Hirdetés
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Ma fejezi be karrierjét a Windows 7
- Apple asztali gépek
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Steam Deck
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz kacsaesokos #225419 üzenetére
Én tuti a RAV4et venném. Sokkal valószínűbb hogy nem lesz vele probléma.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz BigBlackDog #225307 üzenetére
Hát igen, ha az ember kipróbálja, akkor azonnal megérti miről van szó.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
-
Shadowbull
addikt
válasz hobizoli #225300 üzenetére
Tömeggyártók nem csinálnak RWD-t, csak elvétve, néhány rétegmodellben. És nem azért mert az FWD jobb, hanem azért mert sokkal olcsóbb gyártani.
Nyilván BEV témában más a leányzó fekvése, ott költségek szempontjából majdnem mindegy hova rakod a motort a hajtással együtt.
Hátsókerékhajtás manapság a prémium kategória kiváltsága, ott sem mindenhol.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz hobizoli #225289 üzenetére
A rally az egy külön műfaj, sajátos vezetési stílussal és tapadási viszonyokkal.
Az általad felhozott példák egyrészt kizárólag gyorsulásra vonatkoznak, másrészt ezek szánalmasan gyenge autók, tehát a súlypontáthelyeződési hatás előnyei minimálisak, mert amúgy sem forog ki a kerék, mert gyenge hozzá a motor.
4-500 lóerőnél már másképpen nézne ki a dolog.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz gyulank #225293 üzenetére
"Nagyon minimálisan emelkedhet meg egy kocsin"
Pont annyira hogy szignifikáns hatása legyen. De ezt simán utcán is meg lehet tapasztalni egy átlagautóban is. Ahogy az orrtolós témát is. Nyilván ha csak úgy közlekedsz, akkor tökmindegy, ezek a témák mindig határhelyzetben lépnek fel, oda meg jobb ha egy átlagember átlagautóval soha nem kerül.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz gyulank #225285 üzenetére
Attól sportos, hogy jobban emlékeztet a karaktere, a mozgása, a viselkedése egy versenyautóhoz.
Versenysportban nem véletlenül hátsókerékhajtás (RWD) van ott, ahol a szabályok engedik. Esetleg összkerékhajtás (4WD, AWD) , de az is RWD jellegűre hangolva, elsőkerékhajtás (FWD) ritka.
Az RWD a versenypályán hatékonyabb. Gondolom te is szoktad látni, amikor kigyorsításkor a fellépő erők miatt autó karosszériája hátrabillen, az eleje megemelkedik, a hátulja lesüllyed. Ilyenkor a súlypont a hátsó kerékhez lesz közelebb, jobban terheli azokat, ezért jobban tapadnak, később pörögnek túl, nagyobb teljesítményt lehet átvinni az útra, az autó jobban gyorsul. Kanyarban az RWD túlkormányozott jelleget mutat, azaz gázadásra be lehet fordítani az autót a kanyarba, nagyobb kanyarsebességet lehet elérni. Az első kerekeken viszont kisebb a terhelés, mert ott csak a kormányzást kell megoldani, a hajtás nem ott történik, ez szintén nagyobb tempót jelent a kanyarban.
Az FWD kanyarban alulkormányozott, tolja az orrát, lemegy az ívről, emiatt hamarabb el kell venni a gázt, kisebb a kanyarsebesség, és a kanyarból való kigyorsítást is később lehet elkezdeni.
Közúton nyilván ennek kevés jelentősége van, de aki szeret sportosan vezetni, az olyan autót keres, ami RWD jelleget mutat.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz gyulank #225280 üzenetére
Ezek nagyon alap dolgok. A KW az a motor maximális teljesítménye, lóerőben is meg szokták adni, de a (kilo)watt a szabvány. A Nm az a motor maximális forgatónyomatéka. De ezek nem jellemeznek teljesen egy motort, pláne azt nem hogy az adott autóban milyen lesz, ezek csak az első irányadó adatok.
Alapvetően minél nagyobb teljesítményű motor van az autóban, annál jobban gyorsul, és annál nagyobb a végsebesség.
A hátsókerékhajtás sportosabb vezetési élményt ad.
Dióhéjban ennyi, de ez azért sokkal komplexebb téma, meg aztán az is nagyon lényeges, hogy te mit szeretnél kapni, mit vársz el egy autótól.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Ádám16 #225262 üzenetére
A BYDről senki nem tud semmit Európában. Fogalmunk sincs mennyire megbízható autók, hol tudod szervizelni, mi történik garanciális probléma esetén, mi van akkor ha összetörik és meg kéne javítani, lehet sorolni.
Kínai autót venni jelenleg orosz rulett. És annyira nem jó ajánlat egyik sem, hogy megérje.[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Reggie0 #225125 üzenetére
"lenyeg az, hogy a varosban a belsoegesu beinditasa nelkul lehessen kozlekedni."
Ahogy egy benzines PHEV-el is, ebben semmi különbség a benzines és a dízel PHEV között.
Azon lehet vitatkozni hogy most azért nincs kínálatban mert nincs rá igazi kereslet, vagy azért nincs kereslet, mert nincs is kínálat.
Én azt az alapelvet tartom igaznak hogy a megfelelő kereslet mellé mindig kiépül a kínálat, legalábbis piacgazdaságban.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Reggie0 #225115 üzenetére
A dízel egy reménytelenül európai műfaj, ráadásul már önmagában is elég takarékos. Egy benzines PHEV is elmegy 5-600 kilométert autópályán, és azt is 5 perc megtankolni, mint a dízelt.
Nem véletlenül pár százalék csak a dízel PHEVek aránya a PHEV eladásokban Európában.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz lockdown90 #225058 üzenetére
Fogalmam sincs. Az ős Totalcar ilyen volt, talán 2002-2012 között. Aztán az is kezdett gyengülni, már az árnyéka volt önmagának, amikor pár éve Winklerék felmondtak.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz szebe #225056 üzenetére
Az ős TC-t nagyon szerettem, az elejétől fogva néztem a tévében, sőt a weboldalt is relatív korán, röviddel az indulás után elkezdtem olvasni.
Karotta akkoriban teljesen más volt, egy nyitott, érdeklődő csávó volt, aki nem adta ki magát szakértőnek, és nem osztotta az észt olyasmiről amiről fogalma sincs. Ez később jött, már a teslafansággal. A TC ugyan szubjektív műsor volt, de nyitottan, és nem demagóg elfogult módon.
Winklert a mai napig kedvelem, és nézem a motoros/autós videóit.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz OPiiPO #225053 üzenetére
Abszolút komolyan gondolom. Mi is Karotta végzettsége? Közgazdász?
Gyakorlatilag általános jellegű közhelyeken soha nem sikerült túljutnia, aztán amióta teslafan-dzsihádista lett belőle, azóta a legvadabb konteókat és nettó hazugságokat is boldogan terjeszti, ha hagyományos gyártókról van szó.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz zgospel #225045 üzenetére
Figyi, abszolút nem érdekel a linkvadászat. A cikkek 99,999%-át teljesen fogalmatlan emberek írják (lásd Zách Dani, Karotta, Bíró Balázs), ráadásul az egy hülye százat csinál alapon hivatkozzák is egymást szorgalmasan. Ebben a zajban baromi nehéz bármit is megtalálni aminek van valódi relevanciája, miközben a baromságok, a féligazságok, a konteók fénysebességgel terjednek.
A linkvadászat nem helyettesíti a gondolkodást. Mellesleg ha tényleg érted a témát, akkor az azzal kapcsolatos kérdéseket is meg tudod válaszolni.
A személyeskedéssel meg nálam nem sokra mész, kár a gőzért."Benzines autókban is van EGR több mint 20 éve"
Valóban. Nem is írtam mást.
"A motorozás kapcsán úgyszintén"
Mit írtam abba a topikba, ami ennyire megviselte a kis lelked? Mert igazából arról szoktam írni, merre jártam.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz dudika10 #225040 üzenetére
Ha rákeresnék, ugyanazt a hibás érvelést találnám, amit eddig itt olvastam, úgyhogy maradok inkább a saját kútfőnél.
"megjegyzem 6k rpm eseten"
Ami emissziós szempontból teljesen irreleváns, az akkori NEDC ciklusban soha nem pörgették a motor még csak a közelébe sem a 6000nek. Részterheléses prüttyögés volt az egész, nagyon korai felváltásokkal.
"felsorolom a tobbi faktort is"
Na, pont ilyenekre gondoltam, amikor komfort feature-t emlegettem.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz BigBlackDog #225037 üzenetére
Nem feltétlenül. Eleve a NOx probléma a direktbefecskendezéssel érkezett meg a benzinmotorok világába, másrészt nem kell feltétlenül külső EGR az előírások teljesítéséhez.
Az említett Opel motorok még nem közvetlen befecskendezésűek voltak.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz dudika10 #225033 üzenetére
Gondolkodjunk már együtt légyszi, mert ez egy érdekes téma. Az odáig oké, hogy normál üzemben a motorvezérlő nagyjából Lambda1-et akar tartani (kivéve amikor nem kell neki, tehát a mérési cikluson kívűl), de most nyilván a ciklusról beszélünk, mert emisszióról van szó. Amikor váltás van, és gázpedál nullára megy vissza, akkor az állításod az, hogy a már beszivott üzemanyagot akarja rendben elégetni a motor.
Na, nekem pont ezzel van bajom, mert én azt nem látom, honnan lenne ott üzemanyag. A 2000-es évek közepén már mindenki MPI motorokat épített, relatív modern és gyors injektorokkal. Amik gyakorlatilag századmásodpercek alatt képesek zárni, tehát onnan nem jön üzemanyag. Mit kell akkor elégetni? Ezekben a motorokban már igyekeztek az injektorokat olyan közel tenni a szívószelepekhez, amennyire csak tudták, abban a kis térben nem marad semennyi üzemanyag, mert azt az utolsó normál ütemben beszívta a motor. Jöhet még valamennyi a szívócsatorna falára lecsapódott üzemanyagmaradványokból, de az tényleg minimális, nemigen lehet meggyújtani sem.
Nem guglizni akarok, hanem meg akarom érteni.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz dudika10 #225002 üzenetére
Hmm, amikor elveszed a lábad a gázról, akkor azonnal megszűnik a befecskendezés, nem kell plusz levegő, mert nincs ami elégjen. Ha nem szűnik meg, és a motor szándékosan lassabban ejti a fordulatot, akkor ez inkább komfort feature, pl. rángatás csökkentés. (Vagy gyújtás nélkül tol üzemanyagot a hengerbe, hogy az a forró kipufogóba jutva durrogjon, de az meg hangulatjavító intézkedés) De ha összefutok egy szakemberrel a kávézóban, akkor majd megkérdezem.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz zgospel #224993 üzenetére
Nincs kizárva hogy rosszul tudom, de a váltás segítés és a fogyasztáscsökkentés pont olyan (komfort) funkció, mint amire utaltam korábban.
Másrészt azért azt megnézném hogy az említett motorok milyen emissziós normára voltak típusengedélyezve, és milyen volt a műszaki felépítés. Nem lehet hogy a régebbin még bowdenes gázpedál volt, az újabbakon meg már elektronikus?
Csak azért írom ezt, mert például egy E90 M3 ugyanebből az időszakből nem szenved ilyenektől (meg azóta egyik sem)[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bestbuy játékok
- Windows 11
- Gitáros topic
- AliExpress tapasztalatok
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Stellar Blade
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Kuponkunyeráló
- További aktív témák...
- Romet Rambler R9.3 MTB Vadi új, 0 perces, Garanciás!
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- -60% ÚJ Soflow SO X elektromos roller, BONTATLAN
- Irodai forgó szék - Kékeszöld Delight (Beliani) Eladó!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest