Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
A céges autóknak ált. a sok km-en kívül nincs más 'baja'. A 99%-uk mind rendszeresen szervizelt, jó esetben végig vezetett szervizkönyves. Tehát maximum kopott lehet, karcos-ütött, és esetleg széthajtott. Tehát inkább a kozmetikára kell költeni a vétel után, műszakilag nem valószínű, hogy gond lesz vele.
-
#10726912
törölt tag
válasz
hobizoli #11394 üzenetére
Hallottam egy buszmegállóban háborogni egy nőt a munkatársa felé:
"Hogy-hogy Te 67 ezret kaptál, én meg csak 63-at? Miért kaptál te olyan sokat!?"
Na most te vagy a 63-as, én meg a 67-es....
Nem érzem magam szerencsésnek ettől a havi 2500-tól.
Ha gondolod, szívesen beszélgetek veled erről a témáról 10 Gut, Besser, G.... közös megivása közben -
Smani
senior tag
csodas. be van rohadva a ket hatso dobfek
-
MPowerPH
félisten
-
k.
őstag
Pedig van ilyen. Sőt, ez még mindig jobb, mint amit anyukám volt cégénél csinálnak.
3 éve egy e46os 3as BMW ott porosodik, mert kurvára nem tudnak/akarnak vele mit kezdeni, és csak áll a parkoló sarkában. Nem érték.
Egy G astra sok helyen nem érték, simán elhiszem ezek után,hogy csak a helyet foglalja, és vigyék innen.(Majd lehet egyszer megkérdezem, hátha aprópénzért szerzek egy e46os bömit
)
-
-
-
m3tr0
őstag
Nem tudom mekkora és milyen cég lehet az,ahol akkora autóflotta van,hogy megengedhetnék magunknak,hogy mondjuk 400 ezer forint helyett (az is majdnem a piaci ár fele) eladnak 50 ezerért autókat.De biztos neked van igazad...Amúgy adásvételit meg olyat csinálok neked amilyet szeretnél, bármilyen típust tudok vásárolni én is tetszőleges áron.
Óriási bizonyíték egy adásvételi scannelve. -
Smani
senior tag
Megfelel ha lefotózom neked az adásvételit okoska? Mi olyan hihetetlen abba, hogy van egy baromi nagy cég ahol vannak üzletkötők akik napi több száz km-t kocsikáznak? Vettek új autókat a régieket meg potom pénzért megvették ismerősök családtagok. Van még egy focus is de azt már "foglalták"
kornelka:
Kormány. Arról inkább ne beszéljünkképen láttam "enyhén" kopott.
-
Smani
senior tag
Ja nincs müszaki lejárt 2 hónapja... De holnap.megy.
Egyèbkènt az àtíràs több lesz mint maga a verda
-
válasz
Kornel #11378 üzenetére
Hát akkor elmesélem hogy van behozós nepper ismerős. Nem lehet megmondani hogy mikor , v hogy egyáltalán volt-é tekerve az óra.Amikor hozzá kerül, leköti, mén szervizet csináltat ismerőssel, oszt amikor el akarja adni visszaköti órát és a következő szerviz már márkaszervizben van pecséttel.
-
m3tr0
őstag
Látom mese est van...most komolyan minden topikban felbukkannak ezek az emberek. Csak azt nem tudom honnan találnak ide baszd meg.
-
Kornel
veterán
válasz
bitpork #11374 üzenetére
Azért vannak jelek, nyilván nem mindent szúr ki az ember, de most, hogy 4-5 típust nézegetek rendszeresen, egyből levágom, ha nagyon vissza van tekerve... de már a kereskedők se mernek annyira tekerni, mióta az adásvételinél és a műszakinál is rögzíteni kell a km óra állást. Egyébként pont ezeket az eseteket elkerülendő nézegetek pl. swift 2-ket, elég jó pont, ha rajta van még a gyári dísztárcsa, és a gyári gumi, ilyen apróságokkal kevés kereskedő törődik, még ha tekerik is az órát
-
-
Kornel
veterán
kora?
ennyi km-el nem adnék érte 800k-nál többet, és lehet fikázni is, de lehet keveset futottakat is kapni olcsón, csak szerencse kell. -
Smani
senior tag
Holnap megyünk egy G astra-t venni. 350.000 km 1.4 motor klíma minden. Lehet árat tippelni
majd lövök képeket.
-
-
-
-
-
-
válasz
Kornel #11358 üzenetére
Akkor megint : a magyar KKV-k. Tehát nem multik. Barátom egy általam meg nem nevezett nagy egyetem professzorai által alapított kkv vezérigazgatója. Ennél a <10 embert foglalkoztató nonprofit intézménynél, milliárdok mozogna éves szinten. És vajon mennyi mindenki bejelentett bére? Na mennyi? És vajon miért van mindenkinek autója, még a legutolsó 24 órát irodában ülő programozónak is, aki 1 utcával arrébb lakik?
-
válasz
Kornel #11356 üzenetére
Erre elmondom neked a választ. A magyar kkv-k többsége minimálbérre jelenti be az alkalmazottait. És ehhez biztosítja nekik a számukra kevesebb adóval terhelt költségtérítést, és kiküldetést. Ebben az esetben a munkásember kap 60800 ( illetve ez már változott) plusz az általa hozott üzemanyag számlák mennyiségének megfelelő zsét.
Őszintén: ha mindenki így csinálja és ezt mindenki tudja, akkor minek törjék magukat, hogy a legszegényebb és legjobban kizsákmányolt, valóban rászoruló pár ezer embert segítsék? -
mycso
veterán
No, közben megvan az is, hogy 1996-ban hozták ezt a 9ft-os okosságot, és természetesen azóta nem is változtattak rajta.
'96-ban 108FT körül volt egy liter gázolaj, most meg 431FT, végül is minek emelték volna a költségtérítést, alig négyszeres az áremelkedés. LoLRick, amiről te írsz az a "Saját gépkocsi használat költségtérítése", amiről meg mi az az "Adómentesen adható munkába járás költsége".
-
mycso
veterán
A 9ft, amit így adhat (adó mentesen), a felette lévő után adóznia kellene, ezért nem is adják szinte sehol.
(#11351) Rick4: most azt tudod, hogy ugyan azt írtad le, amiről már pár hozzászólás óta irkálunk: ADHATÓ (a 9ft-on felül) A 9ft-ot pedig kötelező jelleggel ADNIA KELL!
Illetve nyilván veled értek egyet, hiszen nekem is jobb lenne, ha többet adna, de nem ad (nagyon régóta)... -
Rick4
félisten
munkámhoz használom az autómat, hanem a munkába járáshoz!
Egy dologról beszélünk, ez mind benne van az szja törnyényben, konkrátan a 10. pontban, szóval ha ott van, akkor adható, ha nem adják, az a munkáltató köcsögsége. Neki nem érdeke pl hogy ne késs a melóból a busz lekésés miatt, hogy ne legyél fáradt a sok buszozástól, miközben leírja költségként azt amit neked kifizet? -
mycso
veterán
válasz
zoo8800 #11344 üzenetére
Őőő, amiről Te meg Rick beszél, az egy másik dolog lesz szerintem.
Amiről én és kornelka is írunk, az nem az a támogatás, ami a munkához szükséges autó használatát támogatja. Azért is gondolom, hogy nem egyről beszélünk, mert ha jól sejtem amiről ti írtok, az egy bruttó valami, amit meg én kapok az nettó (adómentes).
Mint írtam fentebb, a munkába járáshoz járul hozzá a cég, ha nem busszal, hanem autóval járok be a munkahelyemre, mert pl.:nem megfelelő a tömegközlekedés (hosszadalmas/költséges/elégtelen, stb....). --> tehát nem a munkámhoz használom az autómat, hanem a munkába járáshoz!
Ezt az üzemanyagra/amortizációra/mindenre fizeti. Így van feltüntetve a bérpapíromon: "Munábajárás adómentes költsége" és ugye vagy ezt vehetem igénybe, vagy azt, hogy kifizetik a távolsági buszbérlet árának a 80%-át.
Tehát nekem 9ft/km-ből kell kihoznom a tankolást/gumi-olaj-kopó alkatrész cserét, stb....Ja és ez az az összeg, ami már régóta ennyi, és pár éve erre hoztak valami törvénymódosítást, hogy ha akarja az adott cég, akkor pozitív irányban eltérhet ettől.
És ugye mint leírtam fentebb, a munkábajárós autózás nekem havonta 12-14k-ba van, ha busszal járnék, akkor a távolsági bérletbe fizetnék vagy 4k körül + vagy 7k a helyi bérlet (ebbe nem fizet semmit a cég..) ez így 11k.
-
Rick4
félisten
válasz
Kornel #11341 üzenetére
Arról beszélek, hogy ha a melósnak az autójára szükség van a munkába járáshoz, akkor az szja törvény szerinti lehetőségeket kihasználva kiküldetési rendelvényt vezet, és saját, vagy közvetlen ugyanazon lakcímen lakó hozzátartozója autóját használhatja munkába járásra. Ekkor a munkaadó kifizeti az autó köbcentije szerinti apeh normát (amit már leírtam, de ha gázos a kocsi, akkor a benzines fogyit szorzod 1.2-vel, vagyis itt bele kell férni 10.3 liter gázba, gondolom ez megy) illetve a 9Ft/km kopásköltséget. Tehát egy 1.0-1.5-ös kocsinál kapsz a munkaadódtól aktuális havi apeh üzemanyagnorma, +9Ft/km-nyi pénzt, ez ebben a hónapban neked kb 30 Ft/km, ehelyett eljársz 7 liter gázból, ami 1700Ft. Ennyi. Ha ennyit fizet, akkor ezt bevallanod se kell. Ha nem ennyit fizet, akkor téged rendesen átqrtak.
-
eddie17
addikt
Nálunk 54FT/km a támogatás. De ez változik, ugyan nem követi a benzinárat, de 1-2 évente emelnek rajta.
Mod: Azt hiszem, hogy ez bruttó! -
-
ati012
őstag
válasz
Kornel #11339 üzenetére
Segély alatt én mondjuk a családi pótlékot, GYES-t, GYED-et is értem.
Rick4: valamivel többet, úgy kb a felét.
Számolok:
Emberünk napi 30 km-t tesz meg, ez egy hónapban 660 km.
Erre kap 5940 Ft támogatást, amiből vesz:
25 liter LGP-t (230 Ft / liter) vagy
13 liter benzint (431 Ft / liter) vagy
14 liter (422 Ft / liter) gázolajatSzámolok egy gazdaságos példával:
Emberünknek van egy gázos Swiftje, 6 literes fogyasztással, 1380 Ft-ból teszi meg a 100km-t. A 660 km-t 9100 Ft-ból. Több mint felét kifizette a munkahely.Számolok egy általános példával:
Emberünknek van egy benzines Swiftje, 5 literes fogyasztással, 2.155 Ft-ból teszi meg a 100km-t. A 660 km-t 14.233 Ft-ból. A munkahely így 1/3-t fizette. Ha csatlakozik még a szomszéd néni is, aki kifizeti a másik 1/3-d részt, akkor már vállalható.Nem tűnik soknak ez a 14ezer sem, de aki minimálbér közelében kap annak sok...
-
Rick4
félisten
válasz
ati012 #11335 üzenetére
Mégis mennyi kellene hogy legyen?
Számoljunk egyet: Ha pl. napi 12 km-t mész oda, meg ugyanennyit vissza, akkor az napi 24km, 22 munkanapra jár 4700Ft, havi 500km-t mész és így évi 6300-at, ekkor az olajcsere, a gumiztatás sehol sincs, de az autót nyilván használod magáncélre is, mégis zsebre tettél 57 rugót a bő lére eresztett üzemaynagszámításon felül. Ha ebből nem tudok kihozni, a kemény 6 ezres futásra a karbantartást, akkor baj van, és a köbcentihez tartozó apeh norma is korrekten ki van számolva, tehát abból is marad valamennyi.. Jelenleg ez 1000-1500cm3-ig 8.6 l/100km. Számolhatsz 1-2 ezer km-rel is, hidd el, ennyibe mindenki belefér. Normál esetben van egy Suzukid, eszik 5-5.5 litert, és 100km-re kapsz 4753Ft-ot. kb. a fele megmarad. -
Kornel
veterán
válasz
ati012 #11337 üzenetére
A segély nem is lenne baj, ha nem nőne... de a munkába járás térítése szerintem nem tartozik a segélyek közé... a 9 Ft / km pedig egy vicc, sok esetben pedig nincs alternatívája a kocsinak, nekem tömegközlekedéssel kb. 3-3,5 óra lenne oda vissza a munkába járás, kocsival pedig kevesebb, mint 2 óra, nyilván x óra munka után a kocsit választom, bár lassan elgondolkozok rajta...
-
mycso
veterán
válasz
ati012 #11337 üzenetére
Ááá, "rendesek" ezek a haverok a parlamentben...emlékeim szerint fix 9ft volt régebben, és pár éve nagylelkűen megváltoztatták, hogy a cégek akár többet is adhatnak (ezzel leverték magukról a dolgot, a munkáltatók meg hülyék lesznek megemelni).
(#11339) kornelka: ja és igen +1, nem segély kell ide, hanem munkahely+dolgozni akaró emberek+normális bérezés...
(én is amit írtam 1óra utazást, az csak oda értendő, hazafele általában több, mert olyankor sz@rul jött a busz...)
-
mycso
veterán
válasz
Dare2Live #11331 üzenetére
9ft/km, amit kötelezően fizetnie kell a cégeknek a munkába járáshoz. (és már nagyon régóta, vagy 10 éve ennyi )
(illetve, te lehet a munkába járás támogatására gondoltál, akkor bocs, arra ennyit adnak)
(#11335) ati012: ez az alap, amit kötelezően adnia kell, természetesen pozitív arányban minden cég eltérhet ettől, de ugye miért is térne el...
(nekem pl. a munkába járás havonta közel 1000km --> 2x000FT, és erre szoktam kapni 8-9k körül, így 12-3-3k ráfizetésem van, ha busszal járnék akkor az 11K-ban lenne és természetesen több lenne az útidő --> autóval 20-25 perc, busszal egy jó óra)
-
-
Dare2Live
félisten
válasz
bitpork #11328 üzenetére
Nekem a kedvencem az állami tvben lévő avulás+üzemanyagkötség. (Nem tudom mi a pontos meghatározása ezt fizeti a legtöbb cég alapból.)
Na ez 13Ft/km.Néha frusztráló ez az egész. A Cseh kolléga detto uazt csinálja mint mi csak +80%kkal keresnek nettoban többet. A német kollégák fizujára nem merek rákérdezni...
-
-
-
MPowerPH
félisten
-
mycso
veterán
válasz
bitpork #11309 üzenetére
Volt egy samaránk, 94-ben lett vásárolva újonnan, valami hasonló színű (sőt talán ugyan ilyen): [link] [link] (metál-lila, vagy metál padlizsán).
Forgalmiban, újkorától a következő volt bejegyezve a forgalmiba: "tompakék"
2001-ben adtuk el, természetesen volt közben igazoltatás, vizsgáztatás, stb. sőt "95 körül ellopták, egy hónapon belül meglett a lengyel-szlovák határnál, és ugye kapott új rendszámot/forgalmit, de a szín továbbra is: tompakék.
Csak úgy érdekességképpen a színekre.
-
-
#10726912
törölt tag
válasz
bitpork #11319 üzenetére
Furcsa, hogy mindenféle jószág fel lett sorolva, de patkányt senki nem emlegette...láttam 4-es golfot, aminek a motorteréből össze szedett (lerágott) egy halom madzagot...egy hónapra félre tette a tulaj a kocsit, aztán ment volna vele...mérgében kib.szta a zárt ablakon a kalapácsot.
-
-
-
-
-
Dare2Live
félisten
[link]
ujabb 10ftvel esik a benzin ára.btw ez most szerda reggeltől érvényes? 3hete tankoltam és ma reggel elkezdett villogni jobb lenne a szeda mint csütörtök.
-
NKH infó a karbon hatású matricához:
-nem lehet fényvisszaverő
-páros elemek vannak külön szabályozva (ajtók)
-ha kocsin keresztül megy, akkor a régi szabályozás szerint 5cm szélességet meghaladó csíkot be kell jegyeztetni. Az aktuális szabályozásban megszűnt az általam említett %-s meghatározás.
-amennyiben 5cm szélességet meghaladó, és az autó hosszán végigmenő ( nem oldalt hanem pölö motorház, tető, csomitartó) matrica kerül fel, akkor erősen javallt az NKH bázison vele megjelenni, ahol adnak egy tanúsítványt hogy nem fényvisszaverő meg ecet-mogyoró, amivel az okmányiroda bejegyezi a következőt: szín 1 : <alapszín>, szín 2: <matrica színe>, csíkos.Erősen javallt az NKH-s bázison egy egyeztetés a matricázás előtt. A fentiek csak a nem szolgáltató járművekre vonatkoznak ( tehát nem taxi, teherfuvaros miegymás)
-
Felhívtam az NKH-t...kicsit megzavarodtak a matricás kérdéstől
Kértek kis időt hogy utána nézzenek
-
-
ati012
őstag
válasz
Napfénysüti #11301 üzenetére
Mert neked nincs zsír csajozós verdád.
Ha lenne, te is hirdetnéd mindenhol, csak hogy lássák neked ilyened is van.
De el nem adnád, mert pöccös a kisjány.szerk.:
Napfénysüti: ezért nem hirdeted. Logikus -
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Xbox Series X|S
- Motoros topic
- Elden Ring
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P71 - i7-7820HQ I 64GB I 512SSD I FHD I Nvidia 6GB I W11 I Cam I Garancia
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- BESZÁMÍTÁS! Asus B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Bezámítás! Gigabyte G5 KC Gamer notebook - i5 10500H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN10
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest