Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Monitor hiba topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Akciókamerák
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- RAM topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Jogos, Punto gátló kínálatból indultam ki (11k/db és hasonlók
), de Kovács autónál megnézve lenne 4 darab nem állítható kb 120+kódolás+munkadíj. Hogy mennyiért javítanak állíthatót, azt nem tudom pontosan (Raj, Kárászy, Katona, Lindor…), de ilyen korban szvsz reálisabb a “butítás”. Ha külön gombja van, esetleg azt lehetne még lőni bontottan simát 🤔
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #227298 üzenetére
Kivéve az állítható lengéscsillapítót.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
Dißnäëß #227244 üzenetére
Elvileg 2012-15-ös generációváltás óta már nem annyira, főleg mióta mi sem sózunk, meg tél sincs
én mondjuk 2018 facelift utániakat néztem annó, azok nem voltak semennyire sem, de végül mást vettem.
#227246 C-HR nekem nagyon szűk hatású 182cm-rel, pedig az Infiniti Q30-am is az.
-
az elektronikus kézifék szokta megmakacsolni magát, és sokan kínai kapcsolót vesznek a gyári helyére, amivel jönnek a fantom hibák.
vételnél legalább 4-5 alkalommal kipróbálnám a kézifék működését, akár egymás után is. egy torx fogazású motor van a hátsó féknyergen, az nyíródik el egyénként, cserélni sokáig csak márkaszerviz tudta, de már vannak házibarkács megoldások a féknyereg visszaállításra (youtube). -
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #227292 üzenetére
Havernak van egy 2011-es, 2.0 TDI (CFGB) Passat CC. Ami tudok róla:
- Hexagon tengely ami problémás ennél is, azt preventíve cserélni illik.
- Ha DSG-s ha nem akkor is a DMF-re nagyon érdemes ránézni vételkor. Ha DSG-s akkor volt-e cserélve a DSG-ben az olaj rendszeresen.
- A fékerő gyárilag kicsit hátra van tolva, ezért a hátsó fék előbb elkopik mint az első. Érdemes azt is megnézni nem csak az elsőt vételkor.
- Típusbetegség, hogy a csomagtérajtó és a hátsó üveg között lévő műanyag takaró lemez elreped. Hegeszthető, fényezhető de van aftermarket megoldás rá fémből, az örök életű.
- 170 lótól állítható keménységűek a csillapítók benne. Nagyon nem olcsó a pótlásuk, érdemes ránézni milyen kondiban vannak. A jó hír, hogy utólag cserélhető nem állíthatósra is, ami jóval olcsóbb.
- Vezérlést érdemes cserélni ha nem volt igazolhatón cserélve.
- Hűtőközegből is érdemes G12 EVO-ra váltani ha már rendberakásnál jár az ember.
- Tarcsi van benne, haver gyári 170 lovasa stage1-en is 210 ló fölé lett írva (DSG hozzá hozzáigazítva term.), több éve üzemel így gond nélkül puruttya GO-val + adalékkal.Hirtelen ennyi jutott eszembe.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Dißnäëß #227289 üzenetére
Megoldott már FSI-TSI/TFSI motoroknál is [link] , gyárilag is vannak gázos “TGI” verziók. Maga az FSI motor befecskendező rendszere, ami drága lehet (mondjuk a gáz miatt kevesebbet dolgozna), korom tisztítás kellhet, vezérlés talán nem olcsó ezeken a motorokon… Annyira nem ismerem, de VW topikban érdeklődj, van CC tulaj is (dízellel), nála ajtó rozsdásodás probléma rémlik.
-
válasz
ParmaBoy #227256 üzenetére
a kombi hátsó ajtóból ráadásul nincs bontott, mert elviszik az épeket szemtelen összegekért. RRR.lt-n négyajtós már van €50-ért úgy, hogy passzoló színkóddal lesz, kombi B6/B7 meg sokszor €500-ért sincs, semmilyen színben.
sárvédőívek is rohadnak a szivacs miatt, ami belül van. ha nincs benne a szivacs, akkor már vagy törték vagy a rozsda miatt festették. -
-
bbsofficial
aktív tag
hello,
első saját kocsit vennék, félig munkásnak, 3. Focus, benzin Ti-VCT, inkább a 125 Le a 105 helyett. 2,5-2,7-et szánnék rá. Van pár extra, ami szerintem nem földtől elrugaszkodott: digit. klíma, tempomat, hátsó radar.
Első ilyen folyamatom (,kiválasztás, átiratás), szerintetek hányat érdemes megnézni élőben? Keressek átnézős helyet a megnézés mellett, kereskedés és magánszemély esetében is? Kereskedős behozott autónál (ami külföldi szervízpapíros) nagyobb a rizikó?Tudtok bármilyen best practice-t az összefoglalón kívül?
köszi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
m3tr0 #227269 üzenetére
Oké, dízelt akkor ne. A 2 literes benzines meg csak a Type R-ben volt, pedig azzal lenne az igazi.
Pláne egy Kizashi-nál, amihez kb lehetetlen bontott karosszéria elemet találni, mert nagyon ritka autó.
Az 1,4 TSI jó irány sztem is, akár Seat köntösben is (sportos). Max megíratod az ECU-ját ha kevés a gyári tudása.
-
m3tr0
őstag
válasz
KoVee84 #227267 üzenetére
Beleférne, akár 6 millióért is vehetnék autót.
A bajom,hogy Pesten nem tartanék kint ilyen autót és nem szeretnék azon remegni,hogy mikor mennek neki,mikor veri mg a jég stb.
Qru: néztem 2,2-es dízelt is de háát nem tudom dízel...
Kettőstömegű!!!44!!4!négynégy Mindmeghalunk. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
m3tr0 #227265 üzenetére
Civic-nél a Type-S az csak egy felszereletségi szint, teljesen ugyanaz a 140 lovas 1,8-as motor van benne mint a többi felszereltség esetén.
SSS-t meg az ST-t azért is ejteném ki, mert az 4-5 főnek azok azért szűkösek. 8-as Civicből nézhetnél dízelt is akár, a 2,2-es motorral elég jól megy és ha kirándulni veszed akkor nem is rövid távozol vele (azt a dízel nem szereti ugye).
-
m3tr0
őstag
Sziasztok,
na akkor cirka 4 év után ismét megjöttem.
Amit most keresek, 4-5 személyes, pakolható, benzines megbízható autó. (eddig Hondáim voltak és egy Mazda)
Olyat szeretnék amit nem kell féltenem sem közlekedéskor sem télen-nyáron az időjárás viszontagságaitól.(értsd: az Mx5- nek garázst béreltem Pesten,mert nem akartam kint tartani, nyáron ha bemondták a zivatart nem hoztam ki,ezért is adtam el)Ebből fakad,hogy nem szeretnék sokat autóra locsolni, olyan 2,5 millió lenne a keret.
Az már csak hab lenne a tortán ha még valami funfaktor is lenne benne.
Van egy céges Meganeom ami csak 2 személyes kisteher, a sajáttal ingáznánk Budapest és Balaton között amikor jó idő van,így éves szinten 10 ezer km-t mennénk vele kb.Néztem Swift Sport-okat, Fiesta ST-ket,de igazából egyikre se tudtam rábeszélni magam.(kicsik is, persze játékosak de kb.mindegyik szét van rúgva,ami meg nem volt,azt megvették előlem
)
Néztem Skoda Octavia RS-t 2006-ost, TFSI motorral de jót nem lehet róla olvasni...amúgy az tetszene.
Aztán néztem Honda Civicet...de ennyiért kb normális nincs,nem tudom az 1.8 Type-S mennyire lehet jó ha van ennyiért, de sztem nem lesz.Most éppen Subaru Forestereket nézek sima szívó 158 lóerős változatokat,mert abban lenne hely bőven, még a hangja is jó és nem sajnálnám a csillaggarázsban(2 millió alatt is van viszonylag jó állapotú) de igazából lövésem sincs mit vegyek.
Dobjatok pár ötletet,simán lehet,hogy nem gondoltam még valamire.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
molnarpeter #227253 üzenetére
Erre felfigyeltem.
VW CC 3.5 V6 szívó ?
-
-
ParmaBoy
tag
válasz
molnarpeter #227258 üzenetére
Igen, asszem 2008 elejen mar jott a cr.
-
ParmaBoy
tag
válasz
molnarpeter #227255 üzenetére
Ezekbol amugy a 2.0 PD is vallalhato (BKD), es ezek alltalaban eleg jol felszereltek.
Rozsdara tenyleg figyelni kell, az elso sarvedo/kuszob talalkozasa a tipikus, de egy kombi eseten a hatso ajto is szepen meg tud indulni. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
nomic #227240 üzenetére
Ha dízel, Octavia volt 2010-ig kb 1.9 PD TDI, részecskeszűrő nélkül (BXE motorkód), hajtókar csapágy cserét bele kell kalkulálni és van egy olcsó üzemű járműved. Rozsdát meg kell nézni raktuk, esetleg áldozni alváz- és üregvédő kezelésre. Vagy még olcsóbban a mk1 Tour, 101 LE 1.9 PD TDI?
Mi a baja a réginek? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Dooonfrigo #227247 üzenetére
Renault hibridek? Nissan e-Power nem tudom, van-e ekkora, vagy csak SUV…
-
ParmaBoy
tag
válasz
Dooonfrigo #227247 üzenetére
En mindkettot elemennek tesztvezetni, illetve a kategoriatarsa a Corolla Crossnak a Honda ZR-V. Megneznem azt is.
Szvsz a Honda magasabb minoseget kepvisel, cserebe kicsit dragabb, de teljesen jo a hibrid rendszere, bar az 5. Generacios toyota hsd is sokat javult, mindket alternativa jo ertektartasu, megbizhato technika, veheto.de tenyleg gurulj egyet-kettot, mielott dontesz.
-
-
válasz
Dooonfrigo #227247 üzenetére
anyáméknak van Jazz e:hev és ha az indikatív arra nézve, hogy milyen a rendszer a Civic-ben, akkor szerintem a Corolla Cross rendszere egy fokkal kiforrottabb (kevesebb motorbőgés)
viszont a Jazz-ben van "B" mód, ami már majdnem egypedálos vezetést tesz lehetővé, az nagyon parádés.
ja, a Corolla Cross gondolom észrevettétek, de magasabb is, mint a Civic, így ha nem voltatok, akkor ideje teszt kört menni, jó sokat. akár több kereskedésben is tesztvezetni, hogy legyen tapasztalat. -
Dooonfrigo
tag
Sziasztok!
Jelenlegi autónkat szeretnénk cserélni egy újabb paripára. A keresgélést végülis két autóra szűkítettük, Toyota Corolla Cross (2.0) és Honda Civic E-hev. Mindenképpen hybrid autót keresnénk, ilyesmi méretben. Mi a véleményetek róluk, esetleg más modellt tudnátok ajánlani? Előre is köszönöm!
-
válasz
Dißnäëß #227245 üzenetére
van 2 literes 180 rendszerlóerős C-HR, amik kaptak GR matricát, azok valószínűleg negyedik generációs hibrid rendszerrel vannak, de egy volt kollégámnak volt egy évig, ő szerette és tolta is neki. megy az, ha taposod neki.
nekem 2023-as (már az új) NX350-em van, ebben tutira az ötödik generációs hibrid rendszer van, plusz a mostani a Rav4-hez képest még annyi előrelépés, hogy a nagyobb (RX-től örökölt) villanymotor, így 245 rendszer lóerő, de nehezebb is, mint a C-HR
ettől függetlenül lehet vele haladni, főleg sport módban. 7.5mp a 0-100 ebben a videóban és én is mértem hasonlókat, bár a zeperfs szerint "csak" 8.0
most ráadásul nincs belőlük olcsó használt, tavaly nyár végén még voltak 15-16 körül, most valamiért a legolcsóbb is 18,5 -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Eugene Roe #227235 üzenetére
Azok rohadnak, nem ?
Mondjuk jobban nem, mint egy 2006-os Ford.. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
viizo #227236 üzenetére
Yaris 2.5 hibridről beszélsz ?
(Tudom, ott a GR..)Csak mert a 2.5-öt ha beteszik Priusba, megvan az autó, a Prius szvsz gyönyörű mind, de a RAV4 bódé egy oké, nem egészen döglött, de legyen féligdöglött hal a Maximhoz képest és utóbbi se egy zsebautó. Nem ugyanazt a torpedót várom, de azért ha rálépek 130-nál, iparkodjon.
Lehet a lóerő megvan, csak az automatával van a bajom, a kézi hatos más feeling. Nincs csúszás, fordulatszám-keresgélés és duplaváltás, ha félignyomom, majd utána tövig, hanem 5 padló és szitu nyers izomból megoldva, pedig csak 220 paci.
Hozzáteszem, nem kéziznék többet..
Azt hiszem, velem a baj, de értelek. Jogos.
-
válasz
nomic #227240 üzenetére
napi 40km azért már felmelegíti a TDi-ket, én lehet vállalnám
Octavia jó vonal, de másfélért még csak foglalkozós lesz
szerintem 2,5 körül kezd elválni a sz*r a májtól, ott már van hármas széria alja, meg a kettes széria teteje jellemzően 250-300 ezres futás mellett. ez még nem a világ vége, de kettős tömegűre / kuplungra már figyelni kell.
persze ha ki lehet maxolni a 3,5-et, akkor a szíjas 1,4 TSI ahogy a főni mondja -
nomic
aktív tag
Sziasztok!
Nagyon úgy néz ki, hogy a 26-ot betöltött Octaviamnak eljött a vég, legalábbis ma fogom megtudni a szerelőtől a hírt, hogy olcsón javítható e vagy nem. Mindenesetre már elkezdtem felkészülni, hogy váltani kell, de bőség zavarában szenvedek, segítsetek!
Használat: 90%-ban város, nagy átlagban napi 40 km. Hosszú út gyakorlatilag évente 1-2.
Amit szeretnék: Octaviahoz hasonló praktikum, tehát nagy csomagtartó, 4/5 ajtós, 100-150 ló között, klíma mindenképp, CSAK kézi váltó!Ár: Itt vagyok nagy dilemmában. 3-3,5 millió lenne a keret, de nem tudom, érdemes e egyáltalán ennyiért venni? Évente egy nagyobb út lenne, az is országon belül, amúgy munkába, peremkerületben járkálós, bevásárlós autónak kéne, szóval lehet reálisabb lenne 1-1,5 millióért nézni valami igáslovat? Hosszabb távra (5 év legalább) venném, valami megbízható, egyszerű, de azért nem a legfapadosabb technikát.
Szívesen maradnék az Octaviánál, akármelyik generáció, de nem ragaszkodok a márkához, még a konszernhez se.
(( 1.9 TDi városba? ))
-
válasz
viizo #227236 üzenetére
8 körül még nem lesz ötödik generáció szinte semmiből.
azt ha jól rémlik 2022-től teszik az utolsó szériás Priusokba, meg az új Lexus NX-be, RX-be
talán van faceliftes első generációs "GR" C-HR-ben is, de az sem 8 mihályegyébként a legfrissebb Prius valami 6,6 alatt van százon, szóval ja...
-
Ádám16
addikt
-
emvy
félisten
Valaki ult mar Citroen C5X-ben?
elegge rakivantam, csak semmi ertelme most autot venni
-
viizo
tag
válasz
Dißnäëß #227227 üzenetére
Haha, azért próbálj már majd ki egy újabb Toyota hibridet is, mielőtt ledöglötthalazod mindet, csak mert egy tíz éves autóban az akkori 3. gen hibrid technika nem volt versenyautó
Már az 5. gen hibridek vannak, az 1.8-asok is 140 lovasok, és egyáltalán nem mennek rosszul, a nagyobb 2.0-ás, 2.5-ös hibridek is azért már szedik a lábukat, ha odalépsz, és nem vmi ECO módba állított autóval szerencsétlenkedsz.
-
-
Dißnäëß
nagyúr
Hu ez gyors volt, köszi Urak.
MX5 lol
Golf GTE-ből talán jobban kilátok (?) - A3-nál egyedül az volt, hogy ülés hátra tolva, ugye nem vagyok pici, így elöl a szélvédőből már csak egy vékonyabb csíkon néztem ki, mint egy tankból, nem volt az a panoráma feeling, mint a maxiban.. (nem is elvárás, de az A3 tényleg nagyon "bunker" amikor beülök, de ez az egyetlen hibája kb, mert az ülések és kb. mindene nagyon európai szemmel van szabva szerintem és még az ablakot 1x törlő bajusz is a jó irányba billen)
Kuga *meh*, alapvetően nem vagyok se SUV-os, se Crossover-es. Persze a sedan-okat most eltemette egyre több gyártó egy időre, de talán ebben is lesz visszatérés előbb-utóbb. Főleg ha ilyen formákra nézek ...
Pontos keret nincs, ballpark szinten olyan 8+ körül, használt persze. Fél-1 év múlva. Hamarabb szeretném értelemszerűen, de inkább utazok nyáron..
-
kcsa
veterán
válasz
Dißnäëß #227227 üzenetére
"Vagy Ford (hibrid, amit a Toyotától vesz, kérdés, mennyit örökölnek a döglött hal effektusból ezáltal)."
Az egy nagyon fontos részlet, hogy nem veszi a Toyotától. Valami váltólicenszük van, de a motor az a khm. közkedvelt Duratec HE származék, a váltó is saját, némi Toyota genetikával.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dißnäëß #227227 üzenetére
Nem írtál árkategóriát de egy hibird Kuga pl jó lehet. Azt vezetni is egész kellemes.
Bár ha fel lett újítva a motor az S-Max-ban és alapvetően elégedett vagy vele akkor sok értelmét nem látom eladni, pont azért mert nagyobb a használati értéke mint a piaci.
Inkább vegyél mellé egy MX5-öt nyárra.Jah ha az A3 etron be van csípődve akkor nézzél rá a VW Golf GTE-re is.
-
Dißnäëß
nagyúr
Sziasztok,
no, én is eljutottam ide, úgy néz ki. Hosszú golgota lesz..
Keresek "valamit". Ami megbízható és nem egy döglött hal a vezetési élménye.
A megbízhatót itt idézőjelbe is tehetném, mert talán Prius-RAV4 vonaltól eltekintve én nem is tudom, mire lehet ezt mondani manapság. Szóval azért naivan nem szeretnék hozzáállni, biztos lenne teendő az új kicsikével, vállalom, csak durván ne legyen véres a torka, ennek rizikóját próbálom mitigálni, miután túlvagyok egy benzin öthengeres Volvo mocis kálvárián (szerelő csak annyit mondott: csapágyasok lesznek mind - nálam is új a főtengely, egész csapágysor, 2 dugó és hajtókar, soroljam..?) Még nálam van, hajtom 9.5 vegyessel. Tartsam ? Eszmei értéke nagyobb, mint a tényleges... (S-Max 2006).
Szóval agyalgatok vmi agglomerációs bokorugrón.
Toyota volt szülőknek (RAV4), csajosnak (Prius 2015). Ők a döglött hal kategória + a beltér nálam még exem öccsének Lexusában sem ütötte meg az ingerküszöböt, de ha leszállok Frankfurtban a repülőről és beülök Hashem mellé a lerúgott E-osztályba, csorog a nyálam, hogy ez miért más, mint a többi autó.
Maradnom kell a silányabb európai márkáknál. Vagy Ford (hibrid, amit a Toyotától vesz, kérdés, mennyit örökölnek a döglött hal effektusból ezáltal).
Kína nem opció ($) + szervizhálózat..
Két kiszemeltem van:
- jó állapotú, ellenőrzött (stb stb stb) i3, még nem tudom hogy REX vagy vegytisztán elektró
- A3 e-tron 1.4 TFSIUtóbbinál félek kicsit az 1.4 TFSI-től.
Mindkét gépet imádom, ez van.
Számítok hidegre-melegre, pont ez a célom. Jöhetnek nagy arc mindentudó megmondók és szerény intellektuell szakik véleménye is. Ne kíméljetek
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tegnap láttam vmi random vidit Becsületesnepper + Totalcar-os fiatal sráccal (nemkövetem, nemismerem a nevét bocs), amiből kb. az jött le, hogy minden német neppertresó, akiket megkérdezett, szidja a TSI-ket, TFSI-ket, BMW-ket, Merciket, VW-kat, az egész német autóipart és már a török Günther is azt kántálja, hogy Benzin = Honda.
De a Hondának tudtommal nincs akkora hibrid múltja, mint a totojának (mondjuk ez mindegy is, mivel az Audinak sincs, mégis nézek rá - exem cégese volt, ültem benne, hajtottam, hatalmas vigyor. Lép, fürge, agilis, fordul jól plázákban és könnyű parkoltatni, töltöget a plugin szépen és motorfékkel az akksit tele lehet nyomni hamar maxra, ügyesen autókázva vele.. lehet, hogy jobb műszakilag egy Prius logika, de az Audi motorfékje és visszatöltési mechanizmusa sokkal jobban harmonizált az én agyammal, logikailag - persze lehet nemtudok valamit, amit a japók igen).
Visszatérve nepper bácsi véleményére, Acura EU-ban nincs (ez nagyon gáz, de ez van), pedig ott lennének érdekes gépek.. (Le ne privizzen valaki, hogy tud importálni, nemérdekel)..
Szóval a japó vonalat nem érzem, még nézek a Yaris GR-re, de 2 méter vagyok, ezt lehet skip-elném.. korea meg elérte a zenitet és lassan ők is kezdenek belecsúszni nyugati társaik hibáikba, így érzetre, de hát ide is hallok mindenfélét, kb. mindenki mond mindent.
Marad említett két delikvens, illetve nyitott volnék még borult franciákra is. Az teljesen vakfolt, hogy ott mi történik..olasz-amerikai-francia-holland Stellantis féle Opel dettó vakfolt, de a Calibra után mellőzném..
Szóval minimál élvezet legyen már benne, ha már heti 2-3x 2-órát ülök benne.
(Vagy tele hifizek egy Priust, kár, hogy nincs önvezetés..)Szóval én értem az Atkinson előnyeit, de amit az 1.8 szívó művel csajosnál, az élettartamban és fogyiban zseniális, menetdinamikában katasztrofális. Amit meg az 1.4 tfsi Otto hibrid művelt exemnél, zseniális. Kövezzetek, hogy 1 lapon említem a kettőt, mégis tudni szeretném, mire készüljek, ha rosszul akarnék dönteni.
-
válasz
Igor Tyeplov #227223 üzenetére
hibrid Toyota, ami nem volt taxi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Igor Tyeplov #227216 üzenetére
Toyota Auris/Corolla-Suzuki Swace (...közül amelyik belefér árban), kombi változatban, hibrid hajtással.
Ha van konnektor a közelben, esetleg plug-in hibridek szóba jöhetnének, de talán a Passat GTE már városba kicsit nagy. -
dellfanboy
őstag
válasz
Igor Tyeplov #227223 üzenetére
bmw m6
-
hobizoli
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter #227219 üzenetére
Kieg.: isofix-szel nem vagyok képben.
Plusz ötletek:
-Ignis
-B-Max 1.6 szívó vagy 1.6-1.5 dízelek (talán itt is működik a pár kattintással lóerő növelés, lehet így nagyobb merítésből tudtok válogatni)
-Nissan Note 1.5 dci - talán ez lenne leginkább hasonló a régihez
-Fiat 500L 1.4 95 LE szívó/1.4 T-Jet turbó benzin, vagy 1.3-1.6 dízelek (1.6 Multijetnél az olajpumpa tömítés cserére/átalakításra oda kell figyelni, 6-os váltónál bizonyos évjáratig lehet szinkron hiba) -
válasz
Igor Tyeplov #227216 üzenetére
a város, a magasan ülés és a szívó benzinmotor egy olyan egyenlet, amiből nem jön ki az alacsony fogyasztás eredményként.
egyetlen kivétel a Prius+ lenne, ha ebben az ársávban nem mind lefingott visszatekert ex-taxi lenne.
amik felé nézelődnék: 1.6 S-Cross, (esetleg ugyanez 1.4 turbó) 1.6 ASX, vagy 1.4T Zafira, 1.4 TSi Tiguan, illetve nem vágom, de mintha az 1.8 vvti nem lenne ajánlott, de ettől függetlenül ez nekem tetszik [link] ja és amit majd elfelejtettem: ha akad, akkor CX-5 2.0 szívóval is örök élet.
a Kia/Hyundai 1.6 GDi csak 50-70 ezrenkénti dióhéjas tisztítást kalkulálva vehető (+vásárláskor azonnal) a sok városi használat miatt. nekem mondjuk mind a Sportage, mind az ix35 rondán öregedett
Opel/Nissan/Citroen 1.2T Puretech mindenáron kerülendő -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Yiggdrasil #227217 üzenetére
Ford Fusion (2012-ig volt) +alváz-&üregvédő +LPG(1.6 101 LE benzin) vagy 1.6 TDCI 90 LE?
-
Llew
senior tag
válasz
Igor Tyeplov #227216 üzenetére
Hosszútávban gondolkodunk, annyira, hogy ha majd később váltunk, akkor a most vásárolt járművet tovább adnánk várhatóan majd nyugdíjas személyeknek, tehát ha egyszerűbb, könnyebben vezethető és magasabb járművek előnyt élveznek a választás során
Írod ugyan, hogy ezek nem elsődleges szempontok, de akkor is lehet el kéne dönteni, hogy magatoknak kerestek autót, vagy majd x évre előre szülőknek, rokonoknak, ismeretleneknek.
-
Yiggdrasil
aktív tag
Sziasztok!
Anyám lecserélné a jelenlegi kocsiját, mert minden is széthullott rajta. (2006os Renault Modus 1.5 dci, 480k km-el)
Ami fontos lenne neki (fontossági sorrendben):
- magas üléspozíció, de ne SUV legyen (férje dereka eléggé szar, az én 8P A3-amba nem tud beülni pl)
- ki tudjon látni belőle (kb 160cm magas, egy 2009es Bravo-bol pl nem lát ki)
- viszonylag kis méret, nagy beltérrel + isofix
- legyen annyira dinamikus, mint ez, és ne fogyasszon sokat (30k km/év az átlaguk, 2-3 külföldi utazással)Az eredeti elképzelését anyagiakra, korra, futott km-re hanyagolnám, mert egy alternatív dimenzióban létezik, nagyon 2015ben ragadt, amikor 800k volt ez a kocsi.
Szerintem kb 3 millióig tud elmenni az első szervízt is beleszámolva, nyilván lehet olcsóbb, és ahogy ismerem, ez lenne az utolsó autója, amit 10 év múlva kb beadunk a bontóba (nem ügyes sofőr)Tudnátok pár típust ajánlani? (Már ha van ezekkel a paraméterekkel)
-
Igor Tyeplov
csendes tag
Üdvözlet!
Iránymutatást szeretnék kérni szépen tőletek, mint nálam a témában sokkal jártasabb tagoktól. Használt autót vásárolnánk feleségemmel. A keret rá 5 M HUF körül lenne. Magunk+1-2 gyerekre méreteznénk alapvetően, elsődlegesen mindennapos budapesti használatra, sík területen (Pest), dimbes-dombos vidékek és autópálya 2-3 havonta csusszanna be mondjuk. Hosszútávban gondolkodunk, annyira, hogy ha majd később váltunk, akkor a most vásárolt járművet tovább adnánk várhatóan majd nyugdíjas személyeknek, tehát ha egyszerűbb, könnyebben vezethető és magasabb járművek előnyt élveznek a választás során, de ezek nem elsődleges szempontok. Fontosabb az alacsonyabb fenntartás, és alacsonyabb fogyasztás városi körülmények között ().
Mindent elsöprő márkapreferencia nincsen, úgy hallottam, hogy általánosságban a Toyota (illetve egyéb japán) / Seat / Kia vonallal nem lőnénk nagyon mellé a fentiek tekintetében, és hogy a szívómotorokkal aránylag kevés a probléma.
Mit javasoltok milyen irányban lenne érdemes nézelődni?
Köszönet! -
mufi
senior tag
Sziasztok,
úgy általában Ford, 2.O dízel amiben 400 ezer km van? Végig a Ford szervízelte.
-
Helló!
Fater Mercedes specifikus autószerelője is álldását adta a cserére szóval indul a keresés. W213 felé terelem plusz a srác szerint a 220d a még nem annyira problémás motor. Vélemény? 8-9M max a határ. Esetleg C-osztály? W205 Gondolnám csak nincs akkora difi egy w211-hez képest, sőt. -
herrká
senior tag
-
ParmaBoy
tag
válasz
bitpork #227203 üzenetére
Illetve x napon belul el kell vinned stb.
Nem veletlenul b2b.Teszem hozza taxis haver egy keseskedo cimboran keresztul igy vett passat kombit, 1.6cr dsg, 105e km, holland, ald talan. Annyira olcson lett vege a licitnek, h bevallalta, ha a dq200 megkotlik, akkor is belefer. Kellett egy kulso-belso, de meg a gumi, ablaktorlo is friss volt.
Most van benne 240k, a dq200 meg tart, nyilvan ide haver es szerencse kell. Sok.. -
válasz
herrká #227198 üzenetére
Vigyázz, nem ok nélkül van így megcsinálva. Vakon megy a licit és sok esetben a kocsi nem egészen az ami. Ami egy bizonyos szint felett áldás de alatta átok. A licitnél elállás sincs tehét vételi kötelezettség van ha tetszik ha nem. Plusz a gari miatt nem fogja olcsóbban adni senki mert magánember kereskedő cégtől veszi a végén és ott azért elég keményen a vevőt védik a szabáLok.
-
ParmaBoy
tag
válasz
herrká #227198 üzenetére
Ezek az oldalak valóban kereskedőnek vannak és valóban nettó árak. B2B. Lízingből kipörögött kocsikat hirdetnek főleg (nem csak), sokszor a fixált maradványérték fölött van picivel a kikiáltási ár (ezen már a flottakezelő/finanszírozó nyer), az, hogy mennyiért megy el, az a végén dől el, illetve a kockázat megvan mindig, ha látatlanba veszel kocsit (bár egy ALD esetén, amit hirtelen láttam nem fog átverni. Viszont az is tény, hogy a nagyon patika kocsikat a B2C üzletbe pörgetik át, pl. carnext, ott lehet rendes hasznot realizálni. Ezekkel az árveréses kocsikkal azért lehet ez/az, de elég jó, sokszor Dekrás állapotlap tartozik hozzá)
A hazai rész is ébredezik, a wallis (nelson, sixt, wigo, de már mások is bőven feltűnnek itt stb) is megcsinálta a saját magyar oldalt, autolicit.hu-t.
Sok kereskedő játszik "ilyet", hogy friss lízingből visszavett kocsikat vesz árverésen, kicsit kicsinosítja és adja el, mindjárt küldök is PÜ egyet-kettőt, de nem hiszem, hogy Neked segítenének ilyesmiben. Főleg, hogy van, aki annyira nem játszik tisztán, az adószáma már 3-al kezdődik, bár elmondása szerint 30 éve van a szakmában... Az áfa pedig egy pokemon....
Új hozzászólás Aktív témák
- Kezünkben a Honor Magic V5
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Új belépőszintű Motorola árára derült fény
- Milyen autót vegyek?
- Iqos cigaretta
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Okos Otthon kezdőknek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- LG 27UN83A-W - IPS LED - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - USB Type-C - HDR 400 - AMD FreeSync - Hangszórók
- Lian Li HydroShift LCD 360R/TL AIO vízhűtés eladó!
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest