Hirdetés
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Ma fejezi be karrierjét a Windows 7
- Apple asztali gépek
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Steam Deck
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolnagy
őstag
válasz rbalint88 #226063 üzenetére
Voltunk már E Corsával is Horvátországban , de értem, amit írsz. Az A3 is szűkös csomagtartóban ilyenkor (beltérre nekünk az is tágas, 172 cm/70 kg-al én vagyok a legnagyobb...), ezért inkább kombikat nézek, Golf Variant, Leon ST. Octaviabol mondjuk a simának is elég nagy a csomagtartója.
-
zolnagy
őstag
válasz szőröscica #226061 üzenetére
A 10 km-t úgy kell érteni, hogy ennyire van a munkahely, tehát napi 20 km. De nyilván kipróbálnék egy ilyet, mert nem ismerem. A VAG konszern autókat igen.
Ha nem jön be, akkor marad az 1,5 TSI olyan autóval, amit épp találok jobb állapotban és jó áron. -
zolnagy
őstag
válasz molnarpeter #226055 üzenetére
Köszi, ezt így még nem számoltam át. Városban inkább 7 liter átlaggal számolnék, így akkor 2800 Ft 100 km-re a difi. Kb heti 5000 Ft spórolás, havi 20000, évi 240e. A kérdés, mennyivel fogyaszthat többet egy ilyen hibrid belsőégésű módban, ha városon kívül használom. Tehát ez mennyivel árnyalja a képet. Illetve mennyivel több az ára használtan ezeknek.
Ez nem feléd/felétek kérdés, magamnak adtam házi feladatot utánanézni Mindenesetre köszi az ötletet. -
zolnagy
őstag
Jövő tavasszal kéne autót vennem, de már most nézegetem. Max 5 millióm van rá, úgy hogy még ezen felül fél milliót rá tudok költeni, ha szükséges.
Találtam olyanokat eddig is, amit megvennék (persze megnézés után).
Alapvetően VAG konszern autókban gondolkodom (7-es Golf Variant, Leon (5F facelift) ST, Scala, Octavia 1,5 TSI motorral.
Évi 15000 km-t megyünk vele, ezért valami újabbat nézek, amit karbantartva évekig használok. Napi 10 km ingázásra vidéki városon belül (ha kijön a jó idő, akkor inkább bringára váltok). 4 fős család, kamasz lányaim cipelésére és lehet, hogy hamarosan ők is elkezdik a jogsit, így várhatóan önállóan vezetik majd a jövőben.
Van a családban egy 2011 Ibiza ST is, azt feleségem használja.
Ez az autó lenne a hosszútávokra is használt családi.Találtam Leon ST FR-t 90e km-el, azt gyorsan el is vitték.
Van Golf 180e km-el, de 1. tulajtól, követhető szervízzel 5 évesen. Ezt valószínű főleg pályán használhatták.
Octavia is jó, de valamiért nekem jobban tucatautó érzésem van vele kapcsolatban, olyan érzelemmentes autó. Scala ritkább és drágább is, mint az Octavia (!) használtan, vagy legalábbis nem olcsóbb.
Néztem még Fiat Tipot 1,4 T-jet motorral, de ott a fogyasztás majd 2 literrel több, mint a TSI-ben. Szívócsőbefecskendezéses, talán ezért. Persze ennek az előnyével is, hogy nem fog kokszosodni a szelepsor.
Jelenleg cégtől bérelt A3-t használok 1,5 TSI motorral. Tetszik ez a motor és megszoktam a VAG kezelőszerveket, sztem jól átgondolt, ellenben a Fiat nekem idegen, de persze biztos megszokható.Na a lényeg, hogy ha esetleg van más ajánlat, amit érdemes néznem, vagy meglátás a fentiekkel kapcsolatban, azt írjátok meg. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz dellfanboy #224950 üzenetére
Ha jól sejtem Skoda Superb EA888 LK2 motorral, de majd emvy nyilatkozik
-
zolnagy
őstag
válasz focvis #224528 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást. Még átgondolom (év végéig ráérek). Ha viszont fl ment az infotainmentre, akkor valószínű az lesz. Túl jó most ez az ajánlat és jövőre valószínűleg drágább lesz.
Ülésfűtést nem biztos, hogy kérek, mert csonagban lehet csak kérni (kormány és ülés) 185e felárért, annyit meg nem ér nekem. -
zolnagy
őstag
Max 5 millióig milyen 5 év körüli kombit vegyek?
évi 15e futás, 4 fős család
Ezeket nézem:
Seat Leon ST, Golf 7 Variant, ezeket 1,4 1,5 tsi motorokkal
Fiat Tipo 1,4 T-Jet
Kia Ceed SWDilemma, mert dolgozói kedvezménnyel most tudnék venni egy új Leon ST-t 8,2 millióért közepes Style felszereltséggel (persze hitelre, mert max 5 millióm van rá), de nem tetszik a mindent az érintőképernyőről vezérlés, ami a napi használat során megőrjítene (pl start/stop kikapcsolás is oda van eldugva)
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz szabonagyur #224124 üzenetére
Valószínű az lesz.
De amúgy milyen hülyeségek jöttek elő konkrétan egy 2 éves autón? -
zolnagy
őstag
válasz F-ECT$ #224113 üzenetére
Kiszámoltam Excelben. Az jött ki, hogy ha új autót veszek, akkor 10 év múlva lesznek egálban az addigi költségek (céges autó estén mindig ugyananni, míg sajátnál az első felében több a havi, utána kevesebb). Nyilván ekkor a céges autónál nincs semmim, a sajátnál meg van egy 10 éves autóm, tehát ennek az értékével jobb a saját.
Ez viszont annyi idő, hogy nem nagyon éri meg beruháznom új autóba (feltéve, hogy elég az éves 13e km és a csomagtér)
Más a helyzet egy használt autó esetén. Ha 4m -ig sikerülne egy jó állapotú 5-8 éves autót venni, akkor azzal jobban jönnék ki anyagilag.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz Tom1939 #224109 üzenetére
Igen, ezért dilemmázok én is.
@F-ECT$,
a listaárhoz értendő, kedvezmények nem vonhatók össze.
Exceleztem. A lényeg, hogy itt kell egy pár millió, hogy veszálljak. Majd a törlesztés idejére (pl 4 év) a havi költségek (törlesztő, biztosítások, téli gumi, kötelező szervíz arányos részei) többre jönnek ki, mint a céges havi. De mikor kifizetem, már jóval kevesebb lesz. De ugye akkor is ott a kezdő összeg, amit beletettem.
Na mindegy, agyalok még rajta.
Köszi mindenkinek az együtt gondolkodást.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz F-ECT$ #224104 üzenetére
Scala 20% az essence és selection felszerelésre (joyra nem vonatkozik), seat leon 24%. Ugyanaz a feltétel az eladásra, mintha az utcáról venném meg.
Többiek:
Brutto 100k kb. 71+éves cafeteria lemondása
Q3 kb 170 lenne ugyanerre a 13e futásra
Itt sajnos csak audikat lehet kérni. Ha lehetne, inkább egy golf variantot kérnék pl, annál jobb a csomagtér[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz bandus #224102 üzenetére
Hát ja. Az biztos, hogy nyűgtől, kockázattól mentes. Hosszú távon mondjuk drágább. Meg baromira vigyázni kell rá, mert a legkisebb sérülést is javíttatni kell, ami a porsche győrnél aranyáron megy. Igaz ebből 100e ft az önrész 1m-ig, de eddig minden évben fizetnem kellett egy javítást..
A 13e kicsit tudott szűkös kenni tavaly, meg a 380 l csomagtartó is szűkös volt nyaraláskor.
Ha nagyobb autó kéne, akkor meg csak az audi q3 van jóval drágábban.
Szóval ezért gondolkodom a sajátban. -
zolnagy
őstag
válasz zolnagy #218450 üzenetére
Lassan megint eltelik egy év és megint el kell döntenem, hogy megrendelem-e 1 évre a cégtől az Audi A3 1,5 tsit, vagy nézek sajátot.
Tehát a felállás 4 fős család, nem nagy növésű senki.
Jelenleg a céges autót 13e km éves max futásteljesítménnyel lehet bérelni, kb havi 100e- ért. Jövőre kicsit megemelik az árat, de mondjuk legyen 110e havi szinten. Ebben benne van a biztosítás, gumicsere, assistance, de tankolnom saját pénzből kell.
A 13e futásteljesítménybe éppen beférek. Lehet kérni 16e-el is, de az havi 23e-el több…
Van céges kedvezmény vw konszern autókra, ha újat szeretnék venni. Ezzel egy új skoda scala kb 8m lenne, és kb ennyi lenne egy új seat leon kombi is.
Vagy vehetek max 5m-ig használtat. Ez esetben vw golf variantot, seat leon stt, fiat tipo 1,4 tjetet néztem.
Dilemmázok, hogy maradjak-e a céges audinál további 1 évig, vagy fektessem be a pénzem egy újba, vagy használtba.
Ki mit tenne?
Használt autókra is szívesen veszek tippeket.
Köszi! -
zolnagy
őstag
válasz youckey1981 #220709 üzenetére
Jó a seat is, de engem pl megőrjítene a fizikai gombok hiánya (klíma, ülésfűtés… stb csak a tapipadról). A konszerntestvér scalaban pl szerencsére nem lépték meg ezt a baromságot.
Mindezt leszámítva a leon formára jobban tetszik, de hiába, ha használni meg utálnám. -
zolnagy
őstag
válasz sharp4 #218472 üzenetére
Köszi mindenkinek a hozzászólást. Üzemanyagkártya nincs hozzá, nekem kell tankolni. Ezen kívül semmi más nincs, mint a havi 70e Ft saját zsebből, meg az elmaradt netto cafeteria szép kártyát feltételezve, ami meg így kb havi 30-ra jön ki. Így jön össze a kb havi 100.
Én elvagyok az évi 13e km-el, de nyilván nem mindenkinek lenne ez pálya.
Szerintem mindent leírtatok, ami bennem is hol ide, hol oda billenti a mérleget.
Akár használt, akár új autót vennék, milliókat kéne beletolni, így meg semmivel tudok beszállni. Na még dilemmázom rajta. -
zolnagy
őstag
-
zolnagy
őstag
válasz szabonagyur #218456 üzenetére
Így van. Csak használom ennyiért. Nincs maradványérték, vagy ilyesmi. Fizetem egy évig, használom. Ha nem tetszik, nem fizetem tovább, de autóm sincs.
Mondjuk vonzó, hogy mindig új autó van és nem kell agódni, mi romlik el. Ha elromlik, meg kapok másikat. De valahogy luxusnak érzem, főleg ilyen kis futásteljesítményre, mint amit írtam. Igaz, a lízingben se engednek több futást, az is maximálva van évi 13e-ben. -
zolnagy
őstag
válasz Gombinyó #218453 üzenetére
Köszi, akkor esetleg Style, ami beleférhet.
A lízing nem kötelező, csak választható. Be kell áldozni a cafeteriat érte, meg havi fix összeget fizetni. Ez 1 évig tart, majd eldönthetem, hogy folytatom-e tovább. Ha igen, akkor új autót kapok (tehát minden évben újat). Ha nem akkor marad a cafeteria, amit költhetek szép kártyára, vagy amit választok.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
Köszi!
Az A3-ban is 1,5 TSI van és tetszik az a motor. Sajna nem opció a megvétel. Vissza kell adni és valahogy értékesítik (ez a dolgozók előtt nem ismert, milyen csatornán)
A Scala nekem is tetszett élőben is, de tartok tőle, hogy jövő áprilisban már nem lesz belőle a régi verzió, csak az újat fogják majd adni, ami tuti drágább lesz nem kevéssel.
A Scala most nagyon jó áron van még a konszernen belüli konkurensekhez képest is. -
zolnagy
őstag
Tippeket szeretnék tőletek, merre menjek? (jobbra vagy balra )
Na szóval van most egy a cégemtől lízingelt Audi A3, ami kb havi 100e-be van. Igaz nincs rá semmi más költség (biztosítás, adó, gumik, szervíz ...stb), ami egy saját autónál igen. Fél év múlva vissza kell adnom és dilemmázom, mi legyen.
1. maradjak ennél
2. vegyek hitelre egy új autót
3. vegyek egy jó 10-12 éves használtat (jó lenne, ha megállna 3 M-ból, de kicsivel több is belefér, ha annyival jobb)1. esetet ugye leírtam
2. esetben egy Skoda Scala kijött 1 hónapja 7,5 M-ra kedvezménnyel (1,5 TSI, Ambition pár extrával) Most nem lehet Scalat konfigurálni az oldalon, mert jön az új sztem. Nem tudom lehet-e még kapni jövőre a régit
3. esetben ami most tetszik az egy 8. vagy 9. gen Civic 1,8 Otto motorral, de meggyőzhető vagyok másról is. Itt viszont azt látom, hogy a használtpiacon is elég jól felmentek az árak az utóbbi 2-3 évben és nem igen akar visszamenni. (pl feleségem Ibizája most 1,5x annyiért megy használtan, mint 3 éve)Használat: átlagos futás lenne. Évi 10-13e km. Napi munkábajárás (~10 km a munkahely), de nem minden nap, ha jó az idő inkább bringázom.
Néha a családdal is mennénk ide-oda, hosszabb távra.
Nem vagyunk nagy növésűek, az A3-ba is vígan elfértünk csomagokkal is.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz bandus #206150 üzenetére
Igen, gondoltam, hogy hasonló miatt, de még akkor is túl sok a lehetőség a dátumokkal.
Engem igazából az érdekel, hogy egy tiszta adás vételnél, ami az enyém, mind a 4 ugyanaz a dátum-e? Aznap megkapom érte a pénzt, odaadom az autót és az okmányokat, akkor gondolom (remélem) igen, és pl. a "tulajdonjog hatályba lépése" a vevő tulajdonjogát jelenti, nem pedig az enyémet, amikor anno megvettem.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
Nem találtam külön autós adásvételi topikot, remélem ide elfér.
Szóval segítsetek, mert a letöltött adásvételi mintákban 4 dátum is szerepel, ami már megkever, hogy minek ennyi.
Szóval ezek vannak:
- Az okmányok átadása- átvétele:
- A tulajdonjog hatálybalépésének napja:
- A jármű a vevő birtokába kerül:
- Az adásvételi szerződés kelte:Jól érzem, hogy amikor megkötjük a szerződést és megkapom a vételárat, akkor mind a négy dátum az aznapi lesz? Egyáltalán minek ennyi?
-
zolnagy
őstag
-
zolnagy
őstag
válasz kisza25 #174131 üzenetére
[link]
Jó kis motor, nem egy gyorsulásbajnok, de jó nyomatékos, rugalmas. Meg sem érzi, hogy 1 vagy 4 személy ül benne, és a Visegrádi meredek emelkedőkön is lazán ment fel. Cserébe a fogyasztás az nem Suzukis, de valamit valamiért. Elméletileg a régi 140 lovas 1.4 T szoftveresen visszafolytott változata. Ez abból is látszik, hogy a teljesítménygörbe 3500 felett lelapul... -
zolnagy
őstag
válasz prősti #172070 üzenetére
Hát ezen a videon pörgeti rendesen a motort, hogy menjen (145-nél vált 5-be) A tesztvezetésnél én ilyet nem csináltam, meg szeretek nyomatékból vezetni. Ennél a motornál ilyet nem éreztem sajna. Ha a cliohoz normálisabb motor lenne, biztos azt vettem volna, mert jobban tetszik formára. Továbbra is az a véleményem, hogy ki kell próbálni személyesen. Ha nem is mész pályára, meg lesznek a benyomásaid az autóról.
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz prősti #172038 üzenetére
Szerintem menj el a kereskedésekbe és próbálj ki minél többet, úgyis akkor látod meg, hogy neked melyik felel meg. Ne a tesztek alapján dönts, senki nem tudja, neked mik a szempontjaid. A másik dolog, hogy egyes márkák elég magas kedvezményt adnak a listaárból, ill adnak egyedi ajánlatot a helyszínen (jellemzően nem a japán márkák). Nézd meg a szervízdíjakat is.
Nekem Audi A3 1.0 TSI 115 le után (céges bérautó volt) nincs hiányérzetem a Corsa 1,4 turbo 100 le-vel (pályán sem). Ugyanez a clio 0,9 tce-ről nem volt elmondható (nekem gyengusz volt). De persze ez szubjektív vélemény, külsőre a clio tetszik most is, de a próbaút után tudtam, hogy nem kell. -
zolnagy
őstag
Van valakinek arról infója, hogy az opel mostani 1,4 Turbo 100 le motorjának van-e valami köze a fiat 1,4 tjethez? Ha igen, mennyiben?
-
zolnagy
őstag
válasz BigBlackDog #171614 üzenetére
Nekem 2 hete van meg a corsa. Az üléshelyzete valóban szokatlan, de nekem nem volt kényelmetlen egy 150 km távon sem. A rádió hangzása tényleg jó (sokkal jobb, mint a swifté), meg a. carplay is jól müxik. Én az 1,4T 100 Le motorral vettem. Ehhez 6 fokozatú váltó jár, aminek kissé hosszúak a fokozatai, de ez is megszokható. Cserébe pályán 3000 alatt. van a fordulat 130-nál. A futóműve nekem jobban bejön, mint a swifté. A kormány legalsó állásban van, így éppen jó. Az ülést teljesen leengedve is magas az üléspozíció, de ez is megszokás kérdése. Összességében elégedett vagyok vele. Amitől fázok, az itt említett nyúló vezérműlánc. Remélem ez itt már javítva lett.
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz máyköl #171529 üzenetére
Én is. Nekem meg a Clio volt csalódás. Főleg a motorja, többet vártam tőle, nem éreztem benne a 90 lót, meg a turbót sem.
@Xero,
Városi szaladgálósnak amúgy is inkább egy 1,4 szívóbenzines Corsát vennék. Tavaly év végén még elég nagy akciók voltak. Akkor (ha jó helyen nézted) 3,6 m-ból lehetett venni egy 1,4 szívó Enjoy felszereltséget, gyakorlatilag minden általad kért extrával: ülés, kormányfűtés, szélvédőfűtés, digitklíma, 7" érintőkijelző telefontükrözéssel ...stbPersze ki kell próbálni, mert látod, ami az egyiknek bejön, az a másiknak nem. Akkor meg már olyat vezessen évekig, ami tetszik is neki.
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz kisza25 #169732 üzenetére
Pl amik [itt] vannak. 3,8-ig vannak full felszerelt Corsák (elektromos klíma, ülés-kormány-szélvédőfűtés, teljesértékű pótkerék, metálfény, led nappali világítás, ködlámpa, telefontükrözéses érintőkijelző 6 hangszóróval, bőrkormány távirányítókkal, 4 irányba állítható kormány, tolatóradar, tolatókamera...stb a teljesség igénye nélkül)
-
zolnagy
őstag
válasz rbalint88 #169714 üzenetére
Na igen, kb én is erre jutottam
Nem az elsődleges családi lenne, de néha mennék vele gyerekekkel hosszabb távot is, többnyire város ~10km távok. Nekem is a swift teszik, ha az élvezet az első, de a corsa, ha a racionalitás. A Swiftnél az egy nagy minusz, hogy nincs pótkerék. Meg más márkánál is találkoztam ilyennel. Nem is értem, ilyenen spórolni.. A defektjavató egy kalap...@tboldi + Napfénysüti, valóban könnyebb. Most ránéztem én is ncap-ra, valóban, ennek ellnére kb ugyanaz lett az eredmény. Ez a kis súly egyrészt előny --> kisebb fogyasztás, másrészt hátrány --> pattogósabb rugózás, és 4-5 személlyel már nagyon megül az autó.
-
zolnagy
őstag
Ha új autó, szerintetek swift 1,2 vagy opel corsa 1,4 90.
Az opel eddig nem jött képbe, de most készletkisöprés van év végén. Kb gl+ áron lehet venni egy full felszerelt corsát ezzel a motorral. Érdekelne a későbbi fenntartási költség, ha valakinek van tapasztalata. -
zolnagy
őstag
válasz tboy93 #169250 üzenetére
Ezt értem, meg nem is közvetlen befecskendezős, tehát kokszosodás se fogja jellemezni várhatóan. De mégis csak 900 ccm. Ezeket a pici alkatrészeket viszonylag nagy erő terheli, ezért szvsz jóval hamarabb elfáradnak.
Na mindegy, pénteken megyek tesztvezetésre a clioval, aztán eldöntöm.
Ha a clio lesz, akkor a grandtourt veszem és akkor lesz 2 családinak is használható egy 7 éves ibiza st mellett (és valószínű a clioval megyünk majd hosszabb távra, de napi munkabajárásra is használom majd kb 10 km távra). Ha a swift marad, akkor nem az lesz a családi, hanem még évekig az ibiza st, aztán később talán lecserélem. -
zolnagy
őstag
válasz Gombinyó #169240 üzenetére
+t1,
köszi a választ. Én is eszem szerint a Swiftre hajlok. Az biztos, hogy Renaultnál most nagy akciók vannak, ráadásul jövő héten Black Friday lesz ott is, és még ezen felül is adnak kedvezményt. Jó áron van az biztos, de szerintem hosszú távon megbánnám. Igazából a Swift is egész jól néz ki, főleg a lángvörös színben.
-
zolnagy
őstag
Swift vagy Clio újonnan?
Főleg városi használatra hosszú távra (10+ év), nem családi autónak (bár a Clio Grandtour talán annak is elmenne)
Bár a Clio drágább, de most olyan akciók vannak ott, hogy 4 év törlesztésre kb egy áron lenne a kettő.
A Clio komolyabb gépnek tűnik (meg nekem nagyon bejön formára), de a 0,9 TCE motortól fázok hosszú távra.
Az eszem azt mondja Swift, a szívem Clio. Szerintetek? -
zolnagy
őstag
válasz vzsryl #169029 üzenetére
Ma körbenéztünk asszonnyal az autók között.
Képben volt kis ideig a Kia Venga, amíg meg nem néztük élőben..Megnéztük a Fiatot, ott az volt a legnagyobb baja, hogy a hátsó index neki nem tetszik
Magyarázhattam én, hogy milyen a hely belül, mivel van felszerelve, mekkora a csomagtér, ingyen szervíz ...stb, de nem, az index, meg az eleje nem tetszik neki, meg szerinte alacsonyan van...nőkAz scross viszont tetszett neki, úgyhogy eldőlni látszik a dolog.
Ellenben az első kötelező szervízre nekem 50e-t mondtak itt Győrben, amit sokallok, amennyiben csak egy olajcseréről van szó (és első szervíznél nem hiszem, hogy sokkal többről) -
zolnagy
őstag
válasz vzsryl #169022 üzenetére
Köszönöm és a többieknek is.
Megfogadom a tanácsod, tesztvezetem őket, ha lehet.
BigBlackDog, köszi, ezt nem tudtam, hogy itt nincs EGR, azt hittem ez alap mindenhol.
focvis, először marha rondának tartottam, de mostanra már nem zavar.
rbalint88, a led fényszóró az valóban nagy királyság állítólagÚgy látom, itt a Suzuki felé hajlik mindenki.
Pedig nagyon szép autó az a Tipo, de a racionalitás ezek szerint mást mond.
Mindegy, kipróbálom őket. -
zolnagy
őstag
Ki melyiket venné családi autónak (2 gyerek + feleség) hosszú távra (több, mint 10 év)?
Suzuki Scross 1,4 GL+ 4,82m
Fiat Tipo 5 ajtós 1,4 Tjet, easy+ 4,79mA Tipo külsőre/belsőre jobban tetszik és most 5év vagy 75e km-ig ingyen kötelező szervíz is jár hozzá.
A Suzuki megbízhatóbbnak tűnik, de lehet ez csak rossz beidegződés.
A Suzuki kevesebbet eszik, mivel közvetlen befecskendezéses, cserébe fennálhat a kokszosodás később.
Az 1,4 Tjet többet eszik, mivel szívócső befecskendezéses.
Milyen motor ez a Tjet? A népítéletben vki lehúuza, mert sokat eszik és 30e km-ként gyertyát kell benne cserélni. -
zolnagy
őstag
Kia Venga. Ki mit tud róla?
Most 4,45 M-ért adják szinte fullos felszereltséggel.
Eredetileg kisautót akartam munkába járni (később cseréltem volna csak le a mostani Ibiza ST családit), de ez megfelel családinak is (nem vagyunk magasak), az Ibiza meg megmaradna munkábajárósnak (meg a Venga is, mert 2 autó kell napi szinten) -
zolnagy
őstag
válasz Szajo #168665 üzenetére
Én is pont ma néztem euro ncapot
Ue, hogy a sofőr és az utasok biztonsága kb ott van, mint a 300 kg-al nehezebb opel corsáé.
Nekem is elsősorban munkába járós lenne hosszú távra. De én sajnálok kiadni annyit a glx-ért, de még a GL+-ért is. Talán a GL+ megérné, ha lehetne kérni azt is a 15" kerékkel a ballonosabb gumikkal. Szerintem tök felesleges rá a 16" 55 peres gumikkal. Amúgy is pattogós a rugózása, a ballonosabb gumi legalább kicsit elnyelne belőle. -
zolnagy
őstag
válasz Szajo #168452 üzenetére
Nekem kevesebb futásra kell ugynilyen kategória.
Én is néztem több mindent, de mindig a swifthez jutok vissza, ha racionálisan gondolkodom.
Persze a Swift nem egy nagy durranás. Az ajtók papírból vannak, a beltér is kicsit gagyi nekem (az ülése mondjuk az pont jó, meg a kormány fogása is tetszik). A futóműve kicsit pattog az úthibákon. Hozzá képest egy fabia olyan, mintha egy kategóriával magasabb autót vezetnék.
De ha ezeken túlteszem magam, akkor racionálisan a swift marad mégis és még ez menni is tud a kis szívó motorral. Ahogy írod a fordnál az 1,1 85le szívó valószínű lomha lenne a nagyobb kasztnihoz (nekem azt 3,7 m-ra hozták ki trend technology felszereltséggel). És ha már veszek egy új autót, legyen benne valami élvezet is néha.
A turbós kismotorokat sztem marha jó vezetni, próbáltam többet, de a városi rövidtávok előbb utóbb szétgyilkolják a motort sztem.tegnap olvastam egyik tesztben 3500-t írtak a swiftnél 130-as sebességnél
Ha te hosszabb távon is használod, akkor nálad talán nem kizárt a turbomotor sem, csak arra figyelj hogy pálya után ne állítsd le egyből, hogy le tudjon hűlni a turbo.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz Gombinyó #168446 üzenetére
Na akkor ez is kilőve. A weblapjukon persze választható az 1,2 szívó is. Nem ez az első márka, ahol a weblapon szereplő infó elavult. Nem értem miért nem frissítik... A fiatnál is a weblapon ott a punto, a valóságban nem rendelhető. A fordnál is volt vmi, ami már nem volt..
-
zolnagy
őstag
válasz LuckyL #168444 üzenetére
Most néztem, a renault cliora van 0% thm, 4 éves törlesztésre.
Ez jó ajánlat. Csakhát ott is vagy kisturbós motor van, vagy a 1t fölötti kasztnihoz gyenge 1,2 16v szívó.
90% városba nem szívesen vennék turbomotort. Ha meg szívó, a suzuki megy is vele, itt a renaultnál kétségeim vannak. -
zolnagy
őstag
válasz LuckyL #168398 üzenetére
A változót értem, olyat én sem vennék fel. A 7-8%-al mi a baj? Ahogy fentebb levezettem, annyiba lesz. Sztem vállalható.
Amúgy a Suzukinál lehet választani, hogy fix vagy változó legyen. A fix a ~7% és itt direkt rákérdeztem, a futamidő végéig nem változik a kamat. A változó kamata kisebb jelenéeg, de olyan nem kell.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
Ez lenne a legjobb. De vajon erre lehet-e hitelt felvenni? Mert most jelenleg egy 1-2 éves autó árát se fizetném ki szívesen.
@freeknigt, azért ennyire nem egyszerű. Mindkét autó kell minden nap. Egyiket én, másikat a feleségem használja napi szinten. Ő a gyerekekekt viszi vele gyakran (meg munkába is azzal megy), nekem viszont feltétlen szükséges, mert a munkahelyemre nincs buszjárat. Tehát egy megbízható autó kell. Ha lerohad, akkor bringázhatok (jó időben mondjuk jó), vagy gyalogolhatok az úton 1km-t (mert itt az ipari parkban járda sincs és a busz csak 1km.re áll meg a munkahelyemtől.
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
Egyetértek. Nem feltétlen akarok én sem újat, de most 1m van rá, több nem nagyon.
A törlesztést azért nem jól számoltad. A Suzuki pl 3310000 Ft (metálfénnyel GL felszereltség). Ha 1m befizetéssel 5 évig törlesztek, akkor ~430e Ft-t fizetek pluszban kamatra (a jelenlegi ~7% THM-el), tehát 3,7-3,8 lesz a vége. 5 év alatt a pénz is romlik, tehát reálértéken még kevesebb a különbség.
5 éves swiftek a hahun amúgy most 2m felett mennek. -
zolnagy
őstag
válasz rbalint88 #168377 üzenetére
Köszi, ez most ~3,5m. Igaz az 1,4 95 Le motorral, amivel elég lomha a vélemények szerint. Ha családi autó kéne, ez tényleg nagyon jó áron van, de nekem most csak városi kiskocsi kell. Abból meg több élményt ad a swift sztem. Legyen egy kis öröm is, ha mindennap használom
@8th
igazad lehet. De valahogy nincs bizodalmam a használt autókban. Mindig arra gondolok, hogy minek adja el? Meg a hahun 99% kereskedő hirdetése. Nekem hosszú távra kell, nincs kedvem 5 év múlva újra lecserélni. Azért nyitott szemmel járok, hátha feltűnik egy jó vétel. Nem most kell egyből, hanem jövő április-májustól, addig van idő. Én is szívó benzinesre gondoltam.@zoo8800
Na tessék egy másik vélemyény
Amúgy de, kisalföld és 90% város.
Most is egy turbós autót bérelek a cégemtől, de jövőre vissza kell adni és kell helyette vmi munkábajáros, gyerekcipelős városi. Nem szoktam gyakran váltani a dolgaim, lehet 20 évig is nálam lesz az autó.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
-
zolnagy
őstag
Elsősorban városba keresek egy kisautót, második autónak. Munkába járni, gyerekeket elvinni ide-oda.
Egy jó értelemben igénytelen autó kellene hosszú távra.
Néztem a használtakat, de mindig oda lyukadok ki, hogy egy újnál nem kell egyszerre sokat befizetni, aztán törleszteném inkább (meg a használt mindig zsákbamacska)Szóval új Suzuki Swift. Megérné a GL+, de a 185/55R16 guminál ideálisabb az úthibákra a GL 175/65R15 gumija (van pár sz@r út mifelénk). Jól gondolom? Nekem a GL felszereltsége bőven elég a fenti célra (használtból se kapnék ennél nagyobb felszereltséget) Ez a legkedvezőbb 3,3m
Vagy néztem a Mazda2-t. Ez még szimpatikus a szívó motorja miatt. Persze itt csak a G75 jönne max szóba, a többi drága.
Vagy az új VW Polot most megkapnám kedvezménnyel 1,0 TSI 95Le motorral 4,2 m-ért. Ez már nagyobb, jobban egybenlévő autó, de a fenti célra félek a TSI kokszosodástól hosszú távon, meg úgy egyébként is kényesebb motornak gondolom.
Seat Ibiza 4,1 lenne ue a motorral, de akkor inkább a VW.
Néztem Citroen C3-t, de a megfizethető az 1,2 Puretech 82le motorrel lenne, az meg nem kell.
Ford Fiesta se rossz, de ott a legdrágább a lízing, így a törlesztő is.Mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz rbalint88 #152075 üzenetére
Én is arra felé hajlok, főleg, hogy vezettem a Swiftet. Jó.jó, de nem az igazi.
Hétfőn megyek a Fabia tesztvezetésre. Majd meglátom.
Most találtam még egy lehetőséget, egy Fiat Puntot: [link]. Ez is jó áron van. Kérdés, hogy milyenek ezek a Fiatok, mert őket nem ismerem. -
zolnagy
őstag
Már írtam, hogy új főleg városi használatra szánt kisautót vennék.
Leszűkítettem a kört 2 típusra:
- Suzuki Swift GL felszereltséggel 3,2 m lenne
- Skoda Fabia Ambition (munkahelyi akcióval) szintén 3,2 m lenneBeleülve a Fabia minőségibb benyomást kelt, masszívabb az egész autó.
A Swiftnek viszont problémamentesebbnek tűnik az 1,2 szívómotorja, mint a Fabia 1,0 TSI motorja.A Swiftet ma próbáltam. Kicsit mintha kemény lenne a rugózása, ezért gondoltam az alapváltozatot a ballonosabb gumikkal.
A Fabiaban csak ültem, jövő héten próbálom. Ha lenne a régi 1,4 16v motorral, akkor őt venném.Mit gondoltok? Ki melyiket venné és miért?
-
zolnagy
őstag
válasz alázógyík #151873 üzenetére
Köszi a tippet.
Azt már eldöntöttem, hogy szívó benzinest veszek, mert túlnyomőrészt városban lesz használva, ezért eddig a Suzuki maradt a tarsolyban.
Ez az i20 kb a Kia Rio így első blikkre. De míg annak az 1,25-ös motorjáról azt olvasom mindenhol, hogy elég lustácska, ennél ha nem is sportos, de korrekten viszi az autót a tulajok véleménye szerint.
A Suzuki ezeknél kisebb, könnyebb autó. Dinamikusabb és kisebb a fogyasztása.
Ezekben cserébe több a hely.
Egyenlőre ezt látom. Ki kéne próbálni mindegyiket. -
-
zolnagy
őstag
Új városi kisautót szeretnék.
Elsősorban napi munkábajárásra lenne használva. A csomagtér nem számít. Ami igen, hogy bírja a napi viszonylag kis távokat, ezért (na meg a tetemes felár miatt) benzineset szeretnék.Két autón gondolkodom.
Az egyik egy Skoda Fabia, amit most akcióban elég jó áron megkapnék.
Egy Ambition modell 1,0 TSI motorral kerülne így annyiba, mint az új Suzuki Swift.Direkt írtam a Suzukit, mert az a másik, ami tetszik.
A Skoda mégis számomra masszívabb autó benyomását kelti, de az új hülye divat szerinti kisköbcentis háromhengeres turbós motorjáról nem bírom elképzelni, hogy olyan tartós lenne, mint a Suzuki 1,2 négyhengeres szívómotorja, ami az általam olvasott tesztek alapján nagyon takarékos is.Jól gondolom, hogy városba kis távolságokra nem ideális egy turbós motor?
Vagy van még ezeken kívül szerintetek jó alternatíva az újak között?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Stellar Blade
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Kuponkunyeráló
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Torrent meghívó kunyeráló
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest