Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- ASUS notebook topic
- Autós kamerák
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Milyen széket vegyek?
- SSD kibeszélő
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Házimozi haladó szinten
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dízelracer
őstag
válasz
h1n1_900 #4292 üzenetére
2éve elkértem hétvégére a céges furgont főnökömtől, egy havernak segítettem átcuccolni másik albérletbe. Szombat este valamelyik bulihuligán leszedte az első rendszámot derékszögbe meghajtotta és feltette a szélvédőre az ablaktörlőlapát alá. Mikor vasárnap délelőtt megláttam azt hittem helyben szétbasz az ideg. Rátapostam, kiegyenesítettem és bár megrepedezett a festék rajta de szerencsére nem tört el. Aki poénból, brahiból kárt tesz mások tulajdonában azt addig kéne ütni míg a teteme ki nem hűl.
-
h1n1_900
senior tag
válasz
Tökmindegy #4298 üzenetére
Én a nyáron éjszaka kis gatyában rohantam le a parkingba ,és egy fogas tartó farúddal tángáltam el a szorgos iparost
Ezt jó volt olvasni
Itt is kapták már el egyszer őket. Aztán még 3lakásrablást is rávertek. Legalábbis a rendőr ezt mondta. -
Tökmindegy
senior tag
Én a nyáron éjszaka kis gatyában rohantam le a parkingba ,és egy fogas tartó farúddal tángáltam el a szorgos iparost. Szerencsémre jó kapcsolatom van a helyi szervekkel így a kéz és egyéb törésekért nem hurcoltak meg. De mondták,hogy máskor tanúsítsak több önmérsékletet. Persze a szétcseszett zárat azt senki sem térítette meg.
-
h1n1_900
senior tag
válasz
Bigemperor #4294 üzenetére
Itt is annyi volt. Amikor odaértem még pattogott az üveg. Szerencsére a riasztó szétkapcsolja a gombot meg a zárat így az ajtót nem tudta kinyitni és a 2gép ami a hátsó ülésen volt elég nagy értékben ott maradt. 3perc volt kb amíg ott hagytam
4k-ért vettem egy üveget és már kész is.
-
Bigemperor
senior tag
válasz
h1n1_900 #4293 üzenetére
Fogadd együttérzésem. Pécsre is lehetne "jókat" írni, én 2-3 percre hagytam magára 2010.02 hóban az autómat (bezár,beriaszt persze) extrém időjárási viszonyok közepette délelőtti órákban (nagy hó mindenütt), kis forgalmú mellékutcában, balga módra csak letakartam az ülésen a cuccot, de mondom, ki bántja ennyi idő alatt?hát volt vki,akinek több se kellett ennél, azóta sincs meg az illető persze.
-
h1n1_900
senior tag
del
-
Bigemperor
senior tag
válasz
Napfénysüti #4288 üzenetére
Én 8. generációs civic (sedan) -t vettem nemrég. Nekem kifejezetten tetszik az autó, kívül és belül egyaránt szép. 1.8 es automata 2008.05. havi, na az automata váltóhoz nem ragaszkodtam volna egyáltalán, de olyan jó állapotú autót sikerült találni, jó áron, mintha új lenne.És az első tulaj látszik, hogy vigyázott rá, külföldi diplomata az úriember. A fogyasztás sem rossz aut. váltó ellenére,bár a városi mért értékekkel még barátkozom
Miután nagyjából megvoltak a fő elvárásaim, én is hosszú ideig keresgéltem, majd redukáltam az általam elfogadható kört Toyota avensis, -corolla, honda accord, -civic-re.A civic volt a titkos favorit végig, az accord -magas ár miatt- hamar kiesett, az avensisek ebben az árban sokat futottak általában (ami papíron nem, az gyanús is volt), a corolla meg annyira alulmotorizált, vagy alulfelszerelt volt, hogy döbbenet.Egyébként az újabb corollák olyan bután néznek ki (inkább öreguras, nem való fiatalembernek szerintem).A kisebb csomagtartót úgy felróják mindenütt a civic-nek (350l),én nem érzem kicsinek, aki fuvarozni akar, vegyen kisteherautót.Lehet, csak azért gondolom így, mert ezelőtt 2 toyota yarisom volt?
A civic sedan szerethető kocsi, országúton és pályán barátságosan is fogyaszt, bár a 6 gangos értéke valamivel jobb, de kezdem megszeretni az automata kényelmét.Összességében már most meg tudom érteni, akik a honda civicet megszerették.
-
Rick4
félisten
2-es, 2001-es 1.2-es 8 szelepes.
Nekem kényelmes, 193 centi vs 118 kg, jó hosszú kezem, lábam van, Mondeoban útban volt a középkonzol, itt nincsen. Én szeretem, pedig a Mondeonál 2x nagyobb, kényelmesebb kocsiból ültem át.
Benzinből országúton 90-95-tel 4.5, 100-zal 4-8, 110-zel 5.5 körül elvan, városban is 6 liter alatt eszik. Aztán most bejött a hideg, és egy dologra tudtam fogni a megemelkedő fogyit, a sűrűbb és több oxigént tartalmazó levegőre, (napközben 25°C-os belépő levegővel konstans 3000 rpm-nél kevesebbet eszik, mint este 17°C-os belépő levegőnél, ugyanúgy 3000 rpm-mel haladva), szóval megcsináltam a hőszabályzást egy 2500Ft-ért kapható samara szabályzóval:Még kókány, majd véglegesítem, ha beváltja a hozzáfűzött reményeket, mert most 1 literrel többet eszik, mint mikor jó az idő, és meleg van. Gázból normál esetben 6.5-tel eljárok, tegnap épp 7.3-at mértem.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Napfénysüti #4285 üzenetére
nem, a 6gen 3D 1.4iS-t.
2M-ert aszittuk vmi ubazzeg szalon allapotu lesz az a par, amiert annyit kernek, azert neztuk csak meg oket, mert annyiert mar 1.5-k is mentek... -
neduddki
nagyúr
válasz
hobizoli #4279 üzenetére
HI!
aznap kerult fel a hirdetes, /a no talata mert nem teccik neki sem a jazz, sem a 7g5d, engem meg kevesse zavar:- )/ az elso voltam aki jeonkezett es bo masfel het mulva mar nalm volt, forumon is megcolt hirdetve, de en erte oda elobb es folottebb korek vol taz elado
az osszes otokeresesi project max 3 het volt ha jol emexem.udv
neduddki
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Napfénysüti #4280 üzenetére
Tipikus "hiba" 6gen kuvikoknal (is) pl, ha nagyon rottyra volt torve az eleje, akkor megroppan az A es B oszlop kozott a teto es/vagy a kuszob is. A fek szerintem eleg gyenge rajtuk.
Na most csak ijenbol lattunk vagy 10-12-t mar akkoriban -radolt a letra fedosztorival...-, pedig akkor meg nem voltak annyira idosek ezek, hogy sok idejuk legyen erre, ahol elso blikkre is latszott, es messze nem ezek voltak az olcsobbak am, hogy vmivel ezt ellensulyozzak azt arukban.
Pl az a veretos "megkimelt" is ugy kezdte, hogy 2M, a felni meg CD nelkul 1.9M. Aztan hatso ajto melle bal oldalt ket ujjam befert a lokharitonal a saroknal, jobb oldalt meg hozzaert az ajto a lampahoz, meg azon a felen a loko felett mar a kisujjam nem fert be meg a hatso gumik felrekopva... nyilvan tok egyenes lehetett a kaszni ezert a szereny 2M-ert. Ami meg torve volt azzal minddel csak egy bernathegyit utottek el... vmivel toltva is... van amivel a ket oldalaval is... van aminek jutott a tetejere is..., gondolom lenyomott egy ~1080 fokos porgest egy uton athalado bernathegyi falkán keresztul, hogy jutott belole mindenhova.
Akkoriban 2M-et mar VTI-k is voltak, meg 1.5-s VTEC-k is szep szammal, amikben klima is akadt vagy tetoablak is, de gondoltuk hatha ez vmi uberzsir, patika... hat nem. A vegul megvett 1.6M-s siman jobb volt, osszes hezag jo, meg ki s volt ganezva rendesen.
Odaig hogy probakort menjunk kb 3-4-l jutottunk el, tobbit igy megneztuk ahogy ott allt es koszi. Kihuzod a nivopalcat es vagy nem olajos vagy koromfekete az olaj, biztos lelkiismeretes juzer lehet az ijen, nem? Jol odafigyelhet az ijen alap dolgokra is...meg felnin at megtapogatva elso fektarcsanal 1.5-2mm s valla van csak a kulos oldalon, amikor az uj es a kopott meret kozott szokott max 2mm lenni a megengedett kopasPl az egyik 1.3M-s RMC az meg szo szerint szalonallapotu volt. Azert 700k az 700k volt meg akkoris
Na meg az sem volt gyenge, hogy aug vege szept elejen kezdtuk nezni az eladokat vhogy, mert akkorra adta el a CRX-t, es volt olyan vas is, amiben az elszaradt falevelek is meg ott voltak... tavaj oszrol. Mert azert nyilvan akkor meg 25-30 fokban annyira nem hullottak a falevelek, hogy idei "friss" legyen, meg a belsejeben is mar a sár bele tolt taposva a szonyegbe, szoval nem mostanaban volt utoljara kitakaritva, de a sima benzinkutas penzbedobos porszivoval azt tuti nem szedted volna mar ki soha, annyira regi kosz volt
Max kimosatod autokozmetikaban jopenzé
Meglattam, mondtam is halkan, na menjunk innen a 'aszomba...
Annal is meg a "lehuzos" kereskedesekben is olcsobban arultak autokat, es azt legalabb kitisztitjak. -
Blen86
csendes tag
És mennyit eszik a milyen puntód?
Egyébként arányosak a végtagjaim arányosan hosszúak a magasságomhoz. Az egyébként nem zavarna ha hogy is mondjam kényelmetlen az autó mivel nem lesz rendszeren hosszútávra hajtva, csak pl 3as golfot tudom mondani hogy ott nem fért el kényelmesen a térdem a kormány és a váltó között.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
hobizoli #4279 üzenetére
Igen egyetértek. Főleg mióta márka fórumozok is azt látom hogy oda egyből mennek a jó vételek sokszor még úgy hogy más fórumosnak kedvezményt is ad az eladó. Ha még jó árral is párosítja akkor meg ott simán elkel mielőtt egy "külsős" megnézhetné akár csak a hirdetést is. Nekem nagy mákom volt mert akitől vettem ő itt dolgozik pár épülettel arrébb és nem is kellett sokáig keresgélnem mire ráleltem. Mondjuk eredetileg pont hogy nem akartam Hondát venni a tulajokról kialakult "jó" kép miatt.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Napfénysüti #4278 üzenetére
Igen, csak kerdes mennyi kereses utan talalsz egy ijet. Mert 3.5-4honap telefonalgatas meg furikazas utan mar kb kispocsom tele volt az osszes Civic-l meg foleg az eladoikkal is, de ugy cuzammen... nem hiaba neztunk mar meg par 2-3 RMC-t is, vicc, hogy siman olcsobbak lettek volna 3-400k-val es sokkal jobban felszereltek is.
Igazabol amiota van elerheto arban szelessavu korlatlan internet konnyebb keresni is, de ezzel egyutt az igazan jo vetelek ki sem kerulnek a netre, mert azokat elobb megveszik belso forumos infok alapjan. -
Napfénysüti
nagyúr
válasz
hobizoli #4271 üzenetére
Igen az árakkal tényleg el tudnak szállni ezzel énis szembesültem tavaly. Meg bevallom kíváncsiságból néha megnézem a jelenlegi kínálatot. Nekem a tulajjal mákom volt, látszott hogy nagyon figyelt az autóra előtte. Külön kis füzetben volt vezetve hogy hány km-nél mit és mennyiért cserélt. Elmondta korrektem hogy jobb elöl beletolattak parkolásnál de szépen volt javítva stb. 2* néztem meg a kocsit ebből 1* hondás szerelővel rendesen felemelve és aztán végül megvettem. Ez se volt olcsó kb közép árazású de ennyiért még megvettem. Mondjuk túl sokat nem engedett az eladó de a szerelőm is bevallotta hogy nem igazán tud belekötni semmibe.
Szóval nem egyszerű szülés ez a használtautó vásárlás főleg ha az ember olyat akar amit köztudottah szoktak hajtani is. De remélem az ismerősöd elégedett volt utána a gépével. Hála égnek azért nem az összes Civic egy rakat fos.
-
Rick4
félisten
Nem tudom, milyen törzs- végtag arányaid vannak, de kb. 5-6 centivel vagy magasabb nálam, és én kényelmesen elférek a 2-es Punto-ban, még a fejem fölött is van hely bőven. Most is mentem 2 nap alatt 1000-et vele, és minden okés. Nyilván egy Bravo- Brava nagyobb lehet, de annyival többet is kajál.
-
hobizoli
nagyúr
Amugy ha mar Bravo-Brava a tema erdemes megnezni a Marea-kat is, 1.6 16v az alap motor, de sirsz annyira olcsoak, meg a csucsmodell 2.0 20v HLX-k is mennek 4-sel kezdodo iranyaron, klima, elol-hatul e.ablak, oldalufi (facelift utan) stb
Csomagtartoba be egy 80literes LPG cucc es szia, es meg akkoris marad benne eleg hely cuccoknak. Belvarosba nem ezzel kell menni parkolni, de varosi 13-s benzinfogyija LPG-vel 7-nek felelne meg, ami nem sok. Es kb 700k-bol megallna igy
Mondanam, hogy a hahu-n pont arulnak egy motorhibas HLX 20v Weekend-t meg az alaktreszeknel egy 240-s lojjos 20v turbo motort is eppen mindennel (elektronika, kabelkoteg...), azzal eleg buntetos lenne, LPG-vel a gatyadat sem enne le es az menne felcuccolva isMultkor pl arultak egy 99/12 facelift-s, klimas, LPG uzemu 1.6-s Bravo-t, hat gyakorlatilag 1 napig nem volt fent es alku nelkul elvittek... 260k-ert arultak asszem, 310k km-l. Gondoltam ezt csak felhivom mar vazzeg...
Faszi mondta teloban, hogy pont most vittek el, de azert elmondta mi van/volt. 10 eve volt nala, az LPG-t is o rakatta bele, amikor 2 evesen megvette es ugy ment el vele 290k km-t, futomuve cseres, motornak kutya baja, a klimaja is mukodik rendesen. Szombat este rakta fel a hahu-ra es vasarnap kora delutan mar eppen szedte le a hirdetest, amikor felhivtam. Aszondta egy csavo idejott egy oraja, megnezte, kivagta ra 260k-t es hello. Gondolom elotte megnezte mennyi a LPG beszereles, meg a tobbit altalaban 3-400k-ert is 'csak' benzineskent -
nyogo83
senior tag
válasz
hobizoli #4271 üzenetére
Jó hogy előjöttek ezek a tipikus autókereséssel járó szívás sztorik, mert a múltkor belefutottam valamibe és elfelejtettem ide linkelni.
Bérnepper
Ismeri valaki? Vajon mennyire lehet megbízható így autót venni?
Pár hónapja még egy szimpla hirdetés + telszám volt fent, most találtam rá, látom már honlapja is van. Amúgy ha valamiféfe garanciát is tudna vállalni akkor totál nyerő dolog lenne. -
_NCT
addikt
válasz
hobizoli #4271 üzenetére
Látom Te tudnál mesélni
Mellesleg már én is ott járok, már annyi ideje filózok autókon, hogy már herótom van komolyan
Ilyenkor szokott a B verza előjönni, hogy elmegyek, veszek egyet... Na de tuti kifogom a földkerekség legfosabb autóját....
Már azon agyaltam, hogy veszek 1 Fabia-t olyan 900-1.1 körül, többi pénzt meg félrerakom
Volt a családban is, lehetett gyilkolni, mindig elvitt a-ból b-be, sajnos itt a lomhasággal kompromisszumot kell kötni, de személyes tapasztalat szerint megbízható. 3 év alatt semmi sem volt vele (ez még 2004 körül volt), talán 1x lett hengerfejes 1 év után, azt gariban cserélték.
MK2-es Focus meg 1.5M felett van olyan ami normális, Mazda 3/6 is (habár ezek bejönnek) szal.... Még talán Fiat Stilo-n agyaltam elkeseredésemben, de visszaolvasva a fórumot, nem nagyon láttam a rajongást a Stilo iránt
ebből megint roller lesz
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Napfénysüti #4267 üzenetére
Ez meg 2003 korul volt am, akkor kb masfel millioert mentek ezek, de egy-ket elado el volt repulve magatol, hogy ketmillio, mert uuuuu meg áááá ez egy Honda
Uhm, oszt?
Vmi 1.6M-ert vett vegul egy ojat itt a keruletben raadasul
, ami ha ossze is volt csukva, ugy meg volt csinalva, hogy nem laccott rajta abszolut. Alufelni meg CD-s fejeccseg is jart hozza annyiert. De akkor amikor mar ugy volt vele, hogy ebbol normalis vazzeg nincs, es nezzunk meg par Renault Megane Coupe-t is, mert 6gen Civic-bol megneztunk mar vagy 50-t, viccen kivul, ami jo is lenne az meg 2M (szinte csak facelift elottieket neztuk), es se klima, se tetoablak, se semmi, csak e.ablak-tukor, centralzar es szia meg max vmi alufelni vagy CD
Meg voltak ojanok is, hogy neztuk az ujsagban (hahu akkor meg nem volt, meg nagyon szelessavu internet sem) alufelnis gep CD-s fejjel, amire odamentunk mas csak lemezfelnis volt turkorradial rendszam leszedos gumikkal meg fejeccseg nelkuli, de ugyanannyiert arultak.
Na meg szo szerint sáros a kuszob vegig meg belul is, de mintha 3-4honapja nem lett volna kiporszivozva, es folduton ezzel jarnanak ki a telekre kapalni, elso ulesek mogott szemet a padlon, csomagtartoban ijen lomtár, mindenfele olajos flakonok, meg nejlonzsakok...Hat ha vmit el akarok adni akkor csak lemosom meg kivakarom...nem? Foleg ha mar van arcom 1.8-1.9M-ert hirdetni
Meg ááá nem lehet megnezni nappal az autot a heten egy nap se, csak este 8 utan...na vajon mé?
-
aphra2
senior tag
válasz
hobizoli #4264 üzenetére
A 2 veztengelyes azért más , a fogaskeréken nincs is jel ill csak hozzávetőleges , valamint excenteres , hogy pontosan állítani lehessen miután a 2 tengelyt fixáltad,valamint indikátoróra is kell neki, (a bravo, stilo vezérlés nagyon érzékeny) sablon nélkül nem szokott tutira sikerülni. [link]
-
hobizoli
nagyúr
válasz
nyogo83 #4257 üzenetére
Ez kb ojan mint par eve haverarc akart venni egy 6gen 3D 1.4-s kuvikot.
Reggel nyitasra mentunk oda a soroksarin egy autokereskedesbe... erdekes mod mindbol hianyzott a kmoraMasik szinten meg neki, ugyanebben az autovetelhez kereseskor, telfonaltunk egy "megkimelt" auto miatt, de martonvasari volt, aszondja az arc nem gond, Érd-g bejon, megbeszeltuk, hogy talizzunk a MOL kuton, ahogy beerunk a 6-son Érd-re, ugyis jonne vmiert, es azzal egybekoti.
OK
Na mi vagy jo fel oraval elobb ertunk oda, egyunk addig vmit. Akkor meg nem volt ott az a bevasarlo kozpont szeruseg, hanem annal is feljebb kb 1km-re megalltunk vmi langososnal... toljuk be a sajtos-tejfolos eccseget magunkba, eccercsak jon am a "megkimelt" kuvik repedtfazekhanggal, kettesben ledadogott -varosban-, valtaskor meg is nyikkant, aztan elveretett elottunk egy 90-100korul
Na mi betoltuk a langost, aztan odagurultunk a MOL kutra, hogy:
-Faszan megy a gep...
-Aaa, en nem hajtom sosem, nagyon megkimelt auto...
-Aha, pont elottunk veretve szurtad el 2-s revlimiten 3-ba, ott ettuk a langost feljebb
-
-Amugy nem tom miert sietett, mert meg igy is vagy 10perccel elobb odaert o is.
Hat a hatso ajto meg kb ugy allt rajta, hogy ez volt teton is.
-
Stafni
aktív tag
Jól is teszed, de nézesd át mindenképp, mert nagyon meg lehet szívni. 10-20e inkább feleslegesen fizess, mint iszonyatos javítási költséget. Én is nézelődök folyamatosan, de kezdek arra hajlani, hogy 15 évre veszek inkább majd egy új autót, vagy esetleg a családból.
Olyan ez mint a házépítésnél a talajmechanikai vizsgálat! -
Blen86
csendes tag
-
nyogo83
senior tag
Persze, az is teljesen jó lehet az állapotfelmérés is, de megvan benne a rizikó ha neppertől van, hogy ismerőshöz viszi.
Jártam már én is úgy mikor havernak 1.7es dizel Astrat kerestünk, díler telefonba ígért szépet jót, meg kapásból 3 szervízt, ahova nyugodtan elvihetjük átnézetni. Kicsit csaltunk, mert hamarabb mentünk az autót megnézni mint megbeszéltük, beindítás után egy akkora koromfelhőt tolt az autó hogy mondtuk köszi,viszlát
Persze már volt jópár autó a telepen amit járattak...Ezek után nemtudom mit mondtak volna a szervízben.
-
aphra2
senior tag
Ennyi pénzből jó döntés a bravo, amire figyelhetsz az az alapjárat , hogy szép egyenletes legyen , valamint a sebváltó , hogy váltásnál ne reccsenjen,, a 2 szinkron soknál beteg.
Mindenképp facelift utánit vegyél , (műanyag szívósoros) annak kedvezőbb a fogyasztása, a hosszabb a váltó, és a módosított égéstér miatt.
Alap , hogy vétel után vezérműszíj csere +görgők, és csak olyanhoz vidd akinek van vezérlésbeállító sablonja, anélkül nem lesz jó soha, 10-ből 8 bravonak elvan rakva a vezérlés mert azt hiszik hogy jelrerakom +összejelölöm és jó lesz,... nem lesz jó
És igen , csak 1,6-ot, ABS-el és klímával, a 1,2 elég hurkabőr, a héten pont láttam 2 elsőtulajos autót eladót a hahu-n , náluk még remélhetőleg megvan a 3 kulcs és a kódkártya, valamint talán megkíméltebbek mintha a 25. tulaj lennél
Regizz a fiat bravo oldalra, ott sokminden le van írva , tipikus hibák és javítási megoldások is. -
_NCT
addikt
válasz
nyogo83 #4254 üzenetére
Az állapotfelmérésről mi a véleményed? Azért az mégis csak többet tud elmondani, mintha egy szerelőt viszek és "ránéz", saccra megmondja mi a baja. Ott a műszerek magukért beszélnek gondolom. Megéri az árát, 5-10k körül van felénk. Ha van ismerős, mégócóbb....
Nem tudom hol olvastam már, de ha dealer mondja hogy vigyük el együtt az autót állapotfelmérésre, s ne ragaszkodjak az általam kiválasztotthoz, ott előfordulhat, hogy megbundázzák a dolgot.... Ennyiből ez sem jobb.... De ennyi erővel ne vegyünk autót
-
nyogo83
senior tag
Ez a rizikó, hogy mi van ha előjönnek ezek a problémák, más használtautónál is benne van(azért mondtam hogy a termosztáton kívűl gyakorlatilag a többivel tisztában voltam hogy cserélni kell, mert azokat észre lehetett venni, nekem akkor megérte)
Egyébként ugyanazokat a tipikus dolgokat kell nézni ennél is mint más típusú használtautónál.
Ha nem vagy annyira biztos magadban, mindenképp szerelőt vigyél magaddal, illetve akár már egy kört is megspórolhatsz ha a fiat forum-ra beregisztrálsz és bedobod a kiszemelt autó linkjét. Rengeteg profi van ott akik már elsőre kiszurják ha valami nem kerek az autóval(van külön topikja az autóvásárlásnak ott is). Nekem is marhasokat segitettek már -
-
nyogo83
senior tag
Félreértetted, ezeket nem KELL rákölteni, csak nálam ezek a költségek jöttek elő, mivel ennek tudatában vettem meg az autót hogy ezekkel számoltam. Simán lehet olyat találni, aminél max a vezérműszij cserével kell számolni(ha netalán volt benne cserélve előtte, akkor ezzel sem) esetleg a fékek cseréjével. Ezeket simán bármelyik másik használtautóra is ráköltheted egy-két év alatt(nálam a vezérlés+fék volt amit rögtön cseréltem. a többit szép lassan 1,5 év alatt).
-
kpal
nagyúr
Valaki nem tudja mi annak aa német oldalnak a neve ahol a minden autó márka/típus fogyasztása fen van ??
-
Blen86
csendes tag
válasz
nyogo83 #4247 üzenetére
Hát nem nagyon tudok más autót elképzelni ilyen paraméterek mellett, de ha tud valaki hasonlót akkor szívesen fogadom az ötleteket! A baj azzal amit leírtál hogy ugye most ezt használtam megveszem és mindezt rá kell költenem akkor már lehet elgondolkodtató egy 100 assal drágább kategória :S Nehéz ügy ez az autó vásárlás, nincs tökéletes döntés valamiből mindig engedni kell sajna.
-
nyogo83
senior tag
Ha csak a sajátból indulok ki, 11éves, 172 ezer km valós futással.
Szinte majdnem minden gyári alkatrész volt benne eddig(Kuplung már cserélve volt 1x, női tulaja volt)
Amit cserélni kellett, első lengéscsillapitók 24 ezer egy pár, termosztát 12 ezer, féktárcsa +fékbetét 20 ezer, vezérműszij csere ha jol rémlik 40-be volt munkadijjal együtt+ kuplung csere 35 körül munkadijjal.Nem vagyok annyira képbe más autóknál ezek milyen árban mozognak, de szerintem átlagos árak.
-
nyogo83
senior tag
Ha Bravo-Bravaba gondolkodsz, akkor csakis 1.6-ost keress. 1.2-es kicsi, kevés ahhoz a kasztnihoz, 1.4-es majd annyit eszik mint az 1.6 és gyengébb, ráadásul nem a legjobban sikerült motorjuk(alulméretezett olajozó furatok, stb.)
Alacsony fogyasztásnak mi számit nálad? Mert ennél átlag 6,5-7 országút és 8,5 városi között mozog a fogyasztása. Tipikus hibája nagyon nincs, alkatrészek viszonylag olcsón beszerezhetők.
10-11 éveseket már lehet szép számmal kapni 500 körül.
-
Blen86
csendes tag
Sziasztok!
Autó vásárlásban gondolkozok nagyjából 600,000 ft körül /inkább alatta mint felette/ Nézegettem az autókat és elég bizonytalan vagyok, ezért kérném a segítségeteket! A paraméterek amik fontosak: Alacsony fogyasztás!, Ne legyen túl öreg /olyan 10 éves körüliben gondolkoztam/, megbízhatóság, és mivel 2 cm híján 2 méter vagyok az se hátrány ha 1esbe tudom rakni anélkül hogy a térdemet le kéne csonkolni.
Amikkel eddig szemeztem azok a Fiat Bravo/Brava-k, nem tudom mi a véleményetek ezekről?Előre is köszönöm a segítséget!
-
_NCT
addikt
válasz
Typhoon47 #4241 üzenetére
Nem a pénz miatt idegesített fel, hanem a 3 tényező: 17 éves, friss jogsi, sok lóerő. Sajnos MO-on a vezetési morál miatt nem feltételezhetem, hogy szigorúan városban 50-el fog közlekedni, városon kívül meg 90-el... Bár az is lehet, hogy csak egy unatkozó troll írt be, hogy sokan felháborodjanak
Tanuljon meg vezetni valami 1.3-as kis 70-80 lovas szutykon, ne kapásból Bömbin. Sajnos ismerőseim között is van olyan, hogy a saját fiát temethette az apa, mert megvette neki amit szeretett volna...
Update: ez így van
Lehet hogy ő karcolásokkal kiszáll az autóból és (kér egy szál cigit
), míg szerencsétlen másik autóst a tűzoltók vágják majd ki a roncsok közül... No mind1, ahány ház annyi szokás...
-
_NCT
addikt
válasz
Typhoon47 #4239 üzenetére
Rendben, a 2. jobban tettszik úgy is
Csak hát ez még mindig spórolásos móka lesz :S
Sajnos alám nem tolnak autót, mint egyesek alá....
-
-
_NCT
addikt
Sziasztok!
Rövid kérdés: Az első és 2. generációs Ford Focus között van nagy érdemi különbség? Melyiket éri meg jobban megvenni?
-
Beerwolf
senior tag
DarthRoni: Ha valahonnan sikerül még kríteni egy kis pénzt: [link]
-
kisza25
félisten
válasz
Motion_Blur #4229 üzenetére
nekem dombon sokszor még3-ban is kevesebbet mutat, mint 4ben,
és sima úton 50-hez is 4-ben kevesebb nafta kell, mint 5-ben,
55-60-nál fordul át, hogy kevesebbet eszik 5-ben, mint 4-ben(számítógép meg 65-nél jelzi az 5-öt) -
Motion_Blur
félisten
válasz
kisza25 #4228 üzenetére
Nálam is ha megyek fel egy emelkedőn és mondjuk 5-be forog 1500-at, többet eszik mivel sokkal jobban kell nyomni a gázpedált (mivel nulla nyomaték van), mint 4-be 2000rpm felett. Tempó tartásához jó az 1500 körüli rpm, de ahogy kicsit gyorsítani kéne, "olcsóbb" visszaváltani egyet.
-
kisza25
félisten
válasz
Motion_Blur #4227 üzenetére
muternak kalosa volt, nagybátyámhoz került tőle, kalosal sincsenek gondok, de tény ignisnek pörgősebb a motorja, cserében többet is eszik, mint írtam mindkettőnél kell kompromisszumot kötni.
off: én is elkezdtem Ottó-féle tesztet, de fedélzeti sz.gép szerint 1500-2000 fordulat között tartva többet eszik, mint 2000-2500 között, ezt én a kihegyezett motornak tudom be(6300 max ló és 5000 max nyomaték) nekem fedélzeti jelzi mikor váltsak, de az még magasabb értékeknél van -
Motion_Blur
félisten
válasz
Vesztor87 #4225 üzenetére
Ignisnek egy nagy problémája van:
A merev-tengelyes hátsó futómű, ami miatt iszonyatosan ráz és pattog az autó hátulja.
Kalossal szemben viszont ott van a fasza motor és a valóban emészthetőbb belső tér. Nekem egyik se tetszik, de ha megbízható és hosszú távon olcsón fenntartható autót akarsz, akkor Ignis.
off: teletankoltam az autót (még 387-ért), kezdődik az Ottó-féle teszt, kíváncsi leszek az eredményre... persze tükrök és ablaktörlők a helyükön maradtak
-
kisza25
félisten
válasz
Vesztor87 #4225 üzenetére
szerintem mindhárman leírtuk kb. ua. kisautónál mindig is volt/lesz kompromisszum azt már a vevőnek kell eldönteni neki mi a fontosabb, belső/ külső/ fogyi, amiben kevesebb a kompromisszum az meg annyival drágább is
nekem amúgy egy fabia kombim volt, nekem az tetszett külsőre(annak is kell a tetőléc, hogy mutasson, meg a hátsó szárnyacska), a belseje is elég jó anyagokból volt, még az ajtók is kárpitozva voltak, műszerfal puha volt csak alul volt kopogós(nem a clasic), foglyija átlag 6,5 lityi, nagyon finoman 5,5lityi mint állat 7littyi az 1,2 12szelepesnek -
Vesztor87
senior tag
Szüleimnek Ignise van, 1,3-as, nagyjából ismerem. Szoknyája nincs, csak tetősín, ablak légterelők (4db) és az oldal védő csíkok. Szerintem szép autó (övék grafit szürke metál) de feldíszítve még szebb). Azt hogy vékonyabb a lemeze nem tudom, de a fogyijuk rendben van. Apu óvatos vezető, 2500-3000 körül elváltja, kisebb vidéki távokkal (10-30km) néha kicsi várossal, és pályával vegyesben 6 körül van a fogyi. Nem nagypapásan vezet, 100 körül megy országúton, néha meg is van hajtva hogy ne hogy ellustuljon, a legjobb fogyija bejáartósan volt, akkor tényleg tojással a pedál alatt 5,3 volt a fogyi. Ausztriába pályán tartós 120-140-el jött ki valami 6,3 körül. Szerintem Ignisek közt ez jó. Főnökömnek is volt Ignis, ő hajt állandóan, tipikusan nagy gázzal közlekedő ember, neki Pesten 10 körül evett...
Haver Kalosa Pesten (1,2 benzin) normál tempóban vmi 6 körül van, vidéken mondta hogy 5,5 körül van... Fene tudja. Kalosban a belső az ami kicsit óccó hatású, az Ignisnek pont a belseje az erőssége... Másrész viszont kicsit billegősebb a Szuszka, és eléggé pattogós a feneke, bár nem kell annyira tolni ha szar az útNeeeemtom
-
kisza25
félisten
azért írtam, hogy van akinek bejön
(üléspozíció)
a hondáét én sem szeretem, mert ott a földre ülsz, nekem a középmagas jön be,
pl a kia pro ceed-ben ami nekem van az pont jó, viszont aki ilyet tervez az készüljön fel rá, hogy a hatalmas első ajtónak legalább annyi hátránya van, mint előnye,
pl. szűk parkolóban alig tudsz kiszállni, mert a sokkal hosszabb ajtó még csak résnyire van nyitva, mikor egy normál ajtón már simán ki tudsz szállni -
Jadro
veterán
válasz
kisza25 #4222 üzenetére
Szerintem az üléspozíciója pont pozitívum.
Oké, ezt csak akkor értékeli az ember ha már elég öreg ahhoz hogy örülni tudjon a könnyebb kiszálásnak.
Viszont amit írtál a fogyiról az valós. Vezetem a tankolásaimat, amióta megvan a gép. Igaz, hogy szinte csak városban autózom, de vidéken és így nyáron 7.5 körül alakul. Most hogy hűvösebb az idő már egy bő fél literrel megugrott és lesz ez még rosszabb is a nagyobb hidegekben. Ez még aránylag óvatos vezetés mellett van.
Ja még valami eszembe jutott. A csupasz Ignis nem is szép.
( "szoknya", tetősín és hátsó "légterelő" nélkül. )
-
kisza25
félisten
válasz
Vesztor87 #4220 üzenetére
ignis-re nagyon sok a panasz, hogy 8-9lityit bekajál(főleg a rossz légellenállása miatt), amúgy megbízhatóságban kb. ua.
a szuzukik nagyon billegnek, vékonyabb lemezekből van, meg elég érdekes benne az üléspozíció, persze van akinek bejön.
csatlakozom az előttem szólóhoz totalcar népítéletre eléggé lehet hagyatkozni, mert néhány elvetemültet leszámítva valós dolgokat írnak, legalábbis az általam ismert/használt autókról elég valós képet adott -
Jadro
veterán
válasz
Vesztor87 #4218 üzenetére
Szerintem Kalos-szal jobban jössz ki fogyasztásilag. Már csak a felépítmény okozta légellenállás miatt is. Ignisem van, Kalost sosem vezettem és imádom az autóm. Teljesen szuper.
Alkatrész árakban gondolom nincs túl nagy eltérés, műszaki megbízhatóságot meg passzolom. Mármint a Kalosét. Az Ignisé rendben van.
Mondjuk érdemes lehet olvasgatni a népítéletben vagy az autónavigátoron a véleményeket. Autónavigátoron az összesítés Ignist hozza ki jobbnak, de ez csak egy dolog. Az egyéni preferenciák számítanak úgyis.
-
kisza25
félisten
válasz
Vesztor87 #4211 üzenetére
jók az ázsiai autók, bár a Kalos nem egy élményautó, de A-ból B-be jutásra megteszi,
ha haladni akarsz vele 3ezer felett kell pörgetni és előzésbe is csak hosszú egyenesben lehet vele kezdeni, más baj nincs vele, váltó kicsit pontatlan, a műanyagok elég olcsó hatást keltenek benne(mert azok is) okosan 6,5lityivel ellehet vele járni, típushibáról nem tudok -
Vesztor87
senior tag
Mi a véleményetek a Daewo Kalosról? Haver vitt a saját 1,2-esével, elég jónak tűnt. Nem tűnt billegősnek, de kényelmes volt mind a futómű, mind az ülés, és 1,2-es létére hasított (városban, kb 60-ig nyomta). És meglepett milyen csendes. Ahogy néztem, 1,4-esből klímásat is kapni nem sokkal 7 kiló felett, olcsóbb alternatívája lehet a kinézett Ignisnek is akár...
-
DarthRoni
tag
Qru, nyogo83, VR6-Fan, Rick4 Köszönöm a hasznos válaszokat tényleg jó az az opel majd megérdeklődöm
Illetve a példáknak is hasznát veszem, meg mindegyik hsz-nek, nagyon köszönöm! : )) -
npp
csendes tag
Zewa & Qru
Az autó bp-vidék útvonalon lesz használva, szinte csak munka miatt. Általában egyedül fogok menni, így kis autóra gondoltam.
A gázszett ára most sajnos tuti nem fog beleférni.A két Rio és a Punto közül melyiket választanátok, figyelembe véve, hogy az olcsóbb Rio (103k km) és a Punto (92k km, klíma) esetén belefér egy ~ 60-80k-s szervíz + téligumiszett, míg a drágább Rio (34k km - ha igaz -, ABS) esetén a gumi dec, a szervíz jan. elején férne csak bele.
-
FF23
senior tag
válasz
dízelracer #4141 üzenetére
Hogy mikor kapcsol fel az nem azt jelenti hogy negyvennel megy.
Ehhez a fogyasztáshoz több trükköt is bevet, pl.: az előmelegítés, ahol árammal helyettesíti benzin energiáját, meg, ha jól értem az ohne generator-t, akkor kiiktatta a generátort hajtását/töltését is, tehát az akkut is naponta töltheti.
Itt látszik, hogy mennyi áramot használ el még hozzá: [link]
6.523 km-re 58 kWh -nem is sok. -
Balli
őstag
milyen egyedire gondolsz: indításgátló, váltó-kormány zár?
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- PlayStation 5
- Telekom mobilszolgáltatások
- bambano: Bambanő háza tája
- Tea
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- Konteó topic
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Olcsó Notebook! Dell Latitude E7280! I5 7300U / 8GB DDR4 / 256GB SSD!
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest