Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
probizz
tag
Ha egy autón van kerámia bevonat, akkor festékréteg vastagságot ugyanúgy lehet mérni rajta?
Köszi! -
probizz
tag
1-es Focus:
- 2 db gyári kulcs jár az autóhoz?
- 5W30-as a gyári olaj?
- 1.6-os motornál mire kell figyelni vásárlásnál?
- Általában mire figyeljek vásárlásnál (van típusspecifikus dolog)?
- A gyári gumi- és kerékméret 195/60R15 vagy 185/65R14 (vagy mindkettő?)
- A gyári acél- és alufelniknek mik a pontos méretei?
Köszi![ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
FSI, TSI, TFSI motorok:
Egyáltalán nem érdemes ezekkel a motorokkal autót venni? Vagy csak egy része problémás?Focus 2.5 turbo ST (2005-2008): Van tapasztalatotok vele? A motor megbízható?
Milyen napi használatú élményautót érdemes venni 3 M Ft-ig?
- Lehet első és hátsó kerekes is
- Megbízható motor
- Szívó és turbós is jó
- Manuális (nagyon minőségi automata váltó esetén lehet az is)
- Coupe (de lehet sedan vagy ferdehátú is)Köszi előre is a válaszokat!
-
probizz
tag
Az autó USB portját lehet úgy használni, hogy már a motor indítása előtt csatlakoztatom a telefont? Vagy lehet a portban túlfeszültség indításnál? Ez egy beépített USB port (nem szivargyújtós). Köszi!
-
probizz
tag
Sziasztok!
Milyen autót vennétek max. 3,5 M Ft-ig (de lehet jóval alatta is) az alábbi paraméterekkel:
- 1-2 fő használja a legtöbb esetben, néha 4-en
- Elsősorban városi vagy rövidebb országúti távolságokra, de legyen élvezhető autópályán is
- Benzines
- Jellemzően lehet belőle találni 1. gazdás, sérülésmentes darabokat (mert sokat adtak el belőle)
- Megbízható típus és könnyen eladható
- Normális fényezés, nem könnyen rozsdásodó
- Alap, hogy van benne klíma, ABS, elektromos ablak, de gyakori az erősen extrás változat isEddig a 2-es Focus 1.6-os, amit ésszerűnek gondolok. Ezzel a típussal mik a tapasztalatok?
Van még jó ötletetek?
1-es BMW-t szabad venni?
Köszi! -
probizz
tag
válasz theuprising #151071 üzenetére
Ezt az autót az egyik barátomnak nézzük.
Nekem a Mondeo jutott eszembe, neki pedig az A4/A6.
Nem feltétel, hogy prémium márka legyen.
20-30K km/év -
probizz
tag
Milyen kombit vennétek 2,5 M Ft-ig és melyik motorral?
- Megbízható motor (benzines és dízel is lehet)
- Jó futómű, összességében jó konstrukció
- Népszerű, könnyen eladható
Köszi![ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Michelin CrossClimate gumikat használók: Mi a téli és a nyári tapasztalatotok? Köszi!
-
probizz
tag
Minden savas akksi tetején vannak kis kicsavarható nyílások? Ha gondozásmentes, akkor miért kell rá ilyen?
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Köszönöm a válaszokat!
-
probizz
tag
Milyen akksit szoktatok venni? (1.9TDI) A mostani 72Ah Banner Starting Bull, 4 éves és még 40%-os. Most kezdett kicsit lassabban indítani. Egyébként meg vagyok vele elégedve.
Ezeket néztem:
Banner Power Bull 74Ah 680A
Banner Power Bull PROfessional 77Ah 680A
VARTA Blue Dynamic 74Ah 680A
Más márkák? Melyik a legjobb és miért? Köszi! -
probizz
tag
Üzemanyagszűrőt milyen gyakran szoktatok cserélni (km)? Köszi. (1.9 TDI 2002, 110LE)
-
probizz
tag
Seat Cordoba (2002) gyári fejegységnél hol találom a cd-tár bemenetet?
Ilyen:
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz csiben1 #65804 üzenetére
Próbáljon ki minél több típust a kedvelt és könnyen eladható, olcsón fenntartható autók közül. Ilyen pl. az 1-es Focus 1.6-os benzines motorral. (Mielőtt megvenné vigye el átnézetni ismerős szerelőhöz és karosszériáshoz. Ha messziről veszi, akkor pedig keressen helyi mestereket (de ne az eladó ajánlása alapján).)
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz atti1848 #62386 üzenetére
Egyik cimbi most adta el az autóját (Focus 2) 1,3M-ért (1,35-ért árulta), de mondta, hogy 1,15-ért is odaadta volna. Ez nem jelenti azt, hogy általános dolog a 200K alku ezen az árszinten, de próbáld meg. 1M-ért nézd meg, hogy miket adnak még, pl. Focus 1-ből (facelift) is lehet már jókat kapni ennyiért.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Milyen autópumpát érdemes venni itthonra?
-
probizz
tag
válasz bitpork #57131 üzenetére
Pár éve voltam, de nem mentünk teljesen fel időhiány miatt (még a tározóig sem). Térkép alapján északról is jó út visz, mi délről mentünk, de éppen csak belekóstoltunk. Nagyon jó az út és élvezetes (sok szerpentin), fullos autókkal mászkálnak arra, kedvelt kirándulóhely. Azzal kapcsolatban nincs tapasztalatom, hogy fentebb milyen lezárások szoktak lenni, de utánaolvasok. Jövő hét hétfő a túra időpontja, azaz pont a legjobbkor megyünk.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Sepsiszentgyörgy és a Fogarasi-havasok között melyik időben a legoptimálisabb és legjobb minőségű út? Köszi!
-
probizz
tag
VOLVO S40 1.6 Elegance (2000) - Ezzel a típussal van tapasztalatotok? Köszi!
-
probizz
tag
Téma: TDI-hez utólag DPF
- Milyet, honnan?
- Mennyi időközönként és hogyan kell takarítani?
- Okozhat problémát a rendszerben?
Köszi.[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz Bubee82 #55515 üzenetére
Az egyik cimbi keres autót 1M Ft alatt (ez a vételár), legideálisabb a 800K környékéig megvehető autó. Lehet kisebb motorral is, egyszerű, megbízható benzines érdekli 2000-es évjárattól.
Eddig ezeket gondoltuk:
- Astra G
- Focus 1- Ennél a két típusnál mire kell odafigyelni? Pl. melyik motorral érdemes venni, melyikkel nem stb.
- Milyen hasonló, könnyen eladható, kedvelt autó jut még eszetekbe?Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
A H és a V sebességindexű gumik között mik a különbségek (anyag, oldalfal merevség stb.)? Pl. BluResponse is van mindkettőben.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz !Overdose! #52739 üzenetére
Köszi az építő hozzászólást (és a többieknek is). Én is a BluResponse-t gondoltam.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Gumi kérdés, 185/55 R15 méretben keresek, merev/kemény oldalfallal:
- Dunlop SP Sport FastResponse
- Dunlop SP Sport BluResponse
- Bridgestone Potenza RE040Eddig az az infóm, hogy ezeknek kemény az oldalfala. Mik a tapasztalataitok, melyiket választanátok? Milyen más jöhetne még szóba. Köszi a segítséget!
-
probizz
tag
Lengéscsillapító vásárlásban kérek segítséget:
- Seat Cordoba 2002, 1.9 TDI (110LE)
Sachs-ot ajánlottak eddig. Nem tudom, hogy milyen a gyári és azt sem tudom, hogy melyik a legjobb. Valami sportosat szeretnék. A Sachs milyen? (Komfortos / sportos? Vagy van belőle sportos is? És akkor melyik az?)
Köszönöm előre is! -
probizz
tag
válasz EQMontoya #49972 üzenetére
Az azért nem jó, mert kölcsönkéri a havertól a kerekeit és leműszakiztatja vele az autóját. Közúti folyamatos ellenőrzéssel lehetne csak szűrni. Én is néhány napja gondoltam erre: évszaknak megfelelő + max. 5-6 éves gumi + megfelelő nagyságú futófelület, amiket ellenőrizni kellene.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
A papa bírságát elengedték. Csak volt hatása a cikknek. [link]
-----------------------------------
Nagyon rámentek most a stoptáblás "csorgásra". 5K-ra büntettek pár napja azért, mert nem 0-ra álltam meg, hanem bearaszoltam a kereszteződésbe pár km/h-val, hogy lássak is valamit. 2 cimborámat is megbüntették mostanában ugyanezért 7K-ra és 8K-ra. Tudom a szabály az szabály, de szerintem gyakorlott sofőr tiszta helyzetekben nem áll meg 0-ra, hanem lassan kimászik, hogy szét tudjon nézni (sok az ilyen kereszteződés). Ez a gyakorlat és ezt nagy szeretik büntetni. "Milyen tábla volt az xy utcai kereszteződésben, ahol áthaladt?" stb.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz neduddki #44554 üzenetére
Seat Cordoba 1.9 TDI 110LE. Szeretnék valami full stabil gumit rá. Rossz úton amúgy is lassan megyek, ezért a nagy komfort nekem nem számít, nem akarok 100-zal fekvőrendőrökön átmászkálni. Inkább itt az a kérdés, hogy vegyek-e 195/45/16-os gumit valami jó felnivel vagy vegyem a 185/55/15-öst. Lehet még 195/50/15, de ahhoz is más felni kell. A vicces, hogy a 185/55/15 drágább 5K-val darabonként a 195/50/15-höz képest, a 195/45/16-tal pedig egy árban van (gondolom azért, mert ritkább méret). Van értelme annak a +1 centinek guminként szélességben? A 205 már sok lenne? Ha van megfelelő 185-ös, akkor lehet, hogy maradok annál az egyszerűség miatt (felni van hozzá stb., meg elég peres már ez is a nagy átlaghoz képest.)
-
probizz
tag
válasz neduddki #44531 üzenetére
Az alap gyári méret 185/55 R15. Lehet, hogy váltanék 195/50/15-re vagy 195/45/16-ra, de az attól is függ, hogy mi megy az autó alá (Az acélfelnim 5,5-ös (téli gumihoz), az alufelnim 5,5-6 körül van, ezért ebben az esetben felnit is vennem kellene minimum 6,5-ös méretben.) Szóval alapból a gyári méretben keresgélek, viszont érdekel a téma úgy általában is. Alapból a lehető legjobbat keresem (gondolom ez az UHP kategória).
Ha már itt tartunk, akkor milyen felnit érdemes venni (márka)?
Xero: Köszi a tippet, megnézem, hogy miket írnak róla.
-
probizz
tag
Sportos vezetők:
Melyik gumit érdemes venni sportos használatra? Kemény oldalfal, nagyon jó száraz / vizes tapadás. Olyat írjatok, amivel van tapasztalatotok. Úgy tudom, hogy a Bridgestone és a Dunlop gyárt ilyet, de tényleg jó lenne konkrét infókat tudni erről, típus szinten. Köszi!
Másik:
A biztosító beleköt, ha nem a gyári méretű felni / gumi kombó van az autón? (Most gyári méret van.)
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Miután megtisztítottam az acélfelniket, lőttem nektek 1-2 fotót róla. Ilyen lett a szinterezés után (tavaly csináltattam). Egy dologra kell figyelni: mivel elég vastag lesz rajta a festékréteg, ezért egy kicsit meg kell csiszolni a közepét belül (ami az agyra megy), mert különben rászorul az agyra. Érdemes most megcsináltatni, hogy ne télen kelljen kapkodni vele. Hátha segítettem valakinek és kedvet kaptatok a felnifelújításhoz. (Szintén katt a képre.)
-
probizz
tag
válasz bitpork #43744 üzenetére
Újabb dolog, amin gondolkozhatok. Köszi a véleményeket, észben tartom és alszok rá egyet.
DeFranco: Igen még ilyen is lehet, de ez már elég hard. Az enyém gyári alufelni, nem szeretném amúgy sem cserélgetni a téli és a nyári gummákat egy adag acélfelnin + újabb 4db acélfelnit meg nem veszek. Jóval jobban is néz ki, mint dísztárcsával.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz DeFranco #43741 üzenetére
Igen, minimális idő alatt le lehet kapni a 4 kereket szervezetten (mondjuk 3 ember már elég a gyors munkához). Pont ezért lenne jó a kerékőr, hogy hátha nem szarakodik és kockázatkerülő magatartással elhúzza a csíkot. Viszont lehet hallani olyan történetet is, hogy az idióta tolvaj felidegelte magát, mert nem tudta levenni és összebarmolta a felnit + kilyukasztotta a gumit. A gond, hogy a casco sem fizet, mert 100K alatti kár (de még ha több is, akkor is 100K az önerő).
Más téma, ha már belelendültem: az egyik havernak meg a műanyag tankjából lopták el a gázolajat (tele tank) a Balaton mellett valahol. Simán megfúrták alulról.Integra: köszi az ajánlást. Már úton vannak a Goodyear-ek, holnap fel is pattintják. Az UG8-al király volt az autó télen, így most a nyárira is rápróbálok.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz bitpork #43735 üzenetére
Köszi a sok választ mindenkinek kerékőr témában.
Új gumikkal lesz a gyári felnim (jó állapotú). Így kb. 120K az értéke minimum. Főleg garázsban áll este + igyekszek mindig mozgalmasabb helyre állni este. Tudom, hogy van ez a spéci kulcsos macera, amit ráadásul magammal is kell hordanom, ha kerékcsere lenne...Lehet, hogy nem teszem fel, de a szomszédnak is felbakolva hagyták a kocsiját (kint állt az utcán).
giigz: igen, ahogy a Dunlop is.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
A kerékőrnek van értelme? Most gondolkoztam el először ezen komolyabban és lehet, hogy holnap fel is tetetem.
giigz: most cserélem le a 2006-os nyári Fuldákat. Eddig szépen tették a dolgukat, most még egy kis pénzt is adnak értük, mert 1-2 évet még simán elmegy átlag használat mellett. Azért veszek most Goodyeart, mert csak egy picivel drágább, de annyival valószínűleg jobb is. 4-5 éves távlatban ez az árkülönbség nem sok szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Még mindig ezt a topicot tartom megfelelőnek a kérdéshez.
Goodyear EfficientGrip Performance (bal) vagy Dunlop Sport BluResponse (jobb)?
Eléggé hasonlóak a teszek alapján. Melyiket vennétek? Tapasztalatok a márkákkal? Nekem a GY-rel van eddig téli teljesen pozitív tapasztalatom (UG8). Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Goodyear EfficientGrip Performance vagy Dunlop Sport BluResponse? Melyiket vennétek és miért? Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz DeFranco #42326 üzenetére
Ha beírod gugliba, hogy "eurotax ingyen", akkor találsz hitellel foglalkozó cégeket, akik állítólag ingyen megmondják, csak futni kell velük egy felesleges kört (mintha hitelt akarnál felvenni az adott autóra pl.). Én inkább kifizetem az 1K-t . (Vagy lehet, hogy hitellel foglalkozó / autókereskedő ismerősöd tud benne segíteni.)
hivatalos eurotax weblap - itt 3,5 eurót kérnek érte
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz Bigemperor #42324 üzenetére
Köszi. Csak tudni szeretném a feltételeket, ha már fizetem a casco-t. Utánajárok alaposabban.
-
probizz
tag
Casco kérdések:
- Pontosan hogyan fizetnek lopáskor? Annyi minimális infóm van, hogy eurotax alapján valahogy.
- Az autó eurotax árát ingyenesen hol lehet lekérdezni?Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Van kedvetek tavasszal Debrecenben találkozni? Itt a környéken néznénk egy helyet, ahol elfér a sok autó és be tudunk ülni valahova beszélgetni.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Ha sokan állnak már fent, akkor érdemesebb lent megállva megvárni, amíg kitisztul a helyzet, mert a múltkor is majdnem rámgurultak az emelkedőn és mögöttem is álltak, ezért csak keveset tudtam csorogni. Egyébként ha ilyen van, akkor inkább állj meg, kézi be és indulsz újra 1-esben.
-
probizz
tag
Ha valakit érdekel egy 1963-as Opel Rekord P2 vagy gyűjtő ismerősötöket, akkor egy privit küldjetek a bővebb infókért. Köszi. (Ilyen csak sima kemény tetővel: [link])
Nincs fent a használtautón. 4 ajtósból nem is tudok másik eladóról. Mobile.de-n sincs sok belőle, főleg nem 4 ajtós.
-
probizz
tag
válasz DeFranco #41416 üzenetére
A komolyabb dolgokkal én is a privát szerelőhöz megyek (márkaszervizben gyakorlatilag csak az olajcsere megy és az éves átvizsgálás). Volt olyan, amire a márkaszervizben nem jöttek rá és a szerelő barátom hamar megtalálta a problémát (szisztematikusan végigment a lehetőségeken, türelmesen).
-
probizz
tag
válasz stangli #41417 üzenetére
Ha nem számít már a szervizkönyv és a márkaszervizes bejegyzés (leellenőrizhetőség), akkor persze, hogy van olcsóbb lehetőség. Mondjuk a nagyon profi és felkapott szerelők nem sokkal olcsóbbak munkadíjban, mint a márkaszervizek. Szerintem a márkaszerviznél az alkatrész és az olaj a nagy lehúzás. Pl. fékfolyadékot (ATE) 2K-ért vettem (1L), amit ők 4K-ért adtak volna...de ugyanígy a többi dolognál is nagy az árrés.
-
probizz
tag
Az én módszerem:
1. Megkérdeztem a márkaszervizben, hogy hozott cuccokkal (minőségi, pl. Mann szűrők, Mobil olaj) megoldható-e az olajcsere náluk, mert ezeket már megvettem. Mivel a szervizelésen is keresnek, ezért örülnek nekem, hogy oda viszem az autót olajcserére és persze hogy megoldható "hozott anyagból" is. A szerviz munkadíja meg nem annyival drágább, hogy ne érné meg odavinni.
2. Hogy mi ennek a lényege?: Olcsón megvett cuccokkal odamegyek, normálisan leszervizelik és kifizetek egy normál összeget a munkadíjra -> lesz ismét márkaszerviz bejegyzésem a végig vezetett szervizkönyben + bejegyzés hivatalosan az ő rendszerükben is, hogy ott jártam x km állásnál. (Eladásnál is sokat ér.)
3. Már ott járunk (mert a 3. olajcsere óta így megy), hogy legutóbb felajánlották, hogy ők is adják nekem annyiért az olajat és az alkatrészeket, mint amennyiért én szoktam venni (egyébként full jó áron). Azaz legközelebb csak menjek és intézik nekem. Mondjuk már jó haverságban is vagyok velük. Pl. bemegyek a szerelőkhöz szerviz közben, tanulom a szakmát tőlük, mert érdekel.(Egyébként van ezen kívül egy márkafüggetlen szervizes barátom is, akihez szintén szoktam járni. Mindent elmagyaráz, még úgy is, hogy sokkal többet kérdezek, mint az átlag. )
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Kutas témához:
Ha jön segíteni tankolni: Köszi, menni fog. + Normális, vigyorgós fej. Rám még nem tukmáltak prémium üzemanyagot. (Mostanában magamtól is azt tankolom (diesel), de régen sem marketingelték, amikor simát vettem.)
A van-e kártyám kérdésre már rezisztens vagyok fizetésnél. Általában egy "nincs" + vigyorgás a válaszom. És ezután nem is ajánlja, hogy itt az igénylőlap.
-
probizz
tag
válasz probizz #41296 üzenetére
(Lejárt a szerkesztési idő)
A szervizkönyv sokszor azt jelenti a használtautón, hogy megvan az autó szervizkönyve, ami x évig vezetve volt (jellemzően garanciaidőn belül). Ezért már sokan külön a leírásba beleteszik, hogy végig vezetett...De telefonban mindenképpen kérdezz rá és anélkül ne indulj el ha ez szempont.Azaz a "szervizkönyv" pl. egy 6 éves autónál jelentheti ezt is: 3 évig vezetve van (gari időn belül), de az azt követő 3 év nincs. Képzelj el egy autót (legyen mondjuk 1 tulajos), amivel mentek az első 3 évben 60K km-t összesen, köv. 3 évben tesznek bele évi 60-80-at (nekem is van olyan haverom, aki ennyit megy, egyáltalán nem elrugaszkodott szám). Eléri 6 éves korára a 250K-t, de a kereskedő miután megvette visszatekeri 132.586-ra és azt mondja, hogy nézd meg az első 3 évben csak 20K-t mentek évente, ezért ez teljesen reális + a duma, hogy azért nem vitték tovább márkaszervizbe mert lejárt a garancia és nagyon drága lett volna. Saját szerelőhöz vitték. -> Történet szépen felépítve, mindenki boldog.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz atti1848 #41252 üzenetére
A használtautón így lehet megkülönböztetni, hogy melyiket hirdeti kereskedő:
- az autó adatlapján a képek alatt van egy "FUNKCIÓK" feliratú rész, ahol ha azt látod, hogy "Járművek ugyanitt", akkor az kereskedő lesz (példaként egy kereskedői hirdetés ahol látod ezt, de itt a kép is mutatja: [link])
- olyan is előfordul, hogy pont ezért zsiványkodnak és családi háznál fotózzák + magán e-mail címre hirdetnek meg 1-2 kocsit (inkább a kisebb nepperek, de kereskedőbe is futottam már így), de ez ritkább
Itt pl. a kép nem kereskedésben készült, de a "Járművek ugyanitt" egyértelművé teszi + ha legörgetsz, akkor az internetcímnél (a leírás alatt az eladó adatainál) látod a kereskedés weblapjának a címét: [link]- és egy magánszemély hirdetése (valószínűleg): [link] - itt a funkciók alatt nem látod a már említett "Járművek ugyanitt" feliratot, de ilyenkor is belefuthatsz kereskedőbe (jóval ritkábban).
A "Bővített kereső"-ben be tudsz állítani olyat, hogy csak 1 gazdás érdekel szervizkönyvvel, ami ilyen fiatal autónál szerintem segít abban, hogy jót találj. Szervizben is le tudod informálni stb.
A mobile.de weboldalon be tudod állítani, hogy csak magánszemély hirdetése érdekel és csak Németországból (szintén a bővített keresőben) és ott ha az eladó neve német, akkor jó esélyed van rá, hogy egy német magánszemély autóját nézed éppen, ami tényleg szervizkönyves és tényleg első tulajos (szintén bővített keresőben be lehet állítani).
Jó keresést! És nagyon nézd meg, hogy volt e törve. Ne csak a külsején mérj rétegvastagságot, hanem a motortérben, csomagtérben is, a küszöbökön, oszlopokon, hegesztéseknél stb.
A szervizkönyves dologhoz: a használtautón csak olyan opció van, hogy "szervizköny", ami nem jelent sok esetben "végig vezetett szervizkönyvet". Ezt sokan külön ki szokták alul is írni, de rá kell kérdezni telefonba és ha azt mondja, akkor is elmenni vele a szervizbe, mert a szervizkönyvet lehet hamisítani is.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz Kornel #40380 üzenetére
Az is vicces, hogy a kispolszkis is 130-al mehet autópályán és a fullos fékrendszerű autóval is ugyanennyivel szabad. (Tudom, hogy nehéz lenne egy olyan rendszert csinálni, amiben a jobb műszaki tulajdonságú és állapotú autók a pályán gyorsabban mehetnének, mert nehéz lenne külön mérni a sebességüket.)
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz EQMontoya #39754 üzenetére
Egy kis tapasztalat a Cordoba futóművéről. (1.9 TDI 110 Le-s signo felszereltségű. Lehet, hogy erősebb a futóműve a kisebb motorokhoz adott futóműhöz képest.):
Az autó 2002-es évjáratú, 2004 óta van a családban, 1 éve az enyém, 11 ezer km-t mentem vele azóta. Teljes szerviztörténete van (most 99 ezer km van benne):
Futómű alkatrész igény a 99 ezer km alatt (összesen 26 ezer Ft):
- 1 db talpas csere (53 ezer km-nél)
- kormányösszekötő csere (95 ezer km-nél) - a jobb oldalit kellett cserélni (párban cseréltettem ki, mert így szoktam az ilyesmit)
- 2 db szilent (95 ezer km-nél) - elöl az alsó lengőkarok hátsó szilentjeit kellett cserélni
(A lengéscsillapítók is gyáriak és jó állapotban vannak.)Ezen felül sem volt sok probléma az autóval, de ez már nem a tárgyhoz tartozik:
- 1x elektromos ablakemelő mechanika csere a bal első ajtónál
- 1x termosztát csere (2 ezer Ft)Csak azért írtam le, hogy aki ilyet szeretne venni az objektív képet kapjon.
Vezetési élmény is van vele ezzel a motorral. 4 fő + csomaggal is tökéletesen irányítható, télen is bolondbiztos (az is igaz, hogy jó a téli gumim is).
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Melyiket vennétek és miért? Az idei új GY és a Dunlop teszt szerint nagyon jók lettek. A télim GY (UG8) és nagyon jó. Ezekre kértem ajánlatot, nagyjából egy árban kapom. Választási szempont, hogy sportos gumi legyen jó oldaltartással és persze az alapok, hogy száraz / nedves tapadás, kopás jók legyenek. (Szerintem hasonló gumik, de azért kíváncsi vagyok a véleményetekre. Az is igaz, hogy az újakkal még nincs senkinek tapasztalata.)
Goodyear EfficientGrip Performance
Dunlop Sport BluResponse
Michelin Pilot Sport 3Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Gyors kérdés:
Fékfolyadék csere is követezik (Seat Cordoba 1.9 TDI 2002 - 4 tárcsafék): eddig úgy tudom, hogy DOT4-es kell bele. Jól tudom? Melyik márkát ajánljátok? 1 liter kell hozzá? Köszi!
-
probizz
tag
Olajcsere következik - Seat 1.9 TDI (ASV) - 110 LE
Amiket használok:
- olaj: Mobil Synt S 5W-40
- szűrők: Mann, HengstTeljesen elégedett vagyok ezekkel csak érdekel a véleményetek. Ti miket használtok ilyen motorhoz?
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Ha már gumi. Használ valaki defekttűrőt? Milyenek a tapasztalatok? Úgy tudom a mostaniak már hasonlóak a hagyományos gumikhoz (mert olyat olvastam, hogy az első szériák jobban koptak + rázósabbak voltak).
-
probizz
tag
válasz DeFranco #38313 üzenetére
Érvek a casco mellett:
- tavaly felcsapott egy kavicsot az előttem haladó -> első szélvédő csere -> casco-ra önrész nélkül sikerült kicseréltetni
- ismerősömnek 2 autóját lopták el Bp-ről (a statisztikák alapján is magasan ott a legnagyobb a lopási arány, de ez logikus) -> nem volt casco = 0 Ft. Az egyik a lopás előtt nemrég elkészült régebbi merci volt, ami kapott egy zsír állapotú motort (1 M Ft-ot minimum ért, fullos gyári állapotban).
- találtam már meg a kocsimat behorpasztva a parkolóban (ez nem volt túl nagy kár, de lehet az ilyen is költséges)
Fontos, hogy hol laksz, hova jársz, meddig hagyod az utcán, mennyit mész egy évben. De ezeket nem számítva is megéri szerintem. -
probizz
tag
válasz Klemens #38086 üzenetére
Ez a kasztni nagyon papír (nézd meg a töréstesztjét). Későbbi hondák (kb. 2000-től) már jók. Abból az időből is lehet találni jó törésztesztű autókat más márkákban, de a legtöbb gyár csak később fejlődött normális szintre.
Itt egy ötajtós töréstesztje:
LINKNormális vezetéssel nagyon ritkán kerül valaki ilyen problémás helyzetbe általában inkább soha, de a minél jobb / erősebb kasztni alapvetően fontos.
És én is csak annyit tudok mondani, hogy gyárit vegyél, max. majd te optikázol rajta ha úgy tetszik, de ne más sufnituningját vedd meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest