Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- RAM topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen széket vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Egér probléma
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Bluetooth hangszórók
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zewa
senior tag
válasz
TheProb #122497 üzenetére
Ha elfogadható állapotban van a Golf akkor pillanatok alatt el fogják vinni.
Jobban megy (alacsony fordulaton), kevesebbet eszik, jellemzően többet futott, öregebb, drágább. Ezt érdemes mérlegelned. Az 1.4-es az már PDTDI ami kicsit nyűgösebb mint az begyszerű TDI de erről nem igen van tapasztalatom. Kérdezz rá a VW csoportban.Egy jó vétel pár nap alatt elviszik, szóval nem érdemes totojázni. Ha 200km, annyi. Keress olyan vasakat amik útba esnek, egyeztess időpontokat és egy karikán nézz meg 4-5-6 autót. El kell felejteni azt hogy az első autót megveszed hogy spórolj az utazáson. Készítsd fel magadat hogy több 10ezer forintot el fogsz költeni üzemanyagra, ami nem baj mert a jobb állapot meghálálja! Érdemes kicsit gyakorolni az autómustrát. Menj el kereskedésbe, helyi magánemberekhez. Lásd hogy működnek a dolgok, felismerd a csálé elemet, legyen fogalmad arról hogy mi a különbség egy mutatós fos és egy _tényleg_ szép gép között.
-
TheProb
veterán
Az itt leírt vélemények/tapasztalatok alapján a TDI preferáltabb, mert jobban is megy, meg kevesebbet is eszik. Magyarul akkor azaz 1.4-es tdi nem a legjobb?
Végülis egész korrektül néz ki az az 1.6-os focus, csak 200km-re van. Ezáltal ha úgy van akkor az lenne a jó ha el is lehetne hozni egyből, ha úgy van. Mert 2x megjárni azt a távot nem a legjobb. Nemtom igazából ez pontosan hogy megy.
Közben találtam egy ilyet, árban elég baráti és képek leírás alapján is jónak tűnik, ha igaz persze.
-
Zewa
senior tag
válasz
TheProb #122484 üzenetére
Jó-jó az 1.9-es Ibiza de 6 (!) évvel idősebb konstrukció mint mondjuk a Focus.
Az 1.4-es PD Ibiza jó lehet de látni kell élőben. Biztos hogy erőltetni akarod ezt a dízel vonalat? Jók ezek a 3-generációs (2002-) Ibizák de az 1.2-es 3 hengeres motor felejtős.
Attól hogy az 1,6-os Focus képről nem tűnik egy hatalmas vételnek könnyen lehet hogy élőben teljesen más. Látni kell, de bizalomgerjesztő a gyárias jellege, Dobsz rá egy alufelnit, esetleg kap egy polírt és öröm lesz ránézni.
Itten volt róla szó. 1500 alatt nincs kráft, öröm lehet egy családdal, csomagokkal megpakolt Mondeoval elindulni. Hagy fogyjon az a kuplung. Tény, ha már van töltő nyomás akkor viszi szépen a Mondeot is. Nevetséges, ál-környezetvédelmi baromság. Sokkal szimpatikusabb a Mazda Skyactiv megoldása.
-
Declare
őstag
válasz
rwin5 #122487 üzenetére
Azert ezen mar tullepett a vilag, hogy "na neked hany köbcentis?"
Focus 2.0@250 lo - csak egy picit nagyobb, mint az 1.9, de nem picit megy jobban
-
rwin5
őstag
válasz
TheProb #122484 üzenetére
Bár én csak pont az vagyok akinek segíteni szoktak a topicban, de nekem az első ibizáról az a véleményem, hogy lomha, de ha nem vagy autóversenyző típus akkor nincs magával a teljesítménnyel baj, de 75 LE az elég gyenge ehhez a kasznihoz, és általában ez még kiütközik akkor egy magasabb fogyasztáson is.
+Külföldről behozott autóPersze, ez nem biztos, majd kijavítanak a szakik, de én erre tippelek
bár, az autónavigátor 5 litert ír még városhoz is, a focusokhoz pedig 10-et..
-
TheProb
veterán
Kicsit próbáltam alsóbb kategóriákban keresgélni, ezeket szedtem össze:
Ibiza 1,4 PD TDI
Ibiza 1,9TDI GTEzen kívül nem nagyon láttam mást, ezek se tudom milyenek...
Képek alapján az első ibiza tetszik a legjobban, bár gondolom ez is a kínálat alja és feltételezhető, hogy vmi ratyi vele, meg kurva messze is van.
Fentiekről vélemény?
-
Kornel
veterán
válasz
hobizoli #122478 üzenetére
Mondom megegyszer, 2001 ota futnak ezek.
Liana, wagonr, ignis, swift, sx4, csak itthon van beloluk sok szazezer peldany ezzel a motorcsaladdal.
(1.3-1.5-1.6) a vilagon meg joval tobb.
Nem kellett rajtuk lancot cserelni.Bajnokpotyu: jo lesz, a motor mindig is jo volt, amiket emlitettem, magyar es lengyel kisipari beszallitok silany alkatreszei miatt meg lehetnek gondok, ld. valto nyelestengelycsapagy, gatlo, rugo, aminek egy reszet elismerik, masik reszet meg tagadjak.
#122482: motort epiteni tudni kell
-
rwin5
őstag
Olvasom V. Golfról, hogy az 1.6-os motor gyenge az 102 lóerő, de az FSi motorról azt írják, hogy az már jobb egy fokkal, pedig az 1.6, 116 LE ilyen számottevő volna ez a különbség?
-
-
Kornel
veterán
válasz
bajnokpityu #122475 üzenetére
Azt akartam mondani eppen, hogy olyan halk, mintha nem is lancos lenne, ellenben egy ket lancossal.
Talan 0w20-as olajjal hallottam a lancot egy kicsit hidegen a k12b-ben, de 5w30-al nem.
Mas markat most nem mondok, mert nem a fikazas a cel
Egy teny, hogy lanc sehol nincs polcon suzukihoz, mert nem kell. -
Kornel
veterán
válasz
hobizoli #122473 üzenetére
Service manual szerint motorelettartam nalam.
Illetve tapasztalat szerint is.
Ergo ha kuka a lanc, akkor mar a motor is, forditva meg ugyis mindegy
Egyebkent keress ra, hogy cserelt-e valaki m1xa-ban lancot, meg fogsz lepodni.
Pedig 2001 ota futnak ezekkel peldanyok, ki tudja hany szazezer km-el a motorjukban. -
Kornel
veterán
válasz
slett27 #122464 üzenetére
Nem serteskent, de ha szijas a vezerles, akkor vetel utan azonnal csere.
Ez 100%-ban a te hibad, ezt senki se fogja neked benyelni.
Az meg, hogy torott volt az auto, leginkabb vetelkor kellett volna ellenorizned, ha beleirta, hogy megtekintett allapotban vetted meg az autot, akkor nem gondolom, hogy ez jogalap lenne arra, hogy reklamalj, kiveve ha TK-bol es/vagy ket autobol lett osszelegozva.
Tesomnak annak idejen amikor hevesbe megvettuk az escortjat, hazagurult vele sopronba, az volt a makja, hogy a szerelojoz, mert a vezermuszijat mar csak par cafat tartotta, par szaz km, es ugrott volna a motor.
Legoozelebb vegyel lancos motort, en nyugodtan alszom, hiaba taposom ki a belet -
nesa
veterán
válasz
slett27 #122464 üzenetére
Gondolom a ronyo is csak szokasos francia ugy van odaszegecselve a buvos szamrendszer, ereklodj utanna hogy ennel a motornal mivel jar egy ilyen buli(lehet nem ver szet semmit, a dugatyut csak a legszarabb konstrukcio veri szet) de ha 200k akkor hagyd a francba es dobd a szemetbe vegyel masikat, nem hiszem hogy annyira draga lenne egy ilyen motor.
-
slett27
addikt
válasz
slett27 #122302 üzenetére
Visszatérve erre a hozzászólásra. Az autóban elszakadt a vezérmű szíj, az autó vásárlástól számított 3 hét alatt, kb 800km-ert tettem meg vele. A kérdésem az lenne, hogy jogilag hogy néz ki a dolog ? Az autó kereskedőnek a mostani jogszabályok szerint van valamilyen kötelezettsége a hibával kapcsolatban ? Érdemes felkeresnem a fogyasztóvédelmet ? Több mint 200k lesz ez, hengerfej felújítás, szelepek, szelep himbák, dugattyúk. Ezt mondjuk Ti is tudjátok mivel jár. Nyilván cseréltem volna vezérmű szíjat az autón, ezt januárra terveztem.
Másik az hogy valószínű törve volt az autó, én nem vettem észre, ismerősök szóltak, valószínű a karosszériás jó munkát végzett, de ez a szerződésben nincs leírva. Sima általános "Tulajdonjog-Átruházási szerződés" lett írva.
Mit tudok tenni ?
-
adatfalo
senior tag
Köszi srácok, most legalább lesz még 1-2 autó ami miatt kiolvasom az internet rájuk eső részét.
A tippeket és tanácsokat megfogadom, ha arra kerül a sor, körültekintően, szerelővel megyek megnézni a kocsikat, de majd itt is közzé teszem, ha mást nem akkor a végső választásomat. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
adatfalo #122457 üzenetére
A családban van Mazda 3 1,6i, szeret rohadni arra figyelj azért. Nem tépi fel az aszfaltot de kellemesen elvagy vele a forgalomban. Viszont bármennyire is japó fan vok a Bravi 1,4 Tjet-re mennék rá ezek közül.
Pofás, tartós technika szedi is a lábát, szóval igazán optimális választás annak aki fiatalos autót keres.
-
Declare
őstag
válasz
adatfalo #122408 üzenetére
Ezek közül nagyon melle nem nyulhatsz szvsz.
En meg feldobnam az opel astra H GTC -t. 1.6/1.8 benzinnel, mint ötlet
. Nem egy problemas konstrukcio, az 1.6 osoknal elöfordul, hogy ket olajcsere között kell par decit utanna tölteni, de ez nem a vilag vege. Hatul is van benne hely, 2 ember szamara hatul sem problemas. Minden GTC sportfutomüvel, amit en pl nagyon szeretek benne .
HAHU-n nem talalni tengernyi valtozatot, de ha nem riaszt el a külföldi vasarlas sem, a Nemeteknel van jopar gtc 1.8, 140 lo szerintem ez 1,5 milliobol meg is all, minden paipirral együtt
-
footy
addikt
válasz
Tsebacsi #122456 üzenetére
Az automata az azért más történet. A VW 1.6 szívójához képest nekem a civic és a mazda motorja is élénkebbnek tűnt. Az élvezetes vezetést sehol nem írtam (bár mindkettőnek közvetlenebb a kormánya mint a Golf5-nek) szerintem arra MX5 kell nem kompaktokat kell keresni.
-
kalmanchris
tag
válasz
adatfalo #122454 üzenetére
Egy tipp coupe-ban tetszetős, én nem félnék megnézni. Kollégám vett anno ilyent az ársáv legaljáról. Törve volt, valamint a hátsó kábelátvezetést kellett rendbe raknom hátsó ablaktörlő hiba miatt, meg gumi kellett rá. Más gondja nem volt. Ez az 1.6 moci pedig elég jó. Nekem nagyon tetszett a futómű és a kormány közvetlensége.
Ha ritkán mentek 4-en, helyileg is elég lehet. -
adatfalo
senior tag
válasz
footy #122455 üzenetére
Ezeket a bravo-kat én is néztem az utakon és tetszettek is, de nem gondoltam, hogy ilyen olcsón mérik őket. Igaz ez még mindig a keretem legteteje, de akkor szerintem szűröm a keresést a gen7 civic 1.6 ls , mazda 3 1.6 és fiat bravo 1.4 t-jet triumvirátusra.
Köszi a tippet!
-
footy
addikt
válasz
adatfalo #122454 üzenetére
Ha Leon2-ből az alját tudod megvenni, akkor a Golf5-öt is kihúzhatod a listáról. Egyébként az 1.6-os szívó eléggé halott benne, szóval a sportos karaktert inkább máshol keresd. Ahhoz minimum az 1.4tsi kellene, de az meg problémás és még drágább.
A Civiv 1.6 eléggé pörgős, ha ezt keresed jó lehet, a Mazda sem rossz 1.6-tal, viszont ami ezektől szerintem még sokkal jobb az a Bravo 1.4T-jet. Inkább ez utóbbit keresném. Elég olcsó, nem elromlós fajta és tök jól el lehet benni férni. -
adatfalo
senior tag
válasz
trassher #122430 üzenetére
Hello, köszi a tippet, majd nézegetem az astrakat is, de az igazat megvalva inkább vennék egy újabb, de kevésbé fürge (nem sportos) autót, a megbízhatóság azért még fontosabb, ezért is tetszik a gen7 civic, mert kinézetileg sportos, de nem egy type-R.
Esetleg valakinek van még tippje, megjegyzése az előző hozzászólásomhoz: [link]?
Előre is köszi!
-
Laraxior
titán
válasz
Mágus2 #122451 üzenetére
Kihangsulyoztam a kolyoknek hogyha váltó probléma akkor ebben tudok segíteni... Ennyi, de nehogy már én allapitsam meg 200km távolságból h mi a baja....
Be se indul, gyujtas oke... Kérdeztem h mit irt ki a laptop amit radugtak... Semmit. Na ezt meg vegkepp nem hiszem el. De fogjuk ra h hétvége volt, nem volt hova vinni, majd most csak talál valakit aki látott már ladán kívül mast is... -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Laraxior #122443 üzenetére
A karburátorral lesz valami, neee, beköpte a gyertya...
Ez már nem is vicces. Nagy esély van rá, hogy meghajtotta hidegen?
Nem atomerőmű ez. Van motorja, váltója, meg kerekei. Motor jár?Váltó átvisz az erőt a féltengelyekre?
Valami csattant, ami jelenthet tengely törést, de akár féltengely is lehet.
Volt már vezérműszíj szakadás, váltóhiba és most átestek a énnemtommibaja, denemmegy fázisba?
-
Laraxior
titán
Laguna problem folytatás:
Mivel rohadtul bosszant a dolog, ezért igyekeztem minden tőlem telhetőt megtenni.
Kerítettem egy automata váltót 70ezer forintért. A vezérlőegység cserére szorul benne, de az az enyémben most volt cserélve, tehát problem solved. Felhívtam a jelenlegi tulajt, hogy ez van, jó árban van, hajlandó vagyok belefizetni pár 10ezer forintot.
Köszöni szépen, az autó 2 napja szerelőnél van, jött másik szaki is, és azt mondják nem is váltó...Fingjuk nincsen mi a baja az autónak...
Nem tudom milyen autószerelők...lehet pékek, vagy tetőfedők -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
az tokmind1
ha kell akkor kell
es 1x megveszed a jot bele, es az sokkal tovabb birja benne, mint a szar 3x kicserelve 3x munkadijjal meg 3x futomualliatassal
a szar csak rovid tavon olcsobb csak, aztan meg lehet sirdogalni, hogy hatdehatdehatde mar megint kolteni kell ra, es fuu de szar -
GoTReX
őstag
Sziasztok!
Egy kezdő kérdéssel fordulnék hozzatok. 98-as Mazda 323-al kapcsolat. Gyujtás ráadásakor ahogy kell ég a töltés, olajnyomás és fézifék kontrolllámpa. Ismerőseim ujabb autóinál a motor kontrolllámpa is és majd kialszik,nálam ez nem villan fel. Lehet ,hogy kiégett vagy csak akkor kell világítaniuk régebbi autóknál ha aktívak? -
Integrale
veterán
730E km szar HDi
-
GoTReX
őstag
Ugy látszik nehezet kérdeztem...
-
Integrale
veterán
válasz
hobizoli #122425 üzenetére
Na ja, az Alfaba 22-25 e ft darabja a lengokaroknak, 120e km van bennuk es nem kopog, nem log. A Lanciaba ugyan ennyi korul volt a ketto, az egyik 1 evet birt, a masik kozel.kettot.
Nagy kedvencem a jofogasos 156 hirdetese, ami aztan radioba is elhangzott, neg facebookon terjedt. "Szar, viszi a penzt, csak milliomosoknak ajanlott" cimszavakkal.
Felhivtam a fickot, a kozel 300e km-t futott autoban az elmult evben kuplungot, gyertyakat, legtomegmerot, lengokarokat meg talan valami kipufugorendszert erinto alkatreszt kellett cserelni, illetve hozza kellett nyulni a valtohoz, mert reccsent a kettes.
Csak ebben az evben rakoltott bo 400e ft-ot, ami csak a szerviz.
Na ezert szar, fos, penznyelo. -
hobizoli
nagyúr
vkinel ez abbol all, hogy kicserel benne egy vmit, ami eppen szar
meg megveszik bele az ebay-s lengokart vmi bovli kinai szilentekkel, aztan csodalkoznak, hogy jaj hat szetporlik benne a gumi
Lemförder-l kell összerakni 1x, és akkor jó
uj korukban sem cserelgettek ezekben mar fel evesen a futomuvet, mert akkor vki rég kapott volna egy levágott lófejet az ágyába
-
lsc
nagyúr
A végével egyetértek amit írsz, jellemzően a nagy többség csak hajtja a passatot /~bmw vagy a kívánttal behelyettesítendő/, de ha költeni kell akkor arra már nincs se akarat se tehetség.
Kivételek mint írtam/ad vannak, csak nem ez a jellemző, sajnos a passat futóműve nem a magyar utakra való, külföldön lehet jobban bírja, de sajnos mi itthon élünk.
Mod #122423) [rvilike] : OK, ezek bmw-k, mercik, de írhatnám még a konszerntestvér a4, a6 a8-at is, azok sem bírják? Ezen még rugózhatsz egy kicsit.
-
-v-
addikt
Fordok, bmw-k, mercik szintén nyűgösek? Ott is azért sok típus van már multilinkkel, ennyire nem kényesek ahogy hallom/látom, pedig az utak nem másak azoknál sem.
Melyik Fordon van elöl multilink? Nem baszogatás, csak hogy elolvastad-e amit írtam, és megértetted-e, vagy sértődötten puffogtatod, hogy jajbántanak mer nincsenekérvek. Én az érveket és tényeket mondom neked, más kérdés érted-e, sajnos utóbbival nem tudok mit csinálni
Hátul a multilink pedig de, kényes a Focuson is, elmegy egész sokat viszont ha nyúlni kell hozzá ugyanúgy zsebbenyúlós eléggé a sztori. -
Zewa
senior tag
Nem egy autó alapján általánosítottam, volt több is amit elvittünk márkaszervizbe átvizsgáltatni, szerviztörténetet nézni, "jobbkéz-nepperünk" is megerősített abban hogy jellemzően nem nyúlnak a futóműhöz 200k alatt. Van kiépített ingyenes autópálya-hálózat, még sz@rni is azon járnak. Voltam kinn én is elég sokat, kinn él nővérem, saját szememmel látom. Persze nem 100% pálya de a megtett kilométerek legnagyobb része.
Az megint más tészta hogy a _jó_ használatautónak nyugaton is megkérik az árát de itthon nem szeretik megfizetni az emberek. Így behozzák a sok km-es, kicsit már lelakott de még tartással rendelkező vasakat, polír, bőr ápolás, órapörgetés és örül a magyar hogy ő csinálta az év bizniszét. (később pedig anyázik hogy miért kell pl futóművet felújítani "130 ezernél" és fosdízel 200k-nál behányt"
-
TaaT
nagyúr
Pedig igaza van az alsógatya gnómnak
Ha valami bonyolult és összetett az nem fogja addig bírni mint a kő egyszerű verzió, cserébe nem is nyújt annyit az utóbbi.
Ezért is van az hogy 105Le alatt a hetesgolf hátul csatolt lengőkaros, felette meg már multilink.
-
lsc
nagyúr
Egy autó alapján elég meredek általánosítani, ráadásul a boldogabbik felén az eu-nak még divat márkaszervizben cseréltetni a cuccokat, tehát nem tudom mi garantálja hogy még gyári volt. De legyen volt egy olyan, de ezzel az erővel az sem kizárt hogy szinte csak pályán volt használva, arról semmilyen szervizkönyv nem tájékoztat.
Találkoztam bontatlan és nagyon ducató dízellel 650e-es futással /a kasztni már szó szerint lyukas volt/, de azért nem általánosítanék hogy mindegyik ezt tudja.Fordok, bmw-k, mercik szintén nyűgösek? Ott is azért sok típus van már multilinkkel, ennyire nem kényesek ahogy hallom/látom, pedig az utak nem másak azoknál sem.
-
Zewa
senior tag
Milyen állapotú autókat próbáltál ki?
259 ezer kilométerrel hozunk be egy Passat 2.5 TDI-t még 4-5 évvel ezelőtt, kellet már neki a felújítás de mivel megtartósnak lett véve így az a tuti amit te magad cserélsz. Teljesen más az elhasználódása egy autónak amit ráraknak a pályára és 5év alatt beletekerik a 200e km-t. Ne legyenek illúzióink, jellemzően ezeket a nagy jürgenvágeneket azért veszik hogy használják őket és nem évi 10-20e km-t mennek.
Aki ült már ilyen 2-3-4kilót futott megbecsült, viszonylag fiatal autóban tudja miről beszélek. A kereskedésben álló "150ezres" példányok egy lelakott foschtalicskák hozzájuk képest.ps.: Persze nem érdekel senkit hogy milyen futómű van alatta de amikor elmegy a szalonokba kipróbálni az újonnan 25-30 ezer eurós autókat a vásárló egyből megmondja csukott szemmel hogy "ezt valahogy sokkal jobb vezetni" (bár ebbe sok tényező is szerepet játszik de alappillére a futómű)
-
-v-
addikt
Az kit érdekel számodra jobb-e vagy te észreveszed-e?
Ennyi erővel hasonlítsd a 4 hengeres 1.4-es szívóbenzint a V6-os biturbó dízelmotorhoz nem?
Előbbi elmegy ridegtartáson sokkal többet, utóbbi meg megkotlik egy idő után és drága hozzá nyúlni, akkor az utóbbi szarabb mint az első mert nem bírja annyit, nem? Ennyi a te egyszerű okfejtésed ... az hogy kicsit mást nyújt a kettő, az mindegy ...na sebaj, végülis csak a megszokott hozzáértés és stílus tőled
Edit:
Bezony, itten sajna csak erre futja. -
lsc
nagyúr
Nos miattam nevezhetik bárminek a futóművet, de ha nem ad annyival többet mint amivel karbantartásigényesebb akkor az számomra nem jobb.
Az igényesebbek jobb úttartást és/vagy nagyobb kényelmet nyújtanak, Ezt nem igazán vettem észre egyik passatban sem, viszont több tulaj ugyanezzel a "sz@r magyar utakkal" nyugtatta magát amikor megkapta az árajánlatot a felújításra.
Ráadásul aha visszaolvasnál az avensist nem én dobtam be.
-
-v-
addikt
akkor egyes autók /nem csak az avensis/ meg miért bírják ugyanezeken az utakon?
Azt vágod, hogy többféle felépítésű futómű van, ugye? Az igényesebbek jobb úttartást és/vagy nagyobb kényelmet nyújtanak, de általában kényesebbek .. mesélj, min van elöl multilink felfüggesztés, ami lényegesen jobban bírja a passátnál a magyar utakat?
Az említett avensisen elöl macpherson van. Almát a körtével. -
lsc
nagyúr
4év kelet magyarországi használat után kellett hozzányúlni.
Akkor utoljára, gondolom van nem egy más autó amelyik ugyanazokon az utakon fut de mégis bírja, akkor most nem a passaté gyenge? Ha mondjuk veszek két akksit és az egyik csak 3 évet bír a másik meg mondjuk 7-et akkor a 3 évet bírót nem igényesnek mondanám hanem sz@rnak, de gondolom én aberrált vagyok azért jutnak ilyenek az eszembe.Mod Zewa: Németországban 2-300e km-t elmennek futóműfelújítás nélkül. Ha ezt elhinném akkor az említett avensishez meg az egész élettartama alatt nem kellene hozzányúlni /amit megint nem hiszek/.
-
Zewa
senior tag
Sokadlagos piac vagyunk, mondhatni szinte nem is látszunk a sales térképen. Németországban 2-300e km-t elmennek futóműfelújítás nélkül. Örül a user mert a tempósabb kanyarokat és szépen veszi a gép és nem betegen a seggét mint egy csatolt lengőkaros futóművel megáldott modell. Szerintem nincs ezzel különösebb majd mert akinek van pénze majomra legyen pénze banánra is. Más kérdés hogy egy 156-os futóműve még a Passaténál is hamarabb elfogy. (A nemrég említett E46 futóműve se kedveli éppen a 18"-as görgök +Magyarország kombonációt.. : /)
-
TaaT
nagyúr
Valamelyik alfánál volt aki azt írta hogy rosszabb esetben akár fél évente is fel kell újítani az első futót, na ez annyira abszurd hogy nehezen akarom elhinni.
Az ominózus passat soklengőkaros futóhoz meg aszem 4év kelet magyarországi használat után kellett hozzányúlni. És ha az eredeti cucc volt benne akkor kibírt majdnem 10évet.
-
adatfalo
senior tag
Hello!
A hónap végére, jövő év első hónapjaiban tényleg aktuálissá válik az autó nézése/vásárlás számomra is. Már többször érdeklődtem a hónapok során, de most újból feltennék egy-két kérdést.
A keret jelenleg 1 millió de türelmes vagyok és az az 1-2 hónap nem számít, így a lélektani határ lehet az 1,5 millió.
Fiatalos, (esetleg) sportos, első saját autót szeretnék (eddig mk1-es focussal vannak hosszútávú tapasztalataim, meg egy 96-os toyota corollával, de vele már nem járkálunk). Főleg városi használatra, de havi 1-2 alkalommal kalkulálni kell a Miskolc- Budapest úttal, valamint szabadidőtől függően nyaralásokkal. Viszont így se gondolom, hogy évi 15.000 km-nél többet mennék vele, ergo szerintem egy benzines autó volna jobb.Amiket néztem, és ezek mind inkább a még spórolok(1-2 hónapot) kategóriába tartoznak, de ha szembejönne egy "gyorsan kell a pénz ezért áron alul adom" akkor lecsapnék rá:
Honda Civic Gen7 1.6i LS (Sport) pl
Seat Leon (mk2) pl ezek az ársáv alja, ezért lehet ezek kilőve (de az mk1 annyira nem tetszik)
Mazda 3 1.4/1.6 pl
VW Golf V (ha szembe jönne ilyen áron valami normális darab)Ezen kívül ha van még valami ajánlott autó (ebben az ársávban), akkor szívesen várom a tippeket, valamint ha a fentebb felsoroltak közül van ami nem ajánlott, vagy, hogy mire érdemes odafigyelni akkor azt szívesen fogadom!
Nincs még gyerek, csak barátnő, viszont a nyaralásoknál számolni kell 4 fővel,ebből kifolyólag egy olyan autó kéne amiben ha nem is mindig de tudnak utazni(~kényelmesen) hátul is. Első blikkre 4-5 évre tervezem a kocsi megtartását.
Előre is köszi!
-
lsc
nagyúr
sokkal kevésbé bírja a rossz utakat. Akkor ha finomabban fogalmazok kényes, ha őszintén akkor gyenge vagy rosszul tervezett. Csak ezt már sok helyen láttam/hallottam hogy mindenről a magyar utak tehetnek, de akkor egyes autók /nem csak az avensis/ meg miért bírják ugyanezeken az utakon?
-
hobizoli
nagyúr
1.4 16v 9.6sec alatt van 100-n, azert az nem szar
van vmi diffi a TJET-knel is, de a 120lovasra siman feltoltik a 150lovas sw-t
szoval olyan tul nagy trukk nem lehetha jol emlexem vmi olyan diffi van, hogy a dugattyuban a hajtokar csapszeg furata direkt nem teljesen kozepen van, de ez lehet a szivo es a turbos kozotti diffi, mar nem emlexem
evekkel ezelott beszelgettem errol egy mukival, aki markaszervizes szerelo, neki is 120lovas GP TJET-n van a 150lovas Bravo TJET sw-e vagy 5-6eve -
Zewa
senior tag
válasz
hobizoli #122402 üzenetére
Igen, ez megvan, csak elég össze-vissza írogattam. 1.4-es Sporting Punto II/B-t vezettem már a Mecseki szerpentinen és szerettem. Minőségi 195/50-es abroncsokon gurulva vicsorogva tudod kinyomni a szemét. Egyedül a kicsit túl szervózott kormánya rontja az élményt de nem veszélyes. Sajnos kevés van belőle a piacon, pedig nem bánnám ha dúskálna benne a Hahu.
Nem tudod véletlenül, a blokkban, dugattyúkban, hengerfejben van valami különbség a Tjet verzsönhöz képest? Illetve a 120 és 150lovas teljesítmény szint között van mechanikai eltérés?
-
hobizoli
nagyúr
a mk2 Punto 1.4-se az nem az az 1.4-s motor, mint ami a Bravo 1.4 12v-ben volt
a kettonek semmi koze egymashoz azon kivul, hogy egy volt gyartojuk
a mk2 Punto-e 1368ccm 72x84, ez egy FIRE* motor, 16v-kent SuperFIRE-kent is nevezik, ezt robotok rakjak ossze amiota vilag a vilag, ezert ez is a neve
a Bravo-é 1370ccm 82x64.9, ez egy eleve tok masik blokk is, ez valoban egy halom fos, 3-4 ev utan ki is lett kukazva
a mk1 PuntoGT-e Tipo/Tempra/Uno 1.4-se meg 1372ccm, 80.5x67.4, es ez is egy tok masik blokk* The FIRE (for "Fully Integrated Robotised Engine") is a series of automobile engines from Fiat Powertrain Technologies, built in FCA's Termoli, Betim and also in Dundee (only in 1.4 Multiair versions) plants. It was designed by Italian design firm Rodolfo Bonetto. It is constructed by robot assembly plants ("Robogate") to reduce costs.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest