- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Hisense LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- Milyen processzort vegyek?
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Energie X #202960 üzenetére
Az első generációs Ceed apalvetően nem rossz, de van pár dolog amire figyelni kell. Facebookon összeszedték már a srácok, kicsit tömörítettem rajta:
2007-es évben piacra dobták az első szériás Cee’d –et, alap 1.4i 109Le motorral, 1.6i motorral, illetve 1.6crdi 115LE motorral. 2009-től - 2012-ig volt a piacon ez a facelift típus.
1. legnagyobb hibája a belsejében, a műszerfal púposodás, igen ezt garancia időben cserélték/javították. 2 fajta van belőle, ami cserélt és várhatóan megint púpos lesz, illetve amit még nem cseréltek. Beltérben továbbá van még biztonsági öv probléma – szöszölődik -, hátsó biztonságöv visszajelző retesz hiba, napszemüvegtartó letörik, csúnyán kopik a bőrkormány festése.
2. külső hibák: rozsdásodásra hajlamos főleg Ausztria és Német piacosok, itthonin is felületi rozsda felfedezhető. Hátsóajtó nyitó műanyag sarkainál belülről rozsdásodnak, hátsóajtók felső része rozsdásodásra hajlamos, lakk réteg könnyen sérül, ablaktörlő mechanika idővel megfárad/megszorul, elektromos motorja leég. Üzemanyag tank pántok rozsdállnak, szinte minden cee’d –en amin volt cserélve az általában odafigyelő gazdánál volt.
3. futómű, függ a felhasználástól. Legnagyobb problémája az első stabilizátor pálcák megfáradása, 2 évente 30e km után általában cserések, nem nagy tétel 20e ft/párban a csere. Kormánynak nagy szokott lenni a holtjátéka itt gumi csillapító hiba szokott lenni cseréje kicsit problémás, de megoldható. Kormánymű szokott még lógni, ház megkopik.
4. motor és váltó, 1.4i 109Le vagy a 90LE tapasztalat alapján nem egy golyóálló motor, 1.6i 122Le kevesebb fut belőle kevesebb is volt vele a baj, 1.6crdi 116Le talán a legjobb motor belőle. 1.4i és 1.6 is, mivel kicsi, városi használatban vannak, így az olajcsere intervallumra nagyon figyelni kell, elindul-megáll és forgatjuk, a láncos motor nem nagyon díjazza. 150-200e km után miden kilométer ajándék a láncnak. Itt jön elő a nem megfelelő szervizelés – le egyszerűsítve – sok esetben 10W40 motorolajat használtak szervizeléskor és nem csak a „maszek” nem hivatalos KIA szervizek. Ezek a kis motorok előírás szerint is megkövetelték már API szerinti besorolású olajokat mindenféle adalékokkal feljavított 5W30-at. (API Service SL vagy jobb, ACEA A3 vagy jobb). Szóval itt jön az, hogy ezek a motorok 120-160ekm-nél ledobják a láncot, nyúlnak, elkezdik enni a motorolajat.
Váltójában az olajra nincs előírás, hogy mikor kell cserélni, de tapasztalat szerint a kuplung 120-160ekm körül megadja magát így egyébként is ki kell cserélni a váltóolajat is. Cserekor nagyon figyelni kell a minősítésre, nem csak a 75W90!. Amúgy a váltója is biztos pont. Kuplungozáskor figyelni kell a szimeringekre, illetve azokat kell cserélni. Ami még elő szokott fordulni, az a féltengely kihajtásnál a szimering- ereszteni szokott, azokat lehet, hogy kuplungozás előtt is kéri cserére az autó. 1.6 CRDi 115LE motor (a beton biztos): ezek a motorok nagyon jók - igazi fa-ék motorok -, bírják a várost és a pályán élik életüket. Persze itt minden esetben 5w30 motorolaj kell bele (CPF (Katalizátoros részecske szűrő) nélkül; API Service CH-4 vagy jobb, ACEA B4; CPF (Katalizátoros részecske szűrővel); ACEA C3). Nincs részecskeszűrő régebbi típusban, de volt olyan piac amiben pl. a FL volt már DPF. Kéttömegű lendkerék nincs, ennek hátránya, hogy hamar leugrik róla a kuplung szett, alsó és a felső munkahengerek hamar megkotlanak. Ritkán eltörik a pedáltartó.5. Zabálja az első fényszóró H7 izzóját, klíma jól hűt itt inkább a vezető és utas oldali aktuátor – állító – szokott megkotlani, amúgy ez is beton biztos technika. ESP hiba: itt a fékkapcsoló a pedálnál hibás pl. tempomat sem működik.
Szervizelésről pár szóban, irányárakkal:
1. Első fék csere, 60e ft
2. Hátsó fék csere, 50e ft
3. Stabilizátor csere-párba, 20e ft
4. Motorolaj és levegőszűrő csere, benzin 30e ft, diesel 40e ft
5. Gázolajszűrő csere, 15e ft
6. Lánc és állító csere, 220e ft
7. Ablaktörlő lapát csere, 10e ft
8. Műszerfal púposodás javítás, 30e ftKereshetőség érdekében: kia ceed ed ceeded