Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Otthoni időjárás-állomás
- ZIDOO médialejátszók
- TCL LCD és LED TV-k
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Monitor hiba topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Akciókamerák
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laraxior
titán
De nekem szervizbe kell mennem vele
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
dízelracer #5457 üzenetére
F Astrával nincs tapasztalat(van, de a fogyasztással nincs) De X14SZ 1.4 8V 60HP-val, egy Opel Combo, 5-5.5ből megvan, pályán 165-170(hátszél+lejtő) meg mindenhol nyélen, úgy egy 10es kb. Corsa B ugyanezzel a motorral, nem gyilkolva, de dinamikusan, ~7l/100km. F astra 9liter hihető, mert a corsához, combóhoz képes az 1.4es F astra annyira nem megy, hogy az hihetetlen.
-
Laraxior
titán
ha lejárt a műszakim, akkor mibe fáj az okmányirodában útvonalengedélyt kérni?
Már ha van még olyan... -
Lokids
addikt
válasz
Napfénysüti #5493 üzenetére
A Másik fajta sem jó, aki tököl az úton, majd mikor látja rajtad, hogy előzni szeretnél elkezdi nyomni neki.
Multkor 80-al döcög előttem, majd utolérem, kanyarban várok, majd elkezdek közelebb menni hozzá, erre kigyorsításon elkezdi tolni 100-110-el. Mondom akkor ha megy nem előzök, majd pár kanyarral arébb, hogy picitt visszavettem megint 80-al kezd menni. A köv egyenesben inkább visszatettem 2 fokozatot és elmentem mellette. Persze utána meg jött a seggembe. -
Napfénysüti
nagyúr
Az ilyeneket én is utálom. Másik kedvencem meg aki nem bír várni 10 másodpercet és kifordul elém. Nem lenne ez hatalmas baj de olyan autókkal teszik amik 1 perc alatt gyorsulnak fel utazósebességre. Múltkor egy Waresz tett így velem (fékezhettem egy szépet). Meg is "köszöntem" neki a kedvességét.
-
VR6-Fan
veterán
válasz
Napfénysüti #5487 üzenetére
én is közlekednék konstans 90-el meg 50-el meg 110-el stb... tankkal, mert amióta drágább a benzin, egyre több a lomha idióta barom.
ha valaki jön nekem a sporolnak mert nem nyomják neki felakasztom...
illelőtte nézzen utána a jellemzően kis CCM motorok jelleggörbéjének, hogy hol a legoptimálisabb a tüzelő anyag fogyasztás.17évesen 6.5/le és még itt vagyok, pedig vissza gondolva én is nyomtam neki, ill nem is az hogy nyomtam, "eszetlenül" minimal tapasztalattal.
-
megema
őstag
Van valakinek tapasztalata Champion Easyvision ablaktörlőkkel kapcsolatban? Vettem egy 600/550-es párt a 406-osra, de nem valami nehéz levenni. A felrakása annyiból áll, hogy be kell akasztani a kar kampójába, picit még ráhúzni egy minimális kattanásig, és kész. Van rajta egy nyelv, ami gondolom a levételhez kéne, de a gyakorlatban a lenyomása nélkül is levehetőek a lapátok. Amúgy oldalirányból stabil, de tartok tőle, hogy egy viharban elviszi a szél. Álló helyzetben ez ugye nem lenne nagy gond, de menet közben szépen le tudná polírozni a szélvédőt a kampó...
-
kkrisi
senior tag
és am milyen izzó az, amelyik nem xenon, hanem rendes izzó kékes fehér erős fénye van?
És az ugyan úgy jó a foglalatba? Tehát nem kell egyéb cucc mint a xenonhoz? -
Napfénysüti
nagyúr
válasz
VR6-Fan #5482 üzenetére
Abszolút egyetértek. Fejben dől el a lényeg. Nekem segítség hogy van tartalék a kocsiban (igaz váltanom kell). Sokan biztos hülyének néztek hogy minek viszonylag friss jogsival egy 160Le-s autó kezdésnek de ésszel megyek. 90-es korlátnál nem tolom 120-al (így persze a siető Ignisek, Fordok elmennek mellettem de hadd tegyék, ők kockáztatnak). A lényeg hogy az ember időben induljon mindig el és akkor nem kell sietni se.
-
opeter87
senior tag
-
VR6-Fan
veterán
24le-vel is fellehet kenődni a palánkra, szvsz ez még mindig fejben dől el, értelmes ember kezében az "erősebb" autót, csak segítség, kerülgetni a barmokat.
sedan 1,6-ba meg asszem van már stabrúd kicsit combosabb a fék...
de akkor mit szólnál a kocka GTi-hez 700kg 101le....ami már harap az 6,5kg/le alatt van valahol, felette csak megyeket, enyim is valahol határon lehet, én pl nem vagyok hasra esve, tőle, megyeget, meg nem présel ülésbe, de még is a 160le-s tdi-ket lehet vele viccelgetni, hiába rosszabb érzésre.
de nekem kb olyan beleülni mint valakinek egy ilyen 1,3-as stiftbe, ez meg szokás kérdése...
a megy kategoria, az amikor mondjuk 3. frutin nem nagyon tudod megfogni anyósról a kesztyű tartót.ott már nem csak fejben kell rendbe lenni, technikaliag is igen csak, főleg ha az ember 3 betűs szarok nélküli elég nyers kocsiban ül.
ezt a bűvős 6,5/le-s határt, egy normális reflexekkel, fejbne értelmes úr sofőr is simán lekezeli, ha meg van 3 betűs szarság, akkor meg kb egy gyerek is :-)
-
opeter87
senior tag
-
opeter87
senior tag
valahogy így...
az egyik erősebb, de több fogyi + költségek
a másik gyengébb, de kevesebb fogyi, kevesebb költségSZERK.
van 1.3 8v, 1.3 16v és 1.6 16v nem tudom melyik a legnyomatékosabb, ahhoz görbéket (görbe alatti területet) kénenézni.számolni, stb.
lehet, hogy az 1.6 nyerne, de nem biztos és ez csak találgatás így adatok nélkül.
az 1.3-asok közül a 8 szelepes a nyomatékosabb az biztos.kezdő autónak szerintem tökéletes lesz, aztán majd, ahogy alakul az életed (munka, anyagi helyzet, kocsi felhasználásnak a módja, stb.) szépen lecseréled (és akkor már lehet pl. erősebb is)
az én öcsém is az én régi autómmal (Polo 1.4) tanult meg vezetni 2 év alatt, aztán összegyűjtött még pénzt és vette egy 328i-t más világ persze, de nem egyből abba ült bele.
-
kkrisi
senior tag
-
opeter87
senior tag
város és Budapest közt óriási különbség van. Melyik város?
az egy 1.6 biztosan többet eszik és biztosan több rá a biztosítás és a
súlyteljesítményadó is.
Ezeket is vedd figyelembe, mint költség.
Én első autónak biztos 1.3-at vennék inkább a 8 szelepeset, mert az alul is nyomatékos.Az országút is egy relatív dolog, mert pl. Somogy, Tolna vagy Baranya megye dimbes-dombos útjain, ahol a kanyar előtt van pár száz méter belátható útszakasz, mert aztán jön az újabb dimbes-dombos kanyargós 2-5 km, na oda pl. egy jó turbódízel kell azzal lehet jókat előzgetni, de az Alföldön meg elég az 1.3 is szóval az országúton sem mindegy, hogy hol.
-
hobizoli
nagyúr
Errol van szo kb.
Van csaladban 1.3 3D Swift, elpruntyog vele fater egyedul vagy muterral, de abban central e.ablak-n kivul semmi extra nincs. A feke mondjuk egy fos, mert szervo nelkul eleg gaz lenne ra a 175-185-s gumi, amivel lenne tapadasi felulet is, ezzel meg eppencsak ralepsz a fekre es mar beblokkol. Az ABS sem segitene ezen, ha lenne, mert az auto csak addig fekez blokkolas nelkul, amig van eleg tapadasa.
Rovid tavon jar vele, meg ovatos, de 7.5-8 korul eszik igy is varosban (Bp) neki. Szerintem annyira nem keves ez. En mentem vele majdnem 10 volt, es messze nem ment ugy kozben, mint a Puttom.
OK, persze ha hosszabb tavra mennek vele akkor lemegy 5.5-re, de minden auto varosban "eszik" igazan es nem orszaguton, 90-re beallva Puttora is gyari adat 5.6 es annak rovid a valtoja a minnel jobb gyorsulasert, 100-nal 3100-t forog.
Az 1.3-s Swift 5. sebessege, meg qqqrrrvvvaaaa hosszu, 100-nal forog ~2300-t vele a motor, csak pont ez miatt meg gyorsitani sem igazan tud.
Orszaguton a nagyobb motoros auto is elpotyoreszik 90-nel jo fogyival, mert az ekkor a mas valtoja miatt kevesebbet is forog-----
En automban regebben volt 1.6-s motor is, siman lehet erezni a diffit az 1.4-hez kepest, sokkal jobban megy alul vele az auto, mert nyomatekosabb. Es semmivel nem evett tobbet, mert kevesbe volt terhelve.
-
opeter87
senior tag
válasz
Motion_Blur #5471 üzenetére
Ezen adatok előtt dízeles létemre én is meghajolok
"De a 68LE-s autóval is tud menni 150-el az aki akar..."
szerintem pont ezért elég a 68 lóerő.
első egyedüli vezetésem anno egy 1.6-os Focussal volt, mit ne mondjak meglepődtem az első gázadásnál. (tanulóautó valami 1.6 szívódé volt, a Focussal mentem már előtte persze "szülő" felügyelettel - visszafogottan)
#5472 kkrisi
az 1.6 előnye csak országúton jön ki. Tényleg hol használnád az autót? -
kkrisi
senior tag
válasz
hobizoli #5467 üzenetére
Akkor azt mondod, hogy ebből a szempontból nem spóróltak suzunál?
De én nem azért gondolkodtam el hírtelen egy picit az 1,6-on mert én nem tudok vezetni, csak gázt nyomni, hála apumnak megtanította, h a fékpedált a legnehezebb nyomni, így nem vagyok azaz őrültCsak abból a szempontból jó ha van tartalék erő, ha pl előzni kell, vagy bármilyen más helyzet, amikor jól jöhet! De ha ennyivel megdobja a fogyasztást, akkor 1.3 marad.
-
Motion_Blur
félisten
De a 68LE-s autóval is tud menni 150-el az aki akar, szal aki normálisan használja az autót annak csak előny lehet a 90LE, előzéseknél illetve nem kell visszaváltogatni kaptatón.
Feltöltöttem a legfrissebb fogyasztási adataimat is: [link]
92LE/1050kg, szerintem nagyon jó fogyasztást produkál
-
k.
őstag
válasz
hobizoli #5469 üzenetére
Nem vitatom, egy 1.8as-2.0-s G astraval is elszállnának, csak úgy értettem, hogy sok swiftet vettek, olcsó volt, elötte közük nem volt ilyen szintű "erőhöz" aztán az árokban -jó esetben- kötöttek ki.
Meghát, ha azt nézzük, nem okvetlenül álltak le 2-3 év után az 1.6os swift gyártásával.
-
hobizoli
nagyúr
Azoknak vezetni kene megtanulni inkabb, mert amugy barmi massal is elszalltak volna, sot, nehezebb autot jobban viszi a centrifugalis ero kanyarban, meg a tomege miatt nagyobb a fizikai lendulete is.
Megsincs sokon semmivel sem nagyobb fektarcsa elol, erdekes modon.
Ha ez vkinek nagyon megy kategoria, akkor uljon be egy GTi-be. Elarulom, az sem "megy" igazabol meg sehogy.
-
opeter87
senior tag
Saját történet következik:
a családban volt/van rengetek 1.6-os (Ford,Opel,Nissan,Audi) egyik sem tudott 7,5-8 liternél kevesebbet enni városban (Budapest) országút talán 6.
volt/van swift is az tényleg 5-6 liter között.tudom most jön az, hogy de az 1.6 nagyobb nehezebb stb. (volt 1.6 Ford Focus forgalmi szerint volt 106x kg) szóval viszonylag közel a Suzukihoz és akkor vonjunk le 0,5-1 litert a súlykülönbség miatt.
#5467 hobizoli
az már úgy más, de én akkor is soknak érzem, főleg úgyhogy a kolléga első saját autóját keresi (biztos jobban nyomná neki - látatlanba megelőlegezem)
-
k.
őstag
válasz
hobizoli #5463 üzenetére
Fatter mesélte-autószerelő is volt, közlekedési felügyeletnél is dolgozott, stb, szóval van ismerőse- hogy sokan elszálltak ezekben a swiftekben, mert könnyű, nagyon megy, de a féke, a karosszériája nem ezen a szinten áll. És megvenné a srác, érzi, hogy megy a kocsi, mert 800 kg 90le-nek lótrugyi, simán viszi, aztán meg felkenödik a fára, mert a fék meg nem fogja.
68 lovas bőven elég.
-
kkrisi
senior tag
Jolvan értem! Köszönöm a fáradozásotokat, meg a gyors válaszokat, hamar eldőlt, hogy mit is fogok venni! Viszont olvastam hogy suzuknak elég ritkán van bajuk, jóformán megölhetetlen kis szerkezet, és elég megbízható. Ez igaz? (Gondolom nem töréstesztre értik ezt, de ennyiért ne is várjak egy Volvo S40 karosszériát)
Viszont egy ilyen 1.6 már mennyivel dobná meg a fogyasztást egy 1.3hoz képest amit ajánlottatok?
Egy 1.3-nak mennyi a vége városban, ha vezetéstechnikát nem nézzük, pl valaki szereti pörgetni a sárkányt?
-
k.
őstag
válasz
Motion_Blur #5460 üzenetére
Szerintem 1.6-ot ne, egyfelöl többet eszik, másfelöl sok ennek a kaszninak.
-
k.
őstag
válasz
Motion_Blur #5450 üzenetére
Uncsitesóméknak van egy 98as, napfénytetős, legeslegeslegeslegutolsó Németországban gyártott F astrája. No már az is nekiállt rohadni, és hiába 13 év, és csak 150k km, azért már rendesen látszik, hogy ez még nem a G széria minőségi karosszériája.
Úgyhogy én kerülném, és tényleg ennyiért olyan szép swifteket kapni.
-
Motion_Blur
félisten
"Ottó féle" technikával két tank benyával 5.4-es átlagot tudtam csinálni 70% közút (80-100km/h), 30% város (50-55km/h)
És ennek nagy része már (új) téli gumival.
-
kkrisi
senior tag
Azon is kondolkodtam, h ennyi pénzért lehet egy motorral jobban járnék :/ Lerakom b125 aztán had szóljon, bár annyira nem csipázom a motorokat, mert ha lehet akk inkább autó!
ma suzunál glx felszereltség mit tartalmaz?
-
kkrisi
senior tag
F-Astra 1.4?
-
a_tesz
Korrektor
hát legyen, nekem mondjuk csak a trabi jutott anno diákként, de két évet lehúztam vele, most adtam el augusztusban, igaz az nem volt se benzin-gázos, se gatyábarázott
de azért sokat jelentett, hogy nem a családi verdát kellett mindig elkérni, és csak egyszer kellett a két év alatt vontatni, egy elbaszott csövű 300ft-os üzemanyagszűrő miatt
szerk: és azért egy 300ért kapható benzin-gázos swift se feltétlen tip-top...
-
kisza25
félisten
ja és szerencsétlen 3,5éve fizeti, én is így jártam majdnem, csak én 200Ft /franknál visszafizettem a hitelt így is sokat buktam, mert 160-as frankal vettem fel 24eFt/hó val indult, volt 36/hó is, de most 40+lenne már ha nem fizetem ki, szerencsére volt miből és még időben léptem
-
Rick4
félisten
Az év üzlete: [link]
Számoljunk picit:
Havi törlesztő 72000ft volt a legtöbb, még 78hónap van hátra, hitelátvállalás költségét én állom és adok még hozzá 500e kp-t is. -
kkrisi
senior tag
Sziasztok!
Milyen autókat ajánlanátok olyan 3-400.000Ft körül,aminek kevés a fenntartása, keveset eszik, és megbízható autó? Néztem opel-eket, sokan mondják, hogy kevés a fenntartásuk, és keveset is esznek...
Vagy egyátalán autókat ajánlanátok ilyen árfekvésben, amikbe érdemes pénzt rakni, és egy diák fenn tudja tartani diákmunkából!
Köszi!
-
m3tr0
őstag
válasz
Motion_Blur #5428 üzenetére
Egyetértek, unokatesóméknak volt 206 és 3 évesen búgott váltó mint a szar, gondolom hiányzott egy-két fogaskerékfog, de előtte is akadós és pontatlan volt a váltója.
A legjobb a barátomnak Fabia-ja van, újonnan vette(Ambiente felszereltség, krómozott ajtó nyitók+váltógomb,8 hangszórós gyári CD stb) tök jó kocsi, persze normál használatra.
Mondjuk lehet 5 személlyel már gyenge, de amúgy teljesen korrekt autó, a váltója szerintem tökéletes, meg amúgy is, eléggé rendeben van mind összeszerelésben mind megbízhatóságban. Fogyasztása nála 5,5 L/100km és Pécsen használja.
(1.2 HTP benzin) -
giigz
veterán
5 emberrel nagyon ritkán menne, 80% 2 utas max.
Köszi a válaszokat!
-
opeter87
senior tag
Plusz egy a Fabia-nak
-jobb váltó
-sok alkatrész VW tehát van bőséggel választék - gyári/utángyártott közöttAmennyiben tényleg sokat fogsz plusz 4 emberrel együtt utazni, akkor mindkettő kics
A kombi mindkettőből jobb (legalább van hova tenni a csomagokat)
Skodánál az ilyen alap modellek (mint, ahogy a kolléga írta) Classic vigyázni kell -
giigz
veterán
Jah igen, azt még elfelejtettem, klíma és ABS az kötelező
-
kisza25
félisten
a fabia váltója biztos, hogy jó, nekem az volt majdnem 6évig hibalista 0-a
5embernek szerintem mindkettő kicsi, a skodában a hátsó ülés közepe kicsit meg van emelve ezért aki ott ül annak nem lenne valami kényelmes,
a fabiánál nagyon figyelj, hogy ne clasic felszereltségről induljon, hanem life spirit...mert a clasicnak még a hangszigetelése sem ua.
amúgy én inkább a kombit ajánlanám mindkettőből, mert jobb a hátsó futóművük, amúgy itt van teszt fábiáról videóval (totalcar) -
giigz
veterán
Kezd egyre közelebbé válni az autóvásárlás. A saját nézeteimet osztom most meg ezzel a két autóval kapcsolatban, és légyszíves mondjatok infókat erről, szerintetek melyik lenne a jobb. Először is, hogy mire lenne használva:
-Város, országút, autópálya évente csak párszor, egy-egy hosszabb út.
-5 ajtós kivitel, 5 személy szállítására legyen alkalmas
-Évente max. 10e kmMax. 8 éves, mindennel együtt 1.000.000 Ft körül, tehát vételár 900k max.
Skoda Fabia 1.4 (ez inkább 1M körül van, még igazából ez kb. belefér, tehát ettől tekintsünk el), Peugeot 206 1.4
-Ennyi pénzért a Fabia alja kapható, míg a 206-ból már jobbakat lehet kifogni, nagyobb a választék 0-1
-Törésteszt kb. ua, tehát itt nem jár pont
-Kényelem: erről kérnék véleményeket, egyelőre nem jár pont
-Belsőre a 206 nekem jobban tetszik, és ahogyan hallottam, jobban is vezethető, külső most nem számít 0-2
-Fogyasztásban +- 1 liter (tudomásom szerint), nem jár pont
-Fenntartási költés: Ez lenne fontos, hogy írjatok, mert ezt nem tudom
-Hang: Itt arra gondolok, hogy mennyire hangos belülről az autó, ide is kérnék infókat
-Váltó: Infóhiány...
-Presztízs... Hát inkább nem is írok semmit, de azért jó lenne egy pontot adni itt is valakinek...Eddigi eredmény: 2-0 Peugeot javára
Egyelőre ennyi, de még sok lehetőség van...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
dízelracer #5398 üzenetére
+ dízelracer: Sajtó helyreigazítás következik: Mint ma megtudtam amik nálunk szolgálnak 2.0 CR TDI-k csak 140 lovasok nem 170-esek. Így már pláne érthető a plusz súly és a -20 LE miatt miért nem harapnak annyira.
Meg kell chipeltetni és kész, 200LE simán bennül van. -
opeter87
senior tag
válasz
Dare2Live #5420 üzenetére
ezt írtam én is, annyi kiegészítéssel, hogy az áremelkedést mindig gyorsan lereagálják, a csökkentés meg el-el marad
#5419 Rick4
persze hogy van motorfék minden automatán (bár az újabb DSG típusúakban szerintem gyenge / a szoftver nehezen ismeri fel a lejtőt), de egyáltalán nem mindegy, hogy az osztrák Alpokban pl. te választod ki hogy melyik sebességi fokozatban kívánsz "legurulni" a lejtőn, vagy a váltó engedi motorfék címén, hogy válassz: 1-es/2-es vagy 3-as fokozatok közt, aztán ennyi. -
Kickass
őstag
válasz
hobizoli #5399 üzenetére
extra bevételnövelő lépések nélkül egy éven belül "katasztrófahelyzet állna elő" a magyar útviszonyokban.
ezek mivel jarnak? merthogy nem vonattal, nem autoval az is tuti, egy 3 szamjegyu uton legalabbis tuti nem jart meg egyikse, akkor ugyanis tudnak hogy ezzel kb ugy 20 evet elkestek.....
-
opeter87
senior tag
Autópálya díjakra vonatkozó hírek közül találtam egy ilyet.
egy érdekes részt idéznék:
"A döntő részben külföldi teherautósok által vásárolt 1 napos jogosultság esetében az irányelv adta tűréshatár kihasználásával 12 százalék feletti mértékben emelkednek a díjtételek. A még matricás útdíjfizetési rendszert használó európai országokban a legrövidebb érvényességű, teljes hálózaton használható matrica a heti jogosultságot adó. A környező országokban megvásárolható legrövidebb jogosultság Ausztriában 10 nap, Szlovákiában és Szlovéniában pedig 7 nap. Így az átutazók lényegesen kedvezőbb feltételek mellett vehetik igénybe Magyarország gyorsforgalmi útjait, mint ahogyan a magyar autósok közlekedhetnek a külföldi utakon - hangsúlyozza a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye. Az autópályákon közlekedő kamionokat elnézve azonban joggal tehető fel a kérdés: jó ez nekünk? Pláne, hogy a hazai személyautósokkal szemben nem ilyen nagyvonalú az állam, jövő évtől egyetlen felhajtásért is 10 nap fizetendő, hiszen nem lesz többé egy hosszú hétvégére is jó 4 napos."ezt a kérdést én is joggal teszem fel. Miért jó nekünk az ha az átutazó kevesebbet fizet?
-
opeter87
senior tag
válasz
soldi3r #5401 üzenetére
nem vagyok naiv, csak elkeseredett
#5406 Dare2Live
igen a 4napos eltűnik az éves meg emelkedik, pedig arról volt szó, hogy a felére csökkentik
hát az áremeléseken nem csodálkozom ilyen árfolyamok mellett amik vannak muszáj is emelni, mert ha nem, akkor nincs meg a kellő mennyiségű profit a mol-nál. -
_seth_
veterán
"68.814 autóból csak 35 db van használtautón ami 500e kilométernél többet futott, és 7.041 ami több mint 200 ezret futott, 17.203 ami több mint 150 ezret és az eladó autók majdnem fele még csak 100 ezret sem futott.
97 db kettes vw dízel golfból is csak 18 db van ami több mint 200at futott, holott ezek fél milliónál járnak átlagban.
520-as dízel bmwből van 137 darab amiből 129 még nem érte el a 200 ezret sem.
Kishaszonból van 7.712 db amiből 25 futott többet mint 500e... vicc...
Teherautóból van fent 2.773 db, ebből 731 futott többet mint 500e.
Összességében azt kell mondanom, hogy a magyar gépjárművek állománya nagyon megkímélt autókból áll "Opel topikba már beírtam de itt is megállja a helyét
-
kpal
nagyúr
Ez nem semmi Óratekerők.
-
mycso
veterán
válasz
hobizoli #5399 üzenetére
Akkor januárban áfa+ez a beépülő csoda kiegészítés, hát kíváncsi leszek 1l benzin vagy gázolaj árára...csak meg lesz az 500ft/l és akkor legalább könnyebb lesz számolni.
dízelracer #5402: igen ezt már említettem én is többször és maximálisan egyet értek veled...mert itt nálunk már tényleg szinte minden "EU-s" --> szabályok, bírságok, árak, stb. ... viszont a fizetések nem azok..közel sem
-
Dare2Live
félisten
válasz
opeter87 #5400 üzenetére
A 4 napos eltünik, az éves ára meg marad...
és ahogy olvasom emelnek majd mégegyet az üzemanyag árán, nem mindha jan1től ne jönne a 27%os áfa, ami ugye megent dob a benzin és mindennek az árán egyet.
Ljafix: Legyen csak a fele. Akkor csak egy masszív -1%. Nembaj majd a spekikre fogják, ennyit tudnak.
-
VR6-Fan
veterán
válasz
dízelracer #5402 üzenetére
érdekes, reg adó tekintetébe még mindig nem tudtunk idomulni
-
dízelracer
őstag
válasz
dízelracer #5402 üzenetére
Kicsúsztam a szerkesztési időből: [link]
-
dízelracer
őstag
válasz
hobizoli #5399 üzenetére
"Európa számos országában eddig is a 7 vagy 10 napos volt a legkisebb megvásárolható vignetta, amelyet a magyar turistának is meg kellett vennie, abban az esetben is, ha néhány óra alatt csak átutazott az országon"
Innen is üzenem az illetékes elvtársnak, hogy ha már az eu többi országával példálózik jó ha tudja, az eu számos országában az itthoni három-ötszöröse az átlag melós kereset. Honatyáink folyton az eu országaihoz hasonlítják orbániát. Majd ha vidéken a traktoros Józsi 90k helyett 350k-t visz haza akkor leszarja még azt is ha csak havi matricát lehet venni, de még az 500forintos benzint is kiröhögné. Kicsit bele kéne gondolni a helyi (magyar) viszonyokba mielőtt még ész nélkül mindenben idomulni próbálunk az eu országokhoz.
mod:
Ja, a fenti résznél én abba is hagytam az olvasást. Bekaptam a leszarom tablettát, mindjárt kettőt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni időjárás-állomás
- Könyvajánló
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- ZIDOO médialejátszók
- Milyen autót vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Windows 11
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Lenovo Legion Pro 7 i9-14900HX 64GB RAM 2TB SSD 16" QHD+ 240Hz RTX 4080 12GB 175W DOBOZÁBAN, MAGYAR
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- PS Plus előfizetések
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest