-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
DeFranco
nagyúr
ez nem kombi??? hát nekem azt mondták, hogy kinyitom a csomagtartót - becsukom a csomagtartót, lehet kombinálni, tehát kombi! ne idegesíts fel
@zoo8800: köszi, már vártam, hogy meg tudjam osztani
@m3tr0: nekünk is tetszik, az lesz az igazi, ha végre kitavaszodik, és frankón tudok benne csinálni egy nagytakarítást
szerk:
@bitpork: egy kicsit kevesebb kátyúval kiegyeznék, de legyen[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Sikerült azt a képet betennem, ahol a legjobban lóg a lökös parkolási baleset, már ilyen volt, a másik oldalán kiperdült a lökös sarka, nem vészes, majd ki lesz lakatoltatva őszig. Amúgy eddig úgy néz ki, ezen kívül egyben van.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
lemma introduce ya ma verda
-
EQMontoya
veterán
válasz Kornel #40374 üzenetére
Nagyon nem mertem kenni neki, azért nem volt szép idő. A polos meg baszott refit kapcsolni, így nem láttam semmit az előzéshez. Országúton, ha nem jönnek szembe, illene felkapcsolni... Főleg, ha valaki láthatóan előzni akar.
A 220d sem rossz, de abból semmiképpen NE a sportot vedd, azon rövid a difi, így sokat eszik, majdnem annyit, mint az enyém. Illetve figyelj az üzemanyagra, az a moci elég érzékeny a szarra, inkább tölts bele prémiumot.
Nekem viszont évi 15-20e-hez felesleges a dízel, inkább élvezem a sor6 hangot.
Same rules apply!
-
-
probizz
tag
válasz Kornel #40380 üzenetére
Az is vicces, hogy a kispolszkis is 130-al mehet autópályán és a fullos fékrendszerű autóval is ugyanennyivel szabad. (Tudom, hogy nehéz lenne egy olyan rendszert csinálni, amiben a jobb műszaki tulajdonságú és állapotú autók a pályán gyorsabban mehetnének, mert nehéz lenne külön mérni a sebességüket.)
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz hobizoli #40379 üzenetére
na ja.
ha meg jobbról megelőzöd, és ránézel, látszik rajta, hogy azt se tudja, hogy hol van, és hogy honnan kerültél oda.
meg kellene szigorítani a jogosítvány megszerzését, emellett legalább 5 évenként tényleges felülvizsgálatot kellene tartani, akkor nem lenne ennyi baleset. mondom, legegyszerűbb lenne mindenkinek egy kötelező PÁV 3 vagy 2 vizsga. -
hobizoli
nagyúr
válasz Kornel #40345 üzenetére
es meg ha 50-l menne sokuk...
...de van amelyik nekiall ott is 35-40-zni, amihez otthon szokott, es ahhoz kepest a 70-80 meg mar 2x tempoes jogsija van neki is, de nem hiszem, hogy ne kene tudnia alkalmazkodnia az alktualis forgalmi helyzetekhez
90-l amugy is kene tudnia menni, meg autopalyan 130-l is
kedvencem amikor annyival frodul be elottem balra a zoldre, hogy egyesben csusztatott kupplunggal kell mogotte kanyarodni meg kozben fekezve, hogy ne guruljak neki
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Dare2Live #40344 üzenetére
na igen
es az a vicc az egeszben, hogy bar vannak szakaszok ahol siman 80-100-l megy a forgalom...
...de nincs baleset, vagy legalabbis annyi amennyi megis van, annyi vmi videki kisvarosban is osszejon, huszad akkora forgalom meg, fele-harmad akkora tempo mellettez vmi csoda
mindig eszembe jut ekkor a rendorseg megmagyarazasa, hogy de a gyorshajtas igy veszelyes meg ugy, amikor igazoltan gyorshajtasbol baleset valojaban eleg keves van, a relativ gyorshajtas meg nem feltetelnul gyorshajtas, hanem az adott ut es idojarasi avgy latasi viszonyokhoz kepest gyors csak
a figyelmetlen vezetesbol es az elsobbseg meg nem adasabol sokkal tobb baleset osszejon napontatöbb drón kell ;P
-
Kornel
veterán
válasz EQMontoya #40359 üzenetére
Az a helyzet, hogy elég sokat megyek mostanában, múlt év pl. több mint 35k km volt, ezért jelenleg sajnos nem alternatíva a splash-em fogyasztásához képest. (majdnem a fele )
Viszont ha úgy alakulnak a dolgok, ahogy tervezem, akkor 1-2 éven belül kell majd valami nagyobb kocsi, egynek jó lehet ez, vagy akár az újabb 2006 utáni is220d, kint elég olcsón adják, 8000 EUR-ért korrekt van.Eger után rendesen megindultál amúgy, de utána végig mögötted mentem a balesetig, néztem én is, hogy ha nem előzöd meg a vw-t, akkor majd én, de szerencsére nem kockáztattam, lehet ha elmegyünk mellette, mi is benne vagyunk a balesetben...
-
m3tr0
őstag
válasz KonzolKartel #40369 üzenetére
-
kpal
nagyúr
-
neduddki
nagyúr
válasz Dare2Live #40365 üzenetére
HI!
lvastam, de hat ez nem utannanezes, ha en ennyoen feladtam volna msot nem tudnak ami tudunk:- )))
amugy csak nekme tunik fel, hogy nem nyiolkozik a kes felvetesrol, de mutlkor se ost....udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
TaaT
nagyúr
Berakom ide is ezt a videt, nagyon fincsi V10 Plus
Give them hell Ukraine!
-
EQMontoya
veterán
válasz Kornel #40342 üzenetére
Köszi, tényleg elég jó állapotút sikerült kifognom, használtam vettem. 2001-es évjárat amúgy. A fogyasztásért kárpótol szerintem a megbízhatósága, szervizben hagyni nem nagyon fogod. Igen, a téli van még fent, úgyhogy nekem nem volt gondom Bélapát után sem. Egy Golfos előzött meg csak, aki láthatóan elég jól ismerte a helyet, mindenki más eléggé lemaradt.
A baleset előtt gondolkodtam, hogy meg kellene előzni azt a fehér Polot, aki előttem állt végül a sorban, legelöl. Elég lassan ment. Lehet, ha megelőztem volna, necces helyzetbe kerülök.
Az IS-t pedig tényleg csak ajánlani tudom, ha nem mész nagyon sokat egy évben, akkor jó vétel. Amivel kevesebbet eszik egy diesel, azt ott is hagyod a szervizben, de addig még autód sincs.
Same rules apply!
-
Manitou
veterán
válasz Kornel #40356 üzenetére
Az 1,4-1,6-os kocsiknál mondjuk hihetőbb a 10 liter körüli vároi fogyi , főleg ha rövidtávazva használják.
Nekem pl városban 8,8-nál még nem sikerült kevesebbet kihozni az 1,4-es almerával. Igaz rövid távas használat mellett.
Gondolkoztam is egy olyanon, hogy nem e lenne érdemes egy motormelegítőt beépíteni a kocsiba, de lehet nem érné meg a dolog. -
Dare2Live
félisten
válasz Manitou #40346 üzenetére
mosthirtelen
én nyár város rövid távokon 5 tél 6-6.5 átlag ~5.6 körül. A rövid táv az olyan 3-4km, munkába 3km 90Cig el se ér a hőmérő. Éves átlag ~5.5
Édesanya reálisabb 2008as yaris (1.0), megyeszékhely 100% város 5-6kmes távok naponta többször.néha tiporja, néha elfelejt vátani (4000et pörög 50nél) éves átlag fedcomp szerint (pontos) 6.5
spriten nincs olyan akinek 10et enne.... az iszonyat sok, ha sokat dugozik, fék-gázzal jár akkor talán.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
neduddki
nagyúr
válasz DeFranco #40348 üzenetére
HI!
csak tajjerkoztatasul: tegnap est 17kor indult doktoranduszunk mar polgardi elott a korforgalomnal vanszorog
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
Dare2Live
félisten
válasz hobizoli #40333 üzenetére
Ki mihez szokott? Nekem az első pár alkalommal BP volt rémítő. Egyrészt rémítő volt a dinamika a megyeszékhelyi papa tempohoz képest, de sebességben is én max megengedettel szoktam menni nem páylázok azaz ha elbambulok max 100. Ehez képest BP több részén 100al "kellett" mennem mert ott ez van és rakparton 100 mellett este simán rámvillogtak. Néztem bután.
Na és ez én, aki felveszi a ritmust meg megy 100al. A "papa" aki felkeveredik BPre mert akármi nem fogja felvenni a ritmust, megy max 50el aztán persze körbe fogják anyázni, mert feltart... Jogosan?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
misirulez
senior tag
válasz DeFranco #40292 üzenetére
Én pont tegnap jártam így. Egyszer csak leállt a venti a kocsiba nem jött levegő, esett az eső elkezdtem párásodni mint az állat, lehúztam ablakokat semmi nem segítette, sorba jöttek a s*ggembe villogva dudálva, előzgettek, dehát istenem inkább ez minthogy elüssek valakit, vagy belemenjek az előttem nagyot fékezőbe.
-
Kornel
veterán
válasz EQMontoya #40329 üzenetére
Akkor te jöttél előttem végig egertől, a balesetig...
kívülről elég jó állapotúnak néz ki a kocsid
asszonynak mondtam, hogy veszek egyet, nem nagyon tetszett neki. engem is csak a fogyasztása tántorítana el, de a lovakat etetni kellamúgy tényleg nem volt necces helyzet, de sokan szerintem nyári gumival nyomták már. tieden gondolom téli van még?
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
válasz bitpork #40340 üzenetére
I!
akor ,e gminek az oto a 24 ora munka melle???? kulomben is eddig aszontad a kinyao himisott melegitoket csempiszed a hataron es lopottkint ertekesited a szbadkaji pijacon a vijtrnami sertesek kzott:- )))
udv
neduddki
mod: mijota Setit nem forumpozik alkoholo allapotban csak Veled lehet magasorptu szmeletencserke fojjtatni:- )
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
-
-
hobizoli
nagyúr
én vhogy úgy veszem észre, hogy Bp kivülre érve érezhetően megnő a balfaszok meg a leszarom a világot is telibe tipusúak száma az utakon, akiknek semmi nem számit, mennek ló szemellenzovel csak előre kinézve a szélvédőn árkon-bokron át, a múúúttkóóó-sem-gyött-senki meg a majj-fékez-a-másik elv szerint "közelkedve"
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
ez eleggge hibas gondolatmenet, mert eleve jogositvanyt ugy szerzel, hogy van gyakorlati tapasztalatod is, nem csak elmeletben megtanultad
persze hacsak nem libáé meg kacsáé meg disznóé vagy pl a díványon "szerezted" meg, meg nem vetted meg a vizsgabiztost 15 ora utan, hogy de meglegyen má végre a papír minnél előbbvhogy kevesbe hiszem, hogy mar szemerkelo esoben azonnal x-30-l kene menni, meg 90-nel 60-l szep napsutetses idoben is, mert a jozsibácsi/marinéni a sor elején ráér
es nem is varja senki tole, hogy de 110-l veressen, de ez 90 helyett a 60, ha nincs ra valos idojarasi ok, akkor siman a kozuti forgalom indokolatlan feltartasa, ami szinten KRESZ szabalyzatba utkozik, mint a gyorshajtas istöbb drón kell ;P
-
-v-
addikt
Jaja, nekem az elmúlt pár hétben volt kettő is, mindkettő "előzés" akart lenni a másik fél részéről, bár igazából elképzelésem sincs, hogy gondolták... mindkétszer papszi volt a sofőr, nem boyracer Ez amikor már a manőver elkezdésénél látod, hogy "naeznemleszmeg", satufék, jobbra lehúzodok, reflektor rá.. az egyik az érdi emelkedőn volt, egy buszt szeretett volna előzni, ami kettővel előrébb volt. Ha nem nyomok azonnal satut 1 autót nem tud megelőzni, nem hogy 2-t meg egy buszt.. érdekes mód azért végigelőzte becsülettel a sort, fel se merült benne tán mégse kéne.. gondolom pont fingja se volt a bácsikának, mégis mit gyorsul a verda, vagy hogy lehet olyat is, hogy előznék de jajnemleszmeg inkább visszasorolok.. vagy az első megelőzött autó után gyorsan visszamegy.. helyzetfelismerés, reakció 0. Ülj le egyes. Másik az talán a Börzsönyben volt Kemencénél, ott messziről kezdte az előzést, de gázt elfelejtett adni, szóval úgy jött szembe egymás mellett két autó sokáig, és csak jött és jött és még mindig egymásmellett Ott is csak nyomtam a féket csak nyomtam, le a padkára stb... elképzelésem sincs hogy gondolta, hogy +2-vel gyorsabban menve meg tudja előzni és be fog ott férni. Egyik esetben sem gyorshajtottam Elképzelem mi lett volna, ha hasonló képességű driver jön velük szemben, vagy ha vki boyracer aki nem tiszteli a sebességhatárt
-
EQMontoya
veterán
válasz Kornel #40317 üzenetére
Ilyenem van, nem sok. Fogyasztas 9-10, de gond abszolut nincs vele, nagyon megbizhato. Japanban gyartott, benzines sorhat, a vilag legjobb receptje. :-) Gumizni draga, a nyari 214/45 R17, eleg huzos. Ha megveszed, imadni fogod. ;-)
Btw merre lattad? Mentem ma Bp-Eger-Szilvasvarad iranyba ma, LVS kezdetu rendszammal.
Same rules apply!
-
-
varsam
őstag
Velünk karácsony másnapján történt jópár éve (10+), hogy belénk jöttek előről. A másik kocsiban, apa, aki mindig vezetni szokott, most épp ivott (mivel karácsony volt) és anya vezetett helyette. Nos estére az utak lefagytak, anya meg rutintalanság miatt állóra fékezte a kerekeket egy kis kanyarban és átcsúszott szembe. Nálunk apám vezetett, benne volt annyi rutin, hogy elrántsa a kormányt balra, és így nem totál szemből jöttek nekünk, hanem az autó jobb eleje kapott, de úgy, hogy én a hátsó ajtót nem tudtam kinyitni, az ablakon kellett kimászni. Sok baja szerencsére nem lett senkinek, az vétkes autóban jobb elől ülő mama szenvedett combnyaktörést. Mindezt dec 26-án este, kocsi tele ajándékkal, 150 méterre a lakásunktól. Jobban járt volna mindenki, ha akkor anyuka nem ül volán mögé...
az a baj, hogy nem tudunk mit kezdeni ezzel az időjárással, nincs annyi gép, amivel legalább a főbb utakat karban lehetne tartani, pláne ilyen szélben.
Bár javítani lehetne a helyzeten, ha befognánk pár mezőgazdasági gépet, csak top gear-t kéne nézni[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
Ez volt már?
Pepsi MAX & Jeff Gordon Present: "Test Drive" -
Nem kevés igazságod van.
Én ennek a problémának a megoldását egy évenkénti forgalmi v vezetéstechnikai vizsgában látom. Sajnos az előbbi rosszabb, lévén a jogsi megszerzésekor sem vezetni tanítanak meg, hanem a könyvet és az elméletet kérik számon.
Apósom is sokat vezetett anno. Mióta agyvérzése volt, kezd átszokni a
tömegközlekedésreközösségi közlekedésre, teljesen magától. Csak akkor ül autóba, ha már a maga totyogós tempójával túl messze van a cél.
Legjobb példa a nővérem: a volt férje küldte el a jogsit megszerezni, azzal hogy ha tőle el akarják venni, akkor legyen kiét leadni. Azóta sem vezet mert tudja magáról hogy nem tud.Más kérdés, hogy attól mert vki kevésbé jól vezet, nem kell a többinek idegbetegnek lenni. Pláne nem az ügyetlenebbre fogni a türelmetlenség miatt bekövetkező problémákat.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-v-
addikt
Nem is mondtam, hogy az első nap balestet okoz az ilyen
Persze, nem rúgnak ki sehonnan egy nap után. De ha jelentős gondok vannak azzal, hogy nem találod a munka ritmusát, nem tudsz együtt dolgozni valami miatt a kollégákkal stb. stb, akkor előbb utóbb elválnak a cég és a te útjaid. Aki alkalmatlan a forgalomban való részvételre, az nagy sansszal előbb utóbb balesetet okoz, szenved stb.. közvetve vagy közvetlenül.. vagy ha nem, az csak a szerencsén meg a jóistenen múlik.
Aki meg a 70-es táblánál fényes nappal 45-tel megy, és áll mögötte a sor, az az időmet rabolja. Ennyi.
Befejeztem amúgy -
félisten
Amiket irsz, arra majd' mind vannak szabalyozasok. Megfelelo allapotu autoval, gumival, fizikai allapotban kell resztvenned a forgalomban. Arra viszont nincs szabaly, hogy 'ne rabold mas idejet'.
Ha felveszlek egyetem utan magunkhoz dolgozni, es elso nap nem dolgozol ugy, mint aki mar evek ota ott van, akkor nem ruglak ki az elso delutan. Holott nyilvanvaloan 'rablod' mindenki idejet.
while (!sleep) sheep++;
-
Kornel
veterán
2 órás út 4 és fél óra alatt letudva, pár baleset közben, sok mentő ide-oda, de érdekes módon csak 1 hókotrót láttam útközben
egy ilyen lexus is ment ma előttem, eléggé tetszik, ki is jönne, ha eladnám a kocsit
mennyi ezt fenntartani?[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz bitpork #40294 üzenetére
"De mindenki aki jogosítvánnyal bír, joggal van az úton."
Hát igen, joggal, de nem biztos, hogy jogosan Úgy is mondhatnám a jogsi szükséges, de nem szükséges és elégséges feltétel kéne hogy legyen, hogy az úton és a közlekedésben tényleg helyed legyen. Akkor lehetnél ott szerintem, ha nem veszélyezteted a közlekedés vagy más biztonságát, nem tartod fel a forgalmat, nem rabolod más idejét, nem haladja meg a képességeidet a forgalmi vagy időjárási helyzet, megfelelő műszaki állapotú az autód, nem 10 éves nyári tükörradiállal vigéckedsz télen és még lehetne sorolni. Szerintem arrogáns hozzáállás ez, hogy ha van jogsim, akkor nekem jogom van. Mi az, hogy jogom van, nincsen ilyen, majd akkor van helyem _ténylegesen_ valahol, ha abban a környezetben megállom a helyemet. A diplomás példa jó szerintem, nem így van egészen, hogy kijövök az egyetemről, aztán nekem jogom van ehhez meg ahhoz a munkához. Persze, majd ha bizonyítok az állásinterjún, meg utána a munkahelyemen, akkor megálltam a helyemet... ott is kirúgnak, ha aztán mégsem. Közlekedésben meg ugye általában baleset a vége a mégsemnek. Nincs ilyen, hogy csak azért mert jogsim van (amit ugye boldog boldogtalan megkaphat, meg persze lehet hogy 70 éves vagyok és 30 éve nem vezettem ) én igenis kimegyek, mert mennem KELL (semmit se kell..), majd a többi autós megoldja mi?... figyeljenek ők jobban meg helyettem mert én alkalmatlan vagyok és ezzel mást veszélyeztetek? Amúgy meg ez a menni KELL mert épp muszáj is érdekes dolog, semmit se kell. Sok más dolog is van az életben, ami úgy tűnik muszáj és mindenképp kéne, de az élet közbeszól, és meghiúsul, akárhogy is, nem rajtam múlik. Ki vagyok én, hogy mást veszélyeztessek, csak azért mert valamiről azt gondolom, hogy most nekem muszáj A-ból B-be mennem? Vagy más idejét raboljam?
Egyébként egyetértünk, az alkalmasság felmérésén és az oktatáson kéne javítani, szerintem semmit nem oldana meg az ilyesmi szabályozás, hogy akkor mindenki menjen 80-al stb.. meg lehet nézni, hány %-a van a baleseteknek a _tényleges_, abszolut gyorshajtás miatt, múltkor totalcaron írták, marha kevés... meg mondjuk hány más miatt -
-
-
DeFranco
nagyúr
Én is vettem órát oktatótól jó pár évvel a jogsi megszerzése után (közben aktívan vezettem) amikor felkerültem Pestre, és itt kellett vezetnem. Nem szégyen az, van amit csak itt lehet megtanulni, vidéken nem.
Ettől függetlenül fenntartom, hogy ilyen kiszeretkezett ítéletidőben nincs olyan, hogy indokolatlanul lassú haladás, és igenis feltételezem, hogy aki mégis elindul, az nem szórakozásból teszi.
Egyébként egyetértek ABE-el, ez meddő vita, tényleg jobb lenne nem erőltetni. (Meg összeszedni, hogy mit lehet tenni, ha az ember mégis megindul)
-
TaaT
nagyúr
válasz bitpork #40294 üzenetére
"mindenki aki jogosítvánnyal bír, joggal van az úton."
nem szabad általánosítani
giigz: azért nem mindig tartható az a sebesség aquaplaning
Give them hell Ukraine!
-
giigz
veterán
Mióta megvan a kocsim, már 4 autó jött szemben az én sávomban, szerencsére csak pár centire, max. félméterre lógtak be, de azért vicc, hogy rettegve kell autóba ülni...
-
ABE
őstag
válasz DeFranco #40296 üzenetére
A KELL akkor értékelődik át, amikor megtörténik a BAJ...
emvy
Ez így van, forgalomban lehet megszerezni a rutint. De ezt lehet úgy csinálni, hogy nem a legneccesebb körülmények között megy ki az ember gyakorolni, vagy ha hosszabb idő elteltével sem jött össze a tudás, akkor ilyen szitukban nem erőlteti a vezetést.
Na de részemről tényleg befejeztem az OFF-ot, nem hiszem, hogy egy fórum a legideálisabb terep arra, hogy az ember a közlekedésről alkotott véleményét és elképzeléseit kifejtse. Mindenki vezessen figyelmesen.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Vezetékes FEJhallgatók
- HTPC (házimozi PC) topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- További aktív témák...