Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Doki16 #190049 üzenetére
2,6-tól van 2016-os manuális, az automata 3,6 milla. B.ott durván felmentek az árak. Főleg az új autók, valamint a keresett jó kis autóké. Honda Jazz-ból az ujabbak majdnem az újkori árán mennek. Suzukik is be vannak fel vannak árazva.
2015-ös automata az most nem, hogy kevesebbet, hanem többet ér, mint amikor vettétek.
Szerk.:
2012-es automata - 2,6
2013-as - 2,8
2014-es - 3[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz z-csongor #190047 üzenetére
Suzuki Swift automata váltóval jó választás lehet. Nem tudom mennyi lehet. Mi még 2016-ban vettünk egy fél éves példányt 2,5-ért. 4 év óta már csak olcsóbb lett. Nagyon jól bírja a strapát és tök jó az automatája. Télen nyáron használva van 5 körül van az átlag és csak város. A HSD-n és a Suzukin kívül én biztos nem vennék más automatát. (igen tudom DSG van a kocsimban )
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
oliwire
őstag
Ez eléggé jó teszt, a "TSI motor az ördögtől való" féle hozzáállást kicsit másképp látja az ember ezután. Csak több törődés kell neki és motorkódok alapján külön kell venni őket.
Az annyira nem létfontosságú, a Fordomba én szereltem bele utólag, mert a tompított nagyon gyakran kiégett benne, és városban-országúton is használtam, hogy jobban lássanak. A DRL azért kellett a Focusba, hogy lássanak ugyanúgy, de ne kelljen a tompítottat használni, amúgy a normális látási körülmények között. Ezekre a 8gen Accordra akkor ránézek, mert azokat is szépnek tartom, és sportosabb kinézetűek.
-
z-csongor
csendes tag
Sziasztok!
Felesegem eldontotte, hogy szeretne egy kocsit azokra az idokre, amikor en elmegyek munkaba es viszem a kocsit. A kocsi csak arra lenne hasznalva, hogy bolt/bolcsode/kozmetikus/stb. a kornyeken, viszont automata valtos auto kell. A kerdesem: Prius2-n kivul tudtok valamit ami megbizhato ajanlani nagyon max 2 millioig? Neztem meg a Chevrolet Cruze-t, az Epicat imadtam de ez semmit se jelent a Cruze-ra nezve.
Tomegkozelekedes sajnos nincs, taxizni pedig sajnos nem szeretne. -
nandow
aktív tag
válasz oliwire #190040 üzenetére
Nappali menetfényhez mennyire ragaszkodsz? Nézz rá a 8gen Accordra 2.0 motorral, de ebben szerintem nincs DRL. Valamint nem tudom, zene tekintetében tudja-e azt, amit szeretnél.
Van belőle 2.4-es motorral is, ami még dinamikusabb, de problémásabb (olajfogyasztás) mint a 2.0. Ki lehet fogni jó 2.4-est is, de ott nagyon fontos, hogy milyen olajjal használták korábban (0W20 kell bele). A 2.0-nál általánosságban nincsenek ilyen gondok.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz oliwire #190040 üzenetére
A városozás miatt a dízeleket nem erőltetném. Most csak arról írok amivel van személyes tapasztalatom:
Skoda Superb: G2: a benzines motorok nem megbízhatóak (hengerfejesedés, vezérlés szakadása), a G3 már oké de engem bosszantanak a random nem működő extrák és a puruttya beltér.
Mazda6: Benzines motorok jók, a rozsdával lesznek gondok viszont. A dízel G2-ből nem annyira ász, gyakori az injektorhiba.
Passat: A B7 csak egy erős B6 facelift az nem erőltetném de ott már a benzines motorok sem nyűgösek, a B8 az meg abszolút vállalható. Passat CC nagyon szép de abból is csak dízelt mernék venni (CFGB motorkódosat) vagy ha a faceliftest nézed ott már szintén van vállalható benzines is.
DRL: nem dátumhoz köthető mikortól ledesek, azt abszolút gyártó/típus függő dolog.
#nincsbennetarcsi
-
-
oliwire
őstag
Sziasztok,
Nagy dilemmában illetve keresésben vagyok. Kihívást szerető és türelmes fórumtársaknak javaslom a továbbiakat.
Felhasználási szokásaimtól kissé eltérő típusú/méretű autót keresek, majd a végén kifejtem, mire is használom a kocsit, és milyen autótípust ajánlottak már erre.
Amiket szeretnék, hogy tudjon:
D-szegmens méretű autók tetszenek nekem, azon belül is a sedan és a liftback kialakítású autók. Kombik nem tetszenek külsőre. Mindenképpen benzines vagy hybrid legyen, majd a végén kiderül, miért.Példák:
Ford Mondeo MK4-5,
Skoda Superb Gen2-3
Mazda 6 Gen2-3
Kia Optima
Volkswagen Passat B7, B8, CCC-szegmensből is néztem azért párat, mert ott lehet jobb felszereltséggel kapni autókat, a nagy méretet feláldozva, itt is a sedan illetve liftback típus tetszik.:
Ford Focus MK3-4
Skoda Octavia 2gen FL+ 3gen,
Volkwagen Jetta A6
Hyundai ElantraExtrák közül szeretném ha lenne benne:
olyan bluetooth kihangosító, mellyel a zene is átmegy telefonról a kocsira, jó minőségben, és a kocsiban lévő gombokkal léptethető a zene.
LED-es menetfény, elvileg 2012 utáni autókba kötelezően kellett, de akkor még nem mindegyiknél LED-es volt. Nem tudom melyik évtől álltak át a gyártók a LED alkalmazására menetfénynél.
Tempomat
6 sebesség manuális váltónál
Digitklíma
Olyan teljesítményű autót szeretnék, ami dinamikusabban megy, mint a mostani Ford Focus MK2 benzin 1.6. Legyen benne még erőtartalék autópályán 130 felett, 80-nal közlekedő kocsisort is dinamikusan meg tudjam előzni, és ne érezzem, hogy teljesítményben gyengül, ha a klíma be van kapcsolva.A felhasználásom többnyire város, napi 10-10 km, majd hétvégén 45-45 km, autópályás utazás teljesen random. Molnarpeter fórumtárs ajánlotta az Opel Amperat, ami a legésszerűbb megoldás lenne, csak ugye az ész és a szív harca.. Az Amperához hiányzik nekem egy garázs, aminél tölteni tudnám, így arra garázs nélkül most nem érdemes beruházni.
Legjobban jelenleg a Kia Optimához húz a szívem, mert hybrid, nagy, és a felsorolt extrák is benne vannak. Példa: [link]
Jaj igen, és a csattanó: én 4.000.000 HUF összeget szántam erre, így azt is szeretném tudni, hogy ha keret alatt akarunk maradni, mit engedjek el.
-
m.lala
aktív tag
Sziasztok!
Évi 20 e km, 40% országút, 40% pálya, 20% város. Horgászati szenvedélyem és praktikussági okokból eljutottam a kombi vonalig. Mivel most is dieselem van maradnék is ezen a fronton.Amiket nézegettem, Kia ceed/2012-16/, Peugeot 508/2012-16/ vagy 2012-ig gyártott 2.2 l mazda 6.
A kia belső tere riasztó nekem azokkal a régi kijelzőkkel de nincs kettőstömegü és 1.6 diesellel egy racionális választás lenne.A peugeot irgalmatlan jol felszerelt a motorja remek...de valahogy ódzkodom tőle, nehezen magyarázom meg, nem érzem hogy azonosulni tudok vele és teszteken is vegyes képet kapott, viszont totalcar népitélet szinte csak dicshimnusz.
A mazda remek, ha nem rozsdás, de picit már elavult, ö a legöregebb és hát egy kettőstömegü kuplunggal 3-400.
Végül titkos befutoként plusz némi totalcaros olvasgatás után eljutottam Hyundai I40-ig.
Tesztek dicsérik, nagyon szép főleg kombiban, elég megbizhatónak tűnik. Az 1.7 l motor ha nem is ér fel egy 2.0 diesellel egy kis chippel kiigazitható.
3-3.5 ért már beszerezhető, a keretem is itt húznám meg.
van esetleg valakinek ismeretségben? Mire kell figyelni? Mi a véleményetek az autóról?Doktor úr kérem segítsen, valami baj van a memóriámmal. Mióta? Mit mióta?
-
Petyás
tag
Lehet nagyon alap kérdés, de nem egyértelmű:
Az összefoglalóban levő időrendi listázó első találata a legújabb hirdetés? -
Somatom
veterán
válasz Stauffenberg #190031 üzenetére
"Akkor valószínűleg nem mentél eleget és/vagy túl drága bringát vettél."
És. Még csak 2000Km van benne, úgyhogy remélhetőleg a jövőben csökkenni fog a Km -re vetített költség. Nem akartam én nagy bringás lenni, de tavaly karácsony előtt kiütötték alólam az autómat, úgyhogy azóta BKV, meg bringa van. Szintet szeretnék lépni autóban, de ahhoz még nov1 -ig gyűjtenem kell.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #190027 üzenetére
Nekem az analóg országúti volt 900.000 Ft, 2 év alatt mentem 5500 km-t így 163 Ft/km jött ki de nem érdekel mert ez egy sporteszköz ami a hobbim is egyben.
Més que un club!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Somatom #190025 üzenetére
Akkor valószínűleg nem mentél eleget és/vagy túl drága bringát vettél. Én 6-7 éve vettem egy használt régi országútit, kicsit reszeltem az alkatrészeken, megállt 45k körül, nem néz ki drágának, de műszakilag egyben van és jó vele városban suhanni. Még 10k egy Kripto U-lakat és a sok neonzöld matricás Decathlonos MTB között egyszerűen nem vonzó célpont egy tolvajnak, főleg amíg azok csirkedróttal vannak lekötve.
Btw nem járok mindenhova bringával (sőt szerintem azt használom a legkevesebbet), szerintem az autó, BKV, bringa hármasából mindig azt érdemes választani ami éppen az adott úticélhoz célszerű, semmint összenőni egyetlen választott közlekedési formával. Nekem 28 éves koromig az inger sem jött meg az autózásra (most leszek 31), bár szeretem, meg tök jó vezetni, de az élvezetes autózást szerintem csak a Budapest vége táblát elhagyva lehet művelni, ami azon belül megy, az egy pokol. Mondjuk nem biztos, hogy véletlen az, hogy a budapestiek kétharmadának saját autója sincs, én megértem őket, sokan csak a gyerekcipelős évekre vállalnak be egy autót.
-
Janoo_07
aktív tag
Sziasztok,
Első autó vásárlása előtt állok. Budapesti vagyok, de vidéki haza utazáshoz lenne használva elsősorban. Ez havi 2-3-szor 100 Km-t jelent oda vissza, plusz bevásárlások. A keret kb. 1,2 M HUF.
Ami fontos számomra, hogy ennyiért rozsda és problémamentes olcsón fenntartható kocsi legyen, benzines, és az életkora megálljon 12-13 évnél.
Eddig a 3. generációs Suzuki Swifteket nézegettem 1.5-ös benzin motorral, de a jó állapotú jó felszereltségűek 2007, 2008-as modellek 1,4 M körül mennek, bár kivárással lehet 1,2-ért is találnék. (Ismerősöm szerint túl vannak árazva ennyiét.)
Ti mit javasoltok, a Suzuki Swift továbbra is jó vétel lehet ennyiért vagy érdemes más márkában, típusban gondolkodni?
Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Somatom #190025 üzenetére
Én 2012-ben vettem egy elektromos bringát melóba járni. 210.000Ft-ért, és akkor a boltba 80.000Ft volt hozzá egy új li-ion akku. Márciustól-novemberig használtam 3 éven át. 8000km után bemondta az unalmast az akku, visszamentem a boltba, addigra 110.000Ft lett az akku. A töltések áramát nem számolva is sz*r arány jön ki. 13,75Ft/km csak az akku. Ez 3,8 liter benzinnek megfelelő érték 100km-en. A halott akkupack-al pedig a nyakamon maradt a 26"-os MTB. A teljes költségem így 26,25Ft/km-re jön ki, töltőárammal már közel ott van a 8 literes autós fogyasztásnál. És akkor novemberben kabátba nyomtam, mivel sötétbe mentem, sötétbe jöttem, kellett egy jó lámpa 3 akkuval.
Ha tovább használom, akkor a 3. akkupack lenne benne, de még úgy is drágább mulatság, mint egy robogó. Ja, és, ha nem tekered, csak húzod a "gázkart" akkor 28-29km/h-t megy, ergó időben még a robogónál is sokkal rosszabb.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Stauffenberg #190023 üzenetére
Fene tudja. Tavaly vettem egy bringát, merthogy az városban milyen király. Élvezem is, de ha utánaszámolok, akkor eddig cirka 700Ft -ra jött ki 1Km.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Napfénysüti #190020 üzenetére
Unokatesóm vett diákhitelre egy teljesen lerúgott BMW E30 vagy E36-ot (318i azt hiszem, de emlékszik a fene, volt az vagy 8-10 éve), de az csak arra volt elég, hogy egy szó szerint olyan roncsot vett, amiről végképp nem érted, hogyan mehetett át a műszakin (kenőpénzes rendszer ide vagy oda).
Se normális fékre, se normális gumira nem futotta, de a BMW kulcsot lehetett fityegtetni a haverok előtt. Ráadásul az volt, hogy egy rokonunk intézett neki egy szerelőt pár órára, aki végigjárja volna vele a kereskedéseket, ő úgy gondolta, hogy ez ingyenes szolgáltatás, de mikor kiderült, hogy egy nagyon jelképes összeget (mittudom, kb 10 ezer forintot) azért elkérne, akkor se szó se beszéd, elment az összeírt listán a legolcsóbb autót egyedül megnézni, rámelegítették ott helyben és mikor telefonált a rokon, hogy ott van a szerelővel a megadott helyen és időben, ő már hazafele furikázott a szarjával.
Pár hónapig volt csak meg, mert az elbeszélések szerint egy bevert kátyú után irányíthatatlan lett a gép és a helyzeten a tükörsimára kopott 18 éves gumik sem sokat javítottak, így becsomagolta a bimmert a kanyarkülsőn lévő susnyásba. A diákhitelt még törleszteni sem kezdte (ezután még évekig), de a kocsi már megérdemelt helyén a roncstelepen pihent.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy mindenki ennyire retardált, de tény, hogy az egyetemi életből nem nélkülözhetetlen egy autó (bár tudok olyat, aki annyira vidékről jött, hogy három átszállással 12 óra volt az út, autóval meg a töredéke, neki azért kellett). Sőt szerintem Budapesten, nem a peremvidék eldugottabb szegleteiben élve tökre irracionális dolog a saját autó, ha tudsz vidéki utakra kölcsön kérni, meg itt van a ShareNow, MOL Limo meg GreenGo a városon belüli mozgáshoz, akkor tök értelmetlen birtokolni (hacsak valaki nem abban leli örömét, hogy van saját tulajdonban egy, de az meg érzelmi és nem racionális kérdés).
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Napfénysüti #190020 üzenetére
Evek ota diakmunkabol van sajat autom es nem kellett emiatt 1* sem kolcson kernem/hitelt felvennem. Szerintem ha az ember elore tervez, felretesz folyamatosan es nem az osszes penzet kolti el az autora hanem hagy tartalekot akkor nem lehet problema. Persze nem ebbol lesz a v8
iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189993 üzenetére
Amíg nincs fix munkád, fizetésed addig az autót felejtsd el. Nehogy diákhitelre vegyél mondjuk mint valami okos tette korábban (TC-n volt asszem cikk róla).
Més que un club!
-
oliwire
őstag
válasz grizlisandor #190017 üzenetére
Köszönöm!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #190017 üzenetére
Vagy körül lehetne nézni szíjas 1.4 TSI Jetta vonalon.
-
oliwire
őstag
válasz Drughi #190010 üzenetére
Köszönöm, kipróbálom ezeket az appokat, és vezetni fogom, többet ér így az autó eladáskor, ha azt látja a vevő, hogy ezzel törődtek
Ott akkor valami gebasz lehet, ha ennyi pénzért sem akarják elvinni.. Itt van helyileg Nyíregyházán, ha lesz időm, kíváncsiságból megnézném. Mire kellene egy ilyen típusnál figyelni, hogy ne legyen belőle pénznyelő?
(#190012) tboy93
Ez a Walletet minden költésre használod, vagy csak a kocsira? -
alázógyík
addikt
Vélemények érdekelnének.
1.2 Puretech 130LE-s motorról.
Aisin EAT6-os váltóról.Ki ismeri valamelyiket? Előnyök, hátrányok...
-
félisten
-
Drughi
addikt
válasz oliwire #190009 üzenetére
Vannak kifejezetten erre szabott ingyenes és használható app-ok, a teljesség igénye nélkül: Fuelio, Drivvo, Motomoshi
Nem nagy dolog vezetni őket, én pl tankoláskor csak elteszem a blokkot, megjegyezem a km állást (vagy lefotózom) és go.
Majd otthon kényelmesen "bekonyvelem"[ Szerkesztve ]
Xiaomi 14T
-
oliwire
őstag
válasz tboy93 #190005 üzenetére
Lelkük mélyén tudják, hogy így nyomon követve sokkal jobban karban lehet tartani, és tudni, mikor milyen kopó alkatrész ideje jött el a cserére
Csak nem sok embernek van hozzá türelme, kitartása ezeket vezetni.De most látva, hogy itt a fórumon többen is így állnak hozzá, ha megtalálom az új autómat, akkor bizony én is mindent vezetni fogok
Én az összes kiadásomat szoktam vezetni, kategóriánként, az iOS-en elérhető Spending app-ban, abból szerintem tudnék kategóriákra szűrni, hogy mit is költöttem a kocsira
-
Drughi
addikt
válasz IMIIKE1998 #189974 üzenetére
Faék egyszerű modell: Ignis 1.3
Nálunk így néz ki (szintén táblázatban vezetve minden )
177.039Km-rel vettük, tegnap léptük át a 200K-tÜzemanyag: 624.724Ft (többnyire omw 95-ös, évente 3x 100as)
Átlag fogyi 7,5L (nehéz a lábam )Karbantartás (szervizek, biztosítás, autósampon, minden szar amit ráköltök)
483.772 ft a mai napig, ez a megtett ~ 23.000km-rel számolva 21 ft / km ár + a benya
A vételár ebbe nincs benne, mert az egyszeri költség.Most lenne aktuális egy klíma kompresszor csere + nagyszervíz, ami megdobná az árakat.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 14T
-
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189974 üzenetére
Elég pontos képet tudok adni az autóimra ilyen szempontból, mert mindent vezetek excelben.
Karbantartás és egyéb költség alatt értendő: szervizek, matricák, biztosítások, autóhifi, felni, polír stb.
1) Honda Civic 7gen családban 2014-től (már az öcsémé)
- 1.4 benzin, 90le
- 13 évesen lett vásárolva 142e km-el, magyar első tulajtól
- Jelenleg 19 éves 213 972km-el
- Összes eddig megtett km: 71.745 km
- Összes karbantartás és egyéb költség: 2 215 008 Ft
- Összes benzin költség: 1 785 016 Ft
- Mindent beleszámolva 55,75 Ft/Km
- Havi átlag költség üzemanyag nélkül: 29.932 Ft
- Átlag fogyi: 6,9L/100km2) Opel Corsa C, feleségemé 2016 óta
- 1.2 benzin twinport, 82(?) le
- 10 évesen lett vásárolva 78 477 km-el, magyar első tulajtól
- Jelenleg 14 éves 117 098 km van benne
- Összes eddig megtett km: 38 621 km
- Összes karbantartás és egyéb költség: 776 754 Ft
- Összes benzin költség: 945 521 Ft
- Mindent beleszámolva 44,59 Ft/Km
- Havi átlag költség üzemanyag nélkül: 15.230 Ft
- Átlag fogyi: 6,71L/100km3) Honda Accord 7gen, az enyém 2019 óta
- 2.0 benzin 155le
- 12 évesen lett megvásárolva 128 208 km-el, magyar első tulajtól
- Jelenleg 13 éves 145 184 km van benne
- Összes eddig megtett km: 16 976 km
- Összes karbantartás és egyéb költség: 920 534 Ft
- Összes benzin költség: 602 863 Ft
- Mindent beleszámolva 89,73 Ft/km
- Havi átlag költség üzemanyag nélkül: 46.026 Ft
- Átlag fogyi: 9,4L/100kmAz Accordnál kicsit torz a kép, mert csak 20 hónapja van meg, az első karbantartások, felni vásárlás stb megdobta a költségeket, várhatóan az idő elteltével kevesebb lesz a Ft/km és a havi költség is.
[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
válasz IMIIKE1998 #189974 üzenetére
az üzemanyag tényleg csak tőled függ, de annak könnyedén utána tudsz számolni. Ha neked belefér egy kocsira havi 30, akkor azt javaslom, hogy ami megmarad egy hónapban a 30-ból azt rakd félre, mert ahogy írták is, lesz olyan, hogy egyszerre kell egy nagyobb összeget leszurkolni és akkor kevésbé fáj annyira. Meg jobban is fogod látni, hogy tényleg kijössz-e havi 30-ból
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Petyás
tag
Sziasztok!
Sajnos nem találtam róla leírást, hogy használt autó vásárlás most hogy működik kereskedőtől/magánszemélytől? (magyar okmányokkal)
Gondolok itt olyanra, hogy adásvételi, biztosítás, okmányiroda...(eredetiségvizsga?, forgalmi?)
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- TCL LCD és LED TV-k
- Parfüm topik
- Tea
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple asztali gépek
- Path of Exile 2
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest