- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
máyköl
veterán
válasz elistvan #136631 üzenetére
Ennyiért tudsz venni egy elég jól szerelt (klíma, el.ablak, Airbag) Fabiát már, mindenképp az 1.4Mpi láncos motorral szabad csak venni. 1.2 -es szíjas motor borzasztó lomha, és úgy tudom nem is a megbízhatóságáról híres.
A IV -es Polo már határeset ekkora keretből, kb. ilyen áron mozognak a megkíméltebb darabok, de akkor az első szervizelésre, átírásra nem marad pénz.
A Seat vonalon én ennyiért nem nézelődnék, Leonoknak kinyomták a boyracerek a belüket, Ibiza meg borzasztó lomha. -
#16514048
törölt tag
válasz elistvan #139020 üzenetére
Akkor más szakma után kéne néznie, autószerelőtől kicsit erős a 3F szabály.
Bővebben: nincs olyan, hogy minden francia rossz, vagy minden japán/német jó. Még egy márkán belül sem szabad általánosítani, sőt, egy adott modell is lehet teljesen jó, vagy betegágy motorváltozattól, évjárattól, stb függően.
Az 1.6-os mk1 Focus például pont az egyik legjobban ajánlott autó ebben a kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz elistvan #145938 üzenetére
Szerintem amit minden autón is kell cserélni; pl. motorolaj, olajszűrő, fékbetét, féktárcsa, légszűrő, pollenszűrő, izzók, szervofolyadék (ha van), fékfolyadék. A motor láncos, ha jól tudom. Különösebb típushibáról nem tudok, viszont, ha jól emlékszem, volt pár visszahívás. A Hondás topikban találsz még infót ezzel kapcsolatban.
-
válasz elistvan #148950 üzenetére
Osztály társamnak ilyen van csak 1.4-ben. Meglepően jól viszi a kasznit. Maga az autó négy fő részére elég,
De az ülések borzasztóan rosszak, nagyon kemények, kialakítása sem az igazi, és minimális oldal támasza van. 40-km után leszakad az ember háta, nem érzi jól magát benne az ember.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Kickass
őstag
válasz elistvan #148959 üzenetére
Édesapámnak van ilyen fóbiája, újonnan vette, voltam vele Horvátországban és Balcsin is kényszerből (épp nem volt saját vagy szerelőnél volt), a nemrég eladott G Astrám egy mennyország volt ehhez képest (azért ez sokat elmond ). Persze kérdés pl. milyen magas vagy. Középkonzol sarka nyomta a térdem, a bokám is kikészült a gáztartásban mivel nem tudtam eléggé hátratolni az ülést (190centi vagyok).
Ülj bele állítsd be magadra, próbáld ki. Akár más autókat is és hasonlítsd össze. Igénytelen jószág, cserébe tényleg nagyon fapad.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz elistvan #148959 üzenetére
Piaci áron lehet, hogy kb. reális, de amit tud az autó, én biztosan nem adnék érte ennyit.
Városban rövid távokon ok lehet. Astra biztosan jobb, és a fiesta is.
Ha esetleg 800-ért el tudod hozni úgy még jó, bár ennyit úgy sem engednek majd...Az embereknek fáj az igazság!
-
#94529552
törölt tag
válasz elistvan #148959 üzenetére
Voltam ilyennel Horvátország déli részéig, végigvezetve semmi gondom nem volt az ülésével, szerintem teljesen jó, van tartása is. Aztán a kisebb 1.2-es fapados Eco kivitellel voltunk 5-en Erdélyi túrán, és még el is fértünk. Na abban tényleg semmi extra nincs. Akinek kényelmetlen az menjen luxus autóbusszal. Amit nézel, az egy Ambiente, klímával, és elég jól felszerelt modell az alaphoz képest, és az ülései is jobbak annál.
-
HF77
senior tag
válasz elistvan #149409 üzenetére
jól van na....nem bírtam kihagyni! ne haragudj!
egyébként amit kérdeztél, azzal feladtad a leckét a hozzáértőknek...
én pl a mi opel corsánban nem igen férek el hátul, viszont múltkor beültem egy w poloba hátra, simán elfértem, pedig ránézésre semmivel sem nagyobb!!
xiaomi, tcl...csakis eredeti kínait
-
Qru
MODERÁTOR
válasz elistvan #150545 üzenetére
Igazából évi 1 olajcsere van és a tervszerű karbantartás (pl a 8 gyertya cseréje 40k km után) plusz a kopók (most kell majd fékbetétet cserélnem elöl pl). Még nem költöttem rá ezen kívül az elmúlt 10 év alatt.
Ja de kapott egy szett új pacskert (de az is kopó).Szóval nem egy bug halmaz, azért is tartja ilyen jól az árát.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
diegho
nagyúr
válasz elistvan #151143 üzenetére
Ki mond rosszat róluk? Én pont amiatt vettem Meriva-t, mert a szerviz tulajdonos cimborám azt mondta, hogy nyugodtan vehetem, megvettem a hahu legolcsóbb digit klímás 1.6-os példányát 2 éve (a hirhedt Z16XE olajevős motorral). Kicseréltettem mindent az elején, amit illik: olajak, szűrők, szíjak, görgők, vízpumpa. Azóta kapott egy első váltótartó bakot, kétszer termosztátot (az első pár hónap után nyitva maradt) két EGR szelepet (az első 1 év után meghalt - Delphi volt, utánaolvasva hülye voltam, hogy azt vettem). Egy másik barátom szülinapomra meglepett egy láda első futómű alkatrésszel, mert ha már ki akarom cserélni a kormányösszekötőt és szétszedetem, akkor cseréltessek ki mindent, minden alkatrész simán maradhatott volna bent a jobb kormányösszekötő kivételével. Kapott két toronycsapágyat és szilenteket is (a jobb szilent néha koppant), ha már szétszedtük kapott két első gátlót (tökéletesek voltak a gyáriak, de ha adták elfogadtam..) A télen kapott egy lambda szondát, bár elvileg nem ez volt a hiba, hanem az EGR szelep, mint később kiderült. Igazából én nem tudnám azt mondani, hogy problémás. Ha tényleg csak azt cserélem ki, amit kell, akkor nem sok dolog került volna bele, de így, hogy adták a cuccokat nem szórakoztam, amit éppen szétszedtek annak a környékéről mindenből kapott újat. Szerintem nem problémás a konstrukció. Az enyém esztétikailag nincs a topon, vannak karcok, kőfelverődések, 3 elem volt fújva (250 körüli értékre) komoly sérülés nyoma nincs, van benne 156k km, de teljesen masszív szerkezet. Ami egyedül hátrány, hogy baromi nehéz 1300kg, így nem lehet vele fogyasztási rekordokat dönteni, nálam klíma nélkül 6.2 körül van, klímával 6.7 körül eszik. Ősszel valószínűleg cserélni fogom, mert jövő héttől rengeteget megyek és kell a 4l alatti fogyasztás tartósan, így jön helyette egy Fusion 1.4 TDCi majd.
-
diegho
nagyúr
válasz elistvan #151182 üzenetére
Görgess le a Skoda 1.2-ig nem tudom ugyanaz a motor vagy sem 2007-ben volt váltás. Mondjuk nem is értem a Fabia - Meriva viszonyítást. A Fabia sokkal kisebb autó, értsd annyival kisebb, hogy legalább 1 kategóriával.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz elistvan #151184 üzenetére
Nem tudom ez melyik motor, sose néztem ilyen Fabia-t (valahol 2007 körül volt váltás) egyszer ültem benne az anyós ülésen - mert a vezető ülésbe nem fértem be - és ennyi volt a közös történetünk.
Vegyetek Fiesta-t 1.4 TDCi-vel, az baromi keveset eszik, megbízható, olcsón fenntartható teljesen jó kisautó. PSA konszert 1.4 HDI motorja van benne, minden bokorban van hozzá alkatrész, kb minden szerelő ért hozzá, nincs kettőstömegű, se részecskeszűrő, van rajta egy csiga és kész. Van a családban és bár hihetetlen, de 3.5 literrel járnak vele.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz elistvan #151182 üzenetére
Piaci ára lehet reális, de maga az autó nem ér ennyit.
Ez sokkal jobb.: volkswagen_golf_iv_1.6_comfortline_140.000km_gyari_allapotHa néha használod, akkor pont, hogy nem mindegy mennyit eszik
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
-
diegho
nagyúr
válasz elistvan #151926 üzenetére
Nem történhet olyan, hogy Fabia-t válasszak, szerintem sokan vannak ezzel még így, ezért ez a kérdés elég érdekes válaszokat hozhat.
@bitpork én évek óta használom az oldalt és pillanatok alatt megtalálok mindent rajta, alkatrészekre pedig unix-nál ránézek a szokásos, vezérlés, gátlók, fékek, kuplung stb-re.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz elistvan #151926 üzenetére
Ez több mindentől függ (ár, felszereltség, motorizáltság, állapot) de az biztos, hogy gyártótól és modelltől függetlenül egy autóval mindig az modellciklusuk végén gyártott példányokkal van a legkevesebb probléma, pont ezért én hajlanék az első generációs Fabia felé.
-
Victoryus94
őstag
válasz elistvan #152108 üzenetére
Köszi szépen!
Család a következő 2-3 éveben még nincs tervben... később pedig a fene tudja mi lesz.
(jelenleg informatikai dolgokat szállítanék leginkább: PC, szerver, hardverek stb - de csak 1-1 darabot, elfér akármelyik autóban)
Honda Jazz tűnt a legszimpatikusabbnak, bár összességében a legdrágább is talán.178cm magas vagyok, és vékony.
A felfüggesztéses tippet köszönöm.
A Liana valóban ronda (bár a sedan tűrhető külsejű).Szóba jöhet más is, de így a Honda-Toyota tűnik a legesélyesebbnek.
Utóbbiból viszont amik facelift utániak, és jobb állapotúak, már kicsit drágállom.
Illetve az Ignist (majd Lianat) mint "vészmegoldást" néztem... ha jönne velem egy szebb példány valahol (jobban kijönnék pénzügyileg)[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz elistvan #152186 üzenetére
Idézem: 1.2 HTP:
- nyúló vezérlánc - a gyenge anyaga és a gyenge hidraulikus láncfeszítő miatt, beégett szelepek a katalizátor közelsége miatt, túlzott karbon képződés szintén a közeli katalizátor miatt, alultervezett kenési kör.
Egyszerűbb nem megvenni, mint vezérlést cseréltetni, a Jazz drágább gyertyacseréjével egyszerűbb lenne az élet[ Szerkesztve ]
-
#94529552
törölt tag
válasz elistvan #152186 üzenetére
Már csak a klíma miatt se ártana nem a kisebb motorral venni, szerintem. Sajnos a nepperektől mindig lehet valami átverésre számítani. A vezérlésnél az újabbak már a módosított verzióval jönnek ki, de nem tudom ez mikortól van[link]. De az is lehet, hogy a 80K+t futott egyik-másik példánynál már ki cserélték az erősített verzióra[link], rá kell kérdezni, bár a nepper nem biztos, hogy tud rá válaszolni. Ezeket általában csak akkor cserélik, ha átugrik, és megváltozik a motor járása., vagy esetleg nem indul be, mivel nem volt km szerinti előírás rá. Amit néztél a drágábbik autó elég drága, mert én találtam egy fiatalabbat olcsóbban[link], és így messziről nem néz ki rosszul, és elvileg magánszemély. ESP-ről itt olvashatsz leírást.