Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz
BigBlackDog #227493 üzenetére
A 2.4-es 5 hengeres dízel szinte golyóálló.
2.0-ás 5 hengeresnél előfordulhat a hengerfal repedése. Novoth Tibivel volt egyszer egy videó róla. Most nincs kedvem fél órát megnézni újbólde akit érdekel: [link]
A kommentek között találtam:
"A persely repedés szinte mindig itt a középső henger mentén történik meg, ami azért van, mert itt melegszik fel a leghamarabb a blokk, ami a hideg klímán kifejezetten komoly hőfeszültséget okoz a blokk által hűtőtt középső hengerfal és a persely között. A legtöbb ilyen kocsi 6 vagy 8 sebességes Aisinnal automatával van szerelve (az enyém 6-os kézi szerencsére), mert ez illik a kocsi stílusához a kényelmes nagy utazóautóhoz. A probléma az, hogy ez a váltó nem rendelkezik hidegüzemi móddal, hanem eszetlen módon forgatja hidegen-melegen egyaránt a motort (tapasztalat, ezért vettem végül gyengébb, de kézi váltós V60-ast), így főleg a hideg évszakokban a hőfeszültség óriási lesz a gyorsan felmelegedő és a még hideg öntvény részek között. Megoldás a problémára a Volvo gyári külső elektromos hűtővíz-kör melegítője (csökkenti a hőkülönbséget hideg üzem esetén), és a kíméletes első pár kilométer (lassabb melegedés, kisebb és lassabban kiegyenlítődő hőkülönbségek), valamint az első egy percben csak beindítjuk és nem csinálunk semmit rutin bevezetése. Ez sem garancia semmire, de sokat javíthat az esélyeken." -
molnarpeter
nagyúr
válasz
zeon.hu #227489 üzenetére
Gyakorlatilag amúgy a "régiek", XC60 volt már az új motorokkal is egy átmeneti időszakban. Szűkíts 1984 és 2400(2401?) köbcentire - praktikusan elég beállítani a minimumot egy számra, ami 1969-nél nagyobb, 1984-nél kisebb
Allroad az emelt hasmagasságú változat, de pontos számot nem tudok mondani, milyen magasan van az ülőlap. -
-
válasz
BigBlackDog #227486 üzenetére
Úgy gondolom, hogy ilyenkor viccesnek hiheti magát
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #227493 üzenetére
Igen van a vagott loketu 5 hengeres meg a franciaktol atvett sor4-es.
Megvan!
1984 ccm 5 henger Svéd(acél).
1997 ccm 4 henger PSA DW10
1969 ccm meg az új "kínai" -
zeon.hu
nagyúr
válasz
molnarpeter #227488 üzenetére
Annál magasabb kellene.
Insignia és Exeo van, ezekből már én is nehezen szállok ki -
zeon.hu
nagyúr
válasz
BigBlackDog #227487 üzenetére
Megkötés nincs.
Melyik a nem kínai XC60 vagy 90? -
BigBlackDog
veterán
válasz
zeon.hu #227481 üzenetére
Évjáratban van valami megkötés? Volvo XC60 (
XC90) vonal esetleg játszik? Fenntartásban azért nem VAG, de a prémium trio alatt van a tapasztalataim szerint. Ha sikerül kifognia még a régi (nem kínai) motorral szereltekből egyet, az szerintem hosszabb távon is kellemes tud lenni. -
BigBlackDog
veterán
válasz
dellfanboy #227483 üzenetére
Szerintem ismét elmaradt az érvelés, vagy az állításod alátámasztása.
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
dellfanboy #227483 üzenetére
Jó állapotban van!
Rendszeresen teniszezik, vadászik és az autó fontos, mert sokszor jár külföldre.
(Nyilván messzebbre repülni szokott, de 1000-1500 km még simán benne van) -
zeon.hu
nagyúr
Fater keres autót, keret 5-6 millió.
Automata váltó legyen, inkább dízel a hosszabb utak miatt és magas üléspozíció, mert a ki és beszállás már nehezen megy neki 80-hoz közelítve (szóval crossover, SUV inkább).
Fontos lenne, hogy ne extra magas legyen az átlagos fenntartási költsége (mert pl a Q5 tetszik neki, de én pl csak sejtem, hogy ennek magas lehet).Mik az ajánlatok?
-
Homer18
csendes tag
Sziasztok,
Elektromos autót vásárláson gondolkozom. Elsősorban ingázásra használnám budapest vonzáskörzetéből (kb. 40 km naponta), de jó lenne ha tudná a Budapest-Balaton távot is töltés nélkül.
Leginkább otthon vagy munkahelyen lenne töltve.
Nincs gyerek és nincs tervben a közeljövőben.
Ezek alapján melyik autót lenne érdemes választanom maximum 5-5.5M forint környékén? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
ParmaBoy #227477 üzenetére
Na ja, a hf még csak egy tétel a sok közül. Az 1CD-FTV 116 lovas szíjas (closed deck), valamint a 2.0 126 LE 1AD + 2.2 150 LE 2AD motorok DPF nélküli változataiba még szolenoidos porlasztó került, érzékenynek viszonylag érzékeny, meg SCV szelep hiba gyakori, de legalább felújítható emberi pénzért. Viszont ami részecskeszűrős, az mind piezo-s injektor, best dieselnél ránézve szerény 150k, nettóban, darabonként...
EF-nél is routex volt, sajnos a pontokat nem váltottam bemondjuk pislogtam, hogy Nógrád megyében alig van kút, azóta jobb a helyzet.
-
ParmaBoy
tag
válasz
molnarpeter #227473 üzenetére
Még egy kis kiegészítés: 2010-ben kapott a 2.2 d4d egy frissítést, onnantól nem annyira (de azért még igen) jellemző a hengerfejesedés.
Nekem egy ilyen volt a flottában, egy 2011-es Rav4, 2.2d4d 150le, új korától 8 éves koráig 310e km ment bele és motor bontatlan maradt, a korrekciós értékek is helyükön, bár a boldog kovid előtti időszak volt, amikor még mondhattam, hogy routexre (OMV üzemanyagkártya) mehet nyugodtan a prémium mm.
De persze egy fecske nem csinál nyarat, a 2.2d4d-t én mindenhogy kerülném használtan.
-
válasz
lockdown90 #227474 üzenetére
Ha jól tudom Mondeónál csak a 2.2TDCi kapott rendes Aisin váltót, a 2.0-hoz adott powershift-re vannak panaszok.
-
lockdown90
senior tag
Sziasztok!
A mondeo mk4 2.0 TDCI 163 lovas PSA motorral szereltnél a powershift váltó az aisin lenne ahogy a 163LE Peugeotnal volt, vagy itt teljesen más?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
f4lcon #227472 üzenetére
Észre sem vettem, de akkor már kis kieg: Avensis T25 esetén a régebbi 116 lovas dízel egész jó, olyan félmillió km körül lehet váltóban 5. fogaskerék és szinkron csere (csak egy felnit kell levenni), hátsó futómű rohad és bonyolultabb kialakítású, klíma állító AirMix motorok nyűgösek, vezérműszíj csere nem a legolcsóbb, egytömegű lendkerék átalakítást elviseli.
A 2.2 177 lovas kész betegágy, csak egy szett bontott porlasztó 400k, hengerfejesedik, DPF problémás. 2.2 150 LE és 2.0 126 LE olcsóbb porlasztós és DPF nélkül létezett euro 4 alatt (ha DPF lenne benne, hagyd ott), de alapvetően 126-150-177 LE mindegyik AD motorcsalád, hengerfej tömítés probléma bármelyiken előjöhet. Cserébe láncos vezérlés, ami sokat bír.
Renault Laguna érdekes lehet, olcsó hátsó futómű, volt 2.0 dci láncos motor, nem hengerfejesedik. -
pruzsi
őstag
válasz
molnarpeter #227469 üzenetére
Megmutatom neki ezeket hátha ...
Köszönöm -
ParmaBoy
tag
válasz
molnarpeter #227469 üzenetére
igy van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #227465 üzenetére
Itteni tapasztalatok alapjan meg kollegamnak is van es utalja. Olcso, gagyi belso. Zorog, gyenge a fek pl.
-
ParmaBoy
tag
válasz
pruzsi #227463 üzenetére
MG-t nem eroltetnem, gyenge minoseg, idegesito aprosagok, katasztrofalis alkatreszellatas (tudok olyanrol, ahol a parkolo autonak levittek a tukret, szervizbe be, 4 honap varakozas...).
Par eve meg a Vitarat mondtam volna, de nagyon megdragult, es oreg a modell.
A duster uj, ennek megfeleloen lehetnek aprosagok (elso facelifttel ki szoktak gyomlalni), 3 hengeres friss fejlesztesu motor.
Nehez ugy. Esetleg vag vonal (ott az 1.0tsi egy jol sikerult darab) beleferhet meg? T-Cross pl. Kicsit dragabban jobb minoseg, megbizhatosag igerete mellett. -
pruzsi
őstag
Üdv.
Édesanyám (62) szeretne egy új autót magának.
Jelenleg (4 éve) egy Kia Rio 2009 es van neki. Előtte opel Corsa 3 évig.
Amit kinézett egy MG ZS.
Munkába járásra ami napi 30km -videken ,kátyús szár úton , néha egy városi út pl debrecenig az oda vissza 140km.Az én kérdésem van ebben az árban jobb 5 ajtós hasonló "nagy beltér és csomagtartóval".
Én sem értek hozzá abszolút ,hogyha valaki kérdezi milyen autónk van néha csak annyit tudok mondani hogy szürke.
Laikuskent böngészve a Suzuki Vitara és a Dacia Duster amit többen jobbnak ítélték .
De rátok bízom hátha van ötlet
Köszi -
Kiscsőke
aktív tag
válasz
molnarpeter #227450 üzenetére
A Honda FR-V-t is néztem már, alaphelyzetben nem túl nagy a csomagtartója, de 3 személlyel már szinte hozza a megfelelő méretet. Sajnos nem túl nagy a választék belőle.
-
Kiscsőke
aktív tag
válasz
f4lcon #227448 üzenetére
Az Accord Tourer már nekem is bejött a képbe, a 2,2-es dízellel, ha itthoni(nem behozott) akkor 2009-ig elvileg nincs benne részecskeszűrő. Vontatáshoz szerintem jobb mint a benzines, nagyobb nyomaték, kisebb fogyasztás. Az 1.4 TSI-t elkerülném ha lehet, és a Touran második sor üléseinek a lehajtásánál van egy lépcső amit sajnos nem tudok tolerálni. Az Altea-t a nejem nem engedné be a portára. A Zafira is jó ötletnek tűnik. Viszont a Toyota Corolla Verso ülései szinte teljesen síkba hajthatóak, valamint a Toyota Avensis Wagon is bekerült a képbe.
-
9Petya2
tag
válasz
molnarpeter #227459 üzenetére
Köszönöm, ezeket megfontolva nézelődök tovább..
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
9Petya2 #227458 üzenetére
Arra nyugodtan vennék dízelt… PHEV még jobb lenne, csak ennyiért necces.
Tipo/Giulietta közül a Fiat egyszerűbb, olcsóbb cucc, de dízelben kifejezetten jók a korabeli felhozatalhoz képest. 1.3 Multijet esetén a vezérműlánc kicsit drágább egy szíjas vezérlés cseréjével képest és kevesebbet bír ha hosszú olajcsere periódussal használják. 1.6 Multijet olajpumpa tömítés megelőző cseréjét igényli. 2.0 Multijet az 1.6 rokona, tömítés ugyanaz. Itt a C635 váltó adott évjáratig volt szinkron problémás.
Megane lehet best buy. 1.5 dci tucat motor, van minden olcsón. 2.0 dci is jó, tartós lánc van rajta és talán tartósabb a befecskendező rendszer is az 1.5-höz képest (azért nem egy Fiat)
Ford 1.5 TDCI elég jó volt a mk3 faceliftben, mk4 már nyűgös. Hátsó futómű és szervo hiba amik drágák.
Szerintem jó opció a Kia/Hyundai 1.6 CRDI, valamelyik évjárattól ott is romlott a megbízhatóság, de lista első pár helyén benne lenne a körben nálam.VAG helyett jobb állapotú autót kapsz más márkáknál, keret miatt hagynám.
-
9Petya2
tag
válasz
molnarpeter #227456 üzenetére
Napi táv az 2x25km, éppen megtarthatnám, csak magamat ismerve úgyis egy idő után kéne újabb..
Dellfanboy: igazad van, tavaly volt ismerős által kitakarítva a szívósor, meg az EGR is levéve, hogy milyen állapotban van, bár az nem nagyon volt retkes..rosszabbra számítottunk 10 év és 130k km után. Nyilván tisztában vagyok vele, hogy költeni kell rá, meg rizikósabb, mint a mostani, de akkor kb. sose vegyek semmit -
9Petya2
tag
Sziasztok!
Előre is elnézést a hosszú posztért.
Még csak elméleti síkon mozog a dolog, de utóbbi időben elgondolkodtam, hogy lecserélném a 2008-as, 1.4 benzin( igen, G4FA) Ceedemet. Igazából nincs vele probléma, csak lehetne nagyobb a hatótávja, mint a mostani 5-600km.
Ebből kifolyólag gondolkodtam dízelben is, tekintve, hogy páromnak 1.6 crdi Kia Venga van, amit hétköznap kb. csak munkábajárásra használ, de elég jól tűri, persze hosszabb távokra is azzal megyünk, olyankor legalább van 300km+ autópálya.
Amire én használnám, az főként 25km oda-vissza, majdnem napi szinten, főként országút két alföldi város között, éves szinten nagyjából 10 ezer km. Tudom, ez nem kimondottan dízeles használat, de látva, hogy páromé a napi várost is elbírja, bátorkodnék venni egy 1.6 Crdi dízel Ceedet, 2015+ évjáratból. Keret felső határa 3.5 millió. 90%-ban egyedül használnám.
Használtautón ilyen paraméterre szűrve, úgy, hogy benthagytam a benzineseket is, főként Focusokat, Astrakat (J, K), Meganeokat, Peugeot-t, dobott ki nekem és ezekből is a dízeleket főleg, többnyire 200-250k km-es futással.
Kérdésem, hogy az 1.5 tdci focus az vehető ebből a 2015-18-as évjáratból, valamint a Megane 1.5 Dci-re is áll a kérdés, ha eltekintünk a Ceedtől (amiben ha jól tudom még ezekben az évjáratokban is csak részecskeszűrő van, kettőstömegű nincs, a többiről nincs ilyen informaciom.)
Persze, ha szerintetek erre a felhasználásra elég egy benzines, azt is elfogadom..azokat is nézegettem, de többségben vannak a turbósok ebben az évjáratban, amivel nem lenne baj(nyilván a hatótáv probléma nem oldódna meg, bár elméletileg kevesebbet esznek, mint egy szívó, nem?)
sőt tavaly nyáron vezettem Ausztriában egy 1.0 Tce Meganet hát elég jól ment főleg a Ceedhez képest. Szóval, ha van benzinesben ajánlott amit az Euro normák nem folytottak meg, akkor nem zárkózok el a benzinestől sem.
Összességében ezeket néztem, illetve jöttek szembe: Tipo 1.4/1,6Mjet, Ceed 1.4,1.6 Crdi(ugyanez Hyundai I30-ban,)Octavia 1.4 TSI/1.6Cr TDI( bár ezek már a keret felső határán vannak), Giulietta 1.4TB, Peugeot 308 sw Blue HDi, amig nem olvastam, hogy az adblue problémás lehet, fent emlitett Focus, Megane és Opel.
Szóval röviden: 2015+, 3,5m, csomagtartó legalább 350liter(ha éppen kombi, az sem baj,3 ajtós nem jó) benzin vagy dízel, ami keveset eszik
Köszönöm, ha elolvastad -
válasz
molnarpeter #227450 üzenetére
azok a Hondák nem rohadnak nagyon?
öcsém akart venni 2m környékén másfél éve kb, de jót nem láttunk -
válasz
Kiscsőke #227447 üzenetére
egy ilyen Zafira biztos nincs 2 méter, meg úgy általában a legtöbb személyautó sem szóval ez ne legyen para
esetleg Turan, ezt ülésenként döntögeted le
teljesen sík padló nem igazán lesz, max olyan, ahol nincs lépcső
illetve, ha nem zavar, hogy az Altea egyébként szerintem rondán öregedett, akkor az XL is sok minden hurcolására megfelelőmegfontolásra érdemes az Accord, ha nem zavar, hogy általában 4-6 évvel idősebbek, mint a többi jellemzően 2010-2013 között gyártott autó a 2 milliós ársávban. ezen a példányon még vonóhorog is van
-
Kiscsőke
aktív tag
válasz
f4lcon #227446 üzenetére
átírás, illeték, első szerviz már elvileg külön összeg lenne, de he nem muszáj nem költeném el az összeset
Kombi esetén ugye az 40/60-as ülésből a nagyobbikat le kellene hajtani mindenképp, viszont jó lenne ha teljesen síkba lenne a csomagtartóval
kisáruszállítónál viszont a magassággal lehet, hogy lesz probléma, mert a garázsajtó kb 2m, elfelejtettem megmérni -
Kiscsőke
aktív tag
válasz
dellfanboy #227444 üzenetére
Évjárat? Motor? Típushibák? Miért?
-
Kiscsőke
aktív tag
Sziasztok!
Autó vásárlás előtt állok. Sajnos nem olyan egyszerű a helyzet ezért megpróbálok mindent leírni, hogy körvonalazódjon mire is használnám.
Napi munkába járás 2x14 km falu/falu/város felosztásban.
Hétvégén egyéb munka miatt, szerszámosládák, kisebb gépek szállítása három fővel (kb 150-200kg közel 1m3 és nem nagyon rakatolható, tehát kellene hozzá egy nagyobb alapterületű csomagtartó) kb 50km-es távolságra és vissza, valamint előfordul 4-5 mázsa vontatása utánfutón.
Évente 4-5 alkalom családi kirándulás 200-300km távolságra.
Eddig egy Toyota Corolla 1.4 benzinnel próbáltam megoldani, de ez sajnos nem szereti a vontatást, valamint most már kicsi a csomagtartója lehajtott üléssel is.Keret: max 2 millió Ft
-
kenguru99
senior tag
válasz
cOxeR #227435 üzenetére
Az a "cvt" még mindig csak egy bolygómű. Kb. örök életű, messze a legtartósabb automata megoldás.
Az akku modulok gyakorlatilag ugyanazok és csereszabatosak a 2-3-4-dik prius generációban. Valóban cserére szorulhatnak idővel. De abban az évjáratban ahol te nézelődsz, nem nagyon fordul elő az akku hiba. Plusz a 10 évnél fiatalabb autóra lehet a toyotánál hibrid garanciát kötni és akkor az akku para letudva. -
ParmaBoy
tag
válasz
bitpork #227434 üzenetére
Pedig a toyota fele e-cvt, ami csak neveben cvt, amugy egy bolygomu, szvsz a legtartosabb automata, csak ezt is az oli meg, hogy azt hiszik, hogy megolhetetlen. Pedig 200 ezrenkent egy olajcsere ajanlott. Van nemi ralatasom, soha, de konkretan soha nem talakoztam valtohibas e-cvt-vel a flottambol. Pedig sztem az elmult 10 evbol 100 korul (lehet duplaja, egyszer majd szamkot vetek magamban) drabszam megforult alattunk, sokszor kulcsos, utos-vagos kocsikent.
Nem ugy a liszenszelt ford hf35.
Kovi het vegeig van egy mondeo ceges hasznalatban, erre nem most kezd el zugni? Nyilt vegu, a hasznaloja meg is veszi, igy jo fej voltam, ceges koltseg, de 700-1misi korul lesz felujitani. 182 ezer van benne, a megfelelo helyen mondtak is, hogy meglepoen sokat birt, 70ezerrel is talakoztak mar, de zommel 150 korul elkezd zugni valamelyik csapagy, onnan nincs vissza. -
-
válasz
whited #227430 üzenetére
Na várj oda-vissza 350 km? Milyen régióba mész, le tudod tenni a kocsit a célban tölteni?
I3 esetén a legnagyobb akkussal én pályán 180-200 km-el számolnék, 110 körül (nekem a kisebb akkus volt 3 évig az biztonsággal 150-170km-t tudott tél-nyár, azon is nagy felni volt “széles” gumikkal).
I3-nak egy a baja, lassan lehet tölteni (kb 45 kWh átlagod lesz 10-80% között) télen az nagyon karcsú lenne erre a távra és lassan is tudod visszatölteni, pl ha nézünk árban hasonlót, ID3 már 58 kWh-s ami belefér a 7M-ba, az már tud 130 km/h-val közel 200 km-t megtenni télen (sokat 25 kWh-t fogyaszt) és itt van egy 75 kWh-s átlag töltési görbe 10-80% között, de ez már elegendő lenne, illetve gyorsan tölt.
Tesla NCA akkus (LR/Performance 2021-es évjárat) 135 kWh átlagot hoz 10-80% között töltési sebességben.
Egy példa Tesla Model 3 Performance (20”-os kerekeken - ez is sokat kivesz 18-assal sokkat lehet fogni) 370 km-t mentem pár napja, 13 percet töltöttem útközben nagyjából pont féltávon, 130+ km/h pálya végig, kocsi tele. (ami megint sokat számít). Ugyan vezetésre 83 kWh fogyasztást irt, de ennél több ment el - közel 100 kWh, mert egész nap ment a sentry (bő 5 órát) és többször újra előmelegítettem az utasteret, ezekkel lehetett volna spórolni. (nem akartam, nem szoktam) -
válasz
szőröscica #227424 üzenetére
Én se írtam, hogy ettől a linkelt Priustól ha meglátom hányingerem van. Mert műszakilag annak nincs jelentősége, de sose vennék ilyen formájú autót.
-
válasz
whited #227425 üzenetére
dellfanboy
Nem lesz 5-7M között olyan Tesla ami tud 350km-t, illetve rengeteg a km is ezekben, 2021 előtti standard range, esetleg long range fog beleférni, ami már egyik se garis (jó esetbe lesz akku/motor garancia, 7M+ kategóriában)
Egy rwd long range ilyen [link] ami közelíthető ehhez, illetve gyorsan lehet tölteni, mert télen biztosan nem lesz ennyi hatótáv, azzal se.
Feltételezve, hogy nem városban akar valaki 350km-t megtenni, meg nem is 90-el pályán.whited
Ez a keret nagyon nehéz arra amit írsz, nagy akku kell, meg relatív lapos könnyű auto és/vagy jó tölthetőség (én utóbbira koncentrálnék). Ez havi/heti vagy napi rendszerességű hatótáv? Illetve meg a lényeg milyen sebesség, pályán 130 km/h vagy elég pl: 110 km/h? -
whited
addikt
Sziasztok,
A kérdés picit elméleti, és még nem is holnap aktuális.
Ennek ellenére szeretnék időben körbejárni minden eshetőséget.
Olyan villanyautó, ami 350km-s távot kellene stabilan kibírjon egy(vagy közbenső) töltéssel, használtan, milyen van?Alapvetően az i3 volt az elsődleges favorit, ugyanakkor azt látom, hogy ez csak akkor jöhetne szóba, amennyiben beiktatnék közbenső töltést is, hogy ne legyek kicentizve(feltételezve a legnagyobb akkus verziót)
Esetleg Kona electric, vagy azon kívül van még más?
Hozzávetőleg 5-7M forint az össze, amit terveznénk ráfordítani, javarészt otthon, hálózatról töltve napelemről.
Köszönöm az érdemi segítségét mindenkinek
-
válasz
rbalint88 #227419 üzenetére
Először Yaris-t kezdtek nézegetni abból is hibridet, én bekevertem az elektromossal meg rájöttek az nagyon pici, aztán megijedt pl. a Kona csapágyosságtól, így kötöttek ki a Priusnál, ilyet: [link] szépnek mondjuk nem mondanám, az az egy biztos, de elvitték mire telefonált ma délelőtt (nem ezt egy másikat)
Swiftről hallani se akart, pedig nem véletlen dobtam be neki, persze az manual, meg sokkal fapadosabb/kisebb is.
eGolf se rossz ötlet amúgy egyáltalán. -
rbalint88
addikt
Nem veletlenul lett nekunk is eGolf
viszont a szomszedeknak azert lett Leaf2, mert abban fert csak el a gyerekek sportcucca, a Golfban nem. Most Konaja van, meg elso gen, facelift, de nem szereti, nagyon kicsi - viszont belathato ido alatt csak ez volt koltsegkereten belul a lizingcegnel elektromosok kozott.
-
rbalint88
addikt
válasz
cOxeR #227418 üzenetére
Pont az 1.2-es Swiftet vagy Ignist javasoltam volna
Aurist en biztos nem vennek 6M-ert. Ha mar az uj Corolla, foleg kombi, akkor oke, de nem hiszem az van 100e km-rel annyiert. Inkabb tobbet futott ujabb technikat vennek egyebkent, ha mar mindenkepp HSD.
De amugy ha van toltesi lehetoseg, akkor adom az elektromost. i3, Kona, Ioniq, Golf, 2.gen Leaf sztem mind jo valasztas lenne nekik. -
válasz
szebe #227416 üzenetére
Én leginkább mivel ez is túl van a kereten igazából, biztosan egy olcsóbb elektromost vennék (amihez kevesebb hitel kell nekik), amit olcsón lehet üzemeltetni - ha már töltési lehetőség megoldható, jobban bírja azt is, ha csak teszem azt 3-5 km-t mennek vele boltba, oviba, mintha egy benzinmotort kell indítgatni.
kenguru99
Attól, hogy nem vagyok jártas egy hibrid Toyota üzemeltetésben nem láthatok más autót reálisabbnak, mondjuk amivel van tapasztalatom, így nem adhatok tanácsot?Alternatív javaslatokat kerestem, de eddig azon kívül, hogy nem ismerem a Toyotát nem jött más. Rendben legyen megbízható, 100e km nem romlik el semmi, keveset fogyaszt, de számoljunk picit, 6,3M Ft ez a legalja amiért talált, 5,3M Ft-ért van kevesebb km-es 94aH-ás I3, ami jobban tolerálja ha naponta 4-6 vagy tudja mennyiszer indulsz vele néhány km-re mint egy benzines, hatótávra bőven elég télen is.
Otthon töltve 17 kWh-s átlagot véve (ami bőven sok) 2l-es benzin fogyasztásnak felel meg (normál villany áron nem rezsicsökkentetten), prius fogyaszt 4-et éves átlagba, nagyon optimálisan, 600 Ft benzin mellett évente mondjuk 12e km eseten kb ennyit mennek, ez ~150e Ft különbség, nagyon optimálisan. Semmi nem romlott el egyik eseten se.
Tehát maradt mondjuk 2 év után 300e Ft + a kezdeti 1M nem meg hitelezett pénz náluk. Most akkor melyik a jobb?
Az is alternatív javaslat lett volna, pl hibrid swift, 5,4M-ért van 9e km-es igazából új autó, de en se venném azt egy Toyotaval szemben. -
kenguru99
senior tag
válasz
cOxeR #227413 üzenetére
Simán lehet, hogy valóban jobb lenne nekik egy elektromos. Ellenben ha nincs meg a tájékozottságod a toyota hibrid vonalon akkor ne vállalj tanácsadást. Nem írod, hogy milyen toyota. Az akku lehet li-ion és ni-mh is. Az előbbivel szinte soha nincs gond az utóbbival lehet, bár ilyen korban még nem nagyon fordul elő. A "váltó" pedig nem CVT, csak a nevében (pontosan eCVT-nek hívja a toyota), hanem egy egyszerű bolygómű. Kb. soha nincs vele vaj. A fékek kopása pedig simán hasonlítható az elektromos autókéhoz. 100 és 200 ezer kilométer közötti futást hozzák. Inkább az szokott lenni a gond, hogy berohadnak a hátsó fékek a kevés használat miatt.
-
válasz
molnarpeter #227414 üzenetére
Meg az amúgy is elhasznált benzinnel vs otthoni töltés költsége, de ez nem ment át eddig.
-
válasz
szebe #227412 üzenetére
Van benne egy szívó benzin az relatív probléma mentes (leszámítva a folyamatos karbantartását meg a sok kopó alkatrészt), egy 1,3 kWh-s akku, meg egy CVT, amik 4-500 e Ft-os tételek ha cserélni kell, ellenben üzemeltetésben nem nyersz annyit mint egy teljesen elektromossal, egy sima benzineshez képest, bekerülési ára meg relatív magas. A fék nem tudom milyen arányban van egy benzines meg egy elektromos elhasználódása között, de tegyük félútra, 100e km hamarosan költeni kell legalább egy betét csere körbe, de az jelentéktelen költség mondjuk.
-
Sziasztok!
Egy barátom venne autót, családi használat Pest megye ingázás, 2 felnőtt + 1 gyerkőc, nem mennek többet egy irányba 30-40 km-nél, de inkább M0 peremkerületen mennek pár km-t.
Nissan almera hatchback megy a bontóba gazdasági okok miatt, méretre az elegendő volt nagyon kisebbet nem szeretnének.
Keret 6M Ft vagy inkább alatta, olcsón fenntartható megbízható használt auto a cél.
Most épp Toyota van porondon 17-es Hybrid, 100e km-el.
Én próbálom lebeszélni a bonyolult hajtásról, pl elektromos auto inkább mint hybrid, vagy legalább egy plugin, családi ház, töltés megoldható udvarban/garázsban.
Felmerült pl Kona electric, kb hasonló futással, de fél a jellemző csapágy hibától.
Valami javaslat?
Köszi!
Mondjuk nem tudom meggyőzni, hogy használt autó esetén nem lesz olyan, hogy valami nem romlik el, mert az a téveszme, hogy a Toyota nem fog. -
-
Bass
addikt
válasz
dellfanboy #227405 üzenetére
Azokat is nézegetem ,tetszenek is de annyi féle motorral látom,melyik motorral érdemes keresgélni?
-
Bass
addikt
Sziasztok
3 millióig keresnék valami normális szívó benzint csapott hátút vagy kombit csak nem tudom melyik szivó benzines motorok jók 2011-2015 között. Köszönöm -
Kickass
őstag
Khmm, kertépítős topikba tévedtem volna?
korábban egy offtopicos hsz után ment az ajvékolás az autós topikban hogy lesznek szívesek az offba fáradni
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 16GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Új MSI 17 Raider GE78 QHD 240Hz i9-13980HX 24mag 32GB 2TB SSD Nvidia RTX 4090 16GB 175W W11 Garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B550M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 SUPER 8GB ZALMAN I3 NEO Enermax 650W
- Lenovo Thinkcentre M920t Tower/ M720s SFF / i5-8-9. gen/ WIN10-11/számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest