Hirdetés
-
Frissítve! Véget is ért egyelőre a Helldivers II körül balhé
gp Úgy tűnik, hogy egyre több sötét felhő kezd gyűlni a játék körül a Sony döntése miatt.
-
AMD-s szerverprocesszorokhoz való, készre szerelt vízhűtés a SilverStone-tól
ph A nyár folyamán debütáló konstrukció blokkja kényelmesen befér 1U magasságú rackekbe is.
-
Beúszott az új Black Shark GS3 Kínába
ma A Xiaomi márkája robosztus órának kinéző csomagolásban kínál olcsón aktivitáskövetőt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
opeter87
senior tag
Nem akarok beleszólni, de 2008-as Skoda Octavia (saját) 1.9 Pd Tdi DSG, mikor megvettem Apám igen csak meglepődött az autón, a minőségén, mindenen.
Tudod honnan mondta mindezt, egy 2006-os Audi A6 3.0 Tdi-ből. (ami full extrás, de tényleg).
Szóval egy 10éves VW szerintem nem jobb egy mai Skoda-nál.
2004-től számítva 7évig volt egy Polo-m (3 év már tesóm használta), szóval nem mentem a szomszédba VW-ért. Igaz az másik kategória, de akkor is.
A Polo mondjuk sztem a kategória legjobb autója - én imádtam!Skoda vs. Opel
Hétvégén mutatta meg egy barátom a neki új 130k futott céges 1.6 Astra-ját. Az teljesen egyben volt azaz autó. Sok országút és a kövek miatt kb. nem volt fényezés a motorháztetőn, de amúgy rendben volt. Én nagyon kellemeset csalódtam ott az Opelben. Szóval egy Skoda vs. Opel-nél nehezen döntenék.
-
opeter87
senior tag
Elhiszem amit írsz, mert nekem 0 tapasztaltom van az SII-vel, kb csak ültem benne szalonban.
Az Octavia kormány (bőr) nekem kényelmes.
Az Octaviaban szövet az ajtón a könyöklő és kényelmes. Szövet a könyöklő is, ami állítható és szintén kényelmes.
Váltóról nem tudok mit mondani enyém DSG, (a manuális nem tudom milyen lehet)
Ülés az Octaviaban is izzadósabb, mint pl. Anyós 10 éves Opel Zafirajában.MMA87
Én nyáron az Octaviával 4700 km vezettem 1 hét alatt egy laza olaszországi túrán. Baromi kényelmes volt és párom sem panaszkodott, hogy fájna a feje vagy bármi egyébb. Kb. 4-500km-ként áltunk meg. -
opeter87
senior tag
Ugye-ugye
egyszóval nekem az Octaviam egy Elegance-ra épülő "Business" felszereltségű, így aláírom, hogy egy fapados Superb2 lehet rosszabb ennél, az alap Octaviat csak a taxikból ismerem.
De a váltóról amit írtál arra nincs mentsége a Skodanak. ha szar akkor szar.
a DSG pedig egy nagyon jó automata váltó szóval nem kell az öregségre fogni. Én is imádom pedig csak huszonéves vagyok!
-
opeter87
senior tag
válasz Laraxior #4530 üzenetére
ez így van, de pénteken volt egy Budapest-Pécs-Budapest túrám, úgyhogy Pécsen kb. 30 percet voltam.
És bizony a kihalt M6-oson gond nélkül mentem volna többel, de összesen 40-60 perc nem ér meg plusz 1,5-2,5 liter gázolajat százon, mert összesen 450 km mentem és így majd 1500-2500 Ft maradt a zsebemben száz kilóméterenként, ami már közel 10.000 Ft ilyen távon.
Hibá saját vállalkozás meg stb. sajnos így sem keresek óránként 10.000 Ft
szóval jobban megérte spórolósan menni, mint dolgozni -
opeter87
senior tag
válasz hobizoli #4536 üzenetére
Korrekt igazad van én csak az arányokra próbáltam rávilágítani.
Elismerem 1-est kapnék erre matematikábólA szomorú helyzet az, hogy pontosan számolva is közel 5000 Ft marad a zsebemben egy ilyen 450 km-es túra után, ha lassabban megyek.
Mint írtam időben max 60 perc pénzben meg 5000 Ft. Kérdés ki tudja ezt ma megfizetni. -
opeter87
senior tag
Skoda Octavia kombi
ha benzines kell akkor ott VW 1.4 Tsi-je, ami az egyik legjobb motor ebben a kategóriában.
dízelben nem vennék új Skodát (nekem is Octaviam van 1.9 PdTdi), mert az újakból az 1.6 Tdi nagyon szar, a 2.0 Tdi meg nagyon drága.vagy ahogy előttem is mondták új Focus.
Ott is vannak jó turbó benzines motorok és a dízelek is jók.
Én csak az 5 ajtós új Focust vezettem 1.6-os benzinessel a 125 lóerőssel és nagyon jó autónak tartom.(kb. 50km mentem vele - nem egy mérvadó szám elismerem)
Egyetlen dolog zavart a középkonzol széles és nyomta a lábamat.
egy érv van a Focus mellett szerintem kombiban százszor szebb az Octavianál -
opeter87
senior tag
válasz soldi3r #4738 üzenetére
A VAG 1.6 Cr Tdi-nek a teljesítménye és nyomatéka ugyanannyi, mint az én 1.9 PdTdi-nek.
de
a két motor karaktere, vezethetőség, stb. teljesen más. sokkal rosszabbul vezethető az 1.6-os.
ez a különbség főleg a többi 1.6-os dízel ellen jön ki. pl. a PSA 1.6 dízelje 100x jobb a VAG 1.6 dízelénél. - szerintema VAG 2.0 Cr TDi, már más tészta azok kezdettől fogva nagyon jók szerintem (ezt is írtam).
h1n1_900 Egyetértek vele. Hosszabbak az áttételek a váltóban, stb. sok kis dolog, de én elégedett VAG 1.6 Cr Tdi felhasználóval nem találkoztam még.
[ Szerkesztve ]
-
opeter87
senior tag
2M forintból én nem vennék ma Magyarországon használ dízelt.
2M forintból a fentebb említett Kia Cee'd kiesik, mert 2db-ot talált belőle a hasznaltauto.
Octaviaból csak a 2004-ben megjelent típust venném (ez az Octavia II), mert az Octavia I a golf4-re épült, aminek köztudottan nincs hátsó lábtere.
Octavia:
.jó utazási komfort (tempomat pl utólag 20ezért beletehető)
-jó váltó (bár nekem DSG van, próbáltam manuált is teljesen jó)
-jó ülései vannak és tartanak is
-az Octavia II-ben 4 felnőtt kényelmesen elfér (tapasztalat)
-jó futóműve (nem hajó, de a kátyukat is bírja)
-kombinak óriási a csomagtere (de az Octaviasedanis 5 ajtós (nekem ilyen van iszonyat jól pakolható, hoztam már vele 28 méternyi kerités elemet))
-utastér is remekül pakolható (pl. 1,5 literes palack elfér az ajtóban)
-van 2 zónás klíma
-fogyasztás relatív (hol használnád? mennyit mész vele? stb.)
benzines Octavia 1.4 és 1.6 kb.: 6-10 literigegy Octavia pl. csak így gyorsan kerestem.
-
opeter87
senior tag
válasz soldi3r #4743 üzenetére
Octavia 2.0 dízel vs. benzin
az akkor RS Tdi vagy RS TFSi igaz?
hát ott a fogyasztásban vannak külnbségek igazán, a magyar utakon teljesítményt nehéz kihasználni.
jelenleg szerintem a legjobb ár/érték arányú új autó az Octavia.az 1.6 Cr Tdi szerintem is tud jó fogyasztás produkálni, de fenttartom az állításom, hogy vezethetőségben rosszabb a régi PdTdi-nél és más 1.6 dízelnél.
Az én 1.9 Pd Tdi-m tud jól fogyasztani és jól vezethető (igaz ebben óriási partner a DSG váltó) -
opeter87
senior tag
Azt vedd figyelembe, hogy
a Kia egy újabb autó, ezért drágább is
(mást nem tudok mondani, mert még soha nem ültem benne és nem akarok itélkezni.)a Skoda pedig régebbi, ezért olcsóbb és talál kiforottabb és talál olcsóbb hozzá az alkatrész
(mondom talán, mert a Kia árakat nem ismerem) -
opeter87
senior tag
válasz soldi3r #4753 üzenetére
Akkor aggódok ha ott tartok és addig még meglesz az autó
1.8 TSi jó alternatíva, megy is ha kell és közben azért nem fogyaszt sokat.
én ha most vennék 1.4 Tsi-t vennék már (ilyen dízel árak mellett)(#4754) dízelracer
Igen én sem értem. Amikor megvettem a kocsit, akkor minden ismerősöm:
"Ebbe turbó csere lesz majd..."
"Ebbe egy PD elem ennyi, meg ennyi..."mindenki ezt mondta, de egy olyan sem volt, akinek lett volna PD Tdi-je és meg is szívta volna.
Ha már üzemanyag:
Mindig kúton tankolok (nem kannázok). Shell vagy OMV - sima dízel. -
opeter87
senior tag
válasz h1n1_900 #4759 üzenetére
Igen az a reális "csalás" én tankoláskor nullázom a 2-es számlálót és pont valamelyik nap 6,5-ön állt, majd tankolás számolás és 6,75 jött ki.
Igen a kézi váltó sokat számít. Nekem Bp-en simán megeszi a 8-at forgalomban, enyhe forgalomban 7 alatt.
Vegyesben (pálya+város) meg az említett 6,75(145le milyen chippel jött össze?)
-
opeter87
senior tag
válasz kisza25 #4772 üzenetére
Bocsánat valami félreértés lehet, mert a kollega azt írta, hogy 2M van autóra, abból bizony csak használt jön ki. És én a használtakról írtam.
Én a használt típusokról beszéltem.És a használt Octaviakban pedig a régi 1.4 16 (75 ill. 80 Le) és az 1.6 8V (102Le) van, azok tényleg kiforrottak, az újabb Tsi-ket nem ismerem ennyire, hogy azt mondjam megbíztható vagy sem.A Kia-kat nem ismerem, erről nem is mondtam véleményt lásd. fentebb.
[ Szerkesztve ]
-
opeter87
senior tag
válasz dízelracer #4777 üzenetére
A mélygarázs téma igen fura, mert én is olvastam, de ennek ellenére nem látom, hogy pl. a bevásárlóközpontokba lévő parkolóházaknál levették volna a táblát. (hogy LPG-vel tilos behajtani)
Azzal teljesen egyetértek, hogy a mai gázrendszerek biztonságosak és ez a fajta tiltás egy baromság.
Egyetértek
Én ha nem adtam volna el az előző 1.4-es benzines autómat (2004-es VW Polo), már rég LPG-vel járnék -
opeter87
senior tag
válasz kisza25 #4787 üzenetére
Igen csak ide keverted az 1.2 Tsi-t, meg stb.
Mindegy a Kia 1.4 és 1.6-os motorja biztosan jobb mint a VAG 1.4-1.6 benzines motorjai.
Csak szerintem olcsóbb bármilyen alkatrész a VAG-hoz, vagy akár egy gázszett (mert pl. volt gyári gázos Skoda is) - én ezt hoztam fel az Octavia mellett mint ér.A Kia mellett pedig az, hogy egy frissebb-újabb autó. Ezért talán nem olyan olcsó, de garanciális.
A hasznaltautó összesen 15db Cee'd-et dob ki 2M-ig.
Namost a kollega ennyit szán rá, 15 autó nem valami nagy választék -
opeter87
senior tag
válasz soldi3r #4788 üzenetére
Írtad fentebb, hogy benzines lesz, akkor nem kell az állófűtés. Dízelnél kéne nagyon sajnálom is, hogy nincs
Xenon van gyárilag szerintem jó fénye van, igaz apám Audi A6 kanyar bi-xenon-jához képest nem nagy szám.
Ülésfűtés jó, de figyelj egy dologra.
A 2008 (facelift) előtti Octaviaban 5 fokozatban állítható - nekem ilyen van
a 2008 utániakban már "csak" 3 fokozatban, spórolás -
opeter87
senior tag
válasz soldi3r #4791 üzenetére
Állófűtés ja ritka, de a Skodánál benzines autóhoz csak a Superb-hez lehet rendelni.
Dízel Octaviat lehet rendelni állófűtéssel, de benzines Octaviat meg nem lehet... érdekesÉn is ritkán használom a reflektort, mert sokszor elég a tompított.
megoldható akkor nem gond
/gondoltam azért szólok/ -
opeter87
senior tag
válasz izomhod #4807 üzenetére
borzalmas az ilyen tragédia
sajnos nekem is halt már meg ismerősöm autóbalesetben . (senki nem volt a hibás, senki más nem sérült meg, csak ő halt meg)szerintem a legborzasztóbb az ilyen balesetekben az, hogy egyik pillanatról a másikra változik meg a hozzátartozók élete. Nem lehet rá felkészülni.
-
opeter87
senior tag
Szerintem is hasznos dolog volt a négy napos.
De akkor heti vagy a 10 napos díját csökkentsék le a jelenlegi 4 napos díjára és akkor mindenki boldog.
Nekem volt olyan év, hogy éveset vettem és volt olyan is, hogy csak 4naposokat.
És megértem azokat, akik évente 2-3x használják a pályát, de akkor inkább ott mennek, mint a főutakon. Velük szemben nagy kitolás lenne a 4napos megszüntetése.
-
-
opeter87
senior tag
Nekem pont a Zay-ról van eddig a legnegatívabb élményem.
Évekkel ezelőtt az előző autómba ott tankoltam (VW Polo 1.4 benzin) és "sikerült" elérnem egy 11(!) liter/100 km városi fogyasztást
(90.000 km-re vetített átlagom 7,5 volt)Azóta tudom sok minden változott, meg nem a kérdésedre válaszoltam (sorry), de nekem a Zay utcáról egyből ez jut eszembe, muszáj volt elmondanom.
-
opeter87
senior tag
Én a felsorolásból legjobb szívvel a Nissan Micrat javaslom (1992-2003)
páromnak ilyen van már közel 3 év és tökéletes.
/sajnos hajlamos rozsdásodni ez a 90-es években Nissan szokás lehetett, mert volt ilyen irányú negatív tapasztalatom egy Almera-val is/ - szóval rozsdára figyelni kell
az ezres motor még Budapesten (hegyvidék) és környéke (Budakeszi, dimbes-dombos) is jól használható. /igaz ha beülök mellé már megérzi az autó , mindig mondja is hogy azért nem megy, mert itt ülsz /
-
opeter87
senior tag
Nem tudom használ-e valaki E85-öt (én gázolajozom), de sajnos egy újabb negatív hír...
-
opeter87
senior tag
válasz MPowerPH #5364 üzenetére
Szia!
FORD MONDEO 2.2 TDCi
-azokról a hibákról tudok én is amiket Te is írtál
VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 CR TDI (170le)
-nem nagyon van típushibája (CR Tdi jó választás, a 2.0 PdTdi nem)
SKODA OCTAVIA RS 2.0 PD TDI
-nekem is Octavia van 1.9 Pd Tdi, 2.0 Pd Tdi nem jó főleg ha DPF is van és városban is használnád (sok a gondja)
Egy személyes vélemény: Az Octavia szerintem nem egy kategória a felsorolt autókkal. Csak a csomagtere nagy a hátsó lábtér megegyezik az 5-ös golffal.
SKODA SUPERB 2.0 CR TDI (170le)
-ez lenne a következő autóm (ha úgy állnék anyagilag - kombiba), feleslegesen nagy autó egyébként,
-az 1.8 Tfsi benzines is max 11 litert fogyaszt még Budapesten is szóval megfontolnám ebből a benzinest.OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI
-őszintén mondom nem ismerem
MAZDA 6 Sport 2.2 CD GTA
-személyes véleményem a kategória legfapadosabb műszerfalával rendelkezik, más baja nincs
HONDA ACCORD 2.2 i-DTEC
-szűkös az utastere és a csomagtartó is
VOLVO S60 2.4 D
-hátsó lábtér mint olyan nem nagyon van, ellenben az öthengeres dízel kiváló. ismerős s80-asában 380k van és tökéletes az autó, még a bőrülés is
SAAB 9-3 1.9 TiDS
-hátsó lábtér mint olyan nem nagyon van
(BMW E90 325d)
-Te is zárójelbe tetted én is abba tenném
Amúgy ilyen magas km futásnál én elgondolkodnék a benzinesen is, a mostani Mondeo is benzines ugye?
-
opeter87
senior tag
azért is írtam, hogy max 11 liter és akkor egy-egy kövérebb gáz is belefér
a szélérzékenység fura, mert én az Octaviaban nem érzem annyira (bár mint minden ez is relatív)
igen a 4x4 elvesz a teljesítményből érzésre (pedig a Skodákban is Haldex van, ami elvileg csak akkor hajt hátul, ha nincs tapadás valahol elöl)
a DSG meg szerintem nagyon-nagyon jó, az 1.8 Tfsi meg már 7 sebességes DSG-vel jön, így még jobb lehet a Cr Tdi 6-os DSG-nél -
opeter87
senior tag
Mennyivel nehezebb a 4x4-es?
Na ilyen használat mellett is 10 liter alatt fogyaszt az 1.8 Tfsi az nagyon jó
De akkor miért vesznek dízelt az emberek, nem tudom.(én anno 2009 kora tavaszán azért vettem, mert sokkal olcsóbb volt a gázolaj - meg nem volt még 1.4 Tsi elérhető árban)
beszélgettem egyszer (idén novemberben) egy PoHu-s Skoda (kiemelt ügyfelek) értékesítővel és azt mondta, hogy idén magánembernek ő még nem adott el benzines Superb-et és cégnek is csak egyet.
-
opeter87
senior tag
válasz kisza25 #5382 üzenetére
biztos, hogy olcsóbb a benzines.
mondok egy példát.
az egyik legjobb barátom most kezdett el dolgozni egy mezőgazdasági gépkereskedő cégnél.
céges kocsik Opel Astra 1.6 benzin kombi - piros + matrica
október 1.-el kezdett
kapott egy 2009. decemberi Opelt - 135k-val
most tart 150k-nálhetente 5x vagy 6x tankol - még úgy is, hogy bele kell férjen a 7,5 liter/100km kvótába különben a fizujából vonják le.
jellemzően 5-50km megy egy huzamban csak főúton.állandóan tapossa, hogy időben odaérjen.
Kérdezte a főnökét, hogy mikor lesz kocsicsere, mondta, hogy 260k-nál és csak benzinesre lehet lecserélni, mert csak azt vesz a cég. -
opeter87
senior tag
akkor nem egyedi esetről van szó ezek szerint.
bár hozzáteszem rengetek ismerősöm van, aki multinál dolgozik és a cég autó úgy működik, hogy:
- ilyen kategória
- ilyen szín
- és max ennyiértna ott pl mindenki dízelt vesz.
egy másik barátom USA-ban él és az apja itthon kimagaslóan jó cégnél dolgozik vezető pozícióban. 3 évente vehet autó 20 millióért és sofőr is jár az autóhoz 0-24-ben
de a cég kikötötte, hogy csak dízel lehet
barátom apja annyit van külföldön, hogy a most lejáró autóban 50k van - biztos megérte a dízel -
opeter87
senior tag
válasz soldi3r #5392 üzenetére
én jelenleg úgy tudom, hogy a gázolaj elszámolhatóság szempontjából semmivel sem jobb mint a benzin (természetesen személygépkocsik esetében).
igen a garancia egy dolog, az meg egy másik dolog, hogy ha egy autó kiesik, akkor az mekkora veszteség (csereautó-papírmunka-plusz utazások, stb)
dízelracer és Qru
ha van 100kg a súlytöbblet, akkor érhető hogy jobban megy a kézi váltós, pedig a DSG piszok gyors#5394 Qru
GPS és megtudod, egyes autók közt is nagy a szórás még típuson belül is, meg az is számít milyen méretű gumi van rajta, téli vagy nyári.
de szerintem a 10% egy kicsit soknak tűnik.
nekem az Octavia óra szerint 200, az két GPS szerint 191 illetve 190 szóval kevesebb mint 10%.[ Szerkesztve ]
-
opeter87
senior tag
válasz soldi3r #5401 üzenetére
nem vagyok naiv, csak elkeseredett
#5406 Dare2Live
igen a 4napos eltűnik az éves meg emelkedik, pedig arról volt szó, hogy a felére csökkentik
hát az áremeléseken nem csodálkozom ilyen árfolyamok mellett amik vannak muszáj is emelni, mert ha nem, akkor nincs meg a kellő mennyiségű profit a mol-nál. -
opeter87
senior tag
Autópálya díjakra vonatkozó hírek közül találtam egy ilyet.
egy érdekes részt idéznék:
"A döntő részben külföldi teherautósok által vásárolt 1 napos jogosultság esetében az irányelv adta tűréshatár kihasználásával 12 százalék feletti mértékben emelkednek a díjtételek. A még matricás útdíjfizetési rendszert használó európai országokban a legrövidebb érvényességű, teljes hálózaton használható matrica a heti jogosultságot adó. A környező országokban megvásárolható legrövidebb jogosultság Ausztriában 10 nap, Szlovákiában és Szlovéniában pedig 7 nap. Így az átutazók lényegesen kedvezőbb feltételek mellett vehetik igénybe Magyarország gyorsforgalmi útjait, mint ahogyan a magyar autósok közlekedhetnek a külföldi utakon - hangsúlyozza a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye. Az autópályákon közlekedő kamionokat elnézve azonban joggal tehető fel a kérdés: jó ez nekünk? Pláne, hogy a hazai személyautósokkal szemben nem ilyen nagyvonalú az állam, jövő évtől egyetlen felhajtásért is 10 nap fizetendő, hiszen nem lesz többé egy hosszú hétvégére is jó 4 napos."ezt a kérdést én is joggal teszem fel. Miért jó nekünk az ha az átutazó kevesebbet fizet?
-
opeter87
senior tag
válasz Dare2Live #5420 üzenetére
ezt írtam én is, annyi kiegészítéssel, hogy az áremelkedést mindig gyorsan lereagálják, a csökkentés meg el-el marad
#5419 Rick4
persze hogy van motorfék minden automatán (bár az újabb DSG típusúakban szerintem gyenge / a szoftver nehezen ismeri fel a lejtőt), de egyáltalán nem mindegy, hogy az osztrák Alpokban pl. te választod ki hogy melyik sebességi fokozatban kívánsz "legurulni" a lejtőn, vagy a váltó engedi motorfék címén, hogy válassz: 1-es/2-es vagy 3-as fokozatok közt, aztán ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen