- Azonnali fotós kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
- Projektor topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Szomorú jövőt vetít előre a dedikált GPU-knak a Jon Peddie Research
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Akciókamerák
-
PROHARDVER!
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
devil-k
nagyúr
“Egyetlen oka van, hogy most Sony(is) van itthon, hogy bármikor eladható.“
Bullshit. Erre volt pénzed és kész. Nem kell ez a nagy leereszkedő duma, mert nagyon átlátszó. Ha ennyire zavarna a Sony, nem lenne neked, hidd el. Ha meg jampi vagy, akkor zsebbe kell nyúlni és venni egy igazán nagy vadat. -
HEAHEA
aktív tag
válasz
Mr Chapel #71213 üzenetére
Szervusz!
Van egy projektorom egy Wanbo T6 Max. Hogy idézzek innen a fórumról: "Vannak vele gondjaim."
A vetített kép körüli megvilágítás okáról ez mondják 4:40 körül egy T6 Max-os videóban: [link]
"Egyébként oldalról vetítve a távolabbik szélénél homályosabb a kép. "
Egy T2 Max-os videóban ennek okáról ez magyarázza kb. az 5. perc után: [link]
A T6 Max-om egyébként nem annyira csendes, olyan mint a hajszárítóm alacsony fokozaton. Volt egy frissítés, de a plusz állítható funkciókon kívűl maradt minden: félresikerűlt magyarítás, a Netflix mostanában már nem elérhető, a távirányítóval nem tudtam rendesen navigálni a Netflixben, vagy a Primeon.
Mini pc-re kötve azért használható. Játékra kiváló: pasziánsz meg társai...., multis lövöldére csak az öngyilkos osztagosoknak ajánlom.
A vetített képe azért nem annyira gyász, meg szenvedés. Csillogást nem tapasztaltam vele az ALR vásznamon. -
Joshi
titán
válasz
mandju #71201 üzenetére
Az ilyen képbelenyúlásokkal az a gond, hogy soha nem lesz olyan mint amilyennek lennie kéne. Mondhatnám azt a csúnya hasonlatot, hogy "ahogy a rendező megálmodta". A másik meg az, hogy ha bekalibráltatsz egy monitort/tévét/projektort, onnantól kezdve te ilyeneket ne használj, mert kár volt kalibrálni.
#71216 Márton: szerintem elírta, pont az ellenkezőjére gondolhatott.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Mr Chapel #71213 üzenetére
ez lehet ennyit tud.
alapvetoen ez egy olcso cucc. rendesen oldalra eltolt projektort markans kepminoseg romlas nelkul inkabb a tiednel egy nagysagrendel
olcsobbdrágább gepek tudnak. mondjuk a bevilagitas durva.projektornal HDR gyakorlatban nem nagyon van. marmint semmilyen arkategoriaban sem.
input lag lehet. reviewekkel vigyazni kell. olcso cuccokat jellemzoen fizetett reviewekkel toljak, megbizhato helyeken pedig nem nagyon van teszt. nappal nagyon keves projektor marad jol hasznalhato (foleg prezentacios darabok), de azokba ennyiert lampat sem kapsz.
halksag stimmel, ez tippre belre egy hordozhato projektor normalisabb dobozban.
-
Mr Chapel
tag
Sziasztok.
Nemrég beszereztem egy Wanbo x5 pro projektort. Vannak vele gondjaim. Mielőtt jeleznék az üzletnek, ahol vettem, kikérném a véleményetek is. Mert lehet hogy csak én nem értek hozzá. Az egyik fő gondom az, hogy ha állítok trapézkorrekcióval a képen, akkor az eredeti vetített kép megvilágítása is megmarad. Mintha lenne egy álladó háttérvilágítás. Fényerő, és tartalomtól függően zavaró mértèkben. 50% fényerő mellett halványan, de azért látszik ez a jelenség. Oldalról akartam eredetileg elhelyezni. Most kénytelen voltam hátulról, szembe a vászonnal. Így viszont egy 86%-al visszább kellett zoomolnom. Így is látom az eredeti háttér megvilágítás fényét, leginkább kétoldalt, de így kevésbé zavaró ez mert legalább szimmetrikus. Lehet ez normális működés, viszont akkor eléggé elb@szott egy dolog. Barátkozzak meg a gondolattal hogy ez ennyit tud? Vagy hibás a termék. Mert egyelőre semmi értelmét nem látom a képméretező funkcióknak. Egyébként oldalról vetítve a távolabbik szélénél homályosabb a kép. Gondolom nem tud fókuszálni így rendesen. Azért fusztrál mert annyira azért nem drasztikusan akartam oldalról vetíteni. Gyakorlatilag a kép közepétől, egy másfél méterre akartam oldalról csak. A dolog érdekessége hogy unokatesó pár hónapja vett egy 30 ezres kis gagyiságot. Ugyanúgy Lcd, de nála nincs ilyen.
A másik problémám hogy papíron támogatja a HDR-t. De ezt semmilyen forrásból eddig nem sikerült kiderítenem. Pc-t rákötve Hdmi kábellel, windowsban nem támogatott a HDR. PS5-nél látom hogy 1.4 a hdmi átvitel. És ott màr írja is hogy a HDR nem támogatott. Neten semmi infót nem találni hogy milyen csatlakozója van. Hât ìgy derült ki hogy ezen csak 1.4-es van. Szóval teljesen feleseges is 2.0 - 2.1 kábelekkel vesződni. Nem nyersz vele semmit.
Bár nem kimondottan gamingre vettem, de gondoltam ránézek már ilyen szempontból is. Pff...borzalom. Most vagy a rewievok hazudnak, mert mindenhol azt látom hogy játékra is alkalmas. Vagy csak nem hallottak még az input lagról. Először arra gondoltam hogy lehet az a 7.5m kábelhosszúság nem tetszik neki. De aztán egy rövidebb kábellal is megnéztem, amivel a tvmre van alapból kötve a PS5, azzal is ugyanakkora az input lag. Ez ki szerint játszható mérték? Én inkább így nem. Be lehet kapcsolni egy játékmódot is, de igazából semmi különbség nincs.
Alapvetően nem is erre a célra vettem, csak azt hittem ennyire nem lesz borzalmas gamingre. Ami pozitív, hogy szerintem projektorhoz képest egész halk. A képminőség nem olyan szar, alkalmi mozizásra jó. Azért nappal, a tesztekkel ellentétben szerintem ugyanúgy használhatatlan. Ezt az 1100 ansi lument, nem tudom hogy valóban tudja e. Hangja sem olyan szörnyű, bár az úgy is az 5.1en megy.
Még egy gyári resetet megnézek, hátha segít a problémán. Volt 2 firmware frissítés bekapcsolás óta, remélem nem az vágta agyon. A gyártó oldalán mondjuk a firmware letöltéseknél nem lehet semmit leszedni, manuálisan sem. -
mandju
senior tag
válasz
Vhiktor #71211 üzenetére
Elvileg a nyári release után. Hogy milyen kondícióban, az még kérdéses. Én elsőként csatlakoztam a projekthez és én még fizettem érte (300€). Aztán mivel nagyobb beta teszter táborra volt szükség, ahogy komplexebb lett a program, így már meghívásos alapon működött.
A szerző vissza akarta utalni a pénzem, de én úgy voltam vele, hogy ennyivel támogatom az ügyet. Hogy a végtermék fizetős lesz-e, azt nem tudom.
-
Cseneles
őstag
válasz
Vhiktor #71200 üzenetére
Ez nem igy van! Abszolut nem lesz muvi! Nezz meg egy dynablackot Panasonic, Barco, Sim2 vagy Runco dlp-ben. Lehet merni lehetne a szinek deltae eltereset de latni szemmel nem lehet mukodes kozben. Ez egy komplikalt algoritmus ami egy fenyvezerlessel, dinamikus iriaszel es dinamikus gammaval egybekotve mukodik.
-
-KP-
addikt
Jogos a kérdés. Ott nem láttam ugyanezt a jelenséget. Szóval a kérdés az, hogy a Sony gyenge optikája csinálja, a prizma csinálja, vagy valami más. Ja de ezt ne úgy képzeld, hogy mindig minden jelenetnél. Mivel havi néhány alkalommal szoktam Q-hoz menni az teljesen más, mint együtt élni egy géppel és naponta órákat nyúzni. Nálam 266 széles normál vászon van, nála 305 széles hangáteresztő. Nálam kb. 2.8-3m a nézési táv, nála 3.5.
#71205:
"de vannak itt akik vakon veszik a regi dlp vetitoket, ugy hogy meg nem lattak igazan jol optimalizalt moziszobat sem, es nem ertik, hogy mi az amit keresunk, keresek"
Jajj ne röhögtess már. Ugyanúgy vannak akik meg vakon mennek az lcd-k után, mert ebben a topikban néhány személynek csak és kizárólag a szent kontraszt számít, amit naponta 50x leírtok. Nemrég írta valaki, hogy még egy régebbi fhd-s jvc-nek is milyen jó feketéje van. Ja. De cserébe egy olyan elmosódott homályos fos képe van, mikor Cseneles demózta nekem a gépet, kb. 10 perc után kértem, hogy váltsunk. Pedig ott aztán adott minden. Hozzáértő általi kalibrálás, vetítésre optimalizált környezet, htpc madvr. Nemhogy egy filmet, kb. egy sorozatrészt nem bírnék megnézni úgy. Ilyen esetben is 1000%, hogy valamilyen régi dlp vetítőt használnék. A kis pd f22 5x körbep@#&{a. De ebben a topikban az lenne a konszenzus, hogy vedd azt, mert jó a feketéje.
-
m3ss
veterán
válasz
Cseneles #71191 üzenetére
ezzel egyetertek. allandoan, de nem csak ezen a forumon, jelen van ez az onigazolas miatti magyarazkodas. es siman elismerem ha vmi szar vmiben amit vettem, ebbol lehet okulni
sokan a hirdetesek miatt is tuloznak. meg hmm annyira jo ez a vetito hogy sosem adom el, orokre megtartom. de hirdetem 1 eve
#71195 mandju tisztaban vagyok, hogy te lattal mar par vetitot, meg szobat, nem rad gondoltam most. de vannak itt akik vakon veszik a regi dlp vetitoket, ugy hogy meg nem lattak igazan jol optimalizalt moziszobat sem, es nem ertik, hogy mi az amit keresunk, keresek en pl. kivancsi lennek egy 3 chipes dlp elessegere. de nem azt mondtad, hogy kozelrol megis jobb a felbontas miatt a sony is? tehat ok, hogy eles, de ha nem eleg a felbontasa akkor hiaba, nem?
-
-KP-
addikt
Nem nagyon akartam fitatni, de akármikor nézem nálad a Sonyt, mindig vannak pillanatok mikor látok valami grízességet a képben. Nem tudom jobban megfogalmazni és nem vagyok biztos benne hogy mi az. Lehet maga a vetítési technológia, ami ilyen. Majd legközelebb ha ott vagyok akkor megmutatom mire gondolok.
-
Q
senior tag
Ugye végigolvastad amit írtam?!
A Sony alapból, kalibrálás nélkül egy használhatatlan vacak. Az volt itt a mondás, hogy (talán) a reference mód kalibrálás nélkül is jó. Jelentem még szemre sem volt jó, nemhogy műszerrel. (Ha Viktornak vannak adatai a gépemről, nyugodtan megoszthatja.) Kalibráltan már hozza egy LS5 szintjét, csakhogy 3x-os áron. Akkor melyik éri meg jobban? A kontraszt akkor ér valamit, ha a kép egyébként éles. A pixelek között is működni kellene a kontrasztnak, de ilyet még lcd-től nem láttam. Az elterjetebb típusokról beszélek, nem a 8 számjegyű kategóriáról. Mérhetsz te akármekkora kontrasztot, ha a technológia hátrányai, meg az életlen optika elmossa az egészet.
Hidd el, van és volt mivel összehasonlítanom különböző vetítőket. Itthon, ugyanabban a környezetben, többnyire egyszerre. Tehát nem emlékezetből. De rengeteget utaztam fórumtársakhoz is. A " dlp fanbojok, kontraszt fontossaga ellen kardoskodok" csak sejtem kikre gondolhatsz, dedikált szobájuk van, pontosan tudják, hogy miről írnak. Én is azt javaslom, hogy menjetek el demózni!
Egyetlen oka van, hogy most Sony(is) van itthon, hogy bármikor eladható. Mert vannak akiket meg lehet még etetni a dobozra írt csilliárd kontraszttal, HDR meg 4K feliratokkal. -
mandju
senior tag
válasz
Vhiktor #71200 üzenetére
Igen, ezt írtam. Manipulálja a képet. Itt a 9 modulból 6 volt aktív. A színek szaturációjának boost-ját akár külön is ki lehet kapcsolni.
Szigorúan véve a madvr is manipulálja a képet. Akár dtm, akár élesítés, stb.
A shader nem egyszerű képjavító algoritmus. Szerintem (és sokak szerint) óriási potenciál van a fejlesztésben. -
Vhiktor
nagyúr
válasz
mandju #71199 üzenetére
De ettől már manipulált a kep es a szineknek semmi közük az eredetiekhez, jól látszanak a képeken is. Akinek ez tetszett az eddig is hasznalhatta a "képjavító" funkciókat.
Ha pixel/shader szinten bele van nyúlva az eredeti képbe abbol egyenesen következik hogy a kép már nem az eredeti lesz, hiszen belenyul, változtat.
Persze lehet ezzel növelni a kép dinamikajat, főleg sötét jelenetekben csak eppen a hodrol is latszik hogy full természetellenes, művi az egész.
-
mandju
senior tag
válasz
Khaosz55 #71196 üzenetére
Hát, már erre is van megoldás.
Tagja vagyok egy beta teszter csoportnak, ahol egy nagyon ügyes programozó srác (ő csinálta meg nekem a kodihoz a vetítőre optimalizált scope skin-t és a non linear stretch shader-t is) megalkotott egy shader-t, ami pontosan ezt orvosolja. (ezt is)
Mára már ott tart, hogy nem csak dinamikus kontraszt vezérlést csinál, hanem van benne zajszűrés, élesítés és banding redukció is. Kiegészítve még 1-2 okossággal. Mint például gamma kicker, és lézervezérléssel együtt működő kontrasztvezérlés, ami megtartja az eredeti színeket és a szürkeskálát. A nyáron lesz egy 2 napos mozis összejövetel Wesel-ben, ahol bemutatásra kerül a kész "szoftver".Pixel szinten elemez és manipulálja a képet. Én már nem élek nélküle. Brutális, hogy mekkora potenciál marad benne a vetítőben a "csökkentett képi dinamika" miatt.
1-2 kép a maincraft-ból szemléltetésképp. Mobilos képek a vászonról. Nem a képminőség miatt, mert annak megítélésére nem alkalmas, hanem a különbségek szemléltetésére. A shader-ben van egy diagnosztikai nézet, ahol akár split screen-t is be lehet állítani. Vagy épp osztott kép, tükörkép, stb. Itt a kép bal oldala az eredeti, jobb oldala a manipulált. Persze lehet mondani, hogy a rendező nem így álmodta meg... de amit Vhiktor is mond, sokszor nem a lehetőségekhez mért legjobb kép lebeg a szem előtt, hanem az, hogy az otthoni átlagos megjelenítőkön is emészthető legyen a kép.
Ja, a shader hatása nagyon finoman adagolható 1-5-ig skálán. (de korábban volt 1-10-ig is). Minden funkció külön-külön. Egyre közelebb van a végső stádiumhoz úgy gondolom.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
Khaosz55 #71196 üzenetére
Ez p9ntosan igy van, mert a coloristok direkt igy csinálják, hogy Marika néni otthon az ips paneles tvjén napsütésben is lathasson lehetőleg mindent. Többekkel beszéltem erről, igy csinálják sajnos. Ezért oleden is óvadék az egész.
A hasznalt grading monitorok majdnem 100%a az orzsagban régi ips vacak, okadek 700:1 esetleg 1000:1 kontraszt arannyal, de nem csak az orszagban hanem kulfoldon is nagyon sok helyen. Es amikor vesznek korszerű monitort rendes fekete szinttel, akkor jon valami okos es kiadja az ukázt hogy azon is nzzen ugyanúgy ki mint a 20 éves vackon, erre meg mig tud tenni szerencsetlen colorist? Itt a válasz. Sőt olyannal is találkoztam már nem egy helyen hogy oledet ugy félre allitottak filmesek hogy 200:1 volt a kontraszt aranya es igy dolgoznak.
-
mandju
senior tag
Én “dlp fanboj” vagyok. Láttam már jól elsötétített szobában “csúcs” jvc-t és sony-t is. Most is azt használok. Már korábban leírtam, hogy miért.
Továbbra is azt mondom, hogy a kontraszt nem minden. Persze a jvc z1 és a sony xw7000 is jól néz ki nálam. Akárki jött hozzám, annak tátva maradt a szája. De csak azért mert nem volt meg az igazi összehasonlítási alap. Aki megfelelő tapasztalattal rendelkezik és sok helyen látott már optimális környezetben magasabb kategóriás vetítőket, azok pontosan látják ezeknek a gépeknek a gyengeségeit akár egy igazán jó dlp-vel szemben.
Mindegyik technológiának vannak korlátai.
Fel kell állítani egy egyéni preferencia sorrendet és az alapján a kevésbé kompromisszumos mellett dönteni.Amiben én jobbnak találom a sonyt és a jvc-t az a nativ on/off és az igazán sötét jelenetek.
Amiben nem, az a mozgásmegjelenítés, világos jelenetek, pixel kontraszt, natív élesség. Most így hirtelen.Apropó, élesség…ez sem elhanyagolható, mert ugyanúgy, mint az adl kontraszt, az élesség is mindig jelen van… amint elindítod a filmet. Például kottázható volt a különbség nálam.
christie 3 chip dlp
jvc z1 (ez mondjuk egész közel volt a christie-hez)
aztán a sor végén a sony xw7000Persze madvr, vagy az rc segít a dolgon, de én különbséget látok/teszek natív élesség és digitális élesség (élesítés) között.
Persze mondhatnánk színteret, működési zajt, fényerőt stb…
Találja meg mindenki a számára legmegfelelőbb és megfizethető készüléket.A forrás minőségéről meg még szót sem ejtettünk… néhány film olyan gyatra képminőséggel rendelkezik, vagy épp művészinek gondolt szemcségességgel, hogy azokra aztán tényleg felesleges sokmillióért vetítőbe fektetni.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Cseneles #71191 üzenetére
ez most igy mi volt?
a fel topik regi ipari DLPt hasznal, kinai vetitovel nagyon tapasztalat sincs. meg dontsd mar el, hogy "belépő kategória kínai piacos változatából" vs "elköltött milliók" parbol melyik az igaz. hacsak nem a felsokategorias laseres ALPD 5.0 gepekrol, bar ott sem jon ki a matek (sem az use-case).
lezeres Sony a forumon alig van: reszben az aruk miatt, reszben meg azert eleg sok kerdojel merult fel veluk megbizhatosagra a felepitesuk miatt.
-
python1
veterán
Sajnos a mostani vásznammal, ami vem akusztikailag átlátsző köszönőviszonyban sincsen a minősège, vagyis a vetített kèp minősège jóval elmarad tőle.
De viszont igazi mozi èlmèny mikor a vászon mögül jön a hang.
Közeli kèpek, tudom fènykèpezni lehetetlen, de ..
Cseneles fèle DLP vetítő volt az elkövető. -
Cseneles
őstag
Úgy általánosságban, nem neked szól..:
95%-ban az itt jelenlévők vetítésre alkalmatlan környezetben használnak projektorokat a belépő kategória kínai piacos változatából. A maradék nagy nehezen megvásárolt jobb esetben egy lézeres Sony projektor (Szepi jóvoltából féláron) amit ugyan úgy vetítésre alkalmatlan környezetben használ. Majd ezekről a gépekről megy a diszkurzus önigazolást keresve, hogy a nehezen összekuporgatot pénzetekért a szent grált vásároltátok.
Természetesen fehér falak mellett, fehér-szürke vásznakon, hogy az asszony is békére leljen. Majd valaki betéved és elmondja h a DLP miben másabb, esetleg jobb akkor meg megy a szócsata csak hogy bebizonyítsátok, hogy az elköltött milliók nem voltak hiába.
Szörnyű micsoda bődületes baromságokat lehet olvasni e témakörben ezen a fórumon.
-
m3ss
veterán
válasz
spiky03 #71159 üzenetére
nem olyan egyszeru mennyezetet fuggonyozni, 1 nm-es fuggonynek is nagy hasa van. egy 3m x 3m-esnek meg megfeszitve is tobb, mint 1m...
en ilyen vitorla szabasmintaval erolkodom, hogy ki lehessen fesziteni...az oldalfalak fuggonyzese az konnyen kivitelezheto.Attól az 5000-es Sony-m jobban tetszik. Sőt, most, hogy már kalibrált, az LS5-öt sem sírom vissza.
huh. tehat idaig valami felrekalibralt vetitot neztel es az alapjan ment a dlp fanbojoskodas?tovabbra is allitom, az dlp fanbojok, kontraszt fontossaga ellen kardoskodok egyike sem latott sony/jvc vetitot szovetezett szobaban. menjetek el szepihez vagy vkihez igazan optimalis vetitesi korulmenyek kozott demozni.
-
Redsky
csendes tag
Sziasztok!
Ritkán írok ide.
Van egy DLP vetítőm, ami kissé poros volt. (Látszott a vetített képen) Kitakarították a Hajnóczy J. u. 18-ban. Gyorsan, szakszerűen. Itt kaptam a tippet nemrég, köszönöm!Más: DIY hangáteresztő szőtt vásznat szeretnék, honnan érdemes beszerezni hozzá az anyagot? Illetve milyen árban lenne? Kb. 110-120"
-
Drimba
csendes tag
válasz
spiky03 #71179 üzenetére
Egyelőre a vászon két oldalán 1-1 méter széles anyagra gondoltam. Meglátom, mi sül ki belőle. A mennyezet messze van, de ha kelleni fog, oda is megy egy csík. A mennyezetnél azért sem vakarózom annyira, mert ha 2.35:1 vagy 1.85:1 arányban játszok le, akkor Kodiban nyomkodom a vertical shiftet lefelé.
A hang most egy LG SC9S, 5.1.3-ra kiegészítve. A Klipsch lenne a szerelemgyerek, de panelba szerintem ez is bőven elég.
Ha nagyon későn filmeznék, akkor is ott a Sony XM4 támogatás, szóval kompromisszumos, de nekem nagyon tetszik.
Később egy Epson TW9400 upgrade a vágy, a mostani BenQ W1500 után – de most fontosabb a környezet kialakítása. -
kormi0312
senior tag
Sziasztok,
Szeretnék segítséget kérni projektor vászon tartó \ állvány tripod (fogalmam sincs hogy mi a neve) ügyben, hogy milyet és hol érdemes vásárolni. Csak vászon van (rolós) , viszont nincs fix helye még neki, ezért gondoltam ilyen tripod állvány féleségre.
Ki mit tud ajánlani?
Köszi szépen előre is az ötleteket 🤟 -
Drimba
csendes tag
Köszi srácok a megfertőzést és a sok hasznos hsz-t. Adamantium függöny fölkészül.
-
Q
senior tag
Azt hittem, hogy a torzítás zavarni fog, de semmi nem látszik belőle film közben. A Win asztal meg a mediaplayer menüjén látszik, de már elengedtem. -KP- gépe kellene, az tudja szoftveresen korrigálni a torzítást. Vagy még lehetőség, hogy meghajlítom a vásznam.
Ilyen jófajta gépeket lehet venni fillérekért.
-
-
Ájvé
veterán
válasz
bgaborj #71169 üzenetére
Hát cikkbe annyit olvastam, hogy figyelni kell az elhelyezésre, ha a projektor földön van "normál" illetve ha menyezetről vetítesz fordítva kell elhelyezni a vásznat, különben nem lesz jó a kép. Mást nem ír azt hiszem, de olvasd el a cikket, vannak tanulságos fotók, Celexon ALR vászonhoz képest a projektor által kibocsátott vászonról visszavert fénye sokkal kisebb. Sima fehér vászont már nem is hasonlította össze a tesztben.
yanpec
3 lézeres projektorhoz ALR vászon? Sok sikert -
bgaborj
csendes tag
Nálam az 1/3 magasságban lévő fejmagasság kb. teljesülhetne, tehát akár jó is lehetne ez a megoldás az én szobámhoz. A vetítési magasság meg van határozva ennél a típusnál? Eddig egy kicsivel fejmagasság fölött, a hátunk mögül vetítettünk.
@péjé, @Bbéci A ti válaszaitok is inkább a magas gainű ALR felé terelnek. Gondoltam erre korábban is, de igazából nem sok jót olvastam ebben a topikban az 1.0 feletti vásznakról (hotspot, csillogás, stb.) Ha tényleg a vászon szélességével megegyező sávban le lehet ültetni a nézőket akkor jó, mert 2,5 m-en négyen elférhetünk. -
Q
senior tag
Amit én láttam LS3, attól nem voltam elájulva. Attól az 5000-es Sony-m jobban tetszik. Sőt, most, hogy már kalibrált, az LS5-öt sem sírom vissza. De azt tartom, hogy nem éri meg a 3-szoros felárat a japán. Amit én nagyon szeretnék magamnak, az újra egy RGB LED-es vagy lézeres DLP, de nem a lifstyle kategóriából.
Amit itt előttem is írtak, az anamorf vetítés amit egyértelműen nem bántam meg. Van most egy anamorf prizma-lencse hibridem és egy lencsém is. Még tesztelgetek, hogy melyik maradjon meg, de ezt biztosan nem fogom már elengedni.
#71167yanpec
Sajnos minden túl van árazva, nem csak ez a két gyártó tolja túl. Sajnos ez lesz a beugró lassan vagy marad a használt. -
yanpec
senior tag
válasz
yanpec #71166 üzenetére
Szerintem semmiképpen sem lézeres Sony, vagy JVC. Nagyon túl vannak árazva és nem érnek annyit. A JVCnek meg kevés hozzá a fényereje amúgy is.
De ez csak az én szerény véleményem.
JVC projektorom van, és nem is lesz másik márka, de a dedikált moziszobába az N5-l egy jó darabig meg is fogok állni, a többi az túl van árazva, egyszerüen nem érnek annyit.
-
yanpec
senior tag
-
BBéci
legenda
válasz
bgaborj #71161 üzenetére
"A válaszaitokból azt szűrtem le, hogy egy natív 4k-s JVC vagy Sony előrelépést jelenthetne mind élességben, mind fekete szintben, és ezek ki tudnák vetíteni az ALR vásznat."
Sony a műanyag optikájával? Kizárt, hogy élességben előrelépés lenne, bár nem írtál konkrét típust. -
péjé
őstag
válasz
bgaborj #71161 üzenetére
Én a helyedben továbbra is vmiféle sötétítésen gondolkodnék....falfestésen esetleg, nem kell fekete mindenképp ha más is használja azt a teret.
4k natív sony, jvc újonnan kb. 2+ misi + ALR. Sony xw5000 1.8M huf de ez teljesen alap vetítő, Q szaktárs írt is róla itt-ott. Lámpás új natív 4k jvc is még kb ebben az árban mozog de ami lézeres az mind bőven 2m feletti.
Fuss neki inkább az 1+ gaines ALR-nek, hátha találsz vmit. -
Ájvé
veterán
válasz
bgaborj #71161 üzenetére
Hát Valerion 120" fix keretes 1800€. Persze van ennél olcsóbb is mondjuk Kínából, de ott azért meg kell nézni mit vesz az ember.
Van róla teszt itt azt írja közvetlenül előtte kell ülni, hogy tökéletesen lásd a képet, vagyis pl. 3 méter széles vászon esetében ez a szélesség a határ. Ez mellett ha jól olvasom jó ha kép alsó 1/3-ban van a fej magasság. Na ezt mondjuk nem tudtam ez elég érdekes. -
bgaborj
csendes tag
Nagyon köszönöm a tanácsaitokat. A szoba szerkezete olyan ( belógó lámpák, ferde tetőtéri síkok), hogy a függönyözés nem oldható meg ésszerű módon. ( Igazából én sem érzek elég lelkesedést magamban hozzá, pláne nem a mobil, fel-le rakosgatós kivitelhez. Úgy látom, hogy itt a topikban a legelszántabbak függönyözős projektjei is nehezen haladnak.)
A válaszaitokból azt szűrtem le, hogy egy natív 4k-s JVC vagy Sony előrelépést jelenthetne mind élességben, mind fekete szintben, és ezek ki tudnák vetíteni az ALR vásznat.
@péjé Te melyiket ajánlanád a költséghatékonyságot is figyelembe véve?@Ájvé Végül is a magas gainű ALR vászon (még ha Fresnel is) gondolom anyagilag kisebb ráfordítás lenne, mint cserélni 4k-s Sonyra + egy ALR vászonra. Ez a csak szemből nézhetőség mennyire szigorú? Olyan hogy középen ülve már észleled, hogy a széleknél halványodik a kép? Mekkora szögtartomány fér bele?
Köszönöm a segítségeteket! -
péjé
őstag
válasz
bgaborj #71155 üzenetére
Ha elégedett vagy az LS3-al akkor lehet egyszerűbb lenne a környezetet megváltoztatni és egy nagyobb gain értékű 120-as vásznat keresni. Jobb fekete szint csak sony, jvc gépnek lesz de élességben max a natív 4k vettő lesz megfelelő + ahhoz is vehetsz egy ALR vásznat vagy átalakítod a környezetet különben nem tudod kihasználni a jobb kontrasztot.
Vannak nagyobb gaines ALR vásznak is de visszaolvasva nem egyszerű megtalálni melyik lehetne az igazi. -
Ijk
nagyúr
válasz
bgaborj #71155 üzenetére
Ha nem tudsz semmiképp festeni, csökkenteni a visszaverodesen, bár ez a legolcsobb és leginkább kézenfekvő megoldás, akkor jó drága 2.35:1 ALR vászon és anamorf prizma. Elkolthetsz milliókat csúcs gépekre, de ANSI kontraszton csak festés vagy ALR vászon képes épkézláb eredményt hozni.
-
bgaborj
csendes tag
Sziasztok! A tanácsotokat szeretném kérni, mert -úgy érzem- zsákutcába kerültem. Gyorsítottan végigolvastam kb. másfél évnyi hozzászólást visszamenőleg a topikból, de nem találtam igazából választ a problémámra.
Egy Runco LS-3-mal vetítek egy világos falú nappaliban, 2 m szélességű vászonra. A helyiség egy tetőtéri 7x5 m alapterületű szoba. Ez a Runco egy jó kompromisszum a számomra. Egészen elfogadható a feketéje, tetszik az éles képe, és a zaja sem zavaró, pedig fél méterrel van a fejünk mögött vetítéskor. Csak hát jó lenne feljebb lépni minőségben egy ALR vászonra, mert a világos falak azért rendesen belekavarnak az összképbe. (Valószínűleg igaz, amit m3ss egy korábbi kommentjében a dlp vs JVC összehasonlításról írt, és azért húzott a szívem a Runco felé egy JVC-X30 után, mert a JVC távolról sem tudta kifutni a formáját kontrasztban ilyen körülmények között, a két gép élességében lévő különbség viszont jól észlelhető volt.)
Méretben is jó lenne feljebb lépni legalább 120"-ra, de az LS-3 ehhez már -úgy gondolom- kevés lesz fényerőben. Ti merre indulnátok el? A fekete szintből nem szeretnék lejjebb (vagy feljebb?) adni, és a dlp élességéhez is már hozzászoktam. (Bátyó említette, amikor a Runco-t eladta nekem, hogy innen nem lesz egyszerű feljebb lépni. Hát, tényleg nem az.)
Van olyan olyan megoldás, ami nem kerül egy új autó árába? (Az átfestés, függönyözés sajnos nem opció.) -
python1
veterán
válasz
devil-k #71146 üzenetére
Már, hogy a viharban ne lenne, minden változik, fejlődik.
Nálam a mondjuk 10-évvel ezelőtti mozimhoz képest, nagyságrendekkel közelebb kerültem a hátradőlős megoldáshoz.
Vissza szerencsére soha nem léptem, oldalra sajnos igen, de mára már azt is ki tudom védeni.
Nálam semmi őrület nincs, és nem is volt, ja de, egy időben kábeleztem, kütyüztem sajnos, sok időt beleölni valamibe relatív, jó 35-éve rendszeresen sportolok, bicikli, fittness stb, azt sem mondanám elvesztegetett időnek, pedig heti 4-6-órát az is kitesz, nyáron cxsak az úszás + heti további ugyanannyit.
Ok most lehet úgy tűnik, hogy folyamatosan fejlesztek, de inkább csak cserélem le a régi, elavult technikákat, lassan a végéhez érek annak is.
Szerintem. -
devil-k
nagyúr
válasz
python1 #71143 üzenetére
"Van is benne igazság, de ahogyan m3ss is írta, az út számomra fontos, nálam az út inkább egy iskola, tanulási folyamat, ahol van a végzős tagozat maga a végcél."
Szerintem, ilyen nem létezik ebben a hobbiban, illetve iparágban. Ahogyan én még nem láttam ugyanolyan jól kevert mozi anyagot sem.
Ha nem ez a bevételi forrásod, nem moziszobák építésével keresed a kenyered, egy idő után szerintem csak elvesztegetett idő már az örökös, végeláthatatlan építkezés. Üldözése egy plátói dolognak, aminek a végén (?) az van, hogy "tökéletes".
"Tökéletes" hang és kép. Szerintem ilyen sem létezik. Olvastam az AVX-en is cifra dolgokat amikor a Storm őrület volt.
-
makkmarce
őstag
-
motown5l
senior tag
sziasztok Segítséget szeretnék kérni. egy Epson projectorrsl, kapcsolatban. Vetiteskor a vásznon jól jelenik, meg a kép, nincs kicyuszva a szélébol. De a lámpa fényét lehet látni körbe kb 30cm en, korotte kilog. esetleg vsn rá valami trükk hogy ne lógjon ki, a fény?
-
python1
veterán
válasz
devil-k #71140 üzenetére
Asszony is pont ezt mondja.
Van is benne igazság, de ahogyan m3ss is írta, az út számomra fontos, nálam az út inkább egy iskola, tanulási folyamat, ahol van a végzős tagozat maga a végcél.
Az áteresztős vászon ami tulajdonképpen egy lykra (fürdőruha) anyag volt, számomra teljesen rendben volt (vissza is térek rá), csak a kezdet volt és arra volt jó, hogy hogyan működne a vászon mögötti mögűl jövő hang, működött elraktároztam mélyen.
Aztán jött szembe egy minőségi anyag, ami nem áteresztő volt de jóval szebb, közel 40% fényerő plusszal kecsegtetett, és végül egy másik vetítő anamorf lencsével, na itt már ismét létjogosultságot nyert az áteresztő vászon, és ekkorra már a hang technikai részét is teljesen átalakítottam.
Na így már jelenleg adott minden, egy teljesen tökéletes vetítéshez, hanggal együtt, amivel egyszerre 3 problémát tudok orvosolni, "tökéletes" vetítés, "tökéletes" hang és ahonnan indultam, nincs semmi látszó kütyű ami rontaná a látványt, és szinte semmi helyet nem foglal el a helyiségből, csak a nagy vászon ami arról árulkodik, hogy itt valami lehet. -
m3ss
veterán
válasz
devil-k #71140 üzenetére
en is igy vagyok ezzel. de vannak akik az utat elvezik, nem a vegeredmenyt. python ilyennek tunik nekem.
#71138 -KP- ezt amugy megertem, 3d-t en is ugy szeretem nezni. ha jo a felbontas, optika akkor az az igazi mozi feeling. lehet ateresztovel en is kozelebb ulnek. de az x7900 sem az igazi 1x kepszel alatt. sot inkabb 1.2x..
-
PBA
aktív tag
válasz
python1 #71129 üzenetére
Ó, hogy ezzel mennyire egyet tudok érteni, néha tényleg kell egy nagy levegő. Én decemberben "majdnem" vettem egy W5000 SONY-t használtan. Egyrészt szerencsére épp úton voltam egy külföldi projekt miatt, így volt egy hét gondolkodási időm a tényleges vásárlás előtt, illetve maga az eladó is úgy döntött közben, hogy nekem az a gép nem eladó. Azóta is hálás vagyok neki így utólag. Most kicsit kivárok, és még az idén veszek egy gépet, de az szinte biztosan nem SONY lesz. Ahogy Vhiktor is mondta, minden okkal történik. Ja, és Vhiktornak is hálás vagyok, mert neki is köszönhetem, hogy nem tudtam megvenni azt a bizonyos gépet!
-
python1
veterán
Én azóta amióta váltottam áteresztő vászonról, folyamatosan szívok a hangsugárzók elhelyezésével, ráadásul még a család is folyamatosan hiányolja, hogy a hang nem a "vászonból" jön, fura egy érzés egyébként ha nem a vászon mögúl jön a hang.
A másik nagy dobás az anamorf lencse, leírhatatlan minőségi ugrás.
Mivel nem lett TV, szerintem visszatérek áteresztő vászonra, és minden problémám újra megoldódik. -
-KP-
addikt
Csakhogy egy mozirendszernél az összhatásról beszélünk, nem csak külön képből, vagy külön hangból áll a rendszer, hanem sok tényező együtt. A hangáteresztésről lemondani nagy áldozat (már akinek van). Egyszerűen teljesen más, amikor a vászon közepéről jön a hang, ahol a szereplők beszélnek, és nem bokából beszélnek. Ez még hatványozattan igaz, amikor 2 méterre ülsz a tv-d elé.
-
M@trixfan
addikt
Maga a reflektív és passzív megjelenítés adja a természetes érzetet még kisebb kontraszt mellett is. Így látunk az életben is, legritkább esetben nézünk direkt fényforrásba közvetlenül bele.
Ebben vannak nekem is kétségeim, hogy esetleg megbánnék egy nagy aktív panelt, pedig nagyon gondolkodom egy 110” csúcs TV-ben, esetleg 97” OLED-ben mint egységes mozi felület. Óriási beruházás lenne, de ez lakberendezési szempont, már régóta különítek el rá és onnantól kezdve “csak” az újabb panelt kell betenni ha van valami fejlesztés, a nappali HT arculata készen lenne.
A másik dolog pedig az, hogy egyetlen eszközömért sem rajongok annyira mint a 65VT60 plazmámért. Azon és a képcsöves megjelenítőkön mozog a kép, egyszerűen nekem minden más rossz. Sajnos az OLED sem jó ilyen tekintetben. Szeretem annyira a plazmámat, hogy a tökéletlen körülmények ellenére is felraknék vásznat.
Van pár ötletem a javításra, nagyon inspirál a Te megoldásod is amit posztoltál itt régebben.
Az egyedi hosszított matracomat és franciaágyamat is felhozták buktatás nélkül, elvileg beférne a TV is. -
Ijk
nagyúr
válasz
devil-k #71130 üzenetére
Be kell állítani a TV-t és jó lesz a képe, sötét szobában is.
Valószínűleg senki nem nézne 65"-os természetes vetített képet OLED TV helyett, azaz projektor előnye valójában a méret, ahogy azt a linkelt ábrám is reprezentálja.
Másik előnye az adottságaiból fakad a vetítőnek, hogy dedikált szobába érdemes telepíteni, tehát koromsötétben nézed, nincsenek visszaverődések, 100%-ban csak a vetített képed létezik vizuálisan.
A harmadik pedig a 2.35:1 vetítés anamorfikus lencsével, nincs elpazarolt felület egy 2.35:1 vásznon. -
m3ss
veterán
válasz
devil-k #71130 üzenetére
azert ez egy osszetett dolog sztem. altalaban sotetben vetitozik az ember, akkor csak egy kepet lat jobb esetben, optimalis szobaban. ha ugyanakkora a tv, szinten sotet van a tv korul, tehat a kep korul nincs semmi zavaro tenyezo, a hangrendszer ugyanaz akkor azert en nem kerdes, hogy mit valasztanek. a visszavert, szemnek nyugtatobb latvanyt adom, de a tv minden masban alazza a vetitett kepet.
en amiota megvettem a 65 miniledet haloba, 2 meterrol nezem azota sokkal kevesebbet megy a vetito. persze ha megvarjjak vegre a sotetitomet lehet valtozik majd ez. imadom a kepet, brutal kontraszt, elesseg, jo hdr iszonyat nagyot ut rajta. de elesseg, kontraszt minden adl mellett is szajtatos nekem. -
devil-k
nagyúr
válasz
python1 #71124 üzenetére
Semmilyen TV nem képes a vetített kép természetességet visszaadni. Hiába van a nappaliba nálunk 65” OLED, eddig magamtól egyszer sem ültem be oda mozizni. Kivéve, ha a 8 éves lányom azt mondta, nézzünk meg egy családi filmet. Jól írtad, van valami “művi” hatása, ami miatt teljesen más a film hatása, hangulata.
-
python1
veterán
Így már azért érzékletesebb a különbség.
-KP-
Mondjuk sokat nem, meg a fix vásznam keretestől, kiépítéssel szerintem pofásabb is mint egy nagy üveglap.Vhiktor
Igen, nem is bánom már a történteket, néha tényleg kell egy nagy levegő, mielőtt beleugrana valamibe az ember, ha kell ilyen drasztikus figyelmeztetés. -
-
python1
veterán
Üdv Srácok!
Csak a vetítés margójára szeretném felírni mára, ami 1-hete másként történhetett volna, is.
Nézegettem a TV-ket, be is izgultam egy 100"-os miniled-re, de 1 apró hiba csúszótt be a vásárlás menetébe, elveszett minden iratom, közte a bankkártyám is, amúgy bukott volna a vetítés és örökre a feledés homályába merült volna.
Viszont egy hét távlatából talán örülök is egy kicsit, hogy így történt, megnéztem néhány jó filmet, és megállapítottam, hogy kivárok még egy darabig, tényleg van a projektorozásban valami varázslat, na meg a technika amit köré építettem Cseneles segítségével, nehezen lehetne felejteni.
Igazából nem is sokkal nagyobb a mostani vásznam 280cm széles 21:9-es aránnyal, de mégis van egy olyan érzése az embernek, hogy szinte a film forgatagában érzi magát, és teljesen reális a képi világa a vetített képnek, míg a TV-nek meg van egy "művi" hatása. -
-KP-
addikt
válasz
Rolibratyo #71122 üzenetére
Még véletlen sem azért, hogy direkt tereljék a vevőket a nagyobb, drágább típusok felé
Le merem fogadni, hogy a vevők inkább két olcsóbb típust vették, a két nagyobb helyett és ez a fejeseknek nem tetszett.
-
Cseneles
őstag
Persze hogy meg ég az üveg is. Olvadási hőmérséklet 1600c. Polikarbonát lencse olvadási pontja 150c, gyulladási pont 450c.
Megnyugtatok mindenkit. A Sony projektorok objektívje egy kinaipiacos vacak. Egy Benq W1070 szintjéig sem ér fel! Már évekkel ezelött leírtam de még mindig sok az értetlenkedő...
-
Turbo73
tag
válasz
Vikthor #71117 üzenetére
Ezért kell megnézni, hogy mit veszel... Múltkor itt írta valaki, hogy az egész Valerion szállítmányt visszaküldték, mert mindnek minőségi problémája volt. Láttam én méregdrága Sim2 3 chipes DLP-t olyan konvergencia hibával, hogy csak na. De ha olcsó, akkor is hozza azt a minőséget, amit ígérnek.
-
Q
senior tag
válasz
Turbo73 #71115 üzenetére
Azért, hogy ne csak negatív tulajdonságokat írjak, a 21 pontos szürkeskála dE 0,4; a színek szintén 0,4 átlagban vannak. 305cm széles AT vásznon 22fL és 13252:1 a kontraszt. Tehát amire való, filmet nézni tökéletes. Csak hát a tudat, hogy ennyi pénzért… Komolyan elgondolkodtam, hogy eldobom a garanciát és van itthon egy komoly lencsém, belefaragtatom azt. De akkor a büdös életben nem tudnám később eladni.
-
Turbo73
tag
Nem, hogy nem mentség, ez botrány. A JVC NP5 gyártását is vissza kellet vinni Japánba, mert annyi minőségi probléma volt vele.
-
Turbo73
tag
Ezt azért árnyalnám. Sajnos hatalmas a szórás ugyanazon típuson belül is. És ez igaz kb. az összes cégre. Mikor elmentem a gépemért (nekem is Sony 5000 van), nagy mákom volt, mert sokkal élesebb volt, mint az ugyanolyan demó gép. Az egész képen egyforma az élesség és egyáltalán nincs kromatikus aberráció, konvergenciát is alig kellett állítani és ez az eddigi leghomogénebb projektorom. De ismétlem, ez szerencse kérdése. Abban meg egyetértek, hogy a lens shift beállítás botrányosan szar. A régi Epson-omon is manuális volt, de jobban, finomabban lehet állítani. Pedig mikor meglett az Epson, akkor ugyan ezt gondoltam, mert a korábbi, szintén manuális Panasonic meg überkirály volt. Viszont az egyáltalán nem igaz, hogy elmászik a beállított kép. A korábbi Sony az motoros volt, na az elmászkált.
-
Q
senior tag
Az 5000-es Sony optikája egy kalap guano. Lötyögős, nehezen beállítható, beállítás után gyakran elállítódó. A kromatikus aberrációja csapnivaló. A panelek konvergencia beállítása után is. A kép élessége nem méltó a 4k panelhez. Sajnos ezt nagyon elspórolták, ennek ellenére igen magas a gép ára. Ha fele ennyibe kerülne, akkor nem szólnék egy szót sem.
Nemrég csináltunk egy lencse tesztet. Óriási különbségek vannak ugyanannak gépnek a képében, különböző lencsékkel. 20-25% eltérést mértünk fényerőben és kontrasztban is. Optikai torzításban nem volt akkora különbség, de az is látható és ez arányos a lencsék árával is.
A nekünk legjobban tetsző kombinációt - csak kíváncsiságból - összenéztük egy Sony-val is. A két gép használtpiaci ára között 6-szoros a szorzó. Maradjunk annyiban, hogy képen ez nem látszott meg. -
makkmarce
őstag
A műanyag lencse szerintem komolyan degradálódik a magas hőtől a projectorban. Ráadásul a hőterheléstől idővel vetemedhet, és romolhat a fényáteresztő képessége is. Szóval lehet, hogy új korában szuper, 5-10000 óra után már kevesebb fény megy át rajta, vagy akár geometriailag is torzulhat kicsit, hőterhelése válogatja. Ehhez képest ezt egy üvegnél nehezen tudom elképzelni.
-
Joshi
titán
Csak hogy én ezt is odaírtam.
"Persze minél jobb a lencse, annál jobb moziban is, ez nem kérdés."
A Sony XW5000-ben is műanyag lencse van mégis az egyik legjobb mozis projektor a kategóriájában. Használtam már laptopot róla, onnan jött hogy arra lehetne minőségibb lencséje. De hát gondolom valahol meg kellett húzni az ársávot. -
-KP-
addikt
"Ha filmnézés az elsődleges, akkor a lencse minősége annyira nem szempont."
Te magad írtad ezt. Erre pedig muszáj volt reagálni, hogy ha idejön olvasni egy laikus akkor ne a hülyeség ragadjon meg a köztudatban. Egyébként pedig pont te tűnsz olyannak, mint aki a lelkére vette, hogy ki lett javítva. De tényleg nem akarom fűrészelni a fingot tovább. Ha még mindig ingert érzel ezen vitázni javaslom írj privit és folytassuk ott, hogy ne zavarjuk a többieket.
Nem tudom mit értesz elérhető árú projektoron. Na meg használt készülékre gondolsz, vagy újra? De a Benq, Optoma, JVC, Epson egyes modelljei szép üveglencsével jön. Persze ez is típus függvénye, nem mindegyik. A most feltörekvő rgb lézeres távol keleti gépek egy része szintén jó minőségű üveglencsével jön. A használt cserélhető lencsés gépekhez meg pár száz ezer forintért, vagy néha akár attól kevesebbért is lehet ebayen olyan lencséket venni, amik új korukban több milliós felárral voltak rendelhetőek.
-
-
-KP-
addikt
Gondolom az a koncepció magas számodra, hogy jobb dolgom is van éjfélkor, mint az óvodás szintű hisztidre reagálni. Inkább befejeztem egy jó filmet, aztán mentem aludni. Ettől független amit írtam fenntartom. A pár nappal ezelőtti "jó lencse filmezéshez nem elsődleges szempont, csak betűkhöz/prezentációhoz" okfejtésed eddig az év legnagyobb marhasága volt ebben a topikban amit olvasni lehetett. Szóval érthetetlen számomra mire ez a nagy arc.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen, i7-9700 vagy "félkonfig"/ Win11- Számla, garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX X570-E Gaming alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA MSI 650W
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged