- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kódolás Qwen3-mal saját gépen, Cline AI-alapú autonóm kódolási ágenssel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Füleske #187007 üzenetére
Beszéltem a skodásokkal, az egyik márkakereskedés értékesítője gyakorlatilag 10 másodperc után elküldött a faszba, nincs és nem is lesz jeligével, szerinte kivezették a modellt.
A másik korrekten felvázolta a jelenlegi helyzetet, kifejtette, hogy a forint jelenlegi gyengélkedése mellett valószínűleg drágábban tér vissza a Citigoe, de semmit nem tud ígérni, mert ők sem tudják elérni a rendszerben. Mindenesetre felvette az adataimat, és megkeres majd, mihelyst változás történik. Kíváncsian várom én is a fejleményeket.A jövőre debütáló elektromos Dacia is érdekes lehet, ha a keret nem merül ki addig. Ha meg elfogy, a kormány elkötelezettsége miatt gondolom várható még hasonló pályázat.
-
dj79
senior tag
válasz
molnarpeter #187047 üzenetére
Skodás szerelő szerint megvan a motorkódok jelölése... AZtaQrva, illetve BazMEg... Idővel elvben javítottak sokmindenen, pl a láncon is és ugye tudjuk, hogy a VW láncai azóta is kifejezetten jók
-
kisza25
félisten
válasz
molnarpeter #187047 üzenetére
Nem tudom mennyire segített, hogy gázos volt, ahogy nézem 1,2 mpi néven él tovább, ha egyáltalán ugyanaz
A seat ibizában is van még 2012- es évjáratnaá 1,2 12v -
molnarpeter
nagyúr
válasz
kisza25 #187046 üzenetére
Azt hittem, már kifutott ez a motor
többi típusnál az 1.0 szívót láttam már. Elvileg lett módosítva (20 motor cikk szerint 2009-ig érintett), ezek szerint csak más lett, de megszüntetni nem sikerült. 6V-12V passz, valószínű a nagyobb szelepek jobban bírják, de nem ismerem a konstrukciós részleteket.
-
kisza25
félisten
válasz
molnarpeter #187037 üzenetére
Az nem az 1,2 htp 12V, vagy a 6v is ugyanazokkal a nyügökkel küzd?
Ismerős amúgy bele futott egy skoda rapoddal is az átégett szelepekbe az 1,2 12v-vel, azt hittem már orvosolták -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Kickass #187044 üzenetére
Kéne invitálni egy jó öreg Transit 2.5D résztvevőt is, lehetőleg kirohadt kipufogóval, hogy legyen egy kellemes soundtrack a race alatt
SDI Golf mellett szerintem az 1.3 dízel Fiat is labdába tudna rúgni, mikor vészmódban van. 2000 km-es hazahozatal alatt legfeljebb lejtőn ment 120 fölé, aztán kb 0 forintból itthon összetoldottam egy vákuum csövet, azóta hasít a 90 ló
Ja meg honorable mention címen egy mopedautó is jó lenne.
Korábban volt egy ötletem, hogy kéne 100-as benzin vs 95 oktán erőmérő, na ugyanezt meg lehetne csinálni, csak limp mode vs normál állapottal is
(ha olvas a TC, jelentkezem
)
-
Kickass
őstag
válasz
molnarpeter #187043 üzenetére
Ossze kell trombitalni egy rakat ilyen lassu gepet, aztan rendezni egy 'nem gyorsulas'-i versenyt
esku viszem a kotkodat
youtube-ra feltoltve tuti cult lenne -
dj79
senior tag
-
Kickass
őstag
válasz
molnarpeter #187037 üzenetére
Ugy nem nehez ha mar vagy 200 kiloval konnyebb mert inkabb mar csak vasoxid mint vas
-
molnarpeter
nagyúr
-
válasz
Kickass #187033 üzenetére
De számomra a világ lustája akkor is az 1-es Jetta volt automata váltóval (hogy a legkisebb benzines, vagy az 1.6 szívó dízel volt, arra már nem emlékszem). Nem az enyém volt, hanem egy kedves barátomé. Ő nevezte így: a világ lustája.
szerk.: nem ment, de legalább megfontolt volt. -
válasz
T0mBd1gg3R #187031 üzenetére
Hol jársz Te, hogy autópályán biciklissel találkozol? Hiszen nyilván nem mennél máshol 140-el ...
-
válasz
tboy93 #187029 üzenetére
mire eléri az ember a 100-as tempót, elalszik
Na ezt nem fogja fel a feleségem, hogy 100 alatt álmosodok az unalomtólÉs ez veszélyes!
Mindig cseszeget hogy menjek már lassabban. Múltkor pont emiatt kellett satuféket nyomnom, mert számomra ismeretlen életidegen sebességtartományban (70-80) kezdtem biciklit előzni, a szokásos 100-120 (140) tempómnál simán megelőztem volna, de így jöttek szemből és fékezni kellett. -
molnarpeter
nagyúr
Drága, de legalább le van lakva szegény
drágábbak között az 1.4 PDTDI nem egy rossz motor, keveset eszik, nem különösebben elromlós a részecskeszűrő nélküli változatban, viszont 3 henger. 4 hengerrel maradt az 1.9 PD TDI 2010-ig kb akár dpf nélkül, ennél a hajtókar csapágy probléma merül fel, kis összegből megelőzhető.
Használtam céges Fiesta mk7 1.4 TDCI-t, volt várostól pályáig minden, előbbit a lendkerék már megérezte úgy 200k km alatt, viszont utóbbinak tulajdonítom, hogy a DPF jól bírta. Azok is benéznek már millió körül, de egy régebbi, amiben egytömegű van és nincs részecskeszűrő, racionálisabb választás lehet
némelyik 1.6 TDCI/HDI is volt egytömegűvel szűrő nélkül 90 lóval, alkatrész oldalakon rákeresve egyből kiderül, van-e hozzá lendkerék vagy sem (drágább liga, de pár éves C4-ben nem volt, cserébe kényelmetlennek tapasztaltam a pedál mozgási vonalát, szinte ropogott a térdem, mintha furgont vezetnék).
Opel Corsa 1.7 DTI is jó lehet, adagoló javítás nem nagy tétel, egyszerű és nem kockázatos motor, persze az sem meríti ki a keretet.
Opel és Fiat vonalon kb ennyiért vannak az 1.3 Multijet motorok, a 90 lovas picit több kockázatot rejthet a változó geo-s turbó miatt, és a 6-os váltóknál csapágy problémák lehetnek, plusz ott van kettőstömegű is. 5-ös váltóval sima lendkerék járt, inkább azt keresném. Láncos vezérlés, ha csörög, akkor csere (30 ezrenként cserélt olajjal akár 100k km alatt cserés tud lenni, sűrűbben szervizelve 200k felett is tudhat...), EGR tisztítás szokott még kelleni. Fiat vonalon féltengely szokott még elfáradni (-> felújítás), Opelnél nem tudom, mennyire jellemző. Befecskendezés a Bosch terméke, nem szokott elromlani, de fel lehet újítani is, összességében jó. Hideg indítás alkalmával előfordul kék füst, nem nagyon találtam megfejtést rá, ritka probléma.
1.5 dci vonalon csak a nemrég halott infókat mondom - injektor 70k, nagynyomású szivattyú 100k Ft a régebbieknél (Delphi), az Euro 5 verziók már Bosch rendszert kaptak (valami 90 ló volt a határ, szóval a 86 lovas még Bosch, erősebbek Siemens/Conti). A hajtókar csapágy ezeket a gyengébbeket nem érinti szerencsére.
(Csak ami eszembe jutott hirtelen
)
-
válasz
molnarpeter #187023 üzenetére
Elég veszélyesek ezek az autók már manapság...
...mire eléri az ember a 100-as tempót, elalszik
-
dj79
senior tag
válasz
molnarpeter #187023 üzenetére
Ennyiért gondolom ez vicc akart lenni
Inkább egy 1.4 HDI/TDCI olcsóbban, sőt az árkülönbség miatt kijönne egy 1.5dci, felújítással együtt. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #187025 üzenetére
Mint a reklámokban, csak illusztráció
Vicces dolog amúgy a szőnyeg is, ha lenne egy cég, ami egy darabok értékesítésére is hajlandó, biztosan lehetne sofőr szőnyeget eladni külön. Nekünk is valami random volt beledobva a Golfba, de egyből kapott inkább specifikus gumiszőnyeg szettet (mondjuk lassan az is el fog kopni
)
-
válasz
molnarpeter #187023 üzenetére
Jól megkérik az árát. Merci gumiszőnyeg, kormányborítás, rozsdásra kopott küszöb, rozsda a bal első sárvédőn...
-
zoo8800
veterán
válasz
molnarpeter #187023 üzenetére
Nem akarsz esetleg nicknevet váltani? Megnéztem, az "1.9 SDI" még nincs foglalva
-
-
-
válasz
tboy93 #187015 üzenetére
A régi nagyobb, jobban variálható ülésekkel (viszont a 3. sor ülései azok nem padlóba ereszthetők, ám teljes értékűek. Szóval ami az előnye, az a hátránya is a réginek.
És hát bizony a nagyszülők és az unokák. Ugye egy megint tényleg érdekes kérdés.
Mi úgy megyünk nyaralni velük (ha épp csak ők, meg mi), hogy két autóval, amibe befér tényleg minden, majd ha letáborozunk, onnantól a 7 személyessel megyünk mindenhova. Csak 1 autónak kell parkoló, üzemanyag ésatöbbi'.
(Na ez most félig off, félig nem...)
Na meg lassan akár én is lehetek nagypapa. -
válasz
molnarpeter #187017 üzenetére
Ilyen 2010 körüli példányokra néztem rá, ctdi volt mind.
-
válasz
cappa72 #187013 üzenetére
Apósoméknak eggyel újabb volt, az talán kicsit nagyobb, de tetőbox volt hozzá!
Most, hogy kirepültek a gyerekek, már elférnek egy Sorentoban is. (Amúgy nem, mert 2,5 év alatt 4 unokát hozott a gólya és a Balaton menet már most offos az 5 személyes autóval)
Mondjuk arra is kíváncsi leszek, hogy mi hogy fogunk jövő héten beférni 2 kis gyerkőccel a sedan Accordba 1 heti cuccal. Első kiruccanás lesz az öcskössel
-
-
válasz
csiry007 #186899 üzenetére
Fúúú... 4 gyerekhez nehéz, oda már inkább kisbusz, mint hagyományos egyterű.
A Galaxy/Sharan/Alhambra 7 ülésesekből a régi fajta még csak-csak, de az is szódával, tetőbox használatával. Persze rövidebb kiruccanásokhoz ezek a hagyományos egyterűek rendben is vannak, hosszabb távra, amikor már kismotor, kiságy is kell, akkor neccesek.Mások tapasztalatából merítve:
4 gyerekes kollégám a te általad is említett ford transit custom kombit vett. Na ott már elférnek.
Másik 4 gyerekes barátom ő VW multivan-t vett. -
raven12
senior tag
Sziasztok!
Évi 10000 km-re keresek autót, elsősorban barátnőm ix. kerületből ingazna Érdre dolgozni vele (egy út kb 30km, jó része városban, minimális autopalyaval). De persze én is vezetnem és használnánk más utakra is.
Állandó utazók: 1-2 fő.
Nincsenek óriási elvarasok (nem letminimum a digit klíma, automata ablaktörlő stb. (de persze welcome extrák)), inkább a megbízhatóság, praktikussag a fontos, minél kevesebb elromolhato cuccal, illetve a minél alacsonyabb fogyasztás, de azért kb. 80LE/tonna legyen benne. 4 ülés, 5 ajtó, ez még elvaras.
Max ár: 1-1,2 millió Ft.Első körben mi 1.3as Yaris II-t néztünk, mert az első generáció csomagtere túl pöttöm. A probléma viszont, hogy a jobb allapotuak piszok drágák.
Ford fiesta V-öt néztünk még, abból van bőven választék.
Alternatívaként még 9. generációs 5 ajtós Corolla hatchbacket néztünk, mert a yaris ii-nel csak 36 centivel hosszabb, az még belefer méretben (de alapvetően kisebb autót keresünk).
Nagyon csábító a Swift II még, de bevallom odzkodom tőle.Mi a véleményetek, mi lenne jó választás, van valami, ami jobb akár autó-motor parositasokkal, amelyikeknek minél kevesebb betegségük van?
Köszönöm előre is a segítséget!
-
Füleske
addikt
válasz
yuing #186987 üzenetére
Szinte biztos hogy nem. Az idei mennyiség pár hét alatt fogyott el, most hogy 1 millióval több a támogatás akkor kb. mire kiírják a honlapra már nem lehet rendelni. Viszont ha a többi kedvezményes típusból lesz elég mennyiség (és lesz szándék a 11-13 milliós autókat bevinni 11 alá) akkor kétlem hogy kitart a támogatási keret őszig.
-
csiry007
csendes tag
válasz
molnarpeter #186904 üzenetére
Az Toyota "festő autóból 7személyesített" egyterűivel, hogy újonnan annyi pénzért, mint az Opel nekem túl puritán. Legyen már a beltérben is valami izgi és szép. Az 5008as mondjuk egy kicsit ezt túl is tolja, de inkább :) ezzel csak az a baj, hogy (néztük) bárhogyan variált lehajtott 4 hátsó ülés mellé kevés a parkoló tér... Kisbuszból Ford a nyerő, de ott most a "kistesó" is (tourneo connect) elég térrel rendelkezik. Galaxy nagy vágy, de csak használtan fér bele (Mondjuk 6 körül már csodaszépek vannak). Renaultból a senic nem inkább az espace (gyönyörű) azt nem tudom mennyire pakolható felhajtott ülésekkel.
Jelenlegi sorrend
Ford tourneo
Galaxy (használt)
Kodiaq
Espace (használt) -
rbalint88
addikt
válasz
Pttypang #187004 üzenetére
az a baj, hogy a 600ezres autó is simán bekérheti ezt a javítási összeget, azok is öregek már mind. persze értem, hogy fáj az értékét ráborítani most a twingora, de ha a többi része rendben van (főleg a rozsda), akkor lehet még mindig ebbe tolni a lét, mint venni egy bizonytalant, aminél szintén bármikor beüthet a szar és repülhet rá ugyanúgy 200k - sőt, inkább úgy fogalmaznék, hogy amit megveszel 600-ért, arra az első szerviznél rá is fog menni és még utána is beüthet a szar.
kollégámnak c corsája van/volt, szintén komplett motorgenerál kellene neki, inkább vett egy régi swiftet a motorfelújítás árából és addig se kell vonatozni... -
válasz
molnarpeter #187003 üzenetére
Szerintem teszek SDI-t a twingoba
Bontott motornal is ugyanezek a kockazati tenyezok, ugyanugy 200-as vegosszeg a munkadij + vezerlescsere + papirok. (Ezt konkretan nem kalkulaltam, csak beszeltuk a szerelovel)
Ki kene probalnom egy 2-es cliot, c corsat, fiestat igy sorban, hogy valami tapasztalat is legyen beules alapjan. Orokzold yaris, jazz draga klimasban, oreg corollak mar tul oregek azert, VAG csoport roulette kategoriabbnak tunik a fent felsoroltaknal.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Pttypang #187002 üzenetére
[link] esetleg bontott motor, bár itt is a munkadíj a jelentős költség...
Ford értékvesztése aránylag magas, tekert import a konkurencia, árak béka feneke alatt, gyakori céges autóként a márka, nem rossz vételek szerintem. Rozsda a kritikus pont szvsz. Viszont én azért SDI-t mondanék
-
válasz
molnarpeter #186983 üzenetére
Eszi az olajat rendesen, 1500 km-enkent egy litert kortyolgat. 200 lenne kb a csapagyakkal a szelepszarszimering elso tippre, aztan akkor mar egy vezerles cseret is elbirna, mert nem tudni, mikor volt rajta.
6-os ford fiesta meglepoen olcson rohangal még, az kinézetre se rossz, sok a céges a piacon, vagy mi a titok ott?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest