és ne erőltesd alacsony fordulaton. Kb. ennyit lehet tenni
Szvsz a lendkereket nem tudod olyan egyszerűen szétkapni és lecsekkolni
Ha gázelvételre és terhelésváltásra nincs a jellegzetes koppanó hang, leállításnál nem zörög és nem is ráz, akkor nincs baja.
-
Stafni
aktív tag
válasz
AMD Power #81925 üzenetére
Am lehet velem van a baj, de nekem 1.4-es Corolla egyáltalán nem tetszett. Ignist is vezettem de baromira nem volt élmény. Meg egy 2,4-es Accordot is, de attól se haltam be. Pedig abban 170LE körül van a motor. Nyugis csöndes autó, de nagy élményem nem volt. Nem vagyok valószínűleg elég kifinomult.
Ja meg volt 1.4-es H Astra, de az G az 1.6 motorral jobb, viszont a váltó sokkal jobb volt a H Astában. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Dany007 #81927 üzenetére
Turbó, adagoló, kettőstömegű, váltó, motor, klíma. Mind 300 000 fölött van, ha rendesen meg akarod csinálni.
A lendkereket nem kell karbantartani, vigyázni kell rá. Vannak szabályok, amiket ha betarol 500 000km után is jó lesz. Van itt a környezetemben rá példa. Ez a tipikusan 250 000km, amit írtál, az az órában annyi, nem a valóságban.
Használt autónál benne a kockázat, de ezt vállalni kell. Aki nem tud zsebből kipengetni egy lendkereket, turbót, adagolót, az ne vegyen olyan autót, amiben van ilyen alkatrész.
-
Dany007
veterán
válasz
Mágus2 #81924 üzenetére
Lehet. De akkor visszakérdezek.
Hány olyan alapvetően 300-350 ezer forintos alkatrész van egy ilyen autóban ami tipikusan 200-250k km között adja meg magát (attól függetlenül, hogy korábban karban tartottad-e az adott alkatrészt és a hozzá tartozó dolgokat vagy sem, mert ha jól tudom a kettőstömegű nem tudsz mit karban tartani az csak kopik)?szerk.:
A 180k km még nem sok. De utána kell nézni, hogy az adott típus esetében átlagos használat mellett mennyi az a km... Mondom Mondeo-ra 200-300k km-t írnak. Ergo lehet a tiedben még van további 150k km. Ami akár 5-7 évet is jelenthet átlagos használat mellett. Nyilván ilyen esetben nem kell mellé adnod a lendkereket.
Szerintem egy vagy két féktárcsa csere nem egyenértékű egy lendkerékkel. És nem arról van szó, hogy fullos autót kell venni használtan. Nyilván nem. De más kategória egy 300k-s tételt cseréltetni meg megint más 5-6 tételt összesen 300k-ért cseréltetni.
-
Stafni
aktív tag
válasz
Dany007 #81923 üzenetére
Na látod. Ha elhisztek. Nem akartam ezzel szórakozni. Nem oda vittem ahova járok rendszeresen, mert nem akartam a kereket elhagyni.
Apósomék szólta a gumi átszerelésnél, hogy cserélem ki minél előbb. Baromira nem volt kedvem NAV-ozni. Nem megyek oda többet, de akkor gyorsan megoldották és volt alkatrészük.
Nem tudom milyen szervizbe jársz, gyáriba biztos kapsz. De nekem elegem lett sz összesből ahol voltam. Ott is kutyaütők vannak. Az ismerős munkahelyén tudom, hogy nem csapnak be, már nem hibátlan a banda. De nem cserélnek olyat, amit nem kell és nem húznak le. Meg vihetem én is az alkatrészt.
(#81925) AMD Power: Én azt is szerettem.
Itt van az udvaron. Első autóm volt. Felkészítettem vizsgára aztán nem vittem el. Dunakeszis gázos csapat elvette a kedvemet. Elbaszták a szelepet a tartályon és rám akarták verni. Azóta nem sokat használtam.
Lassan el kéne adnom. A páromnak tartottuk, de nem akar vezetni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Dany007 #81921 üzenetére
Logikád kikezdhetetlen, de azért én belekötnék. Egy autó annyira komplex, hogyha ezt eljátszod minden drágább alkatrésszel, soha nem lesz autód. Ja, de új a szalonból.
Ez a baj a használt autó piaccal, a kínálat nem követi a keresetet. A tuti vételt akarja mindenki fullba szervizelve, de elárulok egy titkot, az ilyen autók csak abban az esetben eladók, ha valaki megunta őket.1%
Mennyi esély van rá, hogy kifogsz egy olyat, aminek minden fő alkatrésze jó állapotú vagy új? A használt lendkerék is lehet jó, nem mindenki botlábú, hogy széthajtsa. Az enyémben már van majdnem 180 000km és még nem volt cserélve, de nem is kell, mert jó, de ha el akarnám adni, adjak hozzá lendkereket? Féktárcsát ne adjak, az is el fog kopni. Érted miről gagyogok?
-
Dany007
veterán
válasz
Stafni #81922 üzenetére
" voltam új ügyfélként nagy szervizben és nem adtak számlát! "
Akkor kérni kell.
Ha meg még úgy se adnak akkor jöhet a Nav... Főleg ha értékesebb / újabb autóról van szó, ahol még komolyan lehet számolni a későbbi eladással. Szvsz sokat jelent vevői oldalról ha van számla. Már ha elhisszük hogy eredeti a számla.
-
Dany007
veterán
válasz
Mágus2 #81920 üzenetére
Pedig nem olyan hülyeség...
Szvsz a lendkereket nem tudod olyan egyszerűen szétkapni és lecsekkolni az élettartamát, mint mondjuk egy kopogó futómű esetében.♦
Ha már a lendkerék végének a tüneteit ténylegesen észleled akkor már régen baj van.És ez nem olyan tétel, minthogy kicserélek egy kerékcsapágyat 30-50 ezerért...
"Ha kicseréltetné, adnál érte 300 000-el többet? Na, ugye, hogy nem.
"
Ez attól függ.
Ha teszem azt 1M-ért árulnak ugyanolyan típust, ahol számlával igazolt, hogy 50k km-rel ezelőtt cserélve lett, akkor nyilván egy másik 1M-s autóért nem adnék 1,3M-t ha kicserélteti. De ugyanez fordítva is. Ha 1M-ért árult autóban nemrég lett cserélve, de másik 1M-s autóban meg még soha nem volt, akkor nyilván egyértelmű a döntés melyiket válassza az ember.
-
Dany007
veterán
válasz
ReSeTer #81917 üzenetére
Na ja. Ráadásul nem árt ha leinformálható az a számla. Mert hallani olyat is, hogy azt is képesek hamisítani az átbaszás érdekében...
Eddig egy olyan Mondeo-t láttam - azt is sok hónapja - ahol odavolt írva, hogy kettőstömegű pár hónapja cserélve és hogy mutatja róla a számlát is. -
Stafni
aktív tag
válasz
AMD Power #81916 üzenetére
100LE az 1.6 nem túl erős, de a 1.3 68LE swift után jó volt. Ez családi autó nem sokat rakétázok vele, a totyogókat könnyű vele letudni. Én szeretem, csak klíma és ABS hiányom van, meg jobb lenne egy új kocsi. De nekem teljesen jó. Nagy a csomi is és kényelmes. Apósom vezette előtte, a kuplunggal szívtam, mert 3x vették le a váltót. 2x volt gyári hibás kinyomócsapágy. 1x gariba kaptam, de 90e volt a munkadíj a tárcsa és kinyomócserénél. De mással nem volt bajom soha.
Ja és amit nem írtam az előző hsz-hez. Nem volt nagy törése eddig. Ismerőseim autóit nem egyszer bontották le és nem is ők voltak a hibásak. Volt, hogy parkolt és egy öregúr a fél oldalát elvitte az Accordnak.
Szerencse is kell ilyen dologhoz.
-
ReSeTer
senior tag
válasz
Dany007 #81914 üzenetére
Kettős tömegű lendkerék számlájával kell indítani.
Ha nincs, akkor nem mostanában volt cserélve/nem volt cserélve.Ehhez alkalmazkodnia kell az eladóknak is, mert nem fogja tudni eladni máshogy. Vagy engedjen el 300k-t az autó árából. Lehet választani.
Remélem mindenki ráfog erre ébredni, és ez a lendkerék számla mutatás ugyanolyan fontos lesz, mint a forgalmi.
-
Dany007
veterán
Így van!
Ezért is írtam korábban, hogy mikor az ember veszi az autót, azért jó volna tudni, hogy mikor lett cserélve a kettőstömegű... =/
Mert ugye amiket én nézek Mondeokat azokban min. 220-270k km-van. És a totalcaron - vagy valahol, ahol a kettőstömegűről olvastam - azt írták, hogy ezekben a Mondeokban 200-300k körül adja meg magát... Ergo vagy már épp cserélve volt és happy minden vagy majd nekem kell hamarosan... Ami azért egy egyösszegű 200k-s tétel esetében már igencsak beleszól a 800 vagy 1 millás autó értékébe. Mert az egy dolog, hogy az ember elkölt 150-200k-t az első kötelező dolgok cseréjére / átvizsgálásra ha nincs nagy gond. No de ez önmagában egy tételként is ahogy látom min 200k. Szal nem mindegy.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
roberto211 #81906 üzenetére
Corolla egyértelműen jobb választás.
Sokkal kevésbé valószínű, hogy vmi lerúgott cégesbe botlasz bele. G Astrából meg...
-
roberto211
őstag
válasz
neduddki #81905 üzenetére
Tudom ezért is válogattam/valogattuk ossze ezt a 3tipust
Akkor ugy fogalmazok hogy corolla nem annyira tömegauto mint a g astra.
es szerintem mutatósabb is. De ebben igazad van nem fullos presztízs autót keresek 500k ert hanem ebből az árból a legjobb választást . Az meg sztem 1:corolla 2: g astra. 3: Octavia
-
neduddki
nagyúr
válasz
roberto211 #81902 üzenetére
HI!
500khiufert ne egyeniseget akrj hanem releativ megbihatosagot...
udv
neduddki
mod: lemaradt 3ajtos e11 velmeneyes kiprobalando
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
roberto211 #81902 üzenetére
G Astra sem olyan rossz amúgy. Nekem volt 2-höz is szerencsém (1,6 16V) céges autóként. Ették az olajat más bajuk nem volt sosem. Mindig volt 1-2 liter a csomiban aztán töltögettem serényen.
-
roberto211
őstag
Az király akkor
Lehet hogy ez lesz mert eddig tetszik eléggé legalábbis képen meg kinézetre is ,megbízhatóságra gondolom a gasztranal is megbízhatóbb meg olcsóbb is fenntartása,formája is sportosabb kicsit (3ajtosnal) illetve nem tömeg auto mint a g astra legalábbis szerintem
. Meg ismerek 1-2 Toyotást nem kímélte es szinte semmi baja nem volt.
Neduddki: nem e12 hanem e11 rol beszélek. E12 max az utód lesz
Typhoon47: vezetőülés nem próbáltam , anyósülésen viszonylag jol elferek.
-
Typhoon47
senior tag
válasz
roberto211 #81898 üzenetére
G astrában lóf*sz hely nincs, annál csak nagyobb lehet
Új hozzászólás Aktív témák
- A Redmi 15 5G-t power bankként is lehet majd használni
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Béta iOS-t használók topikja
- Fujifilm X
- PlayStation 5
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- Samsung Galaxy A34 5G 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix Thor Platinum II 1200W 80+Platinum Prémium tápegység!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / 32GB DDR4 / RTX 3060Ti 8GB / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest